Flyttfirman 4 Ess AB

Flyttfirman 4 Ess AB

Vi på Flyttfirman 4 Ess vill erbjuda dig en helhetslösning för din flytt som innebär mer än att "bara bära saker". Därför erbjuder vi packning och flytt av bohag och kontor 7 dagar i veckan på för- eller eftermiddag enligt dina önskemål. Vårt andra Ess är flyttstädning som utförs av våra egna medarbetare, alltså ingen extern städfirma.

Vårt tredje erbjudande gäller magasinering och transport. Vi låter ditt bohag eller era kontorsmöbler "mellanlanda" i vårt magasin och om du har saker du inte längre behöver tar vi dem gärna till vår egen Second Hand eller kör till återvinningscentralen.

Vårt fjärde Ess är Secondhandbutiken där du har möjlighet att sälja saker som ni inte önskar ta med er till er nya adress på uppdrag i vår butik. Någons skräp kan bli en annans skatt.

Kontakta oss på Flyttfirman 4 Ess för en unik och komplett flyttlösning!

Läs vad 891 kunder tycker om Flyttfirman 4 Ess AB 2

2021-06-08
    Flyttkillarna var jättetrevliga, dock är ledningen och den som organiserade flytt otroligt oprofessionella. Fick en bil för lite, de tog sönder ett skåp då allt var så rörigt. Sen när jag mailade om detta, undvek de all ansvar och meddelade att jag ska betala faktura för att slippa extra avgifter från Nox Finans.
    2021-04-14
    Om det inte hade varit för vårt piano hade det nog blivit en femma i betyg. Det blev dock det strul vilket gör att jag helt omvärderar. Det mesta av flytten gick jättebra, grabbarna var proffsiga och försiktiga.
    Men min fru hade tydligt nämt att vi hade piano, säljaren hade bett att höjden skulle anges vilket vi gjorde. De skickade en offert där pianot omnämndes. När flyttkillarna kom sa de att inte tyngdtillägget var angivet och att vi skulle behöva betala extra. Vi fick prata med två personer i telefon på 4 Ess som båda sa att de hade missat att ta med kostnaden i offerten MEN att vi var tvungna att betala det för att få pianot flyttat. Vi hävdade att offerten är det som gäller, där ju pianot är med. De svarade att vi hade kunnat läsa oss till det i villkoren. Och det var inte en liten summa, 5 000 kr skulle de ha!!! Vi sa till slut att de fick lämna pianot och lyckades boka in en annan firma som kom och hämtade det dagen efter separat för 1900 kr (950 med rut). Det som gör det lite misstänk är att tyngdtillägget är så stort, andra flyttfirmor har ca 1000-2000 i tillägg. Jag har ju inga belägg för det här, men jag skulle inte bli förvånad om 4 Ess sätter denna metod i system. De kunder som har något tungt kan man tjäna några extra tusen på. Är man väl framme vid flyttdagen är ofta kunden helt maktlös och betalar vad som helst, ska ett vanligt par bära pianot själv och slänga in det bakluckan på bilen? Den som flyttar in efter i samma bostad kanske kommer om bara några dagar.
    2021-04-04
    Snabba, trevliga. Paketerade in allt för att inte skada. Allt gick otroligt smidigt.
    2021-04-03
    Jag hade en fin soffa som 4 Ess kom och hämtade.Punktligt och med vänligt bemötande.Samarbetet är pålitligt och professionellt. 4 Ess är ett seiöst företag.De har verkligen försökt att hjälpa mig att sälja soffan .De har ringt och informerat mig om någon förändring skett med försäljningen.Man kan lita på 4 Ess och jag kommer att anlita dem igen.!!!
    2021-04-02
    Allt funkade smidigt och gick snabbare än vi räknat med.
    2021-04-02
    Vi anlitade 4 Ess vid vår flytt.
    Trevligt bemötande av alla vi var i kontakt med från början till slut.
    Proffsiga flyttkillar och uppskattningen av pris och tidsåtgång stämde på pricken.
    4 Ess rekommenderas varmt.
    Pia och Fredrik
    Trevliga, försiktiga, serviceminded!
    Nästa flytt anlitar jag dem igen!
    2021-04-02
    Framförallt så var det trevlig personal, grabbar med olika bakgrund som var lättsamma att prata och skoja med ..

Själva flyttandet var också bra men det var bara kul att träffa lite andra människor som man normalt sett inte träffar..
    2021-04-01
    Jag köpte flytttjänsten! Sedan flyttstäd! Allt har varit toppen! Jätte bra service och bra personal!
    2021-03-31
    Blev bemött vänligt , och man utförde jobbet
    någrant , ingenting blev skadat i flytten.
    Skulle kunna anlita dem i nästa flytt om
    jag skulle flytta igen.
  • Evelina D
    2021-03-30
    4ess hjälpte oss på vår flyttdag. Allt har varit toppen från första kontakt till avslutat arbete. Flyttkillarna kom i tid och arbetade på snabbt och effektivt.
    Någon vecka efter flytten så anlitade vi 4ess åter igen för att få hjälp med hämtning till secondhandbutiken och fick hjälp inom ett par dagar. Supernöjda med 4ess och vi rekommenderar varmt! Stort tack för att ni gjorde vår flyttdag så smidigt det bara kunde bli! 💯
    2021-03-30
    4 super trevliga och duktiga, men inte super snappa. Använder är gärna igen.
    2021-03-30
    Allt funkade toppen, enkelt och smidigt. Fick direkt högt förtroende för personerna som hanterade vår flytt!
    2021-03-25
    Stabila, bra krångelfri flytt.
    2021-03-25
    Helt okej bra tid bra service trevlig personal. Jag jobbar själv med flytt. Så jag tyckte personalen var helt klart godkända och duktiga
    2021-03-23
    Fick hjälp med flytt, städning och magasinering. Allt flöt på bra. Skönt med en leverantör som kunde hantera allt.
    Bra och proffsigt bemötande! Inga konstigheter. Rekommenderas
    Härligt - Det ska inte vara några konstigheter, allt blir ju så mycket krångligare då. Med oss blir det lätt. Tackar för betyget Henrik Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevlig personal
    Bra arbete , snabbt och smidig
    2021-03-19
    Positiva och pålitliga. Kan rekommenderas!
    2021-03-19
    Väldigt trevliga och effektiva.
    Flytt av 2rok.
    Bra och seriösa, försiktiga med möblerna, inget skadades och flytten gick som planerat.
    Tidsuppskattningen i offerten visade sig vara var i underkant, men som helhet ändå mycket nöjd.
  • Lena D
    2021-03-19
    Bra bemötande och snabb flytt till ett fördelaktigt pris.
    2021-03-19
    Vi anlitade dem för bohagsflytt.
    Bra service överlag.
    Stort plus va möjligheten att skänka möbler mm som det tog med sig.
    2021-03-18
    Proffsig flytthjälp! Nogranna och effektiva men samtidigt försiktiga mes våra saker. Rekommenderas
    2021-03-18
    En jättebra helhetslösning vid flytten. Flyttfirma. flyttstäd samt att de sålde vidare de saker vi sorterat ut vid flytten. Rekommenderar 4ess starkt!
    2021-03-18
    Flytthjälp. Passade tiden, va trevliga, va noga med möblerna och såg till att skydda golven från smuts i nya huset vid inflytt. Rekommenderar! Kommer boka de igen vid nästa flytt som sker snart.
    2021-03-18
    5 av 5! Så tillmötesgående och mamma va jättenöjd och tyckte ni hanterade allt så proffsigt och varsamt! Hör garanterat av oss vid nästa flytt!
    2021-03-18
    Beställde flytt från södra Stockholm till norra Stockholm.

+Lätt att boka.

+ Trevlig flyttpersonal

+ bra hantering, inget gick sönder!

- lite för lite kommunikation om min flyttdag, tider osv
    - hade uppskattat att få frågan om dom ska tömma privata lådor, istället för att dom direkt tömde saker (som jag aktivt lämnat i för att de inte kan gå sönder, men får väl stå på mig)
    2021-03-18
    Flytten gick lätt och smidigt. Killarna var trevliga.
    En soffa och en säng såldes åt oss i second hand butiken och vi fick en slant för möblerna. Vi är nöjda.
    2021-03-18
    Flytt och flyttstädning. Allt fungerad utmärkt, från beställning till genomförande. Toppbetyg!
    2021-03-18
    En begränsad flytt till grannlägenheten.
    Vänliga killar dök upp på bestämd tid.
    Packade köket och skänk( med ömtåligt glas och porslin) snabbt och omsorgsfullt.
    Flyttade möbler och kartonger med packade böcker. Monterade ner bokhyllor och hjälpte även till att skruva fast dem o nya lägenheten.
    En perfekt flyttning till ett bra pris.
    2021-03-18
    Mycket bra flytthjälp och städhjälp, lite svårt med att nå rätt personer på telefon vid frågor och lite strul med kartong utkörning o hämtning som sänker betyget till 4 istället för 5. Jag rekommenderar 4Ess
    2021-03-18
    Enkelt och snabbt, kan inte komma på något problem.
    2021-03-18
    Nöjd på alla punkter. Killarna som fixade flytten, jättetrevliga och serviceminded
    2021-03-18
    Proffsig service och rimliga priser
    2021-03-17
    Företaget var extremt behjälpligt över telefon och personerna som kom och flyttade från vår lägenhet gick verkligen ur sin väg för att säkert transportera möbler och utrustning. Rekommenderas starkt för alla olika situationer.
    2021-03-17
    Anlitade flyttfirman 4Ess endast för att de hade goda Reco-betyg och beskiver sig själva i media som seriösa.
    Jag noterar nu i efterhand att massor av positiva omdömen insamlade av företaget
    men Spontana omdömen berättar om negativa erfarenheter av ett inte seriöst arbetande företag.
    Med reklamation av tjänst har jag inte ombetts - av företaget att lämna omdöme.

Säljaren prata väldigt mycket om att "De skulle ta god tid på sig, sköta flytt över flera dagar med mellanlagring och inga överraskningar" Deras offert var därför dubbelt så dyr som flera konkurrenter p.g.a. detta.

Erfarenheten vid flytt har gett ett mycket dåligt och oseriöst intryck av företaget, jag avråder bestämt från att anlita dem, scrolla och läs spontant avgivna rekommendationer, De ger ett helt annat intryck.

Vid lastning slogs en av två designfåtöljer sönder, personal på plats hanterade proffsigt, rapporterade till mig som köpare av flyttjänst och dokumenterade för ersättning. Men tyvärr, efter månader med ursäkter undviker bolaget systematisk hantera ersättning för sönderslaget flyttgods

Redan före urlastning inleddes bekymmer, man kom några timmar för tidigt, före tillträde av till bostad men hävdade man sänt offert om detta efter inlett uppdrag, i själva verket sänder "säljaren" nya offerter genom hela uppdraget som "skall gälla" - de hävdas vara skriftliga. - trots de aldrig bekräftas på något sätt ex. genom underskrift
    Med kommunikation med transportledaren dagen före lastar man ändå för tidigt och kräver ersättning för "väntetid" där hävdar man att kommunikation transportledare inte gäller eftersom det inte var "skriftligt" och man har andra uppdrag.
    Sista offert under min flytt sänder "säljaren" efter påbörjad urlastning och ställde ultimativa krav på prisökningar annars skulle citat bohag dumpas utomhus i pågående snöväder vilket han ringer och aggressivt meddelar. Uppdrag avslutades inom offertens tidsramar men bolaget kräver ändå ersättning
    Ett bekymmer med säljaren är att han verkar blanda ihop uppdrag, namn, adresser och tider...
    Det finns två sidor av myntet! Och båda parter måste vara seriösa. Ärende pågår! Flyttfirman 4 Ess AB
    2021-03-17
    Trevligt bemötande , lätt att få kontakt med vid frågor. Allt gick smidigt och snabbt inga extra kostnader man höll offerten. Lägenhet gick igenom besiktningen utan problem
    Smidig och proffsig flytthjälp
    2021-03-16
    Jättebra och nöjda. Dom var kommunikativa, duktiga på att packa och höll tiden. 👍 Flyttar vi igen nån gång blir det dem garanterat.
    2021-03-16
    Flytt hjälp till Småland. Allmänt proffsigt men kanske lite otydligt under resans gång. Lovar att höra av sig när packet är klart men måste ringa och fråga. Lovade helhetslösning men vissa saker ingick inte till slut ändå. Glömde flera saker i bostaden vi flyttade från.

Mycket bra helhet men missade lite i detaljerna, därför bara en 4a.
    2021-03-16
    Jag fick hjälp med tömning, flyttning och städning av min mammas dödsbo. Allt fungerade perfekt.
  • Malin N
    2021-03-16
    Anlitade 4Ess då de kunde erbjuda en helhetslösning med hämtning av möbler etc från gamla lägenheten, magasinering under några veckor och sedan köra ut sakerna till nya lägenheten. Dessutom körde de ett lass till återvinningen och tog om hand om sådant som skulle skänkas bort. Fungerade hur smidigt som helst!
    Flyttkillarna var väldigt trevliga och serviceminded. När sängen skulle bäras upp för trappan i nya lägenheten var den för stor för att komma upp den vägen. Killarna försökte, vred, vände och kämpade men det var omöjligt. Då bestämde de sig för att hissa in den genom fönstret istället - jag trodde aldrig att det skulle funka men killarna fixade det!
    Jag kan varmt rekommendera 4Ess och kommer absolut att anlita dom igen om jag behöver flytthjälp.
    Flytt
    Hanterades bra och support att flytta grejerna till två adresser samt kasta skräpet.
    Mvh Torbjörn
    2021-03-16
    Flyttade hela lägenheten till förråd. Vi är jättenöjda med allt från offert till utförd flytt!
    2021-03-16
    Proffsiga och trevliga. Hjälpsamma vid frågor
    2021-03-15
    Ett bra och trevligt bemötande både vid offert/beställningsskede och vid själva flytten. Själva flytten utfördes både snabbt och effektivt, men ändå med stor varsamhet av bohaget.
    Kan varmt rekommenderas.
    Tack Håkan för alla snälla ord, värmer och vi är stolta att kunnat leverera det som förväntas av oss. Ska hälsa säljavdelningen och personalen på flytt. Älskar ordet varsamhet ! Tack Håkan Flyttfirman 4 Ess AB
    2021-03-15
    Smidigt att boka även om vi var sent ute. Flyttkillarna jobbade väldigt snabbt och med ett leende! Rekommenderas och vi anlitar dem igen när nästa flytt går.
    Flexibilitet är en viktig nyckel i flytt, och speciellt i dessa tider. Tack för de fina orden Karin. Flyttfirman 4 Ess AB
    2021-03-15
    Bra jobbat! Ordentliga, starka slitvargar - dessutom trevliga. Kan verkligen rekommenderas!👍🏻
    Kloka som ugglor-sliter som vargar och trevliga som delfiner...nja, djursymboliken gick väl så där från min sida. tack för orden Maria Flyttfirman 4 Ess AB
  • Anita S
    2021-03-15
    Vi anlitade flytt från stort hus + stugor till stort hus med garage. Vi hade packat själva i flyttlådor. Allt känsligt möblemang skyddades med plast. Trevligt effektivt gäng som kunde sin sak. Allt gick mycket smidigt med två flyttbilar. Kan verkligen rekommendera!
    Vad bra Anita att du fann oss som ett bra val till er stora flytt. Hoppas ni kommit till ro och allt blivit bra innanför era nya väggar. Jag ska skriva ut ditt betyg och visa personalen, då blir de glada. Tack Anita för denna gång, ring om det är något annat vi kan hjälpa till med. Flyttfirman 4 Ess AB