Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag5 omdömen om Elgiganten AB
-
skrev om Elgiganten AB
Vi har köpt en diskmaskin och även beställt och betalat för hemleverans och installation. Tre installationsförsök har misslyckats och denna tredje maskin fungerar inte heller. Elgiganten hänvisar denna gång till fabrikören, som hänvisar tillbaka till återförsäljaren tillika ansvarig för installationen. Vi har enbart avtal med Elgiganten och försöker därmed givetvis driva reklamationsärendet gentemot dem, dock utan vidare framgång. Det är uppenbart fel på maskinen. Vi struntar fullständigt i om det beror på produktionsfel eller installationsfel, det enda vi vill är att få det åtgärdat alternativt häva köpet. Vi har dock nu hamnat i moment 22 där vi står utan fungerande maskin samt utan kompensation, troligen kommer vi dessutom själva behöva stå för bortforsling av denna tredje maskin som inte fungerar. Tre splitternya maskiner får alltså kasseras, vilket varken är försvarbart ekonomiskt eller miljömässigt. Vi har ”enbart” betalat för en, men som vi inte har haft användning för. Fyra månader av problem för vår del gör att vi inte ens rekommenderar Elgiganten åt vår värsta fiende. Säljaren i butik var trevlig, kompetent och professionell - tyvärr är vår upplevelse av kundtjänst raka motsatsen. Därav kan det inte bli annat än bottenbetyg.
-
skrev om Elgiganten AB
Efter att man köpt en Electrolux kyl och frys för 24000kr och man vill att den ska fungera!
VARNING FÖR ELECTROLUX PRODUKTER!
Nedan svaret på mitt mail om att få min kyl att fungera::
Jag har efter att ha läst ditt mail varit i kontakt med Electrolux service och talat med en kille på kundtjänst som heter Thomas för att få information om ditt ärende.
Han kunde se att din lokala servicefirma varit ute hos dig vid 7 tillfällen.
De har vid dessa tillfällen bytt dörren helt, monterat buffert och bytt beslag, bytt gångjärn, bytt hela dörren igen och därefter bytt gångjärnen på den nya dörren.
Anledningen till att din kyl inte blivit utbytt på reklamation beror på
förutsättning att för man ska ha rätt att häva köpet, är att felen som uppkommer är reklamationsfel,
d.v.s fel som har uppkommit i tillverkningen.
Gångjärnen är bara ett exempel på fel som de åtgärdat som inte går under reklamationsfel.
IDIOTER. Enligt deras svar är det inte tillräckligt att Electrolux service varit hemma hos mig 7 ggr
och försökt laga kylskåpet. Det är enligt dom normalt med deras produkter..........
Alltså 7 ggr jag fått ta ledigt för att vara hemma och passa när Electrolux kommer. Och det är normalt för deras skitprodukter och skitåterförsäljare.
MVH
Stellan & Sandra -
skrev om Elgiganten AB
På elgiganten hittar jag nästan alltid det jag söker efter och om jag inte hittar det så hjälper säljarna mig på ett väldigt bra sätt. De verkar både kunniga, intresserade och de tar sig tid med mig som kund.
Förutom att de har bra saker så är det också väldigt prisvärt och det är ju aldrig fel. Det finns bra sätt att ta sig dit med spårvagn även för mig som inte har någon bil och det är skönt, hade nohg inte åkt dit lika ofta ifall det hade varit krångligare. -
skrev om Elgiganten AB
Elgiganten är den första butik jag besöker om jag är ute efter något till datorn, annan vitvara eller annat som de kan tänkas har där. Alltid trevlig och kunnig personal som kan förklara och rekommendera prylar.
-
skrev om Elgiganten AB
Jag gillar ElGiganten på Backplan för att det är en otroligt stor butik med ett kanonbra utbud. Jag hittar alltid vad jag söker där, det är dit jag alltig vänder mig då jag är ute efter elektronikprylar. Personalen är hjälpsam, dock känns det som att det ofta hade kunnat vara mer personal i butiken. Bra priser tycker jag tt det är om man jämför med de andra elektronikkedjorna. Lätt att ta sig till butiken, mycket parkeringspaltser om man har bil. Spårvagnen stannar ett stenkast från butiken och det finns tre linjer att välja mellan om man kommer frn stan.