Filuni

Filuni

Välkommen till Filuni!

Vi vill förenkla och förverkliga dina byggdrömmar. Oavsett om det handlar om att renovera badrummet, byta ut köket, totalrenovering, bygga altan osv. Vi tar din idé till verklighet på ett professionellt sätt genom att låta våra certifierade hantverkare ta hand om dina byggplaner.

När du anlitar oss har du alltid kontakt med en och samma entreprenör genom hela uppdraget. Vi är specialister på att bygga och renovera badrum och med hundratals renoverade badrum i bagaget och över 10 års erfarenhet fortsätter vi att uppfylla våra kunders badrumsdrömmar. Varmt välkommen att kontakta oss!

Läs vad 50 kunder tycker om Filuni 2

• 2021-06-08
    Anlitade Filuni på rekommendation för totalrenovering av badrum. Bastu revs ut och ersattes med dubbla duschar, avlopp flyttades, toa installerades. Mycket nöjd med utfört arbete. Gjordes i enlighet med tidsplan och offererat pris. Mirko kommunicerade bra under hela processen och samtliga i teamet var mycket duktiga och noggranna. Kan verkligen rekommendera Filuni.
  • 2021-05-26
    Projektet gällde ombyggnad av badrum.

Bra bemötande.

Har levererat det som de lovade enligt offert.
    Hög kvalitet på utförande.

Vi är mycket nöjda!
  • 2021-04-06
    Vi anlitade Filuni för renovering av vårt badrum och förberedesler för nytt kök i vår sekelskiftslägenhet.
    Den absolut starkaste fördelen med Mirko och hans gäng var det lyssnade på vad vi (min sambo) ville göra.

Vi (min sambo) har höga krav på finish och passning, tillsammans med Mirko blev vi till slut mycket nöjda med resultatet.

VI rekommenderar Mirko och Filuni till fler.
    Hej Patrik! Vi tackar och bockar för det fina omdömet. Perfekt att allt fungerade som det skulle med servicen, och att du blev så nöjd. Det är precis så vi vill ha det =) ! Med vänlig hälsning Filini AB Filuni
  • 2021-03-31
    Filuni AB renoverade mitt badrum under februari 2021 och jag ger högsta betyg och min bästa rekommendation. Kontakten med företaget var smidig och alltid med snabba svar och bra råd. De var proffsiga och snabba och slutresultatet blev superbra. Jag kan varmt rekommendera Filuni och Mirko med medarbetare!
    Hej Ina! Tack så mycket för ditt fina betyg och för att vi fick hjälpa dig! Det gör oss stolta och glada! Ha en skön vår och välkommen åter! Med vänlig hälsning Filuni AB Filuni
  • 2021-03-23
    helt grymma, så bra på alla sätt och vis!
    Hej Linn! Jätteroligt att du är så nöjd med din beställning. Ett stort tack från oss för ditt fina betyg! Mvh Filuni AB Filuni
  • 2021-02-11
    Två badrum gjorda m högsta precision!!
    Mest fantastiskt att de kunde spara det som var ok!! Superbra för mig o min plånbok, älskade nämligen mosaiken i det ena badrummet. För den del av väggen som fått fula märken föreslog de att jag satte upp spegel för att skydda o dölja.
    Ett stort plus är att du inte behöver städa o plocka efter hantverkarna, det sköter de m drn äran.
    För fyra år sedan kaklade de om mitt kök. det blev super trots svår mönsterpassning.
    Mina varmaste rekommendationer!!
    Hej Kerstin, Tack för det fina omdömet och för att vi fick hjälpa er! Riktigt roligt att du är så nöjd med servicen! Ha en skön vår och välkommen åter! Med vänlig hälsning Filuni AB Filuni
  • 2021-02-09
    Jag gjorde en badrumsrenovering med riktigt bra resultat. Blev trevligt bemött och i mitt fall var de också flexibla. Fick ett riktigt bra pris i jämförelse med andra och ännu bättre pris när jag rev själv.
    Dom verkar även ta ansvar för oförutsedda problem som uppstått efter renoveringen och betalning var klar (är pågående just nu).
    Hej Ulf, Tack för den fina recensionen. Det är precis så vi vill uppfattas, och vi jobbar även hårt för att det ska fungera på det viset. Ha en skön vår och välkommen åter! Med vänlig hälsning Filuni AB Filuni
  • 2021-02-08
    Filuni var professionel, tillgänglig och vi tycker att de gjörde ett bra jobb med våran helt renoverat badrum. Jobbet tög längre än förväntad p.g.a. Corona, med vi kände att det alltid fanns bra kommunication med firman.

Slutpriset matchade deras offert (fastpris) och de gick med till alla våran specificka krav vi hade. Priset var runt 25% mindre en genomsmitt prisförslag vi fick från andra företag, utan att kompromissa med kvalitet.
    Högrekommenderat!
    Hej Ruggero Tack för det höga betyget. Det är extra trevligt när kunder upplever våran service så positivt! Då känns det som att vi jobbar på rätt sätt. Med vänlig hälsning Filuni AB Mvh Filuni
  • 2020-09-20
    Gjorde om badrum och en toalett. Mycket nöjd, allt blev som vi ville ha det. Har även anlitat dem för golv och kakel i köket. Mycket nöjd med allt.
    Tack för din rekommendation Angela! Med vänlig hälsning Filuni AB Filuni
  • 2020-09-18
    Vi har totalrenoverat badrummet. Filuni ett av fyra företag vi tog in för att få offert. Mycket nöjda med erbjudandet som också var totalt, inga extra kostnader tillkom även om vi kom överens om en del ändringar under resans gång. Bra kommunikation med arbetsledare, diskreta hantverkare i lägenheten och välstädat och snyggt.
    Sammantaget är vi väldigt nöjda med Filuni även om arbetet tog någon vecka mer än vad som var överenskommet.
    Kan starkt rekommendera detta företag.
    Sven och Lena
    Hej Lena och Sven, Tack för den fina rekommendationen och lycka till med ert nya badrum:)) Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-08-25
    Vi anlitade Filuni för att lägga klinker i vår hall. Trots strul med tid från vår sida och att arbetet i sig var väldigt litet så var Filuni tillmötesgående, flexibla och enkla att ha att göra med. Resultatet blev toppen!
    Hej Janine, Era ord värmer. Såå bra att ni är så nöjda! Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-08-18
    Badrummet på ovanvåningen behövde inredas och vi bad några företag som hade bra omdömen lämna offert. Filunis offert hade ett attraktiv pris och när vi mötte Mirko fick vi bra känsla och valde att gå vidare med Filuni. Offerten var väldefinierade och alla detaljer var tydliga. Det ändrades dessutom flera gånger efter vi la till extra punkter utan problem så vi hade full koll på tillkommande kostnader.
    Vi kunde diskutera igenom badrums detaljer med personalen som var lyhörda och gjorde sitt bästa för att få till det på bästa sättet. Plattsättaren var fantastisk. Linjer mellan plattor log så bra i harmoni och väggarna och golv blev otroligt fina. Möbler bars upp och monterades med bra noggrannhet. Eftersom vi hade total entreprenad behövde vi inte tänka på timarbeten och annat och var avslappnade hela vägen.
    En annan stor plus var att personalen städade noggrant efter sig varje dag och all byggmaterial och förpackning fördes bort.
    Slutresultatet blev fint och vi är mycket nöjda.
    Hej Anita, Tusen tack för dina fina ord om oss och vårt arbete! Vi är fantastiskt glada över att ni blev så nöjda. Mvh Filuni Filuni
  • 2020-08-17
    1. Byte av dörrar och fönster.
    2. Installation av vattenburen golvvärme.
    3. Renovering av badrum.

Utöver förväntningarna.
    1. Bra kommunikation.
    2. Bra återkoppling.
    3. Mycket samarbetsvilliga
    4. Skickliga hantverkare .
    5. Trevliga hantverkare.
    6. Mycket tillmötesgående.
    7. Konkurrenskraftiga priser.
    8. Jag kan verkligen rekommendera
    Filuni AB
    Hej Alexandros, Många tack för den fina, välstrukturerade rekommendationen:)) Mvh Filuni Filuni
  • 2020-08-14
    De gjorde en totalrenovering av vårt badrum. Arbetet gick smidigt och resultatet blev perfekt. Precis som vi ville ha det. Vi är väldigt nöjda.
    Tusen tack Lena! Då är vi ännu mer nöjda:)) Mvh Filuni Filuni
  • 2020-06-24
    Mycket nöjd med jobbet som Filuni utfört. Trevliga att ha att göra med dessutom, och ordning och reda!
    Tack Anna-Sofia! Vi ser fram emot den nya projektet som du har bokat med oss:)) Mvh Filuni Filuni
  • 2020-05-06
    Filuni (ABC kakel) helkaklade våra två badrum. Vi är helnöjda med resultatet ! Vår kontakt Mirko var väldigt lätt att ha att göra med och kom med bra tips.
    Dessutom så städade de undan efter sig, tog med sig allt skräp varje dag.
    Vi rekommenderar dem verkligen och kommer att anlita dem igen om vi behöver hjälp med kakel eller klinker.
    Lasse & Birgitta
    Tack för era fina ord. Det var ett nöje att samarbeta med er. Med vänlig hälsning Filuni Filuni
  • 2020-04-30
    Helrenovering av stort badrum med avancerad kakling. Dessutom byggt ett relax-rum med dubbeldusch. Bara positivt att säga om dessa killar. Vår kontakt Mirko.
    Tack för den fina rekommendationen Stefan! Mvh Filuni Filuni
  • 2020-04-23
    Läggning av golvvärme och marmorgolv kök.
    Proffsiga, jag är supernöjd
    Hej My, Tack för ditt omdöme! Då är vi ännu mer nöjda:) Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-04-20
    Vi renoverade badrum och blev bemötta varje dag av trevliga och noggranna arbetare. Förutom att jobbet utfördes med gott resultat så höll dom rent och snygg omkring sig efter arbetsdagens slut.

Enkel och tydlig kommunikation kring önskemål och utformning.

Prisvärda.
    Hej Jonas, Tack för din rekommendation! Med vänlig hälsning Filuni AB Filuni
  • 2020-04-12
    Lätta att ha att göra med och kunde hjälpa oss med kort väntetid. Arbetet utfördes på ett snyggt och bra sätt. Rekommenderas.
    Tack för din rekommendation Joshua, Det glädjer oss att du är nöjd med det utförda jobbet! Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-04-09
    Bra bemötande och proffsigt arbete. Rekommenderas
    Hej Egil, Tack för din rekommendation! Vi ser fram emot det nya projektet hos er, som vi i dagarna har pratat om:) Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-04-07
    Filuni (ABC kakel) gjorde helkakling när vi renoverade badrummet. Perfekt resultat, snabbt och i tid. Extra plus för att man städade noggrant efter varje dag så att vi kunde använda ytorna utanför badrummet varje dag.
    Hej Fredrik, Tack för ditt omdöme! Vi får alltid extra energi med varje ny, nöjd kund, så vi kanske kommer att bli ännu bättre:) Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-04-05
    Hej! Filuni/ fd Svenska kakel AB/ har gjort 3 kompletta dushrum, alla golv i huset, även hos min son dushrum och alla golv. Vi är sååå nöjda m arbete och professionell bemötande. Ägare och hans personal har alltid utfört arbete i tid, snyggt och rent omkring sig och varit lättsamma. Under dem 20 åren / sen första arbete/ så har det aldrig inträffat nån fel, och hade det gjort det så hade dem fixat det så ansvarsfulla som dem är. Mina bästa rekommedationer till Filuni och lycka till m allt
    Mvh Jasminka och Thomas Kjellberg
    Hej Jasminka, Tack för din rekommendation och vi tackar er för det fina samarbetet genom åren! Vi staller gärna upp nästa gång när ni behöver våra tjänster:) Mvh Mirko med teamet Filuni
  • 2020-04-05
    Renoverat badrum, rivit väggar / satt upp nya väggar samt en del mindre arbeten. Seriöst och trevligt bemötande, man känner sig välkommen som kund. Går att lita på och rekommenderas därför!
    Hej Dusan, Det är alltid härligt att få beröm av sina kunder:)) Vi tackar så mycket för det! Med vänliga hälsningar Filuni AB Filuni
  • 2020-04-03
    Vi fick hjälp med helrenovering av ytor i badrummet. Allt utfördes snabbt och i tid med perfekt resultat. Extra plus att man städade efter sig varje dag så att vi kunde vistas i angränsande ytor på kvällar och helger.
    Hej Per, Det glädjer oss väldigt mycket att höra att ni är nöjda med oss:) Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-04-02
    Har gjort två stycken badrum med Filuni. Varit lika nöjd båda gångerna.
    Håller tidplan och offerter.
    Har kommit tillbaka och efterjusterar om man varit missnöjd med något.

Rekommenderas!
    Hej Åsa, Vi tackar så mycket för din rekommendation! Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-04-01
    Har använt mig av Filuni vid två badrumsrenoveringar och har varit väldigt nöjd båda gångerna. Dom kaklar med pression och håller vad dom lovar både tid och prismässigt. Kan varmt rekommendera denna seriösa firma.

/Adam
    Hej Adam, Det gör oss extra glada att veta att vi har så nöjda kunder:) Tack! Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-04-01
    Vi beställde kakel och klinkers till två badrum.
    Badrummen är helkalade med speciallösingar vid duschen.
    Den stora klinkersplattan i duschhörnan är nedsänkt en aning vilket gör att vattnet håller sig innanför duschhörnan.
    Lutningen i badrummen är perfekt gjord. När man tvättar samt spolar av toalettstolarna med handduschen till handfatet rinner vattnet rakt ner mot brunnen.
    Hantverkarna är professionella, duktiga och trevliga.
    Vi är mycket nöja!!
    Hej Angela, Tusen tack för din recommendation. Vi står redo om ni behöver oss igen:) Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-04-01
    Väldigt duktiga och Noggranna framför allt rent arbete.
    Ett stort tack Bobi! Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-04-01
    Väldigt bra och tryggt företag. super nöjd med leveransen :).
    Hej Hala! Vi tackar så mycket:) Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-04-01
    Filuni har hjälpt oss med två badrumsrenoveringar och annat inredningsarbete som golvläggning, belysning, el-uppgradering och snickeri.

Filuni har kompetens inom allt som vi efterfrågat avseende renovering och är alltid flexibla och behjälpliga med bra lösningar när man inte riktigt vet själv.

Vi är mycket nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera dem.

Vänliga Hälsningar, Jonas i Torslanda
    Hej Jonas, Vi tackar så mycket för dina fina ord och kan inget annat saga än att vi är väldigt glada att ni blev så nöjda varje gång. Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-04-01
    Renoverat badrum och toalett, lika proffsiga som vanligt( använt mig av dem tidigare)
    Håller i deadline och levererar kvalite och trygghet i sitt jobb!

Utmärkt resultat av både mig och frugan till hantverkarna!
    Tusen tack Tomas! Vi är extra glada att alla i familjen är nöjda:)) Mvh Mirko Filuni
  • 2020-03-29
    Vi har samarbetat med ABC Kakel under ett flertal badrumsrenoveringar och kan inget annat säga än att dom är professionella, punktliga och har inte svårt för att göra det lilla extra. Duktiga hantverkare som kan badrum.
    Hej Bosko, Nöjet var helt och hållet på vår sida! Ni ska veta att känslan är ömsesidig:) Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-03-27
    De gjorde en totalrenovering och utbyggnad av vårt badrum. De satte även in ett nytt fönster och bytte ut dörren som fanns till en skjutdörr. Plattsättning, fogar och tätningar är verkligen otroligt bra gjort! Arbetet sköttes på ett utmärkt sätt. Allt flöt på bra och Mirco gick alltid att få tag på vid funderingar. Varje dag var det städat och fint när vi kom hem så vi märkte knappt att de varit här. Fakturan stämde med offerten samt de priser vi kom överens om för extraarbete med t.ex. skjutdörr.
    Vi är verkligen supernöjda med vårt badrum och med Filuni! Även mäklaren som värderat vårt hus efteråt var imponerad. Längtar till de får renovera vårt andra badrum!
    Hej Emilie! Stort tack för dina fina ord.Vi kan knappt vänta att börja jobba hos er igen :)))) Bästa hälsningar Mirko Filuni
  • 2020-03-27
    Vi renoverade vårt badrum och det gjordes på ett väldigt bra sätt. De var noggranna och höll det så rent som det går. Allting fungerade jättebra.
    Hej Stig, Vi tackar för ditt positiva omdöme och är väldigt tacksamma för det utomordentliga samarbetet som vi hade under projektets gång. Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-03-23
    Vårt nya badrum blev perfekt tack vara perfekt leverans och installation. Professionella hantverkare på alla moment som också höll kvalitet på allt men höll också kostnaderna och leveranstiden.
    Hej Mikael, Tackar så mycket för de fina orden! Tveka inte att kontakta oss igen om ni behöver hjälp:) Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-03-18
    Gjorde ett mycket bra arbete. Höll tidsplan och kostnadsplan i detalj. Vi blev bra bemötta av samtliga medarbetare.
    Hej Claes, Vad roligt att ni är nöjda med oss:) Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-03-16
    Vi har anlitat Filuni flertal gånger på uppdrag av våra kunder. Alltid samma högklassiga och professionella resultat. Alla parter var jättenöjda.
    Rekommenderar till alla som behöver hjälp med byggprojekt!
    Tusen tack för de fina orden! Hoppas vi får chanson att hjälpa er även i framtiden:) Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-03-16
    Jag blev bemött på bästa sättet . Dom gjore kanon bra jobb.. PROFFSIT !!!
    Tack Dani! Det är bara å kontakta oss igen om det behövs:) Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-03-16
    Höll tiden, var noggranna och kunniga.
    Hej Jens! Tack för det! Vi är glada för att du fick en så positive bild av Filuni AB:) Med vänlig hälsning Filuni AB Filuni
  • 2020-03-16
    Dom byggde om min lokal på bästa sättet. Dom gjorde just det jag förväntade mig. Mycket nöjd.
    Det glädjer oss att ni blev nöjda:) Med vänlig hälsning Filuni AB Filuni
  • 2020-03-15
    De gjorde tre badrum åt oss. Vi är fantastiskt nöjda! Rekommenderar dem varmt!
    Tack David! Vi är redo om du behöver oss igen:) Mvh Filuni AB Filuni
  • 2020-03-15
    Bra service, snabba och noggranna.
    Tack Sofie! Med vänlig hälsning Filuni AB Filuni
  • 2020-03-15
    Jag har använt mig av ABC Kakel i alla vid tre tillfällen dom senaste 5-6 åren. Det har varit två badrum och dom har även kaklat kök och lagt klinker i hall hos oss. Jag har inte varit med om ett bättre och mer proffesionellt bemötande. Dom håller utlovade tider, svarar alltid och gör ett fantastiskt bra jobb rent tekniskt. Min upplevelse är att jag aldrig ens funderat på att anställa någon annan när det kommer till badrum.
    Tack Armin! Ring när det är dags att göra om din tvättstuga..;) Bästa hälsningar Mirko Filuni
  • 2020-03-14
    Renovering av två duschrum/ toaletter.
    Kakelsättning o div grundarbeten.
    Helt o fullt tillfredsställande.
    Kostnadsutfall enligt kalkyl.
    Helt nöjd.
    Hej Sture, det var en riktig utmaning men vi gillade det :) Jag är så glad att du blev nöjd. Hälsningar Mirko. Filuni
  • 2020-03-13
    Anlitade ABC kakel för att göra mitt badrum. Mycket nöjd!!
    Hej Fredrik, Tack så mycket för dina fina ord. MVH Mirko! Filuni
  • 2020-03-01
    Perfektion i allt! Hantverkare som kan sin sak och levererar enligt plan och håller sina kostnader. Vårt badrum blev en dröm. Bara att rekommendera. Tack Mirko!
    Hej Mikael; tack för ditt omdöme - det värmer :) Hoppas att allt är bra med dig! Hälsningar Mirko! Filuni
  • 2020-02-12
    Har gjort badrum för mig och det var superbra. Kommer i tid, är vänliga och visar hänsyn. Resultatet blev toppenbra! Hög kvalitet!
    Hej Oskar! Tack så jättemycket för rekommendationen. Hälsningar Mirko Filuni
  • 2020-02-12
    Superduktiga och noggranna killar! Alltid vänliga och alltid i tid. Kan starkt rekommendera Filunu (fd. ABC kakel), de har gjort 2 badrum för mig samt min brors, toppkvalité!
    Tack så jättemycket Elin för rekommendationen och de fina orden. Mvh Mirko Filuni
  • 2020-02-11
    Badrum o gästtoalett. Mycket väl bemött. Proffsig personal. VI är supernöjda!!
    Tack så jättemycket för rekommendationen Mats😊 Hälsningar Mirko Filuni