Alla kategorier Postorder Stockholms län Danderyd Favoptic Glasögondirekt Sverige AB

Favoptic Glasögondirekt Sverige AB

Gudmundvägen 7, 182 69 Djursholm — Visa karta

Favoptic nöjer sig inte bara med att erbjuda dig mycket bra priser på glasögon. Deras legitimerade optiker utför även synundersökningar i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Optikermottagningarna är öppet enl tidsbokning.

Läs vad 5 kunder tycker om Favoptic Glasögondirekt Sverige AB

• Agnetha L
    Agnetha L skrev om Favoptic Glasögondirekt Sverige AB
    Dåliga och plastiga glasögon, ledsen inte alls bra.
  • Johnn W
    Johnn W skrev om Favoptic Glasögondirekt Sverige AB
    Det här hände frugan.
    Hon gick till favoptics optiker i Stockholm för en synundersökning då hon tyckte sig fått sämre syn. Hon fick ett recept som automatiskt sparades i deras system. Därefter beställde vi glasögon som kom inom några dagar. Problemet var bara att hon ändå inte såg perfekt från början med de nya glasögonen. Hon tänkte att hon kanske bara behövde vänja sig lite först. Men efter någon vecka så kände hon att det måste vara nått fel på glasögonen. Jag skickade då iväg henne till en annan kedja för en ny synundersökning. Den andra synundersökningen fick helt andra värden än Favoptikc optiker hade fått, så glasögonen från favoptic hade helt fel styrka!
    Vi kontaktar favoptic som ber oss skicka in glasögonen för omslipning. Vi packar ner dem och postar dem. Två dagar senare hör de av sig och förklarar att de inte kommer slipa om dem då de bara har två veckors ångerrätt. Men vi ville ju inte ångra oss utan bara få glasögon med rätt styrka och nu hade vi dessutom skickat iväg dem och betalt porto i onödan.
    Summerat: undvik Favoptics optiker, de verkar inte vara dem bästa och tänk på deras snåla garantier och korta öppet köp/ångerrätt innan ni köper hos dem.
    Vi har nu köpt nya glasögon på Lensway och är super nöjda. De har dessutom 90 dagars öppet köp!
  • Anna H
    Anna H skrev om Favoptic Glasögondirekt Sverige AB
    Mycket nöjd med Favoptic! Fick provbågarna supersnabbt som det sen var mycket smidigt att skicka tillbaka. Enkelt och snabbt att beställa tid för synundersökning. Från beställning av glasögonen till leverans tog det fyra dagar!!! Är MYCKET nöjd!!!!!
  • Torbjörn S
    Torbjörn S skrev om Favoptic Glasögondirekt Sverige AB
    Fick provbågarna suveränt snabbt. Efter jag skickat in recept och provbågarna tog det 1 vecka att få mina nya glasögon som jag är mycket nöjd med. Väldigt billigt dessutom.
  • Jenny  W
    Jenny W skrev om Favoptic Glasögondirekt Sverige AB
    superbra, snabbt, enkelt, smidigt och billigt!

Gudmundvägen 7, 182 69 Djursholm