Eskilstuna Begravningsbyrå AB

Rådhustorget 1, 633 40 Eskilstuna — Visa karta

Välkommen till Eskilstuna Begravningsbyrå AB!

Det är förmodligen inte det första du som anhörig till en avliden tänker på, men en begravningen är en viktig del av sorgeprocessen. Vi på Eskilstuna Begravningsbyrå AB hjälper dig med allt från juridisk rådgivning, bouppteckning, arvskiften, testamente och äktenskapsförord till blommor, kista, urnor och mycket mer.

Vi är en auktoriserad begravningsbyrå vilket innebär att du kan vara trygg. Våra medarbetare är professionella och har många års erfarenhet.

Läs vad 37 kunder tycker om Eskilstuna Begravningsbyrå AB

• 2020-10-22

Kristine K skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Vi blev så väl bemöta av alla på Begravningsbyrån, då vår dotter bodde och dog utomlands. Det fanns inga hinder för personalen att hjälpa oss med allt vad det innebär. Vi köpte urna, annonsen och deras tjänster. Läs mer
  • 2020-10-15

Orvar L skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Inget fel på bemötande eller utförande av begärd tjänst.
    Däremot kostnadsberäkningens utförande och prissättningen. Läs mer
  • 2020-09-21

Mattias G skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    De fångade upp våra behov mitt i den värsta sorgen på ett lyhört och respektfullt sätt. De har varit och är ett bra stöd med allt praktiskt, bouppteckning mm. Läs mer
  • 2020-09-20

Christer S skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Toppenbetyg till hur dom tog hand om min pappas begravning.
    Deras minnesbok var jättebra verkligen ett fint minne från begravningen. Läs mer
  • 2020-09-17

Charlott M skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Hjälp med begravning, bouppteckning mm
    Utmärkt bemötande, snabb handläggning, allt har så här långt fungerat enligt våra förväntningar.
    Skulle gärna rekommendera byrån till släkt och vänner. Läs mer
  • 2020-09-09

Ingegerd L skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Vi har blivit otroligt hjärtligt bemötta.
    Hjälp med alla möjliga o omöjliga frågor.
    Mycket bra.
    I. L Läs mer
  • 2020-08-18

Jan M skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Bra och värdigt mottagande. Stor kompetens. Läs mer
  • 2020-07-31

Agneta N skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Eskilstuna Begravningsbyrå och Peter Jansson har skött om mig och Håkans barn med ambitionen att göra en så fin begravning, för älskade Håkan, som bara är möjligt. Det har från första stund varit ett mycket positivt, professionellt och vördnadsfullt bemötande från Peter. Så oändligt viktigt i en sån här sorglig upplevelse.
    Peter har varit lyhörd, kvalitetsmedveten hela tiden. Det kändes till slut som vi kände varandra. Dottern har också uttryckt sin tacksamhet över ditt bemötande. Hur du ordnat vid kistan, så vackert. Dagen efter åkte jag till kransgården och det var så otroligt fint där också. Programbladen och minnesboken är vi mycket nöjda med. Hög kvalitet! Bänkarna i kapellet snyggt ställda. Du påminde om att jag skulle ta min ros, som låg på bordet. Du gav mig de programkort som var över. Stort tack Peter för att du gjorde så fint för Håkan och familjen. Kram från Agneta Nihlfors Läs mer
  • 2020-07-17

Ann-kristin E skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Begravning Jag har blivit väl omhändertagen Förväntningarna som jag hade levde företaget upp till mycket väl Jag upplevde att personalen verkligen är empatisk och tillmötesgående. Jag kommer att rekommendera Eskilstuna Begravningsbyrå till bekanta Läs mer
  • 2020-07-17

Jörgen L skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Helt enligt tidigare erfarenhet och förväntningar. Läs mer
  • 2020-07-12

CHRISTOFER G skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Mycket varmt och professionellt bemötande när jag skulle ordna begravning för min far. Rekommenderas absolut! Läs mer
  • 2020-06-30

John A skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Trevlig och vänligt bemötande och goda råd. Allt var ordnat till stor belåtenhet och på ett värdigt sätt. Läs mer
  • 2020-06-02

Margareta Å skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Döds- och tackannonser. Direktbegravning p g a Corona så det blev bara kremering och sedan transport till Minneslund. Sen tillkom Bouppteckning.

Bra bemötande . Vi har inte haft bouppteckning ännu så om den kan jag inte uttala mig. Läs mer
  • Linda K

2020-05-27

Linda K skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Vi har fått så bra hjälp av all personal vi varit i kontakt med. Vi hade hjälp med att göra annons för tidningen val av kista val av urna samt hjälp med kontakter utanför för att kunna ordna själva begravnings ceremonin. Vi tog även hjälp med att ordna bouppteckningen.
    Vi hade inga direkta förväntningar men jag kan säga att valet var inte så svårt när man ringt runt trevligt bemötande från start redan i telefonen.
    Väl på plats så vart vi alla så bra bemötta av all personal som vi mötte alla sa Hej trots att det inte var oss de skulle möta.
    När man är i sorg så tänker man kanske inte alltid klart men där fanns ni och kunde komma med råd Jag kommer varmt rekommendera er till andra.
    Ska jag sätta ett betyg så får ni 10 av 10 på alla punkter. Läs mer
  • 2020-05-27

Dan L skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Väldigt enkla att ha med att göra. Tydliga och professionella.
    Överraskande var minnesboken. Positiv överraskning.
    Tack för hjälpen på min mors begravning Läs mer
  • Elin W

2020-05-11

Elin W skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Ordning och redan, bra engagemang från början till slut. Peter Jansson är en klippa. Min mamma dog i Corona så all kommunikation skedde per telefon.
    Finare begravning kunde man ej önska sig, fantastiskt vackert och väl utfört. Läs mer
  • 2020-05-07

Carina L skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Smidigt, tydligt, enkelt, flexibelt och värdigt i en svår stund. Läs mer
  • 2020-05-07

Annelie J skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Vi blev väldigt väl bemötta av en lugn, inkännande o närvarande kvinna, minns tyvärr ej namnet, på begravningsbyrån.
    Ceremonin blev helt enligt våra önskemål. Hon försökte inte sälja in de delar vi valt att lösa på annat sätt vilket verkligen uppskattades.
    Jag skulle varmt rekommendera Eskilstuna begravningsbyrå. Läs mer
  • 2020-04-22

Inga T skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Begravning som under rådande omständigheter måste skötas digitalt och per telefon. Kändes konstigt men hjälp av min dotter så tycker jag så här efteråt att personalen hjälpte oss på ett mycket bra sätt och försökte tillmötesgå våra önskemål så vi fick en begravning som blev vacker och personalen som var närvarande hade ordnat fint. När man hade speciella önskemål så försökte de verkligen att ordna det Läs mer
  • 2020-04-06

Heidi L skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Tycker att kontakten fungerade bra. Det var lite trassel med officianten pga ett missförstånd men det löste sig på bra sätt. Läs mer
  • 2020-04-02

Mats K skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Mkt trevligt bemötande ang min frus och vår dotters mamma avskedscermoni och fin hjälp med bouppteckningen Läs mer
  • Mattias J

2020-04-01

Mattias J skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Jag anlitade Eskilstuna Begravningsbyrå att ta hand om min fars begravning. Dom var mycket bra att ha att göra med, allt från första mötet med planeringen. Dom ordnade även kontakten med dom som skötte fikat efter själva begravningen. Läs mer
  • 2020-03-16

Elisabet J skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Tveksamheter runt bemötande: Det var mycket tal om kostnader. Kan vara ett tips till nästa gång att om man som kund inte frågar efter kostnader, så behöver det kanske inte framhållas i varje läge. Det är en svår situation som det är och kanske finns det inte rätt eller fel när det gäller bemötandet, men det här stack ut lite och vi reagerade på att det kändes onödigt.
    Maten via catering i Västerås var otillräcklig mängd. Maten tog slut trots 4 anmälda som inte kom . Läs mer
  • 2020-03-14

Borce K skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Trevliga , hjälpsamma och kunniga.
    Bra att ha o göra med. Läs mer
  • 2020-03-14

Leif K skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Seriöst och vänligt
    Egentligen valde vi Eskilstuna Begravningsbyrå för att det är smidigt att parkera. Nu är vi tacksamma för det. Utomordentligt proffsigt, smidigt, värdigt och välkomnande i ett sorgligt ärende Läs mer

Eva-lis C skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Vi fick den hjälp vi frågade efter. Läs mer

Claes N skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Vi bokade begravning och har köpt juridiska tjänster.
    Mycket bra bemötande och alla förväntningar har hitills infriats. Läs mer

Maria T skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Hjälp med urna, kremering och annonsering.
    Kunnig personal och trevligt bemötande. Snabbt återkoppling. Läs mer
  • 2020-01-29

Lotta E skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Mycket bra bemötande och informativ hjälp vid bokning av begravning. Väldigt hjälpsam före, under och efter begravning. Rekommenderas varmt Läs mer
  • 2020-01-22

Jan-erik W skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Allt har varit bra efter mammas bortgång. Träff innan begravning, begravningen och minnesboken. Bara bouppteckningen som jag inte kan bedöma än eftersom vi inte haft den än. Läs mer
  • 2020-01-13

Conny L skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Bra mottagande och bra hjälp kanonbra bemötande vid min fars dödsfall Läs mer
  • 2020-01-01

Erja N skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Väldigt proffsiga och tillmötesgående för våra önskemål. Aningen dyrt Läs mer
  • 2019-12-16

Alva M skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Alla var hjälpsamma över förväntan. Har också fått hjälp och tips efter allting, kunde inte varit mer tacksam
    Rekomenderar verkligen
    Tack för allting! Läs mer
  • 2019-12-16

Regina K skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Överlag bra bemötande på E:a Begravningsbyrå AB.

Det som gjorde mig gladast var att de hade gjort en
    jättefin "Minnesbok" med det som man absoult vill ha samlat som minne, både namn och texten på allt och alla.
    Ett stort tack för detta....jättefint minne!
    Regina Karlin Läs mer
  • 2019-11-24

Linda F skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Vi fick inte den hjälp vi förväntade oss vid ett sista avsked. Någonting blev fel i kommunikationen mellan Polisen i Eskilstuna, Rättsmedicinska i Solna och Eskilstuna Begravningsbyrå. Slutade med att vi själva ringde Rättsmedicinska och styrde upp det. Läs mer
  • 2019-10-16

Bengt E skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Begravning, annons, kista, urna, blommor, transporter mm.
    Blev bemött på ett utmärkt sätt.
    Förväntningarna var höga och företaget levde upp till dem.
    Sammanfattning: utmärkt! Läs mer
  • 2019-09-02

Per A skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    Vi köpte en begravningstjänst och vi alla tycker attb vi har blivit bemötta på ett proffesionellt och värdigt sätt. Byrån levde upp till våra förväntningar och vi kan varmt rekommendera Helena och hennes team till andra.

Med Vänliga Hälsningar
    Per Agurén med familj Läs mer

Rådhustorget 1, 633 40 Eskilstuna

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte