Jag kom in akut med min svårt sjuka hamster och blev bemött på ett sätt jag aldrig tidigare upplevt inom vård – varken för människor eller djur. Personalen var extremt oprofessionell och saknade både empati och tillräcklig kunskap. Istället för att visa förståelse för min oro och sorg, skrattade de och log olustigt när de pratade om avlivning. Det kändes hånande och respektlöst.
När de spekulerade i en diagnos erkände de att de aldrig tidigare sett det hos en hamster. När jag ifrågasatte detta – fortfarande gråtande med... min döende hamster i famnen – fick jag ett aggressivt svar: “Är det du eller jag som är veterinär?”, ropade en i personalen. Det var en fruktansvärd upplevelse.
Jag hade förväntat mig ett professionellt, empatiskt och hjälpsamt bemötande, men fick motsatsen. Ingen tydlig diagnos, ingen hjälp – bara förvirring, kyla och höga kostnader. För en kort konsultation där vi inte fick något konkret alls betalade jag 2 500 kr.
Jag lämnade kliniken mer ledsen, chockad och uppgiven än när jag kom. Jag skulle inte rekommendera Evidensia till någon – varken för smådjur eller andra djur. Det här var den värsta kundupplevelsen jag någonsin varit med om.