Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Vi utför alla förekommande arbeten inom bygg, VVS och fastighetsförvaltning, exempelvis ny- om- och tillbyggnader, kök- och badrumsrenoveringar. Vi erbjuder hjälp med helhetslösningar, kundbesök samt totalpris oavsett omfattningen av ert projekt.

Behörighet:
  • Behöriga för utförande av våtrum, BKRs branchorganisation
  • Certifierade enligt Säker Vatten
  • Certifierade enligt Elsäkerhetsverket

Läs vad 28 kunder tycker om Gimlä Bygg och Förvaltning AB 2

2022-11-18 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Altanbygge där jag under bygget samt efter detsamma hade en del "klagomål" synpunkter som ordnades direkt. Mycket nöjd med resultatet.
    Tusen tack Märit för ditt omdöme! Vad glada vi blir över att ni är nöjda med renoveringen samt att vi motsvarat era förväntningar. Med vänliga hälsningar Gimlä Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2022-11-15 Insamlad av företaget
    Väl bemötta, trevlig personal.
    Företaget levde upp till våra förväntningar
    De var noga o höll rent o snyggt under arbetet.
    Badrumsrenovering
    Tack Monica för fina ord och tack för att vi fick utföra arbetet hos er! Med vänliga hälsningar Gimlä. Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2022-11-15 Insamlad av företaget
    Mycket bra allt !
    Utförde ett fint jobb, höll tiderna och bra kontakt från offert till allt klart .
    Tack Lars för ditt fina omdöme! Vad härligt att ni blev så nöjda. Varma hälsningar från oss på Gimlä. Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2022-11-04 Insamlad av företaget
    Gimlä renoverade vårt badrum, byggde om väggar och bytte en dörr mot ett fönster. De gjorde ett mycket bra jobb! Smidig kommunikation, uppfattade att alla var säkra på vad de gjorde och löste allt på ett både funktionellt och snyggt sätt. Vissa dagar stod det still, men jobbet var ändå klart inom den tidsram vi uppskattat. Jättenöjda!
    Maria, tusen tack för fina ord om oss, vi blir så glada över dessa samt att ni blev nöjda! Det känns väldigt bra att vi håller ett av våra stora målsättningar, just med att kunna vara flexibla samt att lösa kunders önskemål så bra som möjligt. Vänliga hälsningar Gimlä. Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2022-10-12 Insamlad av företaget
    Toppen företag. Allt ifrån kontakter med VD, Projektledare och alla hantverkare som var hos mig under 1 vecka.

Kakling och klinkers i lilltoan, bortforsling av badrumsmöbler och diverse. En ny duschvägg samt snickeriarbeten i köket.

När det är dags för renovering igen ringer jag Gimlä.

Mvh Anita Book, Strängnäs
    2022-10-12 Insamlad av företaget
    Allt fungerade som förväntat. Trevligt bemötande av personal. Vi är nöjda.
    Stort tack Jörgen för omdömet och tack för att vi fick utföra arbetet hos er!
    Med vänliga hälsningar Gimlä.
    2022-09-23 Insamlad av företaget
    Jag är väldigt nöjd med arbetet och hjälpen jag fick av Gimlä som omfattande snickeri, målning och elarbeten. De var hjälpsamma kring rådgivning, planerade arbetet väl och höll den tidplan som vi kommit överens om. Samtliga personer jag träffade och pratade med var proffsiga och väldigt trevliga. Arbetet blev utfört på ett önskvärt och snyggt sätt.
    Tusen tack Kajsa för dina fina ord! Härligt att ni är nöjda, det är vad vi har som målsättning; att lösa kundens önskemål så bra som möjligt. Det känns toppen att vi motsvarat era förväntningar.
    Med vänliga hälsningar från oss på Gimlä.
    2022-09-21 Insamlad av företaget
    Det fungerade på ett bra sätt i våra kontakter.
    Tack Jan för omdömet och tack för att vi fick utföra arbetet hos er! Med vänliga hälsningar Gimlä. Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2022-06-28 Insamlad av företaget
    Ja vad skall man säga ? Bra jobbat för snickaren . Hadde kunnat gå snabbare . Ni har trevliga medarbetare.
    Tack Sirkka för omdömet och tack för att du är en bra kund. Varma hälsningar från Gimlä Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2022-06-23 Insamlad av företaget
    Det beställda arbetet var ett komplett badrum inkl. att gräva in V/A från anslutningspunkt vid tomtgräns.
    Det bästa med Gimlä är att de alltid går att få kontakt med. Projektledaren Arvid Forsberg återkom (högsta betyg till Arvid) alltid när man sökte honom och offertarbetet sköttes snabbt och snyggt.
    Arbetet som sådant genomfördes till belåtenhet, även om man kan ifrågasätta elektrikerns känsla för hur strömbrytare och vägguttag placeras (de hamnade på mycket konstiga ställen). Priset var helt ok jämfört med motsvarande byggare.
    Arbetet drog över tiden en del, men Arvid/Gimlä var väl medvetna om att det inte spelade så stor roll eftersom kommunen var sen med att koppla på V/A-nätet.
    Den senare delen av arbetet, som handlar om att gräva in ledningarna under huset osv. har varit lite väl utdraget och Gimläs projektledare har varit svårare att nå. Det sistnämnda sänker betyget från en klar 4:a till en stark 3:a.
    Tack Mats för ditt omdöme. Vi tar till oss dina ord och gör förbättringar hela tiden. Tack för att ni anlitade oss och att ni blev nöjda! Med vänliga hälsningar Gimlä Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2022-06-02 Insamlad av företaget
    Bra.
    Känner till företaget sedan många år.
    En underbar och skicklig hantverkare som byggde om våran altan på bästa sätt.
    Tack för hjälpen / Thule
    Tack Thule för ditt fina omdöme! Vad härligt att ni blev så nöjda.
    Varma hälsningar från oss på Gimlä.
    2022-05-23 Insamlad av företaget
    Vi har under hela processen blivit väldigt bra bemötta och alltid fått snabba svar på våra frågor.
    Vi hade höga förväntningar och Gimlä har levt upp till dem med råge.
    Vi har gjort en ganska stor renovering av kök och ombyggnad av garderob till gästtoalett.
    Ett stort plus för all personal som under hela processen har varit trevliga och hjälpsamma.
    Tusen tack Gösta för ditt omdöme! Vad glada vi blir över att ni är nöjda med renoveringen samt att vi motsvarat era förväntningar. Med vänliga hälsningar Gimlä Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2022-02-24 Insamlad av företaget
    Nytt kök. Är i stort sätt nöjd. Skulle önska att hantverkarna hörde av sig när de var osäkra. Upplevde lite att då gjorde de som de trodde det skulle vara. Jag lämnade mitt mobilnummer och uppmanade att ringa mig ifall de var minsta osäker.

Hamnade i en sjukdomsperiod vilket resulterade i att köket tog mycket längre tid än normalt. Men i stor blev det mycket bra.
    /Monica Fridh
    Tack Monica för ditt omdöme! Och tack för att vi fick utföra arbetet hos dig och att du blev nöjd! Med vänliga hälsningar Gimlä Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2022-02-03 Insamlad av företaget
    Trevligt & glatt bemötande av alla hantverkare
    Var uppmärksamma på hur vi ville ha det
    Vi kommer att anlita dom igen vid behov
    Tack så mycket Lisa för ditt omdöme! Vad glada vi blir över att ni är nöjda och vi kommer gärna tillbaka. Varma hälsningar från oss på Gimlä. Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2022-01-29 Insamlad av företaget
    Bemött på ett bra sätt av duktiga hantverkare och chef.
    Tack Gun för fina ord och tack för att vi fick utföra arbetet hos er! Med vänliga hälsningar Gimlä. Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2021-12-17 Insamlad av företaget
    Blev mycket trevligt mött. Båda uppdragen bygg och el blev som jag tänkt. Trevliga och kunniga gossar som gjorde jobbet. Kändes pålitliga. Kom till tid vi kommit överens om. Slutförde jobbet. Rimlig kostnad. Använder gärna Gimlä igen/ Björn
    Stort tack för din rekommendation Björn! Härligt att ni är nöjda, det är vad vi har som målsättning; att lösa kundens önskemål så bra som möjligt. Samt fina ord som jag ska framföra till vår duktiga personal!
    Med vänliga hälsningar Gimlä.
    2021-12-17 Insamlad av företaget
    Total renovering av badrum, bra service och bra utfört arbete.
    Snabbt åtgärdet vid slutbesiktning då en kakelplattor hade sprukigt
    Tack Josefine för ditt omdöme! Tack för att vi fick utföra arbetet hos er och härligt att ni är nöjda! Med vänliga hälsningar Gimlä. Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2021-11-12 Insamlad av företaget
    Proffsiga, seriösa och trevliga!!
    Tack Fredrik för ditt omdöme, och tack för att du anlitade oss. Med vänlig hälsning Gimlä. Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2021-11-12 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötning. Jag är så nöjd med det arbete som är utförts. Alla element i huset fungerar så bra. Tack för all hjälp.Sätter stort värde. HÄLSNINGAR Irene Carlström.
    Tack Irene för ditt fina omdöme! Och tack för att vi fick utföra arbetet hos er och att ni blev nöjda! Med vänliga hälsningar från oss på Gimlä. Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2021-09-06 Insamlad av företaget
    Trevligt och kunnigt bemötande. Vårt badrum blev fint
    Tack Peter för din rekommendation! Härligt att ni är nöjda, det är vad vi har som målsättning gällande alla våra uppdrag. Med vänlig hälsning Gimlä Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2021-09-03 Insamlad av företaget
    Mycket kompetenta och trevliga.
    Tack Bo för din rekommendation! Fina ord som jag ska framföra till våra duktiga anställda! Med vänlig hälsning Gimlä Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2021-09-02 Insamlad av företaget
    Mycket bra utfört arbete hos oss vid bygge av altan runt spabad.
    Problem löstes på ett tillfredställande sätt och vi hade en bra dialog genom hela arbetet.
    Tack Bernadette för ditt fina omdöme! Tack för att vi fick utföra arbetet hos er och att ni blev nöjda! Med vänlig hälsning Gimlä Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2021-08-05 Insamlad av företaget
    Fasadbyte mycke bra hantverkare som utförde ett bra jobb
    Tack Gunnar för ditt omdöme, och tack för att du är en bra kund! Gimlä Bygg och Förvaltning AB
  • Hannele S
    skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2021-03-18 Insamlad av företaget
    Total badrumsrenovering och lite småfix i lägenheten.
    Snabb offerthantering, trevligt och proffsigt bemötande.
    Våra förväntningar var mycket höga och Gimläs hantverkare verkligen levererade.
    Ingenting var omöjligt, vi ville ändra lite från ursprungsplanerna och det var heller inga hinder, hantverkarna fanns alltid tillgängliga och projektet blev klart innan utsatt tid.
    Vi är mycket nöjda med Gimlä 💐
    Hej Hannele och tusen tack för din rekommendation! Vad glada vi blir över att du är nöjd! Vi försöker alltid att vara flexibla och lösa kundens önskemål så bra som möjligt. Med vänliga hälsningar från oss på Gimlä. Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2021-02-26 Insamlad av företaget
    Mindre byggnadsarbeten som hittills utförts på ett utmärkt sätt.
    Ett arbete återstår. Det har vi kommit överens om att uppskjuta till våren 2021.
    Tack Rune för din rekommendation! Vi ser fram emot att kunna hjälpa dig med fler byggarbeten framöver. Med vänlig hälsning Gimlä Gimlä Bygg och Förvaltning AB
    2021-02-14 Insamlad av företaget
    Till- och ombyggnad av fritidshus med ca 25 kvm. Omfattar tilläggsisolering, ny panel, förstärkt bjälklag mm. Utöver det har en ny veranda byggts runt två av husets sidor.
    Vi har blivit positivt och vänligt bemötta under processen.
    Bygget blev klart flera månader senare än planerat - delvis pga av sjukdom (covid-19 och annan sjukdom) - delvis pga av justeringar/förändringar under byggets gång.
    Vissa problem med el-arbetet, som inte alltid följde ritningarna eller kommunikation på plats. Det löste sig i slutänden.

Med de erfarenheter vi fått av samarbetet med Gimlä kan vi tänka oss att anlita dem igen.
    Tack Boel för ditt fina omdöme, vad roligt att du är nöjd! Tack för att vi fick möjligheten att renovera hos er och välkomna att höra av er igen för ev. framtida renoveringar.
    Med vänliga hälsningar Gimlä
    2021-02-13 Insamlad av företaget
    Jag har endast begärt in offert inte anlitat Gimle.
    2021-02-11 Insamlad av företaget
    Genomgående ytterst proffsiga insatser gällande helrenovering av ett duschrum - allt från första kontakten och sedan hela genomförandet - golv, kakel och klinker, snickeri, rör- och eljobb samt målning. Vi var faktiskt imponerade!
    /Cilla och Gunnar
    Hej Cilla och Gunnar! Tack för ert fina omdöme! Vad glada vi blir över att ni är nöjda med renoveringen och med ert badrum. Med vänliga hälsningar Gimlä Gimlä Bygg och Förvaltning AB