Excellent Moving Sweden AB

Välkommen till Excellent Moving Sweden AB!

Är det dags att flytta igen? Eller är det kanske första gången du står inför en flytt. Vi på Excellent Moving Sweden AB hjälper dig med flyttjänster i Stockholm med omnejd. Vi kan även hjälpa dig vid längre flyttar till andra städer.

Vi hjälper dig självklart även med flyttstädning och packning. Allt för att din flytt ska gå så smidigt som möjligt.

Våra tidigare kunder beskriver oss som punktliga, snabba och försiktiga. Vi är väldigt måna om att inget ska gå sönder under din flytt. Du behöver inte oroa dig för överraskningar vad det gäller offererat pris. Vi erbjuder enbart fasta priser.

Läs vad 500 kunder tycker om Excellent Moving Sweden AB 2

2022-01-18 Verifierad kund
    Utflytt, magasinering och inflytt - September 2021

Det första som jag vill nämna med EMS AB som jag tycker va bäst är att de erbjuder ett fastpris! Ingen annan aktör som jag researchade fram erbjöd detta och då är det väldigt svårt att räkna på och inte minst så slipper man eventuella överraskningar på kostnader. Det var huvudanledningen att jag valde EMS AB först.

Själva utflytten och magasineringen av möbler och annat i vår lägenhet gick väldigt bra och fort som tusan. De jobbar helt enkelt väldigt effektivt. Kanske ibland en aning för snabbt då det egentligen vara några saker som jag inte egentligen ville magasinera med de tog sakerna så snabbt att jag hann helt enkelt inte.
    Med det sagt, var det inget problem men det visar mest hur tydlig kommunikation du bör ha på plats med de ansvarig på vad som ska magasineras och inte. För det du utelämnar kommer dem flytta ut :)

Då vi inte hade köpt nytt vid utflytten behövde vi magasinera vilket EMS AB också erbjöd till ett bra pris per månad. Här är egentligen det enda negativa med EMS då jag vid flera tillfällen efter andra månaden inte hade fått någon faktura för magasinering var i kontakt med ägaren och deras ekonomiavdelning vid flera tillfällen och bad om dessa. Men det kom aldrig. Det kom först nu när vi köpt nytt och ska helt enkelt ta våra saker från magasinering in i nästa lägenhet.

Med det sagt, blev det en större summa direkt för alla månader (4 månader), istället för utspritt per månad. Det är ju en liten sur överraskning, om man inte som vi gjorde, va beredda på att detta skulle komma och la undan istället den summan som skulle dragits varje månad.
    Det är det minuset EMS AB får av mig = ber man flertal om att få sin månadsfaktura för magasinering vill man gärna ha den när den ursprungsligen ska komma varje månad och inte allt på en gång.

Nu väntar inom kort inflytt och jag hoppas på en lika effektiv och smidig process.

Stort tack och jag rekommenderar varmt EMS AB.
    2022-01-09 Verifierad kund
    Bra att hålla tiderna och mycket effektiva flyttpersonal! Tack!
  • Måns Henrik S
    2022-01-04 Spontant omdöme
    Flytten från vår 2:a (utan hiss) arbetsleddes av Dillsayyodjon och Elyor.

Definitionen av proffs. Extremt service minded, försiktiga och snabba. Löste ev frågetecken själv. Behövde endast släppa in dom så löste sig resten!
    2022-01-03 Verifierad kund
    Jag hade behov att få en säng till Muskö. 2 grabbar kom med en lagom stor bil. De plastade in alla delar samt tog med en byrå och stege också. De gjorde ett kanonjobb och rekommenderar de varmt
    2021-12-30 Verifierad kund
    Excellent städning trots den anställde var sent.
    2021-12-29 Verifierad kund
    Bemötande från första början har varit positivt, de kom ut och kolla hur mycket saker som skulle flyttas men här kommer mitt minus vilket var att de tyvärr inte räknade rätt på volymen utan det krävdes en bil till vilket de dock löste väldigt snyggt och snabbt dagen efter så det löste sig på ett utmärkt sätt och jag fick hela mitt bohag levererat.

Killarna som flyttade var mycket försiktiga med alla våra saker och allt kom fram utan att något gått sönder. De var riktigt effektiva, snabba, trevliga och de hjälpte till och med mig med en IKEA leverans som kom sammtidgt som de var här vilket var ett plus så rekommenderar helt klart flyttfirman.
    2021-12-29 Verifierad kund
    Fungerade klockrent och smidigt från start till mål. Bra och tydlig kommunikation och trevliga killar som hjälpte till med flytten.
    2021-12-29 Verifierad kund
    Trevliga, kommunikativa och effektiva. Tack!
    2021-12-29 Verifierad kund
    Allt gick bra. Gubbarna kom på angiven tid och flyttade effektivt enligt anvisning.
    2021-12-29 Verifierad kund
    Städningen var jättebra men behövde be om fakturan 5 gånger innan jag fick den 8 månader senare med jättekort förfallodatum vilket tyvärr drar ner betyget.
    2021-12-28 Verifierad kund
    Personalen som bokar och arbetar hos de, både flyttgubbarna och städpersonalen väldigt trevliga. Vi hade höga förväntningar och de levde upp till alla dessa.
    Vi bokade flytten men fick ett bra paketpris så det blev båda från ExellenMoving. Väldigt nogranna och proffecionell personer trevlig personal. Jag tror jag ringde de flera gånger innan flytten och fick aldrig ett otrevligt bemötande. Rekommenderar starkt.
    2021-12-28 Verifierad kund
    Tack för all hjälp under min flyttning från Solna till innerstaden! Ni var smidiga starka och varsamma! Gott Nytt år önskar Camilla Skorup
    2021-12-28 Verifierad kund
    Mycket trevliga och professionella och trevliga män som flyttade alla möbler.
    2021-12-28 Verifierad kund
    Bra service och duktiga flyttkillar
    Utmärkt kundservice med kundfokus

Flyttning sker i 2 steg. Steg 1 avklarad
    2021-12-28 Verifierad kund
    Trevliga, smidiga och väldigt serviceorienterade. Tack för en väldigt smidig flytt!
    2021-12-28 Verifierad kund
    Flytten funkade smidigt, väldigt trevliga flyttkillar och allt gick snabbt och enkelt. Städningen (som genomfördes av underentreprenör) var inte särskilt bra men excellent moving hjälpte till att driva på så att det åtgärdades, samt hörde av sig och försäkrade sig om att allt blivit bra till slut. Kommer använda igen!
    2021-12-27 Verifierad kund
    Smidig flytt från stan till Gustavsberg av flitiga o trevliga killar, jag rekommenderar detta företag varmt👍
    2021-12-27 Verifierad kund
    Mycket smidigt och flexibelt. De som flyttade var väldigt duktiga.
    2021-12-27 Verifierad kund
    Fick flytthjälp. De var mycket duktiga och trevliga.
    2021-12-27 Verifierad kund
    Exellent moving gjorde ett utmärkt arbete och var både försiktiga och hänsynsfulla med mina saker. jag kan absolut rekommendera dem som flytt hjälp i framtiden.
    Bästa hälsningar
    Rebecka
    2021-12-27 Verifierad kund
    Jag kan tycka att säljaren var lite optimistisk mot vad jag sa i telefon. Men dom som jobbade var hur bra som helst! Helt klart värt pengarna! Rekommenderas varmt pga dom.
    2021-12-27 Verifierad kund
    utmärkt service, professionellt utförande, jag är mycket nöjd
    2021-12-27 Verifierad kund
    Starka, snabba, bra laganda, positiva och väldigt bra service och bra pris
    2021-12-27 Verifierad kund
    Trevliga killar dock tjafsade de med varandra vilket var väldigt oprofessionellt. Det tog lång tid för flytten och det verkade inte som att de hade koll på läget. En sak gick sönder och de var allmänt oförsiktiga.
    2021-12-26 Verifierad kund
    Enligt offert!………..,,,,,,,,,,,,((((()krkr&@@”
    2021-12-25 Verifierad kund
    trevliga, pålitliga och skötte allt professionellt.
    2021-12-25 Verifierad kund
    Hjälpsam och vänlig.
    Snabbt och omtänksam.
    2021-12-23 Verifierad kund
    Excellent Moving Sweden är en TOPPEN BRA flytt firma som har varit så tillmötesgående suverän och smidiga att arbeta med✨
    Superbra!
    Mycket trevliga och hjälpsamma killar.
    Rekommenderar varmt! 👍🏼😃
    2021-12-21 Verifierad kund
    Fungerade mycket bra. Snabbt, smidigt och trevligt bemötande.
    2021-12-21 Verifierad kund
    Bra bemötande och trevliga och kunniga arbetare. Rekommenderas
    Mvh/
    2021-12-16 Verifierad kund
    Jag använde mig av Excellent Moving i samband med min flytt och fick ett fantastiskt bemötande både inför, under och efter flytten.

Kom i tid, kreativa i form av att hitta lösningar för mig och extremt hjälpsamma och professionella.

Jag är så nöjd!
    2021-12-15 Verifierad kund
    Snabbt och försiktigt service!
    2021-12-15 Verifierad kund
    Flytthjälp. Det uppstod ett par problem på vägen vilket de löste på allra bästa sätt! Tack!
    2021-12-15 Verifierad kund
    Mycket trevligt personal och god bemötande. Kompetenta killar som gjorde ett effektivt arbete.
    TACK FK.
    2021-12-15 Verifierad kund
    Excellent Moving Sweden AB hjälpte oss med flytten. Vi har fått ett professionell bemötande från beställning hos kundtjänst till genomförande av tjänsten. Trevliga ”service minded” medarbetare, stora och rena billar. Excelent Moving är den bästa flyttfirman i Stockholm!
    2021-12-15 Verifierad kund
    Jag är väldigt nöjd med Excellent Moving. Trevligt bemötande från första stund, allt klaffade bra. Trevliga och smidiga
    "flyttkarlar".
    2021-12-14 Verifierad kund
    Otroligt professionella, eftektiva och trevliga. Bäsa flyttkillarna jag haft!
    Arbetsledare Dilsayyodjon, kollegor Prince och Muhammad. Rekommenderar starkt denna firma och framförallt dess tre killar!
    2021-12-13 Verifierad kund
    Jättebra service innan och efter. Mycket flexibla, bra jobb.
    2021-12-13 Verifierad kund
    Blev väl bemött av företag från ledningen och även flyttkillarna. Snabba på flytt och väl inplastade varor utan skador.

Blev dock kvar lite saker i lägenheten vi fick hämta själva.

Tydligen hade en underleverantör bokats in för flyttstäd. Kan tyvärr bara säga att att det fanns mycket att önska och även efter 2,5 dag så hade dem inte lyckats städa. Vi fick tillslut tillbaka pengarna för städ och valde annat städ bolag.

Hoppas samarbetet mellan dessa två bolag upphör, för flyttbolaget tyckte jag annars gjorde ett bra jobb i helhet.
    Hej Adrian, tack för ert omdöme, vår städ leverantör har varit hos er två gånger och inte lyckats att få er nöjda tyvärr . Vi tar ansvar och notan på oss själva. Inte många företag löser situationer på samma sätt. En femma hade varit uppskattad. Ha en fin kväll.

Mvh Ernest
    2021-12-13 Verifierad kund
    Jag beställde flytthjälp och blev positivt överraskad över trevliga flyttkillar och även kontakterna via telefon. Mycket mer service än vad jag förväntade mig. Dessa kommer jag varmt rekommendera.
    2021-12-13 Verifierad kund
    Mycket nöjd med hur de skötte vår flytt.
  • Claes R
    2021-12-13 Verifierad kund
    Bra information före, levde också upp till förväntningarna.
    Köpte komplett flytt med packhjälp. Hjälpen kunde utökas samma dag under gång. Mycket bra!
    Bra pris, bra utfört arbete.
  • Britt-louise T
    2021-12-13 Verifierad kund
    Jag blev mycket bra bemött av företaget, jag köpte både flytt och flyttstädning. Imponerad av de två flyttkillarna Nikola o Dennis, som var noggranna o gjorde allt på bästa sätt. Kommer anlita Excellent Moving igen inom nästa år då vi räknar med flytt till hus igen. Nu bor vi i en liten lägenhet på korttid tills vi hittar nytt hus o då behöver flytt från lägenheten o magasin.
    2021-12-13 Verifierad kund
    Jätte bra företag och supertrevliga killar som hjälpte mig med flytten!
    Trevliga, hjälpsamma, snabba.
    2021-12-13 Verifierad kund
    Trevlig personal och väl genomfört arbete
    2021-12-13 Verifierad kund
    Tog hjälp av Excellent Moving för både flytthjälp och flyttstädning. Båda tjänsterna utfördes utan någon som helst anmärkning. Flytten sköttes smidigt, snabbt och försiktigt av två killar som verkade ha väldigt mycket erfarenhet. Dessutom väldigt trevliga och service minded. Flyttstädningen sköttes lika fläckfritt och varken jag eller de som köpte lägenheten hade några anmärkningar. All in all 5 plus och skulle gärna använda mig igen av detta bolag. /Tobias
  • BERNADETTE CLARA U
    2021-12-13 Spontant omdöme
    We got an amazing service from Dilsayyodjon and Denis. They came on time, really friendly people, worked efficiently and effectively! When we got to the new apartment we had problem with fitting our sofa in the lift and both of them tried and tried all they can to take it through the stairs. Just the effort they put to help us was tremendous. We are so happy and satisfied with the service and glad we chose them! Highly recommended!!!
    2021-12-13 Verifierad kund
    Riktiga proffs, väldigt trevliga killar och allt levererades tryggt och säkert. Rekommenderar gärna Excellent Moving till alla vi känner.

Tack för en bra och smidig flytt till Dalarö!!

Mvh. Mattias & Maria