Eld & Ventilation i Sverige AB

Anläggarvägen 32, 136 44 Handen — Visa karta

Välkommen till Eld & Ventilation i Sverige AB!

Vi har varit i branschen sedan 2011 och brinner för ett hälsosammare inomhusklimat. Vårt mål är att skapa mervärde hos husägare genom energisparande och hälsofrämjande åtgärder. Våra verksamhetsområden är skorstenstätning, rengöring av ventilation, eldstäder, skorstensrenovering, tilläggsisolering av vind och vägg samt allt inom mur och puts. Vi arbetar i hela Sverige och åtar oss alla typer av hantverksuppdrag för bostadsrättsföreningar, privatpersoner och samfälligheter. Professionalism, positivitet och yrkesstolthet är de grundpelare som vi står på när vi utför vårt arbete. Detta resulterar i att du som kund blir nöjd och kan känna dig trygg i valet av entreprenör.
Har du något du vill diskutera eller ventilera med oss så är du varmt välkommen att höra av dig.

Läs vad 341 kunder tycker om Eld & Ventilation i Sverige AB

• 2020-02-16

Runo A skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Rensning av avlopp.
    Besöket såldes in motiverat av att de just då arbetade i villaområdet och därmed skulle vi slippa avgiften för servicebil.
    Avgiften 36kr kom i alla fall på fakturan.
    Avloppen blev nog väl spolade men vattenkranar blev så hårt åtdragna att de numera läcker.
    Handtaget för avtappning av vatten ur tvätthon saknas märklig nog efter besöket. Avdraget? Läs mer
    2020-02-16 Johan S svarar Runo A
    Hej Runo,
    Vad tråkigt att höra att du inte är nöjd med vårt besök.
    Hör mer än gärna av dig på info@eldochvent.se, så kontaktar jag dig snarast möjligt.
    Vi vill att våra kunder skall vara 100% nöjda med våra tjänster, så vi ska gå igenom ditt ärende så fort du hör av dig.

• 2020-02-14

Christel L skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Rening avlopp 5 st. Bra gjort arbete. Snabbt arbetat och trevliga killar👍 Läs mer
    2020-02-14 Johan S svarar Christel L
    Hej Christel,
    Stort tack för ditt underbara omdöme och ditt fantastiska betyg.
    Du har precis gjort vår helg 🤗

Ha en underbar alla hjärtans dag!

• 2020-02-14

Cajsa H skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Sist rengjordes köksfläkt ordentligt.
    Trevligt o kunnigt.
    Ja
    Positivt Läs mer
    2020-02-17 Johan S svarar Cajsa H
    Hej Cajsa,
    Tack för ett fantastiskt omdöme och ett underbart betyg.
    Vi är så tacksamma för dina fina ord.

Anders B skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Godkänd, mycket trevlig kille som var här Läs mer
    2020-02-13 Johan S svarar Anders B
    Hej Anders,
    Stort tack för ditt omdöme och ditt enastående betyg.

Anette G skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Sotning , trevligt bemötande , tyckte arbetet gick väldigt fort , på det hela helt ok Läs mer
    2020-02-13 Johan S svarar Anette G
    Hej Anette,
    Stort tack för ditt omdöme gällande det arbete som utfördes hos dig.
    Jag beklagar att du tycker att arbetet gick för snabbt, men det viktigaste är väl ändå att det blev korrekt utfört och att du fått det brandskydd du förtjänar.

Rodica G skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Bra job men tyvärr ganska dyrt. Läs mer
    2020-02-13 Johan S svarar Rodica G
    Hej Rodica,
    Stort tack för ditt omdöme och betyg av vår tjänst.
    Jag är ledsen om du uppfattar vårt arbete som dyrt, vi är inte de billigaste i branschen, men jag vill påstå att vi har de absolut mest noggranna och duktigaste teknikerna inom vårt gebit.

Lars E skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Vi blev väldig nöjda med besöket. Läs mer
    2020-02-17 Johan S svarar Lars E
    Hej Lars,
    Stort tack för både gott betyg och ett fint omdöme.
    Vi bugar och bockar allra ödmjukast.

Bengt E skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Rengöring fläkt och imkanal. Bra bemötande. Levde upp till mina förväntningar. Upplevelsen helt okey. Litet dyrt. Läs mer
    2020-02-13 Johan S svarar Bengt E
    Hej Bengt,
    Stort tack för ditt omdöme och fina betyg. Vad skulle vi kunna göra för att förtjäna högsta betyg?

Yvon G skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Killen från företaget skulle gå igenom ventillationssystemet in i huset. Den typ av tjänsten gjorde jag redan för 10 år sedan och tyckte att det passade bra att göra om det igen för säkerhets skull.
    Han jobbade väldigt smidigt, jobbet gjordes ordentligt, vi pratades vid under arbetet och jag blev mycket nöjd av resultatet. Anlitar gärna honom igen om 10 år!
    M.v.h //Yvon Läs mer
    2020-02-13 Johan S svarar Yvon G
    Hej Yvon,
    Stort tack för din fantastiska betygsättning av våra tjänster.
    Vi tackar allra ödmjukast för detta, skulle vilja lägga in en kommentar gällande intervallen där bara :).
    Vi rekommenderar att man rensar imkanal/köksfläkten vartannat till vart tredje år, för att minimera risken för brandspridning upp i kanalerna.

Hans B skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Trevlig, kunnig och punktlig.
    Utmärkt utfört arbete med vår köksventilation. Läs mer
    2020-02-13 Johan S svarar Hans B
    Hej Hans,
    Tack för att du ger oss högsta betyg och ett fantastiskt omdöme.
    Jag är mycket tacksam att du uppskattade våra tjänster och hoppas att vi kan se dig som en återkommande klient.

Ulf H skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Enastående arbete med vår ventilation och mycket gott bemötande av personalen, gjorde besöket minnesvärt.. Mvh Uffe å Gunilla på Snesg.16 i Borlänge 😃 Läs mer
    2020-02-12 Johan S svarar Ulf H
    Hej Uffe och Gunilla,
    Nu blir jag nästan tårögd av ert omdöme, detta var nog en av de allra bästa recensionerna någonsin.
    Stort tack för de fina orden och det fantastiska omdömet.

Kjell N skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Rengöring ventilatoossystem
    Bemötandet var utmärkt
    Företaget levde upp till alla förväntningar
    Mycket god Läs mer
    2020-02-12 Johan S svarar Kjell N
    Hej Kjell,
    Stort tack för din fantastiska recension av vårt arbete.
    Det värmer mycket gott när vi får sådana vitsord, vi tackar och bockar allra ödmjukast.

Dan G skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Jobbade snabbt och gjorde rent efter sig.
    Trevliga fläktrengörare. Läs mer
    2020-02-12 Johan S svarar Dan G
    Hej Dan,
    Stort tack för det fina omdömet.
    Jag kommer självfallet skicka det vidare till berörd tekniker.

Bo F skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Allting fungerade perfekt mottaglig bemötande och bra utfört arbete Läs mer
    2020-02-11 Johan S svarar Bo F
    Hej Bo,

Stort tack för ditt fantastiskt fina betyg och ditt underbara omdöme.
    Ha en underbar dag.

Monica F skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Jag har installerat en braskamin och är mycket nöjd med både bemötandet och installationen Läs mer
    2020-02-11 Johan S svarar Monica F
    Hej Monica,
    Stort tack för ditt betyg och omdöme av vårt arbete, det glädjer oss oerhört att du är nöjd med vår insats.

Lars Ö skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Bra hobby Avesta kunniga killer. Läs mer
    2020-02-11 Johan S svarar Lars Ö
    Hej Lars,
    Stort tack för ditt om något skojiga omdöme och fantastiska betyg, det värmer :)

Monika W skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Trevlig professionell. Kom på den tid vi var överens om. Läs mer
    2020-02-11 Johan S svarar Monika W
    Hej Monika,
    Vi tar mycket tacksamt emot ditt omdöme och det fina betyget du ger oss.

Ramona J skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Supertrevlig installatör! Snabb och effektiv . Vore bra med 20dagars faktura då man knappt hinner betala innan förfallodatum / Ramona Jivensjö 😁 Läs mer
    2020-02-11 Johan S svarar Ramona J
    Hej Ramona,
    Tack för ditt underbara omdöme, jag ber innerligt om ursäkt angående fakturan, den skall vara utställd på 20 dagar. Vet inte vad som gått fel där, om det varit någon bugg i systemet, eller om någon gjort en feltryckning.
    Oavsett vad, så tillönskar jag dig en fantastisk dag.

• Leif J

2020-02-11

Leif J skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Det var en trevlig person som utförde sitt arbete på bästa sätt. Vid kommande problem kommer jag att nyttja samma företag som senast. Något förvånande är det att frågeställningen från er kommer efter såpass lång tid men ha det gott Läs mer
    2020-02-11 Johan S svarar Leif J
    Hej Leif,
    Enormt stort tack för ditt fantastiska omdöme!
    Det glädjer mig enormt mycket att få så fina ord. Varför det har dragit ut på tiden, kan vi bara lägga på oss själva, det har varit en hektisk höst och vinter.
    Men återigen, stort tack för strålande betyg och omdöme.

Lotten S skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Jag blev överrumplad per telefon. Tackade ja. Det kom en trevlig montör som gjorde det han skulle och lämnade allt rent och snyggt. Det jag inte är nöjd med är priset. Alldeles för dyrt. Efter detta säger jag nej till all telefonförsäljning.
    Lotten Strindberg Läs mer
    2020-02-11 Johan S svarar Lotten S
    Hej Lotten,
    Tack för ditt omdöme, jag blir glad av att läsa att du är nöjd med arbetet och vår teknikers uppträdande. Trist däremot att du uppfattade arbetet som dyrt, vi är inte billigast, men ej heller den dyraste entreprenören i segmentet.
    Däremot så anser vi oss vara den absolut mest noggranna.

Mildred R skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Rengöring av spisfläkt och fläktrör. Utmärkt arbete och trevliga killar. Läs mer
    2020-02-11 Johan S svarar Mildred R
    Hej Mildred,
    Stort tack för ditt fantastiskt fina betyg och omdöme, det värmer hjärtligt när man får så fina ord.

• 2019-10-28

Nils J skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Rengöring av spisfläkt
    Bra bemötande
    Inga speciella förväntningar
    Bra att få det gjort eftersom jag inte kan det själv Läs mer
    2019-10-28 Johan S svarar Nils J
    Hej Nils,
    Stort tack för ditt omdöme och betyg.
    Hoppas att vår tekniker tog sig tid att förklara vad hen gjorde och varför.

• 2019-10-25

Eva Ann-marie K skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Rensat kanal i fläkt
    Utmärkt bemötande och proffsig hjälp. Läs mer
    2019-10-25 Johan S svarar Eva Ann-marie K
    Hej Ann-Marie,
    Stort tack för ditt fantastiska betyg och mer än godkända omdöme, jag kommer att meddela dina fina ord till berörd tekniker.

Lars R skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Sotning av ventilation, köksfläkt.
    Trevlig och kunnig kille som utförde jobbet. Läs mer
    2019-10-25 Johan S svarar Lars R
    Hej Lars,
    Stort tack för ditt underbara och fantastiska omdöme, jag kommer att ta det vidare till berörd tekniker.

Lena H skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Trevligt bemött av företaget. Läs mer
    2019-10-24 Johan S svarar Lena H
    Hej Lena,
    Tack för ditt omdöme, bara en liten stilla undran.
    Vad hade vi kunnat göra bättre för att förtjäna ett högre betyg?

Bo J skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Trevligt bemötande och effektivt jobb utfördes Läs mer
    2019-10-24 Johan S svarar Bo J
    Hej Bo,
    Stort tack för både ett gott betyg och ett fint omdöme.

• 2019-10-23

Christian W skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Vi beställde ommurning av vår skorsten från Eld & Ventilation. Slutresultatet blev, av vad jag kan bedöma, bra, men vägen dit var allt annat än smidig.

Jag frågade om en offert, fick besök av en representant, låt oss kalla personen hantverkare A. Vi fick en offert som vi accepterade 13/5. En tid bokas in den 27/5, kl 12:00 för påbörjande av jobbet.
    * 27/5 kl 13:00 har fortfarande ingen dykt upp och ingen hört av sig. 14:00 får jag kontakt att hantverkare A ska komma 15:00. Klockan blir 16:00 och ingen dyker upp eller hör av sig. Kl 17:00 hör hantverkare A av sig och säger att han inte kommer idag utan istället imorgon, dvs 28/5. Morgonen 28/5 får jag ett sms där hantverkare A ställer in, men han lovar att återkoppla för ny tid.
    * 13/6, två veckor senare, har jag fortfarande inte hört något. Jag sms:ar men får inget svar.
    * 18/6 ringer jag till Eld & Ventilation som lovar omedelbar återkoppling av hantverkare A. Ingen återkoppling sker och så här håller det på ett tag.
    * 25/6 plockar Eld & Ventilation bort hantverkare A och ger uppdraget åt hantverkare B då denne enligt uppgift har tid att utföra uppdraget någon gång 1/7-5/7. Får dock besked samma kväll att så inte är fallet, men hantverkare B lovar att återkoppla i slutet av juli för att boka tid.
    * 7/8: fortfarande ingen återkoppling. Jag sms:ar hantverkare B som ringer upp. Vi bokar en tid 15/8.
    * 14/8: hantverkare B ställer in. Jag kräver att arbetet omedelbart ska påbörjas, annars kommer jag säga upp avtalet.
    * 15/8: hantverkare B lovar komma med en person till 16/8.
    * 16/8: hantverkare B och en till kommer och gör största delen av jobbet. Säger att han ska kolla sin kalender, men tror sig ha tid att komma och avsluta jobbet två veckor senare, dvs 30/8. Lovar återkoppla på måndagen 19/8. Ingen återkoppling sker, men när jag ringer upp (tror det var 26/8) så lovar hantverkare B komma 30/8.
    * 30/8: hantverkare B ringer och ställer in. Lovar komma måndagen 2/9.
    * 2/9: hantverkare B sms:ar och ställer in.
    * 4/9: ingen återkoppling. Jag sms:ar och får svar att han kommer 10/9.
    * 10/9: sms:ar och ställer in. Jag försöker nu nå hantverkare B's chef för att diskutera om man behöver ta in tredje part för att göra klart jobbet, men blir istället uppringd av hantverkare B som hotar med att komma och riva skorstenen!?! Han lugnar ner sig och säger att han ska göra klart jobbet.
    * 11/9: fortsatta försök att nå hantverkare B's chef. Ingen framgång.
    * 12/9: hantverkare B kommer och fortsätter jobbet, men hinner inte klart utan ska komma dagen efter och göra det sista.
    * 13/9: ingen dyker upp.
    * 20/9: efter ytterligare ett antal sms fram och tillbaka så är skorstenen klar.

Det blev som sagt, av vad jag kan bedöma, en bra skorsten, vilket räddar Eld & Ventilation från en 1:a i betyg, men jag kommer inte beställa några fler tjänster av företaget. Problemet verkar vara att jobb läggs på en person, och när den personen får förhinder, vilket ju kan hända, så verkar det inte finnas någon central samordning för att säkerställa jobb utförs i någon slags tid. Jag får det till sju tillfällen då personer lovat komma och utföra jobb men aldrig dykt upp, och fyra månader för att få ett tre dagars arbete utfört är alldeles för länge, även med hänsyn taget till semester. Värst av allt var ändå den undermåliga kommunikationen. Jag orkar inte ens räkna samman alla utlovade återkopplingar som inte skett och jag har nog aldrig tidigare varit med om att hantverkare hotat med att komma och riva det som byggts. Jag kan inte rekommendera Eld & Ventilation. Läs mer
    2019-10-23 Johan S svarar Christian W
    Hej Christian,
    Nu ska vi ta och bena ut det här, då du en hel del väsentliga missar i dina påståenden.
    Det stämmer att hantverkare A inte skötte sitt åtagande gentemot dig, samt andra och fick därför också sparken den 25/6. Det beklagar vi innerligt.
    Du blev informerad att hantverkare B skulle ha semester under Juli månad och vi skulle återkoppla till dig i början av Augusti, du fick då möjligheten att bryta kontraktet och ta en annan entreprenör om du så ville, då vi hade mycket högt tryck och inte kunde ge dig exakt datum för utförande. Detta nekade du till.
    Ni hade sedan kontakt den 7/8 och ny kontakt togs den 14/8 för att komma överens om utförande datum, du blev informerad om att hantverkare B var hemma med sjukt barn och inte kunde lösa barnpassning, men skulle komma den 16/8 vilket också skedde och som du skrev, så gjordes den stora biten då.
    Beslut togs om att arbetet skulle slutföras 10/9, den 9/9 skedde en tragisk olycka i hantverkare B´s familj, vilket du också informerades om och att vi skulle återkomma. Att du då blev erbjuden att återigen ta in en annan entreprenör, det verkar du ha missat.
    Den 12/9 var vi på plats, men då fanns ingen tillgång till vatten, vilket resulterade i att vi inte kunde slutföra arbetet.
    Vi var på plats igen den 16/9 för att lämna utrustningen hos dig för att kunna skicka förbi någon närhelst det passade dig.
    Det bestämdes slutligen ett datum, den 20/9 och då slutfördes också arbetet.
    Uppenbarligen finns en viss oenighet i hur detta har skötts, jag menar att du vi åtminstone 2 tillfällen fått möjligheten att ta in annan entreprenör, men att du envisats med att vi skulle utföra och slutföra arbetet, trots att vi vid ett flertal tillfällen informerat om att det kommer ta tid.
    Jag beklagar omständigheterna för arbetet hos dig, dessvärre kan man inte alltid styra över vad som händer i livet.

2019-10-23 Christian W svarar Johan S
    Det var, när uppdraget överfördes från hantverkare A till hantverkare B aldrig någon diskussion om att bryta kontraktet. Jag sa att ni antingen måste utföra jobbet eller avsäga er uppdraget, men ni ville ha kvar uppdraget. Det har inte förekommit någon seriös diskussion om att ta in annan entreprenör. Senare försök att diskutera det har som sagt antingen inte bemötts alls eller med hot om fysisk åverkan på fastigheten.

Jag var hemma den 12/9 och träffade hantverkare B och jag satte även på vattnet. Arbetet avbröts då en förpackning med tätningsmassa sprack, och sådant händer. Det ändrar dock inte att ingen dök upp dagen efter som lovat. Att saker händer i livet är givet, men det ursäktar inte att man låter bli att återkoppla, lämnandes kunden i ovisshet om när arbetet kommer avslutas, om det kommer avslutas alls.
    2019-10-23 Johan S svarar Christian W
    Nej Christian, nu är du ute och cyklar. Vi erbjöd dig att ta in en annan entreprenör redan innan vi påbörjat arbetet , detta pga. att som vi också informerade dig om, hade extremt mycket inbokade jobb.
    Ditt svar till detta var, att det var vår förbannade skyldighet att slutföra arbetet, vilket vi också gjorde.
    Jag beklagar verkligen att du kände ovisshet, så skall det inte vara, jag kommer att ta detta vidare med hantverkare B, som förövrigt alltid får högsta betyg för både engagemang och planering.

Johan
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-10-23

Camilla W skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Ventilationsrengöring av imkanal och frånluft. Mycket trevligt bemötande. Mycket bra utförd service, kunnig och utförde arbetet på professionellt sätt. Städade även efter sig. Jättetrevlig var han dessutom! Och det var enkelt att boka. Jag är supernöjd! Läs mer
    2019-10-23 Johan S svarar Camilla W
    Hej Camilla,
    Enormt stort tack för ditt fina och välformulerade omdöme, vi bugar och bockar allra ödmjukast för de fina orden.

Margareta G skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Mycket vänlig

Nöjd✌🏽 Läs mer
    2019-10-22 Johan S svarar Margareta G
    Hej Margareta,
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme och det underbara betyget av vår tjänst.
    Det värmer mer än du anar.

Johan Svensson

Gunnar D skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    trevliga tekniker. effektivt arbete Läs mer
    2019-10-22 Johan S svarar Gunnar D
    Stort tack för ditt fina omdöme Gunnar, vi bugar och bockar allra ödmjukast.

Karl N skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Det var mycket bra i alla avseenden. Er service man var duktig,snabb och noggrann. Dessutom var han mycket trevlig Läs mer
    2019-10-22 Johan S svarar Karl N
    Hej Karl,
    Du, vi tackar och bokar för ditt extraordinära omdöme, detta kommer absolut tas vidare till berörd tekniker.
    Ha en fantastisk dag.

• 2019-10-11

Finn Torsten A skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Dyrt för 15 minuters rensning av köksfläkt.
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer
    2019-10-11 Johan S svarar Finn Torsten A
    Hej Finn,
    Tack för ditt omdöme, jag är ledsen att du tycker att tjänsten var dyr.
    Slår man ut kostnaden på hur ofta vi anser att du bör rengöra imkanal och spisfläkt, så blir kostnaden 35 - 70:-/månad.
    För den kostnaden, så är ditt hem professionellt säkrat mot brand.
    Då kanske kostnaden känns mer rimlig.
    Man skall också ha i åtanke att ca 25-30% av alla bränder startar på just spisen.

Kerstin W skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Utmärktartig vänlig o trevlig person som rengjorde min köksfläkt o gav mig fina råd. Läs mer
    2019-10-10 Johan S svarar Kerstin W
    Wow vilket omdöme, stort tack för de fina orden Kerstin.
    Man blir så glad när man får ett så fint betyg av en underbar människa.
    Ha en fantastisk kväll.

Peter E gillar detta

Tom G skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Hej!
    Mycket positiv kille som bemädade sig att beskriva vad han gjorde. Han påpekade att de aldrig hade gjorts rent på ett ställe ovan fläkten. Till historien hör att det var ert bolag som var där sist(även om det kanske var något bolag som ni köpt upp). Kan tänka mig att använda er även nästa gång men helst samma kille.

Tom Göranssom Läs mer
    2019-10-10 Johan S svarar Tom G
    Hej Tom,
    Stort tack för ditt omdöme och ditt fantastiska betyg.
    Vad roligt att du fått ett positivt intryck, jag ska undersöka vem som varit hos dig tidigare och ta itu med det.

Gunnar Kjell Roland A skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Ventilationen i kök o badrum. Mycket bra bemött o har inget att klaga på Läs mer
    2019-10-10 Johan S svarar Gunnar Kjell Roland A
    Hej Gunnar,
    Stort tack för ditt fina omdöme och betyg av vår verksamhet, jag är mycket glad över att du är nöjd med insatsen och hoppas att vi ser dig som en återkommande kund.
    Vad hade vi kunnat göra bättre för att förtjäna högsta betyg?

Sven Roland M skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Den som skulle ha kommit till mig hade blivit getingstucken och mådde inte bra. Men jag fick ett telefonsamtal från en av hans kollegor som något försenad kom och gjorde jobbet snabbt och effektivt. Bra jobbat! / Sven Läs mer
    2019-10-09 Johan S svarar Sven Roland M
    Hej Roland,
    Enormt stort tack för ditt fantastiska betyg av vår tjänst och vår service.
    Det betyder enormt mycket att få ett omdöme så som ditt.

Ha en fantastisk kväll.

Bo Evald F skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Lite oproffsigt uppträdande kommer 2 personer i en privatbil utan firmanamn en man utför arbetet på 10 min den andra sitter vid köksbordet och tittar på samt fyller i fakturaunderlaget kunde inte samma person utfört detta jag förstår priset på utfört arbete 1695 exkl Rotavdrag Dessutom påstår ni att det finns en bestämmelse att ventilationen skall rengöras vart 3 år vilket inte stämmer Läs mer
    2019-10-09 Johan S svarar Bo Evald F
    Hej Bo,
    Stort tack för ditt omdöme.
    Dessvärre tror jag att du har fått ett par saker om bakfoten.
    Alla våra bilar har logotyp på sig, alla tekniker har id06 och företagsnamn på kläderna.
    Kostnaden är densamma oavsett tidsåtgång, du får se det som när du besiktigar bilen, ibland tar det 30 minuter och ibland 90 minuter.
    Det viktiga är att ditt hem är brandskyddat enligt gängse rutiner.
    I ditt fall har vi klockat 42 minuter, från att min tekniker stängde av bilen på din adress, tills dess att bilen startades igen.
    Så jag vill mena att ditt påstående om 10 minuter är direkt felaktigt.
    Sen att vi skulle ha påstått att det är ett lagkrav, det är absurt. Vi kan däremot ha förklarat att det är en rekommendation att rengöra imkanalen var annat till vart tredje år, men absolut inte att det är ett lagkrav, vilket vi skriver på vår hemsida, facebooksida och bokningsbekräftelsen.

Kurt Lennart K skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Det gällde sotning av kökstrumman, och det funkade utmärkt på alla sätt! Läs mer
    2019-10-09 Johan S svarar Kurt Lennart K
    Stort tack för ditt fina omdöme Kurt.
    Även ett stort tack för det fina betyget.

Ha en underbar dag.

• 2019-10-08

Joanna T skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Jag upplevde alt fint och professionell Läs mer
    2019-10-08 Johan S svarar Joanna T
    Stort tack för ditt fina omdöme och fantastiska betyg av våra tjänster Joanna.
    Ha en underbar dag!

• 2019-10-08

Jane Inger Elisabeth K skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Trevligt och snabbt arbete utfört i mitt hus på utsatt tid Läs mer
    2019-10-08 Johan S svarar Jane Inger Elisabeth K
    Hej Jane,
    Stort tack för din korta men fina recension och ditt fantastiska betyg.
    Ha en fantastisk dag!

Lars-göran Ö skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Verkade lite slappt och gick väldigt snabbt jämfört med tidigare gånger, känner mig inte helt säker på att det blev klokt gjort Läs mer
    2019-10-07 Johan S svarar Lars-göran Ö
    Hej Lars-Göran,
    Trist att du är osäker på kvaliteten av det utförda arbetet. Skulle du kunna maila oss dina kontaktuppgifter, så att vi kan komma i kontakt med dig och prata igenom ärendet.
    info@eldochvent.se

Anton E skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Smidigt och enkelt. Gick fort. Städande efter sig när han var klar. Läs mer
    2019-10-07 Johan S svarar Anton E
    Hej Anton,
    Stort tack för ditt korta och koncisa omdöme, det gläder oss att du fått ett positivt intryck av vår tjänst.

Birgitta Maria Helena N skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Rensade imkanaler
    Mycket bra och trevlig personal 👍 Läs mer
    2019-10-07 Johan S svarar Birgitta Maria Helena N
    Stort tack för ditt fina omdöme Birgitta.
    Jag kommer självfallet ta detta vidare till berörd medarbetare.

Hans Jörgen G skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Noggrann rengörning av en socialt trevlig person som lämnade råd och rekomendationer Läs mer
    2019-10-07 Johan S svarar Hans Jörgen G
    Hans!
    Vi böjer oss ödmjukt inför ett fantastiskt omdöme och din upplevelse av våra tjänster.
    Stort tack till dig.

Bengt Karl Gunnar B skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Imkanalrengöring.
    Ok bemötande
    Förväntningar: i stort uppfyllda Läs mer
    2019-10-07 Johan S svarar Bengt Karl Gunnar B
    Stort tack för ditt omdöme Bengt,
    Fanns det någonting du saknade i utförande eller bemötande från vår sida, hade du velat se något mer från oss?
    Vi tar mer än gärna emot kritik, för att kunna bli än bättre på vårt arbete.

• Signe H

2019-10-05

Signe H skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    1. Sotning av inkanal
    2. Mycket bra bemött
    3. Ja Läs mer
    2019-10-05 Johan S svarar Signe H
    Hej Signe,
    Stort tack för ditt fina betyg och omdöme.
    Kort och koncist fungerar också ;)
    Ha en fantastisk helg!

Sven-olov Ola Anton S skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Fick besked om fläktrengöring per telefon, inget om tvingande lag. Trevlig personal, inget att klaga på. Läs mer
    2019-10-05 Johan S svarar Sven-olov Ola Anton S
    Hej Sven-Olov,
    Stort tack för ett fantastiskt betyg och ett klargörande av våra samtal.
    Det värmer enormt att någon faktiskt lyssnar på vad som sägs i samtalet.

Harald Göte H skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Positivt bemötande och bra utfört jobb. Läs mer
    2019-10-07 Johan S svarar Harald Göte H
    Stort tack för ditt omdöme Harald, det värmer när vi får ett så fint omdöme.
    Jag hoppas vi får se dig som en återkommande kund.
    Vad skulle vi kunna gjort bättre för att förtjäna högsta betyg?

Jan Imre E skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Hej!
    Enkelt, tydligt och trevligt sammanfattar upplevelsen.
    Vid genomförandet uppfattar att jag fick tydliga svar på mina frågor. Personen som utförde arbetet var noga med att hålla det rent och snyggt omkring sig. Uppfattar att denne utförde ett bra jobb. Läs mer
    2019-10-05 Johan S svarar Jan Imre E
    Stort tack för ett otroligt fint och tydligt omdöme.
    Vi blir väldigt glada för ditt fina betyg Jan.
    Ha en fantastisk helg!

• 2019-10-04

Gunnar Hans Hugo J skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Bra på alla vis utom priset som var sviiiiiindyrt! Läs mer
    2019-10-04 Johan S svarar Gunnar Hans Hugo J
    Hej Gunnar,

Tack för ditt omdöme.
    Jag är glad att du är nöjd med arbetet i sig, däremot så känns det trist att du upplever Tjänsten som svindyr.
    Vi skyddar ditt hem mot bränder och kostnaden skall ses ungefär som när du besiktigar din bil. Ibland går det snabbt och andra gånger långsammare.
    Tidsåtgången är väldigt beroende på vilken typ av ventilationssystem du har.
    Det absolut viktigaste är att din spisfläkt och ventilationssystem är professionellt rengjort och brandsäkert.
    Slår man ut kostnaden för detta, hamnar summan på mellan 45-70:-/månad.
    Jag beklagar att du upplever tjänsten som svindyr, men hoppas att min förklaring blir lite balsam på själen.

Anläggarvägen 32, 136 44 Handen