Detta är ett så uruselt företag, jag har stått i telefonen och väntat att de ska svara i 1,5 tim samt att jag har mailat dem 3 gånger, ingen återkopplar. Använd inte detta företaget.
ePARK Group
10 omdömen om ePARK Group
Hej Susanne, vi beklagar detta. Ska undersöka vad som hänt idag i ditt ärende. Maila support@epark.se så får du ett ärendenummer., men jag antar att du redan gjort detta. Vi undersöker och återkommer.
Undvik om ni kan! Går ej att nå via telefon. Svarar inte på kundtjänst. Går inte att ändra ansökan om parkeringstillstånd. Betalat i 2 månader utan att använda eftersom det gick igenom en vecka efter ansökan då vi redan skaffat annat. Väntar fortfarande på svar från kundservice tre veckor efter att jag skickat mejl samt påminnelser. Förstår inte hur ett sådant företag får fortsätta att vara verksamma. Tror inte att de har någon som svarar i telefon utan låter människor ringa tills de tröttnar.
Hej Astrid, beklagar verkligen att ditt ärende inte har hanterats på ett bra sätt. Vi kommer att kontakta dig inom kort för att hitta en lösning.
Så dåligt!! Så dåligt!!! Har försökt komma i kontakt med dem i månadsskiftet ang parkerings tillstånd i 3 dagar utan resultat. Jag har mailat och inte fått svar, på telefon är de nästan omöjliga att få kontakt med… väntar fortfarande på att få ett godkände för ett P-tillstånd. Helt sjukt…tyvärr så kan man inte välja någon annan aktor då de har tagit över parkeringen vid boendet.
Hej Jasmina. Tack för att du delar din upplevelse. Vi beklagar verkligen att du haft svårt att komma i kontakt med oss och att ditt ärende kring parkeringstillståndet inte har hanterats så snabbt som det borde. Vi förstår att detta är frustrerande, särskilt när du behöver ett giltigt tillstånd för din parkering. Vi vill gärna hjälpa dig att få ditt tillstånd godkänt så snart som möjligt. Vänligen kontakta oss direkt via support@epark.se Tack för ditt tålamod – vi ser fram emot att lösa detta åt dig. Vänliga hälsningar, Kundservice, ePARK, support@epark.se 010-101 31 10
📢 Recension av ePark – En varning till alla konsumenter Jag vill starkt avråda alla från att använda eParks tjänster. Min upplevelse med dem är ett skolboksexempel på hur ett företag utnyttjar bristfälliga rutiner för att driva in oskäliga avgifter via inkasso, utan att ha säkerställt att kunden ens fått fakturan. ❌ Brister i fakturahantering Trots att jag aldrig mottagit vare sig originalfaktura eller påminnelse, skickade ePark ärendet vidare till inkasso (Intrum). När jag ifrågasatte detta fick jag följande svar: “Då...
Hej, Tack för att du delar din upplevelse. Vi beklagar verkligen de problem du haft med fakturor och appen – det är inte den service vi vill ge. Din parkeringsbiljett är giltig när du får bekräftelse via SMS eller i appen. Om inget fakturaval görs skickas faktura via brev, men vi erbjuder också flera andra alternativ: E-faktura (anmälan görs via din internetbank) E-postfaktura (kan aktiveras i appen under Mitt konto) Kort- och Swishbetalning Företagsabonnemang för företag - ePARK Business Vi tar din feedback om appen vidare...
Alltid dyrast och sämst. Testa själv en månad och se efter.
Hej Peter. Verifiera ditt konto och betala med kort. Vi är den mest kostnadseffektiva appen och har höga betyg i både App Store och Google Play. Kontakta vår kundservice på 010-101 31 10 så hjälper vi till om det har har blivit något fel. Vi är måna att du och våra andra kunder ska vara 100% nöjda med vår betaltjänst. Trevlig sommar och vi ser fram emot ditt samtal.🙂
Jag har haft en mycket negativ upplevelse med ePARK. Det hela började med en parkeringsavgift på 13,92 kr, som resulterade i en faktura på 39 kr och därefter en betalningspåminnelse på 99 kr – en ökning på över 600 % av det ursprungliga beloppet. När jag kontaktade företaget för att ifrågasätta dessa oproportionerliga avgifter och ställa frågor kring bristen på tydlig information om extra kostnader för SMS-betalning, möttes jag av vaga och opersonliga svar. Trots att jag flera gånger bad om att få mina frågor besvarade,...
Hej Tiina Tack för att du delar din upplevelse. Vi beklagar verkligen att du upplevt vår hantering som otydlig och oproportionerlig – det är inte den känsla vi vill att någon kund ska ha. Vi vill gärna förtydliga några delar: Vid SMS-betalning tillkommer en fakturaavgift om du får en pappersfaktura av oss - om inget annat betalningssätt väljs skickas faktura via brev, men vi erbjuder även e-faktura (anmälan via internetbank), e-postfaktura (aktiveras i appen under Mitt konto), samt betalning direkt med kort eller Swish....
6kronor i parkeringsavgift 25 kronor i fakturaavgift… hade kanske varit bättre att chansa på böter? Fakturan kommer 3 månader senare så man kommer inte ihåg varifrån…
Tack för att du delar din upplevelse. Vi förstår att det kan kännas frustrerande när fakturaavgiften blir högre än parkeringsavgiften, och när fakturan kommer långt efter parkeringen. Vi vill förtydliga att fakturaavgiften tillkommer när man väljer att få faktura via brev. För att undvika denna avgift erbjuder vi flera alternativ: e-faktura via internetbank, e-postfaktura i appen, kort- eller Swishbetalning. Vi arbetar dessutom med att förbättra vårt faktureringssystem och byter till ett nytt system i november, vilket...
Tyvärr, finns inte mins 5. Inget faktura någonsin, inget påmminelse. Men suddenly fick jag inkasso. Om inkasso kan hitta dig för 11 kr...hur företaget kan inte skicka fakturan? Epost, SMS, Kivra...ingenting. Man får aldrig i livet använda deras tjänster. De få vara reklamerade till Stockholm stad eller nån myndighet som kan få stop på dem. Hur är det tillåtet att en sån företag ska driva parkering tjänster? Om det är någon som har en idee var kan man reklamera de, skriv det. Desto fler, desto bättre.
Hej Elena. Tack för att du delar din upplevelse.Vi vill gärna förklara att vi arbetar med flera betalningsalternativ för att säkerställa att våra kunder får fakturor på det sätt som passar dem: SMS, e-postfaktura, e-faktura via internetbank, Swish eller pappersfaktura. Om du upplever att något inte fungerar korrekt vill vi att du kontaktar oss direkt, så att vi kan undersöka ärendet och lösa det så snabbt som möjligt. Vi vill också nämna att vi i november byter faktureringssystem, vilket kommer att göra våra digitala utskick...
Detta mejl har jag skickat till Motala Kommun idag: "Jag vill uppmärksamma er på att kommunen har avtal med ett oseriöst p-företag. Vid ett besök i Motala den 29 maj, då jag arrangerade ett studentjubileum för ett 60-tal personer, SMS-parkerade vi via ePARK 9 minuter i centrum, pris 2:18 kr. Parkeringsföretaget ifråga heter Electronic Parking AB från Göteborg. (Tyvärr har Motala Kommun tydligen inte avtal med EasyPark, som är det absolut bästa alternativet och borde vara en självklarhet för en stad som satsar på turismen...
I denna djungel av parkeringsmöjligheter har man som stressad mamma inte alltid tid och möjlighet att läsa alla villkor. Jag var ute i storm med mina två barn och ville bara få mitt ärende utfört och sen komma hem så fort som möjligt. Jag missade att läsa deras upplysningar ordentligt... parkeringen kostade 11 kr och fakturaavgiften 25 kr. Jag bad ePark att skippa fakturaavgiften mot att jag ser till att i fortsättningen ha rätt betalningsalternativ redo för framtida stressade situationer. Men nej, stenhårda att fakturaavgift...