Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Ring 08-646 66 90 evidensia.se
4.4

Välkommen till Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik Vår klinik är belägen i Fruängens Centrum i Stockholm och har djurtandvård som huvudsaklig inriktning. All vår personal har tillsammans bred kompetens gällande tand- och munhälsa på hund och katt och här jobbar kunnig och omtänksam personal som alltid har ditt djurs bästa...

215 omdömen om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Dmitrii K
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Evidensia i Fruängen är sämsta kliniken vi varit på. Vi fick vänta 20 minuter trotts bokad och betalat tid. En veterinär är ytterst oprofessionell. Pratar inte svenska. Säger en diagnos sen ändrar sig, sen ändrar sig igen. Det är att jämföra med att om du kommit till märkes bilverkstad när bilen startar inte och de börjar med att byta hjul och titta på spolarvätska nivå, och fortsätter, fortsätter, fortsätter tills slumpmässig hittar de givare som är paj. Rena gissningar. Veterinär skulle återkoppla med resultatet av provet...

YEZICA N
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

PLÖTSLIGT händer det... För första gången på snart 11 år går Yaga till veterinären och låter sig inspekteras (denna gång i munnen) utan lagfasthållning av olympiska mått, utan att skrika och klösa på väggarna och spraymåla desamma medelst analsäckstömning. För det mesta är det kört redan vid chipavläsning och sedan går det inte att vända oavsett hur pedagogisk man är. Mälarhöjdens veterinärklinik och Vet. Julia Åkerlind, folks... Som bara satte sig på golvet, lät kelpien tugga henne i ansiktet, gav matte tid att sätta...

Vivi W
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Veterinärerna vi träffade var helt fantastiska. De bemötte mig och min stressade hund med stor empati. De tog det lugnt, kände in och tog sig tid och var så förstående. Vi var på samma lag. Under detta besök fick min hund möjlighet att vara sig själv, och i kommunikation med veterinärerna kunde hon utveckla en kontakt i förtroende. Jag är så tacksam för detta fina bemötande. Hela upplägget alltifrån tidsbokning till hämtning efteråt var väl genomtänkt. Det genomsyrades av intresse och respekt för såväl det medicinska som för det pedagogiska och psykologiska för djur och djurägare.

Sandra C
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Jättetrevlig och kunnig personal. Trevlig och lugn miljö också så jag och min hund är väldigt nöjda.

Anki N
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Proffsigt och varmt bemötande. Min mycket oroliga vovve fick bästa möjliga omhändertagande och vård i samband med tandoperation. Både matte och hund är tacksamma för en trygg och värdig upplevelse! Tack!

rane b
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Vi skulle låta dra ut en huggtand på en liten hund. Tanden var inte nämnvärt angripen men tandköttet hade skadats på utsidan av tanden så pass mycket att det var bättre att dra ut tanden. En sköterska tittade på tandstatusen och förmedlade detta till veterinären som skulle utföra själva ingreppet. Hon kom tillbaka och informerade oss att priset skulle ligga mellan 8-10.000kr. Troligast var att det hade hamnat i närheten av 10.000kr för i det priset 8000kr ingick inga röntgenbilder. Vi tog kontakt med en annan veterinärmottagning...

rane b gillar detta
Svar från Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Vi antar att det gäller din hund Baloo? Baloo har tidigare haft grav parodontit, prisuppgiften du fick var för röntgen helstatus och professionell tandrengöring samt extraktion av den lösa tanden. Eftersom vi vet att Baloo sedan tidigare har omfattande parodontit-förändringar på sina tänder gav vi en prisuppgift för att bedöma och göra en handlingsplan för hela munnen inklusive att dra ut den lösa tanden. Victoria som undersökte Baloo är inte sköterska utan legitimerad veterinär med omfattande tandutbildning. Alla...

Cajsa J
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Som nybliven kattägare visste jag inte riktigt vad jag hade att vänta inför det första veterinärbesöket för Mini. Vi blev så fint bemötta och kände oss trygga med den vård som Mini fick. Känns skönt att vi hittat "vår" veterinär.

Irene P
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Otroligt duktig, trevlig personal.De är mycket omtänksamma med djuren och vår katt verkar lugn när han är där både före och efter operationerna. Dagen efter hör de av sig på telefon och frågar hur deras patient mår.Vi är mycket nöjda med kliniken och har och kommer att fortsätta rekommendera dem.

Afl K
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Mycket trevligt och kompetent bemötande

Miriam F
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Informativa, lugna och engagerade. Jag upplever att jag får vara med och fatta beslut i processen och höra olika infallsvinklar. Personalen verkar väl insatta.

Per N
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Bra bemötande. Trovärdiga. Snabba och effektiva. Sympatiska i en svår situation. Bra efteruppföljning.

Marie Therese N
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Trevligt bemötande i en trevlig miljö. Det bästa var att min hund fick träffa mig så fort hon vaknat efter operationen och behövde inte vara i bur, eftersom hon var valp. Kändes skönt att de värnade att hon skulle få en positiv upplevelse hos dem. Lätta att nå på telefon och mail. Hade kontakt via mail och fick snabbt svar. Hade även ett litet problem efter operation som vi löste med fotografi som jag mailade till veterinären för beslut om något behövde göras. Detta kändes super bra att slippa åka hela vägen till dem för detta. Jag har bara positivt omdöme om denna veterinärklinik

Anna T
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Alltid lika vänliga och vill verkligen hjälpa djur och oss ägare. SUPER tycker jag , vänder mig alltid dit nu för tiden

Inger S
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Första besöket på mottagningen med min katt. Kom dit för att ta bort tandsten i narkos. Vänlig o trevlig personal, inget att klaga på.

Lo L
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Bra och kompetent bemötande! Vaccinerade min katt snabbt och smidigt.

Sarmilla P
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Jag kan verkligen rekommendera Mälarhöjdens Veterinärpraktik! Jag har fått oerhört mycket hjälp med mina skygga, sjuka katter (som man knappt kan ta till veterinären). Ett fantastiskt personligt bemötande av alla som jobbar där. Bra uppföljning via telefon. Dom tar sig verkligen tid och klurar ut olika lösningar. Känner mig oerhört trygg med dom!

Erika S
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Trevligt bemötande och hög kompetens.

Camilla D
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Gullig personal, lätt att få tider, ligger bra i förhållande till t-bana för oss som inte är bilburna.

Karin W
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Trevlig personal och bemötande, klara instruktioner efter operation

Tinette S
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Supertacksam för hjälpen med våran lilla Kato! Fantastisk återkoppling av veterinären, ni tog er tid och det kändes tryggt att lämna honom till er! Hoppas ju inte på fler besök,men om det skulle behövas så ses vi igen! 👍🏻

Emilie E
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Ni var super trevliga med mig och min katt Dänsk. Vi kände oss väldigt speciella! Tack snälla!

Bert Y
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Fantastiskt bemötande. Proffsigt och trevligt.

Nathalie P
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Vår tös var tvungen att få sina 4 hörntänder bortopererad. Nyadopterad och skräcklagen vid närkontakt med främlingar, var oron stor att upplevelsen skulle sätta djupa spår på henne. Men personalen var så otroligt ömsinta och varsamma med henne, att hon visade glädje vid samtliga besök.

Charlotte B
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Mycket nöjd med bemötandet från första kontakt till hemgång efter operation. Extra plus för återkoppling (ovanligt idag att veterinär ringer någon dag efter op och frågar om hur hunden mår).

Mârten S
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Bra bemötande. Gjorde en kastration på en av mina hundar - är inte så nöjd med själva ingreppet som jag tycker var alltför stort och fult, uppstod också lite komplikationer men som jag fick bra hjälp med. Tycker kliniken är bra och trevlig men kommer inte kastrera nästa hund där.

Anette E
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Fått mycket bra bemötande både via telefon samt vid operationsbesök med min hund. Pedagogisk information, kunnig personal och vänligt bemötande och omhändertagande.

Felicia M
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Fantastiskt trevliga veterinärer som tog sig tid för min hund. Lugnande spruta, röntgen på käke och tänder och ett stort tålamod. Tack!

Björn H
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Professionellt och trevligt bemötande med hög kompetens och väl strukturerat. Vår hund fickutmärkt vård och hjälp med tänderna. Logistiken fungerade utmärkt. Rekommenderar varmt MHVP.

Sonja K
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Fick en bra tid för vaccinering av min katt. Trevlig personal och allt gick smidigt. Har varit här förut och kommer definitivt att återvända, eftersom jag nu bor i närheten.

Ida R

Lätt att få tid Bra bemötande Professionell och empatiska veterinärer

Sigbritt W
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Vänligt bemötande men för dyrt

Alena R
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Trevligt och personligt bemötande, kunnig personal. Rekommenderas varmt

Michaela T
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Vi är hos denna veterinary på remiss. Allt toppen som hos alla veterinerer, dock dyrare än på andra ställen.

Ann P
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Har varit där flertalet gånger för rengöring av min hunds tänder. De har givit ett gott bemötande vid varje tillfälle, de har gjort ett bra jobb med hundens tänder (tror jag) men tyvärr har all veterinärvård blivit allt dyrare så även där. Jag anlitar dock en annan veterinärklinik för andra problem med mina hundar men då Mälarhöjden är specialister på tänder hamnade vi där för ngr år sedan då det var det som vi behövde hjälp med.

Åsa B
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Mycket professionellt bemötande och vård av min katt med kronisk stomatit. Trots långtidsvård där vi behövt byta veterinär och ha kontakt med såväl kirurger som övriga så har jag alltid fått intrycket av att alla är insatta i just min katts hälsa och sjukdomsutveckling. Genuint intresse för att hjälpa djuren och inte den ekonomiska aspekten. Har tipsat om denna veterinärpraktik till andra i mitt umgänge.

Ann-sofie B
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Trevligt bemötande hela vägen genom två katters tandsjukdom. Mälarhöjdens Vet levde mer än väl upp till mina förväntningar.

Adrienne S
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Jättebra bemötande. Uppskattar flexibiliteten i ert arbete så att jag kunde vara med själv mycket då jag har en lättstressad hund (istället för att bara lämna in hunden på morgonen och hämta på e.m. som är standard på många andra ställen). Bra info både före och efter operation (två avslagna tänder togs bort). Känns väldigt kompetent och tryggt!

Marilén K
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Trevlig personal som var väldigt tillmötesgående när min hund var rädd och därför inte ville hälsa eller hoppa upp på undersökningsbordet.

Anna J
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Ljus och fin praktik. Man blev väl omhändertagen både jag och min katt. Jag som orolig matte kände mig trygg efter besöket. Kommer gärna tillbaka igen om det skulle behövas. /Anna

Emma F
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Toppenbra! De tog hand om min pyttelilla hund på 1,2 kg och både narkos och tandborstning gick bra!

Carola G
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Bra bemötande, viktig information förmedlades efter kontroll av kattens mående trots att ärendet handlade om chip och vaccination.

Vivianne S
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Trevligt bemötande o fina mot min hund

Salvatore D
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Mycket bra och kunnigare personalen !

Jeanette B
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Bra bemötande med utförlig information

Marianne M
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Möttes av mkt.trevlig,hjälpsam personal Jag fick en bra genomgång efter min katts behandling vad som framkommit och hur man vill gå vidare,kändes tryggt!

Helene G
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Trevlig personal och mycket trevligt bemötande både mot hund och ägare. Stor eloge för att inte stora och dyra behandlingar presenterades som första alternativ. Istället förslogs föreslogs enklare behandling (med uppföljning) som nu har visat sig fingera jättebra!

Loes D
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Ja, fullständigt hutlöst att begära 6650 kr för att dra ut en liten mjölktand på en dvärgtaxvalp. Som tur var fann jag en duktig veterinär på annat håll och betalade 1500 kr. De 650 kr utöver det 6000 kr för operation var för att se på tanden, alltså ett extra besök som ni vägrade att ersätta med ett foto som jag kunde skicka. Vi är många som undrar över vart veterinärerna är på väg. Ni verkar anse att det är okej att lura kunder på pengar eftersom försäkringen ju betalar och man ganska tryggt kan appellera till djurägarnas...

Liselotte H
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Jag och min hund blev väl bemötta och omhändertagna hos er. Jag är väldigt nöjd med besöket och operationen där en tand togs bort på min Isac

Monica K

Proffsigt och förtroendeingivande.

Fanny K
Skrev om Evidensia Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Trevlig personal och bra bemötande!