Alla kategorier Magasinering Stockholms län Stockholm Älvsjö Solberga Flyttfirman 4 Ess AB

Flyttfirman 4 Ess AB

Götalandsvägen 216, 125 44 Älvsjö — Visa karta

Vi på Flyttfirman 4 Ess vill erbjuda dig en helhetslösning för din flytt som innebär mer än att "bara bära saker". Därför erbjuder vi packning och flytt av bohag och kontor 7 dagar i veckan på för- eller eftermiddag enligt dina önskemål. Vårt andra Ess är flyttstädning som utförs av våra egna medarbetare, alltså ingen extern städfirma.

Vårt tredje erbjudande gäller magasinering och transport. Vi låter ditt bohag eller era kontorsmöbler "mellanlanda" i vårt magasin och om du har saker du inte längre behöver tar vi dem gärna till vår egen Second Hand eller kör till återvinningscentralen.

Vårt fjärde Ess är Secondhandbutiken där du har möjlighet att sälja saker som ni inte önskar ta med er till er nya adress på uppdrag i vår butik. Någons skräp kan bli en annans skatt.

Kontakta oss på Flyttfirman 4 Ess för en unik och komplett flyttlösning!
Lör: 11:00-16:00
Sön: 00:00-00:00

Läs vad 483 kunder tycker om Flyttfirman 4 Ess AB

• linda b
    linda b skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag beställde packning, flytthjälp och städning av 4 Ess. Bokningen gick smidigt och jag fick snabb återkoppling vid frågor, även under själva flytten. Allt gick enligt tidplan och utfördes väl. Genomgående ett mycket trevligt bemötande och väldigt god service. Även då ett smärre problem uppstod bibehölls 4 Ess sitt trevliga bemötandet och hade en lösningsorienterad inställning.
  • magnus b
    magnus b skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Omedelbar respons. Exceptionellt utförande. Prisvärt.
  • pernilla j
    pernilla j skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Proffsigt bemötande från början. Effektiva och trevlig personal.
  • biniam a
    biniam a skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Allt gick bra som planerat.
    Jag är jättenöjd med 4 Ess flytt firman.
    Patric och Peter kom i tid , de är mycket trevliga och hjälpsama.
    Jag starkt Recomenderar företaget !

Biniam Assefa
  • simone f
    simone f skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Super hjälpsamma! Allt gick smidigt från början till slutet utan problem. Kan hög rekommendera!
  • dinah e
    dinah e skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag är fantastiskt nöjd med 4 Ess glytt och städ!
    Tack!
  • karin å
    karin å skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vi var jättenöjda med 4 ess. De kom i tid, jobbade hårt utan några pauser och var försiktiga med våra saker. Jag kan varmt rekommendera de :)
  • tom s
    tom s skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevligt bemötande. Förväntade mig mindre av en flyttfirma. Alla talade svenska vilket var positivt eftersom jag inte kan engelska
  • calle o
    calle o skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Allt gick smidigt och snabbt.
    Punktlig och trevlig personal
  • birgitta a
    birgitta a skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Fick hjälp med flytt av Flyttfirman 4 Ess AB. Jättebra service och trevlig personal. Noggranna och hjälpsamma.
    2017-11-07 Pär-Johan O svarar birgitta a
    Vad trevligt, jag ska hälsa gubbarna
  • alexander p
    alexander p skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Super bra! Ställde upp super snabbt och flexibla. Kan varmt rekommendera dem
    2017-11-07 Pär-Johan O svarar alexander p
    Tackar Alexander,,,ingen chans att du är släkt med hockeyspelaren ?
  • magnus b
    magnus b skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Allt gick super smidigt, kommer använda dom igen. / Magnus
    2017-11-07 Pär-Johan O svarar magnus b
    Tackar, hälsa Jimmie och tacka.
  • erik b
    erik b skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Lite dyrare, men snabba, trevliga och bra!
    2017-11-07 Pär-Johan O svarar erik b
    Kvalitet är ju oftast lite dyrare, men vi långt ifrån dyrast. Vi ligger nästan i mellanmjölkslandet , men satsar järnet på att hålla vår kvalitet.
  • david w
    david w skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Fungerade smärtfritt och enkelt
  • Linnea A
    Linnea A skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevlig och hjälpsam personal, bra priser, plus att en kan ta en kaffe och smörgås.
  • Malin A
    Malin A skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Bra utbud, bra priser, mycket trevlig och hjälpsam personal och till och med ett litet café. Full pott.
  • Carina F
    Carina F skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Dödsbo flyttstädning allt flöt som det skulle
  • mikael h
    mikael h skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Punktliga, organiserade och nogranna. Ett bra stöd!
  • nadira r
    nadira r skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Duktiga och försiktiga. Jättenöjda
  • Robert G
    Robert G skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Snabba, trevliga och serviceinriktade. Dessutom med gott humör.
  • Tove K
    Tove K skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Bästa flytt firman jag har anlitat, de var i tid, snabba, och flytten gick som en dröm.

Lämnade nycklarna hos de innan flytten och de tog hand om allt, medans jag var på jobbet.

Stor tack killar!
  • Joiliana B
    Joiliana B skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Super bra jobbat med flytten enligt mig
  • roger s
    roger s skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Mycket bra service och trevlig personal. Inget att klaga på. Punktliga och artiga.
  • Cindy J
    Cindy J skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevlig personal, utmärkt kundservice!
  • jimmie p
    jimmie p skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Fått hjälp med allt. Väldigt trevligt bemötande från början. Plastade in saker som egentligen inte behövdes plastas in "enligt mig" iallafall. Städade hiss och entré till bättre än vad det var innan. Supernöjd. Har rekommenderat vidare till vänner.
  • Thomas R
    Thomas R skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Mycket trevlig personal och varierande utbud som uppdateras
    Inte den största lokalen men de använder hela
  • Måns H
    Måns H skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Ger en offert 5-7 timmar som slutar i 3 gånger så mycket och en extra bil TROTS att det flyttas hälften av mängden i deras kubikräknare. Som förslag på mellanlagring föreslår de att ställa allt, oförsäkrat, på deras parkering. Sjukt oseriöst. Skickar iväg både packare till fel adress och fel pack/flyttorder 2 dagar i rad. Kan dock inte klaga på flyttgubbarna.
  • Laila k
    Laila k skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Otroligt härligt gäng ! Allt funkade hur bra som helst från start till mål, kontoret var serviceinriktade -flyttgubbarna effektiva och även om det var tungt och blåsigt så hade de ett leende på läpparna. Städpersonalen förvandlade min lya till ett slott.
    Till råga på allt så tjänade jag några tusen på att sälja några möbler i 4 Ess butik, som jag ändå hade tänkt att slänga. Som sagt toppen jobb av 4 Ess, vilken helhetsservice. Jag har flyttat många gånger och inget är i närheten av detta. Har redan rekommenderat er för mina vänner som är snart i flyttagen. Ska även besöka er butik stadigt då den var underbar, inte alls vad jag trodde att en secondhand kunde vara, mycket möbler och riktigt bra priser, super bra personal som inte bara försöker sälja sakerna utan faktiskt har kunskap om respektive objekt . Så nöjd ! // Laila

....
  • anne s
    anne s skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt! Väldigt bra och trevliga från början till slut!
    2017-10-20 Pär-Johan O svarar anne s
    Vi tackar för de fina orden ! och det är bara att höra avi sig igen när det är dags att flytta.
  • lisa g
    lisa g skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Riktigt bra hjälp! Flygpersonalen var proffsig och allting packades och flyttades varsamt. Rekommenderas!
    2017-10-20 Pär-Johan O svarar lisa g
    Vi skickar detta vidare till respektive flyttgubbe, det kommer värma dem i höstkylan som börjar smyga sig på oss...tackar!
  • johan t
    johan t skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Bra kontakt, snabba svar. Lite krångligt formulär att fylla i för att beräkna hur mycket plats alla saker tar. På flyttdagen så kom de punktligt och allt blev flyttat utan problem. Varmt rekommenderas.
    2017-10-20 Pär-Johan O svarar johan t
    Vi tar till oss kritiken, och faktum är att vi sedan en tid tillbaka håller på med ett helt nytt formulär, så håll ut ! Tack för rekommendationerna
  • staffan a
    staffan a skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Toppenbra flytt! Gubbarna dök upp exakt på utsatt tid. Jobbade hårt och effektivt. Dessutom med ett smajl hela tiden trots många trappor.
    2017-10-20 Pär-Johan O svarar staffan a
    Det är bara för att man måste älska sitt jobb,,,att ha tråkigt på jobbet leder ingen vart. Ska hälsa gubbarna , då blir de glada.
  • Camilla S
    Camilla S skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Proffsiga från början till slut. Trevlig, välklädd personal med stolthet för jobbet som levererar och gör det på ett så positivt sätt. Har flyttat ofta men kommer aldrig mer att använda någon annan firma än 4ess. Supernöjd med flyttstädning oxå. Vi hade dessutom ett mycket snävt ”fönster” att flytta ut på innan nästa ska in men allt fungerade utmärkt och dessutom med glatt humör och en trevlig anda.
    2017-10-20 Pär-Johan O svarar Camilla S
    Man bugar och bockar Camilla, ska häls alla inblandade, och hoppas ni kan komma till butiken också i Älvsjö där alla är minst lika välklädda och trevliga.
  • anki p
    anki p skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Anlitade 4 Ess för flytthjälp. Deras offert var den som var bäst & allt gick perfekt. Första kontakt kändes personlig och bra, de som flyttade åt mig var trevliga, de kom på utsatt tid men ringde ändå för att meddela att de var på väg. De var varsamma, effektiva & serviceminded.
    2017-10-20 Pär-Johan O svarar anki p
    Kommunikation är nyckeln till en bra flyttupplevelse ! Vi tackar för alla härliga ord Anki.
  • Natalie B
    Natalie B skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Fantastiska flyttgubbar, packade effektivt och smart.
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Kan tyvärr inte rekommendera denna firma. Fick jättefint bemötande innan kontraktering men sen var det svårt att komma i kontakt och få svar på frågor. Flyttgubbarna var trevliga och bra men Secondhanddelen fungerade inte nämnvärt. De lyckades bara få ett fåtal saker sålda vilket jag kunde förstå när jag tittade in i butiken och såg att den info som fanns om tex vår soffa (som var tvättbar i maskin vilket har betydelse) inte gick ut till kund. Butiken tog inte med saker som hade ett mindre värde än 250 kr vilket jag fick reda på på flyttdagen. Ok iofs då jag förstår att butiken måste vara lönsam men dessa möbler slängdes (ställdes inte ens i ett återbruksrum som ju finns på många återvinningsstationer) för mig var återbrukstanken det som fick mig att välja firma. Faktureringen funkade inte heller. Tider var fel och ersättning för ettt trasigt sataket var inte med och den slutgiltiga fakturan kom 3 månader efter flytt trots löften om att den skulle dyka upp "på måndag" (detta var i juli). När den slutligen kom var den fortfarande inte korrekt. Flyttgubbarna råkade köra in i vårt staket och några brädor blev skadade. Helt ok, sånt händer men vi fick 250 kr i ersättning för det, vilket jag tycker var lite väl lågt. inte mänga rätt för vår del. Fick ett intryck av att det var dåligt organiserat på alla håll och känner mig inte helt trygg med seriositeten heller.
  • Laila Å
    Laila Å skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vilket lyft för 4Ess att flytta till Älvsjö! Stora luftiga lokaler där butiken är och en mysig stor cafédel. Det är välorganiserat i butiken och det var inte svårt att hitta en massa fina fynd! Överst på plussidan är ändå personalen, mycket trevliga, glada och hjälpsamma!
  • Magnus O
    Magnus O skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Faktiska fakturan var dubbelt så hög som offerten. De kom i tid och lämnade oss inte i sticket men jobbet tog mycket längre tid än de själva räknat med.
  • Ulrika D
    Ulrika D skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Ordning och reda, en del godbitar vad gäller möbler. Trevligt bemötande och bra service!
  • Aminata C
    Aminata C skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Bra bemötande av personalen och mycket hjälpsam
  • Annika J
    Annika J skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevlig personal, finns lite av varje, framförallt möbler.
  • anette j
    anette j skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Toppenbra hjälp med magasinering av möbler och kassering av uttjänta möbler i samband med en renovering. Kom på utsatt tid och trevlig personal.
  • karin t
    karin t skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Köpte flytt och städning av 4 Ess AB och är alltigenom mycket nöjd med deras arbete. Proffsigt, trevligt bemötande och god flexibilitet och lyhördhet inför våra behov. Flytten gick smidigt och städningen var helt prickfri!
  • sanaz s
    sanaz s skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Så grymma grabbar!! Sjukt trevliga och proffsiga. Vi är såååå nöjda!! Tysen tack för er hjälp!
  • madeleine c
    madeleine c skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Mycket nöjd med flyttkillarna. De var väldigt noggranna , plastade in säng, soffa plus byråer för att skydda. Hade mycket saker, men de lyckades med god planering få in allt där det skulle magasineras. Så tack för det.
  • chatarina j
    chatarina j skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Fick snabb hjälp och flytt inom några dagar.
    Packning gick fort och utfördes perfekt. Inget gick sönder eller skadades.
    Killarna var trevliga och måna om mig som kund.
    Väl i nya lägenheten bar dom in möbler och flyttkartonger precis där jag ville ha dom.
    Jag är mycket nöjd och kommer att rekomendera vänner och bekanta som skall flytta att anlita firman.
  • Elena L
    Elena L skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevlig och hjälpsam personal.
    Var bara inne snabbt.Men ska absolut gå dit flera gånger.
  • Simone P
    Simone P skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Har fyndat flera fina möbler och inredning här sen 4Ess flyttade till Älvsjö.
  • Annelie E
    Annelie E skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Hade en angenäm upplevelse med 4 ess. Snabba noggranna och kände mig trygg med att lämna ansvaret till dem att fixa allt.
  • Johan P
    Johan P skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Superbra service ,trevligt bemötande, bra utbud.

Götalandsvägen 216, 125 44 Älvsjö