Eskilstuna Begravningsbyrå AB

Eskilstuna Begravningsbyrå AB

Välkommen till Eskilstuna Begravningsbyrå AB!

Det är förmodligen inte det första du som anhörig till en avliden tänker på, men en begravningen är en viktig del av sorgeprocessen. Vi på Eskilstuna Begravningsbyrå AB hjälper dig med allt från juridisk rådgivning, bouppteckning, arvskiften, testamente och äktenskapsförord till blommor, kista, urnor och mycket mer.

Vi är en auktoriserad begravningsbyrå vilket innebär att du kan vara trygg. Våra medarbetare är professionella och har många års erfarenhet.

Läs vad 92 kunder tycker om Eskilstuna Begravningsbyrå AB 2

2022-10-13 Verifierad kund
    De hjälpte oss proffesionellt och med värme i en svår stund i livet
    2022-09-22 Verifierad kund
    Smidigt & lätt. Fina minnessaker, 'gravsten', minnesbok, annonser
    2022-09-13 Verifierad kund
    Bra bemötande och tillgänglighet.
    Mycket hjälpsamma och förstående för min och min brors situation. Blev en jättefin begravning för vår pappa. Personligt och fint precis som kvinnan som rekommenderade denna begravningsbyrå sa.
    Är mycket nöjd.
    2022-08-17 Verifierad kund
    Blev konstigt eftersom min bror o Tomas på byrån varit arbetskamrater.
    Annars ok
    2022-07-19 Verifierad kund
    Bra bemötande, professionell hantering av alla delar inför och under begravningen.
    2022-07-14 Verifierad kund
    Blev mycket bra bemött och Kristoffer var omtänksam , tillgänglig och saklig , perfekt för jobbet = NÖJD KUND MVG 🙂 kommer gladeligen rekommendera dem m.v.h Micke Ekholm
    2022-07-14 Verifierad kund
    Finns inget negativt att säga.
    Har aldrig haft några som helst problem.
    Alltid trevligt bemötande och kanon service!
    2022-07-10 Verifierad kund
    Vi blev bra bemötta. I den situationen vi var så är man tacksam för råd och förslag på allt man ska ta ställning till.
    Anledningen till kontakten med företaget var ett dödsfall.
    2022-06-28 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande.
    Jag/vi gade inte några speciella förväntningar.
    Tydlig förklaring vad jag kunde förvänta mig av min mammas begravning utan akt.
    Mvh Carola Angreus
    2022-06-27 Verifierad kund
    Trots tråkiga omständigheter kändes det lugnt och tryggt och att lotsas igenom planeringen inför mammas och pappas begravning.
    2022-06-26 Verifierad kund
    Jag blev mycket väl bemött. Mina förväntningar infriades väl. Begravningen av min make blev bra. Jag kände stort stöd av Kristoffer från Eskilstuna Begravni gsbyrå.
    2022-06-24 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande. Har anlitat dom flertalet gånger. Tyvärr kunde dom inte hjälpa till med bouppteckning den här gången. Annars hade vi gjort det. Allt på samma ställe.
    2022-05-28 Verifierad kund
    Jag fick hjälp med begravningen och boupptäckningen. Allt gick bra även att ja tog hand om sakerna i Finland. Tack till Peter, Kristofer och Cecilia <3
    2022-05-26 Verifierad kund
    Har ganska liten erfarenhet av att vara nära någon som gått bort och därför behöva ordna med begravning.
    Kan därför bara säga att vår begravning blev som förväntat.
    2022-05-25 Verifierad kund
    Jag fick ett mycket bra bemötande av både kunnig och trevlig personal
    2022-05-10 Verifierad kund
    Mycket fint ordnat vid begravningen.
    2022-05-09 Verifierad kund
    Gott bemötande och professionellt.
    2022-05-01 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Personal tog God tid att prata igenom allt
    2022-04-28 Verifierad kund
    Förtroende ingivande och tryggt
    2022-04-15 Verifierad kund
    Allt har varit utmärkt
    Alltid hjälpsamma med goda råd
    Begravning
    2022-04-08 Verifierad kund
    Enkelt att hantera frågor. Lätt att göra korrigeringar. Uppfyllde mina förväntningar väl. Vänligt och professionellt bemött. Gällde en begravning.
    2022-04-02 Verifierad kund
    Proffsigt, mjukt och vänligt bemötande.
    En begravningsbyrå som jag varmt kan rekommendera.
    2022-03-31 Verifierad kund
    Levde upp till förväntningarna.
    2022-02-11 Verifierad kund
    Trevligt och proffsigt bemötande. Jag hade inga förutfattade förväntningar.
    2022-02-11 Verifierad kund
    Trevligt och proffesionellt bemötande.
    2022-02-09 Verifierad kund
    Kunde inte få ett bättre bemötande, vi blev väl omhändertagna av personal i vår stora sorg. Begravningsceremonin blev över förväntan. Vi rekommenderar gärna den här begravningsbyrån.
    2022-01-04 Verifierad kund
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande gällande begravningsarrangemang!
    2021-12-18 Verifierad kund
    Empatiskt och värdigt bemötande
    Lyhörda för de frågor och tankar vi hade kring begravningen
    2021-11-12 Verifierad kund
    Blev vänligt bemött vilket uppskattades samt att man fick svar på många av frågorna man hade
    2021-11-10 Verifierad kund
    Byrån ligger extrakt och bra i Eskilstuna. Vi fick ett vänligt mottagande. Vi fick professionella råd och ekonomiska uppgifter. Vid första mötet gjordes i ordning tidningsannonser och texter mycket modernt och digitalt. Detta var långt över förväntan. Vi trodde att det skulle ta några dagar. Vi bokade kyrka och minnesstund också direkt. Enastående. Vi var mycket nöjda. Nästa möte också lugnt och fint gjorde vi iordning kyrkoprogrammet och utseendet i kyrkan. Vi fick beröm för arrangemangen. Flera var uvarna vid urna istf kyrka.
    2021-10-28 Verifierad kund
    Bra bemötande. Bra service. Lyhördhet. Råd och tips utan att vara påträngande.
    2021-10-28 Verifierad kund
    Professionellt uppträdanden. Allt har fungerat so far.
    En plump är väl att samarbetet ias med samarbetet med Västsvensk Stengravyr påverkar miljön pga långa transporter.
    2021-10-10 Verifierad kund
    Proffesionellt bemötande. Samma kunniga person som vid förrauppdraget ett år tidigare. Allt har fungerat enligt förväntan. All kommunikation har skett per telefon eller Mail.
    2021-09-26 Verifierad kund
    Vi blev bra bemötta och fick parkera utanför och dessutom frågan om vi ville ha kaffe.
    Våra förväntningar var stora efter en negativ erfarenhet av FONUS 2003 då vår far dog.
    Vi hade ett lugnt och fint samtal och en uppgörelse om vad vi ville köpa för tjänst samt en effektiv digital kommunikation via mail.
    2021-09-25 Verifierad kund
    Vid första mötet så sa representanten fel namn och personnummer på den avlidna, som då råkade vara en annan släkting som fortfarande är i liv så det blev lite olustigt. Sen när flera av gästerna till begravningen ringde och frågade om vägen till kapellet så fick de bara till svar ”Googla” … vi pratar då om äldre människor som tyckte detta va jätte jobbigt.
    2021-08-27 Verifierad kund
    Mitt i sorgen och saknaden av en anhörigs plötsliga bortgång bemöttes vi av en seriös aktör som hjälpte oss igenom allt det praktiska kring begravningen. Som tur är har man ju själv inte enorm erfaremhet i detta ämne så det var skönt med tydliga alternativ och beskrivningar hur man kan göra. Proffsigt skött från Eskilstuna Begravningsbyrå på alla sätt både vid första mötet och genom hela processen.

Tack / Petri
    2021-08-24 Verifierad kund
    Vi blev professionellt bemötta och begravningsentreprenören var trevlig och lätt att ha att göra med.
    2021-07-15 Verifierad kund
    Vi hade stora förväntningar och blev väldigt bra bemötta och fick mycket bra hjälp med våra val till en begravning
    2021-06-21 Verifierad kund
    Vi blev väldigt trevligt bemötta av en lösningsfokuserad Peter.
    Inget var omöjligt och våra förväntningar tillgodosågs på ett professionellt sätt. Vi var alla väldigt nöjda med allt från våra tankar kring det mesta till begravningsceremonin.
  • Jan B
    skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    2021-06-08 Verifierad kund
    Vi ville ha hjälp med begravning av en älskad mamma o mormor
    Eskilstuna begravningsbyrå har skött allt på ett utmärkt sätt
    Jag/vi rekommenderar verkligen begravningsbyrån till alla i samma situation
    Toppbetyg till alla inblandade
    2021-05-17 Verifierad kund
    Köpte begravning med allt
    Vänligt och bra bemötande
    Inte fullt på topp, flera handläggare,minnesgåvor hann inte fram
    Just begravning
    2021-05-07 Verifierad kund
    Begravning av min mor. Kista, blommor, annons, svepning, transport, representant vid begravningen.

Allt fungerade utmärkt.

Gåva bestående av ljuslykta med inspiration av dödsannonsen var ingen bra idé. Kändes makabert.
    2021-05-06 Verifierad kund
    Genuint bemötande av kompetent rådgivare. Bara plus.
  • Gerd A
    skrev om Eskilstuna Begravningsbyrå AB
    2021-04-24 Verifierad kund
    Bra o saklig vägledning i en svår stund. Fint engagemang och bemötande vid begravningen, uppskattade möjligheten till digital begravning och att tända ljus
    2021-04-23 Verifierad kund
    1. Begravning
    2. Professionellt
    3. Kunnighet, empati och lyssnande

På alla plan utmärkt
    2021-03-18 Verifierad kund
    Begravning och bouppteckning.

Mycket bra bemötande.

Hade höga förväntningar eftersom jag anlitat dem tidigare och blev lika nöjd även denna gång.
    2021-03-06 Verifierad kund
    Jag tycker att vi blev kunnigt och bra bemötta och fick all hjälp vi behövde.
    Ett tips bara är att det skulle behövas någon mikrofon för att höra prästen vid livesändningen.
    Tack för allt och den fina boken om begravningen!
    2021-02-13 Verifierad kund
    Vi var i kontakt med Eskilstuna Begravningsbyrå för att planera en begravning och alla var så hjälpsamma. Vänlig personal och snabb hantering av våra ärenden. Förstående personal som lyssnade in och gav oss tiden att fundera.
    2021-02-08 Verifierad kund
    Mycket fint bemötande, professionellt agerande vid begravningsceremoni och goda kontakter hela tiden fä
    2021-02-03 Verifierad kund
    Trevlig och kunnig personal. Dialog om t ex dödsannons fungerade utmärkt. Fint att man kan lägga upp en sida för den döda på hemsidan där man kan "tända ljus" och skriva minnesord. Trevligt att man fick en ljushållare med dödsannonsen på som minne samt även en fin minnesbok med all dokumentation.