Alla kategorier Dörrar Skåne Osby Ekstrands
Rekommenderat företag 2016 - Ekstrands

Ekstrands

Södra portgatan 28, 283 50 Osby — Visa karta

Välkommen till Ekstrands, vi bygger dörrar och fönster med fokus på kvalitet, design och flexibilitet. Kvaliteten är inte bara optiken och känslan som produkten ska förmedla, utan det är även dess prestanda. Våra produkter är marknadsledande när det kommer till just prestandan, bland annat när det kommer till exempelvis värmeisoleringsförmågan.

Ekstrands är ett familjeföretag i dörr- och fönsterbranschen med innovativa lösningar och entreprenörskap sedan tre generationer tillbaka. Vår yrkesstolthet borgar för kundnytta och är grunden för vår filosofi om att erbjuda och tillverka de absolut bästa produkterna, till det bästa priset! Vi strävar alltid efter att ha hundra procent nöjda kunder och gör detta genom att alltid sätta dig som kund i fokus och erbjuda flexibla lösningar anpassade efter just dina behov. Varmt välkommen att höra av dig till oss!

Läs vad 43 kunder tycker om Ekstrands

• Agneta Z
    Agneta Z skrev om Ekstrands
    Installation en av Ekstrands fönster fungerade mycket bra och jobbet blev snyggt utfört
  • Bo H
    Bo H skrev om Ekstrands
    Byte av 12 fönster och 2 altan/balkongdörrar
    Vi fick vid första besöket av säljare KG ett mycket positivt intryck och det bestod hela vägen, Sebastian Georgesson med medhjälpare var helt fantastiska
  • Sofia F
    Sofia F skrev om Ekstrands
    Dörrarna är väldigt fina och beställning och installation gick smidigt. Dock blev det felleverans på en dörr, men det löste sig ganska snabbt så vi är nöjda ändå.
  • Andreas N
    Andreas N skrev om Ekstrands
    Hej!
    Jag tycker att min upplevelse av Ekstrands är under all kritik. Då menar jag inte på kvalitén på grejerna utan på servicen och utförandet. Skulle kunna skriva flera A4 sidor med förbättringar men vad skulle det ge mig. Sitter fortfarande här och väntar på att allt ska bli fixat. Detta över 20 veckor för sent(vem orkar hålla räkningen när man pratar månader). Slutligen skulle jag vilja säga Ekstrands dörrar och fönster all inclusive. Känner snarare Ekstrands dörrar och fönster all exkluderad.
  • Lars A
    Lars A skrev om Ekstrands
    bra kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
  • Gabriella P
    Gabriella P skrev om Ekstrands
    Bra service och kunnig personal
  • Anders N
    Anders N skrev om Ekstrands
    Glasparti med vikdörrar innanför en balkong.Mycket nöjda med produkten och även med allt bemötande.
  • Lars O
    Lars O skrev om Ekstrands
    Tog kontakt med Ekstrands i Solna då jag skulle byta fönster och två dörrar. Fick ett mycket fint bemötande av en av säljarna, som senare kom på ett hembesök för att gå igenom våra önskemål. Fick bra information om vad som skulle ske från avtal till färdig produkt. Allting väldigt professionellt. Företaget har på alla sett levt upp till våra förväntningar, genom att leverera ett utmärkt resultat.
  • Micael O
    Micael O skrev om Ekstrands
    Har köpt och installerat alla fönster och dörrar i fastigheten.
  • Marianne S
    Marianne S skrev om Ekstrands
    Köp och installation av ca 10 st fönsterenheter.
    Trevligt bemötande redan från början vid besök i utställningslokal i Sundbyberg. Erhöll offert. Inget "jagande" från Ekstrands utan vi fick i lugn och ro se igenom denna offert och jämföra med andra offerter vi tog in. Vi ändrade vissa förutsättningar, Ekstrands uppdaterade snabbt offerten. Monteringen av fönsterna ägde rum i slutet av maj 2016. De (2 st) som installerade fönsterna var på plats före 07.00. De var oerhört effektiva ! Alla enheter på plats under en dag ! De var försiktiga i samband med monteringen. Ingen skada på vår egendom. Mycket snygga installationer med perfekta anslutningar mot intilliggande väggar. Gjorde rent på golvet efter sig och bar ut överblivet material till överenskommen plats.
    Sammanfattning : Vi var mycket nöjda och kan rekommendera Ekstrands till andra kunder.
    Stefan I gillar detta
  • Krister O
    Krister O skrev om Ekstrands
    Fullständig och utförlig offert. Kom på utsatt tid. Gjorde jobbet utan krångel.
  • Carina M
    Carina M skrev om Ekstrands
    Jag har köpt två ytterdörrar från Ekstrands. Jag tycker att bemötandet har varit professionellt från beställning till leverans. Bra kommunikation, trevlig bemötande och leverans enligt tidplan.
    Stefan I gillar detta
  • David W
    David W skrev om Ekstrands
    Kvalitén mycket bra på dörren vi köpte. Kontakt med säljare mycket bra fram tills att ordern var påskriven. Sedan mycket svårt att få kontakt med säljaren... Lyckades tillslut få tag på honom efter många många försök. Affären sköttes inte alls bra efter ordern var påskriven... Tycker inte man ska behöva jaga någon i veckor för att få leveransen bekräftad... Det gör att betyget sjunker avsevärt. Dörren får högsta betyg!
  • Brf Spettet 8
    Brf Spettet 8 skrev om Ekstrands
    Vi fick ett bra bemötande från Ekstrands.
    Var på plats i butikslokalen i Solna och tittade på olika typer av dörrar och lösningar. När vi väl bestämt oss för att välja Ekstrands så kom de ut och mätte alla mått och ritade sedan upp dörren med överstycke.
    Vi är mycket nöjda med vårt val av Ekstrands, vårat intryck är att deras ekdörr håller hög kvalité.
  • Henry E
    Henry E skrev om Ekstrands
    Kontakten med Gunnar Hedberg vid beställningen av våra fönster var mycket tillförlitlig och noggrann. Detsamma gällde installationen av fönstren som skedde i slutet av juni. Veckan innan beställde jag av Gunnar två stycken plissegardiner.
    Under sommaren kontaktade jag honom med påstötningar och upprepade beskrivningar av de önskade gardinernas ordernummer. Äntligen den 13 september bekräftade Gunnar (med ursäkter) leverans av gardinerna. De levererades 30 september. Dagen därpå erbjöd jag i epost samordning av gardin monteringen med grannarnas fönster montering. Den 13 oktober bad jag i epost att få hjälp med monteringen snarast, därför att grannarnas montering försenats. Eftersom inget hänt kontaktade jag Gunnar via telefon måndagen den 17 oktober och han lovade kontakta ansvarig arbetsledare, som var på resa, dagen därpå. Eftersom inget hände ringde jag på torsdagen den 17 oktober och bad via telefonsvarare honom ge mig namn och telefon till den ansvarige. Jag har idag fredag eftermiddag ej hört av någon. Jag börjar nu misströsta om besök av montör och tvingas varje kväll sätta upp ett svart lakan framför sovrumsfönstret, som jag gjort de senaste månaderna.
    Därför måste jag tyvärr sätta sämsta betyg.
    M v h Henry Enocson Blåeldsvägen 122 175 60 Järfälla
    epost henry.enocson@swipnet.se
  • Soili B
    Soili B skrev om Ekstrands
    Vi köpte 3 st nya innerdörrar som Ekstrands även satte upp. Bemötandet i butiken var både trevligt och professionellt. Medarbetaren som gjorde hembesöket var utomordentligt trevlig och gav goda råd. Klar och tydlig information om priser och leveranstid. Monteringen utfördes snabbt och snyggt.
  • Christina V
    Christina V skrev om Ekstrands
    Fin dörr. Längre leveranstid än utlovat. Superduktiga snickare som monterade dörren.
  • Staffan S
    Staffan S skrev om Ekstrands
    Ganska ok. 4 vridfönster.
    För mycket materialkostnad. Allt användes ej. Lite hög arbetskostnad.
    Ringde om detta men fick ingen återkoppling!
    2016-10-27 Ekstrands svarar Staffan S
    Hej Staffan,
    tack för återkopplingen! Vi har rutiner på hur mycket material som bör gå åt vid ett standard fönstermontage. Sedan kan det ju ibland skilja från hus till hus, men det är bättre att där finns en list för mycket än för lite när de väl skall börja installera, annars blir det fördröjningar om snickarna skall behöva köra till bygghandeln mitt i rusningstrafiken. Det är dessutom oftast mer lister inkluderade i leveransen än vad som är på ordern. Arbetskostnader i Stockholm blir generellt högre än i övriga landet beroende på alla timmar som läggs på trafiken, men kostnaderna är branschenliga. Priserna är ju dessutom fasta, baserade på ett standardjobb, sedan kan ju ett jobb ta längre tid eller kortare, men vi debiterar inget extra.
  • Mats P
    Mats P skrev om Ekstrands
    Köp av komplett set av bestående av 10 fönsterenheter samt ytterdörr med sidoglas inkl installation och bortmontering av gamla enheter.
    + Mycket bra bemötande och profsigt sälj. Installationen var istort sätt bra.
    - Vissa enskilda detaljer dröjde innan de åtgärdades vid installation.
  • Egon K
    Egon K skrev om Ekstrands
    Det har fungerat bra. Vi är nöjda med resultatet.
  • Björn A
    Björn A skrev om Ekstrands
    Trots att vi krånglade med installatiosdatum och ändrade oss ett psr gånger, löstes detta på bästa sätt av Ekstrands. Vi är mycket nöjda
  • Ann-sofie P
    Ann-sofie P skrev om Ekstrands
    Ekstrands har dörrar av hög kvalitet och arbetar snabbt och effektivt. De har också ett trevligt bemötande.
  • Auli K
    Auli K skrev om Ekstrands
    Trevligt och professionellt bemötande under hela processen från det att jag besökte utställning, (ville ha en ny dörr), hembesök av Ekstrands representant (måttagning) med bra tips och förslag för den tilltänkta dörren, och inte minst montering av den nya dörren, det gick snabbt och professionellt.
  • Lisa R
    Lisa R skrev om Ekstrands
    Bra information, punktligt genomförande till bra kvalitet.
  • Marie R
    Marie R skrev om Ekstrands
    Proffsig säljare, lång leveranstid, men mycket proffsiga snickare som jobbade snabbt och effektivt.
  • Kent G
    Kent G skrev om Ekstrands
    Toppenföretag att ha att göra med.Allt funkade som ök o till vår belåtenhet.
  • Anna A
    Anna A skrev om Ekstrands
    Bra att kunna köpa dörr, installation och tillbehör allt i ett. Mycket nöjd med mina nya fina dörrar.
  • Anders B
    Anders B skrev om Ekstrands
    En balkongdörr. Bra bemötande osv men det tog lång tid innan själva monteringen var färdig, obotligt tidsoptimistisk snickare, blev lite jobbigt innan det var färdigt. Bra kvalitet på dörren, väldigt tyst och skönt inne.
    2016-10-24 Ekstrands svarar Anders B
    Hej Anders!
    Kul att du är nöjd med våra produkter! Tråkigt att vi inte höll tiderna, vi jobbar ständigt på att förbättra oss!
  • Johan P
    Johan P skrev om Ekstrands
    Mycket bra bemötande. Klarar av specialbeställningar på ett mycket bra sätt.
  • Mathias A
    Mathias A skrev om Ekstrands
    Tillmötesgående o bra jobb. Pålitliga. Måna om att man blir nöjd.
  • Carl-erik P
    Carl-erik P skrev om Ekstrands
    Jag har påpekat ett antal brister och fått väldigt dålig respons. Inte från säljaren i Stockholm utan från företaget i Småland. Jag kommer inte att rekommendera Ekstrands produkter och tjänster till mina vänner och bekanta.
    2016-10-24 Ekstrands svarar Carl-erik P
    Hej Carl-Erik!
    I vårt företag är det fortfarande många moment som hanteras av människor, därmed finns alltid risken för mänskliga misstag. Du fick påminnelse på din faktura innan jobbet var klart, det skulle du självklart inte ha fått, och den drog vi tillbaka. Vi jobbar ständigt med att förbättra våra rutiner så sådana saker inte skall kunna inträffa. Det är tråkigt att höra att du har en negativ uppfattning om oss, du får gärna utveckla vad du menar med dålig respons?
  • Kimmo K
    Kimmo K skrev om Ekstrands
    Fick lev problem med deras fraktbolag som dom anlitar.
    När jag ringde dom så struntade dom fullkomligt i kunden.
    Slog en signal till ansvarig på Ekstrands, vipps så hade jag dörren samma dag.
    Det är kundvård.
    Stefan I, Ekstrands gillar detta
  • Bertil S
    Bertil S skrev om Ekstrands
    Trevlig och kunnig kontaktman Henrik Edlund! Vi fick bra tips, nogrann mätning, bra o noggrant montage av de trevliga skövdepojkarna Sebastian o David. Vi är nöjda med Ekstrands fönster!!! / Bertil o Margareta Skaar
  • Monica M
    Monica M skrev om Ekstrands
    Bytte ett fönster i mitt sovrum. Mejlade, fick snabbt svar, fick också svar på mina frågor. Trevligt bemötande. Tidsplanen hölls. Har inget att anmärka på utom möjligen att det är dyrt att byta fönster. Men jag är absolut nöjd och nu är jag också glad att det blev som jag hade hoppats.
  • Henrik P
    Henrik P skrev om Ekstrands
    Hög kvalitet på produkt och högt pris, ger förväntan om högsta service. Dörren blev försenad och larvigt med tillägg för bortforsling av gammal karm.
    Listerna som sattes in var väldigt simpla, säljaren glömde fråga om vi ville ha specialgjorda (vilket montören sade hade varit möjligt)
    2016-10-24 Ekstrands svarar Henrik P
    Hej Henrik!
    Kul att du är nöjd med produkterna! Tråkigt däremot att du inte är helt nöjd, självklart strävar vi efter att även ha högsta servicen och nöjda kunder! Ibland inträffar förseningar, eftersom vi tillverkar allt efter beställning så kan vad som helst inträffa. Ett glas kan gå sönder i monteringen och vi måste då beställa nytt glas, produkten kan ha fått någon liten defekt i målningen och då måste dörren in på ommålning m.m. Många oförutsedda saker kan leda till förseningar, och vi jobbar ständigt med att förhindra förseningar, men vissa saker går tyvärr inte att förutse.
    Raka enkla lister är vanligast, däremot är det självklart så att säljaren bör informera om att alternativ finns.
  • Kjell A
    Kjell A skrev om Ekstrands
    Bra dörrsortiment och utställning
  • Lollo H
    Lollo H skrev om Ekstrands
    Mycket bra bemötande. Allt bra från beställning till installation
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Ekstrands
    Trevligt bemötande, vi har bytt några fönster vid två tillfällen. Säljaren var bra på att förstå vad vi behövde och gav bra råd. Installeringen gick smidigt på utsatt tid. Det är troligt att vi kommer att anlita E även vid kommande fönsterbyten
  • Michael E
    Michael E skrev om Ekstrands
    Bra bemötande.
    Trevlig & kunnig säljare, kom även med förbättringsförslag.
  • Arne R
    Arne R skrev om Ekstrands
    Det var ett problem med installationen av vår nya port. Vi hade beställt en port med brytskena för att förhindra att porten och det elektriska slutblecket skulle kunna förstöras genom att någon försökte bryta sig in med en skruvmejsel eller liknande. Vi hade det är problemet med vår gamla port och där monterades ett brytbleck som fungerade utmärkt. Den nya porten är enligt min mening felkonstruerad då karmen är för smal för att kunna montera ett standard brytbleck. Jag är inte nöjd med responsen från Ekstrands då man kommer med diverse undanflykter som svar och att det har varit jag som har fått tjata varje gång för att få ett svar.
    Exempel på svar:
    - Man brukar inte sätta brytbleck på inåtgående dörrar!
    - Det går inte att montera ett brytbleck.

Ändå så har man sålt det!!!
    2016-10-12 Ekstrands svarar Arne R
    Hej Arne,
    tråkigt att du har den uppfattningen om oss! Vi försöker alltid göra våra kunder nöjda.

Tyvärr har det blivit ett missförstånd här, vår säljare missade att informera ​låsfirman om att dörren öppnas inåt, men även om informationen kommit fram så hade inte Bergs Lås kunnat leverera en sådan produkt. Och eftersom de inte monterat denna produkt på er dörr, har de heller inte tagit betalt för den.

På dörrar som öppnas inåt finns inte samma behov att montera brytbleck eftersom lås och slutbleck sitter dolt bakom karmen.

​Men bara för att förtydliga, vi säljer inga brytbleck, det finns inte i vårt sortiment och låsfirman som offererade er är en egen firma, och inte en underleverantör till oss.

• Stefan N
    Stefan N skrev om Ekstrands
    Bra service, lite lång leveranstid men utmärkt motering
  • Patrik B
    Patrik B skrev om Ekstrands
    Proffsigt och personligt bemötande. Inga problemmed justeringar av köpt port efter våra önskemål. Rekommenderar dem varmt!
  • Christian G
    Christian G skrev om Ekstrands
    Bra bemötande, snabba svar på ändringar i offert. Upplevd hög kvalitet i fönster än så länge. Leverans på utsatt tid, mycket snabbt och snyggt montage inkl. detaljer.

Södra portgatan 28, 283 50 Osby