Elgens golvvård

Elgens golvvård

Välkommen till Elgens golvvård!

När det är dags att slipa ditt golv, både nytt som gammalt finns vi här för dig. Vi har över 15 år i branschen. Oavsett om du vill ha ditt golv lackade, pigmenterade, vaxade, såpade eller oljade så löser vi det. Alla slipningar vi gör är såklart dammfria.

Tjänster: Dammfri golvslipning, golvvård, reparation av ditt golv, mattvätt, rådgivning för ditt golv med mera.

Alltid 2 års garanti på utförda arbeten.

Hos oss på Elgens golvvård har vi alltid dig som kund i fokus och erbjuder 100% nöjd kund garanti. Det innebär att vi inte nöjer oss förens du är 100% nöjd.

Läs vad 215 kunder tycker om Elgens golvvård 2

2022-09-30 Verifierad kund
    Snyggt utfört arbete och ett trevligt och professionellt bemötande
    2022-09-26 Verifierad kund
    Snabb hantering av offert som sedan matchade mot utfört arbete, bra vägledning för vilken behandling som skulle användas och ett jättefint slutresultat.
    2022-09-23 Verifierad kund
    Daniel har slipat och vit pigmenterat vårat ekgolv och vi är supernöjda. Han kan varmt rekommenderas. Han är trevlig och höll oss hela tiden uppdaterade. Punktlig och kunnig inom sitt område. Ett plus var även att slipningen var dammfri.
    2022-09-23 Verifierad kund
    Danne har varit grym genom hela processen. La en rimlig (och snabb) tidsplan som han sedan överträffade. Gav oss valmöjligheter på behandling och agerade professionellt bollplank i de val vi skulle göra. Höll tiderna, snabb och tydlig återkoppling, grymt resultat och ett konkurrenskraftigt pris. Allt man kan önska!! Rekommenderas varmt!!
    Jocke och Sofi
    2022-09-15 Verifierad kund
    Vi anlitade Elgens golvvård för slip och pigmentering av fiskbensparkett. Vi är jättenöjda med bemötande och slutresultatet. Rekommenderas
    2022-09-09 Verifierad kund
    Jättefint slutresultat! Våra gamla originalgolv från 60-talet blev mycket bättre än vad vi hade vågat hoppas på.

Elgen var också väldigt hjälpsamma när det kom till val av behandling av golven. Det märks att dom har mkt erfarenhet av golvvård.

Snabb process från första kontakt till slutfört arbete. Otroligt serviceminded! Vi rekommenderar dom varmt!
    2022-09-06 Verifierad kund
    Otroligt nöjda!

Bemötande och utförande överträffade verkligen våra förväntningar på alla sätt och vi är glada att vi valde Elgens golvvård.

+ Vi fick dela upp arbetet i etapper för att kunna flytta möbler mellan rummen

+ Vi fick snabba och utförliga svar på alla våra frågor

+ Daniel kom ut till oss och tittade på golven för att ge oss en exakt offert. Samtidigt fick vi se provbitar på olika golvbehandlingar.

+ Vi fick veta för- och nackdelar med olika golvbehandlingar

+ Vi fick låna hem provbitar över helgen för ytterligare betänketid

+ När vi (klantigt nog) råkade förstöra ytskiktet på det nyslipade och waxade golvet i köket fixade Elgen till detta i samband med slipning av golv i annat rum utan extra kostnad.

+ Vi fick ingående information om eftervård av golvet.

Otroligt proffsigt utfört från start till mål. Vi kan varmt rekommendera Elgens golvvård till andra!
    2022-08-27 Verifierad kund
    Vi är mer än nöjda! Suveränt resultat.

En detalj är att golvslipningen faktiskt blev helt dammfri - det fanns inget damm någonstans när vi kom tillbaka till lägenheten. (Har erfarenhet av tidigare "dammfri" golvslipning med ett annat företag, och då kom vi hem till en lägenhet där tak och väggar var helt nerdammade).

En annan viktig grej var kommunikationen. Med Elgens är det hela tiden noggrann och tydlig kommunikation och information, så att man förstår vad som händer. Vi fick också tydliga och pedagogiska instruktioner för hur golvet skall vårdas.

Det är ett litet företag, och servicen känns personlig och engagerad. Rekommenderas. Vi kommer att anlita dem igen.
    2022-08-26 Verifierad kund
    Vi har slipat och behandlat två rum- fiskbensparkett.

Från start till mål har hela kundupplevelsen varit grym. Tydlig kommunikation och återkoppling vilket är en viktig del för att känna sig trygg som kund. Vi är såå nöjda med slutresultatet, precis så vi ville ha det. Nu har vi två helt nya rum :) Tack så mycket! Ni är grymma och lever verkligen upp till era omdömen och betyg på reco!
    2022-08-24 Verifierad kund
    Mycket proffsiga, utmärkt resultat.
    Seriösa och supertrevliga.
    2022-08-13 Verifierad kund
    Andra gången Elgen utför golvslipning, minst lika bra som första gången. Utmärkt resultat och proffsigt bemötande. Stark rekommendation!
    2022-08-13 Verifierad kund
    Bra kundbemötande och Proffsigt!
    2022-08-06 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande och resultat vid golvslipning samt slipning av bänkskivor. Rekommenderas starkt.
    2022-07-30 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och enkla att ha göra med. Toppen helt enkelt.
    2022-07-05 Verifierad kund
    Bra service, tydlig kommunikation och väldigt bra slutresultat. Stark rekommendation!
    2022-07-05 Verifierad kund
    Professionellt och bra utfört jobb. Vi är väldigt nöjda med Elgens Golvvård och kan starkt rekommendera deras tjänster.
    2022-07-04 Verifierad kund
    Först och främst, ett mycket bra resultat!

Sen var kommunikaitonen bra, Daniel var väldigt enkel att göra med och anpassade sig till att jag själv har tummen mitt i handen.
    2022-07-01 Verifierad kund
    Slipade, oljade och lackade golvet. Fantastiskt och proffsigt bemötande från början till slut. Resultatet var över förväntan. Rekommenderar Elgens golvvård!
    2022-06-15 Verifierad kund
    Bra bemötande och utförande. Mycket trevlig upplevelse!
    2022-06-02 Verifierad kund
    Serviceinriktad, professionell, förtroendegivande och håller alltid angivna tider. Har anlitat de tidigare och lika nöjda då!
  • Michaela
    skrev om Elgens golvvård
    2022-05-28 Verifierad kund
    Kan varmt rekommendera Elgens golvvård. Kunniga och ett trevligt bemötande. Vi är så nöjda med våra nyslipade och vaxade golv som nu är som nya.
    2022-05-28 Verifierad kund
    Proffesionellt och vänligt bemötande. Från första kontakt, demo, utfört arbete och det viktigaste, resultatet. Jag blev mycket nöjd med slipningen av mitt golv från ett gammeldags gulaktigt utseende till ett modernt ljust parkettgolv.
    2022-05-28 Verifierad kund
    Trevligt bemötande med gott bemötande där vi fick guidning och hjälp från början tills golvet var slipat och oljat. Kunnig och resultat över förväntan! Ytterligare plus för hjälp med städprodukter + instruktioner.
    Rekommenderar starkt!
    2022-05-26 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande och väldigt kunniga. Vi fick hjälp att slipa och behandla golven i hela undervåningen i vårt hus. Vi fick dagliga uppdateringar kring arbetet och goda tips och råd kring skötsel mm. Allt gjordes i utsatt tid med superresultat. Kan verkligen rekommendera Elgens Golvvård!
    2022-05-25 Verifierad kund
    Elgens Golvvård kan vi varmt rekommendera. Kvalitet på högsta nivå i alla delar av arbetet.
    Våra parkettgolv slipades och infärgades och är som nya!
    2022-05-21 Verifierad kund
    Elgens golvvård kom och slipade vår köksbänk. Trevligt bemötande och proffsigt utfört. Daniel var noggrann och gav detaljerad beskrivning för omvårdnad.
    2022-05-17 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och fint arbete på utsatt tid.
    Kan verkligen rekommendera Elgens Golvvård!
    Slipning och oljeintäkter av ekparkett.
    Mats Tunbjörk
    2022-05-16 Verifierad kund
    Duktiga killar som vet vad de pysslar med.
    2022-05-10 Verifierad kund
    Professionellt bemötande. Alla detaljer var på plats vad gäller offert och kommunikation på förhand. Professionellt utfört arbete och strålande fint golv.

Mina varmaste rekommendationer.
    2022-05-07 Verifierad kund
    Seriöst rakt igenom, och ett fantastiskt fint resultat. De bästa rekommendationer från oss!
    2022-05-03 Verifierad kund
    Snabba smidiga och trevliga! Det blev väldigt bra!
    2022-04-29 Verifierad kund
    Seriöst. Extra plus att de hörde av sig dagen innan och bekräftade att de skulle komma. Gjorde ett mycket bra jobb, rekommenderar gärna vidare!
    2022-04-28 Verifierad kund
    Bra och kunnig firma, fantastiskt resultat efter slipning och pigmentering av våra golv.
    2022-04-21 Verifierad kund
    Professionell och kunnig golvslipare som dessutom gjorde ett antal provbehandlingar innan arbetet startades för att vi skulle kunna välja rätt behandling utifrån vår smak. 90 kvadratmeter askgolv är nu nyslipat inklusive planstegen i en trappa och allt med ett mycket gott resultat. Vi valde en behandling med två lager olja och ett lager lack, vi är jättenöjda!
    2022-04-15 Verifierad kund
    Elgens golvvård slipade vårt vardagsrumsgolv, det var rejält skadat/fläckigt på sina ställen men de lyckades få det väldigt fint. Trevligt bemötande och hjälpsamma.
    2022-04-12 Verifierad kund
    Tack Elgens golvvård för bra och personlig service!
    2022-04-07 Verifierad kund
    Toppklass service och tjänst. Supernöjd med mitt nya golv!
    2022-03-30 Verifierad kund
    Slipade och lackade golvet på undervåningen efter att ha fått djupa repor. Trodde jag skulle behöva byta golvet, men med Elgens hjälp blev golvet som nytt utan byte. Gick på en dag, helt utan damm eller andra obekvämligheter. Elgens lagade även djupa hack som uppstått på andra delar av golvet.

Supernöjd med resultatet och med Elgens bemötande. Kan varmt rekommendera!
    2022-03-28 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande och proffsigt hantverk. Vi är supernöjda med resultatet av vår slipade ekparkett.

Enkel att ha och göra med och bra kommunikation.

Rekommenderas!
    2022-03-09 Verifierad kund
    Dom gjorde ett så bra jobb. Vi är väldigt nöjda med resultatet av våra nya golv. Kan verkligen rekommendera dom😊
    2022-03-03 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och fantastisk fina golv.
    Stort tack
    2022-02-24 Verifierad kund
    Jag anlitade Elgens golvvård för slipning och behandling av mina golv. Proffsiga och bra bemötande. Fick bra råd och är väldigt nöjd med resultatet av mina golv. Blev precis lika fint som jag förväntat mig!
    2022-02-24 Verifierad kund
    Toppenfint arbete, mycket bra samarbete

Stort tack för det
    2022-02-22 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Punktlig. Återkopplade på sms och mail. Proffsigt utförande. Jag rekommenderar gärna Elgens golvvård för slipning av golv!
    2022-02-13 Verifierad kund
    Elgens golvvård slipade och behandla våra golv i vår nya lägenhet och vi är supernöjda, både med resultatet och kundbemötandet! Kan varmt rekommendera!
    2022-02-11 Verifierad kund
    Jättenöjd med resultatet. Blev bättre än förväntat.
    Proffesionellt bemötande och trevlig att ha att göra med.
    Elgensgolvvård slipade om mitt golv efter att jag har haft strul med ett annat företag. Och det är stor skillnad på resultatet.
    Skulle verkligen rekommendera dem.
    2022-02-10 Verifierad kund
    Proffsigt och personligt bemötande. Vi är mycket nöjda med resultatet.
    2022-02-07 Verifierad kund
    Väldigt bra kontakt med företaget från början till slut, och väldigt nöjd med slutresultatet. Jag blev tipsad av en god vän och blev oerhört nöjd med resultatet som gjorde ett ganska mörkt rum till något helt annat. Om jag hade haft fler golv att hantera hade elgens varit det självklara valet. 5/5
    2022-02-03 Verifierad kund
    Slipning och lackering av 70 kvm parkettgolv. Mycket väl genomfört arbete, proffsigt och personligt bemötande.
    2022-02-03 Verifierad kund
    Jag har hela tiden haft bra kommunikation med företaget.Han har alltid hört av sig snabbt och svarat på mina frågor.Trevligt bemötande.Jag är mycket nöjd med resultatet av mina golv.Golvslipning med pigment och hårdvaxolja.Jättesnyggt!