Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Kungsholmen Gelateria Italiana

Gelateria Italiana

Drottningholmsvägen 22, 112 24 Stockholm — Visa karta

Fantastisk italiensk glass som tillverkas på plats och till det en lika bra, syditaliensk espresso.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 7 kunder tycker om Gelateria Italiana

• Hilde
    Hilde skrev om Gelateria Italiana
    Bra! Helt enkelt! Butiken kan glass! Trevligt att handla där. Ja, deras glassar håller verkligen upp till förväntan.
  • Maria H
    Maria H skrev om Gelateria Italiana
    Många smaker att välja bland och fantastiskt god glass! Man betalar gärna några extra kronor för den här glassen eftersom det kan vara Stockholms godaste glass. Det är litet och trångt men som tur är har man nära till Kronobergsparken där man kan sätta sig och njuta av härligheten.
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Gelateria Italiana
    Gelateria Italiana är en helt oslagbar glassbar. De har fantastiskt god glass helt enkelt. Irina vet vad hon gör och hon har gjort det länge nu.

Men inte nog med det. Gelateria Italiana råkar också vara en av de bästa espressobarerna på Kungsholmen (och konkurrensen är faktiskt hård nuförtiden).

Det är ett hål i väggen. Det är trångt, och stolarna på trottoarserveringen skulle kunna vara stabilare, men det gör faktiskt ingenting när glassen är så himla god.
    Britta L gillar detta
  • Ningjing C
    Ningjing C skrev om Gelateria Italiana
    Strongly recommended!!!! Tasty and Special!!!
    Jakob J gillar detta
  • Pia I
    Pia I skrev om Gelateria Italiana
    Bäst italiensk glass i stan!
  • Karin H
    Karin H skrev om Gelateria Italiana
    Vårens, men inte årets, första bägare från Gelateria Italiana är uppäten-

God glass & sorbet och förutom rena smaker så har de bra kombinationer. Kunnig och trevlig personal som bjuder på ett smakprov när man som jag har svårt att bestämma sig. Nu blir det ju inte lättare utan snarare leder det till att jag tar en kula till. Smart försäljningstricks som jag mer än gärna utsätts för.

Varför inte en 5:a? Jag minns Venecia i Götgatsbacken. Jag minns när ryktet gick i stan att de öppnat för året och man begav sig dit hals över huvud. Jag minns bananglassen, vaniljglassen, hallonsorbén ... Ledsen Italiana men ni klarar inte att slå det minnet.
  • augusto i
    augusto i skrev om Gelateria Italiana