Ekstrands

Välkommen till Ekstrands, vi bygger dörrar och fönster med fokus på kvalitet, design och flexibilitet. Kvaliteten är inte bara optiken och känslan som produkten ska förmedla, utan det är även dess prestanda. Våra produkter är marknadsledande när det kommer till just prestandan, bland annat när det kommer till exempelvis värmeisoleringsförmågan.

Ekstrands är ett familjeföretag i dörr- och fönsterbranschen med innovativa lösningar och entreprenörskap sedan tre generationer tillbaka. Vår yrkesstolthet borgar för kundnytta och är grunden för vår filosofi om att erbjuda och tillverka de absolut bästa produkterna, till det bästa priset! Vi strävar alltid efter att ha hundra procent nöjda kunder och gör detta genom att alltid sätta dig som kund i fokus och erbjuda flexibla lösningar anpassade efter just dina behov. Varmt välkommen att höra av dig till oss!

179 omdömen om Ekstrands

Sedan starten hos Reco 2016
  • 2023-01-01 Insamlad av företaget
    Dålig kvalitet och i min åsikt inte bra försäljare. Färgen var helt flagnad på en dörr vid leverans.
    Dörren in i badrummet missade försäljaren att den gick inåt. Trots flera försök till att bekräfta att det skulle bli rätt. Då uppmanade han mig att kapa dörren på plats. Det kände sig inte min byggare ok med. Skulle inte bli bra. Då fick jag beställa ett helt nytt dörrblad. På det dörrbladet är det en knöl i så färgen buktar ut. Syns tydligt i sidoljus.
    Tyvärr har jag redan köpt in mig på Ekstrand och de återstående dörrarna får jag också köpa därifrån för att matcha utseendet. Jag hade stora förhoppningar på Ekstrand och vissa saker är ju bra. Som tyngden i dörrarna och konstruktionen. Hålen till karmskruven behöver bli något större dock. Också otroligt lång leveranstid. Även om det vid tillfället inte var unikt för Ekstrand. Får tyvärr ge Ekstrand titeln som sämsta leverantör på mitt bygge.
  • 2022-12-20 Insamlad av företaget
    Alltid gillat Ekstrands och produkterna dom gör men senaste leveranserna har varit under all kritik. Vi har haft 18 veckors försening, felfrästa karmar, felaktig lackerade dörrblad, fraktskadade dörrblad med mera. Nu ska det komma nya dörrblad 1 år efter lagd order. Vi hopppas på det bästa och att allt löser sig då. En sak som jag noterat är bytet av gångjärns leverantör samt avsaknaden av 3 gångjärn istället för 2 på dom långa dörrblad. Då dörrbladen lätt slår sig/böjer sig utan gångjärn i mitten.

Vänligen, Fredrik
  • 2022-12-19 Insamlad av företaget
    Köpte ekytterdörr. Grym kvalitet. Mycket nöjd.
    Trevlig säljare
  • 2022-12-19 Insamlad av företaget
    Tycker kundbemötandet varit sådär vid köp av ytterdörr. Icke egagerade vid beställning. Dock snabb återkoppling mail ledes, snabbt översänd offert. Vid leverans saknades de handtag vi beställt och fick riktigt otrevligt bemötande av kontaktperson som ifrågasatte varför jag hörde av mig till honom. Fick senare en ursäkt.
  • 2022-12-19 Insamlad av företaget
    Minus: Upprepat uppskjuten leveranstid, innerdörrar saknade borrning för wc-lås. Täckplugg till karmskruvarna fanns ej i dörrfärgen. Skjutdörrarna inkl. karmar kändes som en betydligt sämre produkt än övriga dörrar. (någon UE Ekstrands använder)

Plus: Fina gedigna dörrar, i-karm med dolda gångjärn går väldigt fint.

Köpte 3st ytterdörrar samt 9 innerdörrar och 2 skjutdörrar.
  • 2022-12-18 Insamlad av företaget
    Köpte innerdörrar. Toppkvalité och servicevänlig personal! Helnöjd!
  • 2022-12-18 Insamlad av företaget
    Vid första kontakt men säljare i Stockholm blev det tvärnit då han inte kunde hjälpa till. Jag fick då tag på en annan som letade fram min tidigare beställning och jag kunde beställa en karm till min befintliga dörr, dyrt men klart värt pengarna, väldigt nöjd.
  • 2022-12-17 Insamlad av företaget
    Bra kvalitet men stora problem med kundtjänst och hantering av reklamationer.
  • 2022-12-16 Insamlad av företaget
    Vi behövde en ny ytterdörr och valet föll till slut på Ekstrands. Vi blev väl bemötta och dörren levde upp till våra förväntningar om en kvalitetsdörr, levererad på utsatt tid.
    Hej, Så roligt att höra att ni är nöjda med vår produkt och mina kollegors service. Ni är varmt välkommen åter. Önskar er en trevlig dag. Med vänlig hälsning Eva på Ekstrands Ekstrands
  • 2022-12-15 Insamlad av företaget
    Bra och korrekt kommunikation men framför allt superfina ytterdörrar. Toppklass!
    Hej, Så roligt att höra att du nöjd med våra produkter och mina kollegors service. Du är varmt välkommen åter. Önskar dig en trevlig dag. Med vänlig hälsning Eva på Ekstrands Ekstrands
  • 2022-12-15 Insamlad av företaget
    Ett positivt och förtroendeingivande bemötande i "shoowroom" under 2017 samt bra information om produkterna (fönster och dörrar) ledde till att vi beställde nya fönster, dörrar, altandörrar samt skjutdörrsparti av Ekstrands till vår sommarstuga 2018. Leverans gick smidigt och produkterna har nu 4 år efter montering väl motsvarat våra förväntningar. Vi kompletterade med ytterligare två fönster då vi byggde in carporten under 2022 vilket också gick smidigt. Sammanfattningsvis kan vi rekommendera Ekstrands! Mvh Jesper & Anna-Karin
    Hej, Så roligt att höra att ni nöjda med våra produkter och mina kollegors service. Ni är varmt välkommen åter. Önskar er en trevlig dag. Med vänlig hälsning Eva på Ekstrands Ekstrands
  • 2022-12-15 Insamlad av företaget
    Fina dörrar som verkligen förgyller vårt hem!
    Hej, Så roligt att hör att du nöjd med våra produkter och du är varmt välkommen åter. Önskar dig en trevlig dag. Med vänlig hälsning Eva på Ekstrands Ekstrands
  • 2022-12-14 Insamlad av företaget
    Vänligt, snabbt, lösningsorienterat.
    Inga förväntningar utöver det normala.
    Köpte 3 dörrar.
    Hej, Så roligt att höra att du nöjd med våra produkter och du är varmt välkommen åter. Önskar dig en trevlig dag. Med vänlig hälsning Eva på Ekstrands Ekstrands
  • 2022-11-30 Insamlad av företaget
    Otrolig service, väldigt kunnig och trevlig personal!
  • 2022-11-30 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och produkter i världsklass.
    Köpte pardörrar och vikdörrar alla i mycket god kvalitet.
    Hej,
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med vänlig hälsning
    Eva på Ekstrands
  • 2022-11-29 Insamlad av företaget
    Trots ökad leveranstid bra kommunikation.
    Bra service då det saknades några grejor.
    Så roligt att höra att du är nöjd med både produkter och service. Önskar dig en trevlig dag. Du är varmt välkommen åter. Vänliga hälsningar Eva på Ekstrands Ekstrands
  • 2022-11-29 Insamlad av företaget
    Fick bra bemötande och utmärkta produkter av dom. Riktigt nöjd 10/10
    Så roligt att höra att du är nöjd med både produkter och bemötande! Önskar dig en trevlig dag. Du är varmt välkommen åter. Vänliga hälsningar Eva på Ekstrands Ekstrands
  • 2022-11-21 Insamlad av företaget
    Bra bemötande.
    Personligt och hög service.
    Möter förväntan då produkter förväntas vara premium.

Det som drar ner betyget något är er försening.

MVH
    Kalle Hermansson
  • 2022-11-19 Insamlad av företaget
    Bra pris och kvalité. Vi är mycket nöjda
    Så roligt att höra att du är nöjd med våra produkter! Önskar dig en trevlig dag. Du är varmt välkommen åter. Vänliga hälsningar Eva på Ekstrands Ekstrands
  • 2022-11-17 Insamlad av företaget
    Bra bemötande före och vid beställning. Leveransen saknade en detalj på ett fönster och det krävdes en hel del tjat innan de skickade den.
  • 2022-10-06 Spontant omdöme
    Jag har köpt både ytterdörrar och innedörrar av Ekstrands. Innerdörrarna har varit fina i finishen men katastrofala i kvalitetsuppföljningen från fabrik. Felborrrade nyckelhål, låskistor som inte linjerar med karmen (så dörren inte går att stänge eller låsa). Polsk eftermarknadspersonal som gjorde katastrofala jobba att justera och åtgärda problemen. Första problemet påtalades i december 2021, sista dörren åtgärdad i september 2022..
    Ingen som helst kompensation för de problem som uppstått och bristande kommunikation. Jag har fått jaga för att få reda på vad som händer, när det ska hända, inte bara en gång utan i 10 månaders tid. Uselt
    Ska du köpa standard mått, ja då funkar det säkert men anledningen till att vi valde Ekstrands från början var möjligen till andra mått. Jag hade gjort helt andra val av leverantör med det jag vet idag om Ekstrands
  • 2022-07-23 Spontant omdöme
    Vi köpte 8st relativt stora träfönster, Sverige104 TRÄ, inkl montering. Vi är mer än nöjda!
    Säljaren Simon är kunnig, duktig och kan produkterna. Trots alla mina detaljfrågor va han även tålmodig och professionell 😃
    Leveransen kom på utsatt tid och montörerna kom på sin utsatta tid morgonen efter. Fönsterna ser otroligt välgjorda ut, alla lister, fönsterkrokar, etc sitter i total symmetri, ingenting glipar eller är snett och det är mycket snyggt gjort!
    Jag har aldrig tidigare träffat så noggranna och effektiva hantverkare som montörerna på SPB. De va inte nöjda förrän montaget satt som det skulle! Eftermonteringen av stormkrokar gjordes med minutiöst precision och den slutliga invändiga listningen blev oxå bra.
    Fönsterblecken ville vi ha i gammal stil och slutresultatet är helt så som vi hade tänkt.
    Det tog endast 3 dagar och allt skräp bortplockat och snyggt, så förutom att vi ser de nya fönsterna så ser vi inga spår av att någon har varit här och jobbat!
    Slutligen ger vi Ekstrands, fabrikspersonalen och SPB:s personal 5 fönster av fem möjliga 🪟 🪟 🪟 🪟 🪟 🏆
    Hej Hans Mikael A, Så roligt att höra att du är nöjd med både produkter, säljare Simon, montörer och bemötande! Önskar dig en trevlig dag. Du är varmt välkommen åter. Vänliga hälsningar Eva på Ekstrands Ekstrands
  • 2021-12-07 Insamlad av företaget
    Ekstrands har levererat fantastisk kvalitet från början till slut. Kvaliteten på deras produkter är hög men det som stack ut var deras bemötande och service när vi stötte på olika utmaningar. Kan varmt rekommendera Ekstrands!
  • 2021-12-06 Insamlad av företaget
    Fantastiskt fina aluminiumfönster i utmärkt kvalitet. Kort leveranstid & trevlig personal! Kommer absolut handla från Ekstrands igen.
  • 2021-12-06 Insamlad av företaget
    Superbra o proffsigt. Dörren vi beställde var skadad, inga bekymmer från Ekstrands sida att byta dörr.
  • 2021-12-03 Insamlad av företaget
    Blev väl bemötta. Företaget levererade bra produkter som motsvarade våra förväntningar .Installatörerna utförde ett mycket utmärkt och välgjort arbete. Detta gällde ett byte av 3st. fönster.
  • 2021-12-01 Insamlad av företaget
    Vi har köpt både fönster och ytterdörrar från Ekstrands och är så nöjda med både deras service och produkter. Vi kan varmt rekommendera Ekstrands :)
  • 2021-10-12 Insamlad av företaget
    Bemötandet var mycket bra och förväntningarna var höga och infriades.
    Jag är en nöjd kund och har senast köpt
    3 st innerdörrar!
  • 2021-10-11 Insamlad av företaget
    Besökte Ekstrands utställning i Arlöv, blev vänligt bemöt av säljare som presenterade sina produkter på ett bra sätt.
    Vi begärde en offert på de dörrar som var aktuella för oss,
    det blev affär.
    Leveransen fungerade bra, men en glasad toalett dörr blev försenad vilket ställde till ett bekymmer.
    Barndop var planerat ingen toalett dörr inte kul. I min desperation
    ringde jag till växeln på Ekstrands, vem är den trevligaste medarbetare som kan svara på leveranser.
    Blev kopplad till Felippa Blomsrtand , som inte lovade att leverans innan barndop men skulle göra sitt yttersta.
    Två dagar innan dagen D var dörren klar för avhämtning fick samtal 8.30 från Filippa hämtade dörren kl 11.00
    monterad 14.00.
    Barndop med toadörr perfekt.
    Köpte innerdörrar, glasinnerdörrar och Entré dörrar.

Hälsningar
    Per Andersson
    Hej PerA, Så roligt att höra att du är nöjd med både produkter och bemötande! Du är varmt välkommen åter. Önskar dig en trevlig dag. Vänliga hälsningar Eva på Ekstrands Ekstrands
  • 2021-05-26 Spontant omdöme
    Bästa kundmottagning med mycket trevlig personal.
    Kvaliteten på de dörrar jag har köpt är "outstanding". Vänner som varit hemma har blivit mycket förtjusta i dörrarna.
    Jag valde dörrar med liggande hårdvaxad ek.
    Hej Peter,
    Så roligt att höra att du är nöjd med både produkter och bemötande!

Önskar dig en trevlig dag.
    Vänliga hälsningar Filippa på Ekstrands
  • 2021-03-01 Insamlad av företaget
    Bra service och grym kvalitet på dörrarna vi köpte! Sparade många sköna slantar under vinterns kalla dagar.
  • 2021-02-16 Spontant omdöme
    Har beställt ytterdörr för 60 papp, dyra innerdörrar samt garageport. Har haft flera reklamationer och har kundtjänsten har motarbetat oss i varje steg. Karmen kom med fel hål för låset - fel på 10 cm!! Och de vill inte ersätta den, bara ersättning för kostnader för låssmed som fick rycka ut för att göra nytt hål. Nu har vi snart levt med dörr med 2 hål i nästan ett år. Innerdörrar också hade färg som hade runnit i produktionen. För den fick vi ersättning efter flera veckor där dörren vägde 20 kg mindre och de försökte bortförklara det som att de har ändrat sin produktion och att de har lagt på extra lager färg... och då ska dörren väga 20 kg mindre... Vi väntar fortfarande på rätt dörr. Trösklar som medföljer dörrar hade också dålig kvalitet som vi fick reklamera - ytan var så obehandlat att man kunde få flis i fötterna. Sedan beställde vi servicebesök där de kom och tittade i 5 minuter och sedan fakturerar för en timme och ljuger rätt i ansiktet om vad de har gjort på plats. Och blev kontaktad av själva Bo Ekstrand när det gäller servicebesöket på 1500 kr men har inte hört ett knyst från han angående alla reklamationer för ett inköp runt 150 papp.. Riktigt dålig stil. Vi som trodde att vi ska välja ett svenskt företag för att säkerställa kvalitet. Vi hade kunnat testa 3 utländska företag för dessa priser... Visst, alla kan göra fel men det är hur man hanterar dessa gör ju hela upplevelsen och många utländska företag hanterar reklamationer mycket bättre än Ekstrands. Tyvärr..
    Hej Linda,
    det är tråkigt att du har den uppfattningen om oss.
    Vi anser att vi har varit tillmötesgående vid varje kontakt med er.
    Vi har bara levererat innerdörrar och ytterdörr till er, ingen garageport.
    De problemen ni har haft har vi åtgärdat, även de som inte varit reklamationsberättigade.
    Ni får gärna kontakta oss om ni fortfarande har problem med produkter ifrån oss så hittar vi en lösning.
    Kontakta gärna Sara Rosquist som varit er handläggare i ärendet på 0479-535 485
    Heidi Ekstrand
  • 2020-11-27 Spontant omdöme
    Vi har precis fått våra fönster, totalt 15 st inklusive altandörr utbytta av Ekstrands och vi är mycket nöjda. Hela processen från köp till installation har överträffat våra förväntningar. Mina krav på fönsterbytet var att få bra fönster bra monterade. En bidragande orsak till att vi valde Ekstrands var Michael Rola som arbetar som både säljare och fönster installatör. Vi fick mycket bra och tålmodig hjälp av Michael med alla våra frågor i samband med köpet. Michael gav ett lugnt och förtroende ingivande intryck och vetskapen om att han skulle ansvara för och utföra fönsterinstallation gjorde att vi valde Ekstrands framför andra leverantörer.
    I samband med köpet fick vi information om datum för fönsterbytet som utfördes enligt tidsplanen. Fönsterbytet utfördes av Michael tillsammans sina kollegor Johan Rola och Per Strandberg. De bildade tillsammans ett mycket bra och trevligt team som trivs tillsammans vilket är viktigt för resultatet. Arbetet utfördes välplanerat med fin kommunikation mellan utförarna, och det hela flöt därför på mycket snabbt men ändå lugnt utan stress och med fokus på bra resultat. Jag var hemma under bytet och fick se på och få förklarat hur arbetet utfördes. Det var en fröjd att överhöra kommunikationen mellan utförarna som t.ex ”ser det bra ut så här?” ”det ska upp lite till” ”nu är det bra”.
    Vi är övertygade om att vi fått bra och mycket fina fönster och själva sett installationen med ett resultat som har överträffat våra högt ställda förväntningar.
    Stort tack till Michael Rola, Per Strandberg och Johan Rola på Ekstrands.

Hälsningar
    Lars och Carola Liljestrand
    Västerås
    Hej Lars och Carola,
    Så otroligt roligt att höra att ni blev så nöjda med både produkter och service!

Önskar er en trevlig helg!

Filippa på Ekstrands
  • 2020-11-05 Insamlad av företaget
    Köpte en ytterdörr med installation och bortforsling av den gamla dörren.

Bra kommunikation med säljaren under processens gång.
    Dörren är snygg och installationsarbetet mycket bra utfört.

Leveranstid och installationstid enligt den information vi fick vid köpet.

Väldigt nöjd med utfallet av denna affär.
  • 2020-03-29 Insamlad av företaget
    Vi köpte en ytterdörr, som tillverkad enligt våra önskemål, och sedan monterad.
    Service och utfört arbete var utmärkt!
    Vi beställde också fönster i särskild storlek och färg till våra vindskupor. Även de blev precis som de skulle.
    Vi kommer att beställa nästa dörr också från Ekstrands!
    Hej Charlotte,

Vad roligt att du är nöjd med både produkter och service!
    Du är varmt välkommen åter.

• 2020-03-24 Insamlad av företaget
    8 st treglas fönster dyrt men bra
    Utmärkt bemötande
    Uppfyllde mina förväntningar till 100%

Mvh Thomas
  • 2020-03-24 Insamlad av företaget
    Har haft ett gott samarbete i många år.
    Trevliga säljare och montörer
    Välplanerade jobb ofta i samråd med oss
    Håller tidsplaner.
  • 2020-03-11 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och bra information
  • 2020-03-11 Insamlad av företaget
    Valde att köpa ytterdörr o fönster i ek till vårt 50-tals hus.
    Installationen gick snabbt o proffsigt.
    Resultatet blev ursnyggt o så bra kvalitet!
    Kommer att anlita Ekstrands igen.
    Hej Anna,

Vad roligt att höra att du är nöjd med din dörr och dina fönster!
    Du är varmt välkommen åter.

• 2020-03-10 Insamlad av företaget
    Jag köpte nya fönster + installation till en villa, totalt 14 st

Enbart trevligt bemötande av både säljare och installatörer

Jag förväntade mig en problemfri installation och det klarade Ekstrands utmärkt.

1) Säljaren gav bra råd och det var inga problem när vi ville göra små förändringar av ordern.
    2) Installatörerna var trevliga, snabba och gjorde ett, vad jag kan bedöma, ett bra jobb.
    3) De skrotade fönstren hämtades inom en rimlig tid, städning av tomten när "skrothögen" lastats var bra
  • 2020-03-02 Insamlad av företaget
    Kanonfina fönster, trevligt bemötande, lever upp till förväntningarn, värt pengarna !

Men betydligt dyrare nu än när jag beställde för 4 år sedan.

Har fler fönster och fönsterdörrar som ska bytas ut, kan man få lite rabatt kanske ?

Mvh Bengt
  • 2020-02-28 Insamlad av företaget
    Hej
    Köpte fönster för ett nybygge.
    Hade höga förväntningar till produkt och service som blev uppfyllda.
    Har alltid bemötts trevligt och serviceinriktad.
    Mycket nöjd.
  • 2020-02-27 Insamlad av företaget
    Vi köpte fönster och ytterdörrar till vårt ombyggda hus. Kontakten med säljaren hos Ekstrands var utmärkt och logistiken kring leveransen gick utmärkt och passade perfekt in i planeringen med byggaren. Vi fastnade för Ekstrands kvalitet och utseende på fönster och dörrar. Många har beundrat våra fönster och dörrar. Dessa har höjt husets nya utseende avsevärt. Vi är mycket nöjda
  • 2020-02-27 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med servicen och ytterdörren, blev precis som jag ville ha den 🥰 Mycket fint bemötande, fick svar på alla mina frågor som jag hade, levde verkligen upp till mina förväntningar. Tack för en fin röd ytterdörr ❤️
  • 2020-02-27 Insamlad av företaget
    Mycket hjälpsam och trevlig personal
  • 2020-02-26 Insamlad av företaget
    Byte av ytterdörrar med eget färgval och lås-kombinationer.

Bra kundkontakt och genomgång av ordern.

För lång väntetid på snickaren för mått-tagning, - trolig orsak kan vara semestertid.
    Snabb installation och info av montörerna, bra hantverkare !

Något för lång väntetid från order till installation. (semestertid)

Bra kvalitet och bemötande ! - Klart positivt !
  • 2019-09-03 Insamlad av företaget
    Ersatte mina gamla fönster med nya fr Ekstrand. Min huvudkontakt på Ekstrand ingav mkt förtroende och kunskaper som gjorde att valet av leverantör blev enkel (titta på flera leverantörer). Mina förväntningar införlivades och själva arbetet gick smidigt. För att sammanfatta är jag nöjd
  • 2019-09-03 Insamlad av företaget
    flera leveranser av fönster. Enkel o kundfokuserad beställningsprocess, utmärkt kvalitet
  • 2019-08-30 Insamlad av företaget
    Vi köpte dörrar till våra balkonger. Installationen gick bra och blev snygg. Dörrarna blev så bra som vi hade hoppats på!.
  • 2019-08-30 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bemötande. Köpt i stort sätt alla fönster och dörr till huvudbyggnaden. Planerar nya fönster i kontorsbyggnaden.

Kommer absolut att vända mig till Ekstrands.
    Hej Britt-Inger,

Så roligt att höra att du är nöjd med både produkter och service! Du är varmt välkommen åter.