Klangfärgsgatan 10, 426 52 Västra frölunda — Visa karta

Välkommen till Filuni!

Vi vill förenkla och förverkliga dina byggdrömmar. Oavsett om det handlar om att renovera badrummet, byta ut köket, totalrenovering, bygga altan osv. Vi tar din idé till verklighet på ett professionellt sätt genom att låta våra certifierade hantverkare ta hand om dina byggplaner.

När du anlitar oss har du alltid kontakt med en och samma entreprenör genom hela uppdraget. Vi är specialister på att bygga och renovera badrum och med hundratals renoverade badrum i bagaget och över 10 års erfarenhet fortsätter vi att uppfylla våra kunders badrumsdrömmar. Varmt välkommen att kontakta oss!

Läs vad 42 kunder tycker om Filuni

• 2020-09-20

Angela F skrev om Filuni
    Gjorde om badrum och en toalett. Mycket nöjd, allt blev som vi ville ha det. Har även anlitat dem för golv och kakel i köket. Mycket nöjd med allt. Läs mer
  • 2020-09-18

Sven S skrev om Filuni
    Vi har totalrenoverat badrummet. Filuni ett av fyra företag vi tog in för att få offert. Mycket nöjda med erbjudandet som också var totalt, inga extra kostnader tillkom även om vi kom överens om en del ändringar under resans gång. Bra kommunikation med arbetsledare, diskreta hantverkare i lägenheten och välstädat och snyggt.
    Sammantaget är vi väldigt nöjda med Filuni även om arbetet tog någon vecka mer än vad som var överenskommet.
    Kan starkt rekommendera detta företag.
    Sven och Lena Läs mer
    2020-09-25 Filuni svarar Sven S
    Hej Lena och Sven,

Tack för den fina rekommendationen och lycka till med ert nya badrum:))

Filuni, Filuni gillar detta
  • 2020-08-25

Janine W skrev om Filuni
    Vi anlitade Filuni för att lägga klinker i vår hall. Trots strul med tid från vår sida och att arbetet i sig var väldigt litet så var Filuni tillmötesgående, flexibla och enkla att ha att göra med. Resultatet blev toppen! Läs mer
    2020-09-25 Filuni svarar Janine W
    Hej Janine,

Era ord värmer. Såå bra att ni är så nöjda!

Filuni, Filuni gillar detta
  • Anita K

2020-08-18

Anita K skrev om Filuni
    Badrummet på ovanvåningen behövde inredas och vi bad några företag som hade bra omdömen lämna offert. Filunis offert hade ett attraktiv pris och när vi mötte Mirko fick vi bra känsla och valde att gå vidare med Filuni. Offerten var väldefinierade och alla detaljer var tydliga. Det ändrades dessutom flera gånger efter vi la till extra punkter utan problem så vi hade full koll på tillkommande kostnader.
    Vi kunde diskutera igenom badrums detaljer med personalen som var lyhörda och gjorde sitt bästa för att få till det på bästa sättet. Plattsättaren var fantastisk. Linjer mellan plattor log så bra i harmoni och väggarna och golv blev otroligt fina. Möbler bars upp och monterades med bra noggrannhet. Eftersom vi hade total entreprenad behövde vi inte tänka på timarbeten och annat och var avslappnade hela vägen.
    En annan stor plus var att personalen städade noggrant efter sig varje dag och all byggmaterial och förpackning fördes bort.
    Slutresultatet blev fint och vi är mycket nöjda. Läs mer
    2020-08-21 Filuni svarar Anita K
    Hej Anita,

Tusen tack för dina fina ord om oss och vårt arbete! Vi är fantastiskt glada över att ni blev så nöjda.

• Alexandros L

2020-08-17

Alexandros L skrev om Filuni
    1. Byte av dörrar och fönster.
    2. Installation av vattenburen golvvärme.
    3. Renovering av badrum.

Utöver förväntningarna.
    1. Bra kommunikation.
    2. Bra återkoppling.
    3. Mycket samarbetsvilliga
    4. Skickliga hantverkare .
    5. Trevliga hantverkare.
    6. Mycket tillmötesgående.
    7. Konkurrenskraftiga priser.
    8. Jag kan verkligen rekommendera
    Filuni AB Läs mer
    2020-08-17 Filuni svarar Alexandros L
    Hej Alexandros,

Många tack för den fina, välstrukturerade rekommendationen:))

• 2020-08-14

Lena A skrev om Filuni
    De gjorde en totalrenovering av vårt badrum. Arbetet gick smidigt och resultatet blev perfekt. Precis som vi ville ha det. Vi är väldigt nöjda. Läs mer
    2020-08-14 Filuni svarar Lena A
    Tusen tack Lena! Då är vi ännu mer nöjda:))

• 2020-06-24

Anna-sofia H skrev om Filuni
    Mycket nöjd med jobbet som Filuni utfört. Trevliga att ha att göra med dessutom, och ordning och reda! Läs mer
    2020-08-14 Filuni svarar Anna-sofia H
    Tack Anna-Sofia! Vi ser fram emot den nya projektet som du har bokat med oss:))

• 2020-05-06

Lars S skrev om Filuni
    Filuni (ABC kakel) helkaklade våra två badrum. Vi är helnöjda med resultatet ! Vår kontakt Mirko var väldigt lätt att ha att göra med och kom med bra tips.
    Dessutom så städade de undan efter sig, tog med sig allt skräp varje dag.
    Vi rekommenderar dem verkligen och kommer att anlita dem igen om vi behöver hjälp med kakel eller klinker.
    Lasse & Birgitta Läs mer
    2020-08-14 Filuni svarar Lars S
    Tack för era fina ord. Det var ett nöje att samarbeta med er.

• 2020-04-30

Stefan W skrev om Filuni
    Helrenovering av stort badrum med avancerad kakling. Dessutom byggt ett relax-rum med dubbeldusch. Bara positivt att säga om dessa killar. Vår kontakt Mirko. Läs mer
    2020-08-14 Filuni svarar Stefan W
    Tack för den fina rekommendationen Stefan!

• 2020-04-23

Mylene H skrev om Filuni
    Läggning av golvvärme och marmorgolv kök.
    Proffsiga, jag är supernöjd Läs mer
    2020-04-29 Filuni svarar Mylene H
    Hej My,
    Tack för ditt omdöme! Då är vi ännu mer nöjda:)

• 2020-04-20

Jonas S skrev om Filuni
    Vi renoverade badrum och blev bemötta varje dag av trevliga och noggranna arbetare. Förutom att jobbet utfördes med gott resultat så höll dom rent och snygg omkring sig efter arbetsdagens slut.

Enkel och tydlig kommunikation kring önskemål och utformning.

Prisvärda. Läs mer
    2020-08-14 Filuni svarar Jonas S
    Hej Jonas,

Tack för din rekommendation!
  • 2020-04-12

Joshua W skrev om Filuni
    Lätta att ha att göra med och kunde hjälpa oss med kort väntetid. Arbetet utfördes på ett snyggt och bra sätt. Rekommenderas. Läs mer
    2020-04-14 Filuni svarar Joshua W
    Tack för din rekommendation Joshua,
    Det glädjer oss att du är nöjd med det utförda jobbet!

• Egil K

2020-04-09

Egil K skrev om Filuni
    Bra bemötande och proffsigt arbete. Rekommenderas Läs mer
    2020-04-09 Filuni svarar Egil K
    Hej Egil,

Tack för din rekommendation! Vi ser fram emot det nya projektet hos er, som vi i dagarna har pratat om:)
  • 2020-04-07

Fredrik P skrev om Filuni
    Filuni (ABC kakel) gjorde helkakling när vi renoverade badrummet. Perfekt resultat, snabbt och i tid. Extra plus för att man städade noggrant efter varje dag så att vi kunde använda ytorna utanför badrummet varje dag. Läs mer
    2020-04-09 Filuni svarar Fredrik P
    Hej Fredrik,
    Tack för ditt omdöme! Vi får alltid extra energi med varje ny, nöjd kund, så vi kanske kommer att bli ännu bättre:)

• 2020-04-05

Jasminka K skrev om Filuni
    Hej! Filuni/ fd Svenska kakel AB/ har gjort 3 kompletta dushrum, alla golv i huset, även hos min son dushrum och alla golv. Vi är sååå nöjda m arbete och professionell bemötande. Ägare och hans personal har alltid utfört arbete i tid, snyggt och rent omkring sig och varit lättsamma. Under dem 20 åren / sen första arbete/ så har det aldrig inträffat nån fel, och hade det gjort det så hade dem fixat det så ansvarsfulla som dem är. Mina bästa rekommedationer till Filuni och lycka till m allt
    Mvh Jasminka och Thomas Kjellberg Läs mer
    2020-04-06 Filuni svarar Jasminka K
    Hej Jasminka,
    Tack för din rekommendation och vi tackar er för det fina samarbetet genom åren! Vi staller gärna upp nästa gång när ni behöver våra tjänster:)
    Mirko med teamet
  • 2020-04-05

Dusan S skrev om Filuni
    Renoverat badrum, rivit väggar / satt upp nya väggar samt en del mindre arbeten. Seriöst och trevligt bemötande, man känner sig välkommen som kund. Går att lita på och rekommenderas därför! Läs mer
    2020-04-14 Filuni svarar Dusan S
    Hej Dusan,
    Det är alltid härligt att få beröm av sina kunder:)) Vi tackar så mycket för det!

Med vänliga hälsningar
  • 2020-04-03

Per P skrev om Filuni
    Vi fick hjälp med helrenovering av ytor i badrummet. Allt utfördes snabbt och i tid med perfekt resultat. Extra plus att man städade efter sig varje dag så att vi kunde vistas i angränsande ytor på kvällar och helger. Läs mer
    2020-04-06 Filuni svarar Per P
    Hej Per,
    Det glädjer oss väldigt mycket att höra att ni är nöjda med oss:)

• 2020-04-02

Åsa H skrev om Filuni
    Har gjort två stycken badrum med Filuni. Varit lika nöjd båda gångerna.
    Håller tidplan och offerter.
    Har kommit tillbaka och efterjusterar om man varit missnöjd med något.

Rekommenderas! Läs mer
    2020-04-06 Filuni svarar Åsa H
    Hej Åsa,

Vi tackar så mycket för din rekommendation!

Adam B skrev om Filuni
    Har använt mig av Filuni vid två badrumsrenoveringar och har varit väldigt nöjd båda gångerna. Dom kaklar med pression och håller vad dom lovar både tid och prismässigt. Kan varmt rekommendera denna seriösa firma.

/Adam Läs mer
    2020-04-06 Filuni svarar Adam B
    Hej Adam,

Det gör oss extra glada att veta att vi har så nöjda kunder:) Tack!

Angela B skrev om Filuni
    Vi beställde kakel och klinkers till två badrum.
    Badrummen är helkalade med speciallösingar vid duschen.
    Den stora klinkersplattan i duschhörnan är nedsänkt en aning vilket gör att vattnet håller sig innanför duschhörnan.
    Lutningen i badrummen är perfekt gjord. När man tvättar samt spolar av toalettstolarna med handduschen till handfatet rinner vattnet rakt ner mot brunnen.
    Hantverkarna är professionella, duktiga och trevliga.
    Vi är mycket nöja!! Läs mer
    2020-04-06 Filuni svarar Angela B
    Hej Angela,
    Tusen tack för din recommendation. Vi står redo om ni behöver oss igen:)

• Bobi G

Ett stort tack Bobi!

• Hala S

2020-04-01

Hala S skrev om Filuni
    Väldigt bra och tryggt företag. super nöjd med leveransen :). Läs mer
    2020-04-06 Filuni svarar Hala S
    Hej Hala!

Vi tackar så mycket:)

Jonas H skrev om Filuni
    Filuni har hjälpt oss med två badrumsrenoveringar och annat inredningsarbete som golvläggning, belysning, el-uppgradering och snickeri.

Filuni har kompetens inom allt som vi efterfrågat avseende renovering och är alltid flexibla och behjälpliga med bra lösningar när man inte riktigt vet själv.

Vi är mycket nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera dem.

Vänliga Hälsningar, Jonas i Torslanda Läs mer
    2020-04-06 Filuni svarar Jonas H
    Hej Jonas,

Vi tackar så mycket för dina fina ord och kan inget annat saga än att vi är väldigt glada att ni blev så nöjda varje gång.

Tomas G skrev om Filuni
    Renoverat badrum och toalett, lika proffsiga som vanligt( använt mig av dem tidigare)
    Håller i deadline och levererar kvalite och trygghet i sitt jobb!

Utmärkt resultat av både mig och frugan till hantverkarna! Läs mer
    2020-04-02 Filuni svarar Tomas G
    Tusen tack Tomas! Vi är extra glada att alla i familjen är nöjda:))

• 2020-03-29

Vi har samarbetat med ABC Kakel under ett flertal badrumsrenoveringar och kan inget annat säga än att dom är professionella, punktliga och har inte svårt för att göra det lilla extra. Duktiga hantverkare som kan badrum. Läs mer
    2020-04-06 Filuni svarar Badrumsfixaren I Sverige Ab B
    Hej Bosko,

Nöjet var helt och hållet på vår sida! Ni ska veta att känslan är ömsesidig:)

• Emilie H

2020-03-27

Emilie H skrev om Filuni
    De gjorde en totalrenovering och utbyggnad av vårt badrum. De satte även in ett nytt fönster och bytte ut dörren som fanns till en skjutdörr. Plattsättning, fogar och tätningar är verkligen otroligt bra gjort! Arbetet sköttes på ett utmärkt sätt. Allt flöt på bra och Mirco gick alltid att få tag på vid funderingar. Varje dag var det städat och fint när vi kom hem så vi märkte knappt att de varit här. Fakturan stämde med offerten samt de priser vi kom överens om för extraarbete med t.ex. skjutdörr.
    Vi är verkligen supernöjda med vårt badrum och med Filuni! Även mäklaren som värderat vårt hus efteråt var imponerad. Längtar till de får renovera vårt andra badrum! Läs mer
    2020-03-31 Filuni svarar Emilie H
    Hej Emilie!
    Stort tack för dina fina ord.Vi kan knappt vänta att börja jobba hos er igen :))))
    Bästa hälsningar
  • 2020-03-27

Stig P skrev om Filuni
    Vi renoverade vårt badrum och det gjordes på ett väldigt bra sätt. De var noggranna och höll det så rent som det går. Allting fungerade jättebra. Läs mer
    2020-03-27 Filuni svarar Stig P
    Hej Stig,
    Vi tackar för ditt positiva omdöme och är väldigt tacksamma för det utomordentliga samarbetet som vi hade under projektets gång.
  • 2020-03-23

Mikael A skrev om Filuni
    Vårt nya badrum blev perfekt tack vara perfekt leverans och installation. Professionella hantverkare på alla moment som också höll kvalitet på allt men höll också kostnaderna och leveranstiden. Läs mer
    2020-03-26 Filuni svarar Mikael A
    Hej Mikael,

Tackar så mycket för de fina orden!

Tveka inte att kontakta oss igen om ni behöver hjälp:)

• 2020-03-18

Claes H skrev om Filuni
    Gjorde ett mycket bra arbete. Höll tidsplan och kostnadsplan i detalj. Vi blev bra bemötta av samtliga medarbetare. Läs mer
    2020-03-26 Filuni svarar Claes H
    Hej Claes,

Vad roligt att ni är nöjda med oss:)

• Viva Städ Ab V

2020-03-16

Viva Städ Ab V skrev om Filuni
    Vi har anlitat Filuni flertal gånger på uppdrag av våra kunder. Alltid samma högklassiga och professionella resultat. Alla parter var jättenöjda.
    Rekommenderar till alla som behöver hjälp med byggprojekt! Läs mer
    2020-03-26 Filuni svarar Viva Städ Ab V
    Tusen tack för de fina orden!

Hoppas vi får chanson att hjälpa er även i framtiden:)

Kartal Bil & Tvätt Ab K skrev om Filuni
    Jag blev bemött på bästa sättet . Dom gjore kanon bra jobb.. PROFFSIT !!! Läs mer
    2020-03-26 Filuni svarar Kartal Bil & Tvätt Ab K
    Tack Dani! Det är bara å kontakta oss igen om det behövs:)

Jens W skrev om Filuni
    Höll tiden, var noggranna och kunniga. Läs mer
    2020-03-26 Filuni svarar Jens W
    Hej Jens!

Tack för det! Vi är glada för att du fick en så positive bild av Filuni AB:)

Pemikal Bilservice Ab P skrev om Filuni
    Dom byggde om min lokal på bästa sättet. Dom gjorde just det jag förväntade mig. Mycket nöjd. Läs mer
    2020-03-26 Filuni svarar Pemikal Bilservice Ab P
    Det glädjer oss att ni blev nöjda:)

David P skrev om Filuni
    De gjorde tre badrum åt oss. Vi är fantastiskt nöjda! Rekommenderar dem varmt! Läs mer
    2020-03-26 Filuni svarar David P
    Tack David!

Vi är redo om du behöver oss igen:)

Sofie F skrev om Filuni
    Bra service, snabba och noggranna. Läs mer
    2020-03-26 Filuni svarar Sofie F
    Tack Sofie!

Armin K skrev om Filuni
    Jag har använt mig av ABC Kakel i alla vid tre tillfällen dom senaste 5-6 åren. Det har varit två badrum och dom har även kaklat kök och lagt klinker i hall hos oss. Jag har inte varit med om ett bättre och mer proffesionellt bemötande. Dom håller utlovade tider, svarar alltid och gör ett fantastiskt bra jobb rent tekniskt. Min upplevelse är att jag aldrig ens funderat på att anställa någon annan när det kommer till badrum. Läs mer
    2020-03-26 Filuni svarar Armin K
    Tack Armin!
    Ring när det är dags att göra om din tvättstuga..;)
    Bästa hälsningar
  • 2020-03-14

Sture E skrev om Filuni
    Renovering av två duschrum/ toaletter.
    Kakelsättning o div grundarbeten.
    Helt o fullt tillfredsställande.
    Kostnadsutfall enligt kalkyl.
    Helt nöjd. Läs mer
    2020-03-26 Filuni svarar Sture E
    Hej Sture,
    det var en riktig utmaning men vi gillade det :)
    Jag är så glad att du blev nöjd.
    Hälsningar Mirko.
  • 2020-03-13

Fredrik L skrev om Filuni
    Anlitade ABC kakel för att göra mitt badrum. Mycket nöjd!! Läs mer
    2020-03-26 Filuni svarar Fredrik L
    Hej Fredrik,
    Tack så mycket för dina fina ord.
    MVH Mirko!
  • 2020-03-01

Mikael O skrev om Filuni
    Perfektion i allt! Hantverkare som kan sin sak och levererar enligt plan och håller sina kostnader. Vårt badrum blev en dröm. Bara att rekommendera. Tack Mirko! Läs mer
    2020-03-26 Filuni svarar Mikael O
    Hej Mikael;
    tack för ditt omdöme - det värmer :)
    Hoppas att allt är bra med dig!
    Hälsningar Mirko!
  • OSKAR G

2020-02-12

OSKAR G skrev om Filuni
    Har gjort badrum för mig och det var superbra. Kommer i tid, är vänliga och visar hänsyn. Resultatet blev toppenbra! Hög kvalitet! Läs mer
    2020-02-14 Filuni svarar OSKAR G
    Hej Oskar!
    Tack så jättemycket för rekommendationen.
    Hälsningar
  • ELIN L

2020-02-12

ELIN L skrev om Filuni
    Superduktiga och noggranna killar! Alltid vänliga och alltid i tid. Kan starkt rekommendera Filunu (fd. ABC kakel), de har gjort 2 badrum för mig samt min brors, toppkvalité! Läs mer
    2020-02-14 Filuni svarar ELIN L
    Tack så jättemycket Elin för rekommendationen och de fina orden.
  • 2020-02-11

Mats H skrev om Filuni
    Badrum o gästtoalett. Mycket väl bemött. Proffsig personal. VI är supernöjda!! Läs mer
    2020-02-14 Filuni svarar Mats H
    Tack så jättemycket för rekommendationen Mats😊
    Hälsningar
    Mirko

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte