Alla kategorier Dörrar Skåne Osby Ekstrands

Ekstrands

Södra portgatan 28, 283 50 Osby — Visa karta

Välkommen till Ekstrands, vi bygger dörrar och fönster med fokus på kvalitet, design och flexibilitet. Kvaliteten är inte bara optiken och känslan som produkten ska förmedla, utan det är även dess prestanda. Våra produkter är marknadsledande när det kommer till just prestandan, bland annat när det kommer till exempelvis värmeisoleringsförmågan.

Ekstrands är ett familjeföretag i dörr- och fönsterbranschen med innovativa lösningar och entreprenörskap sedan tre generationer tillbaka. Vår yrkesstolthet borgar för kundnytta och är grunden för vår filosofi om att erbjuda och tillverka de absolut bästa produkterna, till det bästa priset! Vi strävar alltid efter att ha hundra procent nöjda kunder och gör detta genom att alltid sätta dig som kund i fokus och erbjuda flexibla lösningar anpassade efter just dina behov. Varmt välkommen att höra av dig till oss!

Läs vad 84 kunder tycker om Ekstrands

• Mikael J
    Mikael J skrev om Ekstrands
    Superbra service och lyhörda. Tummen upp Läs mer
  • ragnar s
    ragnar s skrev om Ekstrands
    Vi köpte en ny dörr på mässa i Stockholm och förklarade hur vi öppnar vår ytterdörr när vi går ut ur huset. Eftersom vi inte har branschkunskap om hur en dörr är vänster eller höger hängd förväntade vi oss att få expertis och vägledning av Ekstrands personal så allt blir rätt, dörren visade sig vara felhängd vid leverans och Ekstrands tok den lättaste vägen utan att ta ansvar och erbjöd sig att vi kunde sälja dörren på blocket och få en ny till inköpspris, köper man en ny dörr för 20 000kr så förväntar man sig bättre service än att bli hänvisad till blocket om det är något som går fel.
    Nu är ärendet anmält till ARN så det blir intressant att höra vad de tycker om kundhanteringen på Ekstrands. Läs mer
    2018-03-09 Ekstrands svarar ragnar s
    Hej Ragnar,

Det är mycket oturligt att ni missuppfattat hängningen, men när ni godkände orderbekräftelsen tillverkade vi en ytterdörr efter era önskemål. Vi har inget lager med färdiga dörrar hos oss, utan tillverkar efter kunders beställningar. Vi hoppas därför ni uppskattar och godtar vårt erbjudande om att tillverka och leverera en ny vänsterhängd dörr till självkostnadspris.

Hälsningar
    Heidi Ekstrand
  • Janne E
    Janne E skrev om Ekstrands
    Typexempel på avgrunden mellan införsäljning, leverans, installation och slippa ansvaret. Vi valde fel och vi skulle ha valt en annan leverantör. Nu väntar år med tjafs och tvister :( Läs mer
  • Marianne F
    Marianne F skrev om Ekstrands
    pojkarna som gjorde arbetet utförde detta perfekt
    hämtning av gamalt materiel tog lite tid men gjorde även
    detta bra när detta utfördes
    kan verkligen rekomendera ekstrands då vi har enlitat
    firman vid tidigare tillfälle och var mycket nöjda.
    mvh marianne forsberg jonsson Läs mer
  • Ulla H
    Ulla H skrev om Ekstrands
    Hej,
    det mesta har fungerat bra med fönsterkvalitet och montering. Tror inte det är bra att säljare också är projektledare hela vägen. Svårt för denne att hinna med. Har varit svårt med återkoppling och kompletteringar och besked har dragit ut på tiden och krävt flera påminnelser.
    Har fortfarande kompletteringar som inte är gjorda och mail som är obesvarade sen 2,5 veckor tillbaka. Installationen påbörjades i Juli och nu är det Oktober.......
    Beror inte på säljaren som vill väl och jobbar hårt utan snarare på felaktig organisation.
    Skilj på sälj och leverans ansvar!
    Skulle vilja ge 3,5 i betyg men eftersom inte det finns blir det 3. Läs mer
  • Roger W
    Roger W skrev om Ekstrands
    Hej
    Jag upplevde bemötandet från Ekstrands mycket bra och proffsigt från första kontakten med dom och tills arbetet var färdigt och avslutat. Vår Bostadsrätt förening beställde fönster med montage av Ekstrands. Leverans och arbete utfördes i rätt tid och med rätt kvalitet.
    Vi i vår förening är mycket nöjda och vi har planer på att inom några år att byta alla fönster och då är givetvis Ekstrands med i bilden. Läs mer
  • Lennart K
    Lennart K skrev om Ekstrands
    Trevligt bemötande. Från första kontakten till monteringen. Läs mer
  • Kjell G
    Kjell G skrev om Ekstrands
    Jag hade köpt fönster o dörrar tidigare. Den leveransen upplevde vi som bra och är nöjda med produkterna. Det var naturligt att kontakta Ekstrands för nästa projekt. Fick professionell rådgivning och snabba offerter och ritningar, några rundor innan vi var framme till önskat utförande. Priset blev också bra som en återkommande kund. Leveransen bestämdes till v 33, vilket fungerade perfekt. Bra och stabilt förpackat.
    Jag kan gärna rekommendera andra att köpa av Ekstrands. Läs mer
  • Fatma B
    Fatma B skrev om Ekstrands
    Andra gången jag anlitar Ekstrands och som förra gången bemöttes jag av professionalism, goda råd som passar stilen på mitt hus och inte minst plånboks vänliga råd. Ekstrands håller vad de säger och mycket mer.
    Fatma Bergquist Läs mer
  • Anita B
    Anita B skrev om Ekstrands
    Blev trevligt bemött och säljaren kändes seriös och bra och kom med vettiga förslag.
    Vi fann en superfin dörr som det inte alls var tänkt från början och den var visserligen mkt dyr men den blev mkt snygg!!! Läs mer
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Ekstrands
    Jag har köpt fönster och en dubbeldörr av Ekstrands.
    Jag är nöjd med bemötandet och tillgängligheten hos dom.
    Jag köper gärna mer av Ekstrands om jag har behov av det de säljer! Läs mer
  • Annika F
    Annika F skrev om Ekstrands
    Ytterdörr inköptes, och dörren var så fin som jag förväntade mig. Eftersom vi ska putsa huset, så frågade jag om putsningen skulle göras innan installation av dörren och fick till svar att det kunde göras senare. Det blir nu svårt att putsa runt dörren. Den behöver monteras bort för att det ska gå att putsa runt dörren! Läs mer
  • Christer J
    Christer J skrev om Ekstrands
    Har fått ett mycket bra bemötande i samband med att bestämma typ och mått på de spröjsade fönster och altandörrar som mitt nybyggda hus (ca 47 m2 +loft) utrustats med. Ett fönster fellevererades som vridfönster istället för som beställt sidohängt. Efter diskussion behöll vi fönstret mot ekonomisk kompensation. De öppningsbara fönstren saknade anordningar för fixering i öppet läge, vilket jag uppfattade som "snålt" och hade förväntat. Sammantaget upplevde jag Ekstrands säljare som mycket kompetent och tjänstvillig under hela processen från bestämning av mått och konstruktion till fullgjord leverans. Läs mer
  • Hedvig M
    Hedvig M skrev om Ekstrands
    Dörrar och karmar var jättefina och av god kvalitet, när de väl dök upp. Mycket missnöjd med att säljaren la in fel order, vilket försenade hela vår renovering. Istället för 10 dörrar i kulör 0500-N var 2 dörrar i kulör 0503-N beställda och klar efter 6 veckor, trots att jag ringt och dubbelkollat beställningen efter 3 veckor.

Efter mycket tjat och dagliga tjatsamtal till ansvarig på fabriken, långt samtal med VD så fick vi våra dörrar på ca 3 veckor. Ersättning för allt extrajobb jag lagt ner och att vi fick bo 3 veckor extra i byggdamm blev fraktkostnad på 500kr, vilket jag tyckte var snålt. Läs mer
  • Elisabeth G
    Elisabeth G skrev om Ekstrands
    Proffsigt trevligt ärligt och serviceminded. Läs mer
  • Göran L
    Göran L skrev om Ekstrands
    Hej,

vi köpte en dörr i våras 2017av Ekstrands och fick dörren monterad av dem.

Efteråt kunde jag konstatera att glipan mellan dörr och ljusspegeln var olika uppe och nere.

Det påtalade jag för företaget som skickade ut en servicemontör som bara konstaterade att inget går att göra åt saken men att tätningslisterna nog kommer att säkerställa att ingen kall luft kan tränga in i fastigheten.
    Denna kommentar kändes inte proffsig.

Göran Lindgreen
    Agronomvägen 28, Täby
    0729743705 Läs mer
  • Gösta H
    Gösta H skrev om Ekstrands
    Vi beställde tre fönster och en uteplatsdörr från Ekstrands. Allt gick som på räls: varorna levererades på utsatt datum, montörerna kom, och var kunniga, snabba och trevliga.
    Toppbetyg! Läs mer
  • Morgan F
    Morgan F skrev om Ekstrands
    Hej!

Har köpt en ytterdörr av er.
    Fick ett bra bemötande hos er med en uppriktig förklaring kring priser och leverans.

Tack
    Morgan Friberg Läs mer
  • Stig E
    Stig E skrev om Ekstrands
    Fick bra hjälp att hitta rätt storlekar ochmodeller. Läs mer
  • Daniel I
    Daniel I skrev om Ekstrands
    Bra bemötande, flexibla och bra kvalitet Läs mer
  • Marthe W
    Marthe W skrev om Ekstrands
    Utmärkt service vid flera inköp av fönster och dörrar Läs mer
  • Malin S
    Malin S skrev om Ekstrands
    Fantastiskt bra, professionellt och hjälpsamt bemötande! Vi har köpt flera dörrar som vi är jättenöjda med! Bästa kvalité och vackra dörrar!! Läs mer
  • Lars-owe H
    Lars-owe H skrev om Ekstrands
    Hembesök av mycket kunnig och hjälpsam representant. Beställde byte av två fönster. Snickare som fixade allt gjorde ett mycket fint arbete vad vi kan bedöma. Vi är mer än nöjda med företaget. Läs mer
  • M7 G
    M7 G skrev om Ekstrands
    Ett jättebra bemötande o fantastiska produkter.
    Mycket nöjd kund. Läs mer
  • Magnus P
    Magnus P skrev om Ekstrands
    Bra. Det funkade som förväntat Läs mer
  • Linköpings T
    Linköpings T skrev om Ekstrands
    Det var toppen från början till slut! Läs mer
  • Valvet J
    Valvet J skrev om Ekstrands
    Väldigt bra, pålitliga och bra utförda jobb. Läs mer
  • Tord L
    Tord L skrev om Ekstrands
    Vi har bara goda rekommendationer att ge. Från första kontakt i butiken och därefter ett mycket bra hembesök. Leveransen kom enligt löfte. Installationen gjordes på avtalad tid och blev perfekt. Läs mer
  • Boris N
    Boris N skrev om Ekstrands
    Köpte fyra lägenhetsdörrar.
    Trevligt bemötande och bra produktinfo av Dag på Sisjökontoret.
    Dörrarna verkar ha fin kvalitet. Läs mer
  • Mikael O
    Mikael O skrev om Ekstrands
    Jag har köpt både dörrar och fönster av Ekstrand vid ett flertal tillfällen. Här får man produkter med det lilla extra och med många unika smarta lösningar, samtidigt som man också får ett otroligt professionellt bemötande och ett stort kunnande och engagemang.
    På samma professionella sätt så får man hjälp med frågeställningar och råd inför valet av rätt produkt.
    Kan inte bli bättre än så här!

Mikael Läs mer
    Ekstrands gillar detta
  • Erik K
    Erik K skrev om Ekstrands
    Byte av ytterdörr vid två olika tillfällen (på bostadshus och på uthus). Dörrar och monteringsarbete av högsta kvalitet., liksom bemötandet. Läs mer
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Ekstrands
    Proffsigt bemötande av inblandade & leverans I tid. Kanonbra!
    Bästa var nog finishen på fönster & dörrar Läs mer
  • Brf M
    Brf M skrev om Ekstrands
    Proffsiga och vänliga lätta att sammarbeta med. Läs mer
  • Lisa K
    Lisa K skrev om Ekstrands
    Väldigt professionell hjälp från första möte till installation! Vi köpte en ny altandörr och det blev ett väldigt lyft efter bytet. Vid installationen kom hantverkarna till och med före utsatt tid och de jobbade otroligt snabbt och effektivt samt städade ordentligt efter sig. Jag rekommenderar väldigt gärna Ekstrands.
    Med vänlig hälsning Lisa, Sollentuna Läs mer
  • Carl B
    Carl B skrev om Ekstrands
    Serviceminded och snabb återkoppling. Mycket rimligt pris för mina specialmått på dörr. Läs mer
  • Britten V
    Britten V skrev om Ekstrands
    Trevligt bemötande. Snabba svar på frågor. Läs mer
  • Anders T
    Anders T skrev om Ekstrands
    Ytterdörrar (3 st pardörrar) och 34 innerdörrar. Bra produkter.
    Mycket bra bemötande, några transportskador som E. tog ansvar
    för.
    Bra serviceteam, vissa låskorrigeringar och målnings bättringar.
    E. har en bra intern anda, märks när man har kontakt med olika
    delar av E.
    Bra produkter, hög kvalitet. Ansvar för produkterna, fram till
    "på plats" och nöjd kund, Tack till Anders Persson. Läs mer
  • Jonas J
    Jonas J skrev om Ekstrands
    Bra bemötande, serviceinriktade. Bra hjälp att guida en till rätt produkt. Välgenomtänkta rekommendationer - säljaren tänkte på saker jag inte tänkt på och ändrade då att resultatet blev bättre än om jag gjort det själv.
    Christian i Solna var säljare. Jag köpte fönster och ytterdörr/sidoljus.
    Har även beställt från dem tidigare.
    Strålande! Läs mer
  • Krister L
    Krister L skrev om Ekstrands
    Allting fungerade kanon, bra kvalitet och leveransen kom som planerat. Läs mer
  • Johan W
    Johan W skrev om Ekstrands
    Började med att försöka ta mig förbi en av de värsta telefonisterna jag någonsin talat med för att få tala med en säljare. Talade med henne flera gånger och enligt min uppfattning saknar både serviceförmåga och hyfs. En gång lade hon på luren mitt i en mening.
    Den första säljaren jag kom i kontakt med återkom aldrig trots att jag försökte nå honom. Lyckligtvis fick jag sen tag på en riktigt bra och serviceinriktad säljare. Han var hjälpsam och det blev affär. Det visade sig dock att han hade relativt dålig koll på produkterna och det blev många samtal innan vi var säkra på att vi fick det vi ville ha. Läs mer
    2017-09-18 Ekstrands svarar Johan W
    Hej Johan,
    Stockholmskontoret har använt en Kalix-växel i 15 år för att kunna ta emot samtal dygnet runt, året runt. Vi har inte tidigare haft problem med tjänsten och vi beklagar att du råkat illa ut. Vi tackar för informationen och tar det vidare!
    Heidi Ekstrand
  • Bengt H
    Bengt H skrev om Ekstrands
    Ett enkelt, positivt och professionellt bemötande hela vägen, från första besök till installerad dörr.

Om alla ändå vore lika duktiga! Läs mer
  • Agneta Z
    Agneta Z skrev om Ekstrands
    Installation en av Ekstrands fönster fungerade mycket bra och jobbet blev snyggt utfört Läs mer
    Christofer S gillar detta
  • Bo H
    Bo H skrev om Ekstrands
    Byte av 12 fönster och 2 altan/balkongdörrar
    Vi fick vid första besöket av säljare KG ett mycket positivt intryck och det bestod hela vägen, Sebastian Georgesson med medhjälpare var helt fantastiska Läs mer
  • Sofia F
    Sofia F skrev om Ekstrands
    Dörrarna är väldigt fina och beställning och installation gick smidigt. Dock blev det felleverans på en dörr, men det löste sig ganska snabbt så vi är nöjda ändå. Läs mer
  • Andreas N
    Andreas N skrev om Ekstrands
    Hej!
    Jag tycker att min upplevelse av Ekstrands är under all kritik. Då menar jag inte på kvalitén på grejerna utan på servicen och utförandet. Skulle kunna skriva flera A4 sidor med förbättringar men vad skulle det ge mig. Sitter fortfarande här och väntar på att allt ska bli fixat. Detta över 20 veckor för sent(vem orkar hålla räkningen när man pratar månader). Slutligen skulle jag vilja säga Ekstrands dörrar och fönster all inclusive. Känner snarare Ekstrands dörrar och fönster all exkluderad. Läs mer
  • Lars A
    Lars A skrev om Ekstrands
    bra kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk Läs mer
  • Gabriella P
    Gabriella P skrev om Ekstrands
    Bra service och kunnig personal Läs mer
  • Anders N
    Anders N skrev om Ekstrands
    Glasparti med vikdörrar innanför en balkong.Mycket nöjda med produkten och även med allt bemötande. Läs mer
  • Lars O
    Lars O skrev om Ekstrands
    Tog kontakt med Ekstrands i Solna då jag skulle byta fönster och två dörrar. Fick ett mycket fint bemötande av en av säljarna, som senare kom på ett hembesök för att gå igenom våra önskemål. Fick bra information om vad som skulle ske från avtal till färdig produkt. Allting väldigt professionellt. Företaget har på alla sett levt upp till våra förväntningar, genom att leverera ett utmärkt resultat. Läs mer
  • Micael O
    Micael O skrev om Ekstrands
    Har köpt och installerat alla fönster och dörrar i fastigheten. Läs mer

Södra portgatan 28, 283 50 Osby