Eskilstuna Begravningsbyrå AB

Eskilstuna Begravningsbyrå AB

Välkommen till Eskilstuna Begravningsbyrå AB!

Det är förmodligen inte det första du som anhörig till en avliden tänker på, men en begravningen är en viktig del av sorgeprocessen. Vi på Eskilstuna Begravningsbyrå AB hjälper dig med allt från juridisk rådgivning, bouppteckning, arvskiften, testamente och äktenskapsförord till blommor, kista, urnor och mycket mer.

Vi är en auktoriserad begravningsbyrå vilket innebär att du kan vara trygg. Våra medarbetare är professionella och har många års erfarenhet.

Läs vad 64 kunder tycker om Eskilstuna Begravningsbyrå AB 2

2021-11-12
    Blev vänligt bemött vilket uppskattades samt att man fick svar på många av frågorna man hade
    2021-11-10
    Byrån ligger extrakt och bra i Eskilstuna. Vi fick ett vänligt mottagande. Vi fick professionella råd och ekonomiska uppgifter. Vid första mötet gjordes i ordning tidningsannonser och texter mycket modernt och digitalt. Detta var långt över förväntan. Vi trodde att det skulle ta några dagar. Vi bokade kyrka och minnesstund också direkt. Enastående. Vi var mycket nöjda. Nästa möte också lugnt och fint gjorde vi iordning kyrkoprogrammet och utseendet i kyrkan. Vi fick beröm för arrangemangen. Flera var uvarna vid urna istf kyrka.
    2021-10-28
    Bra bemötande. Bra service. Lyhördhet. Råd och tips utan att vara påträngande.
    2021-10-28
    Professionellt uppträdanden. Allt har fungerat so far.
    En plump är väl att samarbetet ias med samarbetet med Västsvensk Stengravyr påverkar miljön pga långa transporter.
    2021-10-10
    Proffesionellt bemötande. Samma kunniga person som vid förrauppdraget ett år tidigare. Allt har fungerat enligt förväntan. All kommunikation har skett per telefon eller Mail.
    2021-09-26
    Vi blev bra bemötta och fick parkera utanför och dessutom frågan om vi ville ha kaffe.
    Våra förväntningar var stora efter en negativ erfarenhet av FONUS 2003 då vår far dog.
    Vi hade ett lugnt och fint samtal och en uppgörelse om vad vi ville köpa för tjänst samt en effektiv digital kommunikation via mail.
    2021-09-25
    Vid första mötet så sa representanten fel namn och personnummer på den avlidna, som då råkade vara en annan släkting som fortfarande är i liv så det blev lite olustigt. Sen när flera av gästerna till begravningen ringde och frågade om vägen till kapellet så fick de bara till svar ”Googla” … vi pratar då om äldre människor som tyckte detta va jätte jobbigt.
    2021-08-27
    Mitt i sorgen och saknaden av en anhörigs plötsliga bortgång bemöttes vi av en seriös aktör som hjälpte oss igenom allt det praktiska kring begravningen. Som tur är har man ju själv inte enorm erfaremhet i detta ämne så det var skönt med tydliga alternativ och beskrivningar hur man kan göra. Proffsigt skött från Eskilstuna Begravningsbyrå på alla sätt både vid första mötet och genom hela processen.

Tack / Petri
    2021-08-24
    Vi blev professionellt bemötta och begravningsentreprenören var trevlig och lätt att ha att göra med.
    2021-07-15
    Vi hade stora förväntningar och blev väldigt bra bemötta och fick mycket bra hjälp med våra val till en begravning
    2021-06-21
    Vi blev väldigt trevligt bemötta av en lösningsfokuserad Peter.
    Inget var omöjligt och våra förväntningar tillgodosågs på ett professionellt sätt. Vi var alla väldigt nöjda med allt från våra tankar kring det mesta till begravningsceremonin.
  • Jan B
    2021-06-08
    Vi ville ha hjälp med begravning av en älskad mamma o mormor
    Eskilstuna begravningsbyrå har skött allt på ett utmärkt sätt
    Jag/vi rekommenderar verkligen begravningsbyrån till alla i samma situation
    Toppbetyg till alla inblandade
    2021-05-17
    Köpte begravning med allt
    Vänligt och bra bemötande
    Inte fullt på topp, flera handläggare,minnesgåvor hann inte fram
    Just begravning
    2021-05-07
    Begravning av min mor. Kista, blommor, annons, svepning, transport, representant vid begravningen.

Allt fungerade utmärkt.

Gåva bestående av ljuslykta med inspiration av dödsannonsen var ingen bra idé. Kändes makabert.
    2021-05-06
    Genuint bemötande av kompetent rådgivare. Bara plus.
  • Gerd A
    2021-04-24
    Bra o saklig vägledning i en svår stund. Fint engagemang och bemötande vid begravningen, uppskattade möjligheten till digital begravning och att tända ljus
    2021-04-23
    1. Begravning
    2. Professionellt
    3. Kunnighet, empati och lyssnande

På alla plan utmärkt
    2021-03-18
    Begravning och bouppteckning.

Mycket bra bemötande.

Hade höga förväntningar eftersom jag anlitat dem tidigare och blev lika nöjd även denna gång.
    2021-03-06
    Jag tycker att vi blev kunnigt och bra bemötta och fick all hjälp vi behövde.
    Ett tips bara är att det skulle behövas någon mikrofon för att höra prästen vid livesändningen.
    Tack för allt och den fina boken om begravningen!
    2021-02-13
    Vi var i kontakt med Eskilstuna Begravningsbyrå för att planera en begravning och alla var så hjälpsamma. Vänlig personal och snabb hantering av våra ärenden. Förstående personal som lyssnade in och gav oss tiden att fundera.
    2021-02-08
    Mycket fint bemötande, professionellt agerande vid begravningsceremoni och goda kontakter hela tiden fä
    2021-02-03
    Trevlig och kunnig personal. Dialog om t ex dödsannons fungerade utmärkt. Fint att man kan lägga upp en sida för den döda på hemsidan där man kan "tända ljus" och skriva minnesord. Trevligt att man fick en ljushållare med dödsannonsen på som minne samt även en fin minnesbok med all dokumentation.
    2021-01-23
    Lungt och sansat
    Gav bra svar på de frågor vi hade.
  • Anna Margit Ulrika A
    2021-01-18
    Vi rekommenderar gärna Eskilstuna Begravningsyrå AB. Vi har fått så fint och bra bemötande, väldigt kunniga och en mycket vacker begravning! Tack för allt!
    2020-12-23
    Dom fick uppdraget att fixa min fars begraving och den var till full belåtenhet
    2020-12-17
    Trevligt bemötande och god service!
    2020-11-23
    Jag har använt eskilstuna begravningsbyrån två gånger i år vid begravningar. Fått ett mycket trevligt och proffsigt bemötande.
    2020-10-22
    Vi blev så väl bemöta av alla på Begravningsbyrån, då vår dotter bodde och dog utomlands. Det fanns inga hinder för personalen att hjälpa oss med allt vad det innebär. Vi köpte urna, annonsen och deras tjänster.
    2020-10-15
    Inget fel på bemötande eller utförande av begärd tjänst.
    Däremot kostnadsberäkningens utförande och prissättningen.
    2020-09-21
    De fångade upp våra behov mitt i den värsta sorgen på ett lyhört och respektfullt sätt. De har varit och är ett bra stöd med allt praktiskt, bouppteckning mm.
    2020-09-20
    Toppenbetyg till hur dom tog hand om min pappas begravning.
    Deras minnesbok var jättebra verkligen ett fint minne från begravningen.
    2020-09-17
    Hjälp med begravning, bouppteckning mm
    Utmärkt bemötande, snabb handläggning, allt har så här långt fungerat enligt våra förväntningar.
    Skulle gärna rekommendera byrån till släkt och vänner.
    2020-09-09
    Vi har blivit otroligt hjärtligt bemötta.
    Hjälp med alla möjliga o omöjliga frågor.
    Mycket bra.
    I. L
    2020-08-18
    Bra och värdigt mottagande. Stor kompetens.
    2020-07-31
    Eskilstuna Begravningsbyrå och Peter Jansson har skött om mig och Håkans barn med ambitionen att göra en så fin begravning, för älskade Håkan, som bara är möjligt. Det har från första stund varit ett mycket positivt, professionellt och vördnadsfullt bemötande från Peter. Så oändligt viktigt i en sån här sorglig upplevelse.
    Peter har varit lyhörd, kvalitetsmedveten hela tiden. Det kändes till slut som vi kände varandra. Dottern har också uttryckt sin tacksamhet över ditt bemötande. Hur du ordnat vid kistan, så vackert. Dagen efter åkte jag till kransgården och det var så otroligt fint där också. Programbladen och minnesboken är vi mycket nöjda med. Hög kvalitet! Bänkarna i kapellet snyggt ställda. Du påminde om att jag skulle ta min ros, som låg på bordet. Du gav mig de programkort som var över. Stort tack Peter för att du gjorde så fint för Håkan och familjen. Kram från Agneta Nihlfors
    2020-07-17
    Begravning Jag har blivit väl omhändertagen Förväntningarna som jag hade levde företaget upp till mycket väl Jag upplevde att personalen verkligen är empatisk och tillmötesgående. Jag kommer att rekommendera Eskilstuna Begravningsbyrå till bekanta
    2020-07-17
    Helt enligt tidigare erfarenhet och förväntningar.
    2020-07-12
    Mycket varmt och professionellt bemötande när jag skulle ordna begravning för min far. Rekommenderas absolut!
    2020-06-30
    Trevlig och vänligt bemötande och goda råd. Allt var ordnat till stor belåtenhet och på ett värdigt sätt.
    2020-06-02
    Döds- och tackannonser. Direktbegravning p g a Corona så det blev bara kremering och sedan transport till Minneslund. Sen tillkom Bouppteckning.

Bra bemötande . Vi har inte haft bouppteckning ännu så om den kan jag inte uttala mig.
  • Linda K
    2020-05-27
    Vi har fått så bra hjälp av all personal vi varit i kontakt med. Vi hade hjälp med att göra annons för tidningen val av kista val av urna samt hjälp med kontakter utanför för att kunna ordna själva begravnings ceremonin. Vi tog även hjälp med att ordna bouppteckningen.
    Vi hade inga direkta förväntningar men jag kan säga att valet var inte så svårt när man ringt runt trevligt bemötande från start redan i telefonen.
    Väl på plats så vart vi alla så bra bemötta av all personal som vi mötte alla sa Hej trots att det inte var oss de skulle möta.
    När man är i sorg så tänker man kanske inte alltid klart men där fanns ni och kunde komma med råd Jag kommer varmt rekommendera er till andra.
    Ska jag sätta ett betyg så får ni 10 av 10 på alla punkter.
    2020-05-27
    Väldigt enkla att ha med att göra. Tydliga och professionella.
    Överraskande var minnesboken. Positiv överraskning.
    Tack för hjälpen på min mors begravning
  • Elin W
    2020-05-11
    Ordning och redan, bra engagemang från början till slut. Peter Jansson är en klippa. Min mamma dog i Corona så all kommunikation skedde per telefon.
    Finare begravning kunde man ej önska sig, fantastiskt vackert och väl utfört.
    2020-05-07
    Smidigt, tydligt, enkelt, flexibelt och värdigt i en svår stund.
    2020-05-07
    Vi blev väldigt väl bemötta av en lugn, inkännande o närvarande kvinna, minns tyvärr ej namnet, på begravningsbyrån.
    Ceremonin blev helt enligt våra önskemål. Hon försökte inte sälja in de delar vi valt att lösa på annat sätt vilket verkligen uppskattades.
    Jag skulle varmt rekommendera Eskilstuna begravningsbyrå.
    2020-04-22
    Begravning som under rådande omständigheter måste skötas digitalt och per telefon. Kändes konstigt men hjälp av min dotter så tycker jag så här efteråt att personalen hjälpte oss på ett mycket bra sätt och försökte tillmötesgå våra önskemål så vi fick en begravning som blev vacker och personalen som var närvarande hade ordnat fint. När man hade speciella önskemål så försökte de verkligen att ordna det
    2020-04-06
    Tycker att kontakten fungerade bra. Det var lite trassel med officianten pga ett missförstånd men det löste sig på bra sätt.
    2020-04-02
    Mkt trevligt bemötande ang min frus och vår dotters mamma avskedscermoni och fin hjälp med bouppteckningen
  • Mattias J
    2020-04-01
    Jag anlitade Eskilstuna Begravningsbyrå att ta hand om min fars begravning. Dom var mycket bra att ha att göra med, allt från första mötet med planeringen. Dom ordnade även kontakten med dom som skötte fikat efter själva begravningen.
    2020-03-16
    Tveksamheter runt bemötande: Det var mycket tal om kostnader. Kan vara ett tips till nästa gång att om man som kund inte frågar efter kostnader, så behöver det kanske inte framhållas i varje läge. Det är en svår situation som det är och kanske finns det inte rätt eller fel när det gäller bemötandet, men det här stack ut lite och vi reagerade på att det kändes onödigt.
    Maten via catering i Västerås var otillräcklig mängd. Maten tog slut trots 4 anmälda som inte kom .