Flyttfirman 4 Ess AB

Götalandsvägen 216, 125 44 Älvsjö — Visa karta

Vi på Flyttfirman 4 Ess vill erbjuda dig en helhetslösning för din flytt som innebär mer än att "bara bära saker". Därför erbjuder vi packning och flytt av bohag och kontor 7 dagar i veckan på för- eller eftermiddag enligt dina önskemål. Vårt andra Ess är flyttstädning som utförs av våra egna medarbetare, alltså ingen extern städfirma.

Vårt tredje erbjudande gäller magasinering och transport. Vi låter ditt bohag eller era kontorsmöbler "mellanlanda" i vårt magasin och om du har saker du inte längre behöver tar vi dem gärna till vår egen Second Hand eller kör till återvinningscentralen.

Vårt fjärde Ess är Secondhandbutiken där du har möjlighet att sälja saker som ni inte önskar ta med er till er nya adress på uppdrag i vår butik. Någons skräp kan bli en annans skatt.

Kontakta oss på Flyttfirman 4 Ess för en unik och komplett flyttlösning!
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 795 kunder tycker om Flyttfirman 4 Ess AB

• Michelle H

2020-09-07

Michelle H skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevligt bemötande från start till slut. Organiserade, effektiva och nogranna. Man kan lita på att jobbet blir gjort till belåtenhet. Rekommenderar starkt deras service. Läs mer

Joel M skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Anlitade firman för flytthjälp och lagring över en natt. Riktigt trevliga killar som flyttade in hela vårt bohag (60 kvm) på vår ovanligt kort tilldelade hisstid om två timmar.

Anlitar definitivt 4 Ess igen vid nästa flytt. Läs mer

Oscar M skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Snabba, smidiga, prisvärda, lätta att göra med men framför allt bra bemötande och gör det de lovar.
    Rekommenderas! Läs mer

Johan S skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevligt gäng och flexibla! Fick hjälp med magasinering, packmästare och bärhjälp! Läs mer
  • Hanna Matilda B

2020-09-01

Hanna Matilda B skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Upplevde inte flyttgubbarna som effektiva men de tog bra hand om våra saker.
    Mycket tråkigt med många ”dolda” (finstilt i offerten och inte tydligt att det är kostnader som tillkommer) kostnader som gjorde flytten väldigt dyr. Samma med flyttstädningen. Orimligt höga priser i jämförelse med andra firmor i slutändan. Tog betalt för både framkörning av bil och för servicebil i samband med städning, galet. Läs mer
  • BODIL H

2020-06-09

BODIL H skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag var nöjd med själva flytten som fungerade smidigt, men jag skulle även sälja saker genom deras butik och här fungerade det dåligt. Jag hade en AWAB-pall som jag lät dem sälja då jag inte orkade administrera försäljningen själv. Trots att dessa är mycket populära och går som smör på Blocket fick jag beskedet att de inte fått den såld. På deras facebooksida framgick dock att den visst sålts. Jag har skickat två mail och frågat angående pallen men inte fått svar. Trist! Läs mer
  • 2020-03-22

Pierre S skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevliga killar som gjorde ett snabbt och bra jobb. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-03-20

Sara M skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Har inget negativt alls att säga. Super nöjd! Läs mer
  • 2020-03-19

Richard P skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytthjälp i början av januari. Mycket bra bemötande. Personalen var på plats på utsatt tid och jobbade snabbt och smidigt. Vi hade bra kontakt hela tiden och allt rullade på som planerat. Läs mer

Andrea H skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt från Enköping till Bro. Trevlig och hjälpsam personal i alla led. Påpekar själva om de skadat något och ersätter detta. Läs mer

Christina H skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Våra saker blev väl omhändertagna i samband med vår flytt.
    Killarna gjorde ett fantastiskt bra jobb och var väldigt trevliga att ha att göra med. Läs mer

Karl J skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Pålitliga och helt enligt förväntan. Läs mer

Carina S skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Seriöst flyttbolag som jag gärna rekommenderar. Snabba besked, trevlig säljare och trevliga flyttgubbar.
    Ett extra plus till ekonomiavdelningen som gav en mycket bra service.
    Toppen!
    Carina Sundbäck Läs mer
  • Emilie P

2020-03-17

Emilie P skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Bra hjälp och fick tid snabbt! Läs mer

Marina H skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Anlitade Flyttfirman 4Ess, tre flyttgubbar och en lastbil. Arbetsledaren gjorde ett grymt bra jobb tillsammans med sina två kollegor. Allt flöt på enligt plan, har inget att klaga på. De var noggranna och försiktiga med våra saker. Kan absolut rekommendera 4Ess. Läs mer
  • 2020-02-27

ANDERS F skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Uppfyllde inte förväntningarna.
    Flyttgubbarna var trevliga och duktiga men helhetsintrycket drogs ner kraftigt av alla ”dolda” extraavgifter (stod väl finstilt i allmänna villkor) och totalkostnaden landade långt över offerten
    - tillkom engångskostnad för lastbil som inte var tydlig på offerten (som endast lyfte fram timpris)
    - tog betalt för att använda plastfilm för att Linda in möbler (200kr för att Linda in 4-6 möbler i plast..)
    - etiketter som man måste använda kostar 75kr för 25 små plastlappar
    - m.m
    - fick en tippavgift på 500kr på fakturan för att jag valt att skänka grejer till dem som var fina.. denna kostnad tog de bort dock efter att jag kontaktade dem

Rekommenderar inte denna firma pga alla irriterande extrakostnader - ta någon annan med mer transparens i slutpriset. Läs mer
  • 2020-01-23

Mathilda H skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Beställde flytthjälp (utflytt, magasinering och inflytt) samt flyttstäd. Alla möbler var i samma skick vid inflytt, kontakten var smidig, städningen bra och offerten stämde överens med slutpriset. Läs mer
  • 2020-01-22

Mats F skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Snabba och duktiga, hade mycket gamla arvemöbler som jag var rädd om och de tog god hand om dom. Läs mer
  • 2020-01-22

JONATHAN P skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Utförde helt ok flyttstädning utan konstigheter. Men uppskattar INTE att bli nedspammad ett par månader senare med flertalet snyft-sms där de ber om betyg för utfört arbete. Tramsigt och oproffsigt. Läs mer
  • 2020-01-21

Hannah W skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Bra service. Smidig och snabb. Läs mer

Vera D skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Hej! Första gången en solklar femma. Andra gången gick flytten ganska långsamt och var ineffektiv eftersom att en av era anställda förmodligen var väldigt ny på jobbet och inte riktigt hade full koll på läget. Men på det stora hela okej - kanske en trea. Läs mer

Annika H skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Städ och flytt.
    Fantastiska personer städade min lägenhet.
    Helt ok städat dit jag flyttade.
    Helt ok personer flyttade åt mig.
    Bra att alla hade samma flyttfirma. De skötte logistiken. Läs mer

David L skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Det gick snabbt, och det var inte dyrt. Läs mer

Anneli M skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Beställt både flytt- och städhjälp, som genomfördes på bästa vis. 4 Ess vet vad det gör. Trevliga proffs! Läs mer

Jenny S skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag anlitade fyra ess för flytt och flyttstäd. Bra bemötande och snabb respons när frågor kom upp. Hade blivit rekommenderad av en vän att anlita fyra ess och även jag blev nöjd. Snabb flytt, noggranna och trevlig personal. Flyttstädningen var kanonbra utförd. Läs mer

David S skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Skötte uppdraget enligt förväntan och personalen var trevlig och tillmötesgående! Allt gott! Läs mer

Renee S skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Bra bemötande vid telsamtalet där vi bad omflytthjälp. Hjälpen gick jättebra. Duktiga på att packa och stuva sakerna. Renee Läs mer

Frida W skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Allt gick som det skulle! Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-01-17

Maria W skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytten gick bra men en tavla gick sönder. Läs mer
  • 2020-01-15

Susanne Ö skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevligt bemötande innan flytt samt vänlig koll om det var någon mer tjänst jag behövde. Flyttkillarna var självgående och tog initiativ utan att jag kände mig irriterad eller överkörd - eller irriterad över ineffektivitet. Läs mer
  • 2020-01-15

Gashin G skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Bra upplevelse. Trevliga och mycket försiktiga när de flyttade våra saker! Läs mer
  • 2020-01-14

Patrik B skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt av bohag samt återvinning av möbler och secondhand.
    4Ess var väldigt professionella och smidiga med sitt uppdrag.
    De klarade av sitt arbete med mycket bra marginal och hann även med att hjälpa oss mer än förväntat.
    Vi rekommenderar 4Ess till andra kunder som behöver hjälp med flytt av bohag. Läs mer
  • 2020-01-13

Odd Raven Studios A skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jättebra flyttat, enkelt och smidigt! Bra bemötande och dialog under flytten. Läs mer
  • 2020-01-13

Birgitta L skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Lite rörigt och jag insåg inte förrän det var för sent att jag skulle ha varit övertydlig. Läs mer
  • 2020-01-12

Ulrika Y skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vi beställde både packning, flytt och städning. Supernöjda med allt. Trevliga flyttkillar och allt gick väldigt smidigt. Även jättebra att kunna sälja via/skänka till deras second handbutik. Det känns miljövänligt och helt rätt i tiden. Läs mer
  • 2020-01-11

Mikael S skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Smidig flytt från lgh till hus. Gick förvånadsvärt fort att packa in och ur lastbilen av två man. Märktes att dom har gjort det här förut samt tog väl hand om möblerna och plastade in känsliga möbler och otympliga saker. Läs mer
  • Beate R

2020-01-11

Beate R skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevligt bemötande av samtliga inblandade, de som packade mitt bohag,
    Flyttgubbarna och städarna.
    En anmärkning har jag:
    en del möbler som skulle till second hand, det skulle avgöras på plats om dem skulle kunna säljas på second hand. Sängen talade man om för mig, att det gick inte att sälja,ok! Men de andra möblerna har jag inte hört nånting om. Varför? Kunde de säljas eller inte?
    Är de kvar i Secondhand affären?
    För övrigt gick det väldigt smidigt. Ingenting gick sönder. Läs mer
  • 2020-01-11

Anders K skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vi flyttade från vår lägenhet till hus och anlitade 4ess. Vi var mycket nöjda, effektiva , trevliga och hjälpsamma. Läs mer

Christoffer A skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt, fungerade och gick enkelt. Läs mer

Lars W skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    4 Ess hjälpte oss med bohagsflytt och de skötte verkligen allt super proffesionellt, effektivt och med ett mycket trevligt bemötande. Flytten gick över mina förväntningar, så smidigt. Rekommenderar varmt. Tack! Läs mer

Ekens Golv A skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag ringde med väldigt kort varsel men fick ändå snabb och bra hjälp! Läs mer

Caroline T skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag bokade flyttstädning med 4 ess och allt har fungerat så bra! Trevliga medarbetare som gav snabb respons och bra service. Dessutom visade det sig att de inte behövde all tid för flyttstädningen som jag betalt för så jag fick pengar tillbaka! Inget krångel, bara trevligt bemötande, bra service och väl utfört jobb! Tusen tack! Läs mer

Marcus N skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vi hade flytthjälp från lägenhet till hus. Hela dagen flöt på väldigt bra och vi är mycket nöjda med allting. Väldigt trevligt bemötande. Läs mer

Kristina F skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Pålitliga, , punktliga, trevliga och nogrsnna Läs mer

Charlotte W skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag är mkt nöjd, flyttkillarna var punktliga, noggranna och försiktiga och staplade sakerna perfekt i mitt förråd som det mesta skulle flyttas till. Inget gick sönder trots många ömtåliga glas, tavlor mm. Läs mer
  • Otis I

2020-01-09

Otis I skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Smidigt, snabbt, och proffsig attityd. Fick mig att känna mig lugn under flytten som annars kan kännas stressig. Läs mer

Sonja J skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Bra bemötande från offert till flytt.
    Trevliga och duktiga flyttkillar som plastade in och packade flyttbilen med fart. Lika trevliga trots 3 tr utan hiss i nya lägenheten. Rekommenderar verkligen er flyttfirma. Läs mer

Eva-lotta G skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt för magasinering
    Mycket bra service och bra bemötande på kontoret.
    Flyttkillarna var snabba och kunniga
    Allt fungerade utmärkt Läs mer

Christel C skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    4 Ess AB gjorde en flyttstädning och tog med överblivna möbler för eventuell försäljning i din butik. Vi är mycket nöjda med deras service! Läs mer

Wanda C skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytthjälp bra! ......................................................... Läs mer

Götalandsvägen 216, 125 44 Älvsjö