Elkontakten Sverige AB

Elkontakten erbjuder attraktiva lösningar för deras kunder, det spelar inger roll om det gäller ombyggnationer för kontor, belysningsanläggningar eller nyproduktioner. Vi är ett otroligt flexibelt företag som jobbar stenhårt för att förstå våra kunders önskemål och för att tillhandahålla den mest ekonomiska, estetiska och funktionella lösningen för våra kunder.

Vi fokuserar alltid på att du som kund ska bli nöjd med vårt utförda arbete. Genom att alltid uppdatera oss på de senaste lösningarna som finns inom branschen och dessutom vidareutbilda oss på nya tekniker och produkter kan vi tillhandahålla dig som kund med de senaste och bästa lösningarna. Vi ser fram emot att höra från dig, varmt välkommen!

Läs vad 289 kunder tycker om Elkontakten Sverige AB 2

2022-09-28 Verifierad kund
    Snabb offert, bra utfört jobb av kunniga. flexibla yrkespersoner och rimligt pris!
    2022-09-28 Verifierad kund
    Kom med bra tips och råd vid besök inför kabeldragning i uterum. De kom sen samma dag och utförde jobbet. Mycket nöjd med resultatet.
    2022-09-28 Verifierad kund
    Bra initial återkoppling om pris och ungefärlig väntetid förnär arbete kunde göras som även hölls. Inga konstigheter med arbetet även om man kan tycka elektrikerna tog lite väl lång tid på sig
    2022-09-21 Verifierad kund
    Snabb service, mycket trevlig och duktig elektriker.
    2022-09-01 Verifierad kund
    De kom och hjälpe oss med my ket kort varsel
    2022-08-29 Verifierad kund
    Jag tycker allt var smidigt och bra Diskmaskinen fungerar perfekt
    Tacksam för bra bemötande och ett utmärkt utfört jobb
    Tack
    2022-08-27 Verifierad kund
    Elkontakten var toppenbra från start till slut! De installerade en laddbox och satte in en ny elcentral åt mig, jobbet blev både bra och snyggt. Kan verkligen rekommendera dem!
  • Per-Olof R
    2022-08-23 Verifierad kund
    Proffsigt, säkert och snyggt!
    Om det behövs, ska jag anlita dom igen!
  • Joachim L
    2022-07-19 Verifierad kund
    Bra seriöst företag, fått hjälp på rätt kort tid dessutom.
    2022-07-11 Verifierad kund
    Pålitligt företag som jag har anlitat för många arbeten under flera års tid.
    Vänligt bemötande och professionellt utförda arbeten.

Michael Müller
    Byggentreprenör
    2022-07-10 Verifierad kund
    Vi har blivit väl bemötta av Elkontakten.
    Vi hade inga direkta förväntningar utan både Ludvig och Andreas är 2 väldigt duktiga, noggranna och trevliga elektriker.
    Vi behövde hjälp med att el-säkra stora delar av vårt hus, arbetet utfördes väldigt bra, elektrikerna blev färdiga med sitt arbete tidigare än vad som var beräknat och även budgeten låg under det budgeterade.

Vi är jättenöjda med arbetet.

Tomas och Cecilia Häggström
    2022-07-09 Verifierad kund
    Bra, snabb och proffsig service.
    2022-07-07 Spontant omdöme
    Mycket bra och proffsigt arbete till ett bra pris. Jag behövde byta spotlight vilket gick smidigt och bra. Därefter behövde jag få ner en display från vinden och Sebastian löste det på bästa tänkbara sättet och på kort tid. Det blev både praktiskt och snyggt placerad. Så nu kan jag äntligen justera ventilationen i huset utan att behöva gå upp på vinden. Tusen tack, är mycket nöjd med arbetet och den servicen jag fick.
    2022-07-02 Verifierad kund
    Företaget sköter om fastighetens takvärmeanlggning med översyn 1 ggr per år efter den vinter som varit och att den är ok inför kommande. Kollar också om snöskottarna gjort några synliga skador på plåttak. Lämnar synerapport. Vi är helt nöjda.
    2022-07-01 Verifierad kund
    Supertrevliga. Hjälpte mig som privatperson med lite elgrejer.
    2022-06-30 Verifierad kund
    Vi fick otroligt bra hjälp när vi hade förlorat strömmen till halva huset. Marcus hade egntligen massa annat, men såg till att svänga förbi oss en timme senare. Väl där konstaterades att felet låg i gatan och han hjälpte till att koppla in vattenfall. Stort tack!
    2022-06-29 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande i telefon och av killarna på plats. Fick hjälp snabbt. Rekommenderas starkt.
    2022-06-29 Verifierad kund
    Gjorde ett litet jobb till ett litet pris.
    De flesta andra har mycket högre "startkostnad"
    2022-06-19 Verifierad kund
    Supernöjd med bolaget, bemötandet och utfört arbete. Installerade en laddbox till bilen och det blev verkligen ett bra itfört jobb. Jag kommer definitivt att ringa dom igen om behov för andra el-arbeten skulle dyka upp i huset.
    2022-06-17 Verifierad kund
    Snabb återkoppling och behövde bara vänta några få dagar trots att det var ett litet jobb att utföra. Utmärkt jobb av trevliga installatörer. Mycket nöjd!
    2022-06-17 Verifierad kund
    Nöjd med jobbet, supertrevlig personal.
    2022-06-03 Verifierad kund
    Kom fort och tittade på jobbet och utförde även jobbet kort därpå utan anmärkning. Trevliga och glada! Rekommenderas starkt.
    2022-06-02 Verifierad kund
    Bra kontinuerlig kontakt. Ibland lite otydlig info men som blev tydlig efter uppföljande frågor.
    2022-06-01 Verifierad kund
    Höll lovad tid o pris.
    Trevligt bemötande.
    2022-06-01 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande!
    Offerten kunde varit lite tydligare, t ex kunde det ha framgått vad priset ut till kund blir efter avdrag (nu står det i text hur man ska beräkna slutpris men det missas lätt, två parallella kolumner i en tabell hade varit att föredra).
    Tack för återkopplingen Ola. Vi ser över detta för att göra det tydligare i framtiden. Elkontakten Sverige AB
    2022-05-31 Verifierad kund
    Bra jobb, trevlig, kunnig och hjälpsam personal men tar rejält betalt och med en hög startavgift som extra och överraskande irritationsmoment
    Hej Lars,
    Mindre arbeten kräver mer hantering i form av ROT-bidragsansökningar, avrapporteringar och schemaläggning.
    Precis som det står i offerten tar vi lite mer betalt för de inledande timmarna på en order för att kunna erbjuda ROT-bidrag även på de minsta arbetena.
    2022-05-30 Verifierad kund
    Hade ett stort behov av att dra om all el i en gammal lägenhet. Fantastiskt bemötande från Andreas och Ludvig från start. Kontinuerlig återkoppling under arbetets gång med frågor samt tips på kloka lösningar. Detta har varit en stor trygghet för mig som kund. Resultatet helt perfekt! Kommer att varmt rekommendera El-kontakten till vänner och bekanta och kommer definitivt kontakta El-kontakten för framtida jobb!
    Tack Calle för den fina återkopplingen.
    Jag skall framföra detta till Andreas och Ludvig.
    2022-05-19 Verifierad kund
    Man blir nöjd varje gång som kund
    2022-05-18 Verifierad kund
    Jag arbetar på ett annat elinstallationsföretag som vid flera tillfällen fått hjälp av Elkontakten då vi själva haft lite mycket att göra och varit i behov av extra manskap. De har alltid ställt upp i den mån de kan för att hjälpa en kollega i nöd. Personalen är mycket kompetent och serviceinriktad!
    2022-05-17 Verifierad kund
    Ett utmärkt företag vars anställda är både kunniga och trevliga. Våra byten av elkontakter och eluttag till nya innehållande dimrar resulterade i lösningar som överträffade våra förväntningar. Montering av lampor och spotlights utfördes med stor yrkeskunskap. Så snyggt och bra det blev!!! Varmt tack för ert arbete hos oss. Och varmt tack för supertrevligt bemötande.
    Fantastiskt kul att höra jag skall framföra detta till de som var på plats. Tack! Elkontakten Sverige AB
    2022-05-04 Verifierad kund
    Kunniga elektrikerna och proffsigt utfört arbete och bemötande. Tjönsten de utförde var åtgärd av jordfelsbrytaren nedslag. Byte av en eldosa i köket.
    2022-05-04 Verifierad kund
    Snabb återkoppling om kostnad.
    Pålitligt företag med kunnig personal.
    Kontroll och inställning av anläggning för takvärme.
    2022-05-03 Verifierad kund
    Trevligt, snabbt och kvalitativt!
    2022-05-02 Verifierad kund
    Superbra! Snabbt och enkelt. Trevliga!
    2022-04-18 Verifierad kund
    Marcus som är den jag kontaktar genom åren i stora och små ärenden gör alltid ett utmärkt arbete vilket gör att jag återkommer till honom varje gång vi behöver hjälp hos oss.
    2022-04-18 Verifierad kund
    Jag har verkligen god erfarenhet av Elkontakten Sverige AB. Under en veckas tid bytte företaget all el i vår 70-tals villa, alla kontakter, installerade ny elcentral och bytte ut alla radiatorer. Ett stort jobb alltså som utfördes av Andreas och Ludwig till full belåtenhet. Trevliga elektriker som var lätta att ha att göra med.
    Som sagt, vi är nöjda med utfört arbete, och slutfakturan stämde med offerten. MVH från oss i Nackdala, Tumba
    2022-04-12 Verifierad kund
    Jättenöjd! Löste alla el problem perfekt.
    2022-03-30 Verifierad kund
    Snabb och bra hantering av ärendet, från offert till utförande! Trevliga och lyhörda medarbetar som utförde arbetet utan problem enligt våra önskemål med bra input för bästa möjliga lösning. Kommer använda igen vid behov.
    2022-03-28 Verifierad kund
    Elkontakten gjorde ett mycket bra jobb och vi är nöjda på alla sätt. Enkla att kommunicera med, elektriker med bra känsla för att utföra snygga installationer och bra uppskattning av kostnaden!
    Tack Oliver!
    Super kul att du är nöjd.
    2022-03-28 Verifierad kund
    Bra och noggrann elektriker! Rekommenderas.
  • Simon T
    2022-03-28 Verifierad kund
    Fick kontakt med företaget via deras formulär på hemsidan då jag sökte efter en installatör av laddboxar. Efter en tid fick jag svar i inkorgen om att man ville boka en tid för att komma ut och titta på installationen innan man lämnade pris. Det ger ett seriöst intryck och mer möjlighet till att ge ett korrekt pris till kunden. Från andra företag fick jag "luft-offerter" baserade på antaganden trots att jag hade skickat en väldigt tydlig kravspec.

Sebastian W från Elkontakten Huddinge kom till mig och vi var direkt på samma våglängd. Båda lika nördiga och samma jargong.
    Han tog mina önskemål på allvar, kontrollerade mina uppgifter mot sin expert på företaget om kabeldimensionering och kunde hitta en lösning för min laddbox och anläggning som fungerade.

Jobbet innefattade en Easee laddbox, inklusive laddkabel, upphängare, uppsäkring av central och total installation. Då Sebastian varit på plats kunde han och jag även komma överens om nivån på förberedelser för installationen från mitt håll. Vad behövde jag flytta på och förbereda etc.
    Det gjorde att installationen gick mycket smidigt.

Trots kylan som rådde på installationsdagen blev arbetet klart strax efter lunch med en mycket snygg installation och endast kortare avbrott av elen.

Grön ROT direkt på fakturan också. Enda som kan upplevas negativt hos en del personer är den korta betaltiden om 10 dagar på fakturan. Men är man förberedd på detta då det framgår i offerten så var det ingen överraskning för min del.

Till alla som är lite nördiga och vill beställa laddbox eller andra jobb så kan jag rekommendera Elkontakten Sverige AB. Kommer definitivt höra av mig för framtida jobb till detta företag.
    Fantastiskt roligt att läsa din återkoppling jag skall framföra detta till Sebastian.
    Super kul att du är nöjd.
    2022-03-24 Verifierad kund
    Fick hjälp av Elkontakten med att uppdatera elen i min tvåa och även lägga till flera uttag och är mycket nöjd med både arbete och kommunikation! Trevligt bemötande både på plats och över telefon, och jobbet blev t.o.m. klart tidigare än beräknat. Rekommenderar varmt!
    2022-03-24 Verifierad kund
    Installerade nya infällda spotlights m.m. Bra bemötande, god service, bra förslag på åtgärder, tydlig dokumentation samt utförande på plats. Mycket nöjd.
    2022-03-23 Verifierad kund
    Snabb och rak kommunikation, väl utfört jobb!
  • 2022-03-22 Spontant omdöme
    Så väldigt fint bemötande från Elkontaktens Viktor Sievertz, både av mig och min demenssjuka mamma som fick en spisvakt installerad. Dessutom snabbt och bra utfört jobb och snabb och tydlig återkoppling.

Rekommenderas!
    Tack Lotta för den fina återkopplingen. Elkontakten Sverige AB
    2022-03-07 Verifierad kund
    Riktigt snabb service och grym återkoppling!

Uppskattar verkligen Elkontakten och det bemötande vi fått där!
    2022-03-07 Verifierad kund
    Bra kontakt samt, men onödigt dyra
    Hej Filip,
    Tack för återkopplingen.
    Vi skickar alltid ut våra priser innan beställning så att det blir tydligt vad det kommer att kosta.
    Jag skall dubbelkolla om det blivit något fel i debiteringen.
    2022-03-06 Verifierad kund
    Tog lång tid att få återkoppling på ärendet som man ombads lämna på hemsidan. Elektrikerna kom 3h senare än inbokad tid.

Arbetet utfördes bra även om det blev dyrt.
    Hej Samuel,
    Tack för återkopplingen.
    Jag tar med mig detta och ser hur vi kan bättra oss framöver.
    2022-03-05 Verifierad kund
    Fick hjälp av Sebastian att ta ner en gammal elcentral och koppla in en byggcentral. Gick snabbt och bra. Trevlig och proffsig kille.
    2022-02-21 Verifierad kund
    Kompetenta och trevliga. Skulle rekomendera!