Flyttfirma Östra Aros

Flyttfirma Östra Aros

Välkommen till Flyttfirma Östra Aros! Vi skräddarsyr flyttjänster av hög kvalité till ett rimligt pris. Vårt mål är att överträffa kundens förväntningar, kundnöjdhet är vår drivkraft, erfaren personal med yrkesstolthet är vårt viktigaste verktyg.

Inom Uppsala, Sverige eller Europa. Soffan, studentrummet, villan eller företagets lokaler. Inget jobb är för stort eller för litet för oss!

Om du har mer prylar än plats så erbjuder vi magasinering i varmlager.

Vi kan hjälpa dig med mer än du tror. Kika in på vår hemsida eller kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 501 kunder tycker om Flyttfirma Östra Aros 2

2022-10-06 Verifierad kund
    Positiva! Snabba! Vi kommer att rekommendera Er till vänner och bekanta!
    2022-10-03 Verifierad kund
    Flyttfirma Östra Aros hjälpte oss att flytta från Jönköping till Uppsala. Killarna som kom var punktliga, snabba och trevliga. Jag var orolig innan på grund av att det verkar finnas så mycket bluff-firmor där ute, men var verkligen supernöjd med Östra Aros! Kommunikationen med firman gick bra och de var så smidiga att ha att göra med! Kommer definitivt välja denna firma nästa gång vi flyttar!
    2022-10-03 Verifierad kund
    Helt suveränt bemötande. Proffsigt utfört. Proffsig personal. Kommer klart rekommendera Östra Aros till andra.
    2022-10-02 Verifierad kund
    Det var bra.
    2022-10-01 Verifierad kund
    Utmärkt samarbete, effektivt arbete och mycket trevligt bemötande!
    Jag är mycket nöjd med flytthjälpen!
    Kersti Heintz
    2022-10-01 Verifierad kund
    Väldigt trevliga och måna om att det skulle gå snabbt och bli bra.

Väldigt lyhörda gentemot mig som kund.
    2022-09-30 Verifierad kund
    Toppen, kom på exakt tid, trevliga killar som utförde jobbet proffsigt.
    Bar ner brandskåp till källare.
    2022-09-30 Verifierad kund
    Finns några extra trevliga killar som jobbar mycket strukturerat. Var noga med vad du behöver hjälp med så får du rätt hjälp. T.ex. om du behöver packning eller inte och ungefär hur mycket och vad du ska flytta.
    Var så värt att de flyttade alla möbler, lådor och prylar åt mig!
    2022-09-29 Verifierad kund
    Det här är tredje gången vi använder oss av Östra Aros när vi flyttar. Vi har varit lika nöjda varje gång. Trevlig och proffsig personal som gör det där lilla extra. De var snabba och effektiva!
    2022-09-28 Verifierad kund
    Snabb, hjälpsam och trevlig service samt bemötande! Kan starkt rekommendera :)
    2022-09-27 Verifierad kund
    Vi blev bemötta väldigt bra.
    Vi kan rekommendera östra Aros
    för ett utmärkt bra arbete och mycket
    trevlig samarbetsvillig personal.

Maud o Gunnar Åsberg
    2022-09-24 Verifierad kund
    Anlitade Flyttfirma Östra Aros för flytt från LGH till villa med timdebitering. Det har fungerat bra att låna och återlämna kartonger men är bäst att ringa dom innan så ser de till att vara på plats.
    Båda "flyttgubbarna" var väldigt duktiga och effektiva. Ena killen kunde varit lite försiktigare vid nåt tillfälle men andra snubben var väldigt rutinerad och förhindrade misstag. Möbler som vi inte hade skyddat för transport fixade dom på eget bevåg.
    Inga skador upptäckta efter flytt.
    Korrekt antal timmar debiterades.
    Något dyrare än vissa andra men de håller onekligen hög kvalité.
    2022-09-23 Verifierad kund
    Snabbt, effektiv, och bra pris.
    2022-09-23 Verifierad kund
    Bokade bohagsflytt med Östra Aros. Smidigt och snabb kontakt vid offert. Tydligt vad som ingick och lyhörd för mina behov/frågeställningar.

Punktlig och väl förberedd flyttpersonal, god kommunikation och bra flöde genom flyttprocessen.

Kände mig trygg och de hanterade mina möbler och lådor varsamt.

Genomgående proffsigt!
    Kommer anlita igen,vid tillfälle!
    2022-09-21 Verifierad kund
    De var snabba och korrekta men tyvärr fick jag inte information när en möbel fått en rejäl skada. Det drar ner betyget.

Tjänst. flytt
    2022-09-21 Verifierad kund
    Andra gången vi anlitar Östra Aros och de är fortfarande lika proffsiga. Allt från offert och bokning, lån av kartonger till själva flytten. Snabbt och effektivt, supertrevliga och hjälpsamma killar som tog hand om våra tillhörigheter på bästa sätt. Rekommenderas!
    2022-09-21 Verifierad kund
    Tydligt kommunicerat från start, trevliga killar som jobbade smidigt och effektivt. Kan varmt rekommendera till alla som är i behov av flytthjälp!
    2022-09-21 Verifierad kund
    Mycket bra hjälp med specialflytt
    2022-09-13 Verifierad kund
    På avtalad tid dök 3 positiva och hjälpsamma flyttgubbar upp.
    De överträffade våra förväntningar från början till slut när de flyttade våra ägodelar närmare 40 mil på ett ansvarsfullt sätt.
    2022-09-07 Verifierad kund
    Super trevlig personal som var mycket hjälpsamma och som tog kontakt om det var något oklart med packningen. Både inlastning och urlastning gick supersmidigt.
    2022-09-04 Verifierad kund
    Trevlig första kontakt via telefon. Proffsiga killar i flyttbilen. Klart över förväntan. Jag ringer igen. :)
    2022-09-01 Verifierad kund
    Service minded 5*
    Allt var kanon utom 2 krossade tavelglas
    2022-08-29 Verifierad kund
    Trevligt bemötande! Starka, positiva flyttkillar som gjorde en fantastisk insats med en stor portion tålamod. Snabba! Leveransen var välstuvad och den levererades komplett.
    2022-08-29 Verifierad kund
    Har anlitat Ff Östra Aros två gånger nu. Förra gången var de billigast bland anbuden jag tog in och flytten utfördes på ett bra sätt så den här gången frågade jag bara dem och fick ett i mina ögon bra pris så jag skippade vidare jämförelser.
    Deras egen personal som var med och lastade i Uppsala är jag mycket nöjd med. Den lokala hjälp de tog in till lossning i Göteborg var godkänd men inte i samma klass som de som deras egna personal (min upplevelse kan delvis bero på att jag var sämre förberedd för lossningen).
    Ska du flytta inom Uppsala tycker jag definitivt de är ett bra val, själv blev jag nöjd nog att komma tillbaka.
  • Stina L
    2022-08-29 Verifierad kund
    Trevlig och mycket positiv personal. Smidigt och förtroendeingivande.
    2022-08-29 Verifierad kund
    Professionella anställda och mycket bra bemötande.
    2022-08-29 Verifierad kund
    Så trevliga och proffsiga! Rekommenderar verkligen!
    2022-08-29 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande och professionellt utfört arbete! Kan verkligen rekommendera.
  • C I
    2022-08-27 Verifierad kund
    Fint företag med bra service med trevlig personal. De kommer alltid i tid och gör ett bra jobb. Vi har använt oss av deras tjänster under många år och alltid lika nöjda med resultatet:)
    2022-08-27 Verifierad kund
    Klar tydlig information. Bra att killen som tog han om flyttningen ringde dagen innan och kollade upp vad som gällde.
    2022-08-18 Verifierad kund
    Toppen, trevliga killar, snabba till tusen!
    Kommer att anlita dom snart igen 🌺
    2022-08-18 Verifierad kund
    Hade beställt tömning av dödsbo. Många och tunga saker, vilket ägaren var medveten om eftersom han varit och tittat innan. På flyttdagen kom två killar som ganska snabbt insåg att allt inte skulle få plats i lastbilen. De ringde ägaren som ville att de skulle spara all metall (eftersom han ville sälja metallen privat) och allt trä. Han kunde komma med kranbil morgonen efter. Jag sade ok, under förutsättning att han kom kl 07. Mäklarfotograf skulle komma kl 09 och ta utebilder och då kunde det inte ligga bråte kvar på gräset. Det lovades, killarna ringde och dubbelkollade.
    Dagen efter så var jag där före kl 07. Väntade och väntade. När ingen kommit kl 07:35 så ringde jag kontoret. 07:45 kom ägaren, det syntes att han blivit väckt av samtalet från kontoret. Han hälsade inte, bad inte om ursäkt, förklarade inte. Jag var arg, stressad, besviken. Bor långt bort, hade ett tight schema för att få allt fixat under mina dagar där. Jag ifrågasatte. Han började gapa, var väldigt otrevlig. Han började lassa bort bråten. Kl 08:45 kommer han och säger att han inte hinner få med sig allt… Jag är arg. Jag säger att jag vill ha nån form av kompensation för att de inte uppfyllit sina löften. Han tycker att jag ska vara tacksam. Han skyller på att han varit i Kalmar dagen innan, vilket jag inte tycker är mitt problem. Han sticker iväg, ska komma senare och ta resten.
    Fotografen kommer, får ta bilder där det går. Jag åker in med fotografen till Uppsala, jag ska ha ett möte med mäklare, samt har annat att fixa (tight schema, som sagt). Då ringer ägaren och säger att jag måste flytta på bilen, så att han kan ta det sista. Jag säger att vi får boka in en annan dag, eftersom tömningen faktiskt skulle ha varit klar redan dagen innan.
    Sen får jag några konstiga sms. Jag svarar inte. Några dagar senare får jag bild på att sista bråten är borta. Får ett sms om att han vill köpa en container jag har…! Jag svarade inte. Samma dag kom fakturan, fullpris. Inget avdrag trots stora förseningar, respektlöshet och otrevligt bemötande. Jag betalade och har inte haft någon kontakt med Östra Aros efter det.
    Obs! Flyttkillarna som tömde hela huset var jättebra och oerhört trevliga. Det är bara ägaren (den äldre) som är opålitlig, otrevlig och har taskigt bemötande. Den yngre ägaren försökte jag få kontakt med när den andre var där med kranbilen, men han har fortfarande inte hört av sig.
    2022-08-15 Verifierad kund
    Jättebra och trevliga killar.
    De glömde min cykel på trottoaren i Stockholm men jag fick tag på en granne som kunde ställa in den på gården.
    Annars var allt toppklass.
    2022-08-13 Verifierad kund
    Jättetrevliga flyttkillar. Arbetade systematiskt och snabbt.
    Kan verkligen rekommendera ert företag
  • Li K
    2022-08-13 Verifierad kund
    Det var trevligt bemötande och hjälpsamma kille.
    2022-08-13 Verifierad kund
    Grabbarna på Östra Aros levererade grymt bra flyttservice.
    Kort inställelsetid och höll utlovad kvalité´.
    Allt packades väldigt noggrant och planerades väl.
    Väldigt trevlig och engagerad personal.
    Kom med egna förslag på lösningar vid leveransen & inflyttningen vilket underlättade det hela.
    Rekommenderas varmt till alla som skall flytta sitt bohag, högsta betyg!

Peter
    2022-08-13 Verifierad kund
    Väldigt bra service genom hela processen! De hjälpte oss med en långflytt och gjorde det otroligt proffsigt.
    2022-08-08 Verifierad kund
    Flyttade till Rom från Östhammar/ Söderön 5/8 2021 ett helt år har passerat och tänker fortfarande på vilken tur att vi valde Östra Aros och vi tänker tillbaka på värmen i Rom som denna fantastiska Staffan Claesson fick utstå, jobbade på utan att klaga helt otrolig kille! Stort tack till Staffan och flyttar vi igen då hör vi av oss! Så nöjda! Ann-Marie och Jessica Frylmark 👍🤗
    2022-08-07 Verifierad kund
    Mycket positivt.
    Trevliga och proffsiga.
    2022-08-05 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, tillmötesgående och positiva! Fick komma och hämta kartonger och blev erbjuden hemleverans. Flytten gick smidigt och tryggt. Rekommenderas varmt.
    2022-08-05 Verifierad kund
    Jag har vid två tillfällen använt mig av Flyttfirma Östra Aros. De är väldigt tillmötesgående, smidiga och lätta att ha att göra med. Jobbet blir gjort snabbt och proffsigt och flyttpersonalen är väldigt trevlig. Vid ett tillfälle blev det dessvärre mindre skada på lite av godset och det var inget tjafs om det utan allt ersattes på ett föredömligt sätt. Om jag flyttar igen är de mitt förstahandsalternativ.
    2022-08-05 Verifierad kund
    Bästa flyttupplevelsen jag någonsin haft. Bra kommunikation inför flytten och välanpassat till specifika behov med flytt mellan flera olika ställen. Personalen på flyttdagen var helt otroliga! Så vänliga, hjälpsamma och försiktiga med grejerna. Trodde inte det fanns så bra flyttfirmor. Kommer helt klart använda igen och ger mina varmaste rekommendationer.
    2022-08-05 Verifierad kund
    Jag har vid upprepade tillfällen anlitat Östra Aros för olika flyttuppdrag i både Uppsala och Stockholm. Jag har svårt att tänka mig en flyttfirma som behandlar ditt bohag på ett mer varligt sätt och genom personalens effektivitet och trevliga bemötande är det en självklarhet för mig att rekommendera Östra Aros om man söker seriös flytthjälp.
    2022-08-05 Verifierad kund
    Trevliga och duktiga medarbetare! Bra service. Allt bra men personalen bäst!
    2022-08-05 Verifierad kund
    Mycket bra flyttfirma. Tydlig offert, jättebra bemötande, mycket trevliga och hjälpsamma "flyttgubbar", fin kommunikation både före och efter flytten. Rekommenderas mycket starkt!
    2022-07-30 Verifierad kund
    Otroligt duktiga och bra service!
    Kommer def. anlita igen.
    2022-07-30 Verifierad kund
    Supertrevliga och duktiga. Staffan är en pärla. Flytten gick snabbt och vi hade bra kommunikation med bilen
    Lite administrativt strul uppstod men enkelt att styra upp😊
    2022-07-30 Verifierad kund
    Fungerade utmärkt. Alla var tillmötesgående och effektiva med flytten.
    2022-07-30 Verifierad kund
    Mycket bra kundbemötande. Jag rekommenderar denna flyttfirma. Smidigt, snabbt och enkelt. Bästa betyg.
    2022-07-27 Verifierad kund
    Superproffsigt och trevligt bemöttande