Ekerö Kök

Vi på Ekerö Kök har jobbat med att erbjuda personliga kök i över 20 år. Vi är ett företag med konsulter som har lång erfarenhet inom köksbranschen och bred kunskap om renovering av kök. Det bästa med köksrenovering är att du oftast inte behöver bygga om hela stommen, det kan räcka med snabba och prisvärda luckbyten, handtag, bänkskivor eller lådor.

Köket är ett av de rum vi spenderar mest tid i hemmet. Våra ledord är “från köksdröm till drömkök” - och det är ledord vi alltid strävar efter att uppfylla.

Kom in till oss på Ulvsundavägen 176 A så diskuterar vi hur vi kan gå tillväga!

Läs vad 57 kunder tycker om Ekerö Kök 2

• 2021-12-05
    Jag köpte min kök och jag är mycket nöjd .
    Dom är sabba och korekta.
    Jag skulle rekomendera dem .
  • 2021-12-05
    Jag och min son beställde samtidigt skjutdörrar till våra garderober i två olika lägenheter. Timo som kom å mätte och skötte beställningen var supertrevlig, och besöket gick fort. Efter cirka 6-7 veckor var dörrarna klara för leverans. Dessa sattes upp samma dag i två lägenheter. Jobbet gick snabbt, blev superbra utfört samt städat efteråt. Både jag och min son är kanonnöjda med både process och resultat.

Vi rekommenderar varmt Ekerö Kök till alla.
  • 2021-12-04
    Jag är nöjd. Räcker inte det. Jag köpte skåpluckor och nya lådor till köket.
  • 2021-12-04
    Trevligt bemötande, arbetet fint utfört. Lite strul med det sista justering som behövdes göras.
  • 2021-12-04
    Beställde ett lågbudgetkök, och fick ett sådant, inget glänsande men fungerande. Bemötandet var trevligt men kommunikationen kunde varit tydligare om när vad skulle vara klart och när vilken underleverantör skulle kallas in. Inte jättebra på att höra av sig när det utlovats heller. Företagets interna kommunikation visar också tydlig förbättringspotential, både om vad säljaren faktiskt sålt och om vad snickarna faktiskt gjort. Blev ett antal dagars försening då ingen verkar ha haft koll på att köksfläkten inte var monterad.
    Köks luckor Väll Arbetat o fixat
    Väll bemöta
  • 2021-12-02
    Fullt nöjd. Mycket trevlig montör. Professionellt utförande. Fantastiskt. Tack.
  • 2021-12-02
    Bra och kunnigt. Kunde erbjuda dörr på äldre stommar - renoveringen blev bra och till ett bra pris.
  • 2021-12-02
    Lång väntetid för nya köksluckor
  • 2021-12-02
    Högkvalitativa och snygga produkter, proffsig personal och schyssta priser. Rekommenderas varmt.
  • 2021-12-02
    Jag beställde nya köksluckor och lådor. Bra bemötande, lösningsfokuserade. Blev dock negativt förvånad när de gamla luckorna lämnades utan att säga något. Tomma kartonger etc som montören haft med sig lämnades kvar. Det är bra om sådant tas upp när beställningen görs så man är överens om hur det ska vara. Jag hade fraktur i handen så det var besvärligt för mig att fiorsla bort
    2020-12-05
    Renoverade klädkammare flera.missar kassa snickare
    2020-11-25
    Köksluckor och nya bänkar
    Fantastiska duktiga och trevliga
    Genom att jag var jättenöjd med deras arbete så kommer jag kontakta dem för att lägga golv till våren. De får högsta poäng från mig och har rek dem till vänner
    Mariana Lejonbalk
    2020-09-23
    1. Nya köksluckor! 2. Bra ! 3. Mycket bra . 4. Mycket bra och effektivt installerat av 2 personer . Snyggt jobbat.
    2020-08-03
    Beställde luckor till köket, stort utbud på både kulör och design på luckorna. Supernöjd med resultatet!
    2020-04-24
    Vi köpte ett köksskåp och bemötandet var mycket gott. Vi har ännu inte kunnat mottaga produkten på grund av att vi befinner oss i karantän på grund av Corona. Vi ser fram emot att kunna ta emot leveransen.
    2020-02-10
    Utomordentlig service. Trevligt bemötande
  • 2019-12-01
    Bra service och god kundkontakt
  • 2019-11-25
    Köpte nya garderob-dörrar inkl montage.
    Ekerö Kök levde upp till mina förväntningar, både vad gäller produkt, montage och bemötande.
  • 2019-11-24
    Det nya köket blev verkligen fint och mycket välgjort.
    Rek Ekerö kök.
  • 2019-11-24
    Vi köpte nya köksluckor, några kompletterande skåp samt en ny diskbänk med nya avloppsrör. Ekerö Kök var på plats, mätte, gav tips osv. Fick offerten på en gång.
    Allt monterades på en enda dag av kunniga montörer och rörmokare. Efter några dagar gjorde de en efterkontroll att allt hade gått bra.
    Det som kändes extra bra var att företaget inte försökte sälja dyra eller "onödiga" lösningar, utan de var lyhörda till våra önskemål.
    Ett nytt kök på en enda dag - det trodde vi inte var möjligt.
  • 2019-11-22
    Jag köpte luckor till mitt kök med höga förväntningar som infriades.

Allt från säljare, support och hantverkare var proffsiga och trevliga.

Jag hoppades på ett snyggt kök och hade en id'e om ett mörkare kök men efter jag pratat med säljaren bestämde jag mig för ekluckor och är jättenöjd att säljaren rekommenderade mig ljusare än vad tänkt mig!

Lite strul med en lucka och en utpekad tid en gång men annars funka det klockrent. Jag som social person pratade en hel del och ursäktade mig för det men hantverkarna hade inga problem för dem kunde både jobba och samtala. 😁👍
  • 2019-11-22
    Tack för fina köksluckor! Nu stortrivs jag i mitt kök!
  • 2019-01-14
    Köpte nya köksluckor och montering av Ekerö kök, väldigt bra bemötande och duktiga snickare, dock så tog dom inte med dom gamla köksluckorna när dom var klara, trodde det ingick men tydligen inte, annars va allt skit bra 👍
  • 2019-01-11
    Byte till lådor istf skåp, nedflyttning av mikro och ugn, nya fronter. Blev lite ”pushad” av representanten vid första besöket. Hade gärna velat få en eller ett par dagar för att hinna tänka igenom förändringen. Snickaren gjorde ett bra jobb och det hela tog den tid som utlovats = 1 dag.
  • 2019-01-09
    Vi köpte ny luckor och lådfronter till ett antal av 27 enheter.
    Vi reagerade starkt på hembesöket då ett rabatterbjudande gällde där och då, samtidigt som säljaren skulle mäta upp luckorna. Betänketid och ytterligare ett besök för mätning skulle kosta extra.
    Vi valde då att fundera någon dag och ansvara för mätningen själva. Detta godtogs av säljaren.
    Detta gick nu bra och installationen och leveransen uppfyllde våra förväntningar.
  • 2018-11-22
    Supernöjd verkligen!! Rekommenderas varmt! Prisvärt, proffsiga snickare och snabbt gick det också! Hade länge tänkt renovera mitt kök; så glad att jag vände mig till Ekerö Kök! Resultatet gör mig lika glad varje dag! <3
  • 2018-09-06
    Missnöjd kund. Kakel under övre skåp i köket var lagt slarvigt och en del av jobbet slutfördes inte trots jag kontaktade Ekerö kök flera gånger för att få åtgärdat.
    Hej Nataliya!

Det var tråkigt att höra. Vi vill såklart att alla våra kunder ska bli nöjda.
    Vi har varit underbemannade på kontoret, därför har det varit svårt att nå oss per telefon. Ring oss gärna igen så vi kan åtgärda det som blivit fel. Vi finns på kontoret mån 9-17, tis-tor 9-18, fre 9-15 samt lör 10-15. Ha en fin dag! Hoppas vi hör av er snart.

• 2017-12-16
    Jag beställde nya snickerier i köket. Detta gjordes i början av maj. Det har varit problem ända från början. Godset i dörrarnas upphängning går sönder , för korta skruvar som ramlar ut, lådor som bångnar och är ojämna. Har behövt kontakta Ekerökök flera gånger för att få åtgärdat. Svårt att få hjälp, snickare som inte kan ett ord svenska eller engelska, och inte alltid ett vänligt bemötande. Överhuvud är intrycket oproffsighet både i utförande och bemötande!
    Hej Kicki!

Jag beklagar verkligen att ni inte känner er nöjda, slå oss en signal så vi kan åtgärda vad som felat.

Ha en fin dag!

• 2017-12-10
    Installatören trevlig men jobbet slutförde inte trots påpekanden till Ekerö Kök.
    Hej Monica!

Jättetråkigt att höra, vi vill gärna att ni ringer till oss så vi kan åtgärda det som blivit fel.

• 2017-12-06
    Köpte köksluckor och garderobs dörrar. Allt gick väldigt bra och snabbt utan några problem.
  • 2017-12-06
    Snabb leverans snabb uppsättande av garderoberna.
  • 2017-12-06
    Gjort ett bra arbete från början till slut. Inget att anmärka på.
  • 2017-12-06
    Första bemötande var bra.
    Lite svårt med tidspassningen.
    Nya köksluckorna blev bra.
    När saknad front kom omsider så blev det bra.
  • 2017-12-06
    Vi fick ett bra bemötande från början och framåt. Bolaget hjälpte oss med att bygga en ny garderob samt att montera nya skjutdörrar.
  • 2017-12-06
    Hej jag har beställt skjut dörar till min hall .
    Jag fick väldigt bra information om olika material och förslag om priset .
    Och efter vår överens kommersen .
    Det gick jätte bra med tiden och jobbet ,det var trevliga personal.
  • 2017-12-06
    Worked very well. Super good staff
  • 2017-12-05
    Mycket bra! Håller det som lovats. Proffsig försäljare och mycket proffsiga monitorer. Allt gick snabbt. Över förväntan!
  • 2017-12-05
    Bra bemötande och lyssnande på våra unika önskemål ang nya köket från Ekerökök.
    Deras skickliga hantverkare gjorde ett suveränt monteringsarbete.
  • 2017-12-05
    För början till slut en mkt bra upplevelse. Bra lyhörd vägledning, raka besked, trevligt bemötande. Snickerier av bra kvalitet. Säljaren ville ha en nöjd kund och var mån om m n upplevelse och min nöjdhet. Som ensamstående mamma så kändes det bra med hantverkare jag kunde lita på. Absolut högsta betyg. Stort tack!!!
  • 2017-12-04
    Köpte jag en hel nytt kök, jag upplever dem gör inte som de har lovats det tog Long tid en det man planerat.
    *Recomender jag inte till någon.
    Hej Yonatan!

Ledsen att det drog ut på tiden, ibland är det svårt att tidsbestämma när det är flera parter inblandade. Jag ber tusen gånger om ursäkt för det. Hoppas att ni blev nöjda med slutresultatet i alla fall.

• 2017-12-04
    Precis vad vi ville ha. Duktiga och noggranna montörer.
  • 2017-12-04
    Rivning av kök o installation av nytt.
    Beställde via säljare som gjorde hembesök och mätte upp allt.
    Köpte köksskåp och lådor, bänkskivor, diskho och blandare av Ekerö Kök.
    Fick ingen begriplig dokumentation på vad vi kommit överens om och ingen skriftlig plan vad som skulle göras och när.
    Hantverkare dök sen bara upp, snickaren. rörmockaren och elektriker. Trots det gick hela renoveringen snabbt och slutresultatet blev bra. Jag är i stort sett nöjd med resultatet.
  • 2017-12-04
    Mycket positivt bemötande med respekt för mina ekonomiska ramar och utan att söka sälja på mig något extra när jag beställde nya köksluckor och lådfronter. Sedan snyggt installerat och bra efterstädat. Jag är mycket nöjd med resultatet.
  • 2017-12-04
    Fusk med ett gångjärn på en skåpdörr. Var nästan inte fastsatt. Felutsågning för gångjärn på en annan skåpdörr d. v. s. två under varandra.. Den tjocka mannen ganska otrevlig.
    Hej Inger!

Ber tusen gånger om ursäkt för det inträffade. Vi vill gärna att ni ringer oss så att vi får möjlighet att rätta till det som felat.

Den snickaren jobbar inte längre kvar hos oss pga det du nämnde.

• 2017-01-02
    Bra bemötande , Skåpluckor , Motsvarade mina förväntningar
  • 2016-12-23
    Jag är ganska nöjd. De är alltid snälla och väldigt hjälpsam.
  • 2016-12-22
    Det var ok men ni bör snställs mer professionella människor som kan prata svenska.
  • 2016-12-22
    Bra service och kunnig personale
  • 2016-12-22
    bra service och kunnig personal