Ekens Begravningsbyrå AB

Ekens Begravningsbyrå AB

Välkommen hit till Ekens Begravningsbyrå. Här möts du av Lotta och Hanna som båda är utbildade begravningsentreprenörer med flera års erfarenhet från Ignis respektive Fonus. Nu har vi startat vår egna, mer personliga, begravningsbyrå.

Det är många beslut som ska fattas och mycket att tänka på när en anhörig eller nära vän avlidit. Vi ger dig den hjälp och vägledning du behöver kring planering och genomförande av begravningen. Vi är noga med att det ska bli ett avsked enligt dina önskemål och vi gör hembesök, eller träffas här på kontoret, kostnadsfritt för att sedan ge ett kostnadsförslag du kan ta ställning till i lugn och ro.

Läs vad 31 kunder tycker om Ekens Begravningsbyrå AB 2

• Andrea N
    skrev om Ekens Begravningsbyrå AB
    2021-06-30
    Helt fantastiska, hittade de av en slump och fick bra känsla direkt. Varma, hjärtliga och kunniga! Att få Lotta på Ekens hjälp med vår Mammas begravning gjorde sorgen och den delen av arbetet till något väldigt fint och inte bara sorgligt. Nu hoppas jag på att inte behöva använda mig av dem igen (iaf inte på väldigt länge) men skulle jag behöva begrava någon mer närstående skulle jag alltid välja Lotta på Ekens. Mina allra starkaste rekommendationer om man vill ha en personlig kontakt, anträffbara och tillgängliga samt så otroligt mänskliga.
    2021-06-30
    Ett varmt och äkta bemötande av Lotta
    Engagerad och stöttande genom hela processen utan att vara för "på".

vi beställde begravningen, kista och blommor och fick hjälp med andra saker som vi också ville ha på begravningen, såsom solist, programkort, mm
    2021-06-29
    Fantastisk hantering av allt runt vår begravning. Balans mellan empati, service och tydlighet av allt, vad som är viktigt och vad som är mindre viktigt i alla dessa val man måste gå igenom.
    Personligt, innerligt och seriöst. Vi är så tacksamma <3
    2021-06-29
    Vi är supernöjda över det fina bemötande och den proffsiga hjälp vi fick av Lotta på Ekens begravning . Det kunde inte ha blivit bättre i de tider som nu råder. Allt blev som vi och vår älskade bortgångna mamma önskade. Vi kan varmt rekommendera Ekens begravningsbyrå.
    Familjen Winnberg -Zotterman
    2020-12-13
    Vi hade valt bort att ngn från begravningsbyrån medverkade vid begravningen pga risk för smitta. Vi tyckte att byrån kunde ha kontaktat oss efter begravningen och stämt av lite. Nu kom det bara en faktura!
    I övrigt var vi nöjda, men hade inte så höga krav, utan klarade av en hel del själva.
    2020-12-11
    Begravning
    Mycket personligt bemötande
    Bra uppföljning
    2020-12-11
    Varma rekommendationer ger jag Ekens begravningsbyrå som gjorde planeringen av min mormors begravning smidig.

Ceremonin blev precis som jag hade hoppats på; personlig, intim och vacker.

Jag fick även tips och tid över att fundera över hur vi ville utforma ceremonin, vad vi själva ville göra och vad vi behövde hjälp med.

Underbart att jag även fick hjälp med upphämtning av mormors kläder
    2020-08-11
    Öppen för lösningar och serviceminded
    2020-08-11
    Vi är jättenöjda, fantastiskt bra bemötande och service. Hög tillgänglighet, högsta betyg!
    2019-11-27
    Begravningen av min pappa blev så mycket finare än vi hoppats på. Lotta på Ekens fanns med från första början och var ett sånt stöd innan, under och efter begravningen. Tog emot med värme och tålamod, man kunde alltid ringa eller messa. Finare begravningsbyrå kunde vi inte fått.
    2019-11-27
    Ett fantastiskt och personligt bemötande! Hjälpte oss mycket i denna svåra stund! Rekommenderas varmt!
    2019-11-26
    Vi köpte i princip alla tjänster genom Eken utom blommor och livemusik
    Varmt och proffsigt bemötande
    Personliga och inkännande tips och vägledning i de olika val vi ställdes inför
    Snabb återkoppling när vi kontaktade dem under vägen
    Sålde inte enbart in sina tjänster/kontakter
    utan erbjöd olika alternativ från olika aktörer
    Informerade om olika alternativ till olika priser för att vi lättare skulle kunna ta ställning
    Kommer att starkt rekommendera Ekens begravningsbyrå till bekanta
    2019-11-26
    Tack för personlig och värdig begravning
    2019-07-11
    En mycket bra byrå med en familjär känsla. Jag kände mig omhändertagen och i goda händer i planeringen av min mors begravning.
    2019-01-14
    En fantastisk begravningsbyrå med underbara människor.
    Vi fick så fin hjälp vilket betydde mycket när det var jobbigt.
    Ett varmt och professionellt mottagande som var imponerande.
    Jag kan verkligen rekommendera dem!
    Hanna, Lotta och även Solveigh, som var stand-in under semestertider, var helt makalösa.
    Stort tack!
    2018-09-29
    Ekens Begravningsbyrå kan jag varmt rekommendera. Blev så otroligt väl omhändertagen av Lotta och Hanna i samband med min mors bortgång. Mina önskemål följdes och utfördes perfekt. Jag fick de råd och hjälp som behövdes. I en lugn och trygg miljö där kramen aldrig var långt borta hjälpte Världens Bästa Lotta och Hanna mig igenom en superjobbig tid.
    2018-09-24
    Inom ett år fick jag och min familj anlita ekens Begr.byrå två gånger först min mor och sen min bror vi blev så omhändertagna från första stunden. Hade nog inte några förväntningar eftersom det var första gången för mig att anlita en Begr.byrå fick så många goda råd och tips som sen visades var så otroligt bra. Sammanfattningsvis all kärlek till er för det ni gjorde för mig och min familj❤️
    2018-05-28
    Hanna och Lotta som driver Ekens Begravningsbyrå var glada, positiva, vänliga, personliga och omtänksamma, duktiga och snabba och alltid anträffbara för att svara på frågor och ge råd.
    De hade snabba och bra kontakter med präst, solister, lokal för minnesstund och cateringföretag.

Sammanfattningsvis levde de med glans upp till mina högt ställda förväntningar.
    2018-05-25
    Begravning. Utmärkt personligt bemötande. Lätta att få tag i. Bra lokalkännedom om präster, solister mm.
    2018-05-17
    Trevligt bemötande
    Lotta jätte bra
    Jag tycker att dom såg till att jag kände mig tryck i sorgen
    2018-05-17
    Fanrastiskt bemötande,! Vi fick all tid vi behövde, och fick möjlighet att prata om allt. Bra tips hur vi kunde forma begravningen till ett fint personligt avsked. Tack För all hjälp vi fick i denna svåra stund 💕
    2017-12-25
    Super, absolut perfekt. Vi kunde inte blivit bättre omhändertagna efter båda våra föräldrars bortgång.
  • Yvonne G
    skrev om Ekens Begravningsbyrå AB
    2017-12-20
    Återigen ett stort tack till Ekens begravninngsbyrå. Vi fick ett otroligt varmt och fint bemötande under vår stora sorg och chock. Stor hjälp att förstå gången från plötsligt dödsfall till omhändertagande och kremering. Våra önskemål kring hur vi ville ha det uppfylldes fullt ut. Fantastiskt omhändertagande av vår son. Jag ville inte att urnan skulle stå ensam i ett skåp innan vi hämtade honom så han sov över hos Lotta i sin fina urna. Tack för allt stöd.
    2017-12-19
    Lotta och Hanna gav en mycket personligt och närvarande bemötande. De var proffsiga och varma.
    2017-12-19
    Ekens Begravningsbyrå får de bästa rekommendationer från oss hela familjen. Lotta är fantastisk. Tack för att ni finns!
    2017-12-19
    Vi upplevde alla i familjen att vi blev personligt och varmt bemötta i vår sorg. I lugn och ro fick vi tillsammans med fantastisk personal planera begravning/minnesstund, så det blev ett fint farväl. Jag kan varmt rekommendera Ekens begravningsbyrå.
    Maud Sjöfors
    2017-08-22
    Fantastiskt bemötande och hjälp med våran systers begravning
    vid val av kista och blommor.
    Begravningsceremonin blev både vacker och ljus tack vare dessa
    underbara tjejer. Mycket tacksam kund.
    2017-08-22
    Fantastiska att ha och göra med.Hjälpte mig vid både far och mors bortgång.
    2017-08-22
    Mycket av det där lilla extra. Imponerande och delaktiga, men framförallt komptent personal. Att mötas av öppna armar, bra kaffe och en trygg miljö vid en belastad fas ger jag Ekens högsta tänkbara betyg. Även priset var betydligt lägre än likställda (dåligt ordval) företag. Fantastiska blommor och värdigt farväl. En mycket nöjd kund är jag. Tack igen.

H
    2017-08-22
    Vi anlitade Ekens Begravningsbyrå vid vår mammas bortgång i våras. Det var ett mycket respektfullt tillmötesgående vi fick från dem.
    Då man som anhörig redan har det tungt, underlättade begravningentreprenörens stora empati och agerande mycket, då vissa problem uppkom pga olika omständigheter ( som inte hade med byrån att göra ) .