Ekstrands

Ekstrands

Välkommen till Ekstrands, vi bygger dörrar och fönster med fokus på kvalitet, design och flexibilitet. Kvaliteten är inte bara optiken och känslan som produkten ska förmedla, utan det är även dess prestanda. Våra produkter är marknadsledande när det kommer till just prestandan, bland annat när det kommer till exempelvis värmeisoleringsförmågan.

Ekstrands är ett familjeföretag i dörr- och fönsterbranschen med innovativa lösningar och entreprenörskap sedan tre generationer tillbaka. Vår yrkesstolthet borgar för kundnytta och är grunden för vår filosofi om att erbjuda och tillverka de absolut bästa produkterna, till det bästa priset! Vi strävar alltid efter att ha hundra procent nöjda kunder och gör detta genom att alltid sätta dig som kund i fokus och erbjuda flexibla lösningar anpassade efter just dina behov. Varmt välkommen att höra av dig till oss!

Läs vad 149 kunder tycker om Ekstrands 2

• 2021-03-01
    Bra service och grym kvalitet på dörrarna vi köpte! Sparade många sköna slantar under vinterns kalla dagar.
  • 2021-02-16
    Har beställt ytterdörr för 60 papp, dyra innerdörrar samt garageport. Har haft flera reklamationer och har kundtjänsten har motarbetat oss i varje steg. Karmen kom med fel hål för låset - fel på 10 cm!! Och de vill inte ersätta den, bara ersättning för kostnader för låssmed som fick rycka ut för att göra nytt hål. Nu har vi snart levt med dörr med 2 hål i nästan ett år. Innerdörrar också hade färg som hade runnit i produktionen. För den fick vi ersättning efter flera veckor där dörren vägde 20 kg mindre och de försökte bortförklara det som att de har ändrat sin produktion och att de har lagt på extra lager färg... och då ska dörren väga 20 kg mindre... Vi väntar fortfarande på rätt dörr. Trösklar som medföljer dörrar hade också dålig kvalitet som vi fick reklamera - ytan var så obehandlat att man kunde få flis i fötterna. Sedan beställde vi servicebesök där de kom och tittade i 5 minuter och sedan fakturerar för en timme och ljuger rätt i ansiktet om vad de har gjort på plats. Och blev kontaktad av själva Bo Ekstrand när det gäller servicebesöket på 1500 kr men har inte hört ett knyst från han angående alla reklamationer för ett inköp runt 150 papp.. Riktigt dålig stil. Vi som trodde att vi ska välja ett svenskt företag för att säkerställa kvalitet. Vi hade kunnat testa 3 utländska företag för dessa priser... Visst, alla kan göra fel men det är hur man hanterar dessa gör ju hela upplevelsen och många utländska företag hanterar reklamationer mycket bättre än Ekstrands. Tyvärr..
    Hej Linda, det är tråkigt att du har den uppfattningen om oss. Vi anser att vi har varit tillmötesgående vid varje kontakt med er. Vi har bara levererat innerdörrar och ytterdörr till er, ingen garageport. De problemen ni har haft har vi åtgärdat, även de som inte varit reklamationsberättigade. Ni får gärna kontakta oss om ni fortfarande har problem med produkter ifrån oss så hittar vi en lösning. Kontakta gärna Sara Rosquist som varit er handläggare i ärendet på 0479-535 485 Mvh Heidi Ekstrand Ekstrands
  • 2020-11-27
    Vi har precis fått våra fönster, totalt 15 st inklusive altandörr utbytta av Ekstrands och vi är mycket nöjda. Hela processen från köp till installation har överträffat våra förväntningar. Mina krav på fönsterbytet var att få bra fönster bra monterade. En bidragande orsak till att vi valde Ekstrands var Michael Rola som arbetar som både säljare och fönster installatör. Vi fick mycket bra och tålmodig hjälp av Michael med alla våra frågor i samband med köpet. Michael gav ett lugnt och förtroende ingivande intryck och vetskapen om att han skulle ansvara för och utföra fönsterinstallation gjorde att vi valde Ekstrands framför andra leverantörer.
    I samband med köpet fick vi information om datum för fönsterbytet som utfördes enligt tidsplanen. Fönsterbytet utfördes av Michael tillsammans sina kollegor Johan Rola och Per Strandberg. De bildade tillsammans ett mycket bra och trevligt team som trivs tillsammans vilket är viktigt för resultatet. Arbetet utfördes välplanerat med fin kommunikation mellan utförarna, och det hela flöt därför på mycket snabbt men ändå lugnt utan stress och med fokus på bra resultat. Jag var hemma under bytet och fick se på och få förklarat hur arbetet utfördes. Det var en fröjd att överhöra kommunikationen mellan utförarna som t.ex ”ser det bra ut så här?” ”det ska upp lite till” ”nu är det bra”.
    Vi är övertygade om att vi fått bra och mycket fina fönster och själva sett installationen med ett resultat som har överträffat våra högt ställda förväntningar.
    Stort tack till Michael Rola, Per Strandberg och Johan Rola på Ekstrands.

Hälsningar
    Lars och Carola Liljestrand
    Västerås
    Hej Lars och Carola, Så otroligt roligt att höra att ni blev så nöjda med både produkter och service! Önskar er en trevlig helg! Vänliga hälsningar Filippa på Ekstrands Ekstrands
  • 2020-11-05
    Köpte en ytterdörr med installation och bortforsling av den gamla dörren.

Bra kommunikation med säljaren under processens gång.
    Dörren är snygg och installationsarbetet mycket bra utfört.

Leveranstid och installationstid enligt den information vi fick vid köpet.

Väldigt nöjd med utfallet av denna affär.
  • 2020-03-29
    Vi köpte en ytterdörr, som tillverkad enligt våra önskemål, och sedan monterad.
    Service och utfört arbete var utmärkt!
    Vi beställde också fönster i särskild storlek och färg till våra vindskupor. Även de blev precis som de skulle.
    Vi kommer att beställa nästa dörr också från Ekstrands!
    Hej Charlotte, Vad roligt att du är nöjd med både produkter och service! Du är varmt välkommen åter. Vänliga hälsningar Filippa Ekstrands
  • 2020-03-24
    8 st treglas fönster dyrt men bra
    Utmärkt bemötande
    Uppfyllde mina förväntningar till 100%

Mvh Thomas
  • 2020-03-24
    Har haft ett gott samarbete i många år.
    Trevliga säljare och montörer
    Välplanerade jobb ofta i samråd med oss
    Håller tidsplaner.
  • 2020-03-11
    Trevligt bemötande och bra information
  • 2020-03-11
    Valde att köpa ytterdörr o fönster i ek till vårt 50-tals hus.
    Installationen gick snabbt o proffsigt.
    Resultatet blev ursnyggt o så bra kvalitet!
    Kommer att anlita Ekstrands igen.
    Hej Anna, Vad roligt att höra att du är nöjd med din dörr och dina fönster! Du är varmt välkommen åter. Vänliga hälsningar Filippa Ekstrands
  • 2020-03-10
    Jag köpte nya fönster + installation till en villa, totalt 14 st

Enbart trevligt bemötande av både säljare och installatörer

Jag förväntade mig en problemfri installation och det klarade Ekstrands utmärkt.

1) Säljaren gav bra råd och det var inga problem när vi ville göra små förändringar av ordern.
    2) Installatörerna var trevliga, snabba och gjorde ett, vad jag kan bedöma, ett bra jobb.
    3) De skrotade fönstren hämtades inom en rimlig tid, städning av tomten när "skrothögen" lastats var bra
  • 2020-03-02
    Kanonfina fönster, trevligt bemötande, lever upp till förväntningarn, värt pengarna !

Men betydligt dyrare nu än när jag beställde för 4 år sedan.

Har fler fönster och fönsterdörrar som ska bytas ut, kan man få lite rabatt kanske ?

Mvh Bengt
  • 2020-02-28
    Hej
    Köpte fönster för ett nybygge.
    Hade höga förväntningar till produkt och service som blev uppfyllda.
    Har alltid bemötts trevligt och serviceinriktad.
    Mycket nöjd.
  • 2020-02-27
    Vi köpte fönster och ytterdörrar till vårt ombyggda hus. Kontakten med säljaren hos Ekstrands var utmärkt och logistiken kring leveransen gick utmärkt och passade perfekt in i planeringen med byggaren. Vi fastnade för Ekstrands kvalitet och utseende på fönster och dörrar. Många har beundrat våra fönster och dörrar. Dessa har höjt husets nya utseende avsevärt. Vi är mycket nöjda
  • 2020-02-27
    Mycket nöjd med servicen och ytterdörren, blev precis som jag ville ha den 🥰 Mycket fint bemötande, fick svar på alla mina frågor som jag hade, levde verkligen upp till mina förväntningar. Tack för en fin röd ytterdörr ❤️
  • 2020-02-27
    Mycket hjälpsam och trevlig personal
  • 2020-02-26
    Byte av ytterdörrar med eget färgval och lås-kombinationer.

Bra kundkontakt och genomgång av ordern.

För lång väntetid på snickaren för mått-tagning, - trolig orsak kan vara semestertid.
    Snabb installation och info av montörerna, bra hantverkare !

Något för lång väntetid från order till installation. (semestertid)

Bra kvalitet och bemötande ! - Klart positivt !
  • 2019-09-03
    Ersatte mina gamla fönster med nya fr Ekstrand. Min huvudkontakt på Ekstrand ingav mkt förtroende och kunskaper som gjorde att valet av leverantör blev enkel (titta på flera leverantörer). Mina förväntningar införlivades och själva arbetet gick smidigt. För att sammanfatta är jag nöjd
  • 2019-09-03
    flera leveranser av fönster. Enkel o kundfokuserad beställningsprocess, utmärkt kvalitet
  • 2019-08-30
    Vi köpte dörrar till våra balkonger. Installationen gick bra och blev snygg. Dörrarna blev så bra som vi hade hoppats på!.
  • 2019-08-30
    Fantastiskt bemötande. Köpt i stort sätt alla fönster och dörr till huvudbyggnaden. Planerar nya fönster i kontorsbyggnaden.

Kommer absolut att vända mig till Ekstrands.
    Hej Britt-Inger, Så roligt att höra att du är nöjd med både produkter och service! Du är varmt välkommen åter. Vänliga hälsningar Filippa Ekstrands
  • 2019-08-27
    vi var nyfikna på en ny ytterdörr, åkte därför till deras utställning i Solna, Att det blev Ekstrands var deras reklam i Radio Viking. Vänligt mottagande och snabb bokning av ett hembesök för tips och modellval samt måttagning för att kunna få ett kostnadsförslag. Efter offert åkte vi till Solna ingen och gjorde en beställning. Leverans enligt avtal och snabb montering. Tyvärr hade den levererade dörren en skada eller tillverkningsfel som inte syntes i dagsljus men när ytterbelysningen tändes blev den synlig, efter besök av deras servicepersonal konstaterades att det ej gick att åtgärda skadan och en ny dörr skulle levereras. Efter att den nya dörren kommit på plats är vi glada att det gick smidigt och vi är helt nöjda med resultat och bemötande.
  • 2019-08-26
    Vi bytte ut 14 stycken dörr och fönster enheter, varav 3 stora fullhöjds dubbel altandörra samt att ca 5 enheter var de största fönster som gick att får. Då vi hade gjort ordentlig research på produkterna visste vi att produkten var riktigt bra men att installationen fick man följa upp ordentligt.

Det blev värre än så. Vi har ett hus med putsfasad och teamet som kom bestod av en erfaren hantverkare samt ett antal lärlingar. Jag blev tvungen att stoppa installationen av framför allt altandörrarna då kunskapen hur man monterar fönster och dörrar i annat än trähus var mycket begränsad. Det var som om allt skulle tas bort med våld under kortast möjliga tid, nya produkterna skulle in utan tanke på hur det skulle se ut. Putsen gick sönder direkt. Man satt till exempel in nya fönster bleck utan tanke på att lägga på ny putsad tätning under blecken.

Jag fick göra om allt som gjorts med fönster blecken och framför allt altandörren fick jag göra om all tätning. Jag tog mina hantverkare som höll på med murarbete och rev bort alla fönster bleck och gjorde om allt utvändigt arbete, på Ekstrand bekostnad.

Eftersom det saknades handtag och andra profiler så var eftermarknad hos montören hos oss ett antal gånger och dagar efter installationen.

Det mest irriterande är att ingen återkommit till oss och frågat om vi är nöjda. Vi stod dessutom i begrepp att byta ut dörrar mm i år.

Slutsats. Vi är tre familjer som anlitat Ekstrand. Vi är alla nöjda med produkterna men har haft problem med installationen, leveransen mm.

Jag varnar alla jag känner som funderar på att byta enheter att de måste följa installationen noga och om de har hus med puts, diskutera i förväg hur det ska gå till. Följa med varje fönster osv samt göra en ordentlig slutbesiktning.

Min utvärdering kunde med lätthet blivit en 4a eller 5a men då ingen verkar bry sig eller lära av misstagen sätter jag en 1a. Blir intressant att se om någon återkommer¡
    Hej Lars, Tack för er feedback. Vad tråkigt att höra av ni inte är nöjda med hur montaget gick till. Vi har inga lärlingar utan använder oss av erfarna snickare med fullständig kunskap om hur fönster och dörrar ska monteras i alla typer av väggar. Lång erfarenhet av denna typ av jobb har lärt oss att puts speciellt i äldre hus kan sitta dåligt, och att mindre bitar ibland kan släppa med när den gamla karmen rivs ut. Detta informerar vi kunderna om vid köptillfället. Ekstrands tar vanligtvis inte ekonomiskt ansvar för detta, men i ert fall gjorde vi ett undantag. Att handtagen blev försenade berodde på att vår fönsterfabrik bytte leverantör av handtag under denna period, därav behövdes det beställas nya. Vi försökte lösa det fortast möjligt men jag beklagar att det tog lång tid och orsakade problem för er. Det gläder mig dock att ni är nöjda med produkterna. Men vi är självklart måna om att våra kunder ska vara nöjda med hela köpprocessen och kommer ta era synpunkter vidare internt. Vi lämnar dessutom 10 års garanti på montaget så är det något som inte är korrekt är ni välkomna att kontakta oss på 0479-10040 eller info@ekstrands.com. Vänliga hälsningar Heidi Ekstrand Ekstrands
  • 2019-08-26
    Jag köpte 5 fönster via en fönsterfirma.
  • 2019-08-22
    Bra bemötande i butiken när vi skulle köpa nya ytterdörrar.
    Allt fungerade som säljaren sa att det skulle göra.
  • 2019-08-08
    En ytterdörr och sido ljus. Toppen bemötning av Dan och toppen kvalitet på dörren. Leverans som planerad. Allt var enligt önskemål.
  • 2019-08-08
    Köpet avsåg en ytterdörr. Det var många turer och tog mycket lång tid då jag hade speciella önskemål, man sa att det var i sin ordning, senare så blev jag kontaktad med informationen att -"det inte går, då måste vi göra si och så osv". Så dörren blev 30% dyrare till slut. Just innan köpet var det krångligt med många kontakter vilket jag inte har tid till. Men sen var det bra. Mycket nöjd med produkten som sådan när jag väl fått den. Dörren har dock hängt sig lite trotts lod-/vågavvvägning och korsmätning.
    Hej Adam, Vad bra att du är nöjd med din dörr. Att den hängt sig finns en förklaring till. Dörren är väldigt tung och upptill strävar dörren från gångjärnssidan medan den nertill pressas mot gångjärnssidan. Våra gångjärn är justerbara i sidled och höjdled och det är enkelt att räta upp dörren. Se sidan 8 i vår monterings- och skötselanvisning, som du ska ha fått med leveransen. Det går också att ladda ner den på vår hemsida: (https://www.ekstrands.com/om-oss/ladda-ned). Om du inte får rätt på det så hör av dig till oss på 0479-10040 så hjälper vi dig. Vänliga hälsningar Filippa Ekstrands
  • 2019-08-02
    Byte av en entré-, en altan- och flera innerdörrar.

Slutresultat är okej men inte som förväntat.

Vid första besöket uppskattades jobbet till drygt 2 dagar vilket blev total 6,5 till slut (och var ingen överraskning enligt dem som installerade dörrarna). Jag tror att de förstår inte vilken skillnad det blir om ett jobb påverkar familjelivet i över en vecka istället för 2 dagar. Tyvärr fanns då inte ens tid för att justera dörrarna. Istället för att rätta till detta sen fick jag en förklaring via telefon hur man skulle kunna lösa detta själv.

I efterhand upptäcktes en hel del små slarv vilket är inte hela världen men hade säkert kunnat undvikas om en snickare hade gjort jobbet.

Dörrarna är fina men helhetsintrycket var inte enligt förväntningarna och inte alls enligt Ekstrands marknadsföring.
    Hej Markus, Tack för din feedback. Det är tråkigt att du fått den uppfattningen om oss, vi jobbar alltid med målsättningen att våra kunder ska bli nöjda. Det går inte i förväg att veta exakt hur lång tid installationen kommer att ta. Tiden uppskattas av säljaren, men beror på hur befintliga produkter är installerade. Ibland inträffar oförutsedda händelser vilket kan komma att förlänga arbetet. Vi lämnar dock alltid fast pris på våra montage, oavsett om det tar 2 dagar eller 6 debiterar vi inte förlängd arbetstid i efterhand. Roligt att höra att du trots allt är nöjd med dina dörrar. Vänliga hälsningar Filippa Ekstrands
  • 2019-07-02
    -Dörr och sido fönster
    -Bemötande Bra
    -Förväntade mig att det var top quality. Det var det till 90%
    tyckte att på några ställen var det lite grov trä struktur som syntes tydligt genom färgen för övrigt var det bra.
    -Dörren såg ut att vara lättmonterad känns stabil gedigen.
    fin design fungerar bra lätt att stänga och öppna.
    bra funktionalitet.
    Hej Christer, tack för din feedback! Anledningen till att en viss trästruktur kan synas på vissa produkter är pga att vi använder ett miljövänligare vattenburet färgsystem. Det ger inte en lika hård och slät yta som lösningsmedelsburen färg gör, eftersom fukten i färgen sväller de mjuka trädelarna så att trästrukturen framträder tydligare. Vi har valt att köra på detta färgsystem för att den håller bättre över tid, den fäller inte pigment, den ger underlaget möjlighet att röra sig utan att den spricker lika lätt, den är miljövänligare och ger även en bättre arbetsmiljö för de som jobbar med den. Men framförallt så ger vårt vattenburna färgsystem oss möjligheten att lämna 10 års förbehållslös målningsgaranti på våra produkter. Roligt att höra att du ändå verkar vara nöjd med dina produkter! Skulle du ha några fler funderingar är du alltid välkommen att kontakta oss på 0479-10040 eller info@ekstrands.com Vänliga hälsningar Filippa Ekstrands
  • 2019-06-30
    Dörrar. Utmärkt bemötande. Mycket snabba och bra. Kom när de sa. Gjorde extra jobb utan några problem.
  • 2019-06-28
    Köpt fönster och dörrar till flera av mina hus, alltid perfekt service.
  • 2019-06-18
    Vi köpte traditionella fönster med äkta glasdelande spröjs ("wienerspröjs" i marknadsföringen). Vi beställde även med "vit varmkant" mellan glasen, vilket gör att det ser ut som klassiska vita spröjs hela vägen genom fönstret. Vi blev positivt överraskade av kvaliteten på fönstren. De är oerhört gedigna och minutiöst hopsnickrade. Vi valde annan färg på utsidan och målningen är nära nog perfekt. De har dessutom en riktigt gammaldags känsla.

Vi var lite besvikna på säljaren som vi upplevde som väldigt reaktiv och inte tillräckligt kunnig. Vi var tvungna att läsa på noga om alla detaljer och be specifikt om allt. Det innebar en del extra jobb för oss och en sak som vi inte själva tänkte på blev fel: Vi köpte många olika fönster och några till ett lite större parti. Där beställde vi fasta (ej öppningsbara) fönster. Säljaren sa aldrig något om att det helt ändrar proportionerna på glasrutorna så dessa fönster ser oproportionerliga ut med väldigt breda rutor mellan spröjsen. Han visste väl antagligen inte om att det skulle bli så, men där hade vi varit oerhört tacksamma om vi hade fått lite hjälp. Då hade vi kunnat dela upp partiet annorlunda och fått bättre proportioner.

Men som sagt: Utmärkt kvalitet!
    Hej Peter, Vad tråkigt att ni inte kände er nöjda med säljaren. Vi har Sveriges bredaste sortiment och är extremt flexibla. Våra säljare är oerhört kunniga jämfört med byggsäljare i allmänhet. Men helt fullärd blir man aldrig då sortimentet ständigt utvecklas och förbättras. Och alternativen och flexibiliteten är nästan oändlig. Vi jobbar dock alltid för att våra kunder ska bli nöjda och tar detta vidare. Det gläder mig att höra att ni är nöjda med kvaliteten på fönstren! Vänliga hälsningar Filippa Ekstrands
  • 2019-06-12
    Installation av fönster samt en ytterdörr gjordes till vår belåtenhet. Vänligt bemötande i alla kontakter före och efter utfört arbete
  • 2019-06-01
    Vi köpte två fönster med invändig spröjs och persienner till ett rum på övervåningen. Utmärkt bemötande och bra service. Vi visste inte precis vad vi ville ha från början men fick bra hjälp med ordern. Så vi är nöjda.

Et minus dock var den långa leveranstiden.
    Hej Roland, Vad roligt att höra att du är nöjd med både produkter och service! Vi har ingenting på lager utan tillverkar allting efter beställning, varpå det tar ett visst antal veckor att tillverka en produkt. Även faktorer som efterfrågan, hög-/lågsäsong spelar roll samt att det kan ske saker under hela produktionsflödet som kan komma att påverka leveranstiden, därför är den alltid preliminär. Vänliga hälsningar Filippa Ekstrands
  • 2019-05-13
    Vi köpte en ytterdörr i specialutförande
    Mycket bra bemötande av företaget i alla kontakter
    Höga förväntningar , jag tyckte företaget levde upp till dem på ett bra sätt
    Vi är absolut nöjda med företaget
  • 2018-12-08
    Fönsterbyten. God kvalitet och service. Lätt få kontakt. Höll tidplaner.
  • 2018-10-31
    fönster till hela hela huset
    snabb och trevlig service.
    Perfekt kundbebmötande jag önskar att alla företag bemötte sina kunder med samma servicenivå. Toppklass till Christan Karlsson
  • 2018-10-26
    ¤Köpte ytterdör med omfattning samt källardörr inkl. montering.
    ¤Blev bemött bra tills en felleverans uppdagades - då var
    bemötande my lågmält.
    ¤Hade höga förväntningar eftersom vi valt ett högprisalternativ!
    ¤Företaget levde upp till en början men i slutprocessen och efter
    montering har vi stort missnöje.
    ¤Vi godkännde monteringsjobbet trost att vi redan konstaterat
    mycket dåliga monteringsmoment - Vi ville inte diskutera om
    saker som var uppenbara!!
    Stort missnöje med DYR affär och låg kvalité i monteringen!
    Hej, Det är tråkigt att du fått den uppfattningen om oss. Vi jobbar alltid för att våra kunder ska bli nöjda. Vi har även 10 års garanti på montaget, så är det något som inte är korrekt så är du välkommen att kontakta oss på 0479-10040 eller info@ekstrands.com Vänliga hälsningar Filippa Ekstrands
    Köpt en ytterdörr
    Bra bemötande
    Lång leveranstid, längre än ursprungligen lovad
    Blev en fin dörr!
    Hej Olof, Vad roligt att du är nöjd med din ytterdörr! Vi har inget lager utan tillverkar våra produkter efter beställning. Därför kan det ske saker på vägen som gör att leveranstiden förlängs. Vänliga hälsningar Filippa Ekstrands
  • 2018-09-26
    Fönsterbyte, av 8 fönster och en altandörr.
    Bra bemött av alla inblandade.
    Kom på avtalad tid.
    Tidigare haft kontakt, så det var fortsatt bra.
    Fina fönster med bra funktion.
    Bra ritningar.
  • 2018-09-26
    Bytte fönster i hela huset, plus ersatte altandörr med skjutparti.
    Bra kontakt med säljare, trevligt bemötande.
    Höll tiderna någorlunda (dock saknades en plåt från början och en provisorisk sattes upp. Först efter ungefär ett halvår kom den rätta plåten på plats. Ingen stor grej på det hela taget).
    Bra utförande på arbetet, bra kvalitetskänsla hos fönstren (träfönster med aluminiumutsida, företagets egen tillverkning).
    Stort lyft för huset!
  • 2018-09-25
    Två nya ytterdörrar, varav en specialbeställd, och fyra måttbeställda fönster. Professionellt bemötande från försäljare till färdiginstallerade dörrar av företagets hantverkare. Höll leveransdatum. Installation genomfördes snabbt och inom tidsramen. Uppstädat och snyggt efteråt. Företaget levde upp till alla förväntningar och levererade det som avtalats inom rätt tid. Vilket inte alltid varit vår erfarenhet av andra företag. Bra också att allt sköttes av ett och samma företag, från försäljning till installation. Vi är mycket nöjda med Ekstrands och kan varmt rekommendera deras tjänster.
  • 2018-09-25
    Jag köpte två fönster. Ekstrands kom snabbt hem och tog mått. Därefter fick jag ett mail med leveranstid på fönster och när installation skulle ske. Därefter kom allt enligt plan på plats. Mycket proffessionellt och trevligt bemötande!
  • 2018-09-22
    Vi köpte innerdörrar till vår villa.
    Trevligt bemötande av säljaren. Jättefin kvalitet på dörrarna.
    Det kom en snickare och tittade på förutsättningarna men det tog dubbelt så lång tid för snickarna.
    Helheten är ändå bra. Vi hade fast pris.
  • 2018-09-22
    Vi köpte 2 fönster och en dörr för balkong. Utmärkt bemötande och likaså montering på plats. Vi har tidigare erfarenhet av Ekstrands goda bemötande och fina kvalitet på deras produkter.
  • 2018-09-22
    Nya ytterdörrar till föreningen. Köp och montering helt enligt tidsplan. Högsta betyg.
  • 2018-09-21
    Montage av två nya gårdsdörrar.

Vänligt och professionellt

Företaget levde väl upp till mina förväntningar. (Jag tror att snickeridetaljerna i deras produkter kan utvecklas mer.)
  • 2018-09-21
    Vi bytte portar i vår fastighet. Bra bemötande från start till färdigställande från Ekstrands. Dessutom blev det snyggt!
  • 2018-09-21
    Ytterdörr och sidofönster. Bra bemötande och alltfungersde bra. Det som blev fel rättades till på ett proffsigt sätt.
  • 2018-09-21
    Köpte nya ytterdörrar till vårt hus.
    Specialkulör och anpassningar till befintlig fastighet.
    Snabbt och snyggt!
  • 2018-09-20
    Vi köpte sju stycken fönster av Ekstrands inklusive montering.
    När snickarna var klara så kunde vi summera allt och det motsvarade mer än väl våra förväntningar vi hade.
    Från början en väldigt bra kontakt med säljare Mats H och sedemera kontakten med de proffsiga snickarna som gjorde ett kanonjobb. Vi kan med glädje rekommendera Ekstrands Med vänlig hälsning Fam Andersson.