Elgiganten Epoq
1.0 i betyg av av
6 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag6 omdömen om Elgiganten Epoq
-
skrev om Elgiganten Epoq
Vita massiva ekskivan är totalt värdelös efter 4 månaders användning är den fläckig och har fula märken, Elgiganten hävdar att den är felbehandlad🤬 men hur kan man sälja en bänkskiva som varken tål vatten, värme eller normal avtorkning!?!?
-
skrev om Elgiganten Epoq
How to even start with this... I haven't had such bad experience in my life.
Kitchen was ordered in February 2022.
Delivery was scheduled for 18th of May 2022.
Delivery was completely confirmed on 5th of May.
Suddenly, 11th of May front and side panels of kitchen were delayed. Reason Corona - which was after original delivery was confirmed. New date 9th of June.
On 1st of June another delay was introduced - this time technical problems. New date 22nd of June.
So, I do not have kitchen, old one was removed. I have part of kitchen parts, which are in boxes on pallets, 200kg+, blocking most of the apartment, so I cannot use living room either. Contractor that was supposed to do installation is getting upset since team of people was booked and assigned for the work two times already.
Elgiganted and Epoq not offering any solutions, just excuses. There are no proper explanations, just chaos.
Costs accumulating, property value going down, having no room to move around the apartment or use it in proper manner - that is what you get when buying Epoq kitchen.
I do not recommend, look for alternatives and save yourself trouble.
I am just waiting to get another delay because of vacations and/or another excuse have indefinite delays.
Update 1. Received another delay to 13th of July without any explanation. Elgiganten is not interested in escalating and solving the problem -
skrev om Elgiganten Epoq
Katastrofal kundtjänst!! Jag skulle inte rekommendera någon att köpa något från Epoq. Ett företag som inte kan hantera reklamationer på något sätt ska man akta sig för och dem är urusla på det. Jag gjorde en reklamation samma dag som jag fick bänkskivan och diskhon och detta var ett år sedan, jag har ännu inte fått någon återkoppling! Jag har ringt, mejlat,skickat videos och bilder över 50 gånger totalt och varje gång lovar en ny person att höra av sig men gör det aldrig
-
skrev om Elgiganten Epoq
VARNING! Den sämsta kundservice jag har varit med om. Vår beställning skulle komma i april och det sista levererades i slutet av augusti eftersom det hade blivit fel med leveransen från lagret och en del av vår beställning bara låg där i över en månad. Vi har varit tvungen att ringa upp till tio gånger på grund av detta men också på grund av att dom har skickat fel, missat skicka delar, glömt återkoppla med mera. Vi fick 500 kr i presentkort för besväret... Deras monteringsguide är dessutom omöjligt krånglig och hade inte ens vissa av våra skåp som vi beställt.
-
skrev om Elgiganten Epoq
Vi fick hjälp med att rita ett kök och efter ca 4 år så gick ett skåp sönder i botten. Först hävdade den var utsatt för belastning den inte var avsedd för och när vi svarade att det var de som ritade köket sa det istället att det var ett monteringsfel. En skruv som hade satts snett vilket det inte finns några som helst belägg för. Och vi kan inte bevisa att det inte stämmer. Dessutom känns det som att det är ganska låg kvalitet och att lådor och skåp slits fort och blir tröga att öppna och detta har vi aldrig varit med om med andra kök. Rekommenderar inte epoq om du ska bygga kök.
-
skrev om Elgiganten Epoq
Sämsta och mest felaktiga kundservicen jag varit med om. Fick problem med min tvättmaskin av märket Candy Hoover som jag köpt på Elgiganten, hörde av mig till dem och de hänvisar vidare till sina leverantörer utomlands. Mitt avtal är med Elgiganten, inte med deras leverantör. Pratade med Konsumentverket och såhär får man inte hantera sina kundavtal, de rekommenderade mig att anmäla Elgiganten direkt, (på Konsumentverkets hemsida) och såg fram emot att syna Elgiganten för sitt felaktiga och olagliga hanterande av reklamationer/kundmeddelanden.
Ju fler som anmäler detta till Konsumentverket desto bättre. Så om du haft samma problem: att de tar NOLL ansvar för sina kunders reklamationer och istället hänvisar dig någon annanstans, anmäl.