Elbolag1 i Norrort AB

Välkommen till Elbolag1 i Norrort AB!

Vi är ett mindre familjeägt företag med bred kompetens och erfarenhet. I nuläget är vi 8 anställda som alltid erbjuder det lilla extra. Vi värnar om att driva vår verksamhet på ett familjärt vis och vi tror på personliga relationer med dig som kund. Vi riktar oss i huvudsak mot norra Stockholm så som Täby, Åkersberga och Vaxholm men tar jobb i hela Storstockholm.

Genom lång erfarenhet kan vi hjälpa dig med allt från provisorisk byggström, kontorsanpassningar, markisinstallationer och nyproduktion till små servicejobb, säkerhetsklassade jobb, större entreprenader och mycket mer.

Vi hjälper dig oavsett företag eller privatperson. Alla kunder är lika viktiga för oss. Vi utför arbeten som vi själva hade velat få dem utförda. Varmt välkommen till oss!

200 omdömen om Elbolag1 i Norrort AB

Sedan starten hos Reco 2019
    2022-12-16 Insamlad av företaget
    Snabb och smidig kommunikation, proffsigt bemötande, snabbt och snyggt jobb! Vi hade en oväntat problem efter installation av jordfelsbrytaren och de kom tillbaka på stört och felsökte.
    Hejsan Adam!
    Härligt att du är nöjd och ja, ibland uppdagar det sig lite småfel efter att man installerar en JFB men vi försöker vara snabba att åtgärda!

Tacksam för omdömet och ha en fantastisk dag!

2022-12-16 Insamlad av företaget
    Professionell leverans av trevlig och kunnig personal. Fokus på problemlösning och att leverera rätt anpassad produkt.
    Tack Martina!
    Härligt att vi kunde lösa alla smådetaljer hos er, allt blev ju toppenbra!

2022-12-14 Insamlad av företaget
    Väldigt trevligt bemötande och med tips på hur vi skulle få belysningen på bästa sätt. Elbolag1 levererade på hög nivå och vi kommer anlita dem igen när vi behöver elektriker.
    Hejsan Jonas!
    Kul att du är nöjd och att vi kunde förverkliga eran vision om belysning :)

MVH Elbolag1
    2022-12-07 Spontant omdöme
    Har renoverat ett helt hus där all el skulle dras om och nya säkringsskåp installeras. Elbolag1 var med från första till sista dag, la upp planering och struktur på eldragningen så vi fick kontakter där vi inte ens kunde drömma om att det skulle behövas... och som sedan visade sig vara oumbärliga. Alltid proffsiga, trevliga och pålitliga. Rekommenderas å det varmaste.
    Hejsan David!
    Tackar för det fina omdömet! Det är precis så vi vill att det skall kännas!

Du är välkommen åter när det är dags för nya projekt!
    På återseende :D

Elbolag1 I Norrort AB
    2022-12-03 Insamlad av företaget
    Bra kommunikation och kunnig personal. Löste våra problem!
    Tackar ödmjukast Emil!
    Välkommen åter :D

2022-12-03 Insamlad av företaget
    Jag är mer än nöjd. Bra och pålitliga.
    Det känns bra Sofia, vi är nöjda med arbetet vi med!

2022-12-03 Insamlad av företaget
    Beställde installation av fasadbelysning, laddstation och automatsäkringar istället för proppskåp. Bra respons med besök på plats och tydlig offert. Elektrikerna kom som planerat och gjorde ett bra jobb.
    Hejsan Maria!
    Härligt att allt funkade bra samt att den sista lampan åkte upp här i förra veckan efter lite leveranstider. :)

Du är välkommen åter!

Trevligt bemötande, löste problemen
    Hejsan Jan, detsamma till dig!

Tackar ödmjukast och välkommen åter!

2022-12-03 Insamlad av företaget
    Elbolaget ligger i framkant, de jag haft kontakt med är trevliga, håller tiderna, städar efter sig, gör jobbet utan strul för mig och där jag tänkt fel så hjälper de mig på ett ödmjukt sätt komma rätt. Har ännu inte stött på något annat än tydligt & trevligt bemötande, vilket är fantastiskt betyg i vad som ofta är överraskningarnas branch. Det känns skönt att kunna visa på jobbet på morgonen, lämna huset, och allt bara blir gjort.
    Hejsan Eric!
    Tackar för ett otroligt omdöme.
    Vi strävar efter att vara de som håller vad de lovar i "överraskningarnas bransch" som du säger. Det känns bra att vi lyckas och att det uppmärksammas!
    Utöver det är detta en lagsport där man behöver bra samarbete från montör till kund och det har funkat utmärkt mellan dig och oss. :D

2022-12-01 Insamlad av företaget
    Jag vet inte var jag ska börja: jag och min sambo köper hus byggt 1968 - det är fula plastlister runt tak, dörröppningar, golv & lite här och var över väggarna

Hinner tänka: det är bara att dra bort medan Besiktningsmannen säger ”lägga om elen känns direkt akut med tanke på att all är utanpåliggande”.
    Samtidigt hinner jag tänka 10,000 katastroftankar om vad kalaset kommer kosta.

Kommer i kontakt med Elbolag1 genom rekommendation(er!) och ja du, det är inte svårt att förstå varför.
    De var klara tidigare än planerat, billigare än vad de budgeterat och dessutom alltid proffsiga och så fruktansvärt trevliga. Sista-minuten-ändringar? Aldrig ett problem. En femgradig skala räcker inte - DE ÄR ABSOLUT BÄST! Är för evigt tacksam över vårt nya hem med värmegolv, spottar och inte en synlig kabel så långt ögat kan nå.
    Så Pim, Ludde, Nicke, Charlie och Eric - tack från botten av detta pedantiska panikslagna hjärtat. Ni kommer alltid äga mina starkaste rekommendationer
    Patricia!
    Tackar ödmjukast för ditt fina omdöme, verkligen!
    Som vi pratade om flera gånger under arbetet, det krävs att allt fungerar bra, från snickare till elektriker, målare, rörmokeri och slutligen beställaren.
    I detta fall var det en perfect match.
    Det var en fröjd att få arbeta med er och ni är såklart alltid välkomna åter :)

Tack!
    Hälsningar alla oss på Elbolag1.
    2022-11-23 Insamlad av företaget
    All kontakt med Elbolag1 var professionellt och förtroendeingivande. De var mycket vänliga och tillmötesgående.
    De kom på utsatt tid och fakturan stämde perfekt med offerten.
    Städat med allt installationsavfall samlat när jobbet var klart.
    Svarade tålmodigt på mina frågor och förklarade alla moment.
    Jobbet gällde installation av elbilsladdare och uppgradering av el-central.
    Precis så här ska det vara när man anlitar en bra elektriker.
    Tackar ödmjukast för ett väldigt fint och utförligt omdöme! Det är precis så här vi vill att det skall kännas!

Välkommen åter :)
    2022-11-18 Insamlad av företaget
    Trevliga och pålitliga
    Tack Patrik, detsamma till dig!
    Välkommen åter inför nästa arbete :)
    2022-11-08 Insamlad av företaget
    Bra info inför installation av laddning. Bra utfört jobb i tid och av trevliga killar. Kan rekommendera elbolag1 och kommer att nyttja dem igen.
    Härligt Mikael, vi alla tyckte kontakten med dig var smidig den med och det tackar vi för!

2022-11-08 Insamlad av företaget
    Bra och enkla att ha och göra med. Rekommenderas
    Tack John, det värmer!
    Du är välkommen åter :)

2022-11-08 Insamlad av företaget
    Utmärkt respons på min kontakt. Snabbt första besök för rekognosering och därefter snabb offert.
    Utlovad tidplan hölls perfekt.

Jobbet bestod i installation av laddbox.
    Tack Stefan, vi är glada att du såg att vi anstränger oss i varje moment, även från första början!

Välkommen åter! :D

2022-10-17 Insamlad av företaget
    Trots hög belastning fick vi initialt möte relativt snabbt. Fick sedan tydlig offert. Arbetet utfördes sedan helt enligt planering. Elektrikerna var trevliga och effektiva. Speciellt uppskattades de dagliga genomgångarna vad som var gjort, vad som var knepigt och vad som var kvar att göra. Noll krångel, bra upplevelse!
    Kommer anlita igen.
    Fantastiskt för oss att läsa!
    Det uppskattas verkligen Martin, ni gjorde det lätt för oss att utföra att bra arbete!

Du är alltid välkommen åter!

2022-10-15 Insamlad av företaget
    Trevliga, flexibla och duktiga 👍👍👍
    Det krävs att både kund och företag är smidiga för att göra ett bra jobb och det tackar vi för!

Välkommen åter Tobias!

2022-10-13 Insamlad av företaget
    Otroligt proffsiga och kunniga. Bra bemötande. Kommer absolut inte att anlita någon annan firma framöver.
    Va kul att höra!
    Det är bara att höra av dig så vet du att vi kommer förbi! :D

2022-10-13 Insamlad av företaget
    Förträfflig snabb och bra service som alltid!
    Förträffligt trevligt omdöme! Det tackar vi ödmjukast för Fredrik!

2022-10-11 Insamlad av företaget
    Snabbt och proffsigt bemötande. Kommer alltid vända mig till Elbolag1 i framtiden!
    2022-10-10 Insamlad av företaget
    Trevliga att ha att göra med. Dock förstod jag inte att jag bara bokat elbilsladdare och inte fick med lastbalanserare så nu måste jag beställa och betala mer för att få hela laddningsfunktionen till min elbil.
    Hejsan Ulrika!
    Va kul att du är nöjd överlag, mindre kul med missförståndet!
    I just ditt fall har inte din mätare rätt portar för att kunna använda rätt lastbalansering. Enligt mailkontakt den 11/10-2022 har du en lastbalansering inklusive installation, kostnadsfritt, som väntar på dig så fort el-leverantören varit ute på plats och bytt ut din mätare till den nyare modellen :)

Tack åter igenom för förtroendet!
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande och genomfört arbete.

Drog nya kablar för installation av flera uttag utomhus samt inne i vårt förråd. Nybelysning i förrådet samt fler uttag.
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    Inkoppling av luftvärmepump , jordning av rum mm. Allt bra och enl ök.
    2022-09-26 Insamlad av företaget
    Helt klart världsklass! Som man absolut vill ha att göra med. Allt från mejlkontakt till problemlösning och alla vi träffat under projektets gång har vi varit väldigt nöjda med.
    2022-09-02 Insamlad av företaget
    Dem svara på meddelande och inget jobb är för litet samt bra utfört.
    2022-09-01 Insamlad av företaget
    Alltid jättebra service och kontakt! Kan varmt rekommendera Elbolag1.
    2022-09-01 Insamlad av företaget
    Vilka grabbar, inte nog med att de kom ut o fixade det de lovat, dessutom fixade de larmet till huset !!
    Så nu är allt tryggt o säkrat…hos oss !

Tack Robert o Nicklas
    2022-08-30 Insamlad av företaget
    Jag tog hjälp av elbolaget1 att dra om nätverket i huset (6h 2man) vilket var ett ganska stort arbete och dom genomförde det mycket professionellt utöver att dom också var lätta och trevliga att ha och göra med. Inget negativt.
    2022-08-30 Insamlad av företaget
    Trevligt och proffsigt bemötande. Snyggt utfört jobb.
    2022-08-30 Insamlad av företaget
    Bra bemötande i allt från offert till leverans. Punktliga och bra genomfört vid eldragning till pool. Jag kommer tillbaka vid framtida behov av elarbeten.
    2022-08-30 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande, god kunskap i vad som behövde göras, rekommenderas varmt!
    2022-08-30 Insamlad av företaget
    Helt klart världsklass! Från första kontakt till utförande.
    2022-08-03 Insamlad av företaget
    Dök upp på utsatt tid! Valde löpande räkning för lite blandade jobb som installation av sekundär elcentral i garage, laddbox, belysning mm.
    2022-06-16 Insamlad av företaget
    Trots hög arbetsbelastning kom Pim snabbt för ett offertbesök. Han lyssnade på våra önskemål och kom med förslag till lösningar. Då det var ganska många saker som skulle göras (ca 3-4 mandagar) och det var flera helgdagar blev vi tvungna att vänta ca 1 månad på att få arbetet utfört, vilket vi informerades om innan vi accepterade offerten. När det blev dags anlände 2 tekniker på avtalad tid. De var både trevliga och proffsiga. Vi ångrar inte en sekund att vi anlitade Elbolag1!
    2022-06-07 Insamlad av företaget
    Mycket snabbt svar och trevligt bemötande. Arbetet utfördes snabbt och effektivt då jag hade skickat bilder i förväg. Allt material var med från början.
    2022-06-03 Insamlad av företaget
    Bra jobbat att fixa elen till massage badkar
    Samt kontaktutag
    2022-06-03 Insamlad av företaget
    Helt fantastiskt bolag som man absolut vill ha att göra med. Allt från mejlkontakt till problemlösning och alla vi träffat under projektets gång har varit fem stjärnor rakt av. Letar ni elektriker så är detta helt rätt!
    2022-05-28 Insamlad av företaget
    Jag blev bemött på bästa tänkbara sätt. Både trevligt och proffsigt.

Jag hade höga förväntningar men trotts det så överträffades de på flera plan.

Jag skulle köpa en laddbox till min elbil. Jag ville ha en viss modell med möjligheten att ladda två bilar samtidigt.
    De lyssnade på mina önskemål och kunde tillgodose dem om jag verkligen ville det. Men deras råd var att jag skulle välja en enklare och betydligt billigare modell. Detta för att det fanns många andra nackdelar med den lösning jag från start hade tänkt mig.
    Jag valde att lyssna på deras råd och köpte den billigare modellen som ”bara” kan ladda en bil i taget.

Jag är så nöjd med det då vi verkligen inte behöver ladda bilen varje kväll och det kommer funka även när vi har två elbilar.

Sen gick installeringen hur smidigt och snabbt som helst och jag fick till och med hjälp att installera och få igång apparna som behövdes för laddboxen.

Elbolagets personal är verkligen riktigt kunniga och framförallt så lyssnar de på mig som kund, och om hag har lite fel tankar om vilken den bästa lösningen är så hjälper de mig med de bästa råden.
    Även då de får mindre inkomst då de rådde mig till det billigare och det bästa alternativet.

Nöjd och återkommande kund/Philip
    2022-05-27 Insamlad av företaget
    Superbra bemötande, effektivt arbete och kände mig jättetrygg.
    2022-05-25 Insamlad av företaget
    Mycket bra. Allt funkade. Inget alls att klaga på. Gick också snabbt
    2022-05-25 Insamlad av företaget
    Ombyggnation av elcentral.
    Hela upplevelsen var professionell. Trevligt o lättsamt bemötande. Snyggt och propert arbete. Kunnig personal. Arbetsplatsen lämnades städad. Allt som jag som petig kund förväntar mig. Kommer garanterat rekommendera dem till andra som frågar, eller använda själv när jag behöver. Mycket nöjd!!!? Kvaliet!
    2022-05-24 Insamlad av företaget
    Jag har anlitat bolaget vid ett flertal tillfällen de senaste åren. Det har alltid fungerat bra, inga konstigheter.
    2022-05-24 Insamlad av företaget
    Rekommenderar verkligen grabbarna på elbolag1. Vi är så nöjda!
    2022-05-24 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande både vid bokning och då arbetet utfördes. Kommer definitivt anlita dem nästa gång vi behöver en elektriker.
    2022-05-24 Insamlad av företaget
    Nya spottar i badrum, samt nya brytare. Snabbt och proffesionellt utfört!! Tack elbolag1!
    2022-04-18 Insamlad av företaget
    Jag har anlitat Elbolag1 vid flera tillfällen för div elinstallationer. Alltid med ett toppenfint bemötande, flexibilitet och proffsigt arbete.
    2022-03-18 Insamlad av företaget
    Snabb respons, trevligt bemötande, bra jobb. Bara positivt 👌🏼
    2022-02-27 Insamlad av företaget
    Proffsiga, lyhörda och kompetenta!
    2022-02-21 Insamlad av företaget
    Kan starkt rekommendera Elbolag1 i Norrort AB till alla som behöver hjälp med sin el, de levererade på toppnivå vid bytet av all el i vår lägenhet. Professionellt bemötande genomgående och alltid tillgängliga för att bolla frågor från dig som kund!
    2022-02-19 Spontant omdöme
    Bra och professionellt bemötande från start till mål. Prisvärda och med hög kvalitet vad det avser både arbete och kundomhändertagande. Gör det lilla extra utan att frångå ursprungsofferten. Jag rekommenderar dom som frågar mig Elbolag1 och kommer definitivt använda mig av dom igen.