Elgens golvvård

Videvägen 68, 135 60 Tyresö — Visa karta

Välkommen till Elgens golvvård!

När det är dags att slipa ditt golv, både nytt som gammalt finns vi här för dig. Vi har över 15 år i branschen. Oavsett om du vill ha ditt golv lackade, pigmenterade, vaxade, såpade eller oljade så löser vi det. Alla slipningar vi gör är såklart dammfria.

Tjänster: Dammfri golvslipning, golvvård, reparation av ditt golv, mattvätt, rådgivning för ditt golv med mera.

Alltid 2 års garanti på utförda arbeten.

Hos oss på Elgens golvvård har vi alltid dig som kund i fokus och erbjuder 100% nöjd kund garanti. Det innebär att vi inte nöjer oss förens du är 100% nöjd.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 46 kunder tycker om Elgens golvvård

• 2020-09-21

Niclas H skrev om Elgens golvvård
    Vi använde Elgens Golvvård och Daniel för slipning av vårt Askgolv och pigmenterade vitt ink hårdvax. Mycket proffsiga, kanonresultat och punktliga. Dammfri slipning och grymt tillmötesgående, svarade på alla frågor jag hade.

Grymt nöjda, och ett riktigt bra resultat som jag tror det är svårt att hitta någon annan som gör.

Har även fått tips av Daniel på diverse andra frågor jag haft som inte låg i deras åtagande.

Vi kände oss riktigt trygga med att anlita Elgens Golvvård, kan inget annat än att varmt rekommendera dom (Daniel).

Det blir övervåningen i etapp 2 :) Läs mer
  • Michael L

2020-09-19

Michael L skrev om Elgens golvvård
    Mycket professionellt utfört arbete. Enkel kommunikation. Väldigt nöjda. Läs mer
  • 2020-09-13

Johan G skrev om Elgens golvvård
    Utmärkt utfört och proffsigt rakt igenom👍👌 Läs mer
  • 2020-09-10

Patrick S skrev om Elgens golvvård
    Är mycket nöjd över det slipade, lagade och lackade parkettgolvet i vårt vardagsrum. Läs mer
    2020-09-10 Elgens golvvård AB svarar Patrick S
    Roligt att höra att ni är mycket nöjda!
  • 2020-09-10

Gustav J skrev om Elgens golvvård
    Snabbt svar och väldigt proffsigt bemötande. Beställde slipning & pigmentering av golv.
    Vi är nöjda med resultatet! Läs mer
  • 2020-08-28

Katja R skrev om Elgens golvvård
    Daniel och hans team är de bästa att ha att göra med - från början till slut. Han återkopplar snabbt, är tydlig, tålmodig (med mina val och funderingar och frågor) och väldigt skicklig och mån om det allra bästa. Resultatet är över förväntan och jag tycker bara det är lite synd att jag inte har fler golv att förvandla. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-09-10 Elgens golvvård AB svarar Katja R
    Otroligt fint omdömde ni har lämnat och det glädjer mig att ni är nöjda med golvslipningen!
  • Jens H

2020-08-24

Jens H skrev om Elgens golvvård
    Mycket professionell i sitt bemötande, svarar utförligt på alla "dumma" frågor, samt utförde jobbet på ett utmärkt sätt, inom angiven tidsram. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2020-08-22

Eric R skrev om Elgens golvvård
    Elgens golvvård slipade våra parkettgolv, pigmenterade och behandlade med hårdwaxolja. Fint utfört arbete, helt dammfritt, bra dialog. Känns tryggt att veta att det är Daniel som utför arbetena jmf med de stora golvfirmorna då kvaliteten kan variera beroende på vem som man får. Läs mer
    2020-09-10 Elgens golvvård AB svarar Eric R
    Glädjer mig att läsa ett så fint omdöme från er!
    Tack för att ni gav mig förtroendet att slipa era golv.
  • 2020-08-19

Sara H skrev om Elgens golvvård
    Bra kommunikation och mycket noggrant utfört jobb. Rekommenderar verkligen! Läs mer
    2020-08-24 Elgens golvvård AB svarar Sara H
    Roligt att du är nöjd med arbetet!
    Tack för du skulle rekommendera Elgens golvvård.
  • 2020-08-17

Jonas H skrev om Elgens golvvård
    Anlitade Elgens Golvvård för golvslipning och behandling av ekparkett ca 90kvm.

Bra kommunikation, tydlig offert, och hjälp med att guida kring olika behandlingar och pigmenteringar. Arbetet utfördes enligt utlovad tidsram med ett jämnt och fint resultat över alla golv, vi är supernöjda! Rekommenderar varmt Elgens Golvvård AB. Läs mer
    2020-08-18 Elgens golvvård AB svarar Jonas H
    Supernöjd kund är alltid roligt att höra och tack för dem fina orden!
  • 2020-08-12

Camilla Ö skrev om Elgens golvvård
    Vi är supernöjda! Bra service, trevlig och bra resultat. Vi tyckte det var väldigt bra att vi fick hjälp med färgprover innan samt att det var väldigt smidigt med kommunikationen. Skulle absolut rekommendera och kommer använda igen ifall vi ska slipa fler golv i framtiden. Läs mer
    2020-08-18 Elgens golvvård AB svarar Camilla Ö
    Tack för dem fina orden, blir riktigt glad när jag hör att ni är så nöjda med allt!
  • 2020-08-11

JONAS S skrev om Elgens golvvård
    Slipade golven i vår lägenhet, vi är mycket nöjda med resultatet och bemötandet! Läs mer
    2020-08-12 Elgens golvvård AB svarar JONAS S
    Hej!
    Roligt att höra att ni är nöjda!
  • 2020-08-04

Tobias G skrev om Elgens golvvård
    Det blev ett underbart golv.
    Proffsigt bemötande.
    Tydligt, pålitligt och ett fantastiskt slutresultat. Läs mer
    2020-08-12 Elgens golvvård AB svarar Tobias G
    Tack för de fina orden!
  • 2020-08-04

Marcus Å skrev om Elgens golvvård
    Mycket nöjda med både utfört arbete och bemötande från Daniel. Läs mer
    2020-08-12 Elgens golvvård AB svarar Marcus Å
    Tack för att ni gav mig förtroendet att slipa era golv!
  • 2020-08-02

Anton P skrev om Elgens golvvård
    Vi anlitade Elgens golvvård för att slipa och behandla golvet i vårt vardagsrum. Bra bemötande och utmärkt resultat på arbetet. Läs mer
    2020-08-12 Elgens golvvård AB svarar Anton P
    Hej!
    Roligt att ni tycker om ert nyslipade och pigmenterade golv!
  • 2020-07-11

Emmie H skrev om Elgens golvvård
    Vi köpte golvslipning med Osmo 3188 snö och 3041 natur. Vi fick bra information inför, under och efter att golvslipningen var utfört. Vi fick även städinstruktioner att följa efter golvslipningen för att golvet ska bevaras i ett fint skick under längre tid. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-07-10

Simon S skrev om Elgens golvvård
    Mycket proffsigt och snabb service från Daniel! Blev över förväntan och huset känns som nytt efter dom var klara. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-07-07

Nils F skrev om Elgens golvvård
    Mycket bra kommunikation och utförande! Läs mer
  • 2020-06-30

Amanda N skrev om Elgens golvvård
    Fick hjälp att slipa vår ekparkett och blev otroligt nöjda. Väldigt bra och snabbt kundbemötande från början till slut. Daniel kom också hem till oss på kort varsel efter tillträde till vår nya lägenhet för att visa vilka olika behandlingar som fanns att välja på. Bra service och superfint resultat, rekommenderar! Läs mer
  • 2020-06-26

Malin A skrev om Elgens golvvård
    Slipade om ekparkett i vår lägenhet och blev så nöjda med resultatet, golven blev bättre än vad vi förväntat oss!
    Daniel gav oss all info vi behövde inför slipning samt kom hem till oss innan för att diskutera igenom färg och ytbehandling av golven.
    Rekommenderar Elgens golvvård! Läs mer
  • 2020-06-26

Christoffer E skrev om Elgens golvvård
    Fick hjälp av Daniel på Elgens Golvvård att slipa och behandla ekparkett. Tydlig, trevlig och proffsig kommunikation från offert till efter utfört arbete, men framför allt ett fantastiskt fint resultat som vi är supernöjda med och som överträffade våra förväntningar. Rekommenderar Elgens Golvvård starkt! Läs mer
  • 2020-06-17

Jakob W skrev om Elgens golvvård
    Anlitade Elgens golvvård för att slipa vår altan. Daniel var väldigt lätt att ha att göra med - han dök upp i tid, jobbade effektivt och levererade ett kanonresultat. Vår nedgångna altan blev nästan som ny :) Kan varmt rekommendera firman! Läs mer
  • 2020-06-17

Håkan D skrev om Elgens golvvård
    Proffsigt från offert till faktura Läs mer
  • 2020-06-16

Patrik N skrev om Elgens golvvård
    Mycket proffsigt bemötande från första kontakten med Daniel. Utgjorde jobbet på utsatt tid vilket alltid uppskattas! Jobbet som utfördes var mycket väl godkänt, rent o snyggt efter att dom utfört sitt jobb. Rekommenderar varmt Elgens Golvvård. Läs mer
  • 2020-06-12

Fatmir S skrev om Elgens golvvård
    Jag hittade det företaget via ethernet och som tur för mig han var nugran ,skötsam punktligt & en grym kille som slipade parkettgolvet hos mig på ett väldigt proffsigt sätt och blev helt fantastisk ny golv dvs.bra jobbat samt önskar honom lycka till i fortsättningen.
    Mvh:F.S. Läs mer
  • 2020-06-09

Anneli V skrev om Elgens golvvård
    Golvslipning, bets och vaxning av golv. Blev otroligt nöjd. Mycket proffsigt bemötande och ett noggrant utfört arbete Läs mer
  • 2020-06-09

John W skrev om Elgens golvvård
    Elgens golvvård slipade, lutade, pigmenterade hårdvaxoljade våra gamla och slitna furugolv och det blev fantastiskt fint till ett bra pris.
    Daniel upplevde alla förväntningar. Läs mer
  • 2020-06-01

Matilda H skrev om Elgens golvvård
    Slipade, vitpigmenterade och hårdvaxoljade min ekparkett. Supernöjd med resultat & bemötande! Läs mer
  • 2020-05-29

Filip S skrev om Elgens golvvård
    Slipning av 25kvm fiskbensmönstrad parkett, samt pigmentering och lackning.

Utomordentligt bemötande, bra utfört arbete, bra pris och lämnar snyggt efter sig.

Rekommenderar starkt Elgens golvvård!

/Filip Stevanovic, Solna centrum Läs mer
  • 2020-05-28

Niclas K skrev om Elgens golvvård
    Vi beställde slipning och infärgning/ytbehandling av vårt plankgolv och är supernöjda med resultatet!! Läs mer
  • 2020-05-25

Jacob S skrev om Elgens golvvård
    Jag kan varmt rekommendera Elgens golvvård! "Elgens" anlitades för att slipa övermålade furugolv samt ekparkett, båda med pigmentering och hårdvaxolja, resultatet blev bättre än vad vi hade förväntat oss!!

Daniel höll avtalade tider exemplariskt, var lätt att få tag på och lyssnade på våra önskemål.

Elgens golvvård kommer anlitas igen, om det blir mer slipning i framtiden! Läs mer
  • 2020-05-24

Camilla C skrev om Elgens golvvård
    Jag beställde golvslipning till två stugor på landet och ville få furugolv ljusare. De slipades, pigmenterades och sen hårdvaxolja - Osmo heter behandlingen. Det blev så fint, över förväntan verkligen! Jag är supernöjd med golven och inte minst ett verkligt trevligt bemötande. Daniel är mycket proaktiv och serviceinriktad! Han ringde mej och höll mig uppdaterad om staus hela tiden. Kan ge de varmaste rekommendationer av Elgens och Daniel! Läs mer
  • 2020-05-19

Sofia S skrev om Elgens golvvård
    Jag är supernöjd med Daniel och hans arbete. Allting gick supersmidigt från början till slut. Han var lyhörd och förstod direkt vad jag var ute efter. Har absolut ingenting att anmärka på utan allting var superbra och jag trodde aldrig att golvet kunde bli så fint som det faktiskt blev! :) Hade absolut rekommenderat Daniel till vänner och familj. Läs mer
  • 2020-05-18

Bengt N skrev om Elgens golvvård
    Jag anlitade Elgen för slipning av två golv. Bemötandet var professionellt med tydlig information och tidsplan. Utförandet av jobbet gjordes på samma sätt professionellt med bra resultat. Elgens golvvård kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • 2020-05-17

Clara M skrev om Elgens golvvård
    Daniel har varit engagerad hela vägen. Åkte och hämtade extra färgprover och var ett bra stöd i valprocessen. Punktlig och noggrann. Jag är bara nöjd och golven är superfina! Läs mer

Sara B skrev om Elgens golvvård
    Jätte bra kontakt, utmärkt resultat. Kan varmt rekommenderas. Läs mer

Ann S skrev om Elgens golvvård
    Elgens golvvård slipade om två rum och hall samt ytbehandlade dem. Vi är mycket nöjda med resultatet och med kontakten generellt sett. Supertrevlig service, snabbt, tydliga besked och väl utfört arbete. Bra pris. Läs mer

Catharina F skrev om Elgens golvvård
    Slipade golvet i vardagsrummet. Snabb bra offert. Jobbet utfördes dammfritt , snyggt , rent punktligt! Jättefint! Slutresultatet blev exakt så som vi ville ha det . Trevligt med uppföljning efter ett tag om vi var nöjda . Rekommenderas varmt ! Snart dags för köksgolvet ;) Läs mer
  • 2020-05-14

Kristin L skrev om Elgens golvvård
    Mycket bra! Beställde slipning av parkettgolv och det blev jättefint. Snabb service från början till slut. Kan verkligen rekommenderas! Läs mer
  • 2020-05-14

Johan M skrev om Elgens golvvård
    Golvslipning och behandling av 33kvm.
    Mycket trevligt bemött med hembesök och genomgång av olika efterbehandlingar av golvet. Efter vald efterbehandling kom rimlig offert snabbt. Jobbet utförde snabbt och vi är mycket nöjda med resultatet, känns som helt nya golv. VI var lite oroliga över hur golven skulle se ut, speciellt i köket, men resultatet överträffar verkligen våra förväntningar. Läs mer
  • 2020-05-13

Niklas H skrev om Elgens golvvård
    Bra bemötande, håller tider och kostnader. Resultatet blev väldigt bra. Läs mer

HE Måleri & Inredning skrev om Elgens golvvård
    Har tagit hjälp av Daniel på Elgens golvvård två gånger när mina kunder har behövt hjälp med slipning av golv och en bänkskiva.
    Då Daniel har gjort ett mycket bra jobb så kommer jag rekommendera honom när mina kunder behöver hjälpt med sina golv. Läs mer

Emma M skrev om Elgens golvvård
    Jag är mycket nöjd med mina golv! Blev precis som jag förväntat mig och ännu lite bättre. Kan varmt rekommendera Elgens golvvård!

/Emma Läs mer
  • Brita C

2020-05-12

Brita C skrev om Elgens golvvård
    Slipning, vitpigmentering och behandling med hårdvaxolja på ett furugolv. Jättetrevligt och professionellt bemötande. Fick en offert som var skälig och den följdes exakt. Förväntningarna på ett snyggt golv infriades helt. Tidsplanen hölls och allt gick mycket smidigt medan vi var bortresta.Vi är mycket nöjda med Elgens golvvård och rekommenderar gärna detta företag. Läs mer

Caroline T skrev om Elgens golvvård
    Kontaktade dem för rådgöra kring gammalt parkettgolv samt delvis behandlat orginalträgolv. Utmärkta förslag och snabbt och trevligt bemötande.
    Resulterade i videomöte för att säkerställa behovet exakt, offert inom ett par dagar. Arbetet utfördes mycket effektivt och absolut inom tidsram.

Arbetet mycket välgjort och slutfördes med golvvårdsprodukt som ingick i överenskommelsen.

Rekommenderas varmt! Läs mer

Helena C skrev om Elgens golvvård
    Elgens Golvvård slipade och hårdvaxoljade vårt nylagad furugolv. Resultatet blev perfekt, trevligt bemötande och bra pris! Läs mer

Videvägen 68, 135 60 Tyresö