Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag1 omdömen om EVOFILM
-
skrev om EVOFILM
Handlar man av ett företag, i detta fallet av EVOfilm i Helsingborg, så förväntar man sig som kund att företaget först och främst följer konsumentköplagen, att man snabbt rättar till löser eventuella problem eller felaktigheter ur produktion till kund, i mitt fall har man definitivt inte alls gjort det (!)
Först när jag påpekar felaktigheten och skickar bilder på den samma, får jag e-mail där man skriver,
" Tack för ditt e-mail. Vi har inte kunnat ta detta vidare förrän nu då vi väntat på bilderna från dig, därav dröjsmålet. Vi har tagit detta vidare till vår produktion och ber de skicka ut en ny solfilm till din vänstra bakruta ( sett framifrån ). Vi återkommer när vi får svar från dem. Ha en fin kväll "
När detta dröjer och ingen solfilm kommer, så e-mailar jag företaget igen som då svarar att man inte kan skicka mig någon ny solfilm och ersätta den solfilm som skrynklat ihop sig uti kanterna och bokstavligen släppt kostnadsfritt.
Istället skriver man i e-mail att man är ledsen att jag missuppfattat deras första e-mail och jag erbjuds istället 50% rabatt på ordinarie pris till en ny solfilm, riktigt uselt och oseriöst (!)
Jag kontaktar företagets kundtjänst via telefon och påtalar konsumentköplagen,
" -En konsument har tre års reklamationsrätt, oavsett utfästelse om garanti från näringsidkarens sida, för fel som inte orsakats av konsumenten. Dvs köprättsliga fel.
-En näringsidkare har således två lagningsförsök på sig för åtgärd av samma fel. Om detta inte är aktuellt ska konsumenten i stället ersättas med en ny likvärdig vara. "
Konsumentvägledarens bedömning, " -Då solfilmen inte passar föreligger ett köprättsligt fel, vilket företaget är skyldiga att åtgärda utan kostnad för konsumenten. "
-Trots detta så vägrar man än så länge att ersätta mig med en ny solfilm (!)
-Till mitt nästa fordon väljer jag nog ett mera seriösare företag (!)Hej Ove, bättre sent än aldrig. Snubblade över din recension häromdagen och känner mig manad att svara trots att det gått så pass lång tid sedan du gav den. Det är alldeles riktigt som du lyfter fram angående konsumentköplagen och den gäller defekta varor, inte varor som skadats tex genom felaktig hantering vilket skett i det här fallet. Produkten har inte installerats korrekt och omfattas därför inte av vare sig lag eller någon av våra garantier.
EVOFILM
I dessa fall erbjuder vi då våra kunder en ny produkt med 50% rabatt eller ett återköp med 50% rabatt. Om det är uselt eller generöst ligger väl i betraktarens ögon men vi uppfattar det som att merparten av våra kunder upplever det som både generöst och omtänksamt när man själv har klantat till det. Jag beklagar verkligen din upplevelse och välkomnar dig att kontakta oss igen så ska vi lösa det där med den skadade filmen på ett bra sätt. Mvh Peter