Eld & Ventilation i Sverige AB

Eld & Ventilation i Sverige AB

Välkommen till Eld & Ventilation i Sverige AB!

Vi har varit i branschen sedan 2011 och brinner för ett hälsosammare inomhusklimat. Vårt mål är att skapa mervärde hos husägare genom energisparande och hälsofrämjande åtgärder. Våra verksamhetsområden är skorstenstätning, rengöring av ventilation, eldstäder, skorstensrenovering, tilläggsisolering av vind och vägg samt allt inom mur och puts. Vi arbetar i hela Sverige och åtar oss alla typer av hantverksuppdrag för bostadsrättsföreningar, privatpersoner och samfälligheter. Professionalism, positivitet och yrkesstolthet är de grundpelare som vi står på när vi utför vårt arbete. Detta resulterar i att du som kund blir nöjd och kan känna dig trygg i valet av entreprenör.
Har du något du vill diskutera eller ventilera med oss så är du varmt välkommen att höra av dig.

Läs vad 400 kunder tycker om Eld & Ventilation i Sverige AB 2

2021-05-05
    Ang. rensning av ventilationstrumma (köksfläkten)
    Oseriöst sätt att ”boka” ett hembesök. Väldigt påstridiga telefonbokare
    Tveksamt om behovet av rensning fanns.
    Alldeles för dyrt för så lite arbete !
    Hej Nils, Tack för ditt omdöme. Trist att du känner som du gör, det är inte på det sättet vi vill uppfattas. Jag kommer självklart att kolla igenom samtalet med bokningen för att se så att allt gått rätt till. Självfallet så fanns behovet, annars så hade vi inte utfört arbetet, det tycker jag att du kan lita på. Sen att du tycker kostnaden är för hög, det är väldigt subjektivt, kan informera om att våra priser är fullt marknadsmässiga. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-05-05
    Avtalat , möte om besiktning och åtgärder ,köksfläkt utsugventiler i samtliga våtutrymmen. En man kom på avtalad tid

Var uppe på taket besiktade och rengjorde. Fläkten över spisen rengjorde. Vi som bor här hör tydligt ett nytt ljud, det låter som det ska, samtliga utsug i våtutrymmen besiktads.

Killen som var här, trevlig och ett bra jobb,
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme och betyg Jan Erik. Väldigt välformulerat och tydligt hur du upplevde vårt besök. Det enda som gör mig lite snopen är faktiskt betyget, låter som att du är jättenöjd med vårt besök, men det känns inte som att betyget speglar detta. Nåväl, det viktigaste är att du är nöjd och att arbetet utfördes korrekt bra 😊 Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-05-04
    Välbehövlig rengöring av köksfläkt. Utfördes så vitt vi förstår bra och trevligt.
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme Bo, Vi bugar och bockar allra hjärtligast. Med vänlig hälsning Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-05-01
    Effektivt utförd sotning av vår kakelugn.Städade fint efter sig.
    Hej Olle, Stort tack för ditt fantastiska omdöme och fina betyg. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-30
    Vi fick utfört det vi lömskare. Trevlig hantverkare. Jag är nöjd med besöket,
    Stort tack för ett fint omdöme och fina betyg. Vi önskar dig en trevlig helg. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-30
    Två gånger har jag anlitat Eld& Ventilation : 1. för rengöring av spisfläkt/imkanal och 2. för rengöring av avlopp. Båda gånger var jag helt nöjd med arbetet.
    Hej Liselotte, Åhhh vad roligt att få ta emot en så fin recension. Du har precis gjort vår dag 🤗. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-30
    Jag fick det jag beställde och är nöjd trevlig personal.
    Stort tack Kaija för ett fint omdöme och betyg. Vi tackar allra ödmjukast för dina fina ord. Ha en riktigt trevlig helg! Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-30
    Rengöring av imkanaler och fläkt. Vi fick gratis ett nytt fläktfilter.
    Hej Bernt. Kul att du uppskattar vårt arbete och ger oss ett toppbetyg, du förtjänar den bästa service vi kan erbjuda (det gör alla våra kunder förstås 😊). Ha en fantastisk helg. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-30
    Vänlig, bussig och utförde utmärkt arbete.
    Tack för ditt fantastiska omdöme och fina betyg bästa Nikolai. Vi önskar dig en trevlig helg Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-30
    Proffsigt. Nu klarar vi oss länge.
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme och fina betyg Frank. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
  • GUSTAV MAGNUS O
    skrev om Eld & Ventilation i Sverige AB
    Hej,

Jag skriver detta för att jag är mycket arg och besviken och får känslan av att ni medvetet lurar äldre och sjuka människor. Ni ringde min dementa far 28/4 sent på eftermiddagen, en person som inte som inte vet vad han svarar på när någon ringer, och frågar om ni får kommer på besök för att genomföra rengöring av fläktventilation på morgonen dagen efter. Jag anser att det borde vara tydligt att han inte var medveten om vad han svarade på, givet hur han normalt svarar i telefon. Han hade absolut inte behov av rengöring av fläkten och ej heller har råd att betala det med sin knappa pension. Han ringde mig direkt efter att ni ringt och sa att någon hade ringt men att han inte hade uppfattat vem eller vad det gällde. Ni gjorde dessutom samma sak förra året men, då var han så medveten att han ringde min bror som kunde ringa att avboka direkt efter. Att ni dessutom tar 1700:- efter rutavdrag för 30 min arbete med att ”rengöra” en fläkttrumma är rent bedrägeri.

När ni inte svarar på mitt mail känner jag mig tvungen att ta detta vidare.
    Magnus Olsson
    Hej Magnus, Känns jättetråkigt att du upplever oss på det sättet. Fick precis information om att du varit i kontakt med ansvarig för bokningen och att ni hittat förståelse för varandra. Jag beklagar dock det inträffade och önskar dig en trevlig helg. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    renovering köksfläkt
    bra bemötande, uppdatering från förra besöke
    välkomna tillbaka
    Hans—Erik, Stort tack för ditt fantastiska inlägg och omdöme. Vi bugar och bockar allra ödmjukast. På återseende 🤗 Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-29
    Jätteduktig, trevlig och kompetent personal! Kom i tid och gjorde ett utmärkt jobb!
    Tack så fantastiskt mycket för ditt underbara omdöme och fina betyg. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    Rengöring av spisfläkt.
    Trevlig personal
    Stort tack för ett gott betyg och ett fantastiskt omdöme Gunilla. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-29
    Fläkten blev ren, vilket gör oss trygga i vår thus.Trevlig och duktig montör. Vi blev nöjda. Trevlig sommar. Mvh Inger
    Men Inger, Vilken fantastisk recension av vårt arbete. Stort tack och vi önskar dig en fantastisk sommar. Med vänlig hälsning Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-29
    Bra och noggrann service. Vänlig och glad. Vi är nöjda.
    Bertil
    Hej Bertil, Stort tack för ditt fantastiska omdöme och dina fina ord, det gläder oss innerligt att motta ett så fantastiskt omdöme. Med vänlig hälsning Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-29
    Bra service och trevligt bemötande!
    Tack snälla Eva för ett fint omdöme och ett gott betyg. Med vänlig hälsning Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    Trevligt bemötande.
    Seriöst utfört arbete!
    Mycket nöjd!
    Hej Susan, Vad roligt att läsa ditt inlägg, man blir så glad när vi får så fin kritik och fantastiska omdömen. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-28
    Avloppsrensning av samtliga avlopp. Proffessionalitet och trevligt bemötande.
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme och fina betyg. Vi bugar och bockar allra ödmjukast. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-28
    Bara bra förutom att vi fick till oss från kundtjänst att lång stege fanns och att det först skulle göras en inspektion om ev. behov av rensning. Resultatet skulle meddelas till oss för vidare beslut om åtgärd.
    Stege saknades och kanalerna rensades utan att behovsprövning meddelades till oss.
    Hej Martin, Stort tack för ditt fina omdöme. Jag skulle verkligen vilja ha kontakt med dig för vidare utredning av vad som missats vid ert besök. Du får mer än gärna kontakta mig via mejl, info@eldochvent.se Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-20
    Kanalsotning av köksfläkt.
    Malin som ringde upp och bokade besöket var jobbig. Jag upplevde henne som hetsig och alldeles för på. Hon pratade så mycket och fort att det var svårt att förstå vad hon menade.
    När jag hade kollat upp företaget, och förstod vad tjänsten handlade om, bokade jag ändå in jobbet.
    Björn som kom och gjorde jobbet var däremot väldigt trevlig och bra att ha att göra med.
    Så jag är nöjd med det utförda arbetet, men missnöjd med uppringningen.
    Hej Ann-Marie, Stort tack för ditt omdöme, trots att du upplevde Malin som hetsig. Jag kommer ta detta vidare med Malin för framtiden. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2021-04-20
    rengöring av köksfläkt ovh ventilation,
    Mycket väl bemött.
    Mycket positivt
    Hej Lars, Stort tack för ditt positiva omdöme, vi bugar och bockar allra ödmjukast. Med vänlig hälsning Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-27
    Jag är helt nöjd med rensningen av spisventilationen.
    Hej Göte, Stort tack för både ett fantastiskt fint omdöme och betyg av vår tjänst. Ha en fantastisk kväll. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-20
    Trevligt bemött ! Som jag uppfattat det en bra investering av viktigt underhåll.
    Hej Maria, Stort tack för ditt underbara betyg och fina omdöme. Det värmer i hjärtat när våra kunder gillar oss lika mycket som vi gillar er. Med vänlig hälsning Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-20
    Fläktrengöring och lagning av fläktmotor. Mycket trevliga och hjälpsamma hantverkare
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme och betyg Steven, vi bugar och bockar allra ödmjukast. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    Snabbt och effektivt!
    Allt OK!
    Superstort tack för både ett fint omdöme och betyg Jan-Erik. Vi tackar innerligt. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    Professionell service av immkanaler
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme Jan. Vi tar tacksamt emot ditt betyg. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-19
    Köpte kontroll av köksventilation inkl kontroll av köksfläkten.
    Bemöttes bra av besökande tekniker.
    Mina förväntningar var att få uppdraget professionellt utfört med ett för mig godkänt resultat.
    Var nöjd med bemötande, utfört arbete och kan rekommendera Eld & Ventilation.
    Hej Vahide, Stort tack för ditt fantastiska omdöme och betyg, det värmer i hjärtat att läsa dina fina ord. Vad hade vi kunnat göra bättre för att förtjäna högsta betyg? Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-19
    Ventilationen kollad ev sotning fettbortagning i kåpan över spisen
    Hej Nils, Stort tack för ditt omdöme och betyg av vårt arbete, det skulle vara roligt att veta vad vi kunnat göra bättre för att förtjäna högsta betyg. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-18
    Blev uppringd av er och antog ert erbjudande om rengöring av köksfläkt. Allt fungerade jättebra och vi blev mycket bra bemötta. /Christina och Bo Kjellgren
    Hej Christina och Bo, Åhhh vad roligt att få ett så fint omdöme, vi blir så tacksamma över era positiva kommentarer. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-16
    Samtal med företag ovh boka tid.
    Det var smidig.
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme och betyg Gunter. Kul att du upplevde hela bokningen smidig och enkel. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-16
    Ett trevligt och glatt bemötande från er.
    Tack för det Håkan. Hoppas att vi även gjorde ett bra jobb :) Ha en fortsatt trevlig helg. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-15
    Rensning av imkanal från köksfläkt.
    Tack snälla Carl för ditt betyg av våra tjänster, det uppskattas mycket. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-15
    Trevlig och bra service på alla sätt.
    Oj!! Tack så jättemycket Ulrika. Det känns så bra med så fina betyg och omdömen, det gör ens dag lite mer strålande. Ha en underbar helg!! Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-15
    Rensning av kanalen över köksspisen. Tips om hur jag skulle rensa övriga ventilationskanaler. Trevligt och vårdat bemötande av Björn som var här och utförde arbetet.
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme och ett underbart betyg. Ha en underbar helg Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-15
    Vi är mycket nöjda med bemötandet och servicen från Eld & Ventilation. Kan varmt rekommendera dem.
    Vi bugar och bockar för det fantastiska omdömet och er fina rekommendation. Vi önskar er en underbar helg. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-14
    Servicen var bra. Men priset var för högt.
    Hej Maj-lis, Tack för ditt omdöme, tyvärr är ju uppfattningen av vad som är dyrt väldigt individuellt. Vi är inte det billigaste företaget på marknaden, men vi är absolut inte bland de dyraste heller. Oavsett detta, så är jag mycket glad att du är nöjd med den service du fått av oss. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-14
    Jag hade förväntat mig att dom skulle köra med vajer i avloppen men dom torkade ur dom och gjorde allmänt rent - inte mer. Gick väldigt fort.
    tveksamt om dom gjorde klart ventilationen i källaren.
    Hej Arne, Menar du att vi inte körde ur dina avlopp med varken vajer eller högtryck, utan enbart en trasa? Är det som du säger, så kan jag personligen lova dig att det kommer att bli allvarliga konsekvenser för berörd tekniker. Jag skulle verkligen vilja prata mer med dig, du kan väl maila dina kontaktuppgifter till info@eldochvent.se så att vi tillsammans kan gå igenom ditt ärende. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-13
    Arbetet utmärkt utfört, men jag blev utlovad en rabatt på kostnaden och fick även en offert med denna rabatt. Fakturan från företaget var utan denna rabatt. Jag betalade, men påpekade felaktigheten. Ingen respons alls på det.
    Sander
    Hej Lars, För det första, så vill jag tacka enormt mycket för ditt fina betyg och omdöme. Sen så blir jag ledsen över att läsa, att vi har brustit i kommunikationen med dig. Skulle du kunna skicka ett mail till oss med mig som referens, så ska jag personligen titta igenom ärendet och återkomma till dig. info@eldochvent.se Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-13
    Väl bemött både i telefon när vi. Okade tid samt av mannen på plats. Bara nöjd. Kan varmt rekommenderas.
    Helt underbart att få ta del av ditt omdöme Jonas. Stort stort tack för de vänliga orden. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-13
    Trevligt bemötande.Gjorde det han skulle
    Hej Karl, Stort tack för både omdöme och betyg. Ha en fantastisk dag. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-12
    "Sotning" och rengöring av köksfläkt
    Trevlig och professionell man som utförde tjänsten smidigt och informerade mig efteråt.
    Bra att de hör av sig till mig när det är dags att upprepa rengöringen trots att det har gått några år
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme och ett underbart betyg Lars. Jag hoppas att vi fortsätter att göra dig nöjd och belåten med våra tjänster, under många år framöver. Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-08-12
    Vi fick rengöring av köksfläkt och tillhörande kanal. Det var en utomordentligt trevlig och skicklig "sotare" som gjorde jobbet. Han upptäckte t.o.m. ett fel som en tidigare sotare gjort för några år sedan.
    Vi är supernöjda och kan varmt rekommendera Eld & Ventilation!.
    .Ulf Hansson
    Hej Ulf, Stort tack för ditt fantastiska omdöme och ett makalöst bra betyg. Alltid trevligt när vi kan göra det där lilla extra för våra klienter. Ha en underbar dag Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-06-16
    Genomgång av ventilation och imkanaler.
    Stort tack för ditt fantastiska omdöme över våra tjänster. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-06-03
    Tack för väldigt bra bemötande vid avloppsledningen och väl genomfört arbete. Vi är mycket nöjda!
    Tack så hemskt mycket för ett fantastiskt omdöme. Vi blir oerhört glada och stolta över detta. Stort tack!! Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-06-03
    Snabbt och effektivt.Trevligt bemötande.
    Stort tack för ert omdöme Lars-Gunnar. Det glädjer oss att ni uppskattar våra tjänster och tekniker. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-06-01
    Rengöring imkanal. Bra uppförande av killarna och proffsigt utfört. Alldeles för många inställda utförande tider
    Hej Björn, Tack för ditt omdöme, trist att du fått vänta på att vi skulle dyka upp, men dessvärre så kan saker inträffa som ligger utanför vår påverkan. Huvudsaken är att du blev nöjd med utfört arbete och att våra tekniker gjort ett gott intryck. Ha en fantastisk dag. Med vänlig hälsning Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-05-31
    Trevligt folk som gjorde ett gott jobb
    Hej och enormt stort tack för ditt fantastiska omdöme. Det glädjer mig mycket att du upplevde oss på ett så fint sätt. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-05-31
    Snabbt och väl utfört arbete till min fulla belåtenhet..
    Stort tack för det fina omdömet och det utomordentligt fina betyget. Vi bugar och bockar allra ödmjukast för de fina orden. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB
    2020-05-31
    Fantiska människor som var här!😄
    Åhhhh, finaste Berit!! Tack så enormt mycket för både omdöme och betyg. Det glädjer oss så ofantligt när vi får så fina ord om oss och våra tjänster. Med vänlig hälsning, Johan Eld & Ventilation i Sverige AB