Flyttfirman 4 Ess AB

Götalandsvägen 216, 125 44 Älvsjö — Visa karta

Vi på Flyttfirman 4 Ess vill erbjuda dig en helhetslösning för din flytt som innebär mer än att "bara bära saker". Därför erbjuder vi packning och flytt av bohag och kontor 7 dagar i veckan på för- eller eftermiddag enligt dina önskemål. Vårt andra Ess är flyttstädning som utförs av våra egna medarbetare, alltså ingen extern städfirma.

Vårt tredje erbjudande gäller magasinering och transport. Vi låter ditt bohag eller era kontorsmöbler "mellanlanda" i vårt magasin och om du har saker du inte längre behöver tar vi dem gärna till vår egen Second Hand eller kör till återvinningscentralen.

Vårt fjärde Ess är Secondhandbutiken där du har möjlighet att sälja saker som ni inte önskar ta med er till er nya adress på uppdrag i vår butik. Någons skräp kan bli en annans skatt.

Kontakta oss på Flyttfirman 4 Ess för en unik och komplett flyttlösning!
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 726 kunder tycker om Flyttfirman 4 Ess AB

• 2019-09-29

Kristina N skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Köpte både städ och flytt. Allt flöt på utan problem och jag är mycket nöjd. Deras arbetsledare var mycket proffsig och stämde hela tiden av om det uppstod frågor. Läs mer
  • 2019-09-27

chister l skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Var lite sena men tog igen det med råge och gick precis så smidigt och snabbt som man önskar en flytt skall gå. Läs mer
    2019-09-27 Mihai B svarar chister l
    Kul att ni är nöjda- vi skickar detta vidare till personalen, men ett litet ryck i örat för sen ankomst he he.

sabina s skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vi flyttade vårt kontor och allt gick perfekt. Bra bemötande dessutom. Alla förväntningar infriades. Läs mer
    2019-09-27 Mihai B svarar sabina s
    Vad trevligt att vi infriade förväntningarna. Kontorsflyttar är lite speciella men vi visar att vi även levererar både på privat och företagsmarknaden. Tack för betyget och ni vet var ni ska ringa när det är dags igen. På återseende.

kevin c skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag är mycket nöjd med flytten genomförd av 4 Ess.
    De var väldigt professionella och noggranna.
    Visst, det tog lite längre tid än jag förväntat mig, men å andra sidan hade jag många ömtåliga möbler som de hanterade med stor omsorg och allt klarade sig helt fritt från repor eller skador.

Jag fick dessutom gratis låna flyttkartonger och då även en liten genomgång i packning. Läs mer
    2019-09-27 Mihai B svarar kevin c
    Tack för en noggrant omdöme. Vi gillar när våra kunder lägger en sekund extra på att hjälpa oss att utvecklas med god feedback. Vi vill ju gärna att våra framtida kunder får ett perspektiv på vad som skiljer flyttfirmorna åt. Vi lägger tyngd på kvalitet och kundnöjdhet. Det är speciellt att flytta sitt hem, vem som helst kan inte göra det och man vill inte att vem som helst ska göra det. Omsorg är kvalitet ! Tack Kevin!

victor f skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    The moving was very efficient. Everyone was very professional. Super recommended. Läs mer
    2019-09-27 Mihai B svarar victor f
    Thanks Victor, we like the term: Super recommended !!! Always nice!

autumn m skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Från början till slut gick allting smidig med flytten. Trevliga, hjälpsama medarbetare. Hämtning av kartonger och flyttmaterial efteråt och sälj på secondhand butik gick bra också! Läs mer
    2019-09-26 Mihai B svarar autumn m
    Tack så mycket Autumn- alltid trevligt när vi kan nå ut till kunderna med servicen kring kommissionsförsäljning i butiken. Vi ska hälsa personalen på just ditt jobb, det gör dem glada.

jennifer k skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevliga, snabba och tillmötesgående! Kommer definitivt anlita 4 Ess igen 👍🏼 Läs mer
    2019-09-26 Mihai B svarar jennifer k
    Du är varmt välkommen igen Jennifer ! Nöjda kunder är A och O.
  • 2019-09-25

JULIA M skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    VARNING FÖR 4 ESS – OSERIÖSA!

4 Ess är en firma som är urusel på tjänsten de utför och deras kundbemötande ska vi inte tala om. Listan på misstag de gjorde vid vår flytt/magasinering hos dem kan göras lång. Bland annat repade de vårt trägolv, slarvade bort en kartong och slog sönder vårt köksbord. Det värsta var dock att de stal en koffert vi magasinerat hos dem och sålde i deras second hand-butik.

När flyttfirman 4 Ess kom till vårt nya hus för att leverera det bohag vi magasinerat insåg jag snart att allt de bar in hos oss inte var vårt. Vi äger inget bordhockeyspel – vad kom de bärandes på tror ni? En kartong fylld med saker som inte var våra bar de också in, samt två golvskydd man lägger under sin kontorsstol, vi äger bara ett. Jag påtalade givetvis direkt att dessa saker inte tillhörde oss, men jag gissar att familjen som fått vår försvunna kartong fylld av Iittala-glas blev jätteglad.

Två månader har gått sedan vi flyttade in i vårt hus och under dessa två månader har oerhört mycket tid lagts på mailväxling med 4 Ess, det enda vi vill är att bli ersatta för det som skadats, tappats bort och SÅLTS, varken mer, varken mindre. Men hela tiden kommer nya ursäkter och hänvisningar till varför vi inte har rätt till ersättning.

Om du vill ha en trygg, smidig och billig flytt ska du INTE välja 4 Ess. Vår slutnota landade på runt 45.000 (flytt+magasinering) och att 4 Ess sedan pissar oss i munnen genom att inte ens stå upp för att de sålt och förstört både vårt bohag och hem är ett jävla skämt.

VARNING! VARNING! VARNING! Läs mer
    2019-09-27 Mihai B svarar JULIA M
    "Hej Julia,

Vi vet att allt inte gick som planerat och det är vi uppriktigt ledsna för. Vi utför närmare
    3 000 tjänster per år och tyvärr kan det därför bli fel någon enstaka gång. Som du vet tar vi det mycket allvarligt de gångerna. Direkt när du anmälde det till oss, rådgjorde vi med vårt försäkringsbolag för att säkerställa att allt skulle bli rätt. Vi har absolut haft en hel del mailväxling men du har ju själv tidigare sagt dig vara tacksam för bra hantering och också accepterat förslag till kompensation vi med stöd av försäkringen givit. När du skrev inlägget återstod en (1) punkt, där försäkringen hade frågor eftersom du påstod att värdet på det skadade var mycket högre än vad som framgått när vi fick uppdraget. Om något är värt mycket, måste vi se till att det flyttas med ytterligare försiktighetsmått - något som tar längre tid för oss och innebär en högre risk för försäkringsbolaget. När man som kund inte säger något trots tydlig fråga innan vi börjar flytten, har försäkringsbolaget därmed frågor. Det är säkert frustrerande men det var endast detta vi behövde reda ut. Om du bara återkommer med svar på vårt mail, kan vi säkert lösa den frågan också.

Det är tråkigt att behöva ha sådan här kundkontakt på offentliga forum, men som du säkert förstår blir det ju märkligt att läsa att vi är jättedyra, oseriösa, stjäl och slår sönder saker när det ju inte stämmer. Vi är mycket stolta över den tjänst vi erbjuder. I det inryms även att vi tar ansvar när något inte går som det ska. Innerst inne tror vi att du också vet att vi gjort det – även om det såklart är påfrestande att det gick fel i förstaläget. ”
  • 2019-09-18

Emelie S skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Blev betydligt mycket dyrare än vad offerten sa. Många extra kostnader som uppstod som vi inte var medvetna om. Väldigt plottrig och rörig offert som var svår att utläsa. Där det stod totalpris tillkom sedan kostnader för packmaterial, hämtning av kartonger etc som vi uppfattade redan var inräknat i totalkostnaden. Rekommenderat är nog att inte ta rörligt pris, de tog även längre tid än de beräknat. Packhjälp och flytt flöt på bra med det så pass mycket dyrare slutresultatet drar ner betyget avsevärt. Läs mer
  • 2019-09-12

Lennart A skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Hämtning av en del möbler samt försäljning på kommission i Second hand butiken

Mycket bra bemött

Tyckte att firman levde upp till de förväntningar jag hade betr t ex bemötande och svar på div frågor

Dessutom är det bra med skriftlig återkoppling där man kan välja olika alternativa handlingsplaner om det ej blir sålt Läs mer
  • 2019-09-11

eva l skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt av tvättmaskin och ett tvådelat skåp.
    Två trevliga killar bar upp dessa 1 trappa.
    Fick lyfta tvättmaskinen över tvättstället för att den skulle gå in.
    Hanterade våra saker med försiktighet. Läs mer
  • 2019-09-10

johanna b skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Bra struktur, flyttade mina saker med omsorg och hjälpte till att ställa alla kartonger på rätt ställe. Mycket trevliga och jag är väldigt nöjd! Läs mer
  • 2019-09-09

richard v skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt samt flyttstädning som fungerade bra. Läs mer
  • 2019-09-09

martin h skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt av bohag.
    4 ess var i kontakt flertal gånger under olika faser av flytten och var väldigt hjälpsamma med bra tips. Själva flytten gick felfritt och väldigt smidigt. Finns inget att anmärka på. Läs mer

ing-marie l skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flyttning, packning, städning.
    Trevligt och vänligt bemötande.
    Bra. Läs mer

ingmarie b skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vi flyttade från en stor villa med mycket möbler och 70 flyttkartonger. 4 Ess flyttade allt och städade villan. Vi uppskattar att personalen var duktiga på att informera, höll tider, arbetade snabbt och utförde allt på bästa sätt. Det enda som var lite besvärligt för oss som kund var att fylla i beskrivningen inför flytten. Det formuläret kanske kan förenklas? Läs mer

patricia a skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevliga killar,de passade tider ,hjälpsamma,bra! Läs mer

annelie t skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flyttgubbarna och bil.
    Lätt och smidigt. Bra med Second handbutik. Trevliga killar.
    En tanke dock kan vara att man typ inte skryter om att man blivit av med körkortet. Läs mer

aino c skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt. Väldigt trevliga. Mycket bra och proffsig flytt. Läs mer
  • Jonna S

2019-09-06

Jonna S skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Då jag anlitat dem innan och var nöjd anlitade jag dem denna gången med. Är lika nöjd som förra gången, de är proffsiga och löser snabbt de problem som uppkom på vägen. Blir det fler flyttar är det de jag ringer. Läs mer

walter h skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    flytten gick mycket bra, medarbetarna mycket trevliga, flitiga och ordentliga, kan bara rekommendera företaget. Läs mer

eva-lena a skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Allt har fungerat till 100%, från första kontakten då vi bad om offert för vår flytt tills allt var på plats på nya adressen.
    Vi har uppskattat att 4 Ess kontaktat oss för att stämma av att allt var klart till flyttdagen. De kom på utsatt tid och vi hade bra kontakt med de som utförde själva flytten.
    Vi rekommenderar 4 Ess. Läs mer

regina w skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Varmaste rekommendationer! De är effektiva, smarta och otroligt vänliga. En firma med ett stort hjärta! Läs mer

sussane a skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Anlitade 4 Ess för flytt. Första gången jag har blivit riktigt nöjd. Riktigt trevliga killar som gjorde ett toppen bra jobb. Dom kan man lita på. Hälsningar Susanne Läs mer

per ö skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Beställde packning och flytt, allt fungerade suveränt och värt varenda krona! Kartongerna kunde jag ha hemma i två veckor och sen kom en kille och hämtade de jag hade tömt. Behövde köpa tio stycken kartonger av 4Ess för att ha i förrådet då jag ville vänta med att packa upp dem och det var inga problem det heller.
    Snabba på att svara i telefon och mail. Läs mer
    2019-09-05 Mihai B svarar per ö
    När jag pratar med kunder försöker jag alltid få dem att förstå att lägg pengar på packningen-den tiden våra kunder sparar på att stå och vända varje litet objekt hemma i sin egen packning kontra att låta packmästarna komma så är allt över på 1 dag är världsklass i min mening. Oavsett vad jag än gör i framtiden kommer jag aldrig att packa mitt eget bohag igen(ja jag har gjort det vid mina egna flyttar) utom den sista då packmästare fick göra det. Så himla skönt, sparade så mycket tid-och tid är pengar i slutändan.
    Kul att du är nöjd!

kristofer a skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt, städ och packning. Enkelt, snabbt och tydligt. Läs mer
    2019-09-05 Mihai B svarar kristofer a
    Många moment-härligt att du tycker att vi fixade dem alla med en 5a i betyg. Tack så mycket!

emma b skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Superproffsiga och trevliga människor Läs mer
    2019-09-05 Mihai B svarar emma b
    Det gillar vi ! Superproffs är alltid hedrande att få i textform. Tack för omdömet

rickard s skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Bra och pålitliga. Allt enligt avtal! Kan varmt rekommenderas. Har erfarenhet av flera flyttfirmor och denna är bäst hittills. Läs mer
    2019-09-05 Mihai B svarar rickard s
    Vi bugar och bockar ! Ska skicka vidare informationen till resterande.

anna h skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Enkelt och smidigt. Vid nästa flytt skulle jag och familj anlita samma flyttfirma. Läs mer

christian e skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Oerhört trevliga och tillmötesgående. Hjälpte mig att lösa flera logistiska utmaningar med min flytt. Allt gick väldigt smidigt och bra och till ett bra pris. Läs mer

peter w skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Fick hjälp med att flytta 80 flyttkartonger och en soffa från en lägenhet till en villa. Allt gick väldigt smidigt och bra och kan därför ge Flyttfirman 4 Ess AB mina högsta rekommendationer. Läs mer

estelle e skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vi anlitade 4 Ess för flytthjälp. Proffsiga och trevliga killar. De hade material med sig, slog in alla möbler i plast och var mycket försiktiga. Ett plus var att de kunde ta med sig möbler som vi ville skänka bort. Trots regn blev inget blött eller skadat. Vi är jättenöjda! Läs mer

britta l skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag köpte flyttjänst, hämtade kartonger hos Fyra Ess och packade det mesta själv. Fick hjälp med packning av tavlor o lampor. Allt hanterades på bästa sätt av vänlig och trevlig personal. Läs mer

fredrik a skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Snabba och trevliga vilket gjorde flytten smidig. Läs mer
    2019-09-05 Mihai B svarar fredrik a
    Tack Fredrik-"trevliga" är alltid härligt att höra som en bonus på arbetet.

Galya S skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vi behövde flytta tunga ek möbler och hela bohag från lägenhet till hus. Allt hade vi packad själva. Killarna började utföra flytten genom att planera och komma överens med mig om hur det kan gå och hur vill vi ha det. Sedan allt gick väldigt smidigt. Det blev tid över det jag hade räknat med och killarna var flexibla att flytta några andra tunga maskiner från en till adress. Allt detta på fredag, så jag var väldigt nöjd på kvällen och avkopplat att det gick så bra:) Läs mer
    2019-09-05 Mihai B svarar Galya S
    Roligt att du Galya känner att vi levde upp till din planering. Tack för beskrivande text i ditt betyg. Alltid roligt att läsa och reflektera.

elin s skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Smidig och snabb flytt, trots ganska avancerad logistik. Superbra! Läs mer
    2019-09-05 Mihai B svarar elin s
    Visst är vi vassa på logistiken! Tack för gott samarbete....

lilly l skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt av mitt bohag gick väldigt smidigt och bra. Proffsigt bemötade av personalen. Kan rekommendera denna firma för andra som skall flytta. Läs mer
    2019-09-05 Mihai B svarar lilly l
    Självklart ska du Lilly rekommendera oss till alla du känner ! Tack för förtroendet.
  • carolina b

2019-09-04

carolina b skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt från 70 kvm i Älvsjö till 170 kvm i Huddinge. Snabba och punktliga, bra kundservice per telefon. Lån av kartonger funkade smidigt. Lite otydlig information om framkörningsavgift och transportavgift som tillkom oavsett pris osv, därav en 4:a i betyg. Läs mer
    2019-09-05 Mihai B svarar carolina b
    Tack för konstruktiv kritik-det hjälper oss att utvecklas.

maglungen U skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vi genomgick en större företagsflytt och flytten var smidig, bemötandet trevligt och samarbetet på topp! Läs mer
    2019-09-05 Mihai B svarar maglungen U
    Tack Magelungen Utveckling AB för bra samarbete ! Det är bara att ringa när företagets olika avdelningar ska röra på sig igen.

andreas d skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevliga, effektiva och professionella. Vi är mycket nöjda med flytthjälpen. Rekommenderas. Läs mer
    2019-09-05 Mihai B svarar andreas d
    Tack Andreas skickar ditt betyg vidare till gubbarna !
  • 2019-08-10

SOFIE S skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag gick efter omdömen på Reco när jag skulle anställa flyttfirma och kände mig väldigt lurad. Skulle inte rekommendera detta företag.

Under flyttadagen kontaktade dem mig och satte en starttid på 17.00. Jag åker därför till magasinet där flytten ska gå ifrån. Vid 17.10 meddelar dem att dem är sena och kommer ringa 30 min innan ankomst. Flytten började först kl 20.00 och pågick i 5h. Detta då under tiden det ska bara tyst i ett lägenhetshus. Jag fick alltså vänta i 3 timmar.

De tar betalt för allting, även fast allt mitt var packat då det låg i en magasin så fakturerar dem för plast, tejp osv.

Vid flyttdagen fick jag information om att jag skulle få ersättning för förseningen. Jag har haft kontakt med dem i efterhand angående ersättning och fick ett förslag som jag inte tyckte var tillräckligt och påpekade det, sedan har jag inte hört någonting. Läs mer
  • 2019-07-23

MAGNUS W skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flyttkillarna gjorde det bästa och mest effektiva jobbet jag någonsin skådat. Noll skador, väldigt trevliga å glada, pigga och motiverade. Totalsumma 6500 för 60 kartonger å 52kvm lgh m grejer, ingen skulle gjort det bättre. Flyttstäden däremot, failade första försöket och fick göra återbesök. Detta tog dom extra utkörningsavgifter för, dvs, för skiten dom Själva misslyckats med första rundan så fick Jag betala mer pga deras inkompetens. Använd aldrig dessa för städning, bara flytten. Städpersonalen vill du Inte ha med att göra. Flyttkillarna som sagt, bästa ever, extremt långt över förväntan. Dom förtjänar högre lön! Läs mer
  • 2019-07-11

SANDRA I skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag beställde flyttfirman till 2019-07-10 och allt var helt över förväntan! Mattias och Patrick skötte allting klockrent, de gick noga igenom allt som skulle flyttas, tog hand om samtliga möbler och prylar med omsorg och lastade in och ut allt professionellt och effektivt. Hela flyttdagen kändes lätt och rolig med deras service!
    Jag tycker synd om dem eftersom det tyvärr visade sig att båda är kattallergiker och de fick flytta en del kattmöbler och annat tussigt, önskar jag hade kunnat ange det i beställningen så stackarna i alla fall hade kunnat ta en allergitablett innan. Men de kämpade på tappert!
    Kommer absolut anlita er igen!
    /Sandra Läs mer
  • 2019-07-03

yvonne d skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Trevlig och hjälpsam personal som var lätta att ha att göra med. Mycket nöjd med min flytt! Läs mer
  • 2019-06-30

jessica v skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flyttfirman 4 Ess AB hjälpte mig att packa hela bohaget samt flytta till ny adress.

Hela processen, från offertförfrågan till hämtning av kartonger två veckor efter flytten, sköttes professionellt. Samtliga medarbetare jag hade kontakt med var väldigt vänliga och tillmötesgående.

Jag rekommenderar gärna 4 Ess AB till andra! Läs mer
  • 2019-06-28

fredrik m skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Vi anlita 4 Ess för flytt och flyttstäd. Proffsigt bemötande under hela flytten och städningen. Smidigt med att hyra kartonger så slapp man tänka på det. Samt om man hade möbler eller annat som inte skulle med kunde man lämna det till deras second hand butik vilket oxå var kanon. Därav 5 av 5 möjliga i betyg och jag rekommenderar er som är på jakt efter en vettig flytt och städfirma ring 4 Ess! Läs mer

inger n skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Jag hade flytt, jättetrevliga killar, mycket duktiga.
    Sen hade jag städ. O vid besiktningen blev det godkänt, det såg väldigt bra ut.
    Inget att klaga på. Mina förväntningar uppfylldes.
    Har haft flytt även i augusti förra året, oxå toppen, därför anlitade jag firman igen.
    Rekommenderar gärna 4 ess 💖 Läs mer

signe/zenita m skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Flytt av min Mord bohag flyttkillarna proffsiga Läs mer

malin n skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Snabbt, effektivt och tillmötesgående. Läs mer

eija w skrev om Flyttfirman 4 Ess AB
    Snabb, vänlig och på alla sätt bra service Läs mer

Götalandsvägen 216, 125 44 Älvsjö