Alla kategorier Dörrar Skåne Osby Ekstrands

Ekstrands

Södra portgatan 28, 283 50 Osby — Visa karta

Välkommen till Ekstrands, vi bygger dörrar och fönster med fokus på kvalitet, design och flexibilitet. Kvaliteten är inte bara optiken och känslan som produkten ska förmedla, utan det är även dess prestanda. Våra produkter är marknadsledande när det kommer till just prestandan, bland annat när det kommer till exempelvis värmeisoleringsförmågan.

Ekstrands är ett familjeföretag i dörr- och fönsterbranschen med innovativa lösningar och entreprenörskap sedan tre generationer tillbaka. Vår yrkesstolthet borgar för kundnytta och är grunden för vår filosofi om att erbjuda och tillverka de absolut bästa produkterna, till det bästa priset! Vi strävar alltid efter att ha hundra procent nöjda kunder och gör detta genom att alltid sätta dig som kund i fokus och erbjuda flexibla lösningar anpassade efter just dina behov. Varmt välkommen att höra av dig till oss!

Läs vad 77 kunder tycker om Ekstrands

• Lennart K
    Lennart K skrev om Ekstrands
    Trevligt bemötande. Från första kontakten till monteringen.
  • Kjell G
    Kjell G skrev om Ekstrands
    Jag hade köpt fönster o dörrar tidigare. Den leveransen upplevde vi som bra och är nöjda med produkterna. Det var naturligt att kontakta Ekstrands för nästa projekt. Fick professionell rådgivning och snabba offerter och ritningar, några rundor innan vi var framme till önskat utförande. Priset blev också bra som en återkommande kund. Leveransen bestämdes till v 33, vilket fungerade perfekt. Bra och stabilt förpackat.
    Jag kan gärna rekommendera andra att köpa av Ekstrands.
  • Fatma B
    Fatma B skrev om Ekstrands
    Andra gången jag anlitar Ekstrands och som förra gången bemöttes jag av professionalism, goda råd som passar stilen på mitt hus och inte minst plånboks vänliga råd. Ekstrands håller vad de säger och mycket mer.
    Fatma Bergquist
  • Anita B
    Anita B skrev om Ekstrands
    Blev trevligt bemött och säljaren kändes seriös och bra och kom med vettiga förslag.
    Vi fann en superfin dörr som det inte alls var tänkt från början och den var visserligen mkt dyr men den blev mkt snygg!!!
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Ekstrands
    Jag har köpt fönster och en dubbeldörr av Ekstrands.
    Jag är nöjd med bemötandet och tillgängligheten hos dom.
    Jag köper gärna mer av Ekstrands om jag har behov av det de säljer!
  • Annika F
    Annika F skrev om Ekstrands
    Ytterdörr inköptes, och dörren var så fin som jag förväntade mig. Eftersom vi ska putsa huset, så frågade jag om putsningen skulle göras innan installation av dörren och fick till svar att det kunde göras senare. Det blir nu svårt att putsa runt dörren. Den behöver monteras bort för att det ska gå att putsa runt dörren!
  • Christer J
    Christer J skrev om Ekstrands
    Har fått ett mycket bra bemötande i samband med att bestämma typ och mått på de spröjsade fönster och altandörrar som mitt nybyggda hus (ca 47 m2 +loft) utrustats med. Ett fönster fellevererades som vridfönster istället för som beställt sidohängt. Efter diskussion behöll vi fönstret mot ekonomisk kompensation. De öppningsbara fönstren saknade anordningar för fixering i öppet läge, vilket jag uppfattade som "snålt" och hade förväntat. Sammantaget upplevde jag Ekstrands säljare som mycket kompetent och tjänstvillig under hela processen från bestämning av mått och konstruktion till fullgjord leverans.
  • Hedvig M
    Hedvig M skrev om Ekstrands
    Dörrar och karmar var jättefina och av god kvalitet, när de väl dök upp. Mycket missnöjd med att säljaren la in fel order, vilket försenade hela vår renovering. Istället för 10 dörrar i kulör 0500-N var 2 dörrar i kulör 0503-N beställda och klar efter 6 veckor, trots att jag ringt och dubbelkollat beställningen efter 3 veckor.

Efter mycket tjat och dagliga tjatsamtal till ansvarig på fabriken, långt samtal med VD så fick vi våra dörrar på ca 3 veckor. Ersättning för allt extrajobb jag lagt ner och att vi fick bo 3 veckor extra i byggdamm blev fraktkostnad på 500kr, vilket jag tyckte var snålt.
  • Göran L
    Göran L skrev om Ekstrands
    Hej,

vi köpte en dörr i våras 2017av Ekstrands och fick dörren monterad av dem.

Efteråt kunde jag konstatera att glipan mellan dörr och ljusspegeln var olika uppe och nere.

Det påtalade jag för företaget som skickade ut en servicemontör som bara konstaterade att inget går att göra åt saken men att tätningslisterna nog kommer att säkerställa att ingen kall luft kan tränga in i fastigheten.
    Denna kommentar kändes inte proffsig.

Göran Lindgreen
    Agronomvägen 28, Täby
  • Gösta H
    Gösta H skrev om Ekstrands
    Vi beställde tre fönster och en uteplatsdörr från Ekstrands. Allt gick som på räls: varorna levererades på utsatt datum, montörerna kom, och var kunniga, snabba och trevliga.
    Toppbetyg!
  • Morgan F
    Morgan F skrev om Ekstrands
    Hej!

Har köpt en ytterdörr av er.
    Fick ett bra bemötande hos er med en uppriktig förklaring kring priser och leverans.

Tack
    Morgan Friberg
  • Stig E
    Stig E skrev om Ekstrands
    Fick bra hjälp att hitta rätt storlekar ochmodeller.
  • Daniel I
    Daniel I skrev om Ekstrands
    Bra bemötande, flexibla och bra kvalitet
  • Marthe W
    Marthe W skrev om Ekstrands
    Utmärkt service vid flera inköp av fönster och dörrar
  • Malin S
    Malin S skrev om Ekstrands
    Fantastiskt bra, professionellt och hjälpsamt bemötande! Vi har köpt flera dörrar som vi är jättenöjda med! Bästa kvalité och vackra dörrar!!
  • Lars-owe H
    Lars-owe H skrev om Ekstrands
    Hembesök av mycket kunnig och hjälpsam representant. Beställde byte av två fönster. Snickare som fixade allt gjorde ett mycket fint arbete vad vi kan bedöma. Vi är mer än nöjda med företaget.
  • M7 G
    M7 G skrev om Ekstrands
    Ett jättebra bemötande o fantastiska produkter.
    Mycket nöjd kund.
  • Magnus P
    Magnus P skrev om Ekstrands
    Bra. Det funkade som förväntat
  • Linköpings T
    Linköpings T skrev om Ekstrands
    Det var toppen från början till slut!
  • Valvet J
    Valvet J skrev om Ekstrands
    Väldigt bra, pålitliga och bra utförda jobb.
  • Tord L
    Tord L skrev om Ekstrands
    Vi har bara goda rekommendationer att ge. Från första kontakt i butiken och därefter ett mycket bra hembesök. Leveransen kom enligt löfte. Installationen gjordes på avtalad tid och blev perfekt.
  • Boris N
    Boris N skrev om Ekstrands
    Köpte fyra lägenhetsdörrar.
    Trevligt bemötande och bra produktinfo av Dag på Sisjökontoret.
    Dörrarna verkar ha fin kvalitet.
  • Mikael O
    Mikael O skrev om Ekstrands
    Jag har köpt både dörrar och fönster av Ekstrand vid ett flertal tillfällen. Här får man produkter med det lilla extra och med många unika smarta lösningar, samtidigt som man också får ett otroligt professionellt bemötande och ett stort kunnande och engagemang.
    På samma professionella sätt så får man hjälp med frågeställningar och råd inför valet av rätt produkt.
    Kan inte bli bättre än så här!

Mikael
    Ekstrands gillar detta
  • Erik K
    Erik K skrev om Ekstrands
    Byte av ytterdörr vid två olika tillfällen (på bostadshus och på uthus). Dörrar och monteringsarbete av högsta kvalitet., liksom bemötandet.
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Ekstrands
    Proffsigt bemötande av inblandade & leverans I tid. Kanonbra!
    Bästa var nog finishen på fönster & dörrar
  • Brf M
    Brf M skrev om Ekstrands
    Proffsiga och vänliga lätta att sammarbeta med.
  • Lisa K
    Lisa K skrev om Ekstrands
    Väldigt professionell hjälp från första möte till installation! Vi köpte en ny altandörr och det blev ett väldigt lyft efter bytet. Vid installationen kom hantverkarna till och med före utsatt tid och de jobbade otroligt snabbt och effektivt samt städade ordentligt efter sig. Jag rekommenderar väldigt gärna Ekstrands.
    Med vänlig hälsning Lisa, Sollentuna
  • Carl B
    Carl B skrev om Ekstrands
    Serviceminded och snabb återkoppling. Mycket rimligt pris för mina specialmått på dörr.
  • Britten V
    Britten V skrev om Ekstrands
    Trevligt bemötande. Snabba svar på frågor.
  • Anders T
    Anders T skrev om Ekstrands
    Ytterdörrar (3 st pardörrar) och 34 innerdörrar. Bra produkter.
    Mycket bra bemötande, några transportskador som E. tog ansvar
    för.
    Bra serviceteam, vissa låskorrigeringar och målnings bättringar.
    E. har en bra intern anda, märks när man har kontakt med olika
    delar av E.
    Bra produkter, hög kvalitet. Ansvar för produkterna, fram till
    "på plats" och nöjd kund, Tack till Anders Persson.
  • Jonas J
    Jonas J skrev om Ekstrands
    Bra bemötande, serviceinriktade. Bra hjälp att guida en till rätt produkt. Välgenomtänkta rekommendationer - säljaren tänkte på saker jag inte tänkt på och ändrade då att resultatet blev bättre än om jag gjort det själv.
    Christian i Solna var säljare. Jag köpte fönster och ytterdörr/sidoljus.
    Har även beställt från dem tidigare.
    Strålande!
  • Krister L
    Krister L skrev om Ekstrands
    Allting fungerade kanon, bra kvalitet och leveransen kom som planerat.
  • Johan W
    Johan W skrev om Ekstrands
    Började med att försöka ta mig förbi en av de värsta telefonisterna jag någonsin talat med för att få tala med en säljare. Talade med henne flera gånger och enligt min uppfattning saknar både serviceförmåga och hyfs. En gång lade hon på luren mitt i en mening.
    Den första säljaren jag kom i kontakt med återkom aldrig trots att jag försökte nå honom. Lyckligtvis fick jag sen tag på en riktigt bra och serviceinriktad säljare. Han var hjälpsam och det blev affär. Det visade sig dock att han hade relativt dålig koll på produkterna och det blev många samtal innan vi var säkra på att vi fick det vi ville ha.
    2017-09-18 Ekstrands svarar Johan W
    Hej Johan,
    Stockholmskontoret har använt en Kalix-växel i 15 år för att kunna ta emot samtal dygnet runt, året runt. Vi har inte tidigare haft problem med tjänsten och vi beklagar att du råkat illa ut. Vi tackar för informationen och tar det vidare!
    Heidi Ekstrand
  • Bengt H
    Bengt H skrev om Ekstrands
    Ett enkelt, positivt och professionellt bemötande hela vägen, från första besök till installerad dörr.

Om alla ändå vore lika duktiga!
  • Agneta Z
    Agneta Z skrev om Ekstrands
    Installation en av Ekstrands fönster fungerade mycket bra och jobbet blev snyggt utfört
    Svenska Byggruppen K gillar detta
  • Bo H
    Bo H skrev om Ekstrands
    Byte av 12 fönster och 2 altan/balkongdörrar
    Vi fick vid första besöket av säljare KG ett mycket positivt intryck och det bestod hela vägen, Sebastian Georgesson med medhjälpare var helt fantastiska
  • Sofia F
    Sofia F skrev om Ekstrands
    Dörrarna är väldigt fina och beställning och installation gick smidigt. Dock blev det felleverans på en dörr, men det löste sig ganska snabbt så vi är nöjda ändå.
  • Andreas N
    Andreas N skrev om Ekstrands
    Hej!
    Jag tycker att min upplevelse av Ekstrands är under all kritik. Då menar jag inte på kvalitén på grejerna utan på servicen och utförandet. Skulle kunna skriva flera A4 sidor med förbättringar men vad skulle det ge mig. Sitter fortfarande här och väntar på att allt ska bli fixat. Detta över 20 veckor för sent(vem orkar hålla räkningen när man pratar månader). Slutligen skulle jag vilja säga Ekstrands dörrar och fönster all inclusive. Känner snarare Ekstrands dörrar och fönster all exkluderad.
  • Lars A
    Lars A skrev om Ekstrands
    bra kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
  • Gabriella P
    Gabriella P skrev om Ekstrands
    Bra service och kunnig personal
  • Anders N
    Anders N skrev om Ekstrands
    Glasparti med vikdörrar innanför en balkong.Mycket nöjda med produkten och även med allt bemötande.
  • Lars O
    Lars O skrev om Ekstrands
    Tog kontakt med Ekstrands i Solna då jag skulle byta fönster och två dörrar. Fick ett mycket fint bemötande av en av säljarna, som senare kom på ett hembesök för att gå igenom våra önskemål. Fick bra information om vad som skulle ske från avtal till färdig produkt. Allting väldigt professionellt. Företaget har på alla sett levt upp till våra förväntningar, genom att leverera ett utmärkt resultat.
  • Micael O
    Micael O skrev om Ekstrands
    Har köpt och installerat alla fönster och dörrar i fastigheten.
  • Marianne S
    Marianne S skrev om Ekstrands
    Köp och installation av ca 10 st fönsterenheter.
    Trevligt bemötande redan från början vid besök i utställningslokal i Sundbyberg. Erhöll offert. Inget "jagande" från Ekstrands utan vi fick i lugn och ro se igenom denna offert och jämföra med andra offerter vi tog in. Vi ändrade vissa förutsättningar, Ekstrands uppdaterade snabbt offerten. Monteringen av fönsterna ägde rum i slutet av maj 2016. De (2 st) som installerade fönsterna var på plats före 07.00. De var oerhört effektiva ! Alla enheter på plats under en dag ! De var försiktiga i samband med monteringen. Ingen skada på vår egendom. Mycket snygga installationer med perfekta anslutningar mot intilliggande väggar. Gjorde rent på golvet efter sig och bar ut överblivet material till överenskommen plats.
    Sammanfattning : Vi var mycket nöjda och kan rekommendera Ekstrands till andra kunder.
    Stefan I gillar detta
  • Krister O
    Krister O skrev om Ekstrands
    Fullständig och utförlig offert. Kom på utsatt tid. Gjorde jobbet utan krångel.
  • Carina M
    Carina M skrev om Ekstrands
    Jag har köpt två ytterdörrar från Ekstrands. Jag tycker att bemötandet har varit professionellt från beställning till leverans. Bra kommunikation, trevlig bemötande och leverans enligt tidplan.
    Stefan I gillar detta
  • David W
    David W skrev om Ekstrands
    Kvalitén mycket bra på dörren vi köpte. Kontakt med säljare mycket bra fram tills att ordern var påskriven. Sedan mycket svårt att få kontakt med säljaren... Lyckades tillslut få tag på honom efter många många försök. Affären sköttes inte alls bra efter ordern var påskriven... Tycker inte man ska behöva jaga någon i veckor för att få leveransen bekräftad... Det gör att betyget sjunker avsevärt. Dörren får högsta betyg!
  • Brf Spettet 8
    Brf Spettet 8 skrev om Ekstrands
    Vi fick ett bra bemötande från Ekstrands.
    Var på plats i butikslokalen i Solna och tittade på olika typer av dörrar och lösningar. När vi väl bestämt oss för att välja Ekstrands så kom de ut och mätte alla mått och ritade sedan upp dörren med överstycke.
    Vi är mycket nöjda med vårt val av Ekstrands, vårat intryck är att deras ekdörr håller hög kvalité.
  • Henry E
    Henry E skrev om Ekstrands
    Kontakten med Gunnar Hedberg vid beställningen av våra fönster var mycket tillförlitlig och noggrann. Detsamma gällde installationen av fönstren som skedde i slutet av juni. Veckan innan beställde jag av Gunnar två stycken plissegardiner.
    Under sommaren kontaktade jag honom med påstötningar och upprepade beskrivningar av de önskade gardinernas ordernummer. Äntligen den 13 september bekräftade Gunnar (med ursäkter) leverans av gardinerna. De levererades 30 september. Dagen därpå erbjöd jag i epost samordning av gardin monteringen med grannarnas fönster montering. Den 13 oktober bad jag i epost att få hjälp med monteringen snarast, därför att grannarnas montering försenats. Eftersom inget hänt kontaktade jag Gunnar via telefon måndagen den 17 oktober och han lovade kontakta ansvarig arbetsledare, som var på resa, dagen därpå. Eftersom inget hände ringde jag på torsdagen den 17 oktober och bad via telefonsvarare honom ge mig namn och telefon till den ansvarige. Jag har idag fredag eftermiddag ej hört av någon. Jag börjar nu misströsta om besök av montör och tvingas varje kväll sätta upp ett svart lakan framför sovrumsfönstret, som jag gjort de senaste månaderna.
    Därför måste jag tyvärr sätta sämsta betyg.
    M v h Henry Enocson Blåeldsvägen 122 175 60 Järfälla
    epost henry.enocson@swipnet.se
  • Soili B
    Soili B skrev om Ekstrands
    Vi köpte 3 st nya innerdörrar som Ekstrands även satte upp. Bemötandet i butiken var både trevligt och professionellt. Medarbetaren som gjorde hembesöket var utomordentligt trevlig och gav goda råd. Klar och tydlig information om priser och leveranstid. Monteringen utfördes snabbt och snyggt.
    Ekstrands gillar detta

Södra portgatan 28, 283 50 Osby