Excellent Moving Sweden AB

Excellent Moving Sweden AB

excellentmoving.se
  • BadgeFiveYears
1 463

Välkommen till Excellent Moving Sweden AB! Är det dags att flytta igen? Eller är det kanske första gången du står inför en flytt. Vi på Excellent Moving Sweden AB hjälper dig med flyttjänster i Stockholm med omnejd. Vi kan även hjälpa dig vid längre flyttar till andra städer. Vi hjälper dig självklart även med flyttstädning...

1463 omdömen om Excellent Moving Sweden AB

Sedan starten hos Reco 2019

Andres B

Everything went smooth and easy. 100% recommended

Camilla D
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

I have booked a moving with you on the 29th of June (9034). My moving was scheduled at 8:00 in the morning, but nobody showed up. I’ve tried to call Excellent Moving several times, without success. At 9:30 Emma from Komfortflytt called me saying that Excellent Moving overbooked the day so they received the work for my moving. The two persons from Komforflytt showed up at 10:15, absolutely unprepared for packing 70 boxes and move them (Gothenburg to Gothenburg). It took them 7 hours to pack 70 boxes, and my...

Camilla G
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Varning!!! Undvik dom följer inte ARNs beslut. Hade sönder både mitt löpband som kostade 20000 kr o min TV som kostade 7000kr o vägrar svara både mig och ARN. Dom även dubblade priset mitt under flytten. Oseriösa!!! Kolla alltid ARN svartlistade företag innan ni bokar en flyttfirma

Svar från Excellent Moving Sweden AB

Hej Camilla Tack för att du tog dig tid att ge oss feedback. Vi beklagar verkligen att du har haft en negativ upplevelse med oss. Vi vill klargöra att vi har erbjudit kompensation för din TV, som du nämnde i ditt omdöme. Vi har dock inte mottagit någon skadeanmälan för löpbandet, vilket är anledningen till att detta inte har hanterats. Vi tar alla ärenden på största allvar och strävar efter att lösa dem på ett rättvist och transparent sätt. Vi vill gärna reda ut detta och uppmanar dig att kontakta oss direkt så att vi kan se över löpbandets skadeanmälan och hitta en lösning.

Irina Y
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

I had a complex situation with a gap between moving out and moving in and I'm so happy that I found Excellent Moving Sweden AB to help me with this! Great service, responsible and caring people, and a good price. I highly recommend Excellent Moving Sweden AB

Tove R
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Mycket nöjda med både service och själva flyttuppdraget! Kommer använda oss av Excellent Moving igen, kan varmt rekommenderas.

Kristina W
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Mycket bra bemötande när jag beställde flytt i sista minuten o företaget ställde upp på kvällstid. Trevliga flyttkillar som jobbade effektivt och också skämtade och trivdes med varandra trots tungt arbete i värmen. Av miljöskäl kanske man kunde sparat på all inplastning av möblerna.

Susanne S
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Engagerade arbetade hårt jättebra. Märkning av lådorna var dock lite förvirrande men det var mycket så jag förstår det..

Fredrik Tomas B
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Bra första bemötande men en katastrofalt dålig flyttstädning som vi och nya ägaren inte var nöjda med och ingen åtgärd eller kompensation erbjöds.

Anna-karin J
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Otroligt bra bemötande från start till mål, så proffsigt och smidigt med lån av kartonger, flytt av möbler och återlämning av kartonger. Rekommenderas med varm hand av oss. 10 av 10 möjliga poäng.

Pia S
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Vi flyttade från lägenhet till hus. Jag begärde offert från Excellent Moving och fastnade för både deras pris, effektivitet och bemötande. Vi valde att packa själva och att få hjälp med själva flytten ( lån av kartonger och bärhjälp) samt städning. Uppdraget sköttes otroligt smidigt och flyttkillarna var noggranna, punktliga och snabba. Vi kunde kommunicera enkelt med den ena som var ”arbetsledare”. Därför rekommenderar jag varmt denna flyttfirma och skulle absolut anlita dem igen om behov fanns.

Patrik B
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Bohagsflytt gick smidigt, och professionellt till. Dessvärre blev helhetsupplevelsen negativ eftersom excellent moving i samband med flytten också utfört en flyttstädning som inte utförts på ett bra sätt. Städningen har haft brister som excellent cleaning inte varit villiga att åtgärda eller kompensera för. Varken genom kompletterande städning, eller genom någon återbetalning. Jag kan däremot rekommendera bohagsflyttningen, men kan inte sätta ett högre betyg än 1/5 då städningen bokats av samma firma.

Birgitta D
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Mycket mycket bra flyttfirma, snabba, effektiva, trevlig personal och dom gör det lilla extra! Rekommenderar denna firma starkt!!

Olof W

Schyssta och trevliga! Väldigt nöjda

Hilda B
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Excellent Moving packade, flyttade och städade åt oss. Punktliga och noggranna. Dock blev en stor miss då städ inte visste att de hade mina nycklar och då drog utan att ha städat. Detta ledde till stora problem som efter mycket om och men dock löstes på ett bra sätt.

Peter L
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Vi blev bra bemötta och alla våra förväntningar infriades. Vi fick allting mycket noggrant inpackat och flyttmännen var trevliga och lyhörda, de var noga med att ställa alla saker och lådor på rätt ställe. Vi köpte också städning , men den ska göras senare i sommar. Bra att ha en kontaktperson på företaget. Hämtningen av flyttlådorna efter flytten gick smidigt.

Sarah C
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Good service and clear understanding

Bekir C
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

everything went well.... Thank you so much

Sven-Anthony G
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

*Väldigt bra bemötande fick vi. Excellent Moving gjorde ett ihärdigt jobb från början till slut. *Vi ville ha hjälp med vår flytt och det kan man verkligen säga att vi fick. Otroligt nöjda! *Bohagsflytt samt flyttstäd. Vi hade en hel del att flytta och personalen på Excellent Moving bet ihop och gjorde ett fantastiskt jobb. Flyttstäden blev också otroligt bra. Sammanfattningen är att vi är så mer än nöjda med allting Excellent Moving gav oss.

Laura P
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Precis och effektiv, jag skulle rekommendera det!

Navsica C
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Detta företag rekommenderar jag varmt..

Jenni F
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Inget att klaga på, supernöjd!

Fredrik S
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Trevliga och gjorde ett jätte jobb med våran flytt. Kan vamt rekommendera excellent moving.

Jamel M
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Hi ! It’s a good professional company who helped its customers with good manners and helped them to move easily and smoothly to the new place. I recommend this company for my friends and will keep their contact number for future . Best regards

Helena S
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Först fick jag ett väldigt dåligt bemötande. En man som knappt pratade engelska förstod inte ens att möbler och packade lådor skulle flyttas. Dom glömde ett skåp i badrummet vilket jag skickade ett mejl samma dag om. Inget svar så jag skickade ett till efter 1.5 vecka....inget svar och det gick inte att få kontakt med dom. Efter 1 månad ringde ansvarig och skåpet kom hit. Mannen som kom då var mycket trevlig, men jag kommer Aldrig att anlita denna firma igen och avråder även andra.

Cristina V
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Bra flyttfirma som körde ut och hämtade flyttkartonger. Flytten sköttes väldigt bra och möbler plastades in. Trevlig och hjälpsam personal. Kan verkligen rekommendera flyttfirman.

Shima S
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

super trevliga killar som hjälpte oss med flytt!

Raija V
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Helt OK, flytten gick snabbare och smidigare än jag trodde.

Anna K
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Jag sökte flyttfirma via flytta.se. Inom ett par minuter fick jag svar om att tre firmor skulle kontakta mig inom 1-2 dagar. Efter 15 minuter fick jag mejl från Exellent Moving Sweden AB. Det var trevligt och informativt och undertecknat av en person som sade sig skulle vara min personliga kontakt under hela processen. Jag kollade info o filmer på deras hemsida och de verkade mycket seriösa och kompetenta, så jag bestämde mig direkt för dem. Det behövde jag inte ångra. 59 flyttkartonger kördes hem till mig på beställning,...

Mohamadreza H

Snabbt. Rimligt pris. Erfaren personal

Martin L
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Allt gick supersmidigt! Snabbt och bra.

Anna Ö
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Bra jobb till bra pris, både städ och flytt funkade fint .

Brian H
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Bra killar som tog hand om våran egendom väl.

Magdalena L
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Flytt. Bra bemötande. Noggranna och snabba.

Lirie B
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Toppen service! Tack Gustav för bra jobb!

Kayoko L
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

De var så smidiga, effektiva och trevliga! Varje ”team” (packning, flyttning, städning) arbetade seriöst. Vi var så nöjda. Ni är grymma! Rekommenderas!!

Janika T
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

De jobbade väldigt snabbt och blev klara på utsatt tid trots att det tillkom mer bohag än var som tänkt från början och de löste det väldig bra

Johanna Maria Björnsdotter N

Sjukt bra!! Mycket imponerande

Ahmet C
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Jag är mycket nöjd med hela flytten. Dem plastade in alla möbler och när jag skull ta fram tv en ur kartongen var det som att ha köpt ny tv och packar upp den hemma. Rekommenderar varmt Exlellent Moving till dem som ska flytta

Liliana K
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Superduktiga killar som var noggranna och försiktiga med alla saker. Enkelt och smidigt. Tack excellent moving 😊 Mvh Liliana

Filip F
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Väldigt trevlig och serviceminded personal på Excellent Moving. Ni arbetar effektivt och snabbt. Däremot kan jag väl tycka att det kan finnas utrymme för att utveckla kommunikationen mellan kund och personal.

Linda A
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Vilka killar! Slet hårt och plastade och filtade allt. Höll tider

Christina W
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Väldigt noggranna, trevliga, ordentliga.

Susanna Theresia H
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Är så otroligt nöjd med deras service och tjänster. Vi anlitade dem för både flyttstäd och flytt av vårt bohag och båda delarna var hur bra som helst. De kom ut och kikade någon vecka innan flytt för att säkerställa så deras offert var korrekt. De ringde mig några dagar innan flytten för att gå igenom detaljerna för när de kommer, vilka som kommer osv. Killarna som flyttade var så himla hjälpsamma och trevliga. Hjälpte oss med alla möbler på rätt plats. Dagen innan flyttstädning så ringde en medarbetare för att gå igenom...

Stefan A
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Mycket snabba och effektiva! Kan verkligen rekommenderas!

Annie R
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Riktigt usel service från början till slut. Vi beställde flytthjälp med packning - ett stort misstag. Flyttkillarna slängde ner grejer i kartongerna urskiljningslöst och i en enda stor röra. Sedan tappade företaget bort två stora garderober, och ett annat stort skåp som det tog en dryg vecka att få tillbaka. Vi behövde ringa och påminna flera gånger tills vi fick hjälp. Utöver det tappade de bort en sopkvast som de ersätter med en minimal summa och som på inga sätt räcker till att köpa en ny. Dessutom krossade de gammalt...

Svar från Excellent Moving Sweden AB

Hej Annie, Vi beklagar verkligen att du har haft en så negativ upplevelse med vår tjänst. Vi strävar alltid efter att erbjuda bästa möjliga service och det är verkligen tråkigt att höra att vi inte har levt upp till dina förväntningar. Angående de trasiga tallrikarna, vi är ledsna att tre tallrikar gick sönder. Dessa går att köpa för 275 kr, vilket du har fått ersättning för. Tyvärr kostar inte din tallrik 8000 kr. Vi är verkligen ledsna för detta. Allt annat vi kan hjälpa till med, vänligen låt oss veta.

Linda H
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Jag har bemötts på ett mycket respektfullt sätt under hela flyttprocessen. Allt ifrån telefonkontakt, med administrativ personal, till den personal som utförde det fysiska arbetsmomentet i flytten. Mina möbler hanterades varsamt, trots tunga lyft. Jag rekommenderar detta flyttföretag till andra ska flytta./ Linda

Olavi N
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Klockren service! Var glatt överraskad över deras proffsiga kunskap och snabbhet. En flytt som gick över förväntan ! 😄 Fem plus av fem möjliga ! 😄👍

Obaidul A

Proffesionellt och snabbapersoner

Mait W
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

De var oerhört proffsiga och väldigt noggranna. Jag är väldigt nöjd både med hantering av mina saker och personalens vänliga bemötande.

Anna M
Skrev om Excellent Moving Sweden AB

Smidigt att boka, bra pris och höll vad de lovade. Trevliga, effektiva killar som var noggranna. Finns inget att klaga på.