Alla kategorier Magasinering Stockholms län Stockholm Älvsjö Solberga Flyttfirman 4 Ess AB

Flyttfirman 4 Ess AB

Götalandsvägen 216, 125 44 Älvsjö — Visa karta

Vi på Flyttfirman 4 Ess vill erbjuda dig en helhetslösning för din flytt som innebär mer än att "bara bära saker". Därför erbjuder vi packning och flytt av bohag och kontor 7 dagar i veckan på för- eller eftermiddag enligt dina önskemål. Vårt andra Ess är flyttstädning som utförs av våra egna medarbetare, alltså ingen extern städfirma.

Vårt tredje erbjudande gäller magasinering och transport. Vi låter ditt bohag eller era kontorsmöbler "mellanlanda" i vårt magasin och om du har saker du inte längre behöver tar vi dem gärna till vår egen Second Hand eller kör till återvinningscentralen.

Vårt fjärde Ess är Secondhandbutiken där du har möjlighet att sälja saker som ni inte önskar ta med er till er nya adress på uppdrag i vår butik. Någons skräp kan bli en annans skatt.

Kontakta oss på Flyttfirman 4 Ess för en unik och komplett flyttlösning!
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 686 kunder tycker om Flyttfirman 4 Ess AB

• 2019-08-10

SOFIE S skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag gick efter omdömen på Reco när jag skulle anställa flyttfirma och kände mig väldigt lurad. Skulle inte rekommendera detta företag.

Under flyttadagen kontaktade dem mig och satte en starttid på 17.00. Jag åker därför till magasinet där flytten ska gå ifrån. Vid 17.10 meddelar dem att dem är sena och kommer ringa 30 min innan ankomst. Flytten började först kl 20.00 och pågick i 5h. Detta då under tiden det ska bara tyst i ett lägenhetshus. Jag fick alltså vänta i 3 timmar.

De tar betalt för allting, även fast allt mitt var packat då det låg i en magasin så fakturerar dem för plast, tejp osv.

Vid flyttdagen fick jag information om att jag skulle få ersättning för förseningen. Jag har haft kontakt med dem i efterhand angående ersättning och fick ett förslag som jag inte tyckte var tillräckligt och påpekade det, sedan har jag inte hört någonting. Läs mer
  • 2019-07-23

MAGNUS W skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flyttkillarna gjorde det bästa och mest effektiva jobbet jag någonsin skådat. Noll skador, väldigt trevliga å glada, pigga och motiverade. Totalsumma 6500 för 60 kartonger å 52kvm lgh m grejer, ingen skulle gjort det bättre. Flyttstäden däremot, failade första försöket och fick göra återbesök. Detta tog dom extra utkörningsavgifter för, dvs, för skiten dom Själva misslyckats med första rundan så fick Jag betala mer pga deras inkompetens. Använd aldrig dessa för städning, bara flytten. Städpersonalen vill du Inte ha med att göra. Flyttkillarna som sagt, bästa ever, extremt långt över förväntan. Dom förtjänar högre lön! Läs mer
  • 2019-07-11

SANDRA I skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag beställde flyttfirman till 2019-07-10 och allt var helt över förväntan! Mattias och Patrick skötte allting klockrent, de gick noga igenom allt som skulle flyttas, tog hand om samtliga möbler och prylar med omsorg och lastade in och ut allt professionellt och effektivt. Hela flyttdagen kändes lätt och rolig med deras service!
    Jag tycker synd om dem eftersom det tyvärr visade sig att båda är kattallergiker och de fick flytta en del kattmöbler och annat tussigt, önskar jag hade kunnat ange det i beställningen så stackarna i alla fall hade kunnat ta en allergitablett innan. Men de kämpade på tappert!
    Kommer absolut anlita er igen!
    /Sandra Läs mer
  • 2019-07-03

yvonne d skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevlig och hjälpsam personal som var lätta att ha att göra med. Mycket nöjd med min flytt! Läs mer
  • 2019-06-30

jessica v skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flyttfirman 4 Ess AB hjälpte mig att packa hela bohaget samt flytta till ny adress.

Hela processen, från offertförfrågan till hämtning av kartonger två veckor efter flytten, sköttes professionellt. Samtliga medarbetare jag hade kontakt med var väldigt vänliga och tillmötesgående.

Jag rekommenderar gärna 4 Ess AB till andra! Läs mer
  • 2019-06-28

fredrik m skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vi anlita 4 Ess för flytt och flyttstäd. Proffsigt bemötande under hela flytten och städningen. Smidigt med att hyra kartonger så slapp man tänka på det. Samt om man hade möbler eller annat som inte skulle med kunde man lämna det till deras second hand butik vilket oxå var kanon. Därav 5 av 5 möjliga i betyg och jag rekommenderar er som är på jakt efter en vettig flytt och städfirma ring 4 Ess! Läs mer

inger n skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag hade flytt, jättetrevliga killar, mycket duktiga.
    Sen hade jag städ. O vid besiktningen blev det godkänt, det såg väldigt bra ut.
    Inget att klaga på. Mina förväntningar uppfylldes.
    Har haft flytt även i augusti förra året, oxå toppen, därför anlitade jag firman igen.
    Rekommenderar gärna 4 ess 💖 Läs mer

signe/zenita m skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt av min Mord bohag flyttkillarna proffsiga Läs mer

malin n skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Snabbt, effektivt och tillmötesgående. Läs mer

eija w skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Snabb, vänlig och på alla sätt bra service Läs mer
  • Ove K

2019-06-27

Ove K skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Beställde flytt och städning. Fick bra och effektivt bemötande i telefon. Flytten gick snabbt de kom på exakt tid. Utmärkt städat. Rekommenderas. Läs mer
  • SABINA S

2019-06-25

SABINA S skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Fungerade mycket bra! Trevligt bemötande! Läs mer
  • 2019-06-05

Brereton M skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vi hade en del problem med flytten men de blev åtgärdade till slut. Trevlig och hjälpsam personal. Läs mer
  • LISA T

2019-05-29

LISA T skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vi är supernöjda. Kom i tid och jobbade verkligen på. Jävligt kunniga och trevliga. Riktiga proffs! Rekommenderar alla att anlita dom. Mvh Lisa och Micke Läs mer
  • stefan t

2019-05-17

stefan t skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag fick hjälp med en flytt, alla i personalen var professionella, hjälpsamma och klarade av det hela på imponerande kort tid, mycket effektivt! Läs mer
  • 2019-05-17

inger n skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytthjälp. Otroligt tillmötesgående, noggrann, hjälpsam och trevlig personal.
    Mycket över förväntningarna. Kommer att rekommendera er till andra. Läs mer
  • 2019-05-16

kasper h skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt. Allt gick snabbt och smärtfritt. Trevliga flyttgubbar. Läs mer
  • 2019-05-16

martin a skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Anlitade Flyttfirman 4 Ess AB för både pack-, flytt- och städhjälp. Har bara gott att säga om både kontakt innan och själva utförandet. Mycket trevliga. Läs mer

ulla c skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Efter att ha bott på samma ställe i 46 år så har vi inte så stor erfarenhet av flyttfirmor, men vi hörde andra som var nöjda med 4Ess så då beställde vi av dem. Vi blev nöjda. Bra personal, bra jobbat, hjälpsamma, trevliga. De packade porslin o glas. Perfekt! Läs mer
  • Joel M

2019-05-15

Joel M skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Proffsiga, trevliga flyttgubbar som tar väl hand om dina inventarier. Rekommenderas! Läs mer

gunilla c skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Pålitliga och proffsiga. De utförde flytten utan krångel och i tif. Läs mer

christian b skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Proffsiga, snabba och trevliga.
    Supernöjd från början till slut. Läs mer

eva t skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag anlitad flyttfirman 4 Ess AB till en flytt. De var professionella, trevliga och det kändes tryggt. Det hela gick snabbt och smidigt och de var varsamma med möblerna.
    Jag kan varmt rekommendera 4 Ess, väljer ni detta bolag kommer ni i trygga händer. Läs mer

lars j skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vi köpte flytthjälp. Mycket bra. Allt gick bra. Bra och trevlig personal allt gick bra Läs mer

leif h skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Rubbet
    Bra
    Inget att klaga på
    😀 Läs mer
  • kim p

kim p skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Både flytt samt flyttstädning gick utomordentligt väl. Inget att anmärka på överhuvudtaget. Rekommenderas. Läs mer

Karl Henrik R skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Lätt att hålla kontakt med och boka. Kanske lite struligt med Konfigurator etc, men det är ju för att priset och bokningen ska bli så rätt som möjligt för alla parter, så det är bra investerad tid att göra det rätt.
    Toppenbra killar som kom och flyttade. Kom i tid och gjorde det dom skulle, lätta att kommunicera med.
    De var försiktiga med grejorna och inte "snabbt är bra" utan tänkte sig för och diskuterade fram hur de skulle lösa saker i trapphusen etc.
    Mycket tjänstvilliga också "vi är ju här så då kan vi lika gärna fixa som Ni vill ha det" när vi märkte att det inte blev som vi först tänkt oss.

Anledningen till att det inte är 5:a i betyg är egentligen småsaker, men ändå det som hindrar ett perfekt betyg:
    * Vid ankomst var det blött ute och hade jag inte stoppat killarna i hallen så hade de gått in och ut med blöta skor, de ville först det. Nu kom vi överens om att ett team jobbade inne och lyfte till hallen och ett team tog emot och lastade i bilarna. OK.
    * Alla behöver ha rast i ett sånt yrke, och det verkar som att rökning är ett anställningskrav. Men att trycka fimparna på uppfarterna och tro att de försvinner av sig självt är lite tråkigt, blev att få städa upp. En av killarna kom på det själv på nya stället och slängde dom i en sopsäck..inomhus.. tog ett bra tag innan jag fattade vad det var som luktade cigarett inne huset! Två av familjemedlemmarna är också astmatiker så de höll på att bli tokiga.
    * Två saker tappades varav en gick sönder. Ordnades kvickt med avdrag på fakturan, ansvar togs med en gång, men ändå inte perfekt betyg.

I övrigt så i det stora hela var företaget nåt jag kan rekommendera. Läs mer

emilia l skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Snabb bokning och fick hjälp av Extremt trevliga flyttgubbar som utförde arbetet snabbt och enkelt. Otroligt nöjd kund och kommer i framtiden endast boka flytthjälp med 4 ess AB! Läs mer
  • maja w

maja w skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag beställde flytthjälp från 4 Ess och är väldigt nöjd med tjänsten. Flyttkillarna var trevliga, punktliga och effektiva. Läs mer

hannah s skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Kompetenta medarbetare och flytten gick smidigt. Tog lite längre tid och blev därav lite dyrare än beräknat, men så värt det! Läs mer

jiu b skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Dom ordnade med flytt och städ på allra bästa sätt. Trevlig personal, även butiken är toppen. Läs mer
  • elisabeth e

elisabeth e skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Beställde hjälp till flyttingen. Fick jättebra service från första mejl, och jobbet var profesjonelld utförd. Kommer 100% att benytta Flyttfirman 4 Ess igjen, samt rekommendera till alla! Läs mer

charlotte h skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Bohagsflytt, smidigt & trevligt bemötande, rekommenderas! Läs mer

karin m skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag anlitade 4ess för flytt och städ. Vi har supernöjda med utfört artbete: välorganiserat, professionellt och smidigt. Läs mer
  • 2019-05-08

Carl Conny C skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Anlitade 4 ess för flytt och städ.
    Flytt killarna gjorde ett bra jobb med inplastning av möbler och dylikt, snabba och effektiva från 5 våningar med hiss till 3 våningar utan hiss, städningen kunde ha varit bättre men fick godkänt på besiktning av hyresvärd. Läs mer
  • 2019-04-03

LOUISE E skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Bra kontakt både innan och efter, ringer oftast upp inom minuter efter man har mejlat. Var väldigt hjälpsamma med förberedelser för att få själva flytten att flyta smidigare. Hjälpte även till med försäljning av gamla kontorsmöbler, vilket var ett plus. De var alltid på plats i tid och allting kom fram helt och till rätt plats. Allt som allt fungerade hela flytten mycket smidigt. Läs mer
    2019-04-04 Mihai B svarar LOUISE E
    Låter som det gick toppen rakt igenom, vilket alltid är härligt när vi får leva upp till förväntningar.
  • 2019-03-27

yasmina o skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Allt gick super bra från första kontakten till sista lådan som packades upp! Ett minus pga att städ missade ungsformarna o öppna spisen och liten miss i kommunikationen kring uteplatsen...

All personal va i GOD TID! Uppskattas! Allt i sin ordning och proffsigt gjort. Bra flyttbil och super bra kartonger och INGET gick sönder eller ”försvann”!!!

Jag beställde flytt: Nerpackning, flytt, uppackning, flyttstädning.

Stor eloge till killarna som fick min flytt i sina händer. Ni va proffsiga, trevliga, i tid och hade respekt för både mig o min egendom. Läs mer
    2019-04-04 Mihai B svarar yasmina o
    Härligt Yasmina! Tack för de fina orden. Ska hälsa gubbarna detta och den kontakt du haft från start.
  • 2019-03-27

steve h skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt och städ fantastisk utfört Läs mer
  • 2019-03-26

johan f skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Bytte hyresrätt och använde då 4ess som flyttfirma. Supernöjd! Trevligt och professionellt bemötande. Läs mer
    2019-04-04 Mihai B svarar johan f
    Vi bugar och bockar...kul att du känner dig nöjd.
  • 2019-03-25

jenny b skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytten gick fantastiskt smidigt. De som jobbade var supertrevliga och effektiva. Rekommenderas! Läs mer
    2019-04-04 Mihai B svarar jenny b
    Hatten av Jenny...roligt att vi håller måttet som förväntat.
  • 2019-03-20

maria m skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Väldigt trevliga killar som hjälpte mig flytta. Läs mer
    2019-04-04 Mihai B svarar maria m
    Jag skickar det till gubbarna på din flytt, det gör dem glada.

emanuel l skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jobbade snabbt och professionellt och var mycket trevliga! Högsta betyg! Läs mer
    2019-04-04 Mihai B svarar emanuel l
    Högsta betyg gillar vi ! Tack för denna gång

katrin i skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vi är mycket nöjda med hur de tog sig an vår flytt. Från tredje våningen utan hiss till nya lägenheten på andra våningen utan hiss. De tog också gammal tvättmaskin och soffa till återvinning vilket annars hade varit ett stort bekymmer. Vänliga och tillmötesgående på alla sätt. Vi kan varmt rekommendera dem. Läs mer
    2019-04-04 Mihai B svarar katrin i
    Tack Katrin, ett samtal vi fixar resten.
  • anna w

2019-03-18

anna w skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Snabbt, enkelt och smidigt! Nästa gång kommer jag boka packning också. Läs mer
    2019-04-04 Mihai B svarar anna w
    Det tycker jag du ska göra..he he, tack för fina ord.

cecilia f skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Proffsiga från första kontakt. Bra återkoppling i allt. Trygg & proffsig flytt med stor varsamhet & omtanke om bohaget. Jättefina gulliga flyttkillar, som gjorde ett kanonjobb🙂 gjorde att flytten gick så smidigt & till/med var trevlig!
    Rekomenderar dem varmt! Läs mer
    2019-04-04 Mihai B svarar cecilia f
    Härligt Cecilia, jag ska hälsa gubbarna detta.

agneta b skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt , städning samt bortforsling av möbler m m.
    Grabbarna som packade, flyttade och slängde skräpet var väldigt effektiva och trevliga Det flöt på väldigt bra och alla bokningar har fungerat jätte bra så tack Linus Läs mer
    2019-04-04 Mihai B svarar agneta b
    Tack Agneta- jag hälsar Linus och gubbarna att du var nöjd och glad.
  • 2019-03-01

maria s skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    De kändes superproffsiga från början till slut och vi var mycket trygga under flytten. Allt gick strålande. Läs mer
  • 2019-03-01

Elinor O skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Lägenhetsflytt. Snabbt och smidigt, och trevliga flyttkillar. Läs mer
  • Elaine S

2019-02-28

Elaine S skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Grabbarna som kom och packade var jätte trevliga och riktigt hjälpsamma.
    Grabbarna som packade upp en hade
    En attityd som jag inte uppskattade.
    För övrigt så gick det smärtfritt.
    Tack för hjälpen . Läs mer
  • 2019-02-28

bo p skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt samt städning.
    Snabbt, sakligt och upplysande.
    Förväntningarna var höga, företaget har ett gott betyg och de blev väl infriade. Jag var med vid flytten, inte en skråma på något, snabbt och serviceminded.
    Jag rekommenderar gärna 4 Ess till andra. Läs mer

Götalandsvägen 216, 125 44 Älvsjö