Julia M
skrev om
Flyttfirman 4 Ess AB
VARNING FÖR 4 ESS – OSERIÖSA!
4 Ess är en firma som är urusel på tjänsten de utför och deras kundbemötande ska vi inte tala om. Listan på misstag de gjorde vid vår flytt/magasinering hos dem kan göras lång. Bland annat repade de vårt trägolv, slarvade bort en kartong och slog sönder vårt köksbord. Det värsta var dock att de stal en koffert vi magasinerat hos dem och sålde i deras second hand-butik.
När flyttfirman 4 Ess kom till vårt nya hus för att leverera det bohag vi magasinerat insåg jag snart att allt de bar in hos oss inte var vårt. Vi äger inget bordhockeyspel – vad kom de bärandes på tror ni? En kartong fylld med saker som inte var våra bar de också in, samt två golvskydd man lägger under sin kontorsstol, vi äger bara ett. Jag påtalade givetvis direkt att dessa saker inte tillhörde oss, men jag gissar att familjen som fått vår försvunna kartong fylld av Iittala-glas blev jätteglad.
Två månader har gått sedan vi flyttade in i vårt hus och under dessa två månader har oerhört mycket tid lagts på mailväxling med 4 Ess, det enda vi vill är att bli ersatta för det som skadats, tappats bort och SÅLTS, varken mer, varken mindre. Men hela tiden kommer nya ursäkter och hänvisningar till varför vi inte har rätt till ersättning.
Om du vill ha en trygg, smidig och billig flytt ska du INTE välja 4 Ess. Vår slutnota landade på runt 45.000 (flytt+magasinering) och att 4 Ess sedan pissar oss i munnen genom att inte ens stå upp för att de sålt och förstört både vårt bohag och hem är ett jävla skämt.
VARNING! VARNING! VARNING!
Läs mer
2019-09-27
Mihai B
svarar Julia M
"Hej Julia,
Vi vet att allt inte gick som planerat och det är vi uppriktigt ledsna för. Vi utför närmare
3 000 tjänster per år och tyvärr kan det därför bli fel någon enstaka gång. Som du vet tar vi det mycket allvarligt de gångerna. Direkt när du anmälde det till oss, rådgjorde vi med vårt försäkringsbolag för att säkerställa att allt skulle bli rätt. Vi har absolut haft en hel del mailväxling men du har ju själv tidigare sagt dig vara tacksam för bra hantering och också accepterat förslag till kompensation vi med stöd av försäkringen givit. När du skrev inlägget återstod en (1) punkt, där försäkringen hade frågor eftersom du påstod att värdet på det skadade var mycket högre än vad som framgått när vi fick uppdraget. Om något är värt mycket, måste vi se till att det flyttas med ytterligare försiktighetsmått - något som tar längre tid för oss och innebär en högre risk för försäkringsbolaget. När man som kund inte säger något trots tydlig fråga innan vi börjar flytten, har försäkringsbolaget därmed frågor. Det är säkert frustrerande men det var endast detta vi behövde reda ut. Om du bara återkommer med svar på vårt mail, kan vi säkert lösa den frågan också.
Det är tråkigt att behöva ha sådan här kundkontakt på offentliga forum, men som du säkert förstår blir det ju märkligt att läsa att vi är jättedyra, oseriösa, stjäl och slår sönder saker när det ju inte stämmer. Vi är mycket stolta över den tjänst vi erbjuder. I det inryms även att vi tar ansvar när något inte går som det ska. Innerst inne tror vi att du också vet att vi gjort det – även om det såklart är påfrestande att det gick fel i förstaläget. ”
gillar detta