Freshvent AB

Freshvent AB

Välkommen till Freshvent AB!

Vi har stort kundfokus och är ett modernt serviceföretag inom ventilationsbranschen.
Vi kan hjälpa dig med service, underhåll, reparation och ombyggnation av ventilationsanläggningar.
Vi har flera års erfarenhet inom branschen och största fokus på att du som kund ska känna dig trygg och nöjd genom hela arbetet!

Varmt välkommen att kontakta oss!

Läs vad 105 kunder tycker om Freshvent AB 2

2021-09-28
    Väldigt trevligt bemötande och arbetet utfördes på så smidigt sätt som möjligt. Väggar och tak som borrades i återställdes till gott skick vilket jag inte förväntat mig.
    De utökade befintlig ventilation på kort tid enligt avtal.
    2021-09-28
    Trevliga och kompetenta och genomförde jobbet snabbt. Bra kommunikation under hela tiden. Rekommenderas!
    2021-09-22
    Köpte en installation av en centralfläkt samt rördragning till våtutrymme i vår 70-tals hus med självdrag.
    Väldigt professionellt och trevligt bemötande. Tydlig och tidsenlig information. Kände att jag fick en väldigt ärlig bild av mina ventilationsbehov. Företaget försökte inte sälja in det dyraste systemet utan gjorde en ärlig bedömning utifrån våra behov.
    Effektivt utförande på plats.
    Kan varmt rekommendera företaget!
    2021-09-20
    Kunniga och ärliga. Transparent kommunikation om tid, kostnad och löpande under arbetets gång.
    2021-09-13
    mkt bra jobb o service samt bra bemötande och snabba
    2021-09-11
    Jag är jätte nöjd snabb och bra service med ett bra pris,mycket trevligt bemötande.
    Kan absolut rekommendera detta företaget till andra.
    2021-09-09
    Bara positivt att säga om företaget. Sjukt trevliga killar som var här och hjälpte oss få ordning på ventilationen.
  • Lars B
    2021-09-09
    Blev mkt bra bemött, de gjorde ett toppenjobb.
    Blev varse om hur dåliga tidigare inspektioner varit. Kan varmt rekommendera dem. De är professionella, tar inte överpris och är vänliga.
    2021-09-09
    Mycket bra service, trevliga och framförallt kunniga. Vi kommer att fortsätta använda Freshvent för framtida uppdrag.
    2021-09-09
    Trevliga och effektiva. Rekommenderas starkt!
    2021-08-31
    Trevliga grabbar som var proffsiga och väldigt service-minded. Det kom punktligt och gjorde jobb enligt överenskommen spec.
    mvh Johanna
    2021-08-12
    Bra och tydlig kommunikation, hög servicenivå - vi kan varm rekommendera Freshvent!
    2021-07-22
    Otrolig snabba och effektiva.
    Fick hjälp med rengöring av ventilation och sen installerades även en ny köksfläkt.
    Dessa killar var otroligt serviceminded och tillmötesgående.
    Kommer garanterat att anlita dom igen vid behov.
  • 2021-07-10
    Bra service, väl utförda arbeten.
    2021-07-08
    Trevligt bemötande, svarar snabbt och är lösningsorienterade. Vi hade köpt en fläkt som det visade sig inte var kompatibel med vårt ventilationssystem. Freshvent uppmärksammade oss om missen och hjälpte till att byta till en fläkt som passade, skötte kontakten med butiken och fixade installationen. Supernöjd med allt.
    2021-07-05
    Fick en köksfläkt installerad av två trevliga tekniker som kom på utsatt tid och utförde arbetet så väl det gick under de förutsättningar som fanns.
  • 2021-06-17
    Grymt nöjd. Snabb respons, tydlig med vad som skulle göras och vad det kostar, kom enligt ök tid. Trevliga:-) Mkt nöjd.
    2021-06-16
    Trevliga servicetekniker som tydligt förklarade hur arbetet utfördes och hur resultatet/status på ventilationen var.
    2021-06-12
    Två grymt trevliga grabbar som kunniga!
    Mycket nöjd
    2021-06-10
    Grymt bra service, otroligt bra genomfört arbete! Snabb återkoppling.
    2021-06-10
    Utmärkt bemötande och snabbt och väl utfört arbete inom avtalad tid.
    Rekommenderas!
    2021-06-10
    Väldigt trevliga och noggranna. Kändes verkligen att de tog arbetet på största allvar.
    De genomförde service och rengöring på vår ventilation och våra frånluftsfläktar samt installerade två st nya fläktar.

Först kom de och undersökte vår ventilation, kom med rekommendationer på vad som skulle göras och förklarade noggrant varför. Fick sen en detaljerad och prisvärd offert.

Kändes väldigt tryggt och säkert genom hela processen. När jag hade frågor om ventilationen var de väldigt noggranna och pedagogiska i sina svar.
    Rekommenderar starkt!
    2021-06-03
    Bra, proffsigt, korrekt och snabbt! Mycket nöjda.
    2021-05-22
    Vi har fått hjälp med att rengöra vår ventilation i huset och fått det justerat så att det nu fungerar i hela huset som det ska. Nu känns luften ren. Proffsigt och vänligt bemötande. Kan varmt rekommendera Freshvent AB
    2021-05-18
    Vi fick hjälp av Freshvent med att installera tilluftsventiler i vårt hus. De gjorde först en gedigen (och kostnadsfri!) genomgång och kom med bra åtgärdsförslag. De var lätta att få kontakt med, trevliga att ha att göra med och gjorde ett snabbt och bra jobb. Jag kan varmt rekommendera dem!
    2021-05-18
    Fick bra hjälp att förbättra ventilationen i villan. De kom på uttalad tid och jobbet utfördes mycket bra inkl proffsiga råd.
  • 2021-05-11
    Anlitade Freshvent för att gå igenom ventilationen hemma. De var engagerade, proffsiga och mycket trevliga! De förklarade tydligt och kom med förslag på vad som behövde åtgärdas. Rekommenderar dem varmt! 🙂
    2021-05-09
    Hej.

Hittade företaget via reco.se. Läste omdömena och fick en offert freshvent samt några andra företag på redo. Måste säga att det uppfyller alla förväntningar jag hade, med både kunnig, proffsiga o mycket väl bemötande personal. Det är också flexibla med mina önskemål och ger bra råd och tips på vägen så det blev precis vad jag ville ha. Fakturan blev precis som vi kommit överens om. De höll tiderna o kommunicerade längs vägen. Jag är helnöjd och har beställt många hantverkarbeten tidigare och man kunde önska att företagen gjorde som dem.
    2021-05-08
    Trevligt bemötande från start till klart.
    2021-05-07
    Upplevde killarna på Freshvent som väldigt kompetenta och med en vilja att lösa vårt problem med ventilation som varit dålig sedan vi flyttade in för nio år sedan, inte minst badrum och kök. De upptäckte bl a en helt felinstallerad fläkt (genomförd av annan ventfirma...) som de sedan åtgärdade utan extra kostnad. Nu har vi äntligen en fungerande ventilation i huset inklusive våra badrum o kök. De var dessutom väldigt trevliga och vi kan utan tvekan rekommendera dem.
    2021-05-07
    Kontaktade Freshvent då vi har totalrenoverat ett hus byggt 1975. Behövde dels en genomlysning av ventilationen i huset men också en rengöring av befintligt system. Freshvent kom snabbt och bedömde situationen och kom med em pragmatisk lösning som de sedan kunde genomföra inom kort tid. Allt gick smidigt och vi känner att det är skönt att nu ha bra ventilation i hela huset.
    2021-04-30
    Genomgång av frånluftsventilation beställd.
    Freshvent ger förslag på åtgärder/förbättringar och genomför dessa skickligt och på utsatt tid.
    Mycket nöjd med denna
    kompetenta, trevliga ventilationsfirma och kan varmt rekommendera dom.
    2021-04-29
    Bra kundservice, snabba och hjälpsamma!
    2021-04-29
    Genomförande ventilationskontroll, rengöring och byte av takfläkt. Komplettering med ljudisolering av rör.
    Noggrann
    Punktlig
    Trevliga
  • Oscar A
    Trevliga killar!
    Kom hit och kollade på vind, våtutrymmen och källare. Fick en offert som godkändes.
    Snabba och väl utfört jobb.
    Elektrikern råkade göra ett litet misstag me. En kapad kabel, svårt att se den i väggen. MEN lagade det och mer där till! Dessutom städade och fixade med allt dom rört och tagit fram. Borrade hål i vägg och dammsög.
    Inte ett spår efter sig. Imponerande och väl utfört jobb!
    Fläktarna kan styras med app, men dessutom via ljus, luftfuktighet och rörelser.
    Rekommenderar och om så behövs kommer jag nytja freshvent igen!
    Stort tack för den här vändan
    2021-04-28
    Fick hjälp med ventilationen som var obefintlig tidigare men som nu är utmärkt till allas glädje.
    Fick jättetrevligt bemötande och kände mig trygg i att William och Hampus var kunniga och engagerade.
    Så jag är nöjd över förväntan.
    Skulle gärna rekommendera Freshvent till andra som behöver hjälp med ventilationen i sitt hus.
    2021-04-28
    Lätta att komma i kontakt med.
    Seriösa med hembesök innan offert.
    Konkurrenskraftig offert på rengöring av ventilation samt byte av fläktmotor.
    Arbetet proffsigt utfört enligt överenskommelse.
    Rekommenderas!
    2021-04-27
    Kan varmt rekommendera Freshvent! Kontaktade dem för felsökning och byte av takfläkt samt allmän genomgång av ventilation i hus. Tydlig kommunikation, kom i tid, effektivt arbete, trevligt bemötande samt bra prisbild.
    2021-04-26
    Otroligt trevliga, lyhörda och överhuvudtaget enkla att ha att göra med.

Tack Hampus för superjobb och William för en första kontakt.
    2021-04-26
    Supersnabba, trevliga och genomgående hög service.
    Kan absolut rekommendera
    2021-04-23
    Rensning av ventilationskanaler. Mycket professionellt utfört.
    2021-04-23
    Fick genomfört en ventilationskontroll. Mycket enkelt att boka via hemsida och bra återkoppling innan besök. Besöket genomfördes professionellt och vi bokade in ventilationsjustering och rengöring direkt som genomfördes 2dgr senare. Justering och rengöring genomfördes och efter detta fick vi en genomgång med rapport. Denna rapport medföljde även som bilaga till fakturan. Snyggt jobbat. Rekommenderas starkt!
  • 2021-04-22
    Otroligt professionella och trevliga! Skulle varmt rekommendera Freshvent!
    2021-04-10
    Proffsigt, seröst samt prisvärt enligt mitt tycke.
    Väldigt noggrant utfört arbete. Rekommenderar dem verkligen.
    2021-03-24
    Rengöring av ventilation. Killarna som gjorde jobbet var både trevliga och professionella och gjorde även "det lilla extra".

Rekommenderas å det varmaste.
    2021-03-22
    Takfläkt utbytt med ny distansplåt och rengöring. Allt utmärkt! Kunniga, kompetenta, hjälpsamma och mycket trevliga! Dessutom till konkurrenskraftigt pris.
    Rekommenderas varmt!
  • Anna D
    2021-03-18
    William och Hampus på Freshvent åtgärdade fel i ventilationen i mitt kök. Bemötandet var superbra från första stund, trevlig och lyhört kontakt. Väldigt serviceminded bemötande, ringde och följde upp som överenskommet, ansträngde sig för att lösa problemet på bästa sätt. Resultatet var toppenbra.

Sammanfattningsvis väldigt proffsiga, engagerade, trevliga och seriösa - kan varmt rekommenderas!!
    2021-03-18
    Fresh vent bytte ventilations motor på vårt tak och gjorde rent alla ventil lock etc i hela huset.
    Så otroligt trevliga killar, service minded.
    De kom prick i tid och höll väldigt rent efter sig.
    Kan verkligen rekommendera Fresh Vent.
    2021-03-17
    Trevliga killar som kändes grundliga och noggranna i sitt arbete.
    2021-03-06
    Proffsiga, kunniga och mycket trevliga!
    Trodde inte vi behövde ventilationsrengöring men det här är serösa och kunniga personer och översynen var välbehövlig!