Elkontakten Sverige AB

Elkontakten erbjuder attraktiva lösningar för deras kunder, det spelar inger roll om det gäller ombyggnationer för kontor, belysningsanläggningar eller nyproduktioner. Vi är ett otroligt flexibelt företag som jobbar stenhårt för att förstå våra kunders önskemål och för att tillhandahålla den mest ekonomiska, estetiska och funktionella lösningen för våra kunder.

Vi fokuserar alltid på att du som kund ska bli nöjd med vårt utförda arbete. Genom att alltid uppdatera oss på de senaste lösningarna som finns inom branschen och dessutom vidareutbilda oss på nya tekniker och produkter kan vi tillhandahålla dig som kund med de senaste och bästa lösningarna. Vi ser fram emot att höra från dig, varmt välkommen!

Läs vad 214 kunder tycker om Elkontakten Sverige AB 2

• VIVECA K
    2021-10-04
    Snabb, effektiv och kunnig hjälp med kort varsel med byte av kök och en del nya eldragningar och extra kontakter dessutom billigare än offererat+++. Kunniga killar att diskutera lösningar med.
    Tack Viveca!
    Va kul att du är nöjd.
    2021-09-20
    Anledning till att det inte blev fem plus är att jag fick stöta på flera gånger för att få besked om de kunde ta jobbet eller ej.
    Den hantverkare som kom var både trevlig och professionell. Arbetet gick ut på att byta ut tre spotlights.
    2021-09-20
    Väldigt professionellt intryck såväl i Mail som inför och under själva besöket/arbetet. Vi är väldigt nöjda med resultatet.
    2021-09-03
    Vi behövde byta ut el i garagen och felsöka ett jordnings fel
    Fick trevligt bemötande och bra utfört jobb.
  • SAMUEL E
    2021-09-03
    Bra service, hög kunskapsnivå och stort mått av proffsighet! Mer kan man knappast begära.
    2021-09-02
    Fungerade perfekt!
    Använder gärna Elkontakten i framtiden.
    2021-08-21
    Mycket trevligt bemött, fick en tid inom ett par vardagar för byte av vägguttag och allt var både punktligt och skickligt utfört. Nöjd på alla sätt!
    2021-08-06
    Enklare arbeten så som byta strömbrytare och skruva fast eluttag. Lätt att få kontakt med. Fick ingen bokning de ringde mig en dag och hade tid att komma inom en timme, kom efter knappt två timmar och köpte fel grejer och fick byta. Lite rörigt, men själva jobbet var det inget fel på. Trevligt bemötande.
    Hej Ditte,
    Tack för din feedback.
    Vi tar detta till oss och ser hur vi kan bli bättre i framtiden.
    2021-08-04
    Funkade toppen redan från offertförfrågan till installation. Rekommenderar
    2021-08-04
    Elkontakten gjorde ett mycket bra jobb med att byta spottar i badrummet. Snabb och bra kommunikation. Kom i tid och utförde jobbet på ett mycket professionellt sätt.
    2021-08-01
    Jag blev väldigt bra bemött och elektrikern var riktigt duktig och löste snabbt vårt stora elfel.
    2021-07-22
    Bra jobbat och i rätt tid. Inget mer behöver jag säga.
    2021-06-23
    Trevligt personligt och proffsigt bemött
    2021-06-22
    Från start till mål en klockren leverans!
    Marcus kom och tittade, skrev tydlig och bra offert på att dra om gammal el i nästan halva huset (som byggdes 1924).
    Sebastian och Jimmy kom hit och drog om alla våra gamla elledningar, satte in två nya elcentraler, bytte uttag och passade på att fixa en del andra bisarra 'lösningar' som uppdagades.
    Vi lokaliserade sju(7!) dolda kopplingsdosor som tidigare ägare av huset gömt bakom renoveringsgips och spånskivor.
    Fanns en del 'utmaningar' med svåråtkomliga ställen som killarna hanterade med en axelryckning. "Inga problem" för att citera dem själva
    Svårt nöjd med arbetet, har rekommenderat Elkontakten till bekanta som reagerat på att jag som är en erkänd pedant, var så nöjd.
    Tydlig faktura med allt specat och ett pris som blev bättre än förväntat.
    Kommer fortsättningsvis alltid ta in Elkontakten, både hemma och på företaget!
    Fantastiskt kul att du är nöjd Magnus! Elkontakten Sverige AB
    2021-06-15
    Rekommenderas starkt!

Proffsigt och väl utfört arbete från början till slut.
    Sebastian hjälpte mig och jag är supernöjd!
    Tack! Va roligt att höra jag skall framföra det till Sebastian. Elkontakten Sverige AB
  • Jan Ivan Georg B
    2021-06-05
    Tydlig offert och väl utfört arbete.
  • David T
    2021-05-26
    Suveränt bemötande och utfört arbete av elektrikern Viktor som installerade ett 15-tal Fibarodimmers hemma hos oss. Viktor var både effektiv, trevlig, lyhörd för våra önskemål och noggrann! Även trevlig och kunnig kontakt med Marcus som jag beställde arbetet av. Arbetet utfördes dessutom till ett bra pris och kostnaden för material höll hyggliga nivåer. Kommer garanterat att anlita Elkontakten när jag behöver elektriker igen!
    2021-05-23
    Elkontakten var lösningsorienterade, ordentliga och punktliga. Jag är mycket nöjd med servicen.
    2021-05-21
    Killarna var snabba och trevliga men satte upp en för lång lysrörsarmatur i taket så nu kan jag inte öppna ett av överskåpen i min tvättstuga.
    Hej Anneli,
    Vilken miss!
    Vi löser det.
    2021-05-21
    Väldigt trevliga och ödmjuka. Lätta att ha att göra med och mycket bra resultat.
    2021-05-10
    Superproffsiga, trevliga och snabba! Jag som kund kände mig trygg hela tiden att de hade koll och de var snabba på att svara på frågor och hitta bra lösningar. Kommer helt klart använda de till framtida arbeten!
  • Johan R
    2021-05-08
    Bytet av vårt hus elnät och säkringar/proppar som gjordes under 4 dagar skedde verkligen till vår belåtenhet.

Bra bemötande, pålitlighet gällande tidslängd och kostnader.

Vi blev mycket nöjda med Elkontakten som vår leverantör
    2021-05-07
    Grymt team som ställer upp .
    Fick snabb hjälp ute på arbetsplatsen .
    2021-05-07
    Som alltid ett förstklassigt jobb!
    Kommer garanterat att anlita dem för alla eljobb.
    2021-05-05
    Ny kabel till El-spis.
    Byte av 3 strömbrytare.

Hyfsat enkelt att komma i kontakt med.
    Höll lovad tid och kostnad för arbetet.
    Trevliga killar som utförde jobbet.
    Utfördes av Sebastian och en kollega namn ?

Överväger om att byta El-ledningar i huset genom dem.
    Fick tipset av Sebastian då ledningarna ser torra ut.
    2021-05-01
    Behövde hjälp med nya kontakter i köket efter renovering, en lampa samt installation av ugn, spishäll mm. Fick jättebra hjälp av Sebastian. Proffsig, trevlig och snabb! De var också snabba på återkoppling och flexibla med tider. Kan verkligen rekommendera Elkontakten.
  • Hans Jonas Gustav S
    2021-04-27
    Bra bemötande hela vägen. Höll priset i offerten. Killarna som gjorde jobbet var proffsiga, läste på ordentligt om en komponent till laddboxen innan installation så det skulle bli rätt och dialog hela tiden så man visste vad som hände.
  • Tryggve B
    2021-04-27
    Förutom lite strul vid överlämning mellan elektrikerna så är vi väldigt nöjda med killarnas attityd, problemlösningsförmåga, initiativförmåga och arbetsinsats.
    2021-04-23
    Serviceminded och hjälpsamma. Rekommenderar!
    Hej

Andra gången jag använder Elkontakten, bra kommunikation och proffsigt jobb
    2021-04-22
    Vi beställde värmekabel till en Brf.
    Snabba, enkla, bra priser.

Rekommenderar varmt!

Kim
    2021-04-22
    Duktig och pålitlig, bra kommunikation.
    Inkoppling av SPA-bad. Mycket proffsigt och snabbt levererat
    2021-04-21
    Smidiga och lyhörda för vad man vill och behöver, ställer alltid upp och levererar med kvalitet.
    2021-04-17
    Mina beställda jobb har utförts snabbt och välgjort. Dom kommer med bra och vettiga förslag på lösningar av problem som vi har gällande olika eljobb.
    2021-04-05
    Installation av Easee laddbox. Märkte direkt att de hade rätt kompetens och kunskap om just den laddaren vilket gjorde att jag valde att anlita dem.

De höll sina tider bra, allt från när de kunde ta jobbet till hur lång tid jobbet tog på plats. Vågar ge dom 5 stjärnor även om fakturan inte har kommit än ;)

Kan varmt rekommenderas!
    2021-04-02
    bra kommunikation, professionell, fick jobbet gjort
    2021-04-02
    Lagning av värmekabelanläggning på tak.
    Trevligt bemötande och återkom med offert
    efter de gjort felsökning.
    Accept av offert och arbetet utfört inom rimlig tid därefte, med avisering av tid dessförinnan.
    Brf Tavastgatan 31
  • Bo Lennart V
    2021-03-26
    Levererade enl deras eget förslag till fast pris. Priser för materia i offerten var nivå med inköpspris som jag har kollat. En mätartavla pris 2240:-. En annan leverantör skulle ha 5650:- för exakt samma tavla.
    2021-03-23
    Elektrikern gjorde vad vi kom överens om.
    2021-03-19
    Vi behövde akut hjälp med några el-arbeten för att kunna slutföra arbeten inom tidsramen.
    Ringde Markus på Elkontakten och bad om hjälp, det kom 2 elektriker till oss inom 2 timmar och såg till så vi han med och slutföra arbetet.

Mycket seriöst och effektivt företag, trevliga och lösningsorienterade. Detta företag är några man vill ha och göra med och kommer definitivt använda dom igen.

5/5 stjärnor!
    Tack! Alltid kul när man kan leverera snabb service. Elkontakten Sverige AB
    2021-03-16
    Tillmötesgående och trevliga!
    2021-03-15
    KJell A
    Fick hjälp med omdragning av ledning till spis.
    Utfördes av Sebastian o Viktor till stor belåtenhet.
    Höll tid och pris.
    Tack för rekommendationen.
    Ja det var lite problematiskt men vi löste det tillslut.
    2021-03-04
    Fick snabbt hjälp med några elarbeten i lägenheten! Viktor som kom var väldigt trevlig och kunnig! Rekommenderar verkligen!
    2021-03-04
    Proffesionellt och bra service .
    2021-03-03
    Ny elcentral och nya ledningar i hela huset. Duktiga elektriker som gjorde sitt jobb på utsatt tid. De kom också med relevanta förslag på vad som kunde förbättras ytterligare utan att det kändes som "merförsäljning ". Full pott!
    2021-03-02
    Underbara! Väldigt kunna och hjälpsamma!
    2021-03-02
    Fick hjälp av Elkontakten att tråda om/dra om all el i lägenheten, samt sätta upp ett antal nya uttag.

Supertrevligt bemötande först via mail och telefon, och sen också på plats! Arbetet sköttes snyggt och effektivt trots vissa klurigheter med tidigare dragning och gömda kopplingsdosor. Blev under arbetet kontinuerligt informerad/tillfrågad om lösningar och tidsåtgång.

Vi är jättenöjda med allt, kommer definitivt vända mig till Elkontakten igen för framtida el-jobb!
    2021-03-02
    Proffsigt och snabbt utfört jobb. Trevligt bemötande. Rekommenderas!
  • Johan R
    2021-02-22
    Mycket bra!
    Helt enligt förväntningar och förhoppningar!