Ekerö Kök

www.ekerokok.se
  • BadgeThreeYears
4.4

About company

Vi på Ekerö Kök har jobbat med att erbjuda personliga kök i snart 30 år. Vi är ett företag med konsulter som har lång erfarenhet inom köksbranschen och bred kunskap om renovering av kök och badrum. Vi är specialister på att skapa skräddarsydda kökslösningar och vår kunskap sträcker sig också till andra viktiga utrymmen i hemmet,...

79 omdömen om Ekerö Kök

Sedan starten hos Reco 2015

Monica S
Escreveu sobre Ekerö Kök

Det är inte ofta man blir så positivt överraskad nu för tiden. Men Ekerö kök har levererat i varje enskild detalj, och trevligt bemötande rakt igenom. Vi bytte köksluckor, ersatte vissa med lådor och byggde nytt skåp. Och en stor fördel är att de förutom snickare har golvläggare och plattsättare också, så nu går vi vidare och byter golv också. Så nöjda!

Svar från Ekerö Kök

Hej Monica och tack så mycket för det fantastiska omdömet! Vi är verkligen glada att ni blev så positivt överraskade av vårt arbete och att ni uppskattade både de nya köksluckorna och det nya skåpet samt lådorna. Att ni även planerar att fortsätta samarbetet med oss genom att byta golv gläder oss enormt. Tack för ert förtroende och det fina omdömet! Med Vänliga Hälsningar,

Christina H
Escreveu sobre Ekerö Kök

Är väldigt nöjd med mina nya köksluckor. Snabb och smidig service till bra pris. Trevlig och kompetent personal och snabb återkoppling vid frågor. Så nöjd med hela processen. :-)

Svar från Ekerö Kök

Hej Christina, tack för det fina omdömet! Så härligt att du är så nöjd med dina nya köksluckor! Snabb, trevlig och smidig service till bra pris är nyckeln för en positiv upplevelse och är ovärderligt i den här processen. Det är underbart att höra att hela processen har överträffat dina förväntningar! Med Vänliga Hälsningar,

Suresh N
Escreveu sobre Ekerö Kök

The experience was exceptionally good !

Svar från Ekerö Kök

Hi Suresh, thank you for the wonderful review! We are delighted that you are pleased with everything. Your "exceptionally good" feedback means a lot. We're pleased to have surpassed your expectations in providing the best experience. Best Regards,

Sophie T
Escreveu sobre Ekerö Kök

They did a great job with putting in new tiles and a new waredrobe!

Svar från Ekerö Kök

Hello Sophie, thank you for the wonderful review! We're delighted that you're pleased with everything. Your support and trust means a lot to us at Ekerökök. We look forward to assisting you again in the future. Best Regards,

Sonia L
Escreveu sobre Ekerö Kök

Jag blev positivt överraskad av ert kundbemötande. Alla aspekter man kan tänka sig vara orolig över inför en renovering, allt från kommunikation med personal till renoveringstid, har varit fläckfritt. Under hela renoveringsprocessen har vi haft god kontakt, vilket har möjliggjort att jag fått svar på alla små frågor och funderingar jag har haft. Allt som allt har jag känt mig väl omhändertagen. Givetvis förväntade jag mig ett bra resultat, men också att det inte skulle ta alldeles för lång tid att renovera, då det påverkar...

Svar från Ekerö Kök

Hej Sonia, tack för det fina omdömet! Vi är glada att du är nöjd med din köksrenovering och att vi kunde överträffa dina förväntningar. Ditt stöd och förtroende betyder mycket för oss på Ekerökök. Vi ser fram emot att hjälpa dig igen för framtida projekt! Med Vänliga Hälsningar,

Lars K
Escreveu sobre Ekerö Kök

Mycket bra. Fick fina förslag på förbättringar av köket. Snickaren som sedan utförde arbetetet var vi synnerligen nöjda med. Han arbetade snabbt och var väldigt noggrann och gjorde allt för att jobbet skulle bli proffsigt gjort! Resultatet blev ett rejält lyft för vårt lilla kök och det blev jättesnyggt och vi är supernöjda! Det enda negativa var att det tog lite tid att fixa till det sista på arbetet, men det var inte Ekerö Köks fel utan det var underleverantören som skickat ett par felaktiga luckor son måste bytas ut.

Svar från Ekerö Kök

Hej Lars, tack för omdömet! Vi beklagar eventuella förseningar pga underleverantören. Vi är glada att ni är nöjda med vår snickare och ert fantastiska nya kök! Med Vänliga Hälsningar,

Gona K
Escreveu sobre Ekerö Kök

Arbetet är inte helt klart hos oss men måste lyfta snickaren Christos som var otroligt ödmjuk och gjorde ett fantastiskt jobb hos oss idag. Jag kunde inte bli mer glad och nöjd.

Karin D
Escreveu sobre Ekerö Kök

Lyhörd och tillmötesgående säljare, som gjorde inte mindre än 3 hembesök innan kontrakt skrevs. Köket levererades på utsatt tid och snickaren gjorde ett utmärkt jobb och var aktiv att komma med förslag på bästa lösning. Blev det nåt mindre missförstånd, eller att vi ville ha en ändring fixade han till det utan diskussion. Säljaren fanns tillgänglig under hela leveransen som projektledare, vilket vi uppskattade! Köksluckorna kom från Finland, företaget heter Kensa. Vi har bara använt köket i ca 4-5 månader så lite tidigt...

Svar från Ekerö Kök

Hej Karin, Tack så mycket för fina omdömet och vi måste säga att det har varit ett nöje att samarbeta med er också. MVH Teamet på Ekerökök

Jan K
Escreveu sobre Ekerö Kök

Ekerö Kök har överträffat alla förväntningar vid vår köksrenovering. En så öppen, ärlig och hjälpsam försäljare har jag aldrig tidigare mött. Han höll oss kontinuerligt informerade och koordinerade alla arbetsinsatser på ett föredömligt sätt. Trevliga och skickliga hantverkare, elektriker och VVS-montörer har löst även oväntade problem som dykt upp. Det har varit ett sant nöje att se sådana proffs i arbete. Om ni ska renovera ert kök vill vi varmt rekommendera Ekerö Kök.

Svar från Ekerö Kök

Hej Jan, Tack så mycket för fina omdömet och jag ska säga det att det har varit ett nöje att samarbeta med dig också. MVH Teamet på Ekerökök

Maria J
Escreveu sobre Ekerö Kök

Både Gazze och Agge är superduktiga och kom med feedback och input på mina idéer. Är riktigt nöjd med köket och får komplimanger för det varje gång jag har gäster!

Hej Maria, Tack så mycket för omdömet. MVH Teamet på Ekerökök

Yordanos M
Escreveu sobre Ekerö Kök

Haft fint bemötande från början ärliga mot mig och jag är nöjd med renoveringen på min kök .

Hej Yordanos, Tack så mycket för omdömet. MVH Teamet på Ekerökök

Ramo S

Professionella, punktliga, prisvärda. Blev supernöjd

Hej, Tack så mycket för omdöme. MVH Teamet på Ekerökök

Irem S
Escreveu sobre Ekerö Kök

Vi är verkligen supernöjda!! Rekommenderas varmt! Renoverat helt köket och glad att vi vände oss till Ekerö Kök! Snabbt och prisvärt!

Hej, Tack så mycket för omdöme. MVH Teamet på Ekerökök

Elvis D
Escreveu sobre Ekerö Kök

Kvalitet kök blev jätte fint ....👍👍

Tack så mycket för omdöme. MVH Teamet på Ekerökök

Samer B
Escreveu sobre Ekerö Kök

Kvalitet, snabba, professionella, trevliga! rekommenderar företaget!

Hej Samer, Tack så mycket för omdöme. MVH Teamet på Ekerökök

Bebe J
Escreveu sobre Ekerö Kök

Jag köpte köksluckor och ny diskbänk av Ekerö Kök . Jag blev trevlig bemött och är mycket nöjd med hela installation som blev som förväntad och som utfördes av kunnig personal. Jag är nöjd och fått många komplimanger på min val av Ekerö Köksluckor.

Hej Bebe, Tack för ett gott samarbete. MVH Teamet på Ekerökök

William P
Escreveu sobre Ekerö Kök

They did a partial renovation for me: new floor and installation of upper cabinets that were missing when I moved in. Plus a lot of fixing of little things (botched installation by the previous owners) that had been extremely annoying to me. Although there was some delay getting started -- the ordering and delivery process took a couple of weeks -- once things got going the work was very good and quickly done. My kitchen that was a complete mess before is now the best room of the apartment! One thing I really appreciated:...

Svar från Ekerö Kök

Hello William, It has ben a pleasure to work with you. Thank you for this review. Best regards Agge

Clas V
Escreveu sobre Ekerö Kök

Vi valde Ekerö kök för att göra en lightrenoveeing av vårt kök, dvs vi bytte luckor, bänskiva med mera. Vi är nöjda med resultatet och när det gäller kommunikationen med företaget så vill vi särskilt lyfta fram att vi fick mycket bra tips på hur man kan tänka kring färgsättning och planering av köket. Vi rekommenderar även att man besöker butiken i Bromma för tips inför en eventuell köksrenovering.

Hej Clas, Tack för omdömet. MVH Teamet på Ekerökök

Carl Richard Rufus Jeremy N N

Vänligt bemötande. Levde upp till förväntningarna. Köpte skåpsluckor. Pålitlig och leveranssäker. Smärre monteringsfel korrigerades utan några som helst problem i efterhand.

Hej Carl Richard, Tack så mycket för omdömet. MVH Teamet på Ekerökök

Fouzieh B
Escreveu sobre Ekerö Kök

Hey Yag Tackar er o så nöjd speciellt Badri som jobbade fantastiskt väldigt noggrant,lugn,och mild. Yag kommer att presentera er till mina vänner och vill tillägga tackar mot Gazze för hans samarbete och ärlighet. Önskar er lycka till. Fozi. Bolori. 29/11 /2022.

Hej, Tack så mycket för dit omdöme. MVH Teamet på Ekerökök

Gerd B
Escreveu sobre Ekerö Kök

Trevligt bemötande. Blev som jag hade bestämt. Jag är nöjd. De bytte skåpluckor samt en ny bänkskiva och två nya skåp.

Stina H
Escreveu sobre Ekerö Kök

Med nya köksluckor blev mitt kök så mycket finare och modernare! Jättebra service på alla sätt från Ekerö kök!

Bekim K
Escreveu sobre Ekerö Kök

Jag köpte min kök och jag är mycket nöjd . Dom är sabba och korekta. Jag skulle rekomendera dem .

Suzanna K
Escreveu sobre Ekerö Kök

Jag och min son beställde samtidigt skjutdörrar till våra garderober i två olika lägenheter. Timo som kom å mätte och skötte beställningen var supertrevlig, och besöket gick fort. Efter cirka 6-7 veckor var dörrarna klara för leverans. Dessa sattes upp samma dag i två lägenheter. Jobbet gick snabbt, blev superbra utfört samt städat efteråt. Både jag och min son är kanonnöjda med både process och resultat. Vi rekommenderar varmt Ekerö Kök till alla.

Lennart I
Escreveu sobre Ekerö Kök

Jag är nöjd. Räcker inte det. Jag köpte skåpluckor och nya lådor till köket.

Razavian A
Escreveu sobre Ekerö Kök

Trevligt bemötande, arbetet fint utfört. Lite strul med det sista justering som behövdes göras.

Erik J
Escreveu sobre Ekerö Kök

Beställde ett lågbudgetkök, och fick ett sådant, inget glänsande men fungerande. Bemötandet var trevligt men kommunikationen kunde varit tydligare om när vad skulle vara klart och när vilken underleverantör skulle kallas in. Inte jättebra på att höra av sig när det utlovats heller. Företagets interna kommunikation visar också tydlig förbättringspotential, både om vad säljaren faktiskt sålt och om vad snickarna faktiskt gjort. Blev ett antal dagars försening då ingen verkar ha haft koll på att köksfläkten inte var monterad.

Nasreen I

Köks luckor Väll Arbetat o fixat Väll bemöta

Lars N
Escreveu sobre Ekerö Kök

Fullt nöjd. Mycket trevlig montör. Professionellt utförande. Fantastiskt. Tack.

Jan-olof L
Escreveu sobre Ekerö Kök

Bra och kunnigt. Kunde erbjuda dörr på äldre stommar - renoveringen blev bra och till ett bra pris.

Raija E
Escreveu sobre Ekerö Kök

Lång väntetid för nya köksluckor

Dimitrios E
Escreveu sobre Ekerö Kök

Högkvalitativa och snygga produkter, proffsig personal och schyssta priser. Rekommenderas varmt.

Anette T
Escreveu sobre Ekerö Kök

Jag beställde nya köksluckor och lådor. Bra bemötande, lösningsfokuserade. Blev dock negativt förvånad när de gamla luckorna lämnades utan att säga något. Tomma kartonger etc som montören haft med sig lämnades kvar. Det är bra om sådant tas upp när beställningen görs så man är överens om hur det ska vara. Jag hade fraktur i handen så det var besvärligt för mig att fiorsla bort

Valter T
Escreveu sobre Ekerö Kök

Renoverade klädkammare flera.missar kassa snickare

Mariana L
Escreveu sobre Ekerö Kök

Köksluckor och nya bänkar Fantastiska duktiga och trevliga Genom att jag var jättenöjd med deras arbete så kommer jag kontakta dem för att lägga golv till våren. De får högsta poäng från mig och har rek dem till vänner Mvh Mariana Lejonbalk

Gerd H
Escreveu sobre Ekerö Kök

1. Nya köksluckor! 2. Bra ! 3. Mycket bra . 4. Mycket bra och effektivt installerat av 2 personer . Snyggt jobbat.

LINDA B
Escreveu sobre Ekerö Kök

Beställde luckor till köket, stort utbud på både kulör och design på luckorna. Supernöjd med resultatet!

Ingvar M
Escreveu sobre Ekerö Kök

Vi köpte ett köksskåp och bemötandet var mycket gott. Vi har ännu inte kunnat mottaga produkten på grund av att vi befinner oss i karantän på grund av Corona. Vi ser fram emot att kunna ta emot leveransen.

Vjislav V

Utomordentlig service. Trevligt bemötande

Joseph K
Escreveu sobre Ekerö Kök

Bra service och god kundkontakt

Martin W
Escreveu sobre Ekerö Kök

Köpte nya garderob-dörrar inkl montage. Ekerö Kök levde upp till mina förväntningar, både vad gäller produkt, montage och bemötande.

Pernilla S
Escreveu sobre Ekerö Kök

Det nya köket blev verkligen fint och mycket välgjort. Rek Ekerö kök.

Ritva J
Escreveu sobre Ekerö Kök

Vi köpte nya köksluckor, några kompletterande skåp samt en ny diskbänk med nya avloppsrör. Ekerö Kök var på plats, mätte, gav tips osv. Fick offerten på en gång. Allt monterades på en enda dag av kunniga montörer och rörmokare. Efter några dagar gjorde de en efterkontroll att allt hade gått bra. Det som kändes extra bra var att företaget inte försökte sälja dyra eller "onödiga" lösningar, utan de var lyhörda till våra önskemål. Ett nytt kök på en enda dag - det trodde vi inte var möjligt.

Bosse H
Escreveu sobre Ekerö Kök

Jag köpte luckor till mitt kök med höga förväntningar som infriades. Allt från säljare, support och hantverkare var proffsiga och trevliga. Jag hoppades på ett snyggt kök och hade en id'e om ett mörkare kök men efter jag pratat med säljaren bestämde jag mig för ekluckor och är jättenöjd att säljaren rekommenderade mig ljusare än vad tänkt mig! Lite strul med en lucka och en utpekad tid en gång men annars funka det klockrent. Jag som social person pratade en hel del och ursäktade mig för det men hantverkarna hade inga problem för dem kunde både jobba och samtala. 😁👍

Göran H
Escreveu sobre Ekerö Kök

Tack för fina köksluckor! Nu stortrivs jag i mitt kök!

Mattias N
Escreveu sobre Ekerö Kök

Köpte nya köksluckor och montering av Ekerö kök, väldigt bra bemötande och duktiga snickare, dock så tog dom inte med dom gamla köksluckorna när dom var klara, trodde det ingick men tydligen inte, annars va allt skit bra 👍

Anita E
Escreveu sobre Ekerö Kök

Byte till lådor istf skåp, nedflyttning av mikro och ugn, nya fronter. Blev lite ”pushad” av representanten vid första besöket. Hade gärna velat få en eller ett par dagar för att hinna tänka igenom förändringen. Snickaren gjorde ett bra jobb och det hela tog den tid som utlovats = 1 dag.

Ulf Göran I
Escreveu sobre Ekerö Kök

Vi köpte ny luckor och lådfronter till ett antal av 27 enheter. Vi reagerade starkt på hembesöket då ett rabatterbjudande gällde där och då, samtidigt som säljaren skulle mäta upp luckorna. Betänketid och ytterligare ett besök för mätning skulle kosta extra. Vi valde då att fundera någon dag och ansvara för mätningen själva. Detta godtogs av säljaren. Detta gick nu bra och installationen och leveransen uppfyllde våra förväntningar.

Nore L
Escreveu sobre Ekerö Kök

Supernöjd verkligen!! Rekommenderas varmt! Prisvärt, proffsiga snickare och snabbt gick det också! Hade länge tänkt renovera mitt kök; så glad att jag vände mig till Ekerö Kök! Resultatet gör mig lika glad varje dag! <3

Nataliya  P
Escreveu sobre Ekerö Kök

Missnöjd kund. Kakel under övre skåp i köket var lagt slarvigt och en del av jobbet slutfördes inte trots jag kontaktade Ekerö kök flera gånger för att få åtgärdat.

Svar från Ekerö Kök

Hej Nataliya! Det var tråkigt att höra. Vi vill såklart att alla våra kunder ska bli nöjda. Vi har varit underbemannade på kontoret, därför har det varit svårt att nå oss per telefon. Ring oss gärna igen så vi kan åtgärda det som blivit fel. Vi finns på kontoret mån 9-17, tis-tor 9-18, fre 9-15 samt lör 10-15. Ha en fin dag! Hoppas vi hör av er snart. Mvh/Emma