Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Gimlä Bygg och Förvaltning AB

www.gim-la.com
  • BadgeThreeYears
4.5

Vi utför alla förekommande arbeten inom bygg, VVS och fastighetsförvaltning, exempelvis ny- om- och tillbyggnader, kök- och badrumsrenoveringar. Vi erbjuder hjälp med helhetslösningar, kundbesök samt totalpris oavsett omfattningen av ert projekt. Behörighet: * Behöriga för utförande av våtrum, BKRs branchorganisation * Certifierade enligt Säker Vatten * Certifierade enligt Elsäkerhetsverket

42 omdömen om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Sedan starten hos Reco 2020

Camilla H
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Jag anlitade Gimlä för målning och tapetsering. Jag blev supernöjd! Bemötande, Info inför arbetet med tid för start osv., väldigt noga med allt, så det blev riktigt snyggt och bra. Som sagt, supernöjd! Rekommenderar varmt!

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tusen tack Camilla för fint omdöme! Vad härligt att ni blev nöjda. Varma hälsningar från oss på Gimlä.

Jesper E
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Mycket nöjd med renoveringsarbetet som Gimlä har genomfört hos oss.

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Stort tack Jesper för ditt omdöme! Vad härligt att ni är nöjda. Varma hälsningar från oss på Gimlä

Jocke J
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Vi har haft Gimlä hemma hos oss för att bygga om ett badrum med kakel på golvet och pärlspont på väggarna, ett teknikrum med varmvattenberedare och ny elcentral, och en toalett med kakel på Golv och väggar att samt dra om elen och VA i större delen av huset. Vi är väldigt nöjda med resultatet och kommunikationen. Om det var något som vi anmärkte på så fixade de detta direkt utan krångel. Vi kan verkligen rekommendera Gimlä om ni har något som behöver fixas där hemma!

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tusen tack Jocke för ditt omdöme! Dessa ord uppskattar vi väldigt mycket och tack för att vi fick möjligheten att arbeta hos er. Varma hälsningar från oss på Gimlä

Roland C

BraaaaaaaaaaaAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Tack Roland för ditt omdöme! Vänliga hälsningar från oss på Gimlä

Leif L
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Snabba och proffsiga, bra återkoppling på telefon

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Leif för ditt fina omdöme, det gläder oss massor! Varma hälsningar från oss på Gimlä

Roger S
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Bra! Trevlig bemötande och bra genomfört arbete.

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Roger för fina ord och tack för att vi fick utföra arbetet hos er! Med vänliga hälsningar Gimlä.

Maire L
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Trevliga, seriösa, går att lita på och gör snygga jobb. Har anlitat den ett flertal gånger och kommer att göra det igen!

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack så mycket Marie för fina ord! Vad glada vi blir över att ni är nöjda och vi återkommer gärna om möjlighet ges. Med vänliga hälsningar Gimlä

Johan P
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Snabbt och proffsigt utfört VVS-arbete! Mycket trevliga och hjälpsamma!

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tusen tack Johan för ditt omdöme! Vad glada vi blir över att ni är nöjda! Med vänliga hälsningar Gimlä

Magnus B
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Proffsiga snickare. Kommunikation kan förbättras. Slarvig och slafsig målare, här finns förbättringspotential.

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Magnus för bra omdöme och bra kritik, vi tar åt oss av detta. Allt för förbättring! Varma hälsningar från Gimlä

Johanna F
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Gimlä har totalrenoverat två badrum åt oss och vi är jättenöjda! Kommunikationen under alla moment var väldigt bra och slutresultatet blev gediget och väl utfört. De frågor som uppstod löstes på ett bra sätt. Trevligt bemötande!

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack för fint omdöme Johanna! Vi är väldigt glada över att ni är nöjda, tack för förtroendet! Vänliga hälsningar från oss på Gimlä

Eva-Lena S
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Jag har bara positiva omdömen när det gäller den fina renovering av badrum och grovkök som nu är färdig. Klara besked från offert och framåt. Var jag osäker på något, t.ex. plattsättning, färg på fogar, målning eller dörrmontering så fick jag genast tips och förklaringar. Hantverkarna kom alltid när de skulle, var det annat jobb på t.ex.eftermiddagen fick jag besked om det.

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack så mycket Eva-Lena! Dessa ord uppskattar vi väldigt mycket och vi blir så glada! Ha en underbar sommar med varma hälsningar från oss på Gimlä

Ola N
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Gimlä byggde en superfin lekstuga i lösvirke med snickarglädje åt oss. De har även tidigare även tidigare totalrenoverat vårt hus med målning, Vvs, Kök, Altan osv. Allt har blivit riktigt bra !

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Ola för ditt fina omdöme! Vi är glada att vi fick utföra arbetet hos er och vad härligt att ni blev så nöjda. Varma hälsningar från oss på Gimlä.

Mia R
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Trevligt och snabbt bemötande från offert till utförande av arbete. Enkelt att kommunicera med under hela projektet. Bäst för oss var att projektledare var alltid tillgänglig och kontrollerade utvecklingen regelbundet. Vi kände oss uppdaterade under hela projektet. Duktiga och kunniga.

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tusen tack Mia för fint omdöme! Väldigt roligt att vi fick möjligheten att arbeta hos er och tillsammans med er i detta projekt. Varma hälsningar från Gimlä.

EVA J
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Företaget sköter sig inte efter att Allmänna Reklamationsnämnden har gett mig rätt efter en tvist av mitt badrum. Gimlä har gjort fel vid renoveringen av mitt badrum., Gimlä vill inte erkänna att dom gjort två allvarliga fel och inte heller ge mig den kompensationen som ARN beslutat

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Reklamationen kom till oss drygt 8 år efter vi avslutat renoveringen av ditt badrum, vid besiktningen som gjordes då du skulle sälja din lägenhet uppmärksammade den besiktningsmannen dessa påstådda fel. När det kom till vår kännedom bestred vi detta med hänvisning till att det skulle vara en större risk att åtgärda än att låta det befintliga utförandet vara. Ditt badrum har fungerat utan några bekymmer i 8 år och kommer med säkerhet att fungera, utan risk för skador, i minst lika många år till. Vi var även beredda att förlänga...

Märit L
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Bra bemötande. Altanbygge där jag under bygget samt efter detsamma hade en del "klagomål" synpunkter som ordnades direkt. Mycket nöjd med resultatet.

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tusen tack Märit för ditt omdöme! Vad glada vi blir över att ni är nöjda med renoveringen samt att vi motsvarat era förväntningar. Med vänliga hälsningar Gimlä

Monica Å
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Väl bemötta, trevlig personal. Företaget levde upp till våra förväntningar De var noga o höll rent o snyggt under arbetet. Badrumsrenovering

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Monica för fina ord och tack för att vi fick utföra arbetet hos er! Med vänliga hälsningar Gimlä.

Lars L
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Mycket bra allt ! Utförde ett fint jobb, höll tiderna och bra kontakt från offert till allt klart .

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Lars för ditt fina omdöme! Vad härligt att ni blev så nöjda. Varma hälsningar från oss på Gimlä.

Maria H
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Gimlä renoverade vårt badrum, byggde om väggar och bytte en dörr mot ett fönster. De gjorde ett mycket bra jobb! Smidig kommunikation, uppfattade att alla var säkra på vad de gjorde och löste allt på ett både funktionellt och snyggt sätt. Vissa dagar stod det still, men jobbet var ändå klart inom den tidsram vi uppskattat. Jättenöjda!

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Maria, tusen tack för fina ord om oss, vi blir så glada över dessa samt att ni blev nöjda! Det känns väldigt bra att vi håller ett av våra stora målsättningar, just med att kunna vara flexibla samt att lösa kunders önskemål så bra som möjligt. Vänliga hälsningar Gimlä.

Anita B
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Toppen företag. Allt ifrån kontakter med VD, Projektledare och alla hantverkare som var hos mig under 1 vecka. Kakling och klinkers i lilltoan, bortforsling av badrumsmöbler och diverse. En ny duschvägg samt snickeriarbeten i köket. När det är dags för renovering igen ringer jag Gimlä. Mvh Anita Book, Strängnäs

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Anita, tusen tack för din rekommendation! Vad glada vi blir över att du är nöjd med renoveringen samt att vi fick möjligheten att renovera hos dig. Välkommen att höra av dig igen. Med varma hälsningar från oss på Gimlä.

Jörgen L
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Allt fungerade som förväntat. Trevligt bemötande av personal. Vi är nöjda.

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Stort tack Jörgen för omdömet och tack för att vi fick utföra arbetet hos er! Med vänliga hälsningar Gimlä.

Kajsa F
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Jag är väldigt nöjd med arbetet och hjälpen jag fick av Gimlä som omfattande snickeri, målning och elarbeten. De var hjälpsamma kring rådgivning, planerade arbetet väl och höll den tidplan som vi kommit överens om. Samtliga personer jag träffade och pratade med var proffsiga och väldigt trevliga. Arbetet blev utfört på ett önskvärt och snyggt sätt.

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tusen tack Kajsa för dina fina ord! Härligt att ni är nöjda, det är vad vi har som målsättning; att lösa kundens önskemål så bra som möjligt. Det känns toppen att vi motsvarat era förväntningar. Med vänliga hälsningar från oss på Gimlä.

Jan M
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Det fungerade på ett bra sätt i våra kontakter.

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Jan för omdömet och tack för att vi fick utföra arbetet hos er! Med vänliga hälsningar Gimlä.

Sirkka Liisa H
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Ja vad skall man säga ? Bra jobbat för snickaren . Hadde kunnat gå snabbare . Ni har trevliga medarbetare.

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Sirkka för omdömet och tack för att du är en bra kund. Varma hälsningar från Gimlä

Mats E
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Det beställda arbetet var ett komplett badrum inkl. att gräva in V/A från anslutningspunkt vid tomtgräns. Det bästa med Gimlä är att de alltid går att få kontakt med. Projektledaren Arvid Forsberg återkom (högsta betyg till Arvid) alltid när man sökte honom och offertarbetet sköttes snabbt och snyggt. Arbetet som sådant genomfördes till belåtenhet, även om man kan ifrågasätta elektrikerns känsla för hur strömbrytare och vägguttag placeras (de hamnade på mycket konstiga ställen). Priset var helt ok jämfört med motsvarande...

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Mats för ditt omdöme. Vi tar till oss dina ord och gör förbättringar hela tiden. Tack för att ni anlitade oss och att ni blev nöjda! Med vänliga hälsningar Gimlä

Thule A
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Bra. Känner till företaget sedan många år. En underbar och skicklig hantverkare som byggde om våran altan på bästa sätt. Tack för hjälpen / Thule

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Thule för ditt fina omdöme! Vad härligt att ni blev så nöjda. Varma hälsningar från oss på Gimlä.

Gösta Armand A
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Vi har under hela processen blivit väldigt bra bemötta och alltid fått snabba svar på våra frågor. Vi hade höga förväntningar och Gimlä har levt upp till dem med råge. Vi har gjort en ganska stor renovering av kök och ombyggnad av garderob till gästtoalett. Ett stort plus för all personal som under hela processen har varit trevliga och hjälpsamma.

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tusen tack Gösta för ditt omdöme! Vad glada vi blir över att ni är nöjda med renoveringen samt att vi motsvarat era förväntningar. Med vänliga hälsningar Gimlä

Monica F
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Nytt kök. Är i stort sätt nöjd. Skulle önska att hantverkarna hörde av sig när de var osäkra. Upplevde lite att då gjorde de som de trodde det skulle vara. Jag lämnade mitt mobilnummer och uppmanade att ringa mig ifall de var minsta osäker. Hamnade i en sjukdomsperiod vilket resulterade i att köket tog mycket längre tid än normalt. Men i stor blev det mycket bra. /Monica Fridh

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Monica för ditt omdöme! Och tack för att vi fick utföra arbetet hos dig och att du blev nöjd! Med vänliga hälsningar Gimlä

Lisa B
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Trevligt & glatt bemötande av alla hantverkare Var uppmärksamma på hur vi ville ha det Vi kommer att anlita dom igen vid behov

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack så mycket Lisa för ditt omdöme! Vad glada vi blir över att ni är nöjda och vi kommer gärna tillbaka. Varma hälsningar från oss på Gimlä.

Gun E
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Bemött på ett bra sätt av duktiga hantverkare och chef.

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Gun för fina ord och tack för att vi fick utföra arbetet hos er! Med vänliga hälsningar Gimlä.

Björn C
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Blev mycket trevligt mött. Båda uppdragen bygg och el blev som jag tänkt. Trevliga och kunniga gossar som gjorde jobbet. Kändes pålitliga. Kom till tid vi kommit överens om. Slutförde jobbet. Rimlig kostnad. Använder gärna Gimlä igen/ Björn

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Stort tack för din rekommendation Björn! Härligt att ni är nöjda, det är vad vi har som målsättning; att lösa kundens önskemål så bra som möjligt. Samt fina ord som jag ska framföra till vår duktiga personal! Med vänliga hälsningar Gimlä.

Josefine J
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Total renovering av badrum, bra service och bra utfört arbete. Snabbt åtgärdet vid slutbesiktning då en kakelplattor hade sprukigt

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Josefine för ditt omdöme! Tack för att vi fick utföra arbetet hos er och härligt att ni är nöjda! Med vänliga hälsningar Gimlä.

Fredrik G
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Proffsiga, seriösa och trevliga!!

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Fredrik för ditt omdöme, och tack för att du anlitade oss. Med vänlig hälsning Gimlä.

Irene C
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Mycket bra bemötning. Jag är så nöjd med det arbete som är utförts. Alla element i huset fungerar så bra. Tack för all hjälp.Sätter stort värde. HÄLSNINGAR Irene Carlström.

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Irene för ditt fina omdöme! Och tack för att vi fick utföra arbetet hos er och att ni blev nöjda! Med vänliga hälsningar från oss på Gimlä.

Peter H
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Trevligt och kunnigt bemötande. Vårt badrum blev fint

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Peter för din rekommendation! Härligt att ni är nöjda, det är vad vi har som målsättning gällande alla våra uppdrag. Med vänlig hälsning Gimlä

Bo S
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Mycket kompetenta och trevliga.

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Bo för din rekommendation! Fina ord som jag ska framföra till våra duktiga anställda! Med vänlig hälsning Gimlä

Bernadette H
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Mycket bra utfört arbete hos oss vid bygge av altan runt spabad. Problem löstes på ett tillfredställande sätt och vi hade en bra dialog genom hela arbetet.

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Bernadette för ditt fina omdöme! Tack för att vi fick utföra arbetet hos er och att ni blev nöjda! Med vänlig hälsning Gimlä

Gunnar E
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Fasadbyte mycke bra hantverkare som utförde ett bra jobb

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Gunnar för ditt omdöme, och tack för att du är en bra kund!

Hannele S
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Total badrumsrenovering och lite småfix i lägenheten. Snabb offerthantering, trevligt och proffsigt bemötande. Våra förväntningar var mycket höga och Gimläs hantverkare verkligen levererade. Ingenting var omöjligt, vi ville ändra lite från ursprungsplanerna och det var heller inga hinder, hantverkarna fanns alltid tillgängliga och projektet blev klart innan utsatt tid. Vi är mycket nöjda med Gimlä 💐

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Hej Hannele och tusen tack för din rekommendation! Vad glada vi blir över att du är nöjd! Vi försöker alltid att vara flexibla och lösa kundens önskemål så bra som möjligt. Med vänliga hälsningar från oss på Gimlä.

Rune N
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Mindre byggnadsarbeten som hittills utförts på ett utmärkt sätt. Ett arbete återstår. Det har vi kommit överens om att uppskjuta till våren 2021.

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Rune för din rekommendation! Vi ser fram emot att kunna hjälpa dig med fler byggarbeten framöver. Med vänlig hälsning Gimlä

Boel B
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Till- och ombyggnad av fritidshus med ca 25 kvm. Omfattar tilläggsisolering, ny panel, förstärkt bjälklag mm. Utöver det har en ny veranda byggts runt två av husets sidor. Vi har blivit positivt och vänligt bemötta under processen. Bygget blev klart flera månader senare än planerat - delvis pga av sjukdom (covid-19 och annan sjukdom) - delvis pga av justeringar/förändringar under byggets gång. Vissa problem med el-arbetet, som inte alltid följde ritningarna eller kommunikation på plats. Det löste sig i slutänden. Med...

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Tack Boel för ditt fina omdöme, vad roligt att du är nöjd! Tack för att vi fick möjligheten att renovera hos er och välkomna att höra av er igen för ev. framtida renoveringar. Med vänliga hälsningar Gimlä

Jenny j
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Jag har endast begärt in offert inte anlitat Gimle.

Gunnar E
Skrev om Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Genomgående ytterst proffsiga insatser gällande helrenovering av ett duschrum - allt från första kontakten och sedan hela genomförandet - golv, kakel och klinker, snickeri, rör- och eljobb samt målning. Vi var faktiskt imponerade! /Cilla och Gunnar

Svar från Gimlä Bygg och Förvaltning AB

Hej Cilla och Gunnar! Tack för ert fina omdöme! Vad glada vi blir över att ni är nöjda med renoveringen och med ert badrum. Med vänliga hälsningar Gimlä