Eld & Ventilation i Sverige AB

Eld & Ventilation i Sverige AB

Välkommen till Eld & Ventilation i Sverige AB!

Vi har varit i branschen sedan 2011 och brinner för ett hälsosammare inomhusklimat. Vårt mål är att skapa mervärde hos husägare genom energisparande och hälsofrämjande åtgärder. Våra verksamhetsområden är skorstenstätning, rengöring av ventilation, eldstäder, skorstensrenovering, tilläggsisolering av vind och vägg samt allt inom mur och puts. Vi arbetar i hela Sverige och åtar oss alla typer av hantverksuppdrag för bostadsrättsföreningar, privatpersoner och samfälligheter. Professionalism, positivitet och yrkesstolthet är de grundpelare som vi står på när vi utför vårt arbete. Detta resulterar i att du som kund blir nöjd och kan känna dig trygg i valet av entreprenör.
Har du något du vill diskutera eller ventilera med oss så är du varmt välkommen att höra av dig.

Läs vad 416 kunder tycker om Eld & Ventilation i Sverige AB 2

2021-07-05
    Vi är mycket nöjda. Trevlig sotare och han beskrev allt han hade gjort.
    2021-07-03
    En trevlig kille dök upp. Jag trodde att han skulle se vad som behövde göras innan han satte igång, då det är väldigt dyrt. Men han frågade om han skulle sätta igång med rengöring och koll. Efter lite diskusion bestämde vi oss för att han skulle gå igång. Upplevde att han gjorde ett bra jobb, även om jag inte visste om det faktiskt behövdes. Men nu är det gjort, och jag är nöjd med det. Fick iaf rengöring och översyn. Mvh Lena
    Hej Lena, Stort tack för ditt fantastiska omdöme och fina betyg, hoppas verkligen att vår tekniker på plats förklarade och visade varför du behövde få rengjort. Det ingår i förfarandet. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-07-01
    Killen som var här var trevlig och pratsam och glad.

Förväntningarna var att han skulle göra rent i någon ventil och det sa han att han gjorde. Jag kan inte bedöma om det stämmer, men utgår ifrån att han gjorde ett bra jobb.
    Hej Jens-Daniel, Den här recensionen blir jäkligt svår att svara på. Tack för att du ger oss ett så bra betyg grundat på bemötandet, men jag blir lite perplex över resterande. Självklart gör vi vårt jobb grundligt, men du var inte med när han arbetade? Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-06-30
    Företaget skulle kontrollera avlopp i huset. Killen som kom visade sig vara en glad stockholmare (inget ont om stockholmare)
    Tyvärr räckte inte den slang han hafe med sig, men med min trädgårdsslang löstes aöla proböem.
    Hej, Kul recension, det är nog den bästa hitintills:) Stort tack för det fina omdömet och betyget. Skönt att höra att även Stockholms grabbarna kan bete sig propert ha ha ha. Ha en underbar dag! Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-06-30
    Allt var till belåtenhet. Efter undersökning så visade det sig att en rensning behövdes.
    Stort tack för ditt fina och underbara omdöme Robert. Det uppskattas innerligt :) Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-06-30
    Otroligt trevligt. Allt var bara bra. Skön trevlig man som kom hit. Kram frånMsrianne
    Hej Ulla, Men vilken recension, tack tack tack så hemskt mycket. Vi älskar att få sådana fantastiska omdömen. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-06-30
    Man skulle egentligen bara komma och kolla om det behövdes göras något arbete, och det är klart att ur företagets perspektiv kan man väl alltid påstå att en del behöver göras. Sedan blev det väl lite dyrt!
    Hej Ebba, Tråkigt att du upplever vårt besök som oseriöst. Våra tekniker skall visa våra kunder hur dina kanaler bedöms och lämnar alltid det slutgiltiga beslutet åt kund, vi kan nämligen inte tvinga en kund att brandsäkra sitt hem. Men enligt dig-så har detta alltså inte hänt? Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    Mycket bra.
    Helt ok.
    Har nyligen installerat braskamin men kan blandat ihop företagen med liknande namn.
    Köksfläktens kanaler fixades på ett proffsigt sätt.
    Hallå! Ja det är inte alltid lätt att hålla reda på alla :) Men vi tackar mycket för både ett fint omdöme och betyg. Med vänlig hälsning Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-06-28
    Vi är nöjda med både besök och utförande
    Stort tack för ditt fantastiska betyg och underbara omdöme. Vi bugar och bockar allra ödmjukast. Med vänlig hälsning Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-06-26
    som vanligt ett bra jobb och trevligt bemötande
    Hej Ingvar, Ser att du är en återkommande kund och det gör mig väldigt glad när våra trogna kunder ger oss så fina omdömen. Stort tack till dig. Ha en fortsatt fin midsommar. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-06-26
    Killen som kom var trevlig. Bra service men dyr.
    Hej Tanya, Vi tackar dig för ditt fina omdöme och betyg. Tråkigt att du tycker att vi är dyra, då vi ligger ganska långt ner på prisskalan jämfört med våra konkurrenter. Men jag hoppas att du är mycket nöjd med kvaliteten på det utförda arbetet. Ha en fortsatt trevlig helg. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-06-25
    Mycket imponerad av noggrannheten i att återställa ordningen i ett skåp efter rengöring av rör från fläkten
    Ett jättetack för ditt makalöst fina betyg och omdöme Eva -Lou. Trevlig midsommar önskar vi er. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-06-24
    Snabb, effektiv och verkade kunna sin uppgift.
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme och fina betyg Annika. Glad midsommar önskar vi dig. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-06-23
    toppen bra ni är proffs bra srevice bra personal
    Men vad i helsike, vilket omdöme! Stort tack för det. Ha en fantastisk midsommar . Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-06-23
    Sotning av järnspis och kakelugn i vårt torp Ängarp, Knotarp. Arbetet utfördes snabbt och ansvarsfullt. Kom i god tid enligt avtal.
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme och fina betyg, alltid lika roligt att få en så god recension. Ha en underbar midsommar! Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-06-23
    Kontroll av spisfläkt - rengöring av densamma. Vi är nöjda. Lite dyrt, samma som föregående gång dock. Mvh Inger
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme Inger, Vi bugar och bockar allra hjärtligast. Vi önskar dig en underbar midsommar. Med vänlig hälsning Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-05-05
    Ang. rensning av ventilationstrumma (köksfläkten)
    Oseriöst sätt att ”boka” ett hembesök. Väldigt påstridiga telefonbokare
    Tveksamt om behovet av rensning fanns.
    Alldeles för dyrt för så lite arbete !
    Hej Nils, Tack för ditt omdöme. Trist att du känner som du gör, det är inte på det sättet vi vill uppfattas. Jag kommer självklart att kolla igenom samtalet med bokningen för att se så att allt gått rätt till. Självfallet så fanns behovet, annars så hade vi inte utfört arbetet, det tycker jag att du kan lita på. Sen att du tycker kostnaden är för hög, det är väldigt subjektivt, kan informera om att våra priser är fullt marknadsmässiga. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-05-05
    Avtalat , möte om besiktning och åtgärder ,köksfläkt utsugventiler i samtliga våtutrymmen. En man kom på avtalad tid

Var uppe på taket besiktade och rengjorde. Fläkten över spisen rengjorde. Vi som bor här hör tydligt ett nytt ljud, det låter som det ska, samtliga utsug i våtutrymmen besiktads.

Killen som var här, trevlig och ett bra jobb,
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme och betyg Jan Erik. Väldigt välformulerat och tydligt hur du upplevde vårt besök. Det enda som gör mig lite snopen är faktiskt betyget, låter som att du är jättenöjd med vårt besök, men det känns inte som att betyget speglar detta. Nåväl, det viktigaste är att du är nöjd och att arbetet utfördes korrekt bra 😊 Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-05-04
    Välbehövlig rengöring av köksfläkt. Utfördes så vitt vi förstår bra och trevligt.
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme Bo, Vi bugar och bockar allra hjärtligast. Med vänlig hälsning Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-05-01
    Effektivt utförd sotning av vår kakelugn.Städade fint efter sig.
    Hej Olle, Stort tack för ditt fantastiska omdöme och fina betyg. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-30
    Vi fick utfört det vi lömskare. Trevlig hantverkare. Jag är nöjd med besöket,
    Stort tack för ett fint omdöme och fina betyg. Vi önskar dig en trevlig helg. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-30
    Två gånger har jag anlitat Eld& Ventilation : 1. för rengöring av spisfläkt/imkanal och 2. för rengöring av avlopp. Båda gånger var jag helt nöjd med arbetet.
    Hej Liselotte, Åhhh vad roligt att få ta emot en så fin recension. Du har precis gjort vår dag 🤗. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-30
    Jag fick det jag beställde och är nöjd trevlig personal.
    Stort tack Kaija för ett fint omdöme och betyg. Vi tackar allra ödmjukast för dina fina ord. Ha en riktigt trevlig helg! Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-30
    Rengöring av imkanaler och fläkt. Vi fick gratis ett nytt fläktfilter.
    Hej Bernt. Kul att du uppskattar vårt arbete och ger oss ett toppbetyg, du förtjänar den bästa service vi kan erbjuda (det gör alla våra kunder förstås 😊). Ha en fantastisk helg. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-30
    Vänlig, bussig och utförde utmärkt arbete.
    Tack för ditt fantastiska omdöme och fina betyg bästa Nikolai. Vi önskar dig en trevlig helg Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-30
    Proffsigt. Nu klarar vi oss länge.
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme och fina betyg Frank. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
  • GUSTAV MAGNUS O
    skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Hej,

Jag skriver detta för att jag är mycket arg och besviken och får känslan av att ni medvetet lurar äldre och sjuka människor. Ni ringde min dementa far 28/4 sent på eftermiddagen, en person som inte som inte vet vad han svarar på när någon ringer, och frågar om ni får kommer på besök för att genomföra rengöring av fläktventilation på morgonen dagen efter. Jag anser att det borde vara tydligt att han inte var medveten om vad han svarade på, givet hur han normalt svarar i telefon. Han hade absolut inte behov av rengöring av fläkten och ej heller har råd att betala det med sin knappa pension. Han ringde mig direkt efter att ni ringt och sa att någon hade ringt men att han inte hade uppfattat vem eller vad det gällde. Ni gjorde dessutom samma sak förra året men, då var han så medveten att han ringde min bror som kunde ringa att avboka direkt efter. Att ni dessutom tar 1700:- efter rutavdrag för 30 min arbete med att ”rengöra” en fläkttrumma är rent bedrägeri.

När ni inte svarar på mitt mail känner jag mig tvungen att ta detta vidare.
    Magnus Olsson
    Hej Magnus, Känns jättetråkigt att du upplever oss på det sättet. Fick precis information om att du varit i kontakt med ansvarig för bokningen och att ni hittat förståelse för varandra. Jag beklagar dock det inträffade och önskar dig en trevlig helg. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    renovering köksfläkt
    bra bemötande, uppdatering från förra besöke
    välkomna tillbaka
    Hans—Erik, Stort tack för ditt fantastiska inlägg och omdöme. Vi bugar och bockar allra ödmjukast. På återseende 🤗 Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-29
    Jätteduktig, trevlig och kompetent personal! Kom i tid och gjorde ett utmärkt jobb!
    Tack så fantastiskt mycket för ditt underbara omdöme och fina betyg. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    Rengöring av spisfläkt.
    Trevlig personal
    Stort tack för ett gott betyg och ett fantastiskt omdöme Gunilla. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-29
    Fläkten blev ren, vilket gör oss trygga i vår thus.Trevlig och duktig montör. Vi blev nöjda. Trevlig sommar. Mvh Inger
    Men Inger, Vilken fantastisk recension av vårt arbete. Stort tack och vi önskar dig en fantastisk sommar. Med vänlig hälsning Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-29
    Bra och noggrann service. Vänlig och glad. Vi är nöjda.
    Bertil
    Hej Bertil, Stort tack för ditt fantastiska omdöme och dina fina ord, det gläder oss innerligt att motta ett så fantastiskt omdöme. Med vänlig hälsning Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-29
    Bra service och trevligt bemötande!
    Tack snälla Eva för ett fint omdöme och ett gott betyg. Med vänlig hälsning Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    Trevligt bemötande.
    Seriöst utfört arbete!
    Mycket nöjd!
    Hej Susan, Vad roligt att läsa ditt inlägg, man blir så glad när vi får så fin kritik och fantastiska omdömen. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-28
    Avloppsrensning av samtliga avlopp. Proffessionalitet och trevligt bemötande.
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme och fina betyg. Vi bugar och bockar allra ödmjukast. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-28
    Bara bra förutom att vi fick till oss från kundtjänst att lång stege fanns och att det först skulle göras en inspektion om ev. behov av rensning. Resultatet skulle meddelas till oss för vidare beslut om åtgärd.
    Stege saknades och kanalerna rensades utan att behovsprövning meddelades till oss.
    Hej Martin, Stort tack för ditt fina omdöme. Jag skulle verkligen vilja ha kontakt med dig för vidare utredning av vad som missats vid ert besök. Du får mer än gärna kontakta mig via mejl, info@eldochvent.se Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-20
    Kanalsotning av köksfläkt.
    Malin som ringde upp och bokade besöket var jobbig. Jag upplevde henne som hetsig och alldeles för på. Hon pratade så mycket och fort att det var svårt att förstå vad hon menade.
    När jag hade kollat upp företaget, och förstod vad tjänsten handlade om, bokade jag ändå in jobbet.
    Björn som kom och gjorde jobbet var däremot väldigt trevlig och bra att ha att göra med.
    Så jag är nöjd med det utförda arbetet, men missnöjd med uppringningen.
    Hej Ann-Marie, Stort tack för ditt omdöme, trots att du upplevde Malin som hetsig. Jag kommer ta detta vidare med Malin för framtiden. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-20
    rengöring av köksfläkt ovh ventilation,
    Mycket väl bemött.
    Mycket positivt
    Hej Lars, Stort tack för ditt positiva omdöme, vi bugar och bockar allra ödmjukast. Med vänlig hälsning Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-27
    Jag är helt nöjd med rensningen av spisventilationen.
    Hej Göte, Stort tack för både ett fantastiskt fint omdöme och betyg av vår tjänst. Ha en fantastisk kväll. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-20
    Trevligt bemött ! Som jag uppfattat det en bra investering av viktigt underhåll.
    Hej Maria, Stort tack för ditt underbara betyg och fina omdöme. Det värmer i hjärtat när våra kunder gillar oss lika mycket som vi gillar er. Med vänlig hälsning Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-20
    Fläktrengöring och lagning av fläktmotor. Mycket trevliga och hjälpsamma hantverkare
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme och betyg Steven, vi bugar och bockar allra ödmjukast. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    Snabbt och effektivt!
    Allt OK!
    Superstort tack för både ett fint omdöme och betyg Jan-Erik. Vi tackar innerligt. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    Professionell service av immkanaler
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme Jan. Vi tar tacksamt emot ditt betyg. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-19
    Köpte kontroll av köksventilation inkl kontroll av köksfläkten.
    Bemöttes bra av besökande tekniker.
    Mina förväntningar var att få uppdraget professionellt utfört med ett för mig godkänt resultat.
    Var nöjd med bemötande, utfört arbete och kan rekommendera Eld & Ventilation.
    Hej Vahide, Stort tack för ditt fantastiska omdöme och betyg, det värmer i hjärtat att läsa dina fina ord. Vad hade vi kunnat göra bättre för att förtjäna högsta betyg? Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-19
    Ventilationen kollad ev sotning fettbortagning i kåpan över spisen
    Hej Nils, Stort tack för ditt omdöme och betyg av vårt arbete, det skulle vara roligt att veta vad vi kunnat göra bättre för att förtjäna högsta betyg. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-18
    Blev uppringd av er och antog ert erbjudande om rengöring av köksfläkt. Allt fungerade jättebra och vi blev mycket bra bemötta. /Christina och Bo Kjellgren
    Hej Christina och Bo, Åhhh vad roligt att få ett så fint omdöme, vi blir så tacksamma över era positiva kommentarer. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-16
    Samtal med företag ovh boka tid.
    Det var smidig.
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme och betyg Gunter. Kul att du upplevde hela bokningen smidig och enkel. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-16
    Ett trevligt och glatt bemötande från er.
    Tack för det Håkan. Hoppas att vi även gjorde ett bra jobb :) Ha en fortsatt trevlig helg. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-15
    Rensning av imkanal från köksfläkt.
    Tack snälla Carl för ditt betyg av våra tjänster, det uppskattas mycket. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-15
    Trevlig och bra service på alla sätt.
    Oj!! Tack så jättemycket Ulrika. Det känns så bra med så fina betyg och omdömen, det gör ens dag lite mer strålande. Ha en underbar helg!! Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB