Elgens golvvård

Elgens golvvård

elgens.se
  • BadgeFiveYears

Välkommen till Elgens golvvård! När det är dags att slipa ditt golv, både nytt som gammalt finns vi här för dig. Vi har över 15 år i branschen. Oavsett om du vill ha ditt golv lackade, pigmenterade, vaxade, såpade eller oljade så löser vi det. Alla slipningar vi gör är såklart dammfria. Tjänster: Dammfri golvslipning, golvvård,...

314 omdömen om Elgens golvvård

Sedan starten hos Reco 2020

Carola H
Skrev om Elgens golvvård

Jättetrevlig o informativ kille som tog sig an våra golv / Carola

Kai S
Skrev om Elgens golvvård

Fantastiskt jobb med golvet, blev precis så fint som vi hoppats. Väldigt vänlig och snabb i kommunikationen. Rekommenderas starkt!

Jessica J
Skrev om Elgens golvvård

Från första kontakten så har vi fått ett bra bemötande och tydlig återkoppling. Daniel har gjort det han har lovat och dessutom fick vi väldigt fina resultat på ett slitet golv. Vi rekommenderar varmt Elgens golvvård vidare till andra som vill ha snygga resultat på sina golv!

Henrik E
Skrev om Elgens golvvård

Proffsig och trevlig. Lätt att ha att göra med med ett fantastiskt resultat.

Louise B
Skrev om Elgens golvvård

Mycket professionellt bemötande, mycket kunnig om golv. Fick bra information om olika behandlingar samt rekommendationer utifrån vårt golv. Golvet är som nytt igen, och har gått från en sliten, gulnad 70-talsparkett till ljusare och fräschare parkett utan skador. Daniel har lagat, slipat och oljat hela golvet (samt trösklar). Rekommenderar Elgens golvvård till alla!

Britt U
Skrev om Elgens golvvård

proffsigt, välgjort allt till vår belåtenhet! rekommenderas varmt!

Foad S
Skrev om Elgens golvvård

Väldigt engagerad och kunnig, lätt att ha och göra med. Daniel gjorde ett fantastiskt jobb med att ge vårt golv nytt liv. Jag kan verkligen rekommendera Daniel och kommer använda honom igen när det behövs.

Michael F
Skrev om Elgens golvvård

Snabb, kunnig och trevlig!

Nicklas N
Skrev om Elgens golvvård

Daniel upplevs som professionell och har ett engagerat bemötande. Han är enkel att ha att göra med och är både punktlig och snabb. Jag kan verkligen rekommendera Elgens golvvård!

Eva F
Skrev om Elgens golvvård

Fick ett väldigt bra bemötande av Elgens golvvård, lätt att få tag på och klara besked när vi ville få golvet i vardagsrummet slipat och behandlat. Daniel gjorde ett väldigt bra jobb och var mån om att vi skulle bli nöjda. Kan varmt rekommendera Elgens golvvård.

Christina E
Skrev om Elgens golvvård

Allt fungerade perfekt från första kontakt till slutfört arbete. Bra kommunikation, tydlig offert och bra uppföljning. Vi är så nöjda med golven. Tack Daniel!

Jakob E
Skrev om Elgens golvvård

Vi blev väldigt nöjda med golvet, kommunikationen samt att offert överensstämde med utfallet!

FREDRIK T
Skrev om Elgens golvvård

Otroligt duktiga och seriösa. Rekommenderar varmt!

Fredrik A
Skrev om Elgens golvvård

Jag kan starkt rekommendera elgens golvvård. Han är noga och mycket mån om att göra ett bra jobb och att jag som kund ska bli nöjd. Tack Daniel!

Annika J
Skrev om Elgens golvvård

Daniel slipade och nyanserade våra golv för två år sedan i hela huset. Fortfarande lika fina. Nu hade vi dock renoverat köket, vilket gjorde att lite av det gamla golvet tittade fram, men detta löste Daniel supersnabbt och fint 😍 5 av 5 stjärnor.

Susanna P
Skrev om Elgens golvvård

Hade inte kunnat önska oss ett bättre resultat! Vi flyttade in i ett nyproducerat hus där vi inte hade möjlighet att välja golv. Vi kontaktade Elgens golvvård efter noga spaning. Vi har renoverat i många år och har tidigare erfarenhet av golvslipning. Det Elgens golvvård levererade skiljer sig från vad vi tidigare har fått uppleva - vi fick ett fantastiskt resultat och ett trevlig bemötande! Stort tack för ett väl utfört arbete!

Iulia L
Skrev om Elgens golvvård

Daniel är professionell, duktig och trevlig! Mycket glada och nöjda att jobba med honom! Han jobbat snabbt men väldigt bra och minimalt damm! Fantastisk! Vi rekommenderar Daniel 100%!!! Kolla hand jobb på Instagram!!!

Nicolina V
Skrev om Elgens golvvård

Min gamla bänkskiva blev otroligt fin efter att de hade slipat och oljat in den. Blev en helt ny bänkskiva. Jöttenöjd

Elisabeth S
Skrev om Elgens golvvård

Vi tog hjälp av Elgens för att slipa det lackade och gulnade trägolvet i vårt torp från 1740. Jag ville ha det så likt ett skurgolv som möjligt, men slippa skurandet. Daniel kom med goda råd och var otroligt noga med att det skulle bli rätt kombination av ytbehandling. Resultatet blev över förväntan, jättefin färgton och en supermatt lack som gör att golvet känns obehandlat och mjukt när man går på det. Extra plus för snabb och tydlig kommunikation, offert, jobb och fakturering. Vill starkt rekommendera Elgens!

Annelie H
Skrev om Elgens golvvård

Fick tips av grannar och Daniel var lätt att komma i kontakt med och proffsig i alla delar. Kom snabbt ut och tittade på golven (på helgen), hade med sig exempel på behandlade golv, lämnade skriftlig offert. Vi bokade in två tillfällen för att kunna flytta möbler mellan rummen. Tydligt, enkelt, pålitlig och trygg - väldigt bra hantverkarupplevemse. Inget damm, snyggt resultat med tvåkomponentsolja med lite vitpigment i. Vi är supernöjda och har rekommenderat Elgens golvvård vidare!

Emma F
Skrev om Elgens golvvård

Fint bemötande och väl utfört resultat. Vi är supernöjda med Elgens golvvård och skulle absolut rekommendera till andra!

Joakim N
Skrev om Elgens golvvård

Jag kontaktade elgens golvvård via mail efter att fått han blev rekommenderad från en kollega. Jag är jättenöjd! Han var kommunikativ, anpassningsbar och behjälplig både inför och under slipningen. Resultatet blev jättebra och vi är mycket nöjda. Vårt golv var mörkt med en microfas och vi ville ha det ljust, elgen lyckades slipa bord microfaseb och all färg så att vi nu har ett nytt, snyggt och ljust golv Vi rekommenderar Elgens varmt!

Christine D
Skrev om Elgens golvvård

Vi blev bemötta väldigt trevligt, professionellt och Daniel var väldigt hjälpsam. Vi hade höga förväntningar, då vi läst tidigare recensioner på reco. Elgens golvvård levde upp till förväntningarna otroligt bra. Vi köpte slipning av golv och oljebehandling. Kan inte annat än att säga att vi är otroligt nöjda, golvet blev väldigt fint! Vi skulle absolut rekommendera Elgens golvvård till andra!

Tove W
Skrev om Elgens golvvård

Daniel var väldigt proffsig och hjälpsam från första kontakt och hjälpte oss att välja utseende på golvet så det skulle passa bra in med övriga golv. Det är nu husets finaste golv 🙂 Jobbet var snabbt gjort och inte ett enda dammkorn var det efteråt 👌 Vi är väldigt glad att vi valde Elgens golvvård!

Ulf M
Skrev om Elgens golvvård

Utmärkt bemötande. Framförallt att han informerade om att det var han som gjorde jobbet. Eftersom jag var hemma så såg jag vilken noggrannhet han utförde uppdraget att slipa och lacka hall och kök. Jag kan med glädje rekommendera denna firma till nya uppdrag. Mvh Ulf Malmström

Carl-oscar L
Skrev om Elgens golvvård

Vi har fått hjälp tidigare av Elgens och behövde komplettera tidigare golvbehandling i samband med en köksrenovering och fick fin hjälp av Daniel som lyckades klämma in en tid mellan de andra hantverkarna och det tidigare obehandlade golvet som kikade fram under gamla köksstommar blev lika bra som det andra golvet. Bra och snabb service och precis som tidigare med bra och tydlig kommunikation med fint resultat. Rekommenderas!

TATIANA L
Skrev om Elgens golvvård

Tack Daniel! Vi är verkligen så nöjda och tackasamma med golvslipningen du gjorde. Golvet blev fantastiskt vackert, precis som nytt!

Rickard A
Skrev om Elgens golvvård

Bra bemötande i planering och genomförande av uppdraget att slipa och behandla vårt golv i vardagsrummet. Bra att det gjordes en koll av golvets status innan. Vi hade tidigare fått tips att anlita Elgens. Och de positiva tipsen stämde. Sammantaget är vi mycket nöjda med utfört arbete och kan rekommendera Elgens Golvvård.

Jan R
Skrev om Elgens golvvård

Informativ, hjälpsam, effektiv, professionell. Rekommenderar gärna till mina vänner.

Elina O
Skrev om Elgens golvvård

Vi har anlitat Daniel på Elgens golvvvård vid två tillfällen och är 100% nöjda med allt från bemötande till resultat. Nu senast förvandlade han nästan 100kvm orange ekparkett till ett ljust och fräscht golv som i sin tur lyfte hela lägenheten. Rekommenderar verkligen detta företag!

Linnea Ö
Skrev om Elgens golvvård

Daniel är så skicklig och lätt att ha att göra med!

Alide G
Skrev om Elgens golvvård

Proffsig och snabb, golvet blev superfint!

Tina n
Skrev om Elgens golvvård

Jag kan verkligen rekommendera Elgens golvvård! Vi är supernöjda med slipningen av våra golv. Daniel är seriös och noggrann, allt har fungerat perfekt från första kontakten, offerten till utförandet! En hantverkare som håller tider och har bra kundkontakt. Informerar kunden och gör ett bra jobb!

Stefan J
Skrev om Elgens golvvård

Trevligt bemötande. Gjorde ett kanonjobb, rent och fint efter sig. Är super nöjd. Vi flyttade in i ett nybyggt hus där tillval av parkettgolv inte fanns kvar pågrund av kriget i Ukraina. Elgens golvvård slippande hela lgh. Det vart riktigt bra!

Erik B
Skrev om Elgens golvvård

Vi är mycket nöjda med slipning av vår ekparkett!

Anna E
Skrev om Elgens golvvård

Elgen slipade och lackade våra golv, både parkett och brädgolv, utförde lagningar och slipade vår trappa. Innan arbetet påbörjades fick vi se prover med olika typer av behandlingar och Daniel var mycket trevlig att prata med. Lagningarna och golven blev kanonbra. 10 av 10. Prisvärt var det också för det var mycket jobb. Det enda lilla minuset är att några steg i trappan är lite ojämna i hörnen. Vi vet om att vi är kräsna och att Daniel lade ner ett hästjobb på trappan. Det kan vara så att det syntes mer när allt annat...

Sebastian W
Skrev om Elgens golvvård

Rekommenderas! Snyggt utfört arbete, bra kommunikation både före och efter och golven blev mycket fina!

Matilda A
Skrev om Elgens golvvård

Daniel är jätte bra att ha kontakt med. Och framför allt gjorde han ett väldigt fint jobb hos oss 😊

Stefan E
Skrev om Elgens golvvård

Kundorienterad. Hög Kvalitet på jobb. Serviceminded. Bästa rekommendationer.

Svenska M
Skrev om Elgens golvvård

Väldigt service minded och resultatet blev magiskt - vi är så nöjda och rekommenderar alla som ska slipa sina golv att anlita Elgens Golvvård.

Anders J
Skrev om Elgens golvvård

Mycket bra både innan och utförande av jobbet . Proffsigt allt igenom !!!

Sanne H
Skrev om Elgens golvvård

Trevligt bemötande och fantastiskt resultat, rekommenderar verkligen!

Claes-Peter M
Skrev om Elgens golvvård

Slipning, pigmentering och lackning av 3stav ekparkett. Fantastiskt bra resultat, allt enligt utlovat pris och tidplan. Bra kommunikation. Peter

Jytte M
Skrev om Elgens golvvård

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Golvslipning och vaxning Femstjärnigt från första kontakt till slutfört arbete! Supernöjd!

Blenda F
Skrev om Elgens golvvård

Vårt valnötsgolv blev superbra! Daniel hjälpte till med råd om behandling, fixade fram golvprover så vi kunde ta ett beslut om vad vi gillade bäst och hjälpte till med information om efterbehandling och dylikt.

Martin L
Skrev om Elgens golvvård

Vi hade sett bilder på hur fina golv Elgens golvvård hade gjort tidigare och våra golv blev precis så fina man hade kunnat önska sig. Vi är så otroligt nöjda med allt från kontakt till att de slipade golven blev matchade färgmässigt med de befintliga. Vi kommer absolut använda Elgens golvvård igen efter detta resultat. Stark rekommendation!

Helena S
Skrev om Elgens golvvård

Jag anlitade Elgens golvvård för underhållsrengöring och omoljning av ekgolv. Elgens golvvård lämnade en utförlig offert efter vår första telefonkontakt och anpassade tid för genomförandet. Vi blev kontaktade igen nån dag innan arbetet, och sedan utfördes jobbet enligt offert och till överenskommet pris. Vi är nöjda med resultatet och att vi även som bonus fick tips på hur vi ska sköta rengöring och underhåll själva till dess att vi anlitar Elgen igen, för det kommer vi att göra! Det här är så nära högsta betyg man kan komma i kundbemötande.

Maria B
Skrev om Elgens golvvård

Ordning och reda. Bra bemötande. Gjorde jobbet inom tidsramen. Lämnade snyggt och rent. Kan verkligen rekommendera Daniel!

Vigdis T
Skrev om Elgens golvvård

Jag är glatt överraskad av ett mycket trevligt bemötande och ett fantastiskt resultat Tusen tack. 😀

Emilie C
Skrev om Elgens golvvård

Högsta betyg för Elgens golvvård som överträffade alla våra förväntningar! Daniel hjälpte oss att slipa våra golv med ett fantastiskt resultat. Arbetet utfördes mycket snabbt och till ett högst rimligt pris. Kontakten med Daniel fungerade väldigt bra. Daniel var otroligt lyhörd för våra önskemål och funderingar och tog sig verkligen tid. Kan varmt rekommendera Elgens golvvård!