Ekens Begravningsbyrå AB

Ekens Begravningsbyrå AB

www.ekensbegravning.se
  • Badge2023

Välkommen hit till Ekens Begravningsbyrå. Här möts du av Lotta och Hanna som båda är utbildade begravningsentreprenörer med flera års erfarenhet från Ignis respektive Fonus. Nu har vi startat vår egna, mer personliga, begravningsbyrå. Det är många beslut som ska fattas och mycket att tänka på när en anhörig eller nära vän...

60 omdömen om Ekens Begravningsbyrå AB

Sedan starten hos Reco 2017

Stieg A
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Begravning. Utförde den med största belåtenhet.

Malena R
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Fint och öppenhjärtigt bemötande. Har varit i kontakt tidigare så vi hade positiva erfarenheter . Tur att det finns bb som inte skinnar en. Ekens känns så personlig. Inga problem med att fixa efter våra idéer. Kontaktade oss och frågade hur det gick och hur vi mådde. Vi är lika nöjda denna gång.

Cecilia T
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Vi fick jättefint bemötande, bra svar på alla frågor och hjälp med att fatta bra beslut. Begravningen och minnesstunden avlöpte utan minsta problem och blev mycket fina,

Christian P
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Jag är otroligt tacksam för det fina bemötande, förståelse och allt stöd jag fått av Lotta i samband med den stora förlusten av min älskade fru förra året. Begravningen blev väldigt fin i den stora sorgen. När man är som svagast behöver man det jag fick. Rekommenderar Ekens begravningsbyrå varmt. /Christian .

Andreas H
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Lotta var helt fantastisk från början till slut. Personlig, lyhörd, vänlig, engagerad tydlig och otroligt hjälpsam. Kan varmt rekommendera Ekens Begravningsbyrå.

Elisabeth N
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Enastående bemötande och service. Omtänksamma och professionella insatser har varit en ljuspunkt under den här perioden av sorg. Begravningsbyrån har tagit hand om varje detalj med stor precision och omsorg. Vi uppskattar även att de har varit så tillmötesgående när det gällde att anpassa arrangemangen efter våra önskemål!

Cecile L
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Allt perfekt. Jag fick alltid svar och hjälp på mina frågor

Johanna Margareta H
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Det här är ett retroaktivt omdöme, som jag skulle ha skrivit för länge sedan. 2019 dog vår mamma i cancer och mitt i sorgen var det dags att börja ordna med begravning. Då mamma växt upp i Solna var det väldigt viktigt för oss med en lokal begravningsbyrå. Jag och bröderna kände oss rätt vilsna, hur anordnar man en begravning egentligen? Jag kommer så väl ihåg när Hanna svarade i telefon och med lugn vänlig stämma sade att allt skulle ordna sig. Under det inledande mötet och i all kontakt som sedan följde bemöttes vi med...

Bodil S
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

En begravningsbyrå med hjärta. De gjorde sitt jobb proffsigt och med empati helt utan ”försäljarmanér”. De var måna om att våra kostnader skulle vara motiverade. Den begravning de ordnade för oss blev mycket vacker och priset var lägre än vad vi förväntat oss.

Christina L
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Jag har blivit bemött på ett personligt och respektfullt sätt på ekens begravningsbyrå. I en svår situation krävs kunskap, värme och en professionell sida. Kan varmt rekommenderas om man vill ha personliga rådgivning med känsla av att all tid finns att hitta sitt bästa viktiga avsked för de sina 🙏

Petri H
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

För andra gången nu inom relativt kort har jag anlitat Ekens begravningsbyrå. Jag kan inte annat än ge mina mina bästa och varmaste rekommendationer. Hanna och Lotta ger ett personligt och fint bemötande, och jag har vid båda tillfällena känt mig mycket väl omhändertagen och trygg genom hela processen. Tack!!

Anders K
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Mycket positiv, hjälpsam och bra för hela åtagandet

Anneli B
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Vi fick hjälp med att ordna begravning, annons i DN, catering. Gott bemötande och service från Hanna.

Yvonne T
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Mycket bra bemötande. Vi fick den information vi behövde på ett personligt och engagerande sätt. De var hjälpsamma och trevliga. Allt fungerade enligt våra önskemål.. Vi kan absolut rekommendera Ekens Begravningsbyrå.

Hans B
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Fint bemötande, hög tillgänglighet och fina arrangemang. Motsvarade väl förväntningarna från tidigare uppdrag!

Ann D
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

För första gången jag själv ska ta kontakt med en begravningsbyrå i och med min makes bortgång så hittar jag denna lilla familjära byrå som drivs av Lotta och Hanna som fått mycket bra recensioner och där av mitt val vilket visade sig vara helt rätt. Lotta var fantastiskt, omtänksam och hjälpsam, vi hade en bra och tät dialog från början genom hela processen och begravningen blev så fin, är så nöjd. Kan varmt rekommendera Ekens begravningsbyrå.

Madelene H
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Väl bemöta med personlig kompetens, empati och förståelse.

Maria Helen
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Underbart och personligt bemötande. Så tacksam för allt stöd genom hela processen.

Benita Z
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Jag blev bemött av professionell personal som utstrålade värme, omtanke och engagemang. De var inkännande och arbetar med attityden att Ingenting är omöjligt! Servicen var personlig och snabb. Personalen gjorde hembesök när jag hade problem att förflytta mig. De samarbetar med en solist som har en vacker röst och en omfattande repertoar samt med en florist som erbjuder blommor och binderi av högsta kvalitet.

LINDA ALEXANDRA SOFIA S
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Kan varmt rekommendera Ekens begravningsbyrå. Fint bemötande och stöd i vår svåra stund. Tusen tack till Lotta som funnits med genom sorgeprocessen och ordnat så fint med pappas begravning.

Anna V
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Så tacksam att en väninna tipsade mig om Ekens begravningsbyrå när jag behövde hjälp inför begravningen. Vid oväntad och chockartad förlust var Hanna som en trygg vän som stöttade och guidade mig genom processen. Hon fanns tillgänglig vid frågor, hjälpte till och lyssnade. Tack!

Anna Lena A
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Allt blev så enkelt. De fixade allt precis som vi ville ha det. Kan varmt rekommenderas!

Martin S
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Full koll på administrationen och underbar medkänsla i en jobbig situation.

Anneli D
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Alltid jätte trevliga och för dom var ingenting omöjligt eller konstigt . Jag rekommenderar alla jag träffar att kontakta Ekens begravningsbyrå som har förlorat någon närstående .

Ewa L
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Mycket professionellt bemötande, kunnig personal och behjälpliga med allt.

Lena A
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Vi valde Ekens på grundval av positiva omdömen och blev inte besvikna. Från början till slut har vi känt oss väl omhändertagna, och Lotta har varit till stort stöd och hjälp. Begravning och minnesstund blev fina upplevelser, i sorgen. Varma rekommendationer.

Ewa R
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Jag ger högsta betyg till Ekens eftersom jag var bemött på den bästa möjliga sättet.

Pernilla S
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Otroligt fint bemötande och gav svar på alla frågor och hjälpte till med allt inget var för stort/litet eller omöjligt. Kan varmt rekommendera dom❤️

Vera S
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Jag har ingen tidigare erfarenhet av begravningsbyråer. Jag uppfattade Hanna som en varm person, effektiv i sitt arbete och med ett öppet sinne kring hur jag och mina syskon ville ha det vid vår pappas bortgång. Hanna ordnade allt kring kremering, intyg, minneslund och deltagarna på minnesstunden. Rekommenderas!

Andrea N
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Helt fantastiska, hittade de av en slump och fick bra känsla direkt. Varma, hjärtliga och kunniga! Att få Lotta på Ekens hjälp med vår Mammas begravning gjorde sorgen och den delen av arbetet till något väldigt fint och inte bara sorgligt. Nu hoppas jag på att inte behöva använda mig av dem igen (iaf inte på väldigt länge) men skulle jag behöva begrava någon mer närstående skulle jag alltid välja Lotta på Ekens. Mina allra starkaste rekommendationer om man vill ha en personlig kontakt, anträffbara och tillgängliga samt så otroligt mänskliga.

Birgitta T
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Ett varmt och äkta bemötande av Lotta Engagerad och stöttande genom hela processen utan att vara för "på". vi beställde begravningen, kista och blommor och fick hjälp med andra saker som vi också ville ha på begravningen, såsom solist, programkort, mm

Ulrica N
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Fantastisk hantering av allt runt vår begravning. Balans mellan empati, service och tydlighet av allt, vad som är viktigt och vad som är mindre viktigt i alla dessa val man måste gå igenom.

Mariancila K

Personligt, innerligt och seriöst. Vi är så tacksamma <3

Maria W
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Vi är supernöjda över det fina bemötande och den proffsiga hjälp vi fick av Lotta på Ekens begravning . Det kunde inte ha blivit bättre i de tider som nu råder. Allt blev som vi och vår älskade bortgångna mamma önskade. Vi kan varmt rekommendera Ekens begravningsbyrå. Familjen Winnberg -Zotterman

Marie L
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Vi hade valt bort att ngn från begravningsbyrån medverkade vid begravningen pga risk för smitta. Vi tyckte att byrån kunde ha kontaktat oss efter begravningen och stämt av lite. Nu kom det bara en faktura! I övrigt var vi nöjda, men hade inte så höga krav, utan klarade av en hel del själva.

Lars R

Begravning Mycket personligt bemötande Bra uppföljning

Nathalie K
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Varma rekommendationer ger jag Ekens begravningsbyrå som gjorde planeringen av min mormors begravning smidig. Ceremonin blev precis som jag hade hoppats på; personlig, intim och vacker. Jag fick även tips och tid över att fundera över hur vi ville utforma ceremonin, vad vi själva ville göra och vad vi behövde hjälp med. Underbart att jag även fick hjälp med upphämtning av mormors kläder

Rolf O
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Öppen för lösningar och serviceminded

Johan U
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Vi är jättenöjda, fantastiskt bra bemötande och service. Hög tillgänglighet, högsta betyg!

Carina N
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Begravningen av min pappa blev så mycket finare än vi hoppats på. Lotta på Ekens fanns med från första början och var ett sånt stöd innan, under och efter begravningen. Tog emot med värme och tålamod, man kunde alltid ringa eller messa. Finare begravningsbyrå kunde vi inte fått.

Eva L
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Ett fantastiskt och personligt bemötande! Hjälpte oss mycket i denna svåra stund! Rekommenderas varmt!

Pia B
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Vi köpte i princip alla tjänster genom Eken utom blommor och livemusik Varmt och proffsigt bemötande Personliga och inkännande tips och vägledning i de olika val vi ställdes inför Snabb återkoppling när vi kontaktade dem under vägen Sålde inte enbart in sina tjänster/kontakter utan erbjöd olika alternativ från olika aktörer Informerade om olika alternativ till olika priser för att vi lättare skulle kunna ta ställning Kommer att starkt rekommendera Ekens begravningsbyrå till bekanta

Lars D
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Tack för personlig och värdig begravning

Lisa E
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

En mycket bra byrå med en familjär känsla. Jag kände mig omhändertagen och i goda händer i planeringen av min mors begravning.

Niclas B
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

En fantastisk begravningsbyrå med underbara människor. Vi fick så fin hjälp vilket betydde mycket när det var jobbigt. Ett varmt och professionellt mottagande som var imponerande. Jag kan verkligen rekommendera dem! Hanna, Lotta och även Solveigh, som var stand-in under semestertider, var helt makalösa. Stort tack!

Eva K
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Ekens Begravningsbyrå kan jag varmt rekommendera. Blev så otroligt väl omhändertagen av Lotta och Hanna i samband med min mors bortgång. Mina önskemål följdes och utfördes perfekt. Jag fick de råd och hjälp som behövdes. I en lugn och trygg miljö där kramen aldrig var långt borta hjälpte Världens Bästa Lotta och Hanna mig igenom en superjobbig tid.

Britt-inger P
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Inom ett år fick jag och min familj anlita ekens Begr.byrå två gånger först min mor och sen min bror vi blev så omhändertagna från första stunden. Hade nog inte några förväntningar eftersom det var första gången för mig att anlita en Begr.byrå fick så många goda råd och tips som sen visades var så otroligt bra. Sammanfattningsvis all kärlek till er för det ni gjorde för mig och min familj❤️

Lars B
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Hanna och Lotta som driver Ekens Begravningsbyrå var glada, positiva, vänliga, personliga och omtänksamma, duktiga och snabba och alltid anträffbara för att svara på frågor och ge råd. De hade snabba och bra kontakter med präst, solister, lokal för minnesstund och cateringföretag. Sammanfattningsvis levde de med glans upp till mina högt ställda förväntningar.

Birgitta K
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Begravning. Utmärkt personligt bemötande. Lätta att få tag i. Bra lokalkännedom om präster, solister mm.

Rogert A
Skrev om Ekens Begravningsbyrå AB

Trevligt bemötande Lotta jätte bra Jag tycker att dom såg till att jag kände mig tryck i sorgen