Ekstrands

Ekstrands

www.ekstrands.com
  • BadgeEightYears
4.3

Välkommen till Ekstrands, vi bygger dörrar och fönster med fokus på kvalitet, design och flexibilitet. Kvaliteten är inte bara optiken och känslan som produkten ska förmedla, utan det är även dess prestanda. Våra produkter är marknadsledande när det kommer till just prestandan, bland annat när det kommer till exempelvis värmeisoleringsförmågan....

192 omdömen om Ekstrands

Lena C
Skrev om Ekstrands

Lurar kunder och lagar vår ständigt trasiga altandörr (som gick sönder redan i nyskick och sedan 4-5 ggr till över tid) endast provisoriskt tills garantin gått ut, så de slapp att byta spanjolett och stå för kostnaden. Dörren av kass från början. Man ska inte behöva laga nya dörrar. Fruktansvärt bemötande när vi överklagade. Trots bevisning med mailkonversation.

Svar från Ekstrands

Hej Lena C, Vad tråkigt att du upplevde oss så! Vi har lagat din produkt vid flertalet tillfällen kostnadsfritt trots att den konstaterade orsaken varit felaktig betjäning, vi har även erbjudit er fortsatta reparationer till självkostnadspris. Vi tar självklart till oss av dina synpunkter. Kontakta gärna kundservice@ekstrands.com så kan vi se om vi kan hitta en lösning som passar. Bästa hälsningar, Ekstrands Eva N

Peter E
Skrev om Ekstrands

Personligt och med ett gott bemötande av säljare. Utifrån vårt önskemål är vi mycket nöjda överlag både med information av dörr och med resultatet på plats. Allt till belåtenhet.

Svar från Ekstrands

Hej Peter E, Härligt att upplevelsen blev bra och att du är nöjd med våra produkter och vårt bemötande! Tack för att du tagit tid att skriva ett fint omdöme om oss. Bästa hälsningar, Ekstrands

Karin H
Skrev om Ekstrands

Mycket bra kundservice och bra rådgivning för att hitta rätt fönster till mitt hus.

Svar från Ekstrands

Hej Karin H, Tack för ditt omdöme, det betyder så mycket för oss! Härligt att du blev nöjd med slutresultatet och att du fick en bra rådgivning genom arbetet! Allt gott, Ekstrands

Björn A
Skrev om Ekstrands

Toppenbra service och riktigt bra kvalitet på deras produkter! //Björn

Svar från Ekstrands

Hej Björn A, Härligt att upplevelsen blev bra och att du är nöjd med produkterna! Tack för att du tagit tid att skriva ett fint omdöme om oss. Bästa hälsningar, Ekstrands

Jonas M
Skrev om Ekstrands

Väldigt bra bemötande och en fantastik dörr som slutresultat.

Svar från Ekstrands

Hej Jonas M Härligt att du är nöjd med produkterna och vår service! Tack för att du tagit tid att skriva ett fint omdöme om oss. Bästa hälsningar, Ekstrands

Marie K
Skrev om Ekstrands

Fina fönster ! Alltid trevligt o glatt bemötande . Förståelse för våra önskemål Fantastisk hjälp !! Rekommendera varmt !

Svar från Ekstrands

Hej Marie K, Tack för ditt omdöme, det betyder så mycket för oss! Härligt att du blev nöjd med slutresultatet och att du fick en bra rådgivning genom arbetet! Allt gott, Ekstrands

Stefan O
Skrev om Ekstrands

Proffsigt och trevligt bemötande Bra information och olika förslag på fönster och dörrar med deras för/nackdelar Dock lite dålig återkoppling med leverans tider Saknade dito besked för info till snickare Bra produkter med kvalitet

Svar från Ekstrands

Hej Stefan O, Tack för ditt omdöme, det betyder så mycket för oss! Härligt att du blev nöjd med slutresultatet och att du fick en bra rådgivning genom beställningsprocessen! Allt gott, Ekstrands

Johan Y
Skrev om Ekstrands

God service och bra produkter till rimliga priser!

Svar från Ekstrands

Hej Johan Y, Härligt att upplevelsen blev bra och att du är nöjd med produkter och vår service! Tack för att du tagit tid att skriva ett fint omdöme om oss. Bästa hälsningar, Ekstrands

Irene P
Skrev om Ekstrands

Besökte Ekstrands för att titta på en ytterdörr och min upplevelse av Ekstrands är positiv. Blev trevligt bemött vid mitt besök, kunden i fokus vem man än pratade med. Fick proffsig hjälp när jag skulle beställa min ytterdörr och allt fungerade utan problem. Har rekommenderat Ekstrands till goda vänner.

Svar från Ekstrands

Hej Iren P, Vad härligt att du blev nöjd med produkterna från oss! Tack för den fina rekommendationen och att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Tack för din rekommendation! Med vänliga hälsningar, Ekstrands

Johann S
Skrev om Ekstrands

Bra info om produkten. Inga problem när vi ville flytta fram leveransen. Trevlig personal vid beställning och leverans.

Svar från Ekstrands

Hej Johann S, Vad härligt att du blev nöjd med produkterna från oss! Tack för den fina rekommendationen och att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Med vänliga hälsningar, Ekstrands

Johanna L
Skrev om Ekstrands

Snabb offert och bra service! Toppbetyg på dörren vi beställde! Ett missat WC-vred löstes på ett fint och snabbt sätt!

Svar från Ekstrands

Hej Johanna L, Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Kul att arbetet gick bra och smidigt under hela processen! Skönt att höra att du är nöjd trots lite strul. Vi tycker det är viktigt att återkoppla och åtgärda även när det hänt något oönskat. Välkommen igen! Vänliga hälsningar, Ekstrands

Per F
Skrev om Ekstrands

Hej, Jag och min familj har i många år handlat både fönster och dörrar hos Ekstrand. Vi har vid alla tillfällen blivit mycket väl omhändertagna och vi kan starkt rekommendera företaget.

Svar från Ekstrands

Hej Per F, Vad härligt att du blev nöjd med produkterna från oss! Tack för den fina rekommendationen och att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Med vänliga hälsningar, Ekstrands

Marie K
Skrev om Ekstrands

Efter snart ett år är vår order fortfarande inte slutförd och företaget har slutat svara. Våra persienner kommer förmodligen aldrig att fixas till om vi inte gör det själva, trots att vi redan har betalat för jobbet. Fönstren är fina, ena altandörren levererades med öppning åt fel håll vilket vi gjorde upp med firman om kompensation för som löste sig efter en del extra jobb för oss. 7 månader efter installation kan vi nu knappt låsa/låsa upp ytterdörren längre. Upplever att det är extremt svårt att få hjälp efter att de...

Svar från Ekstrands

Hej Marie K, Tråkigt att du haft en dålig upplevelse. Vi vill gärna komma i kontakt med dig för att reda ut detta och samtidigt se vart vi brustit och hur vi kan förbättra det framöver. Maila gärna till kundservice@ekstrands.com. Allt gott, Ekstrands

Ellen O
Skrev om Ekstrands

Dålig kvalitet och i min åsikt inte bra försäljare. Färgen var helt flagnad på en dörr vid leverans. Dörren in i badrummet missade försäljaren att den gick inåt. Trots flera försök till att bekräfta att det skulle bli rätt. Då uppmanade han mig att kapa dörren på plats. Det kände sig inte min byggare ok med. Skulle inte bli bra. Då fick jag beställa ett helt nytt dörrblad. På det dörrbladet är det en knöl i så färgen buktar ut. Syns tydligt i sidoljus. Tyvärr har jag redan köpt in mig på Ekstrand och de återstående dörrarna...

Svar från Ekstrands

Hej Ellen O, Vi beklagar att din upplevelse hos oss inte blev bra. Detta är något som vi tar med oss och ser över, tveka inte att höra av dig till kundservice@ekstrands.com om du behöver hjälp med något. Tack för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Bästa hälsningar, Ekstrands

Fredrik L
Skrev om Ekstrands

Alltid gillat Ekstrands och produkterna dom gör men senaste leveranserna har varit under all kritik. Vi har haft 18 veckors försening, felfrästa karmar, felaktig lackerade dörrblad, fraktskadade dörrblad med mera. Nu ska det komma nya dörrblad 1 år efter lagd order. Vi hopppas på det bästa och att allt löser sig då. En sak som jag noterat är bytet av gångjärns leverantör samt avsaknaden av 3 gångjärn istället för 2 på dom långa dörrblad. Då dörrbladen lätt slår sig/böjer sig utan gångjärn i mitten. Vänligen, Fredrik

Svar från Ekstrands

Hej Fredrik L, Vi beklagar att verkligen att leveransen dragit ut på tiden. Tack för din feedback och att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Vi hoppas att du ändå är nöjd med de produkter vi levererat. Du är alltid välkommen att kontakta kundservice@ekstrands.com om du har några andra frågor eller funderingar. Vänliga hälsningar, Ekstrands

Tomas B

Köpte ekytterdörr. Grym kvalitet. Mycket nöjd. Trevlig säljare

Svar från Ekstrands

Hej Tomas B, Tack för ditt omdöme, det betyder så mycket för oss! Härligt att du blev nöjd med slutresultatet och att du fick en bra rådgivning genom arbetet! Allt gott, Ekstrands

Hanna A
Skrev om Ekstrands

Tycker kundbemötandet varit sådär vid köp av ytterdörr. Icke egagerade vid beställning. Dock snabb återkoppling mail ledes, snabbt översänd offert. Vid leverans saknades de handtag vi beställt och fick riktigt otrevligt bemötande av kontaktperson som ifrågasatte varför jag hörde av mig till honom. Fick senare en ursäkt.

Svar från Ekstrands

Hej Hanna A, Vi beklagar att din upplevelse hos oss inte blev bra. Detta är något som vi tar med oss och ser över, tveka inte att höra av dig till kundservice@ekstrands.com om du behöver hjälp med något. Tack för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Bästa hälsningar, Ekstrands

David J
Skrev om Ekstrands

Minus: Upprepat uppskjuten leveranstid, innerdörrar saknade borrning för wc-lås. Täckplugg till karmskruvarna fanns ej i dörrfärgen. Skjutdörrarna inkl. karmar kändes som en betydligt sämre produkt än övriga dörrar. (någon UE Ekstrands använder) Plus: Fina gedigna dörrar, i-karm med dolda gångjärn går väldigt fint. Köpte 3st ytterdörrar samt 9 innerdörrar och 2 skjutdörrar.

Svar från Ekstrands

Hej David J, Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Skönt att höra att du är nöjd trots lite strul. Vi tycker det är viktigt att återkoppla och åtgärda även när det hänt något oönskat. Välkommen igen! Vänliga hälsningar, Ekstrands

Magnus C
Skrev om Ekstrands

Köpte innerdörrar. Toppkvalité och servicevänlig personal! Helnöjd!

Hej Magnus C, Tack för ditt omdöme, det värmer oss! Allt gott, Ekstrands

Carina W
Skrev om Ekstrands

Vid första kontakt men säljare i Stockholm blev det tvärnit då han inte kunde hjälpa till. Jag fick då tag på en annan som letade fram min tidigare beställning och jag kunde beställa en karm till min befintliga dörr, dyrt men klart värt pengarna, väldigt nöjd.

Svar från Ekstrands

Hej Carina W, Härligt att upplevelsen blev bra och att du är nöjd med produkterna! Tack för att du tagit tid att skriva ett fint omdöme om oss. Bästa hälsningar, Ekstrands

Johan E
Skrev om Ekstrands

Bra kvalitet men stora problem med kundtjänst och hantering av reklamationer.

Svar från Ekstrands

Hej Johan E, Tack för ditt omdöme och härligt att slutresultatet blev bra, gällande kommunikationen så kan vi såklart alltid bli bättre vilket vi tar med oss för framtiden! Vänliga hälsningar, Ekstrands

Synnöve H
Skrev om Ekstrands

Vi behövde en ny ytterdörr och valet föll till slut på Ekstrands. Vi blev väl bemötta och dörren levde upp till våra förväntningar om en kvalitetsdörr, levererad på utsatt tid.

Svar från Ekstrands

Hej, Så roligt att höra att ni är nöjda med vår produkt och mina kollegors service. Ni är varmt välkommen åter. Önskar er en trevlig dag. Med vänlig hälsning Eva på Ekstrands

Dan J
Skrev om Ekstrands

Bra och korrekt kommunikation men framför allt superfina ytterdörrar. Toppklass!

Svar från Ekstrands

Hej, Så roligt att höra att du nöjd med våra produkter och mina kollegors service. Du är varmt välkommen åter. Önskar dig en trevlig dag. Med vänlig hälsning Eva på Ekstrands

Jesper Ö
Skrev om Ekstrands

Ett positivt och förtroendeingivande bemötande i "shoowroom" under 2017 samt bra information om produkterna (fönster och dörrar) ledde till att vi beställde nya fönster, dörrar, altandörrar samt skjutdörrsparti av Ekstrands till vår sommarstuga 2018. Leverans gick smidigt och produkterna har nu 4 år efter montering väl motsvarat våra förväntningar. Vi kompletterade med ytterligare två fönster då vi byggde in carporten under 2022 vilket också gick smidigt. Sammanfattningsvis kan vi rekommendera Ekstrands! Mvh Jesper & Anna-Karin

Svar från Ekstrands

Hej, Så roligt att höra att ni nöjda med våra produkter och mina kollegors service. Ni är varmt välkommen åter. Önskar er en trevlig dag. Med vänlig hälsning Eva på Ekstrands

Lisa J
Skrev om Ekstrands

Fina dörrar som verkligen förgyller vårt hem!

Svar från Ekstrands

Hej, Så roligt att hör att du nöjd med våra produkter och du är varmt välkommen åter. Önskar dig en trevlig dag. Med vänlig hälsning Eva på Ekstrands

Robert F
Skrev om Ekstrands

Vänligt, snabbt, lösningsorienterat. Inga förväntningar utöver det normala. Köpte 3 dörrar.

Svar från Ekstrands

Hej, Så roligt att höra att du nöjd med våra produkter och du är varmt välkommen åter. Önskar dig en trevlig dag. Med vänlig hälsning Eva på Ekstrands

Hampus N
Skrev om Ekstrands

Otrolig service, väldigt kunnig och trevlig personal!

Joakim L
Skrev om Ekstrands

Trevligt bemötande och produkter i världsklass. Köpte pardörrar och vikdörrar alla i mycket god kvalitet.

Carl T
Skrev om Ekstrands

Trots ökad leveranstid bra kommunikation. Bra service då det saknades några grejor.

Svar från Ekstrands

Så roligt att höra att du är nöjd med både produkter och service. Önskar dig en trevlig dag. Du är varmt välkommen åter. Vänliga hälsningar Eva på Ekstrands

Sebastian L

Fick bra bemötande och utmärkta produkter av dom. Riktigt nöjd 10/10

Svar från Ekstrands

Så roligt att höra att du är nöjd med både produkter och bemötande! Önskar dig en trevlig dag. Du är varmt välkommen åter. Vänliga hälsningar Eva på Ekstrands

Kalle H
Skrev om Ekstrands

Bra bemötande. Personligt och hög service. Möter förväntan då produkter förväntas vara premium. Det som drar ner betyget något är er försening. MVH Kalle Hermansson

Johan L
Skrev om Ekstrands

Bra pris och kvalité. Vi är mycket nöjda

Svar från Ekstrands

Så roligt att höra att du är nöjd med våra produkter! Önskar dig en trevlig dag. Du är varmt välkommen åter. Vänliga hälsningar Eva på Ekstrands

Ulf F
Skrev om Ekstrands

Bra bemötande före och vid beställning. Leveransen saknade en detalj på ett fönster och det krävdes en hel del tjat innan de skickade den.

Jan Fredrik W
Skrev om Ekstrands

Jag har köpt både ytterdörrar och innedörrar av Ekstrands. Innerdörrarna har varit fina i finishen men katastrofala i kvalitetsuppföljningen från fabrik. Felborrrade nyckelhål, låskistor som inte linjerar med karmen (så dörren inte går att stänge eller låsa). Polsk eftermarknadspersonal som gjorde katastrofala jobba att justera och åtgärda problemen. Första problemet påtalades i december 2021, sista dörren åtgärdad i september 2022.. Ingen som helst kompensation för de problem som uppstått och bristande kommunikation....

Hans Mikael A
Skrev om Ekstrands

Vi köpte 8st relativt stora träfönster, Sverige104 TRÄ, inkl montering. Vi är mer än nöjda! Säljaren Simon är kunnig, duktig och kan produkterna. Trots alla mina detaljfrågor va han även tålmodig och professionell 😃 Leveransen kom på utsatt tid och montörerna kom på sin utsatta tid morgonen efter. Fönsterna ser otroligt välgjorda ut, alla lister, fönsterkrokar, etc sitter i total symmetri, ingenting glipar eller är snett och det är mycket snyggt gjort! Jag har aldrig tidigare träffat så noggranna och effektiva hantverkare...

Svar från Ekstrands

Hej Hans Mikael A, Så roligt att höra att du är nöjd med både produkter, säljare Simon, montörer och bemötande! Önskar dig en trevlig dag. Du är varmt välkommen åter. Vänliga hälsningar Eva på Ekstrands

Christian M
Skrev om Ekstrands

Ekstrands har levererat fantastisk kvalitet från början till slut. Kvaliteten på deras produkter är hög men det som stack ut var deras bemötande och service när vi stötte på olika utmaningar. Kan varmt rekommendera Ekstrands!

Joanna N
Skrev om Ekstrands

Fantastiskt fina aluminiumfönster i utmärkt kvalitet. Kort leveranstid & trevlig personal! Kommer absolut handla från Ekstrands igen.

Lisa L
Skrev om Ekstrands

Superbra o proffsigt. Dörren vi beställde var skadad, inga bekymmer från Ekstrands sida att byta dörr.

Lars-åke L
Skrev om Ekstrands

Blev väl bemötta. Företaget levererade bra produkter som motsvarade våra förväntningar .Installatörerna utförde ett mycket utmärkt och välgjort arbete. Detta gällde ett byte av 3st. fönster.

Sara R
Skrev om Ekstrands

Vi har köpt både fönster och ytterdörrar från Ekstrands och är så nöjda med både deras service och produkter. Vi kan varmt rekommendera Ekstrands :)

Kent G
Skrev om Ekstrands

Bemötandet var mycket bra och förväntningarna var höga och infriades. Jag är en nöjd kund och har senast köpt 3 st innerdörrar!

Per A
Skrev om Ekstrands

Besökte Ekstrands utställning i Arlöv, blev vänligt bemöt av säljare som presenterade sina produkter på ett bra sätt. Vi begärde en offert på de dörrar som var aktuella för oss, det blev affär. Leveransen fungerade bra, men en glasad toalett dörr blev försenad vilket ställde till ett bekymmer. Barndop var planerat ingen toalett dörr inte kul. I min desperation ringde jag till växeln på Ekstrands, vem är den trevligaste medarbetare som kan svara på leveranser. Blev kopplad till Felippa Blomsrtand , som inte lovade...

Svar från Ekstrands

Hej PerA, Så roligt att höra att du är nöjd med både produkter och bemötande! Du är varmt välkommen åter. Önskar dig en trevlig dag. Vänliga hälsningar Eva på Ekstrands

PETER S
Skrev om Ekstrands

Bästa kundmottagning med mycket trevlig personal. Kvaliteten på de dörrar jag har köpt är "outstanding". Vänner som varit hemma har blivit mycket förtjusta i dörrarna. Jag valde dörrar med liggande hårdvaxad ek.

Svar från Ekstrands

Hej Peter, Så roligt att höra att du är nöjd med både produkter och bemötande! Önskar dig en trevlig dag. Vänliga hälsningar Filippa på Ekstrands

Anders S
Skrev om Ekstrands

Bra service och grym kvalitet på dörrarna vi köpte! Sparade många sköna slantar under vinterns kalla dagar.

Linda T
Skrev om Ekstrands

Har beställt ytterdörr för 60 papp, dyra innerdörrar samt garageport. Har haft flera reklamationer och har kundtjänsten har motarbetat oss i varje steg. Karmen kom med fel hål för låset - fel på 10 cm!! Och de vill inte ersätta den, bara ersättning för kostnader för låssmed som fick rycka ut för att göra nytt hål. Nu har vi snart levt med dörr med 2 hål i nästan ett år. Innerdörrar också hade färg som hade runnit i produktionen. För den fick vi ersättning efter flera veckor där dörren vägde 20 kg mindre och de försökte...

Svar från Ekstrands

Hej Linda, det är tråkigt att du har den uppfattningen om oss. Vi anser att vi har varit tillmötesgående vid varje kontakt med er. Vi har bara levererat innerdörrar och ytterdörr till er, ingen garageport. De problemen ni har haft har vi åtgärdat, även de som inte varit reklamationsberättigade. Ni får gärna kontakta oss om ni fortfarande har problem med produkter ifrån oss så hittar vi en lösning. Kontakta gärna Sara Rosquist som varit er handläggare i ärendet på 0479-535 485 Mvh Heidi Ekstrand

LARS L
Skrev om Ekstrands

Vi har precis fått våra fönster, totalt 15 st inklusive altandörr utbytta av Ekstrands och vi är mycket nöjda. Hela processen från köp till installation har överträffat våra förväntningar. Mina krav på fönsterbytet var att få bra fönster bra monterade. En bidragande orsak till att vi valde Ekstrands var Michael Rola som arbetar som både säljare och fönster installatör. Vi fick mycket bra och tålmodig hjälp av Michael med alla våra frågor i samband med köpet. Michael gav ett lugnt och förtroende ingivande intryck och vetskapen...

Svar från Ekstrands

Hej Lars och Carola, Så otroligt roligt att höra att ni blev så nöjda med både produkter och service! Önskar er en trevlig helg! Vänliga hälsningar Filippa på Ekstrands

Sven C
Skrev om Ekstrands

Köpte en ytterdörr med installation och bortforsling av den gamla dörren. Bra kommunikation med säljaren under processens gång. Dörren är snygg och installationsarbetet mycket bra utfört. Leveranstid och installationstid enligt den information vi fick vid köpet. Väldigt nöjd med utfallet av denna affär.

Charlotte Ö
Skrev om Ekstrands

Vi köpte en ytterdörr, som tillverkad enligt våra önskemål, och sedan monterad. Service och utfört arbete var utmärkt! Vi beställde också fönster i särskild storlek och färg till våra vindskupor. Även de blev precis som de skulle. Vi kommer att beställa nästa dörr också från Ekstrands!

Svar från Ekstrands

Hej Charlotte, Vad roligt att du är nöjd med både produkter och service! Du är varmt välkommen åter. Vänliga hälsningar Filippa

Thomas H
Skrev om Ekstrands

8 st treglas fönster dyrt men bra Utmärkt bemötande Uppfyllde mina förväntningar till 100% Mvh Thomas

Peter B
Skrev om Ekstrands

Har haft ett gott samarbete i många år. Trevliga säljare och montörer Välplanerade jobb ofta i samråd med oss Håller tidsplaner.