Elgens golvvård

Elgens golvvård

Välkommen till Elgens golvvård!

När det är dags att slipa ditt golv, både nytt som gammalt finns vi här för dig. Vi har över 15 år i branschen. Oavsett om du vill ha ditt golv lackade, pigmenterade, vaxade, såpade eller oljade så löser vi det. Alla slipningar vi gör är såklart dammfria.

Tjänster: Dammfri golvslipning, golvvård, reparation av ditt golv, mattvätt, rådgivning för ditt golv med mera.

Alltid 2 års garanti på utförda arbeten.

Hos oss på Elgens golvvård har vi alltid dig som kund i fokus och erbjuder 100% nöjd kund garanti. Det innebär att vi inte nöjer oss förens du är 100% nöjd.

Läs vad 127 kunder tycker om Elgens golvvård 2

2021-09-27
    När det var dags för oss att flytta så var valet självklart för oss att höra av oss till Daniel igen för att slipa och vitlassera vårt golv även i det nya boendet. Efter båda gångerna vi anlitat Daniel så har vi varit supernöjda. Snabb på att svara, håller tider och är lösningsorienterad. Kommer alltid rekommendera Elgens golvvård!
    2021-09-21
    Bra service och golvet blev utmärkt och precis vad vi önskat oss!
    2021-09-21
    Jag beställde golvslipning och blev snabbt kontaktad av Daniel med följdfrågor och en offert. Vi bestämde ett datum. Någon dag innan ringer Daniel mig personligen för att stämma av. Väldigt smidigt och flexibelt upplägg, samt ett väldigt trevligt bemötande.

Efter kvick konsultation så sätter de igång och är klara snabbare än tänkt. De ger bra instruktioner vad som skall göras eller inte göras med golvet de närmaste veckorna.

Slutresultatet blev som vi tänkt och toppenbra. Hög kvalité på slipningsarbete samt finish.

Jag vill ge en eloge till Daniel och detta företag för utmärkt kommunikation, kundbemötande, expertis, och utförande av arbete.

5/5 skulle rekommendera till mina närmaste!
    2021-09-19
    Vi fick ett fantastiskt fint slipat och lackat golv över hela lägenheten. Elgens golvvård levererar inte bara en toppenfint slutprodukt utan även ett personliga och trevligt bemötandet genom hela processen. När det blir dags för nytt jobb vet vi vart vi ska vända oss. Vi kan verkligen rekommendera dem!
    2021-09-15
    När vi skulle renovera vårt kök var det självklart att vi vände oss till Elgens golvvård som tidigare gjort de övriga rummen i vår lägenhet. Precis som förra gången gick allt väldigt smidigt och enligt överenskommelse och resultatet blev perfekt.
    2021-09-11
    Jag är imponerad av Elgens golvvård och deras skicklighet att förvandla slitet parkettgolv till att bli som nytt igen. Lyhörda, tillmötesgående och väldigt måna om att jag som kund ska bli nöjd. Kvalitet och klass! Kan inte annat än varmt rekommendera Danne & Sven på Elgens golvvård!
    2021-09-10
    Hittade Elgen via instagram då jag ville ha ljust golv i nya lägenheten och föredrar att kunna se tidigare utförda jobb innan jag anlitar någon. Fick snabb återkoppling från start och bokade in Daniel utan att ens jämfört med andra. Priset i offerten kändes vettigt och allt kändes bara bra. Right on time dagen vi bestämt arbetets start, sånt är viktigt när man själv har pressat schema. Smidigt med provbitar som vi kunde lägga ut mot gamla golvet och jämföra. Vi ändrade faktiskt från det vi trodde vi ville ha från början, och det blev helt rätt val för vår lägenhet. Daniel hade bra återkoppling under arbetets gång om vad som skedde. Vi är så nöjda med slutresultatet av vårt golv. Det lyfte hela lägenheten. Älskar strukturen när man går på golvet (Loba Chalk). Jättebra att man får med städinstruktioner, mopp och anpassad golvsåpa.

Jag kommer rekommendera Daniel och Elgens Golvvård till alla som vill göra liknande, samt anlita dem igen nästa gång vi är i behov av Elgens tjänster.

Så har du inte redan bokat, gör det nu innan någon annan gör det!
    /Caroline & Sebastian
    2021-09-06
    Vi är väldigt nöjda med arbetet, golvet blev otroligt fint. Elgens golvvård är seriösa och håller vad de lovar. De var väldigt lätta och smidiga att ha att göra med.
    2021-08-29
    Bra bemötande och ett bra jobb.
    Allt gick smidigt till.
    Jag fick golvet slipat och behandlat.
    Så nöjd!
    2021-08-28
    Vi anlitade Elgens Golvvård för slipning och pigmentering av golv + trappa. Vi är helnöjda från första kontakt tills arbetet var färdigt. Riktigt skickliga hantverkare. De har hållit de tider de sagt både vad gäller inledande möte och under hela arbetet. De har dessutom varit väldigt tillgängliga för frågor både på telefon och mail. Jag kan verkligen rekommendera Elgens Golvvård.
    2021-08-16
    5/5

Väldigt bra bemötande. Efter en felplanering tog sig Daniel tid att träffa oss kort mitt i sommarsemestern. Snyggt.

Golvet blev långt över förväntan, som nytt. Stor vikt har lagts vid detaljer.

Jag hade inte gjort det bättre själv - vilket ju måste bli högsta betyg =).

Tack!
    2021-08-12
    Proffisionella, effektiva med utmärkt resultat. Mycket nöjd med kontakten med detta företag.
    2021-08-12
    Bra info o beskrivning samt prisförslag före beslut - snabbt och proffsigt planerat och genomfört - alla löften infriades på ett trevligt och vänligt sätt.
    Fick ett helt nytt fantastiskt golv!
    Bra och tydliga städinstruktioner efteråt.

kost sagt - vi är mycket nöjda - det här skulle vi gjort tidigare....
    2021-07-06
    En vän rekommenderade Elgens för uppfräschning av våra parkettgolv och vi är supernöjda med resultatet!
    2021-07-03
    Vi är extremt nöjda med allt från första möte till slutprodukt. Som de flesta var vi ute i kort varsel och behövde någon kompetent!

Vi fick hjälp med exakt allt och lite där till. Golvet blev PERFEKT, precis som önskat!

Kan starkt rekommenderas!
    2021-07-02
    Ett lysande arbete, snyggt snabbt och proffsigt!
    2021-07-02
    Kan bara rekommendera, allt sköttes snyggt och allt gjordes som övernskommet
    2021-06-30
    Mycket nöjd med golvslipning och pigmentering utfört av Elgens golvvård.
    2021-06-28
    Proffsigt, bra bemötande och framförallt snyggt resultat. Supernöjd!
    2021-06-23
    Vi beställde slipning av köks och vardagsrumsgolv.
    Bemötandet har vi definitivt inget att klaga på, mycket god service och dem jobbade snabbt, effektivt och otroligt noggranna var dem.
    Resultatet blev mycket finare än vad vi hade kunna föreställt oss. Kan varmt rekommendera Elgens golvård

2021-06-08
    Vi har ett trägolv som i sitt ursprung är väldigt vackert men av olika anledningar hade blivit väldigt slitet och på sina ställen rent av skadat (bl.a. en vattenskada efter en hund-vattenskål som orsakade en väldigt ful spricka). Daniel Elgström och hans Elgens Golvvård tog på sig att laga, slipa och färga om golvet, resultatet är mer än överväldigande. Utöver ett rent hantverksmässigt väl utfört arbete har vi också fått otroligt bra hjälp t.ex. med att välja färg och fått information om hur vi fortsättningsvis ska ta hand om golven. Jag kan verkligen rekommendera andra att anlita Elgens Golvvård för golv arbeten.
    2021-06-05
    Slipade och behandlade 55 kvm hos oss. Bra jobb och ett riktigt lyft. Bara att ringa Elgen om du behöver golvslip.
    2021-06-02
    Extremt nöjd med dessa golvkirurger som med precision och kvalité återställda våra 100 år gamla golv.
    De var snabba och effektiva och gjorde klart allt på 2 dagar.
    Väldigt bra kommunikation dessutom.
    2021-06-01
    Gjorde ett mycket bra jobb med att laga och slipa vår parkett. Proffsigt gjort och skickade med bra instruktioner hur man på bästa sätt sköter om sitt golv.
  • Agneta P
    2021-05-27
    Beställde slipning och behandling med hårdvaxolja av befintliga trägolv.
    Fick förtroende för Elgens golvvård efter en förfrågan på Offerta.
    Mycket trevligt bemötande från första stund
    Golvet blev helt fantastiskt och jag är mycket nöjd med denna firma som har stort kunnande om golv och trevliga medarbetare.
    2021-05-22
    Professionella och snabba. Hjälpsamma vid frågor och tydlig offert.
    2021-05-21
    Finns inget att klaga på. De kom som avtalat gjorde ett bra jobb, har rimliga priser och inga fantasifulla tillägg.
    2021-05-15
    Utmärkt utförd golvslipning som verkligen blev ett lyft för vårt vardagsrum!
    Vi fick golvet slipat och behandlat med Loba White hårdvaxolja.
    Kunniga och hjälpsamma vid val av behandling.
    Jättetrevligt bemötande överhuvudtaget både före, under och efter jobbet var utfört.
    Vi är supernöjda!
    2021-05-15
    Vi köpte slipning och behandling av våra trägolv av elgens golvvård.
    De hade ett professionellt bemötande och genomförde arbetet över förväntan och vi rekommenderar gärna andra att ta in Elgens golvvård för framtida arbeten- supernöjda!
    2021-05-13
    Fick mina golv slipade av Elgens golvvård. Jättebra service och fick ett väldigt fint golv. Fick bra råd om nyans på golvet och blev väldigt nöjd. Väldigt noggrann.
  • Mia Ö
    2021-04-30
    Proffesionellt bemötande, lätt att kommunicera med, höll tidsramen och fantastiskt resultat. Vi är mycket nöjda och rekommenderar verkligen Elgens golvvård för slipning av golv.
    2021-04-28
    Ett snabbt, enkelt och proffsigt utfört arbete gör att vi numera har känslan av ett helt nytt hus . Stort tack för väl utfört arbete och ni blev färdiga en dag tidigare än planerat, well done !!
  • Anders  T
    2021-04-28
    Vi slipade om våra parkettgolv. Vitpigmenterade samt la på hårdvaxolja. Mycket bra resultat, mycket bra service, bra återkoppling och en sann vilja att det ska bli bra!
    Vi är supernöjda och kan verkligen rekommendera Daniel och Elgens golvvård!
    2021-04-23
    Golven blev helt perfekta, över förväntan helt klart!
    Mycket bra jobb och verkligen otroligt nöjd av ditt kundbemötande. Uppskattas enormt. Ska bli ett nöje att betala fakturan.

Mvh, Erik
    2021-04-12
    Daniel och hans kollega gjorde ett kanonjobb! Vi fick mycket tips och råd och Daniel kom förbi oss så att vi fick titta på olika färgprover för golvet. Vi kan varmt rekommendera Elgens golvvård! Dom höll både tid och offertpriset och höll hela tiden en kommunikation med oss.
    2021-04-01
    Vi behövde få parkettgolv i några rum slipade och behandlade med hårdvaxolja och kontaktade Elgens golvvård efter ett tips från en nöjd kund. Vi fick hembesök från Daniel, lite råd och en offert innan dagen var slut. Vi kom överens och bokade dagar för arbetet.

Arbetet utfördes exakt på de överenskomna tiderna, helt enligt utlovat resultat och inom priset i offerten.

Vi är mycket nöjda med utfört arbete och bemötande från företaget och kommer gärna att anlita företaget för kommande golvarbeten.

Vi kan varmt rekommendera detta proffsiga företag!
  • JOSEFIN B
    2021-03-30
    Vi är jätte nöjda med golvslipningen vi fick, både gällande färg och arbete. Vi fick precis de vi ville ha. Smidigt och trevligt bemötande av Daniel. Rekommenderas starkt!
    2021-03-30
    Jätte nöjda & glada över reslutatet. Super smidig process och jätte trevligt bemötande rakt igenom. Rekommenderas varmt!
    2021-03-17
    Elgensgolvård är bäst.
    Verkligen proffsiga nogranna.
    Kan starkt rekomenderar Daniel.
    2021-03-16
    Mer än nöjd med resultatet av mina slipade golv. Professionell, snabbt och smidigt. Överträffade mina förväntningar och bra pris.
    2021-03-13
    Jag köpte ett omslip och vaxning av ca 80 kvm golv. Daniel gjorde ett jättebra jobb och kom på utsatt tid och levererade precis som tänkt. Proffsigt och bra.
    2021-02-23
    Väldigt bra kvalitet i arbetet och smidiga att ha att göra med överlag.
    2021-02-22
    Vi blev otroligt nöjda med arbetet som Elgens golvvård utförde i vår lägenhet. Vi gjorde både golv och köksbänk, och det kändes som vi klev in i en helt ny lägenhet när det var klart, fantastiskt! Allt gick väldigt smidigt och Elgens hade bra och tydlig kommunikation. Kan varmt rekommendera Elgens till alla som vill göra lite finare där hemma!
    2021-02-19
    Lyhörd kontakt, smidigt, trevligt, bra resultat.
    2021-02-15
    Anlitade Elgens golvvård för slipning och pigmentering av våra parkettgolv.
    Dom var lätta att ha och göra med och var lyhörda och tillmötesgående i vårt ärende.
    Vi hade höga förväntningar och Elgen levde upp till dem.

Man har alltid frågor hur man förbereder och hur det går till och Elgen var alltid tillgänglig, det uppskattas.

Solna
    2021-02-13
    Elgens golvvård hjälpte oss att laga och slipa vårt gamla golv. Blev superbra!
  • 2021-02-12
    Efter att ett oseriöst företag slipade våra golv så räddade Daniel golven och gjorde det man förväntade sig och mer! Är supernöjd över arbetet, och kände mig trygg under hela processen. Kommunikationen och servicen gör att jag kommer rekommendera Daniel till folk som vill fräscha upp sina golv.
  • Evelina D
    2021-02-10
    Vi anlitade Elgens golvvård för att slipa och behandla vårat golv.
    Resultatet blev fantastiskt och matchade våra förväntningar.
    Daniel är väldigt kunnig och hjälpte oss att välja rätt nyans.
    Förutom att vi är jättenöjda med resultatet så tycker vi också att kommunikationen har varit jättebra allt från första kontakt till att jobbet var slutfört. Guldstjärna från oss! ⭐️
    2021-02-04
    Kändes väldigt tryggt att ha att göra med Daniel, från första kontakt till avslutat arbete. Vi är väldigt nöjda med utfört jobb med slipning och pigmentering av våra slitna golv. Kan bara ge mina rekommendationer
    2021-02-02
    Ett mycket bra utfört arbete, och där Elgens golvvård rakt igenom signalerar professionalism och kvalitet.

Vi ”signade” uppdraget i november, och med ett mycket snävt tidsfönster pga in o utflyttning, följdes tidplanen perfekt 👍🏻