Alla kategorier Övrigt Kronoberg Växjö Einar Coaching AB

Framtidsvägen 10, 352 57 Växjö — Visa karta

Läs vad 8 kunder tycker om Einar Coaching AB

• Thom E
    Thom E skrev om Einar Coaching AB
    Kalasbra! Barnen hade superkul och ledarna var mycket trevliga.
  • Kerstin N
    Kerstin N skrev om Einar Coaching AB
    Barnen hade mycket roligt och de ansvarig var mycket trevliga. Jag hade med mig en fyraåring och en tvååring och även fast barnen egentligen är tvungna att vara minst fyra så fick tvååringen vara med och leka och springa.

Rekommenderas!
  • Peter A
    Peter A skrev om Einar Coaching AB
    Nedan mail skickade jag till Sports Academy efter att ha varit på ett gäng riktigt dåliga arrangemang. I slutet på mailet pratar jag om brottningen som blev flyttad ett antal gånger. När de lyckades få till brottningen cyklade jag 5 km till denna träningen med en 6 åring. Där fick ca 20 barn stå med lång näsa när tränarna (vanliga ungdomar, inga brottare) inte kom in i lokalerna.

Efter detta var mitt mått rågat och jag bad om pengarna tillbaka eftersom de inte kunde erbjuda arrangemeng på vare sig utsatt tid eller schema. Lång näsa nummer 2, pengarna behöll de utan att jag var med en enda gång till. För min del, undvik SSA. Ni som läser detta får döma själva. För min och min sons del väljer vi numera sådana som har erfarenhet av att ordna träningar. Man har inte så hur mycket tid som helst som småbarns förälder.

MVH

Peter

Fredrik, jag tycker ert koncept är genialt bra, och era ledare är trevliga, men arrangemang för små barn, i alla fall i Stockholmsområdet, är välordnade och förväntingarna är ganska höga.

Första tillfället: Samlingsplatsen är väl definierad i kallelsen, lik förbaskat är vi 5 familjer/sällskap som yrar runt på samlingsplatsen, försöker ringa till Sports Academy och undrar om vi har fattat fel. Ovanför gräsplätten vid skolan sitter ledarna och väntar på oss, irriterande och tidssipllande, varför är dom inte på samlingsplatsen?

Ledarna informerar om att vi kommer vara ute under 5 tillfällen, ta med er kläder som är anpassat för det. 3:e tillfället, ledarna samlar föräldrarna och meddelar att om det börjar regna mera så bryter vi?? Det här är dagisbarn, de kan vara ute oavsett vädet och är klädda för det, ledarna kanske inte var klädda för det.

Ska man intressera barn för något och få dom positiva ska man skapa rätt förväntningar, alltså berätta vad som kommer att hända. På schemat står skattjakt/orientering, det kommunicerar man till sitt barn dagen innan så de vet vad som kommer att hända. När vi kommer dit har deras projektledare berättat att de är för små och vi ska göra något annat. Ni har deras födelsedata, gör ett schema som passar deras ålder.

Gymnastiken nu i lördags, med 10 minuter kvar verkar ideerna vara slut och barnen tappat intresset, då bryter ledarna för idag.

Nu har jag ställt in Melker på att han ska brottas ikväll, så är uppenbarligen inte fallet, pga ert mail i fredags, någon av ledarna meddelade att ni skulle informera per SMS?

Vad tycker du själv om upplägget så här långt?
  • Sweden S
    Sweden S skrev om Einar Coaching AB
    Svar till Peter:

Hej Peter!

Tråkigt att det varit otydligt information och oorganiserat på era aktiviteter.

Det är såklart inget vi eftersträvar utan vill alltid hålla aktiviteter med ordning och reda både då det gäller information inför aktiviteten samt under aktiviteterna.

När det gäller den återbetalning som du önskar så ser jag inte något problem varför du inte skulle få den - om du har ringt oss under avbokningsperioden för att avboka. Om du har gjort detta så får man såklart pengarna åter. Alla skall ju få prova 2 ggr och sedan bestämmer man sig för de resterande 10 gångerna.

Återkom gärna om så är fallet och ring till kontoret så skall vi lösa det.

Med vänlig hälsning
    /Sweden Sport Academy

Svar i tur och ordning till Mikael, från Sweden Sport Academy:

1. Det är helt riktigt att man kan prova två gånger för endast 99 kr och sedan avboka per telefon eller med den inloggning man får vid anmälan.

2. Det har varit samma ledare under terminen i Solna, de som var med vid de 2 tillfällen du testade har sedan varit med hela terminen.

3. Dessa ledare är inte i "gymnasieåldern", de är 23 -25 år.

4. Vår telefoni fungerar utmärkt och har inte legat nere i veckor, det gjordes däremot en uppdatering av telefonväxeln som var nere under 5 dagar - det var dock inte under avbokningsperioden utan planerades långt senare (8:e veckan av terminen) och avboka kunde man senast i vecka 3 med antingen inloggning eller per telefon till huvudkontoret. Nu fungerar telefonin som vanligt igen efter dessa fem dagar.

5. Detta gränsar inte till ocker och du är en av väldigt, väldigt få som inte lyckats avboka enligt våra villkor som väldigt tydligt framgår vid: 1. anmälan, 2: på hemsidan, 3. i informationsutskick.

/SSA

Ps. Sätter samma betyg som snittet för att inte påverka detta.
  • Mikael  M
    Mikael M skrev om Einar Coaching AB
    Enligt SSA skulle man få prova på två omgångar, betala endast för dessa och därefter välja om man ville fortsätta. Jag var med vid dessa tillfällen med min son, valde att hoppa av och betalade för dem.

Det var nya instruktörer vid varje tillfälle och vi lekte kull i en timme varje gång. De var i gymnasieåldern och hade inte jobbat med barn tidigare. Lektionerna började med att instruktörerna ägnade 20 min åt att leta efter nycklar för komma in i lokalerna. Jag vill inte fortsätta och betalade endast för de två provomgångarna, MEN nu började problemen. Trots att jag valde att hoppa av får jag en påminnelsefaktura på terminsbeloppet med hot om inkasso!! Jag försöker då ringa företaget för att tala om att det är ett misstag, men numren som finns på hemsidan går inte att ringa, ingen svarar och det går inte att lämna meddelanden. Jag mailar då företaget och ber dem ringa upp mig. Efter 5 dagar får jag svar via mail där de påpekar att fakturan ska betalas då de påstår att jag inte sagt upp platsen, trots att jag meddelat företaget detta. Men jag får ingen kontaktperson att prata med och under tiden fortsätter telefonsystemet att ligga nere och så har det varit i veckor.

DET HÄR GRÄNSAR TILL OCKER OCH JAG VILL VARNA ALLA FÖR ATT ANLITA SWEDEN SPORT ACADEMY
    Nikke L gillar detta
  • Pappa M
    Pappa M skrev om Einar Coaching AB
    Ja det är tydligen två stycken "Sweden Sport Academy" uppsatta här och jag vill då bara säga samma sak som jag gjorde på det andra: Sweden Sport Academy är en riktigt bra idé och våra barn är väldigt nöjda med de 3 terminer vi har varit med.
    Kerstin N gillar detta
  • Gustav E
    Gustav E skrev om Einar Coaching AB
    Barnen får prova olika idrotter under en termin eller två. Klubbar besöks och bjuds in flitigt. Oftast hittar barnen något som kan vara roligt att syssla med i en förening framöver - och de kommer igång med idrotten.

Var det ett geni som kom på det här?
  • Markus L
    Markus L skrev om Einar Coaching AB
    Mycket bra aktiviteter för barn i åldrarna 5-10 år när det gäller "academies". Barnen får testa massor olika idrotter under en termin vilket gör att de kan känna efter vilken idrott de senare vill fortsätta med i föreningar. Samtidigt har de också väldigt kul :)
    Kerstin N gillar detta

Framtidsvägen 10, 352 57 Växjö