Välkommen till EKOFOX!

Se till att din flytt blir en miljövänlig flytt! Vi tar hand om din flytt oavsett om du är privatperson eller företag och flyttar i hela Stockholms län. Vi är ett ungt företag med stor miljömedvetenhet och lång erfarenhet inom branschen.

Tjänster: Flytt, återvinning, magasinering, bohagsflytt, tunga lyft, avveckling av material och inventarier, dödsbo, upp och nedmontering av möbler m.m

Ingen flytt är för liten eller för stor för oss så tveka inte att höra av dig till oss idag!

Läs vad 111 kunder tycker om EKOFOX 2

• 2022-09-13 Insamlad av företaget
    Bohagsflytt: Effektiv, trevlig och skicklig personal! Vi är nöjda med precis allt. Proffsigt att firman först kom till lägenheten och tittade för att avgöra hur stor bil samt antal personal som behövdes. Vi kan varmt rekommendera detta företag!
  • 2022-09-06 Insamlad av företaget
    Toppen killar och kvalitet supernöjda!
    Mvh Fredrik
  • 2022-09-06 Insamlad av företaget
    Tillmötesgående och proffsigt i alla led vid hjälp med flytt och flyttstädning. Kan varmt rekommenderas!
  • 2022-08-13 Insamlad av företaget
    Punktliga, supersnabba och schyssta. Jag är mycket nöjd!
  • 2022-08-11 Insamlad av företaget
    Punktliga, effektiva och oerhört trevliga! Har flyttat med flyttfirma tidigare i Stockholm och det har inte varit i närheten av denna upplevelse. Behöver jag flytta igen så ringer jag garanterat EKOFOX. 5/5!
    Hej Patrik,
    Stor tack för de fina orden! Välkommen åter!
  • 2022-07-31 Insamlad av företaget
    Snabb återkoppling och bra service, rekommenderas!
  • 2022-07-26 Spontant omdöme
    Vi bokade Ekofox för flytt mellan Stockholm och Göteborg. Allting har fungerat utmärkt från början. Snabba svar på mail, bra svar på de frågor vi ställde, billigast av de offerter vi tog in och väldigt trevliga. De kom och tittade på vårt bohag innan flytten, fick in och ut allt i lastbilen på ett smidigt sätt trots att vi inte hade hiss. Restiden till Göteborg gick snabbare än planerat och allt som allt gjordes hela flytten på en dag, mycket professionellt! Vi köpte även flyttstäd via Ekofox vilket var både billigt och bra, vi fick inte några anmärkningar från vår hyresvärd. På det stora hela en mycket bra flyttfirma som jag absolut rekommenderar!
    Hej Louise,
    Tusen tack för de fina orden! Välkommen åter!
  • 2022-07-11 Spontant omdöme
    Allt flöt på punktligt och smidigt. Kan absolut rekommendera Exofox
    Hej Nilla,
    Stor tack för de fina orden! Välkommen åter!
  • 2022-06-16 Insamlad av företaget
    Glada och sammarbetsvilliga som arbetade hårt och fick fram alla våra grejer utan problem. Bra jobbat!
  • 2022-06-07 Insamlad av företaget
    Bra kommunikation, bra flytt, smidigt, jag är mycket nöjd och kan rekommendera!
  • 2022-06-03 Insamlad av företaget
    Superbra! Väldigt nöjd med hur smidigt hela processen varit med Ekofox från första kontakt. Väldigt trevliga killar som hjälpte till med flytten, väldigt hjälpsamma och snabba. Vi hade många roliga snack också under flytten. också nöjd med flyttstädningen. Rekommenderar Ekofox-gänget starkt!
    Stor tack för de fina orden! Välkommen åter! EKOFOX
  • 2022-05-30 Insamlad av företaget
    Jag är supernöjd. Tjänstvilliga snabba och effektiva trevliga. Och noga med möblerna m.m. Försiktiga med bohaget. Vid ankomsten fråga vad jag ville ha möblerna. Vilket rum etc. Kan rekommendera dom till vänner. Tack/Eva
  • 2022-05-13 Insamlad av företaget
    Bra bemötande , bra service . Flytthjälp
  • 2022-05-12 Insamlad av företaget
    Blev väldigt trevligt bemött på alla sätt. Företaget levde upp till mina förväntningar.
    Flytt killarna var väldigt noggranna och försiktiga för att undvika skador.
    Och var uppmärksamma på att jag fick möbleringen precis som jag ville!
    Tack för jättebra jobb
  • 2022-04-27 Insamlad av företaget
    Vi har använt städtjänsten flera gånger och är väldigt nöjda.
  • 2022-04-25 Insamlad av företaget
    Extremt effektiva och väldigt trevliga. Killarna som kom hade stenkoll på vart allt skulle vara och var sjukt proffesionella. De sprang upp för tre trappor utan hiss utan några problem. När vi stötte på utmaningar så var de lösnings orienterade och gjorde allt för att vi skulle bli nöjda. Jag blir alltid skeptiskt när ett företag har så bra omdömen, men i detta fall var det helt rättfärdigat. Rekommenderar STARKT EkoFox!

Juste, städarna var grymma också!
    Tusen tack för de fina orden!
    Välkommen åter!
  • 2022-04-21 Insamlad av företaget
    Det har gått mycket smidigt med min flytt. Killarna var punktliga, trevliga och hjälpsamma. Rekommenderar!
  • 2022-04-19 Insamlad av företaget
    Great people, great knowledge, respectful and effective.

I am very happy with the service and will use your services again.

I will strongly recommend you to friends.
  • 2022-04-08 Insamlad av företaget
    The best ever move I have done. All contact I have had with Ekofox has been excellent. The three strong men who carried out the move were experts and did the job so efficiently. Warmly recommend this company!
  • 2022-04-07 Insamlad av företaget
    Fick hjälp med flytt och flyttstäd och allt gick supersmidigt! Killarna var trevliga och snabba vid flytten. Strålande flyttstäd av lägenheten också. Jag är mycket nöjd.
  • 2022-04-05 Insamlad av företaget
    Superproffsiga, och enkla att ha att göra med!
  • 2022-03-23 Insamlad av företaget
    Utmärkt flyttföretag. Snabba, supertrevliga o omtänksamma flyttkillar. Starka och fokuserade på sitt jobb. Rekommenderar Ekofox till alla som ska flytta.
  • 2022-03-23 Insamlad av företaget
    Jag är väldigt nöjd med eran flytthjälp.
  • 2022-03-17 Insamlad av företaget
    Flytten gick toppen från första kontakt till hämta upp lånekartongerna: trevligt bemötande och snabb och omsorgsfull flytt!
  • 2022-03-09 Insamlad av företaget
    Duktiga, trevliga och ingenting är omöjligt! Jag hade packning, flyttbil med tre personer och flyttstädning. Om jag ska flytta igen är det självklart att välja Ekofox./Ruth
    Tack för de fina orden Ruth! Välkommen åter! EKOFOX
  • 2022-03-05 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bemötande från A-Ö
    Underbara killar som flyttade åt mig igår, noggranna, lugna och mycket trevliga!
    Bra pris dessutom. Högsta betyg - rekommenderas!
  • 2022-02-28 Insamlad av företaget
    Allt gick enligt planen. Vänliga killar som arbetade snabbt och effektivt.

Även snabba mejlsvar och tydliga dokument ang villkor mm.

Beställde bortforsling av överblivna möbler och flytt av en bäddsoffa.

Mvh, Inger Stenbäck
  • 2022-02-24 Insamlad av företaget
    Service was amazing, extremely fast and provessional movers. It was my first big move as a student and my expectations were met perfectly. Will definitely use again!
  • 2022-02-24 Insamlad av företaget
    Det blev en smidig flytt och fint städ. Trevlig personal och snabb och tydlig kommunikation.
    Alla va väldigt effektiva och noggranna.
    Rekommenderar dom varmt.
  • 2022-02-23 Insamlad av företaget
    Snabbt,smidigt,effektivt
    Mycket bra!
  • 2022-02-22 Insamlad av företaget
    Trevliga effektiva unga killar.
  • 2022-02-22 Insamlad av företaget
    Hade en väldigt positiv upplevelse och alltid proffsigt bemötande då jag strulade lite med datum men dom var så hjälpsamma och killarna som hjälpte till med flytten var supertrevliga och snabba och smidiga.
    Kommer absolut använda mig av dom igen om jag flyttar.
    Stort tack
  • 2022-02-22 Insamlad av företaget
    Trevligt, proffsigt, effektivt. Mycket väl genomförd flytt.
  • 2022-02-17 Insamlad av företaget
    Jag är mycket nöjd med Ekofox. Kommunikationen fungerade utmärkt. De som flyttade följde instruktionerna utan problem och tog väl hand om möblerna. De löste ett knepigt problem med min soffa på bästa sätt. Jag ger Ekofox högsta betyg.
  • 2022-01-20 Insamlad av företaget
    100% nöjd med Ekofox. Gick jättesmidigt att beställa och flyttkillarna var snabba, effektiva, försiktiga med grejerna och trevliga att ha att göra med. Kanonpris för flytten, blev knappt några 100-lappar dyrare än om jag hade hyrt lastbil och flyttat själv.
  • 2022-01-17 Insamlad av företaget
    Snabba och effektiva och trevliga! Inga skador på möbler efter flytten. Toppen!
  • 2022-01-17 Insamlad av företaget
    Rekommenderar starkt! Otrolig service, så trevlig och duktig personal. Vi stötte på en del problem med vår flytt och Ekofox hjälpte oss utan problem.
  • 2022-01-17 Insamlad av företaget
    trevlig och snabb flytthjälp, jag är jättenöjd
  • 2022-01-06 Insamlad av företaget
    Professionell, vänlig och snabb
  • 2021-12-23 Insamlad av företaget
    Jag anlitade ekofox för flytthjälp efter att ha läst alla recensioner här på reco för de tre företag jag fick offert ifrån, varav deras var övervägande bäst. Dem var punktliga, effektiva och snabba. Allt gick över förväntan och dem var väldigt hjälpsamma och trevliga. Jag var orolig över om dem kunde flytta mina instrument utan att skada dem, men dem var väldigt varsamma och instrumenten kom fram i samma skick som dem åkte.
    Jag skulle (/kommer) absolut anlita dem igen om/när jag flyttar.
  • 2021-12-22 Insamlad av företaget
    Snabba och trevliga killar
    Fick mig att känna mig trygg .
    Flytt o städning
  • 2021-12-20 Insamlad av företaget
    EkoFox har varit fantastiska från mitt första mejl med frågor inför att eventuellt anlita dem, till sista flyttlådan kom på plats och även efterföljande kontakt rörande upphämtning av lådor har varit oklanderlig! Alltid trevligt bemötande, jättebra och trevliga flyttkillar och enkelt bolag att ha att göra med! Flyttlådorna som man kan låna är av väldigt bra kvalitet, och inte en enda sak gick sönder eller skadades av de schysta flyttkillarna. Till och med våra stora krukväxter kom hem till oss helt oskadda. Så trevligt bemötande rakt igenom och dessutom en försiktighet som jag inte sett hos liknande bolag. Rekommenderar ekofox otroligt varmt och skulle absolut anlita dem igen!
    Hej Carina, stor tack för de fina orden. Välkommen åter! EKOFOX
  • 2021-11-26 Insamlad av företaget
    Mycket trevlig och effektiv personal.

Kan verkligen rekommendera dem för flyttning av möbler
  • 2021-11-21 Insamlad av företaget
    Grabbarna som gjorde flytten var punktliga, trevliga, försiktiga, snabba och gjorde ett mycket bra jobb.
  • 2021-11-10 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och informativa specifikationer!
    Flytten och städningen kändes overkligt smidig och trygg.

Vi är supernöjda!
    Stor tack för de fina orden. Välkommen åter! EKOFOX
  • 2021-11-09 Insamlad av företaget
    Jag beställde flytt hos de och fick 3 man och 1 lastbil.
    Grabbarna genomförde mycket bra arbete och får då 5 av 5 i betyg. Det finns inget att klaga mycket bra genomfört arbete.
    + ingen skada på objekt eller väggar i lägenheten
    + bra kommunikation
    + Tålmodig
    + Observant på små och stora saker
    + Har haft positiv inställning under hela dagen
    Stor tack för de fina orden. Välkommen åter! EKOFOX
  • 2021-10-19 Insamlad av företaget
    Superbra service och smidig flytt, allt till ett bra pris.
  • 2021-10-14 Insamlad av företaget
    Tack för trevligt bemötande och en snabb och trygg hantering av flytten. EKOFOX får
    mina varmaste rekommendationer.
    MVH G Smitterberg
  • 2021-10-12 Insamlad av företaget
    Snabba, effektiva och trevliga!
  • 2021-08-23 Insamlad av företaget
    Bästa flyttfirman! Vänligt och professionellt bemötande från början till slut och oerhört smidiga och snabba. Stort tack till Zoran och hans duktiga killar. Vi rekommenderar varmt denna flyttfirma!