Freshvent Stockholm AB

Välkommen till Freshvent Stockholm AB!

Vi har stort kundfokus och är ett modernt serviceföretag inom ventilationsbranschen.
Vi kan hjälpa dig med service, underhåll, reparation och ombyggnation av ventilationsanläggningar.
Vi har flera års erfarenhet inom branschen och största fokus på att du som kund ska känna dig trygg och nöjd genom hela arbetet!

Varmt välkommen att kontakta oss!

Läs vad 192 kunder tycker om Freshvent Stockholm AB 2

2022-10-03 Verifierad kund
    Trevliga killar. Fick mycket fint bemötande och mycket bra hjälp när det visade sig att fläkten jag köpt på rekommendation av Elon inte var rätt sort, trots att jag beskrivit noga vilken typ det skulle vara. Killarna från Freshvent tog med sig den felaktiga fläkten och förklarade för Elon vilken sort det skulle vara. Jag kunde välja en annan och fick den installerad utan problem. Är mycket nöjd! (Mindre nöjd med Elon, dock).
    2022-09-27 Verifierad kund
    Kundorienterade, kunniga och bra resultat.
    Fick hjälp med rengöring/injustering samt ett ’specialmontage’ av ett spjäll ovanför en takinfälld kökskupa.
    2022-09-23 Verifierad kund
    Ett professionellt bemötande och förstklassigt utfört jobb
    2022-09-21 Verifierad kund
    Mycket proffsiga och hjälpsamma. Snabb repons från förfrågan.
    2022-09-10 Verifierad kund
    Den bästa ”hantverkarupplevelsen” på länge. Kändes kompetent och lösningsorienterade utan någon merförsäljning.
    2022-09-08 Verifierad kund
    Köpte och fick installerat fläktar.
    Har fått bästa bemötande i alla kontaktet så rekommendationen till dem var helt korrekt.
    Arbetet gick snabbt med dammsugning efter.

Rekommenderar gärna vidare.
    2022-09-06 Verifierad kund
    Installation av köksfläkt. Duktiga och trevliga.
    2022-09-05 Verifierad kund
    Bra och tydlig genomgång från trevlig personal som kunde svara på alla frågor och ge tips på förbättringar vi kunde tänka på själva.
    2022-09-04 Verifierad kund
    Vi behövde hjälp med felsökning och åtgärd efter nedslag på OVK:n. Trevlig personal och kändes som om de gick igenom allt ordentligt och gav tips på förbättringsförslag utöver de åtgärder som krävdes. Vi är jättenöjda!
    2022-08-20 Verifierad kund
    Bra och trevliga killar som rekommenderas
    2022-08-18 Verifierad kund
    Trevligt bemötande både via telefon och på plats. Vi fick problemet med fläktmotorn beskrivit och en lösning presenterad som skulle passa vårt hus. Nu en vecka efter installation märker vi en väsentlig skillnad på inomhusmiljön.
    Trotts semestertider fick vi det snabbt åtgärdat. En mycket nöjd kund.

Staffan
    2022-08-06 Verifierad kund
    Utbyte av takfläkt och rengöring av ventilationssystemet.

Utmärkt bemötande.
    Arbetet utfördes helt enligt offerten och mina förväntningar.

Nöjd.
    Lars Pålsson
    2022-08-06 Verifierad kund
    pålitlig och ger komplett lösning
    2022-07-26 Verifierad kund
    Bra bemötande och genuint intresse av att hjälpa till med att lösa problemet. I vårt fall enkel förbättring av självdragssystem.
    2022-07-22 Verifierad kund
    Full genomgång av ventilationen.
    Bra bemötande, kompetenta och smidiga.
    2022-07-20 Verifierad kund
    Bra hela vägen. Finns inte mycket mer att tillägga.
    2022-07-05 Verifierad kund
    En utmärkt kontakt. Första besöket av William gav oss en klar information om husets ventilationsbehov och vad som behövde bli åtgärdat. Under andra besöket blev arbetet utfört på ett mycket noggrant och kunnigt sätt. Vi möttes av stor vänlighet och på våra frågor lämnades klara svar. Vi håller gärna kontakt med Freshvent och dessa trivsamma representanter.
    2022-07-03 Verifierad kund
    Bemötandet var avlyssnande. Information och förslag anpassat efter mina behov.

Förväntningarna var professionella och duktiga.
    Dom motsvarade mina förväntningar och mer där till. Bra utfört arbete information och demo efter avslutad installation.

Montering och anpassning av köksfläkt. Speciella mått och förhållanden p.g.a. äldre kök, inte byggt enligt moderna mått.
    Upplevelsen är positiv, dom var professionella, kunniga, flexibla och trevliga.
    Hejsan,
    Vad kul att höra att vi levde upp till över dina förväntningar samt att du blev nöjd med arbetsinsatsen samt slutresultatet! :)
    Hampus Freshvent AB
    2022-06-29 Verifierad kund
    Trevligt bemötande med bra förklaring vad som behövde göras och varför.
    Rengöring och inställning av ventilationssystem.
    2022-06-29 Verifierad kund
    Jättebra jobb och trevligt bemötande.
  • Oscar A
    skrev om Freshvent Stockholm AB
    2022-06-26 Verifierad kund
    Hampus är snabb med kommunikationen. Jobbet utfört enligt beställning
    Bara nöjd med jobb beställning och utförande
    2022-06-24 Verifierad kund
    Snabba på att svara på den förfrågan jag skickade och de kunde komma snabbt. Då vi hade en icke fungerande ventilation så var det guld värt. Dessutom var de väldigt trevliga, kunniga och tog sig tid att förklara och berätta vad de gjort. De gjorde en ventilationskontroll och vidtog de åtgärder som behövdes och gav oss även information/tips så vi vet vad vi ska tänka på och göra.
    2022-06-23 Verifierad kund
    Vi hade fått tips av grannar, som kan vara ganska kritiska och som var mycket nöjda med Freshvent.
    Vi anlitade Freshvent för rengöring av ventilationskanalerna.
    Killarna berättade vad som gjordes och varför och resultatet.
    De upptäckte ett fel på fläkten som vi var tvungna att kontakta installatören för åtgärd.
    Freshvent har hållit sig informerad om åtgärder för fläktfelet,.
    Tack för den fina recensionen!
    Vi ses när det är dags för injustering av systemet så får jag önska er en glad midsommar så länge!
    William Freshvent AB
    2022-06-05 Verifierad kund
    Proffsig och trevlig personal. Löste problem med dåligt fungerande ventilationssystem genom att byta ut fläktmotorn och rengöra kanalerna. Anpassade installationen till ett gammalt (37 år) system med rätt åtgärder.
    Hej,
    Jättekul att höra att du är nöjd med vår arbetsinsats, betyder mycket för oss!
    Önskar dig en härlig midsommar!
    Hampus Freshvent AB
    2022-06-05 Verifierad kund
    Snabbt, smidigt och prisvärt. Mycket nöjda.
    2022-05-25 Verifierad kund
    Mycket trevliga och professionella. Försöker inte sälja på dig ”onödiga” förbättringar som vissa andra fantasifulla hantverkare föreslår. Väldigt enkla att kommunicera med, svarar prompt på mail och telefon, återkopplar skyndsamt. Håller tiderna som avtalats. Noggrant och väl utfört arbete till rimlig kostnad. I vårt fall uppgradering av aggregat till större storlek, förbättrad ljuddämpning och injustering av ventilation. Enklaste hantverkarna vi någonsin haft att göra med! Rekommenderas varmt och blir nu stamkunder för de återkommande rengöringar/ ventilationsinställningar som krävs i framtiden.
    Tack Karin för ditt förtroende att anlita oss och tack för att du tog dig tiden att lämna en recension!
    Skönt att det gick så pass smidigt att montera ned vindsstegen så att vi med nöd och näppe fick upp det nya aggregatet, det var verkligen på millimetern men det gick!
    Nu har ni ett aggregat som är betydligt tystare samt att det klarar av luftkraven i ert hus utan att gå på för hög effekt.
    Du är varmt välkommen att höra av dig i framtiden nästa gång du behöver hjälp med ventilationen.
    2022-05-17 Verifierad kund
    Ett mycket professionellt och trevligt bemötande.
    Fick god rådgivning inför byte av fläktar och de installerade sedan takfläkt samt köksfläkt av alliansmodell.
    Jag är mycket nöjd med resultatet och kan varmt rekommendera Freshvent!
    Vi är väldigt glada att höra att du blev nöjd med vår arbetsinsats och att du rekommenderar oss vidare!
    2022-05-10 Verifierad kund
    Vi hade problem med vår ventilation då tidigare företag gjort en felaktig installation och gått i konkurs. Kontaktade Freshvent som bokade in en snar tid. De felsökte, konstaterade problemen och åtgärdade dessa. Vi är mycket nöjda med dem, kunniga, trevliga, tydliga, noggranna, lätta att komma i kontakt med och få återkoppling. Har bara positiva saker att säga om både William och Hampus som löst vårt problem. Kommer definitivt anlita dem igen.
    Tack Ulrika för dem fina orden.
    Vi är glada att vi kunde hjälpa till och att det löste sig så smidigt som det gjorde.
    Varmt välkommen att kontakta oss om ni behöver hjälp med något ytterligare :)
    2022-05-09 Verifierad kund
    Jättetrevligt bemötande av kunniga personer. God kommunikation och ingen lång väntan på tjänsten vi sökte (utbyte av kanalfläkt). God information om pris och arbete som skulle utföras. Punktliga och trevliga personer som kom och arbetade effektivt och förklarade vad de gjorde under vägen.
    Vi skulle rekommendera Freshvent till alla som behöver hjälp med ventilationer.
    Tack Åsa för att du tog dig tid att skriva på reco.se och tack för att ni anlitar oss.
    Hör av er om ni vill ha hjälp med något mer i framtiden!
    2022-05-05 Verifierad kund
    Trevligt och professionellt bemötande, snabba och effektiva. Kan varmt rekommenderas för rengöring av ventilation.
    Tack Karolina för din återkoppling och tack för att du rekommenderas oss!
    2022-04-24 Verifierad kund
    Ventilationsrengöring.
    Kändes proffsigt och pålitligt utfört. Förstår vikten av bra kundservice.
    Totalt mycket nöjd.
    2022-04-24 Verifierad kund
    Trevliga och engagerade, snyggt jobb. Vi är klart nöjda. Rengöring samt installation av ny köks- samt takfläkt.
    2022-04-08 Verifierad kund
    William var väldigt kunnig och professionell. Fick hjälp med kalibrering, rengöring av frånluftsystem samt byte av en gammal ”allians”-fläkt. Rekommenderas varmt.
    2022-04-04 Verifierad kund
    Professionellt, kunnigt, vänligt, som förväntat.
    2022-03-30 Verifierad kund
    Trevligt gäng som gjorde ett bra jobb.
    2022-03-29 Verifierad kund
    Toppen service. Trevligt bemötande, snabbt utfört arbete, vi är nöjda. Tack.
    2022-03-23 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande.
    Svarar snabbt i telefon och återkommer som utlovat.
    Kompetenta. Överträffade mina förväntningar.
    Jag hade beställt installation av köksfläkt samt rengöring av ventilationssystem.
    2022-03-23 Verifierad kund
    Trevliga ,noggranna och bra utfört arbete till rimligt pris.
    2022-03-20 Verifierad kund
    Vi fick hjälp att laga en trasig ventilation. Otroligt proffsigt och trevligt bemötande. Snabb och bra kommunikation och väldigt väl utfört arbete. Kan bara rekommendera William och kollegorna på Freshvent!
    2022-03-19 Verifierad kund
    Proffsiga och trevliga! Rensning och justering av ventilationssystemet.
    2022-03-14 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande, klar och tydlig kommunikation, och väl utfört arbete. Mycket nöjd!
    2022-03-04 Verifierad kund
    Proffesionellt bemötande, flexibla och trevliga. Sist men inte minst viktigt så är vi väldigt nöjda med resultatet.
    2022-03-04 Verifierad kund
    Byte Minimaster och fläktmotorer. Rengöring kanalisering.
    Bra jobb och trevligt bemötande till rimlig kostnad.
    Rekommenderas.
    Curt svedberg
    2022-03-04 Verifierad kund
    Bra första kontakt, svarade snabbt på offert och gick smidigt att boka tid. Väldigt trevlig, informativ och hjälpsam medarbetare som utförde rengöring av ventilation, imkanalen till köksfläkten samt injustering av flöden. Visade hur man själv bör göra visst underhåll. Bra pris i förhållande till andra offerter jag tog in. Kan varmt rekommendera Freshvent.
  • Peter K
    skrev om Freshvent Stockholm AB
    2022-02-23 Verifierad kund
    Bra bemötande. Trevliga. Tog av sig skorna.
    2022-02-23 Verifierad kund
    Freshvent tittade på jobbet och kom snabbt med en offert som vi tackade ja till. Arbetet utfördes snabbt och effektivt, resultatet blev precis som vi räknat med och fakturan stämde med offerten.
    Personalen på Freshvent var trevliga och proffsiga.

Dick
    2022-02-23 Verifierad kund
    Mycket högre kompetens o förmåga att lösa problem än firmor vi tidigare anlitat
    2022-02-20 Verifierad kund
    Vi lämnade en offertförfrågan på Freshvents hemsida och blev uppringda dagen efter. Efter att ha fått en anmärkning på OVK-kontrollen behövde vi kapa imkanalen till vår spisfläkt och installera ett kolfilter. Arbetet utfördes snabbt och effektivt och vi fick genomgående ett trevligt och professionellt bemötande.
    2022-02-20 Verifierad kund
    Vi tog in 4 olika firmor inför det att vi skulle fixa ventilationen i huset.

Vi fick den mest prisvärda och bästa lösningen via Freshvent. Dessutom är det otroligt trevliga.

Rekommenderas varmt.
    2022-02-17 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande, mycket väl utfört arbete (byte av fläktmotor, rengöring av ventilationssystem och installation av ny köksfläkt). Rekommenderar företaget varmt.