Alla kategorier Begravningsbyrå Stockholms län Solna Ekens Begravningsbyrå AB

Ekens Begravningsbyrå AB

Råsundavägen 160, 169 36 Solna — Visa karta

Välkommen hit till Ekens Begravningsbyrå. Här möts du av Lotta och Hanna som båda är utbildade begravningsentreprenörer med flera års erfarenhet från Ignis respektive Fonus. Nu har vi startat vår egna, mer personliga, begravningsbyrå.

Det är många beslut som ska fattas och mycket att tänka på när en anhörig eller nära vän avlidit. Vi ger dig den hjälp och vägledning du behöver kring planering och genomförande av begravningen. Vi är noga med att det ska bli ett avsked enligt dina önskemål och vi gör hembesök, eller träffas här på kontoret, kostnadsfritt för att sedan ge ett kostnadsförslag du kan ta ställning till i lugn och ro.

Läs vad 15 kunder tycker om Ekens Begravningsbyrå AB

• Eva K skrev om Ekens Begravningsbyrå AB
    Ekens Begravningsbyrå kan jag varmt rekommendera. Blev så otroligt väl omhändertagen av Lotta och Hanna i samband med min mors bortgång. Mina önskemål följdes och utfördes perfekt. Jag fick de råd och hjälp som behövdes. I en lugn och trygg miljö där kramen aldrig var långt borta hjälpte Världens Bästa Lotta och Hanna mig igenom en superjobbig tid. Läs mer
  • Britt-inger P skrev om Ekens Begravningsbyrå AB
    Inom ett år fick jag och min familj anlita ekens Begr.byrå två gånger först min mor och sen min bror vi blev så omhändertagna från första stunden. Hade nog inte några förväntningar eftersom det var första gången för mig att anlita en Begr.byrå fick så många goda råd och tips som sen visades var så otroligt bra. Sammanfattningsvis all kärlek till er för det ni gjorde för mig och min familj❤️ Läs mer
  • Lars B skrev om Ekens Begravningsbyrå AB
    Hanna och Lotta som driver Ekens Begravningsbyrå var glada, positiva, vänliga, personliga och omtänksamma, duktiga och snabba och alltid anträffbara för att svara på frågor och ge råd.
    De hade snabba och bra kontakter med präst, solister, lokal för minnesstund och cateringföretag.

Sammanfattningsvis levde de med glans upp till mina högt ställda förväntningar. Läs mer
  • Birgitta K skrev om Ekens Begravningsbyrå AB
    Begravning. Utmärkt personligt bemötande. Lätta att få tag i. Bra lokalkännedom om präster, solister mm. Läs mer
  • Rogert A skrev om Ekens Begravningsbyrå AB
    Trevligt bemötande
    Lotta jätte bra
    Jag tycker att dom såg till att jag kände mig tryck i sorgen Läs mer
  • Marika H skrev om Ekens Begravningsbyrå AB
    Fanrastiskt bemötande,! Vi fick all tid vi behövde, och fick möjlighet att prata om allt. Bra tips hur vi kunde forma begravningen till ett fint personligt avsked. Tack För all hjälp vi fick i denna svåra stund 💕 Läs mer
  • Helene S skrev om Ekens Begravningsbyrå AB
    Super, absolut perfekt. Vi kunde inte blivit bättre omhändertagna efter båda våra föräldrars bortgång. Läs mer
  • Yvonne G
    Yvonne G skrev om Ekens Begravningsbyrå AB
    Återigen ett stort tack till Ekens begravninngsbyrå. Vi fick ett otroligt varmt och fint bemötande under vår stora sorg och chock. Stor hjälp att förstå gången från plötsligt dödsfall till omhändertagande och kremering. Våra önskemål kring hur vi ville ha det uppfylldes fullt ut. Fantastiskt omhändertagande av vår son. Jag ville inte att urnan skulle stå ensam i ett skåp innan vi hämtade honom så han sov över hos Lotta i sin fina urna. Tack för allt stöd. Läs mer
  • Carin B skrev om Ekens Begravningsbyrå AB
    Lotta och Hanna gav en mycket personligt och närvarande bemötande. De var proffsiga och varma. Läs mer
  • Britt A skrev om Ekens Begravningsbyrå AB
    Ekens Begravningsbyrå får de bästa rekommendationer från oss hela familjen. Lotta är fantastisk. Tack för att ni finns! Läs mer
  • Maud S skrev om Ekens Begravningsbyrå AB
    Vi upplevde alla i familjen att vi blev personligt och varmt bemötta i vår sorg. I lugn och ro fick vi tillsammans med fantastisk personal planera begravning/minnesstund, så det blev ett fint farväl. Jag kan varmt rekommendera Ekens begravningsbyrå.
    Maud Sjöfors Läs mer
  • Ingalill P skrev om Ekens Begravningsbyrå AB
    Fantastiskt bemötande och hjälp med våran systers begravning
    vid val av kista och blommor.
    Begravningsceremonin blev både vacker och ljus tack vare dessa
    underbara tjejer. Mycket tacksam kund. Läs mer
  • Anette E skrev om Ekens Begravningsbyrå AB
    Fantastiska att ha och göra med.Hjälpte mig vid både far och mors bortgång. Läs mer
  • Henrik K skrev om Ekens Begravningsbyrå AB
    Mycket av det där lilla extra. Imponerande och delaktiga, men framförallt komptent personal. Att mötas av öppna armar, bra kaffe och en trygg miljö vid en belastad fas ger jag Ekens högsta tänkbara betyg. Även priset var betydligt lägre än likställda (dåligt ordval) företag. Fantastiska blommor och värdigt farväl. En mycket nöjd kund är jag. Tack igen.

H Läs mer
  • Ann W skrev om Ekens Begravningsbyrå AB
    Vi anlitade Ekens Begravningsbyrå vid vår mammas bortgång i våras. Det var ett mycket respektfullt tillmötesgående vi fick från dem.
    Då man som anhörig redan har det tungt, underlättade begravningentreprenörens stora empati och agerande mycket, då vissa problem uppkom pga olika omständigheter ( som inte hade med byrån att göra ) . Läs mer

Råsundavägen 160, 169 36 Solna