Alla kategorier Dörrar Skåne Osby Ekstrands

Ekstrands

Södra portgatan 28, 283 50 Osby — Visa karta

Välkommen till Ekstrands, vi bygger dörrar och fönster med fokus på kvalitet, design och flexibilitet. Kvaliteten är inte bara optiken och känslan som produkten ska förmedla, utan det är även dess prestanda. Våra produkter är marknadsledande när det kommer till just prestandan, bland annat när det kommer till exempelvis värmeisoleringsförmågan.

Ekstrands är ett familjeföretag i dörr- och fönsterbranschen med innovativa lösningar och entreprenörskap sedan tre generationer tillbaka. Vår yrkesstolthet borgar för kundnytta och är grunden för vår filosofi om att erbjuda och tillverka de absolut bästa produkterna, till det bästa priset! Vi strävar alltid efter att ha hundra procent nöjda kunder och gör detta genom att alltid sätta dig som kund i fokus och erbjuda flexibla lösningar anpassade efter just dina behov. Varmt välkommen att höra av dig till oss!

Läs vad 114 kunder tycker om Ekstrands

• Henrik O skrev om Ekstrands
    fönster till hela hela huset
    snabb och trevlig service.
    Perfekt kundbebmötande jag önskar att alla företag bemötte sina kunder med samma servicenivå. Toppklass till Christan Karlsson Läs mer
  • Dickgeorg Stolt D skrev om Ekstrands
    ¤Köpte ytterdör med omfattning samt källardörr inkl. montering.
    ¤Blev bemött bra tills en felleverans uppdagades - då var
    bemötande my lågmält.
    ¤Hade höga förväntningar eftersom vi valt ett högprisalternativ!
    ¤Företaget levde upp till en början men i slutprocessen och efter
    montering har vi stort missnöje.
    ¤Vi godkännde monteringsjobbet trost att vi redan konstaterat
    mycket dåliga monteringsmoment - Vi ville inte diskutera om
    saker som var uppenbara!!
    Stort missnöje med DYR affär och låg kvalité i monteringen! Läs mer
  • Olof Johannesson O skrev om Ekstrands
    Köpt en ytterdörr
    Bra bemötande
    Lång leveranstid, längre än ursprungligen lovad
    Blev en fin dörr! Läs mer
  • Gudrun P skrev om Ekstrands
    Fönsterbyte, av 8 fönster och en altandörr.
    Bra bemött av alla inblandade.
    Kom på avtalad tid.
    Tidigare haft kontakt, så det var fortsatt bra.
    Fina fönster med bra funktion.
    Bra ritningar. Läs mer
  • Mats W skrev om Ekstrands
    Bytte fönster i hela huset, plus ersatte altandörr med skjutparti.
    Bra kontakt med säljare, trevligt bemötande.
    Höll tiderna någorlunda (dock saknades en plåt från början och en provisorisk sattes upp. Först efter ungefär ett halvår kom den rätta plåten på plats. Ingen stor grej på det hela taget).
    Bra utförande på arbetet, bra kvalitetskänsla hos fönstren (träfönster med aluminiumutsida, företagets egen tillverkning).
    Stort lyft för huset! Läs mer
  • Daniel M skrev om Ekstrands
    Två nya ytterdörrar, varav en specialbeställd, och fyra måttbeställda fönster. Professionellt bemötande från försäljare till färdiginstallerade dörrar av företagets hantverkare. Höll leveransdatum. Installation genomfördes snabbt och inom tidsramen. Uppstädat och snyggt efteråt. Företaget levde upp till alla förväntningar och levererade det som avtalats inom rätt tid. Vilket inte alltid varit vår erfarenhet av andra företag. Bra också att allt sköttes av ett och samma företag, från försäljning till installation. Vi är mycket nöjda med Ekstrands och kan varmt rekommendera deras tjänster. Läs mer
  • Sara A
    Sara A skrev om Ekstrands
    Jag köpte två fönster. Ekstrands kom snabbt hem och tog mått. Därefter fick jag ett mail med leveranstid på fönster och när installation skulle ske. Därefter kom allt enligt plan på plats. Mycket proffessionellt och trevligt bemötande! Läs mer
    Stefan I gillar detta
  • Susanne P skrev om Ekstrands
    Vi köpte innerdörrar till vår villa.
    Trevligt bemötande av säljaren. Jättefin kvalitet på dörrarna.
    Det kom en snickare och tittade på förutsättningarna men det tog dubbelt så lång tid för snickarna.
    Helheten är ändå bra. Vi hade fast pris. Läs mer
  • Hans F skrev om Ekstrands
    Vi köpte 2 fönster och en dörr för balkong. Utmärkt bemötande och likaså montering på plats. Vi har tidigare erfarenhet av Ekstrands goda bemötande och fina kvalitet på deras produkter. Läs mer
  • Brf Räkningen 2 B skrev om Ekstrands
    Nya ytterdörrar till föreningen. Köp och montering helt enligt tidsplan. Högsta betyg. Läs mer
  • Stellan F skrev om Ekstrands
    Montage av två nya gårdsdörrar.

Vänligt och professionellt

Företaget levde väl upp till mina förväntningar. (Jag tror att snickeridetaljerna i deras produkter kan utvecklas mer.) Läs mer
  • Brf Eken 4 I Råsunda B skrev om Ekstrands
    Vi bytte portar i vår fastighet. Bra bemötande från start till färdigställande från Ekstrands. Dessutom blev det snyggt! Läs mer
  • Maria & Olle Almeborn A skrev om Ekstrands
    Ytterdörr och sidofönster. Bra bemötande och alltfungersde bra. Det som blev fel rättades till på ett proffsigt sätt. Läs mer
  • Brf Övre Olskroksgatan 8 B skrev om Ekstrands
    Köpte nya ytterdörrar till vårt hus.
    Specialkulör och anpassningar till befintlig fastighet.
    Snabbt och snyggt! Läs mer
  • Krister A skrev om Ekstrands
    Vi köpte sju stycken fönster av Ekstrands inklusive montering.
    När snickarna var klara så kunde vi summera allt och det motsvarade mer än väl våra förväntningar vi hade.
    Från början en väldigt bra kontakt med säljare Mats H och sedemera kontakten med de proffsiga snickarna som gjorde ett kanonjobb. Vi kan med glädje rekommendera Ekstrands Med vänlig hälsning Fam Andersson. Läs mer
  • Jan H skrev om Ekstrands
    Bra fönster bra utfört arbete. Dock katastrofala leveranstider över utlovad leverans dagen. Läs mer
  • Helena B skrev om Ekstrands
    Jag köpte en ytterdörr. Köp o planering gick enligt plan dock saknades två lister. Dessa levererades och installerades efter tre månader!? Det blev många kontakter och frågetecken innan listerna till slut satt på plats. Jag saknade kommunikation från företaget angående förseningen med listerna.... Läs mer
  • Brf Almen 4 B skrev om Ekstrands
    Snygg dörr men har just kontaktat dem om en sprucken list.
    Kontakten varit god med dem. Läs mer
  • Sehed Fasad Ab S skrev om Ekstrands
    Vi har köpt 40 st entrédörrar till radhus inklusive montering.
    Trevligt bemötande och proffsig hantering.
    Ekstrands levererade de produkter de lovat och i tid.
    Mycket bra leverantör och vi ska samarbeta på flera projekt. Läs mer
  • Brf Sommarvägen I Solna B skrev om Ekstrands
    3 ytterportar i 50-talsstil.
    Föreningen är mycket nöjd med både bemötande arbete och resultat. Läs mer
  • Hanne E skrev om Ekstrands
    Købt fønster och jag er myge tilfreds.
    Har bestilt hos Ekstrand igen da jag skal bruge flere fønster och døre Läs mer
  • Brf Stubbsundet B skrev om Ekstrands
    Ekstrands har bytt samtliga fönster och dörrar i vår radhuslänga. Ett utmanade jobb då husen har flera stora skjutdörrspartier och många enheter.
    Bytet har gått smärtfritt och kvaliteten på fönstren är oklanderlig. Professionellt skött hela vägen! Läs mer
  • Jan D skrev om Ekstrands
    Köpte en ek dörr för 44000 skr, Dåligt monterad. Glipor, Stående ek lister fattades. Fick vänta ca 5 veckor innan dom monterades, Dessutom har dom inte slagit i spikarna tillräckligt djupt,Spikarna stack upp ur listerna, Grannen är inte heller nöjd, Vi beställde samtidigt dörrarna. Ska byta fönster i huset,Men det blir inte Ekstrands som får det jobbet. Snacka om nonchalanta. Läs mer
  • Tove S skrev om Ekstrands
    ytterdörr.
    Jättebra. personligt och tryggt

Snabb service, personlig återkoppling, någon som tar helhetsansvar. levde upp till förväntningarna och hoppas även så om något skulle krångla i efterhand.

i det stora hela mycket nöjd, skulle rekommendera. Läs mer
  • Millvi G skrev om Ekstrands
    Det var oroblem att ha kontakr med säkjaren till att börja med. Vi blev borttappade och fick inte svar.

Nu har vi dörren och är mycket nöjda med produkten. Läs mer
  • Per L skrev om Ekstrands
    Jag köpte två stycken ytterdörrar till min villafastighet av Ekstrands (E) proffsige försäljare under hösten 2017.
    E monterade dörrarna tidigt under 2018 och höll avtalad tid för monteringen, som gick smidigt under en och samma dag.
    Dörren för huvudentrén har fått beröm av flera besökare som varande 'mycket snygg'! Själva är vi också mycket nöjda.
    Så småningom kommer vi sannolikt att behöva anskaffa mera fönster och dörrar och kommer då att ha med E i våra tankar. Läs mer
  • Egon J skrev om Ekstrands
    Köpt färdigmonterad innerdörrar på plats i liggande ek
    Representanten var utomordeligt bra
    Om fabriken hade skickat rätt material so beställts hade det underlättat för alla
    Resultatet blev kanon Läs mer
  • Anna W skrev om Ekstrands
    Fönster med montering.
    Trevlig, informativ och kunnig säljare.
    Ganska lång väntetid efter lovat leveransdatum. Inga större problem med det dock.
    Kompetenta och duktiga montörer. Lite tråkigt att de inte bad mig täcka över mer möbler före. Det var varmt och de hade tvärdrag i huset när de sågade. Fullt förståligt men otroligt mkt städning efteråt.

Jag anlitar gärna Ekstrands igen och rekommenderar dem till bekanta. Läs mer
  • Katarina L skrev om Ekstrands
    Köpte entrédörr och garagedörr och är oerhört nöjda med både produkt och installation. Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • Jenny H skrev om Ekstrands
    Effektiv och professionell hantering av vår beställning. Säljare och montörer var enkla att få tag i och allt flöt smidigt - från första kontakt till leverans och montering. Vi är mycket nöjda med såväl produkt (ytterdörr) som service. Läs mer
  • Mikael J skrev om Ekstrands
    Superbra service och lyhörda. Tummen upp Läs mer
  • ragnar s skrev om Ekstrands
    Vi köpte en ny dörr på mässa i Stockholm och förklarade hur vi öppnar vår ytterdörr när vi går ut ur huset. Eftersom vi inte har branschkunskap om hur en dörr är vänster eller höger hängd förväntade vi oss att få expertis och vägledning av Ekstrands personal så allt blir rätt, dörren visade sig vara felhängd vid leverans och Ekstrands tok den lättaste vägen utan att ta ansvar och erbjöd sig att vi kunde sälja dörren på blocket och få en ny till inköpspris, köper man en ny dörr för 20 000kr så förväntar man sig bättre service än att bli hänvisad till blocket om det är något som går fel.
    Nu är ärendet anmält till ARN så det blir intressant att höra vad de tycker om kundhanteringen på Ekstrands. Läs mer
    2018-03-09 Ekstrands svarar ragnar s
    Hej Ragnar,

Det är mycket oturligt att ni missuppfattat hängningen, men när ni godkände orderbekräftelsen tillverkade vi en ytterdörr efter era önskemål. Vi har inget lager med färdiga dörrar hos oss, utan tillverkar efter kunders beställningar. Vi hoppas därför ni uppskattar och godtar vårt erbjudande om att tillverka och leverera en ny vänsterhängd dörr till självkostnadspris.

Hälsningar
    Heidi Ekstrand
  • Janne E
    Janne E skrev om Ekstrands
    Typexempel på avgrunden mellan införsäljning, leverans, installation och slippa ansvaret. Vi valde fel och vi skulle ha valt en annan leverantör. Nu väntar år med tjafs och tvister :( Läs mer
  • Marianne F skrev om Ekstrands
    pojkarna som gjorde arbetet utförde detta perfekt
    hämtning av gamalt materiel tog lite tid men gjorde även
    detta bra när detta utfördes
    kan verkligen rekomendera ekstrands då vi har enlitat
    firman vid tidigare tillfälle och var mycket nöjda.
    mvh marianne forsberg jonsson Läs mer
  • Ulla H skrev om Ekstrands
    Hej,
    det mesta har fungerat bra med fönsterkvalitet och montering. Tror inte det är bra att säljare också är projektledare hela vägen. Svårt för denne att hinna med. Har varit svårt med återkoppling och kompletteringar och besked har dragit ut på tiden och krävt flera påminnelser.
    Har fortfarande kompletteringar som inte är gjorda och mail som är obesvarade sen 2,5 veckor tillbaka. Installationen påbörjades i Juli och nu är det Oktober.......
    Beror inte på säljaren som vill väl och jobbar hårt utan snarare på felaktig organisation.
    Skilj på sälj och leverans ansvar!
    Skulle vilja ge 3,5 i betyg men eftersom inte det finns blir det 3. Läs mer
  • Roger W skrev om Ekstrands
    Hej
    Jag upplevde bemötandet från Ekstrands mycket bra och proffsigt från första kontakten med dom och tills arbetet var färdigt och avslutat. Vår Bostadsrätt förening beställde fönster med montage av Ekstrands. Leverans och arbete utfördes i rätt tid och med rätt kvalitet.
    Vi i vår förening är mycket nöjda och vi har planer på att inom några år att byta alla fönster och då är givetvis Ekstrands med i bilden. Läs mer
  • Lennart K skrev om Ekstrands
    Trevligt bemötande. Från första kontakten till monteringen. Läs mer
  • Kjell G skrev om Ekstrands
    Jag hade köpt fönster o dörrar tidigare. Den leveransen upplevde vi som bra och är nöjda med produkterna. Det var naturligt att kontakta Ekstrands för nästa projekt. Fick professionell rådgivning och snabba offerter och ritningar, några rundor innan vi var framme till önskat utförande. Priset blev också bra som en återkommande kund. Leveransen bestämdes till v 33, vilket fungerade perfekt. Bra och stabilt förpackat.
    Jag kan gärna rekommendera andra att köpa av Ekstrands. Läs mer
  • Fatma B
    Fatma B skrev om Ekstrands
    Andra gången jag anlitar Ekstrands och som förra gången bemöttes jag av professionalism, goda råd som passar stilen på mitt hus och inte minst plånboks vänliga råd. Ekstrands håller vad de säger och mycket mer.
    Fatma Bergquist Läs mer
  • Anita B skrev om Ekstrands
    Blev trevligt bemött och säljaren kändes seriös och bra och kom med vettiga förslag.
    Vi fann en superfin dörr som det inte alls var tänkt från början och den var visserligen mkt dyr men den blev mkt snygg!!! Läs mer
  • Gunnar S skrev om Ekstrands
    Jag har köpt fönster och en dubbeldörr av Ekstrands.
    Jag är nöjd med bemötandet och tillgängligheten hos dom.
    Jag köper gärna mer av Ekstrands om jag har behov av det de säljer! Läs mer
  • Annika F skrev om Ekstrands
    Ytterdörr inköptes, och dörren var så fin som jag förväntade mig. Eftersom vi ska putsa huset, så frågade jag om putsningen skulle göras innan installation av dörren och fick till svar att det kunde göras senare. Det blir nu svårt att putsa runt dörren. Den behöver monteras bort för att det ska gå att putsa runt dörren! Läs mer
  • Christer J skrev om Ekstrands
    Har fått ett mycket bra bemötande i samband med att bestämma typ och mått på de spröjsade fönster och altandörrar som mitt nybyggda hus (ca 47 m2 +loft) utrustats med. Ett fönster fellevererades som vridfönster istället för som beställt sidohängt. Efter diskussion behöll vi fönstret mot ekonomisk kompensation. De öppningsbara fönstren saknade anordningar för fixering i öppet läge, vilket jag uppfattade som "snålt" och hade förväntat. Sammantaget upplevde jag Ekstrands säljare som mycket kompetent och tjänstvillig under hela processen från bestämning av mått och konstruktion till fullgjord leverans. Läs mer
  • Hedvig M skrev om Ekstrands
    Dörrar och karmar var jättefina och av god kvalitet, när de väl dök upp. Mycket missnöjd med att säljaren la in fel order, vilket försenade hela vår renovering. Istället för 10 dörrar i kulör 0500-N var 2 dörrar i kulör 0503-N beställda och klar efter 6 veckor, trots att jag ringt och dubbelkollat beställningen efter 3 veckor.

Efter mycket tjat och dagliga tjatsamtal till ansvarig på fabriken, långt samtal med VD så fick vi våra dörrar på ca 3 veckor. Ersättning för allt extrajobb jag lagt ner och att vi fick bo 3 veckor extra i byggdamm blev fraktkostnad på 500kr, vilket jag tyckte var snålt. Läs mer
  • Elisabeth G skrev om Ekstrands
    Proffsigt trevligt ärligt och serviceminded. Läs mer
  • Göran L skrev om Ekstrands
    Hej,

vi köpte en dörr i våras 2017av Ekstrands och fick dörren monterad av dem.

Efteråt kunde jag konstatera att glipan mellan dörr och ljusspegeln var olika uppe och nere.

Det påtalade jag för företaget som skickade ut en servicemontör som bara konstaterade att inget går att göra åt saken men att tätningslisterna nog kommer att säkerställa att ingen kall luft kan tränga in i fastigheten.
    Denna kommentar kändes inte proffsig.

Göran Lindgreen
    Agronomvägen 28, Täby
    0729743705 Läs mer
  • Gösta H
    Gösta H skrev om Ekstrands
    Vi beställde tre fönster och en uteplatsdörr från Ekstrands. Allt gick som på räls: varorna levererades på utsatt datum, montörerna kom, och var kunniga, snabba och trevliga.
    Toppbetyg! Läs mer
  • Morgan F skrev om Ekstrands
    Hej!

Har köpt en ytterdörr av er.
    Fick ett bra bemötande hos er med en uppriktig förklaring kring priser och leverans.

Tack
    Morgan Friberg Läs mer
  • Stig E skrev om Ekstrands
    Fick bra hjälp att hitta rätt storlekar ochmodeller. Läs mer
  • Daniel I skrev om Ekstrands
    Bra bemötande, flexibla och bra kvalitet Läs mer

Södra portgatan 28, 283 50 Osby