Folksam Ömsesidig Sakförsäkring

1.0 i betyg av av 2 omdömen

Läs vad 2 kunder tycker om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring

• 2020-01-20

Bo Torsten Johan S skrev om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Vi har tecknat en villa hemförsäkring stor som Folksam marknadsför som den bästa försäkring man kan ha. Efter ett skadefritt år råkade vi nyligen ut för en vattenskada. Handläggningen av denna skada har varit under all kritik. Vi har bildbevis på vattenfläckar som finns på golv samt att vår egen besiktningsman konstaterat att vattenskada finns, men handläggaren anför att ingen vattenskada föreligger.

Som konsument blir man förskräck av hur oförsäkrad man egentligen är med Folksam samt hur amatörmässigt deras skadeärenden sköts samt deras kompetensnivå.

Jag arbetar som fastighetsmäklare och möter många kunder som frågar om bra försäkringsbolag och jag kommer direkt att varna dom för Folksam. Läs mer
  • 2008-11-27

Mattias R skrev om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    VÄLJ INTE FOLKSAM!!! Jo, om du vill bli ifrågasatt om det är såå jobbigt att bo i en lägenhet som hantverkare fyllt med vatten en halv meter upp på väggen...då är Folksam bolaget för dig. Att man sedan får lösa alla problem själv, ta ledigt från jobbet, ringa runt, jaga akuta lösningar o s v och sedan inte få en spänn för sin egen arbetsinsats det tar dom för givet. Jag säger bara en sak...akta er för detta bolag...dom kommer att göra dig förbannad så snart en försäkringsfråga uppstår...Usch, det är så man mår illa... Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte