Evoli AB

Evoli AB

evoli.se
  • BadgeFourYears
4.5

Välkommen till Evoli AB! Vi på Evoli AB ger dig en trygg försäkring till ett lågt pris. Hos oss kan du försäkra din bil, ditt hem eller en produkt som du köper i butik hos en av våra partners. Hos oss slipper du telefonköer eller blanketter. Ändra, avsluta eller uppdatera din försäkring direkt i appen. Ett modernare sätt...

226 omdömen om Evoli AB

Sedan starten hos Reco 2020

Anna O
Skrev om Evoli AB

Snabbt svar, ingen hysterisk bakgrundsmusik eller 10 olika knapptryck innan jag satt i telefonkö. En jättetrevlig kvinna som verkade ha framme mina uppgifter direkt i samtalet. Åtgärdade snabbt mitt ärende och hade trevligt sätt. Efteråt blingade det direkt i min telefon om min kontakt med evoli. Jätteproffesdionellt verkligen👍👍👍👍

Marja-Riitta Kollin E

Katastrof akta er detta förskings bolaget! Jag sålde bilen augusti jag skulle få tillbaka pengar om försäkringen. Dem sagt sedan oktober att dem betalt men inga pengsr mitt konto. Jag har bett prata detas ekonomi dem svrar inte ens detta frågan. Hänvisar nu att nets strul. Jag har frågat minst 5 gånger att jag vill prata med ansvariga mena jag får inte ens svar på detta fråga. Aldrig varit med liknade själv jag jobbar som ekonom vet exakt hela processen går till. 5 månader har gått jag inte fått tillbaka pengar dem påstått...

Svar från Evoli AB

Hej och tack för ditt omdöme! Vi ber verkligen om ursäkt att pengarna inte har betalats ut till dig snabbare. Självklart så ska man också få prata med närmaste chef om man ber om det, vi kommer gå till botten till varför du inte fick göra det när du bad om det. Som det gått till i ditt fall ska bara inte hända. På grund av olika omständigheter så såg det ut som att utbetalningen till dig hade genomförts när så inte var fallet. Ansvarig chef kommer att kontakta dig för att hjälpa till att besvara eventuella frågor som...

Carl-Johan B

Har en bil som är helförsäkrad hos Evoli, som har fått en skada på sig. Första verkstaden Evoli skickade till mig svarade inte, och Evoli skyllde konstant på verkstaden. Därefter föreslog dom att jag själv skulle hitta en verkstad. Jag tog då kontakt med en av Sveriges största kedjor på min bil (Volkswagen Göteborg). Evoli började då maila falsk information och svarade inte på min/verkstadens frågor. Efter mycket om och men fick vi löst det och bokat en tid. Efter några veckor ringer versktaden och säger att det inte är...

Svar från Evoli AB

Hej Carl-Johan, Ursäkta sent svar på detta omdöme. Din bil är numera åtgärd och vi som skriver här har förstått att allting i slutändan gick bra vilket vi är glada över. Men det kanske kan vara fler som läser detta och vill få ett svar på det du tog upp. Självklart så kan man själv välja en verkstad, om man till exempel har en som ligger närmare eller som man sedan tidigare är nöjd med. Att den första verkstaden vi hänvisade till inte svarade är väldigt olyckligt men vi hoppas att det var en engångsföreteelse. Om verkstaden...

Karl-Erik M
Skrev om Evoli AB

Ville försäkra en avställd bil för att kunna åka och besikta den Det tog tid innan ni accepterade det. Ni gav rådet att åka oförsäkrad dit. Kanske inte så bra råd

Emil Henrik S

Det är lätt att göra skadeanmälan samt att man får snabb Bemanning i chatten.

Helena C
Skrev om Evoli AB

försöker betala räkning hela valborgshelgen för att köra lagligt första maj.Detta företag är en massa chattbottar, helt kass app som inte låter en betala även fast man byter till kortbetalning från autogiro.försäkringen täcker inte viltolycka även om du har helförsäkring.

Svar från Evoli AB

Hej Helena C, Vi har ingen chatbot men vi har en funktion som föreslår relevanta artiklar när man beskriver sitt problem, i hopp om att man snabbt ska kunna få svar på sin fråga när vi inte kan svara direkt. Vi känner dock igen oss och vet hur frustrerande det kan kännas när allt man vill är att komma i kontakt med en riktig människa. Oavsett om man väljer att betala med autogiro eller kortbetalning så börjar försäkringen att gälla direkt från den tidpunkt man väljer att försäkra bilen från, oavsett om man lagt in ett...

Mohamed Abo Zeid Eissa M

Bra bra bra bra bra bra bra bra bra bra

Aneta Ewa M
Skrev om Evoli AB

Kunniga personer och bra bemötande och bra erbjudande på bil försäkring många +++

Jonas Arne K

Positiv bra priser bar och lätt föståd hemsida Så på de stora hell nöjd

Olof Martin H

Tecknade bilförsäkring bra service och trevlig personal 🤩

Manoochehr Z

Enkelt att teckna, snabbt att komma fram till kundtjänst, bra pris

Jimmy Andreas G

Smidigt att köpa en bilförsäkring. Trevligt bemötande. Men innan olyckan är framme så är det svårt att betygsätta ett försäkringsbolag.

Niklas Ö
Skrev om Evoli AB

Allt var frid och fröjd tills jag skulle avsluta min bilförsäkring. Då finns det inte nånstans i appen eller på hemsidan att göra det. Det finns inte någon info om hur man gör det heller. Eftersom det är helg måste man dessutom vänta till de öppnar igen så man kan ringa och be dom göra en sån enkel sak. Tyvärr inte någon trevlig upplevelse. Känns väldigt oseriösa.

Svar från Evoli AB

Hej Niklas, På helgerna när vår kundsupport är stängd går det jättebra att lämna ett meddelande i chatten eller skicka ett epost till oss om man behöver hjälp med att avsluta en försäkring. Vi säger då upp försäkringen retroaktivt från det datum du meddelade oss om uppsägningen. - Om du säljer din bil så sägs din försäkring upp automatiskt och pengar som du eventuellt har till godo sätts tillbaka in på ditt bankkonto. - Om du ställer av din bil så övergår din försäkring till en s.k garageförsäkring som du givetvis också...

Kent Ove L
Skrev om Evoli AB

Mycket trevligt bemötande. Lättfattliga instruktioner på nätet för tecknande av försäkring. Har tecknat bil och bostadsrättsförsäkring. Hälsningar Ove Landin

Laszlo R
Skrev om Evoli AB

Fick bra hjälp, en förstående handläggare, Blev ett bra möte.

Basam Bahnam Y

Mycket väl bemötande. Fick hjälp med att försäkra båda bilen och bostaden.

Britt-Marie R

Härligt med nytänk i en gammal stelbent bransch.👍

Åsa Cecilia G

Eftersom jag aldrig behövt utnyttja tjänsten, blir det omöjligt att veta något om vad jag tycker om er. Jag har ringt till er och bemötande från kvinnan jag pratade med var mycket bra. För övrigt har jag inte några åsikter

Sükrü Ö
Skrev om Evoli AB

Proffesionella och duktiga säljare med stor förståelse för vad som är bäst för kunden och företaget.

Bootan Hamad A

Super bra Servic och bra samtal

Per Åke J
Skrev om Evoli AB

Lång telefonkö. Billigt vid kort årlig körsträcka, men rätt dyrt när man kör mer än 2000 mil/år

Svar från Evoli AB

Hej Vad tråkigt att höra att du upplevde det svårt att komma fram när du ringde. Vi har oftast inga telefonköer till vår kundsupporten eller skadeavdelning utan den genomsnittliga svarstiden för våra samtal ligger på under 2 minuter. Vänliga hälsningar Supporten evoli

Bengt Gustaf Kristofer Å

Fint bemötande. Korta svarstider. Mycket konkurrenskraftiga priser.

Ann-Christine R

Jättetrevligt bemötande! Betalningsproblemet löste sig på bästasätt!

Sivar J
Skrev om Evoli AB

Lätt att tag på när man ringer, och trevligt samtal bemötande alltid, tack för att ni finns ⭐️

Robert Eusen S

Smidig uppgradering till premium och trevlig kundtjänst.

Bajar Dler S

Bra bemötande hjälpte till smidigt och förklarade allt bra rekommenderar den försäkringen

Vendela och Christine E gillar detta
Haval Mohammed M

Det var Ganska bra! Tack för allt!

Helen E
Skrev om Evoli AB

Mycket missnöjd kund som vill varna andra om att teckna försäkring med Evoli. Jag hade oturen som köpte en bil från 2016 av en bilfirma som gick i konkurs kort därefter. Någon månad efter det pajade växellådan och priset för en ny var 100,000 kr. Då det saknades två servicestämplar ville Evoli inte bekosta denna skada trots helförsäkring, utan endast en del av kostnaden. Jag gjorde research på bilen vilket tog över sex månaders tid och energi. Jag fick tag på tidigare ägare (en privat och två bilfirmor) samt hittade två...

Svar från Evoli AB

Hej Tråkigt att höra att du inte är nöjd med hanteringen av din skada. Om du känner att något blivit fel så får du gärna, kontakta oss och begära omprövning av din skada. Antingen genom att vända dig till din handläggare eller genom att kontakta klagomålsansvarig. Vänliga hälsningar evoli https://support.evoli.se/sv/articles/3787706-klagomal-har-vi-begatt-ett-misstag

Rune G
Skrev om Evoli AB

Ett mycket bra bemötande. Har nyligen tecknat en bilförsäkring hos er, fick bra hjälp av er handläggare med att avsluta den tidigare. Uppskattar verkligen att hon följde upp och kollade så att det fungerade.

Svar från Evoli AB

Hej Rune, Jag är glad att jag kunde underlätta övergången det är inte lätt att veta hur man ska gå till väga som kund. Välkommen till evoli! :)

Jurita Gull-Britt C

På ett fantastiskt sätt! Så trevligt, kommer att återkomma!🥰

Per-Hugo W

Talade med Kristin. Mycket trevlig och hjälpsam

Svar från Evoli AB

Mycket trevligt samtal Per! Hoppas att vi får höras snart igen :) Trevlig helg och kör försiktigt nu!

Curt Helge Björn J

Väldigt bra..korrekt info, trevligt bemötande o Kort väntetid i telefon..

Anders Tomas H

Bra snabb kundservice, och bemötande i telefon.

Lars Holger A

Mycket korrekt, och trevligt bemötande av kunnig, och engagerad representant som hjälpte till på alla sätt vid tecknande av en bilförsäkring.

Leif Ingemar G

Mycket trevligt och kunnigt bemötandet, det var samma sist jag kontaktade Evoli. Jag köpte en bilförsäkring på en Volvo C70 och väntar på att få en offert på en villaförsäkring.

Svar från Evoli AB

Alltid lika roligt och prata med dig Leif. Vi hörs vidare angående Villaförsäkring inom kort! Trevlig dag nu :)

John Roger E

Det var lätt att komma i kontakt med er. Jag fick ett vänligt bemötande med tydliga svar på mina frågor. Jag köpte en bilförsäkring.

Svar från Evoli AB

Hej Johan, Jag är glad att jag kunde svara på dina funderingar! Tack för ditt fina omdöme och för att du tog din tid. :)

Johan Herbert S

Supernöjd har dem på 3 bilar. Stark rekommendation no

Svar från Evoli AB

Tack för ditt fantastiska omdöme! Trevlig dag på dig! :)

Peter Karam C

Det gick smidigt till att teckna bilförsäkring och det var bra pris.

Erik Gustav Aldor J

Smidigt och bra! En enkel tjänst för alla.

Daniel Ernesto O

Inga förväntningar. Blev pod ov överraskad av den trevliga kundtjänsten dock

Svar från Evoli AB

Tack för att du tog din tid för att ge oss ditt omdöme :) Välkommen åter!

Lars Arne J

Rtghjhhggghhhyggggtgklxdeibcdkjggkggh

Barbara S
Skrev om Evoli AB

Jag fick ordentlig information om bil o hemförsäkring.Karin var tydlig o hade tid att ge mig inf ang hemförsäkring så från juli har jag 2 försäkringar hos Evoli. Jag berättar till mina vänner om er

Svar från Evoli AB

Tack så hjärtligt för att du tagit din tid att skriva något kort om vårt samtal. Vi hoppas att vi även kan bli dina vänners framtida försäkringsbolag! Återigen, Välkommen till evoli! / Christine

Atanasios V
Skrev om Evoli AB

Bilförsäkring. Fick ett trevligt bemötande och svar på mina frågor. Mvh Atanasios

Dick E
Skrev om Evoli AB

Kort väntetid och ett trevligt bemötande 👍

Malin Ann-Louise R

Jag tecknade en bilförsäkring, väldigt trevlig kvinna som jag pratade med.

Svar från Evoli AB

Hej Malin! Tack själv och Välkommen till evoli! :)

Amir Abdulsatar Sohel A

Trevligt och bra bemötande vilket sätt blev du bemött av företaget Vilka förväntningar hade ni och hur levde företaget upp till dem Sammanfatta din upplevelse och beskriv gärna vad du köpte för vara eller tjän

Gustaf Georg Paul T

Bra service. Vänligt bemötande och vettigt upplägg med månadsvis bindning.

Hawser Aziz S

Enkel och smidig svar om ärendet samt direkt återkoppling.

Leif Eelis Edvard R

Jätte bra service då jag skulle byta försäkringsbolag ni hjälpte till med att lösa mina försäkringar då jag var trippel försäkrad Med vänlig hälsning, Leif

Svar från Evoli AB

Tack själv Leif! Och Välkommen tillbaka till oss när det är daggs igen!

Karl Pontus H

Fatntasisk bra bemötande. Fick hjälp och tipps. Supernöjd

Svar från Evoli AB

Tack själv för ett trevligt samtal! :)