Elkontakten Sverige AB

Sjövägen 35 b, 141 42 Huddinge — Visa karta

Elkontakten erbjuder attraktiva lösningar för deras kunder, det spelar inger roll om det gäller ombyggnationer för kontor, belysningsanläggningar eller nyproduktioner. Vi är ett otroligt flexibelt företag som jobbar stenhårt för att förstå våra kunders önskemål och för att tillhandahålla den mest ekonomiska, estetiska och funktionella lösningen för våra kunder.

Vi fokuserar alltid på att du som kund ska bli nöjd med vårt utförda arbete. Genom att alltid uppdatera oss på de senaste lösningarna som finns inom branschen och dessutom vidareutbilda oss på nya tekniker och produkter kan vi tillhandahålla dig som kund med de senaste och bästa lösningarna. Vi ser fram emot att höra från dig, varmt välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 79 kunder tycker om Elkontakten Sverige AB

• 2019-10-02

Ulf N skrev om Elkontakten Sverige AB
    Trevligt och professionellt bemötande.
    Mvh Ulf brf Karlsvik. Läs mer
  • 2019-10-02

Roland A skrev om Elkontakten Sverige AB
    Min upplevelse av Elkontakten är att det har en snabb och bra service. Att få svar på frågor, att rätt material kommer snabbt och ett trevligt bemötande är AO för att få arbetet att fungera och när det måste bli bra.
    Roland Andersson Läs mer
  • 2019-09-23

Markus D skrev om Elkontakten Sverige AB
    Serviceinriktad, tidseffektivt ,kunnande mycket bra företag som från kontakt till slutförandet skötte allt perfekt utan några komplikationer. Ett mycket snyggt utfört arbete.
    Ger mina bästa Rekommendationer och skulle utan tvekan använda elkontakt i framtida uppdrag. Läs mer
  • 2019-09-22

Natalie K skrev om Elkontakten Sverige AB
    Delvis omdragning av el samt byte av elkontakter i ett sovrum

+Bra bemötande
    + snabb tillgänglighet

Två personer (en junior och en senior) utförde arbetet, vilket gjorde att arbetskostnaden blev nästan dubbelt så dyr mot vad vi hade tänkt oss, särskilt med tanke på att arbetet inte var omfattande eller svårt. Läs mer
    2019-09-23 Marcus K svarar Natalie K
    Hej Natalie,
    Tack för din feedback.
    Detta var ju ett tag sedan men jag vill minnas att vi klarade jobbet inom den tidsram som vi presenterat innan vi påbörjade arbetet. Uppe på det var det lite mindre tilläggsarbeten som vi hann med inom samma ram. Skicka ett mail eller ring om något skulle vara oklart så reder vi ut det.

MVH

Marcus Elkontakten
  • 2019-09-13

Mikael Z skrev om Elkontakten Sverige AB
    Har haft mycket samarbete med Elkontakten och kan varmt rekommendera dem.
    De har framförallt alltid visat en vilja att ställa upp och lämna bra arbeten och nöjda kunder när de är klara. Läs mer
  • 2019-09-12

Shem M skrev om Elkontakten Sverige AB
    Som företag i bygg branschen
    Så blir man extra glad när man möter riktiga hantverkare som kan sitt jobb
    Och är duktiga på att leverera
    De är ett sant nöje tack.
    Vi kommer att se mera av varandra
    Vi hörs snart i gen. 👍 Läs mer
  • 2019-09-11

Göran J skrev om Elkontakten Sverige AB
    Ville få en lampa i badrummet utbytt. Smidigt bemötande. Ville få hjälp snarast o fick det! Mycket nöjd! Läs mer
  • Vanessa F

2019-08-21

Vanessa F skrev om Elkontakten Sverige AB
    Vi beställde hjälp av att installera takvärmekablar och det fungerade otroligt bra!

Marcus är otroligt service inriktad och tänker på otroligt modernt när det kommer till belysning. Han har en känsla för detta som man uppskattar jätte mycket. Läs mer
  • 2019-08-21

Monica G skrev om Elkontakten Sverige AB
    Jag fick snabb återkoppling på förfrågan och utmärkt rådgivning och service. Flexibla vad gäller att ställa om tiden för utförandet när andra hantverkare kom för sent. Monica Läs mer
  • 2019-08-20

Lars T skrev om Elkontakten Sverige AB
    Jag har ingen anledning att betygsätta som någonting annat än utmärkt. Vi skulle (och fick) ett trefasuttag inmonterat. Kontakt med oss i god tid innan, inget krångel. Precis som man vill ha det.
    Kan absolut rekommendera. Läs mer
  • 2019-08-07

Marie M skrev om Elkontakten Sverige AB
    Väldigt nöjd med deras arbete! Läs mer
  • 2019-08-05

Nils M skrev om Elkontakten Sverige AB
    Jag hade borrat i en kabel i väggen och behövde hjälp. Redan nästkommande dag fick jag efterfrågad hjälp med åtgärd. Installatörerna kom med egna förslag och var lyhörda för mina önskemål. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-07-05

Stefan J skrev om Elkontakten Sverige AB
    Uppdraget accepterades vid första kontakt och tid bokades några dagar senare. Jobbet klart en vecka senare. Fick även råd och tips! Bad om faktura via mail och fick det. Mycket nöjd och ingenting att klaga på! Tack! Läs mer
  • Magnus H

2019-06-03

Magnus H skrev om Elkontakten Sverige AB
    Kunniga, proffesionella, smidiga och snabba. Kan varmt rekommenderas och jag kommer definitivt anlita igen! Läs mer
  • 2019-05-03

Richard J skrev om Elkontakten Sverige AB
    Väldigt bra och snygg installation till ett bra pris. Trevliga och serviceinriktade också. Svarar alltid snabbt. Läs mer
  • 2019-04-11

Erling H skrev om Elkontakten Sverige AB
    Trevlig och proffsig elektriker, kommer anlita igen när behov uppkommer. Läs mer
  • Johan B

2019-04-10

Johan B skrev om Elkontakten Sverige AB
    Vi fick större delen av elen omdragen i huset. Ny elcentral och upprensning i en sedan tidigare rejält eftersatt installation.

Toppen bemötande, snabba svar och tydlig info.

Mycket trevlig och kompetent personal. Läs mer
  • 2019-04-09

Jan H skrev om Elkontakten Sverige AB
    Marcus var ett föredöme i sitt hanterande av mitt problem!
    Snabba svar på mail, trevligt och bra bemötande när var hemma hos mig och felet fixades perfekt!

Marcus gjorde ett toppjobb!! Läs mer
  • Mårten M

2019-04-03

Mårten M skrev om Elkontakten Sverige AB
    Bra service, trevligt bemötande! Jag rekommenderar! Läs mer
  • 2019-03-26

Anita G skrev om Elkontakten Sverige AB
    Hade länge letat "något" som kunde täcka min elcentral. Genom Marcus på Elkontakten fick jag ett förslag om en dörr som jag kunde komplettera elcentralen med. Har nu köpt dörren och är jättenöjd med resultatet. Är också väldigt nöjd med det bemötande och den servicekänsla som jag upplever att Elkontakten har. Läs mer
  • 2019-03-08

Carina R skrev om Elkontakten Sverige AB
    Fantastiskt bra utfört jobb och vi kommer att fortsätta att använda denna firma! De är pålitliga och professionella och tar väldigt bra hand om sina kunder så de rekommenderas varmt! Läs mer
  • Hans K

2019-03-02

Hans K skrev om Elkontakten Sverige AB
    Vi sökte en elektriker som kunde byta ut våra halogenspots i vardagsrummet, ca 30 spottar i ett rum med hög takhöjd. Vi kom i kontakt med Marcus på Elkontakten som kom ut och tittade och snabbt kom tillbaka med ett förslag på LED-armaturer med plejd-styrning för dimmers. Bemötande, planering och utförande var alla utmärkta. När de kom hade de med ställningar och allt material som behövdes och kunde påbörja jobbet direkt. Själva utförande gjordes av Marcus och en kollega under två dagar då de också fixade ny kabeldragning och kontaktering av datanätet samt kompletterade med fler strömuttag vid köksbänken. Det var lätt att beskriva vad vi ville ha gjort och inget kändes för svårt att göra för dem. Vi blev väldigt nöjda, helt enkelt.
    Det var första gången vi anlitade Elkontakten och vi kommer med säkerhet att göra det igen. Läs mer
  • Marcus R

2019-02-12

Marcus R skrev om Elkontakten Sverige AB
    Beställde jobb av detta företag genom entreprenad. Elkontakten AB fixade iordning ett råttbo till el i köket. De installerade dimbar bänkbelysning, takbelysning nya eluttag och en fläkt i köket. Ordnade med ljusskena i vardagsrum och fixade eluttag till balkongen.

Alla de grejerna gjordes utan konstigheter och väldigt bra. Dimmern gick dessutom att styra med blåtand.

Det bästa med Elkontakten AB och Marcus är att han är så hjälpsam kring val av produkter, lyssnar, ger förslag och är noggrann att skriva ner vad man har för önskemål. En givande dialog helt enkelt.

Inte nog med det. Jag upptäckte att bredbandet inte fungerade på lördagkväll. En kabel de ändrat dragningen på. Marcus hör av sig efter ett par timmar när jag påtalat min upptäkt, om han kan komma kl tio dagen efter. EN SÖNDAG! Vilken service! Han fixar med bredbandet totalt fyra timmar, erbjuder sig även att prata med bredbandsoperatörens kundservice. Hur som helst fixade han det hela och önskade oss en fortsatt trevlig söndag. En fantastisk hantverkare som jag garanterat kommer att höra av mig till igen när det behövs. Läs mer
  • Mats W

2019-02-10

Mats W skrev om Elkontakten Sverige AB
    Elinstalation vid köksombyggnad. Jättetrevligt bemötande och proffsigt utfört arbete. De kom med bra förslag till lösningar av belysning och uttag. Vi är jättenöjda! Läs mer
  • 2019-01-28

Erik Z skrev om Elkontakten Sverige AB
    Vi använde oss av Elkontakten för lite olika elarbeten, t.ex. byta golvtermostat, sätta in dimmers med smarthem lösning, byta samt sätta upp nya eluttag, etc. De är mycket trevliga och kunniga och gjorde ett professionellt jobb. De har också ett stort kunnande inom lösningar för smarta hem och kan hjälpa till att guida till en bra lösning som passar kundens behov. Jag rekommenderar dem varmt och kommer utan tvivel att använda mig av dem i framtiden! Läs mer
  • Venus A

2019-01-28

Venus A skrev om Elkontakten Sverige AB
    Otroligt nöjd med Elkontakten. Kan vart rekommendera detta företag. De hjälpte oss dra el till bland annat nattlås och brandalarm i vår eventlokal på 1 000kvm. Läs mer
  • 2018-12-06

Lena E skrev om Elkontakten Sverige AB
    Eldragningar för taklampor.
    Tog lång tid men blev bra. Läs mer
  • 2018-12-02

Daniel L skrev om Elkontakten Sverige AB
    Bra service och helt ok pris. Proffsiga Läs mer
  • 2018-12-01

Cecilia G skrev om Elkontakten Sverige AB
    Bra kommunikation, flexibel och snabb Läs mer
  • 2018-11-30

Ronny R skrev om Elkontakten Sverige AB
    Företaget levde upp till dom förväntningar vi hade och levererade det som vi önskade. Läs mer
  • Nelleke H

2018-11-30

Nelleke H skrev om Elkontakten Sverige AB
    Marcus på elkontakten bytte ut våra golvvärmetermostat i badrummen. Vi är jättenöjda! Trevligt bemötande, snabb service, och bra utfört arbete. Vi var oroliga att det skulle ta lång tid att hitta en elektriker som kunde göra arbetet inom rimlig tid, men inom 2 dygn så har vi det varmt och skönt i badrummen. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-11-20

Ludwig F skrev om Elkontakten Sverige AB
    Snabb service. Elektrikern kunde komma och hjälpa mig bara några dagar efter min offertförfrågan. Tydligt svar i offerten där jag kunde se förväntat pris. Han installerade ett eluttag på utsidan av mitt hus samt satte upp en utomhuslampa och en spotlight med rörelsedetektor. Bra genomfört arbete av trevlig och kunnig fackman. Läs mer
  • 2018-11-10

Jael M skrev om Elkontakten Sverige AB
    fantastiskt bemötande och mycket profesionellt utfört arbete. Kunde inte vara mer nöjd. Läs mer
  • 2018-11-08

Aina K skrev om Elkontakten Sverige AB
    köpte montage av strömbrytare.
    Snabbt och trevligt bemötande. Läs mer
  • Yvonne M

2018-10-21

Yvonne M skrev om Elkontakten Sverige AB
    Trevligt bemötande, snabb response och jobb. Vi rekommenderar Elkontakten till alla privatpersoner och företag.

Vi köpte en installation till utsidan på huset för insallation av en vatten/luft värmepump och behövde 16 A med tre faser på utsidan.

Vi behövde snabbt en installation då vi ska installera ett nytt värmesystem till vårt hus innan snön kommer och Elkontakten var väldigt snabba. :D Läs mer
  • 2018-10-21

Bengt W skrev om Elkontakten Sverige AB
    Installation av el i delar av hus

Bra bemött

Att alt skulle bli bra och fungerande el i hela huset samt att den totala tidsplanen skulle hålla Läs mer
  • 2018-03-22

Niklas F skrev om Elkontakten Sverige AB
    Mycket proffessionellt och trevligt bemötande. Mycket nöjda med kvaliteten på arbetet samt strävan efter ett så effektivt arbete som möjligt.
    -värmeslingor tak och stuprör
    -ledlister
    -skymningsrelä Läs mer
  • 2018-02-15

Stefan H skrev om Elkontakten Sverige AB
    Trevligt bemötande och väl utfört jobb! Fixade strömförsörjningen till vår värmepanna snabbt och bra. Läs mer
  • 2018-02-13

Karin J skrev om Elkontakten Sverige AB
    Jag kan varmt rekommendera Elkontakten.
    Jag fick hjälp med att byta termostat för golvvärme i badrummet. Snabbt, proffsigt och trevligt bemötande. Tack Marcus! Läs mer
  • 2018-02-13

Roland A skrev om Elkontakten Sverige AB
    Vi på Woodstockbnb.com har anlitat Elkontakten AB sedan 2009 och har nu gjort en ganska omfattande renovering inklusive allt som har med el i hus att göra. Kunnighet, hög servicegrad och mycket trevligt bemötande gör att vi varmt kan rekommendera Elkontakten AB www.elinstallation.nu Läs mer
  • 2018-02-12

Daniel K skrev om Elkontakten Sverige AB
    Noggrant och snabbt utfört arbete, helnöjd! Läs mer
  • 2018-02-12

Mats L skrev om Elkontakten Sverige AB
    Har använt Elkontakten 2 ggr och är helnöjd. Trevligt bemötande, bra analys av felet ( vilket inte var helt enkelt ) och bra genomförande. Kan varmt rekomenderas. Läs mer
  • 2017-11-21

Kent J skrev om Elkontakten Sverige AB
    Behövde elektriker för att flytta trefaskontakt när jag köpt ny spis. Elkontakten kom och gjorde jobbet samma dag! Läs mer
    2017-11-23 Marcus K svarar Kent J
    Tack Kent!
    Skönt att vi lyckades lösa det så fort.
  • 2017-11-10

Jenny R skrev om Elkontakten Sverige AB
    Trevlig och hjälpsam utöver det vanliga Läs mer
  • 2017-03-20

Hans F skrev om Elkontakten Sverige AB
    Vi har, inom bostadsrättsföreningen Dykaren 12, Stockholm, anlitat Elkontakten Sverige i mer än 15 år.
    Senast utfört projekt är ny belysningsanläggning inom vårt garage för 26 bilar.
    Den här, aktuella elinstallatören, har alltid varit behjälplig med god rådgivning och utfört installationerna med hög yrkesskicklighet och inom begärd tidsram

// Hans Falkenhorn (Konsulterande elingenjör) Läs mer
  • 2017-03-16

Lina T skrev om Elkontakten Sverige AB
    Snabbt, enkelt, smidigt. Bra och trevlig service! Läs mer
  • 2017-03-16

Anders K skrev om Elkontakten Sverige AB
    Vi har använt elkontakten några gånger till våra jobb
    och det har alltid funkat utmärkt!
    Kan varmt rekommendera detta företag!

Anders.k
    VD Måleriskeppet AB Läs mer
  • 2017-01-21

Hugo P skrev om Elkontakten Sverige AB
    Supernöjd, inga problem. Kommer anlita igen Läs mer
  • 2016-12-19

Johan G skrev om Elkontakten Sverige AB
    Elkontakten drog om vår el i vårt nyinköpta hus från 1924. Bra och proffsigt bemötande. Kom med bra förslag som vi aldrig hade tänk på själva. Höll deadline och pris.

Mycket nöjda! Läs mer
  • 2016-11-21