Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Järfälla Filter Refresh

Filter Refresh

Saldovägen 3, 175 62 Järfälla — Visa karta

Filter Refresh – Experter på partikelfilter!

Visste du att en enda rengöring av partikelfiltret i din dieselbil kan spara dig tiotusentals kronor, och ge din bil ett nytt liv?

Det är enkelt och smidigt att göra rent ditt partikelfilter, oavsett var i Sverige du bor.
För att använda Filter Refresh monterar du ut partikelfiltret ur fordonet och skickar det till vår rengöringsdepå.
Vet du inte själv hur du ska göra? Oroa dig inte, din verkstad hjälper dig gärna!

Genom att använda Filter Refresh ger du din bil en långsiktig förbättring. Resultatet kan inte jämföras med en regenerering eller några kemiska tillsatser, istället får du ett partikelfilter som fungerar som ett helt nytt!

Vi har nu ett rikstäckande avtal med Mekonomen Group i Sverige.
Det innebär att du hos alla; Mekonomen, MECA och MekoPartner kan erbjudas Filter Refresh.

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor, vi hjälper dig gärna!

Läs vad 82 kunder tycker om Filter Refresh

• DANIEL L

2019-08-08

DANIEL L skrev om Filter Refresh
    Spånga bilverkstad monterade ur mitt partikelfilter för tvätt, nu är min Mazda 5 som ny!!! Förut seg som tusan, nu känns den som en Ferrari😀Efter flera år av strul och fått höra från div verkstäder "Du måste byta partikelfilter, nytt kostar 30.000" så ordnade det sig för en kostnad på drygt 6000 sammanlagt. Suveränt! Läs mer
  • 2019-07-10

Ulricehamns B skrev om Filter Refresh
    Skickade partikelfilter för rengörning efter turbohaveri och fick tillbaka filtret snabbt vilket var tacksamt. Läs mer
  • 2019-07-08

Bonäs Bilverkstad AB B skrev om Filter Refresh
    Avser rengöring av dieselpartikelfilter
    snabb o bra hantering
    första gången vi provar denna metod
    verkar ok
    bra med ett protokoll på filtrets värden före o efter rengöring Läs mer
  • 2019-07-08

Spånga Bilverkstad S skrev om Filter Refresh
    bra och snabb service
    lätt och komma fram Läs mer
  • 2019-07-03

Hönö Bilservice H skrev om Filter Refresh
    Bra service och bra kunskap.
    Snabb hjälp.
    Väldigt kort ledtid. Posten tar den största.
    Kommer att återkomma nästa gång det är problem med partikelfilter. Läs mer
  • 2019-06-17

WIKAN BIL AB W skrev om Filter Refresh
    Snabb bra service helt enkelt! Läs mer
  • 2019-06-07

Rondellens Bil i Luleå AB R skrev om Filter Refresh
    refresch diesel partlek filter Läs mer
  • 2019-05-29

Åbergs Bil & Mek HB Å skrev om Filter Refresh
    Vi fick en reklamation av ett tvättat partikelfilter.Har fungerat perfekt. Läs mer
  • 2019-05-27

AM Fordonsteknik AB A skrev om Filter Refresh
    ENKELT, SNABBT OCH MYCKET SMIDIGT Läs mer
  • 2019-05-15

Södra Infartens Bilservice AB S skrev om Filter Refresh
    Rengöring partikelfilter
    Bra bemötande och snabb service Läs mer
  • 2019-05-14

MicRyd AB M skrev om Filter Refresh
    Mitt partikelfilter rengjordes och tömdes på aska.

Efter rengöringen så sjönk bränsleförbrukningen med lite mer än en dl / mil och bilen sackar mycket mindre i uppförsbackar. Läs mer
  • 2019-05-13

Joel B skrev om Filter Refresh
    Rengöring dieselpartikelfilter, flexibla och toppen service. Läs mer
  • 2019-04-18

RH Bilmek R skrev om Filter Refresh
    Framför allt snabbheten att returnera materialet smidigheten med frakthandlingar och kundbemötandet/förklaringar hur hela processens går till semt utmärkt kundbemötande +++++ Läs mer
  • 2019-04-17

Etting Maskin & Service AB E skrev om Filter Refresh
    Vi anlitade Filter Refesh för rengöring av dieselpartikelfilter samt katalysator till våran hjullastare L70G.
    Aldrig varit med om sådan extremt bra service förr, demontering hos oss i Tavelsjö 3 mil utanför Umeå och ner till dom i Järfälla och sedan tillbaka till oss för montering tog 3 dagar, helt galet imponerad.
    Och utöver det ett enastående resultat!
    12/10 möjliga!! Läs mer
  • 2019-04-16

Mas Technologi i Ludvika AB M skrev om Filter Refresh
    Var snabba proffsiga fick protokoll på före och efter arbete Läs mer
  • 2019-04-15

Perssons Autoservice AB P skrev om Filter Refresh
    snabb service enkelt förfarande vid beställninng Läs mer
  • 2019-02-27

Allbilservice i Motala AB A skrev om Filter Refresh
    allt var super, hs frasse allbilservice i motala Läs mer
  • 2019-02-27

NH:s Bilmek i Rosersberg AB N skrev om Filter Refresh
    Väldigt proffsigt bemötande.
    Snabb service.
    Kan starkt rekommendera detta företag. Läs mer
  • 2019-01-31

Victoria S skrev om Filter Refresh
    Mycket snabb retur av min rengjorda katalysator och väldigt trevligt och bra bemötande vid telefonsamtalen. Läs mer
  • 2019-01-22

Bilverksta'n i Kareby AB B skrev om Filter Refresh
    Enkelt att beställa arbetet inkl frakt.Snabbt utförande och kunden kunde hämta sin bil efter 3 dagar. Läs mer
  • 2019-01-20

Anna J skrev om Filter Refresh
    Fått en ny bil! 100 gr sot togs bort, flödet genom filtret har ökat från 100 till 500 kubikmeter/timme! Märks på axet. Firman här hemma plockade ner filtret, skickade det, satte tillbaka det. 3 dagar allt som allt, sparade 4500 kr jämfört med att byta till nytt. Och nu får platinan ligga kvar i jorden istället för att bli nytt filter. Läs mer
  • 2019-01-14

Aves Bilverkstad AB A skrev om Filter Refresh
    Vi lämnade in ett partikelfilter för kontroll & tvätt åt en kund.
    all hantering totalt 3 dagar från demont till montering. & tvärnöjd kund. Läs mer
  • 2019-01-11

Molin Bil AB M skrev om Filter Refresh
    Filter rengöring till en 530xd - 2008.
    Väldigt bra bemötande, dock så har kundens varning för partikelfilter börjar lysa igen efter ca 14 dagar, vi har dock ej hunnit felsökt detta ännu utan skall ha in bilen på verkstaden till veckan. Läs mer
    2019-01-14 Carl W svarar Molin Bil AB M
    Hej Molin Bil!

Vad kul att ni gillade vår service! Partikelfiltret till det här fordonet hade väldigt bra mätvärden när det var rengjort, så det låter som om det skulle kunna vara ett sensorfel eller installationen inte har lyckats fullt ut. En felsökning är helt rätt väg att gå. Kontakta oss om det inte löser sig efter felsökningen.
  • 2018-12-03

Manar Bilservice AB M skrev om Filter Refresh
    Väldigt snabb och smidig service. Postar in partikelfilter på förmiddagen och får den ibland levererad personligen utav grabbarna på FilterRefresh dagen efter. Rekomenderas starkt istället för att köpa nytt partikelfilter! Läs mer
  • 2018-11-20

Lindebys Gräv & Transport AB L skrev om Filter Refresh
    Fantastisk service och bemötande! vi stod i akut behov av att rengöra ett partikelfilter till en grävmaskin. Mot en rimlig ersättning hämtade företaget filtret på DHL:s terminal en fredag em. för att omgående rengöra detsamma. senare samma kväll kunde vi hämta filtret för att under lördagen kunna montera det på grävmaskinen. vi är mycket tacksamma för detta.
    Pär Lindeby Läs mer
  • 2018-11-20

Anders Traktorservice AB A skrev om Filter Refresh
    Mycket gott bemötande och en service i världsklass trots stundande service av deras maskiner! Läs mer
  • 2018-10-24

Gräsbergs Bil i Hagfors AB G skrev om Filter Refresh
    Snabbt, enkelt, billigt för kunden, perfekt ! Läs mer
  • 2018-10-09

Bilcentrum Fältman AB B skrev om Filter Refresh
    Köpt en rengöring av partikelfilter
    Bra bemötande och ett snabbt arbete Läs mer
  • 2018-09-17

Dieseltrim i Bromma AB D skrev om Filter Refresh
    Smidig och snabb hantering vid rengöring av dpf(katalysator) och vi har därmed en nöjd kund. Läs mer
  • Helene S

2018-09-08

Helene S skrev om Filter Refresh
    Rengöring av dieselpartikelfilter.
    Bilen blev som ny.
    Trevlig, hjälpsam personal som förklarade precis hur jag skulle gå till väga. Läs mer

SVENSTIGS BIL AB GISLAVED S skrev om Filter Refresh
    Snabbt och smidigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer

Norrtälje Maskinteknik AB N skrev om Filter Refresh
    Allt fungerade jättebra snabba och bra,Men vi ligger lite
    avsides ute på landet så transport hit ut fungerar inte så bra. Läs mer

Motorproffs i Sundsvall AB M skrev om Filter Refresh
    Har väl bara positivt att säga. Vi gjorde en partikelfilter rengöring med perfekt resultat och oerhört snabbt jobbat och returnerad till oss och ett bemötande av er som man inte är så van idag .MVH Hasse verkstadschef Läs mer
  • 2018-08-19

Lars L skrev om Filter Refresh
    Har betalt för en rekonditionering av partikelfilter till min Volvo Diesel. Leveransen fungerade som uppgavs i annonsen , skickade dag 1 och fick filtret i retur dag 3 . Eftersom filtret ska vara återställt till 98 % så räknar jag med att det ska fungera i ytterligare 11 - 12000 mil . Om så inte är fallet så kommer jag återkomma . Filter Refresh borde marknadsföra sig lite mer , min Meconomen verkstad kände inte till att dom fanns.
    Hälsar Lars W Läs mer
  • 2018-08-19

Thomas R skrev om Filter Refresh
    Snabba, smidigt, trevliga och hjälpsamma.

Hittade företaget via Google. Ringde för att få reda på pris och hur man gick till väga. Fick svar på alla frågor.

Lämnade in dieselpartikelfiltret, efter 1,5 timme var det klart. Fick då en snabb förklaring av resultatet.
    Hade inga förväntningar, men blev glatt överraskad!

Vilken service! Kan verkligen rekommendera er! Läs mer
  • 2018-08-18

Pelles Verkstad P skrev om Filter Refresh
    Rengöring av partikelfilter o katalysator,
    Proffsigt o trevligt bemötande.
    Snabb hantering, uppfyllde mina förväntningar och lite till. Läs mer
  • 2018-08-18

Christoffer S skrev om Filter Refresh
    Väldigt god service och prisvärt, det svåra som privatperson kan vara att skicka paketet enligt fraktföretsgets rekommendationer, då ett partikelfilter är svårt att packa ner.

Mitt filter ansågs av företaget vara väldigt tätt men resultatet blev väldigt bra. Läs mer
  • 2018-08-17

BJURÅKERS SERVICE AB B skrev om Filter Refresh
    DET VAR BRA SERVICE GICK FORT RENGÖRING AV PARTIKELFILTER Läs mer
  • Marcus H

2018-08-16

Marcus H skrev om Filter Refresh
    Hade inga direkt bra erfarenheter från tidigare företag och försök till att göra rent mitt diesel partikelfilter. Inte heller hade ja några förhoppningar om något vidare resultat då tidigare försök inte gick något bra alls. Men fick oväntat ett jätte bra bemötande, hade svar på alla mina klagomål och frågor och de vart ett suveränt resultat med noggrannhet.
    Varmt rekommenderas till alla med liknande problem. Läs mer

Ulricehamns Bil & Kaross AB U skrev om Filter Refresh
    S...it bra! Bra service, bra resultat! Läs mer

Leif F skrev om Filter Refresh
    Jag köpte en rengörning av mitt partikelfilter. Bemötandet var trevligt, korrekt och hjälpande. Jag skickade upp mitt filter och redan vid lunch nästa dag var det på väg retur.
    Företaget överträffade mina förväntningar och de var stora då jag hade en snäv tidsram för få bilen klar. Test resultat och föreslagna åtgärder fans med i leveransen.
    Jag kan verkligen rekomendera Filter Refresh. om jag skulle behövarengörning på någon annan bil skulle jag använda dem igen.

/Leif Läs mer

Jimmy N skrev om Filter Refresh
    Längre leverans än tidigare och utan information om leveransen. Kan bli bättre Läs mer

MT Ambulans AB M skrev om Filter Refresh
    Vi skickade in ett partikelfilter på rengöring.
    Väldigt trevlig personal som var kunniga & behjälpliga med alla frågor.
    Resultatet blev bättre än förväntat, riktigt snabb service & ett extra plus med testprotokollet som vi kunde visa för slutkunden. Läs mer

Mekonomen BilLivet Eklanda AB M skrev om Filter Refresh
    Snabb leverans och noggrant beskrivet vad som gjorts. Läs mer

Mikkes Bilservice skrev om Filter Refresh
    toppen personal och bra uppbackning Läs mer
  • 2018-08-02

joel s skrev om Filter Refresh
    Måste bara tipsa alla dieselförare i Sverige om detta företag! Tydligen så sätts partikelfiltret igen förr eller senare på ALLA dieselbilar. För min del skulle bara en ny del (visserligen via verkstaden) gå på 15000+ arbetskostnaden. Att istället hitta detta fantastiska alternativ för en bråkdel av priset (typ 3700) är helt otroligt. Jag fattar verkligen inte hur inte varenda seriös bilverkstad i Sverige (i världen?) känner till och använder sig av Filter Refresh i Stockholm. Tog 3 dar (en för frakten dit, en för rengöringen och ytterligare en för frakten tillbaka) och sparade mig massor med pengar! Tusen tack för att ni finns, jag är er evigt tacksam och rekommenderar er starkt till så många jag bara kan! /Joel Läs mer
  • 2018-05-21

Persgården VVS AB P skrev om Filter Refresh
    Lämnade in partikelfilter samt katalysator till min Volvo L 70, är mycket nöjd med hjälpen jag fick. Priset och snabbheten gör att
    Jag kommer tillbaka!
    Med vänlig hälsning, Per Läs mer
  • 2018-05-02

Anders K skrev om Filter Refresh
    Regöring av ett partikelfilter till en Volvo V50 Läs mer
  • 2018-04-26

Niclas L skrev om Filter Refresh
    Var osäker på om mitt partikelfilter var problemet eller ej men efter ett bra "bollplanks-samtal" med Filterrefresh, kändes det vettigt att plocka ner, packa (pust) och skicka iväg filtret till Stockholm.
    När väl filtret kom tillbaka, vilket inte tog många dagar (precis som utlovat) visade det sig såklart att det inte var filtret som varit mitt problem men det är en helt annan historia. Nu är iaf filtret rent, bilen går bra och allt hyfsat prisvärt. Läs mer

Saldovägen 3, 175 62 Järfälla