Alla kategorier Magasinering Stockholms län Stockholm Älvsjö Solberga Flyttfirman 4 Ess AB

Flyttfirman 4 Ess AB

Götalandsvägen 216, 125 44 Älvsjö — Visa karta

Vi på Flyttfirman 4 Ess vill erbjuda dig en helhetslösning för din flytt som innebär mer än att "bara bära saker". Därför erbjuder vi packning och flytt av bohag och kontor 7 dagar i veckan på för- eller eftermiddag enligt dina önskemål. Vårt andra Ess är flyttstädning som utförs av våra egna medarbetare, alltså ingen extern städfirma.

Vårt tredje erbjudande gäller magasinering och transport. Vi låter ditt bohag eller era kontorsmöbler "mellanlanda" i vårt magasin och om du har saker du inte längre behöver tar vi dem gärna till vår egen Second Hand eller kör till återvinningscentralen.

Vårt fjärde Ess är Secondhandbutiken där du har möjlighet att sälja saker som ni inte önskar ta med er till er nya adress på uppdrag i vår butik. Någons skräp kan bli en annans skatt.

Kontakta oss på Flyttfirman 4 Ess för en unik och komplett flyttlösning!
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 602 kunder tycker om Flyttfirman 4 Ess AB

• adrina b skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Fantastiskt bra bemötande och en mycket fin jobb.

Kan stärkt rekommenderats👍 Läs mer
  • leif h skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevlig och positiv personal som var väl organiserade!
    Hela flytten gick över förväntan bra och allting höll. Läs mer
  • karin o skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vi fick fantastiskt fin hjälp med vår flytt, professionellt och trevligt bemötande. Ett stort plus var att vi innan flytten fick låna kartonger. Kommunikationen inför och under flytten var mycket bra och tydlig och underlätttade för oss. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • torsten h skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Snabba professionella nogggranna Läs mer
  • william c skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Fantastic service, friendly, on time and very helpfull! Läs mer
  • madeleine l skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Mycket bra service. Kämpade på för att hitta en lösning åt oss snabbt. Hade stort tålamod med oss då vi var ostrukturerade och stressade. Läs mer
  • sophia b skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt och magasinering. Trevligt bemötande från början vid första kontakt angående offert och datum, behjälpliga med frågor rörande flytt och magasinering och snabb service. Känns trygga och professionella. Läs mer
  • tommy p skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Hej de var flyttning mycket bra👍👍 Läs mer
  • jens l skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Köpte flytthjälp. De två flyttkillarna var jättetrevliga och fantastiskt effektiva. Vi var övertygade om att vi beställt en för liten bil, men de lyckades stuva in allt i en vända. Om vi hade gjort det själva tror jag inte att vi hade klarat det på två vändor. Rekommenderar dem starkt! Mvh Jens Lundgren Läs mer
  • Karin E skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vi anlitade 4ESS på rekommendationer via bl. a reco.se för att göra ett triangelflytt med inkluderad städning. Vi blev utlovade att allt skulle löpa friktionsfritt och att uppmärkta kartonger skulle ställas i rätt rum. Så skedde inte utan kartonger staplades i 2 rum och vi fick själva ägna flera dagar åt att flytta kartonger till rätt rum (trots att vi fick mycket nogsamma direktiv att märka upp lådorna noga).

Städningen var under all kritik, med skitiga moppspår på golven och bajsspår i toaletten. (Gissningsvis var det väl nån anställd som behövde gå på toa efter att denna blivit städad men då ser man väl till att ta bort efter sig!). Garantin gällde inom en vecka så den kunde vi inte nyttja eftersom vi var långt ifrån färdiga med att få undan möbler och kartonger för att en "omstäd" överhuvudtaget skulle vara möjlig!

Både flytt och städning tog mycket längre tid än vad som sagts i offerten och när det äntligen var klart fick man en "enkät" slängd under näsan med en flyttgubbe hängandes över axeln där man skulle bedöma hur flytten gått. Så får man höga betyg!!

När vi ifrågasatte om inte möbler resp. kartonger skulle ställas i sina rätta rum blev svaret att man så gärna hjälpte till med det, men det skulle ju kosta extra tid.

Offerten var en glädjekalkyl som inte rimmade med slutfakturan. Massa dolda kostnader. extra personal och extra lastbil, vilket vi inte fick godkänna tillkom!

Aldrig mer 4ESS! Läs mer
    2018-10-01 Mihai B svarar Karin E
    JAHA, var ska jag börja, Karin
    1. Jag var den som pratade med din MAN ca 3 veckors före er flytt. Då förklarade jag väldigt tydligt i ca 20 minuter hur ett direktbyte går till. Vi säger exakt samma sak varje gång, så det finns inga ramar vi går utanför i informationen. Jag har inte sagt att det ska gå friktionsfritt, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Däremot förklarade jag tydligt och klart att vi kommer just ställa alla kartonger i ett och samma rum. I slutet av dagen kan vi sedan bära dem till rätt rum, detta för att inget ska kunna blandas med kund nr 2. Väldigt viktigt! Att vi gett direktiv på att märka upp kartongerna är just av den anledningen så vi senare kan bära dem till rätt rum. När arbetsledaren på slutet av dagen frågar om vi ska bära dem till rätt rum, svarade DU, NEJ !

2. Ja det är ju tråkigt att det blev moppspår i golvet, och det som sagt faller ju under garantin, och det åtgärdar vi. Men din attityd sa ju nått helt annat, du sa: DU, Pär Johan ska komma ut och göra denna åtgärd när du säger till. Jag svarade att .Nej jag är inte den som kommer komma ut, men vi kommer fixa så personal gör det och vi kan inte ha den tidsaspekten som - när du vill.

3. Nej, offerten har vi hållit oss inom, så det är tråkigt att du återigen kommer med falska utspel.
    4. Transportchefen (som normalt inte är ute på jobb) var den person som skötte hela eran flytt, han var även den som gick igenom underlag med dig och svarade på frågor är den du hänvisar till. När det var dags för ett betyg så skrattade ni bägge berättade han och ni hade en bra konversation och du fyllde i en 5a. Nu så ger du en 1a.

5. Jag har nog aldrig i hela mitt liv stött på en så otrevlig människa som dig,(och jag avskyr att behöva skriva det här med sanningen måste ju tyvärr fram)
    Jag är väldigt involverad i sport kring människor som har cerebral pares och när du som förövrigt arbetar som Polis avslutar din mening i telefon till mig med att kalla mig JÄVLA CP så blir man olycklig. Hoppas du ångrar dig och hoppas att ditt arbete gör något åt din respektlösa syn som människa och Polis. Känns väldigt olustigt att människor inom ditt arbete kallar andra människor för sånt.
  • Christina E
    Christina E skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt av magasinerade stora bokhyllor från 4Ess till min lägenhet på trånga Bastugatan. Mycket trevligt bemött av alla kontakter på 4Ess inklusive kaféet.Tycker dock att ifyllande av beställningen på nätet både vid vår stora flytt en månad tidigare och denna kunde vara smidigare. Tog lång tid för mig. Läs mer
    2018-09-24 Mihai B svarar Christina E
    Bra med feedback....hjälper oss att utvecklas. Tack Christina
  • hannah a skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Super nöjda! Trevliga och seriösa! Måna om att allt bohag flyttas varsamt! Läs mer
    2018-09-24 Mihai B svarar hannah a
    Vi bugar och bockar ! Tackar Hannah
  • mats r skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Anlitade tre ess för flytttransport. Fick ett bra bemötande och en snabb och effektiv flytt. Läs mer
    2018-09-24 Mihai B svarar mats r
    Tack Mats,,,med vi har faktiskt alla 4 Essen he he
  • richard h skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevligt bemötande och bra arbetsmoral. Erfarna killar som löste det hela snabbt och smidigt samt var lyhörda när vi placerade ut möbler och flyttlådor mellan olika våningar och förråd. Läs mer
    2018-09-24 Mihai B svarar richard h
    Härligt med värmande ord...jag hälsar samtliga för den fina kritiken.
  • sabina c skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Effektiva, proffsiga och trevligt bemötande vid bohagsflytt. Läs mer
  • Olof N skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag har inget att anmärka på själva flytten. Däremot anser jag att de döljer kostnader i offerten eller åtminstone inte är tydliga med kostnaderna. Offerten anger ett uppskattat totalpris men i det inkluderas tex inte fram/hemkörning vilket inte är tydligt. Läs mer
    2018-09-19 Mihai B svarar Olof N
    Vi döljer inte kostnader ! Det står om fram och hemkörning på 3 ställen i din offert som inte innehåller mer än 3 sidor med stor text och tar vi bort bilderna så är det inte mer än 2 sidor kvar. På dessa sidor står det tydligt och klart om den arbetsmässiga delen och extra tjänsterna och kostnaderna på sida 2. Att just fram och hemkörning står där har med vart man faktiskt bor och är individuellt och svårt att räkna in i offerten från grund. Men när ni nu missat denna information så sa du tydligt att du missat den och vill att vi ska "bara" plocka bort den, och annars blir det ett dåligt betyg, då känns det mer som "utpressning" än att ha en dialog om det, vilket du tydligt sa att du inte var intresserad av. Så jobbar inte vi helt enkelt. Vi är ett seriös företag som vilket som helst.
  • peggy a skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag är alltigenom nöjd med min flytthjälp! Läs mer
    2018-09-19 Mihai B svarar peggy a
    Hatten av för det fina betyget
  • andrea l skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Det funkade jättebra. Supertrevliga och hjälpsamma. Läs mer
  • homan m skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevlig bemötande, professionella killar. Klarade jobbet galant Läs mer
  • ann kathrin m skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    De flyttade min 2a på 4timmar och hela processen från bokning till genomförande har varit mycket proffsigt. Läs mer
    2018-09-05 Mihai B svarar ann kathrin m
    Tackar så mycket Ann, jag hälsar samtliga.
  • sofie m skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag är väldigt nöjd med flytten och era tjänster. Allt gick smidigt och man kände sig trygg att lämna sina saker i era händer. Stort plus för trevligt bemötande både från personal under flyttdagen och personalen på plats då vi hämtade/lämnade kartonger. Använde mig av er för andra gången och jag kommer med stor sannolikhet återkomma vid nästa flytt!
    Ni får således en 5a i betyg! 😃 Läs mer
    2018-09-05 Mihai B svarar sofie m
    Du är så välkommen igen ! ...väldigt kul att få förtroendet om och om igen.
  • sravoula a skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag fick hjälp med flytt och städning med relativt kort varsel. Såväl bemötande som tjänsten var professionella och av bra kvalitet. Flyttfirman 4 Ess rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-09-05 Mihai B svarar sravoula a
    Härligt att du är nöjd med både flytten och städet !
  • johan l skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Bra flytt av bohag från lägenhet till villa
    Höll tiderna bra, trots att tempot var lite lågt ibland Läs mer
  • reine s
    reine s skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Otroligt proffsiga, trevliga och ödmjuka.
    Jobbar snabbt och effektivt
    Riktiga proffs
    Rekommendera denna flyttfirma varmt Läs mer
  • Matilda F
    Matilda F skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Mycket väl utförd flytt. Proffsiga och effektiva personer som kom och skötte vår flytt. Rekommenderas! Läs mer
  • amanda f
    amanda f skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flexibla, trevliga och mycket kompetens. Läs mer
  • hans erik h skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytten från Dalarna till Solberga fungerade utmärkt. Läs mer
  • Daniel N
    Daniel N skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Helt ok, men lite förvånad över det goda omdömet här. Ganska neutralt bemötande. Svårt att förstå totalkostnaden i offerten. Läs mer
  • max b skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Levererade precis som sagt både avseende tid och kvalitet. Rekommenderat starkt 4 ESS Läs mer
  • birgitta b skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Beställde flytthjälp. Killarna var proffsiga, effektiva och noggranna. De tog väl hand om våra möbler. Anlitar dom gärna igen o kommer verkligen att rekommendera dom till andra. Läs mer
  • sandra e skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jsg anlitade Flyttfirmsn 4 Ess vid min senaste flytt och jag är jättenöjd. Noggrann och duktig personal. Jag gjorde misstaget att underskatta hur många flyttlådor det skulle bli så ett tips är att ta i lite i kubikräknaren. Man har ofta mer saker än vad man tror och det blir lätt många lådor. Tack och lov löste personalen detta åt mig på ett jättebra sätt. Läs mer
  • erik l
    erik l skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Super smidigt och profesionellt bemötande och genomförande. Läs mer
  • britt marie c skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag har svarat tidigare och gör det inte en gång till Läs mer
  • maria g
    maria g skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    TrevIigt bemötande och snabb flytt. Bra pris. Läs mer
  • Mats Ö skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Kommer i tid, försiktiga med grejorna, tålmodiga, en bra kundupplevelse helt enkelt! Läs mer
  • anna s skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag flyttade i juni. Kontakten med den ansvarige på företaget var smidig och svaren på mina frågor kom snabbt.
    Flyttarna hörde av sig strax innan de kom med en exakt tid, de kom inom tidsramen trots köer. De var effektivs och trevliga. Jag skulle absolut både använda igen och rekommendera till andra. Läs mer
  • petra t skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Bra killar som kom! Var försiktiga med alla möbler! Flytten gick mycket smidigare än vad jag trodde!
    Tack! Läs mer
    2018-06-27 Mihai B svarar petra t
    Alltid lika trevligt att läsa när kunderna är nöjda och glada. Jag skickar det vidare till resten.
  • tobias c skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Bra flyttkillar som kämpade på i +25 värme med mycket trappor osv. Rekommenderas!

Enda minus var att det var 2 flyttgubbar istället för utlovat 3 st.. Fick dock reducerat pris. Läs mer
  • sofie b skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Proffsigt hanterande. Positivt och tryggt bemötande. Första gången jag anlitat en flyttfirma och det resulterade i den enklaste flytten hittills. Läs mer
    2018-06-27 Mihai B svarar sofie b
    Det var roligt att läsa, ja, tanken är ju att vi ska göra det så enkelt som möjligt för er kunder, 1 samtal och vi fixar resten.
  • Marianne S skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    På secondhand hos Flyttfirman 4 Ess AB i Älvsjö gör man alltid fynd. Bra ordning i butiken och man blir trevligt bemött av hjälpsam personal.
    Missa inte att ta en kopp kaffe i butikens fik med hembakat bröd. Lime-pajen var fantastisk👍😊 Läs mer
  • Carina J skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Köpt allt möjligt. Öra priser trevlig personal.😊 Läs mer
  • gustav r skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Kunde ta uppdraget med mycket kort varsel. Professionell och trevlig service. Uppdraget utfördes per timme men hamnade inom det uppskattade tidsintervallet enligt offerten. Läs mer
    2018-06-27 Mihai B svarar gustav r
    Inte alltid lätt att klara uppdrag på kort varsel, oftast är vi fullbokade ca 1-2 veckor framåt hela året om så , till er alla, se till att vara ute i god tid när ni ska boka. Härligt att det gick vägen ändå denna gång...
  • marie p skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Punktliga! Snabb återkoppling. Flyttkillarna jobbade på otroligt bra! Trots missförstånd kring städningen så såg 4ess till att fixa så att det blev gjort inom 2 timmar. Extremt bra jobbat. Tryggt och stabilt. Kommer använda dessa igen! 👊 Läs mer
  • frida b skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Allt i ett - suveränt! I tid också Läs mer
    2018-06-27 Mihai B svarar frida b
    Allt i ett var ordet, packning-flytt-städ-uppackning-secondhand ...unika i Sverige ! Tack för orden...
  • simon P skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Proffsiga och bra att ha att göra med. Jag har ingenting att klaga på. Läs mer
  • flora w skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vi tycker de var super. Snabba, försiktiga, noggranna och trevliga. Inget negativt från vår sida. Läs mer
  • richard s skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Helt enligt förväntan. Trevliga, duktiga och noggranna killar Läs mer
  • Niklas K
    Niklas K skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    De kunde hjälpa mig med flytt fast än jag hörde av mig dagen innan det var dags.
    Proffsig och effektivt arbete med rak kommunikation gällande bilder som togs och extra material som behövdes då jag inte hade packat så bra.

Kan inte annat än rekommendera! Läs mer
  • hanna g skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Mycket snabb och smidig flytt! Läs mer
  • tim d skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Snabb och bra flytt, trevliga flyttkillar och smidigt att kunna skänka det jag inte behövde till 4ess secondhand. Läs mer

Götalandsvägen 216, 125 44 Älvsjö