Elkontakten Sverige AB

Elkontakten Sverige AB

Elkontakten erbjuder attraktiva lösningar för deras kunder, det spelar inger roll om det gäller ombyggnationer för kontor, belysningsanläggningar eller nyproduktioner. Vi är ett otroligt flexibelt företag som jobbar stenhårt för att förstå våra kunders önskemål och för att tillhandahålla den mest ekonomiska, estetiska och funktionella lösningen för våra kunder.

Vi fokuserar alltid på att du som kund ska bli nöjd med vårt utförda arbete. Genom att alltid uppdatera oss på de senaste lösningarna som finns inom branschen och dessutom vidareutbilda oss på nya tekniker och produkter kan vi tillhandahålla dig som kund med de senaste och bästa lösningarna. Vi ser fram emot att höra från dig, varmt välkommen!

Läs vad 192 kunder tycker om Elkontakten Sverige AB 2

2021-05-07
    Grymt team som ställer upp .
    Fick snabb hjälp ute på arbetsplatsen .
    2021-05-07
    Som alltid ett förstklassigt jobb!
    Kommer garanterat att anlita dem för alla eljobb.
    2021-05-05
    Ny kabel till El-spis.
    Byte av 3 strömbrytare.

Hyfsat enkelt att komma i kontakt med.
    Höll lovad tid och kostnad för arbetet.
    Trevliga killar som utförde jobbet.
    Utfördes av Sebastian och en kollega namn ?

Överväger om att byta El-ledningar i huset genom dem.
    Fick tipset av Sebastian då ledningarna ser torra ut.
    2021-05-01
    Behövde hjälp med nya kontakter i köket efter renovering, en lampa samt installation av ugn, spishäll mm. Fick jättebra hjälp av Sebastian. Proffsig, trevlig och snabb! De var också snabba på återkoppling och flexibla med tider. Kan verkligen rekommendera Elkontakten.
  • Hans Jonas Gustav S
    2021-04-27
    Bra bemötande hela vägen. Höll priset i offerten. Killarna som gjorde jobbet var proffsiga, läste på ordentligt om en komponent till laddboxen innan installation så det skulle bli rätt och dialog hela tiden så man visste vad som hände.
  • Tryggve B
    2021-04-27
    Förutom lite strul vid överlämning mellan elektrikerna så är vi väldigt nöjda med killarnas attityd, problemlösningsförmåga, initiativförmåga och arbetsinsats.
    2021-04-23
    Serviceminded och hjälpsamma. Rekommenderar!
    Hej

Andra gången jag använder Elkontakten, bra kommunikation och proffsigt jobb
    2021-04-22
    Vi beställde värmekabel till en Brf.
    Snabba, enkla, bra priser.

Rekommenderar varmt!

Kim
    2021-04-22
    Duktig och pålitlig, bra kommunikation.
    Inkoppling av SPA-bad. Mycket proffsigt och snabbt levererat
    2021-04-21
    Smidiga och lyhörda för vad man vill och behöver, ställer alltid upp och levererar med kvalitet.
    2021-04-17
    Mina beställda jobb har utförts snabbt och välgjort. Dom kommer med bra och vettiga förslag på lösningar av problem som vi har gällande olika eljobb.
    2021-04-05
    Installation av Easee laddbox. Märkte direkt att de hade rätt kompetens och kunskap om just den laddaren vilket gjorde att jag valde att anlita dem.

De höll sina tider bra, allt från när de kunde ta jobbet till hur lång tid jobbet tog på plats. Vågar ge dom 5 stjärnor även om fakturan inte har kommit än ;)

Kan varmt rekommenderas!
    2021-04-02
    bra kommunikation, professionell, fick jobbet gjort
    2021-04-02
    Lagning av värmekabelanläggning på tak.
    Trevligt bemötande och återkom med offert
    efter de gjort felsökning.
    Accept av offert och arbetet utfört inom rimlig tid därefte, med avisering av tid dessförinnan.
    Brf Tavastgatan 31
  • Bo Lennart V
    2021-03-26
    Levererade enl deras eget förslag till fast pris. Priser för materia i offerten var nivå med inköpspris som jag har kollat. En mätartavla pris 2240:-. En annan leverantör skulle ha 5650:- för exakt samma tavla.
    2021-03-23
    Elektrikern gjorde vad vi kom överens om.
    2021-03-19
    Vi behövde akut hjälp med några el-arbeten för att kunna slutföra arbeten inom tidsramen.
    Ringde Markus på Elkontakten och bad om hjälp, det kom 2 elektriker till oss inom 2 timmar och såg till så vi han med och slutföra arbetet.

Mycket seriöst och effektivt företag, trevliga och lösningsorienterade. Detta företag är några man vill ha och göra med och kommer definitivt använda dom igen.

5/5 stjärnor!
    Tack! Alltid kul när man kan leverera snabb service. Elkontakten Sverige AB
    2021-03-16
    Tillmötesgående och trevliga!
    2021-03-15
    KJell A
    Fick hjälp med omdragning av ledning till spis.
    Utfördes av Sebastian o Viktor till stor belåtenhet.
    Höll tid och pris.
    Tack för rekommendationen. Ja det var lite problematiskt men vi löste det tillslut. Elkontakten Sverige AB
    2021-03-04
    Fick snabbt hjälp med några elarbeten i lägenheten! Viktor som kom var väldigt trevlig och kunnig! Rekommenderar verkligen!
    2021-03-04
    Proffesionellt och bra service .
    2021-03-03
    Ny elcentral och nya ledningar i hela huset. Duktiga elektriker som gjorde sitt jobb på utsatt tid. De kom också med relevanta förslag på vad som kunde förbättras ytterligare utan att det kändes som "merförsäljning ". Full pott!
    2021-03-02
    Underbara! Väldigt kunna och hjälpsamma!
    2021-03-02
    Fick hjälp av Elkontakten att tråda om/dra om all el i lägenheten, samt sätta upp ett antal nya uttag.

Supertrevligt bemötande först via mail och telefon, och sen också på plats! Arbetet sköttes snyggt och effektivt trots vissa klurigheter med tidigare dragning och gömda kopplingsdosor. Blev under arbetet kontinuerligt informerad/tillfrågad om lösningar och tidsåtgång.

Vi är jättenöjda med allt, kommer definitivt vända mig till Elkontakten igen för framtida el-jobb!
    2021-03-02
    Proffsigt och snabbt utfört jobb. Trevligt bemötande. Rekommenderas!
  • Johan R
    2021-02-22
    Mycket bra!
    Helt enligt förväntningar och förhoppningar!
    2021-02-18
    Vi fick hjälp med att installera en spishäll och ugn och är mycket nöjda. Det var en kunnig och trevlig kille som utförde jobbet och på estimerad tid.
    :) Lisa
    2021-02-17
    Enkelt att begära offert samt snabb och bra service!!
    2021-02-16
    Konsultativ tjänst med anledning av jordfelsbrytaren som löser ut i vissa lägen.. uteslutningsmetoden ledde till att ljusslingor nog var ett ev. problem.. dock så fungerar allt nu igen även ljusslingorna.
    2021-02-16
    Tog hjälp av Elkontakten för två mindre eljobb. Fick hjälp ett par dagar efter accepterad offert, Viktor som var hos oss var effektiv, trevlig och gjorde ett bra jobb. Skulle rekommendera Elkontakten för liknande arbeten.
    2021-02-16
    Trevlig och kunnig elektriker och snabbt arbete
    2021-02-16
    Elkontakten hjälpte mig med felsökning av diskmaskin. De kunde hjälpa till väldigt snabbt och var väldigt serviceminded hela tiden. Elektrikern som var här var kompetent och löste problemet snabbt. Priset var högst rimligt.
    2021-02-10
    Laddbox
    Jag fick mindre bra hjälp om hur och vad som skulle göras, för att få det att fungera som jag ville
    Hej Lars, Du fick den laddbox du ville ha , arbetet blev snyggt utfört och på utsatt tid. Du kan nu ladda säkert och snabbare än tidigare. Så som vi diskuterat så kan du inte leverera mer ström för laddning av din bil än vad du har kapacitet i din bostad. Detta informerade vi om redan innan installation då din huvudsäkring är 20A. Elkontakten Sverige AB
    2021-02-07
    Beställde omtrådning av lägenhet ,fick bra hjälp är nöjd
    2021-02-04
    Kunde inte göra jobbet på den tid de först sa. Blev lite så "Oj det här var krångligare än jag trodde, behöver en dag till". Och sedan en dag till. Och sedan ytterligare en dag till.

Förstår att det kan vara svårt att uppskatta hur lång tid ett komplicerat arbete tar att genomföra, men också frustrerande som kund när både tid och kostnad blir mycket mer än man först trodde. Och man kan ju inte backa och ångra sig när de är halvvägs in i det.

I slutändan är jag ändå nöjd med själva resultatet och det är det som är det viktigaste. Även om det tog längre tid än uppskattat blev det proffsigt utfört.
    Hej Anders, Tack för din återkoppling. Vi eftersträvar alltid att lämna rimliga budgetar som vi antingen prickar eller hamnar under. För att ni som kund inte skall få dessa överraskningar. Jag skall titta närmare på detta ärende för att se vad som gjorde att det blev på detta sätt. Bra att slut-resultatet ändå blev bra! Elkontakten Sverige AB
    2021-02-02
    Bra tillgänglighet och en otroligt kunnig elektriker besökte oss.

Fakturan blev mycket lägre än vad vi förväntade oss och vi kommer absolut alltid använda oss av Elkontakten för framtida arbete.
    Tack Robin, va skönt att vi hittade en bra lösning. Elkontakten Sverige AB
    2021-02-01
    Kunnig personal som gjorde jobbet effektivt, och frågade innan de gjorde saker som skulle synas.
    Tack för det Simon, skönt att vi fick ordning på det. Elkontakten Sverige AB
    2021-01-31
    Snabba svar och ett professionellt jobb som höll sig inom estimatet. Kan varmt rekommendera elkontakten och kommer garanterat att anlita dem igen!
    Tack Christian för det fina omdömet. Du är välkommen åter. Elkontakten Sverige AB
    2021-01-29
    Fick hjälp med uttag och ordna med taklampan. Professionellt, tydligt och riktigt bra bemötande. Kan verkligen rekommendera.
    2021-01-28
    Jag hade sågat av en kabel, tog kontakt med Elkontakten och fick hjälp inom ett par timmar. Vid slutkontroll uppdagades ytterligare brister, vilka även dessa åtgärdades inom någon dag. Installatörerna var synnerligen trevliga, kunniga och hjälpsamma.
    Jag kan varmt rekommendera Elkontakten.
    Hej

Bra och proffsigt jobba av Marcus och teamet

Anders
    2021-01-28
    Behövde hjälp med småsaker i hemmet. Tog ngra samtal och mail innan jag fick kontakt, men när vi väl kom i kontakt kom de inom 1 vecka. Och arbetet är bra utfört av trevlig elektriker.
    2021-01-27
    Så professionella, snabba, trevliga, kunniga, och prisvärda. Är sjukt nöjd med deras jobb av tre installerade dimrar Plejd. Plejd var för övrigt en riktigt bra rekommendation från dem. Både bättre och billigare än vriddimmer.
    2021-01-26
    Vi flyttade in i en lägenhet under försommaren och insåg att vi behöver fler elkontakter. Vi fick bra hjälp på utlovad tid. Trevligt från första kontakt till elektrikern tackat för sig.
    Jag ringer Elkontakten Sverige AB även nästa gång.
    2021-01-26
    Trevligt bemötande, kunniga och lyhörda för vad jag behövde hjälp med (utan att jag själv riktigt visste :)). Enkelt, snabbt och superbra!
    Proffesionellt och Tillmötesgåe
  • Andreas E
    2021-01-26
    Professionellt och trevligt bemötande. Kom När de sa att de skulle komma och hittade och löste mitt problem.
    2021-01-26
    Bra service och bemötande, är väldigt nöjd och kommer att kontakta företaget igen vid behov.