Alla kategorier Telekommunikation Stockholms län Stockholm Kungsholmen Glocalnet Scandinavia AB

Glocalnet Scandinavia AB

Svarvargatan 11, 112 49 Stockholm — Visa karta

Företaget har avregistrerats.

Företag inom telekommunikation nära Glocalnet Scandinavia AB:

Hästholmsvägen 28, NACKA
Genom att vara snabba i vår service, proaktiva i vår relation och unika i vårt e... Läs mer ›
Stig J:
Jag, Vi, är såå nöjda med ER, alltid snabbt svar när man ringer till Er och får då svar på fråga man ställer.Vi kan bara ge Er många ++++++ ...

Läs vad 9 kunder tycker om Glocalnet Scandinavia AB

• Jan
    Jan skrev om Glocalnet Scandinavia AB
    Har nu varit utan bredband från Globalnet i snart en månad. Ingenting händer. Kundtjänst säger bara att de sms:at reparatören.
    Glocalnet´s växel säger att det inte finns någon chef för Kundtjänst (förklarar kanske delvis att det inte fungerar). Deras marknadschef Linda Asplund tar inga telefonsamtal från kunder, dvs undviker "marknaden". Företaget är ett skämt ...
  • Ingrid M
    Ingrid M skrev om Glocalnet Scandinavia AB
    Sade upp min tjänst hos dem men fick ändå hem en faktura månaden därpå då jag inte uppgett min personnummer.. Bad att få tala med någon som kunde ordna upp detta men då ombads jag skriva ett brev (?). Nä, akta er för dessa skojare!
  • Andreas
    Andreas skrev om Glocalnet Scandinavia AB
    Tyvärr dras Glocalnet med en riktigt dålig kundtjänst. Svårt att få svar på frågor. Personalen vet inte riktigt vad som gäller utan gissar och ger därmed felaktiga svar. Flera gånger. Ett par killar kör tom det gamla knepet att koppla samtalet vidare till säljavdelningen "så att det skall bli rätt". Naturligtvis känner säljarna till detta och lägger omedelbart på luren = ytterligare en tur i kön o få njuta av Glocalnets slinga en gång till.

Helt klart har man hamnat fel i avvägningen mellan kostnadseffektivitet och service.

Tyvärr verkar personalen mer upptagen med att upprätthålla sin statistik än att ge en god service. Rätt dåligt skött av ansvariga således. Nu finns det ju ljuspunkter, åtminstone en kvinnlig medarbetare ansträngde sig faktiskt för att få fram korrekta uppgifter och ställa allt till rätta.

Man har också som enda företag jag mött valt att sätta kundens adress som reply-to adress (fast under namnet "Glocalnet"!) på alla mail som kundtjänst skickar. Så, om man svarar eller har en följdfråga, så skickar man bara ett mail till sig själv! Ett gott exempel på hur komplicerat det är att ha att göra med Glocalnet.

I övrigt är företaget varken sämre eller bättre än någon annan leverantör jag provat. Generellt håller internet och teleoperatörerna enligt min mening rätt låg klass om man jämför med andra företag.
  • Jesper
    Jesper skrev om Glocalnet Scandinavia AB
    VARNING, Glocalnet är ett rent skämt!
    Har varit trogen kund hos dem i många år trots stul med det mesta men nu tar dom priset.
    Var någon dag sen med en faktura ringde direkt till dem när jag upptäckte det och fick ett telefonnummer dit jag kunde ringa och betala fakturan med bankkort direkt.
    Jag gjorde så och ringde där efter dirket till dem igen och dom kunde se att fakturan nu var betald.
    Trotts detta så stänger dem av telefonen i 3 DAGAR.. Telefonen var INTE avstängd när jag ringde första gången.. men det fixade dom dirket när jag hade lagt på luren!!
    Tack för det Glocalnet! Nu får jag tyvärr ansluta mig till merparten av era kunder som tycker att ni rent ut sagt är "SKIT"..
    Använder min telefon i företaget och har ca 120 till 140 samtal på en dag...
    Har pratat med kundtjänst ca 10 - 12 gånger idag och får höra olika saker helatiden!!
    VARNING SLUTA ANVÄNDA GLOCALNET !!
    DEM KOMMER ATT KOSTA MIG CA 50 000kr för
    tredagars avstängd telefon!!

Jag ringde Telia nu i kväll och dom äger tydligen telenäten själva genom dotterbolag och sköter sin verksamhet på ett proffsigt sätt!!

Så grattis Telia här får ni en kund med 9 fasta nummer, 12 mobiler, 5 bredband och 6 mobilabredband pluss alla extra tjänster som vi har!!
  • Csilla P
    Csilla P skrev om Glocalnet Scandinavia AB
    Det är ett hemskt företag. Jag ville flytta mitt telefonnummer till de. De sade inte att de har inga företagsabonnemang. De skickade ett nytt nummer med nytt kort, även jag sade att jag vill flytta numret. Jag skickade tillbaka allt omgående och skrev att jag vill behålla mitt nummer. Efter många brev och samtal, äntligen berättade de att jag kan inte flytta numret heller. Även jag skickade tillbaka allt och tog jätte många timmar från oss att ringa och skriva många brev (som blev aldrig besvarat) ändå de skickade många fakturor. Tur, att vi sparar allt brev och dessutom spelar in alla samtal. Efter sista brevet en kvinna (Anette Welander) ringde upp oss och sade att vi kan riva fakturan, allt är ordnat. En vecka senare fick vi en inkasso faktura, som naturligtvis ska vi inte betala, istället vi går vidare med ärendet. Nu vårt företag har fakturerat och om de inte betalar, går vi vidare till Kronofogden, sedan till Tingsrätten.
    Om Ni blev inte rätt behandlade, betala inte fakturan. Annars skurkar de ännu mer! Vi måste vara av med alla bedragare! Spela in alla samtal.
    Jesper gillar detta
  • Janne J
    Janne J skrev om Glocalnet Scandinavia AB
    Piss !!! Inte alls billigt som lovat...alltid dyra räkningar ,även fast man inte ringt
  • heiki h
    heiki h skrev om Glocalnet Scandinavia AB
    2 månad utan fast telefoni!
    på grund total okunniga tekniker mm mm...
    bredbands telefoni fungerade aldrig
    och dom klarar inte att koppla telefon tillbaka som de var i början innan deras angrepp
    har suttit utan fast telefoni 2 månad
    hela tiden dyker upp nya tider - lovandet
    med sms eller med " skrattande - trevlig " röst
    riktiga skådisar!
    och om jag ringer till kundtj. måste ja börja alltid från 0
    att berätta fad är fel.... Dom hittar aldrig min ärendenummer
    ller låter vänta och händer ingeting
    Samt dom skrattar och
    aldrig har ringt någån tillbaka - oberoende att jag bett dom på grund att ja ringer ju från mobil
    kundtj som rent mobbar och skrattar åt
    dom är totalr arrokanta och har bildat
    gäng - oberoende vilken nummer man ringer
    man kopplas inte till styrelse eller ledning
    samma typ personer i växel eller kundj. svarar
    som öppet ironiserar och mobbar
    Min hälsa är totalt skadat och jag är tvungen anmäla saken till polis, KO och posttelestyrelse + koppla in media.
    Företag måste stängas och licensen måste
    tas bort! Ni har inte minsta aning vad jag har upplevt....
    herman
    Jesper gillar detta
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Glocalnet Scandinavia AB
    De är verkligen låga, inte i pris men service och moral.
    1.Väntade i flera månader för att få använda nättet.
    2. Var tvungen att ringa de flera ggr och stå i telefonkö varje gång 20-30min.
    3. Sen efter en tid skulle jag få lägre pris, sån pris som de gjorde reklam för men "där jag bodde så kunde de inte erbjuda det låga priset" men innan jag täcknade abonemanget så sa de att de kommer att sänka priset, till samma pris som de gjorde rekam för.
    4. Jag hade jätte dålig nätt.
    5. Efter att jag sa upp abonemanget så fick jag under ett halv år efetråt räkningar för att betala månadsavierna.
    Varje månad var jag tvungen att ringa till de och säga att jag har redan sagt upp abonemanget. De sa: ja, där ser vi att du gjort och du kommer inte att få fler räkningar. Men det hände samma sak om och om igen under ett halvårstid. Och varje gång som jag ringt så har jag varit tvungen att vänta 20-30min i telefonkö. Jag var rädd för att de skulle skicka räkningen vidare till inkasso/Kronofogden.

Jag har haft det förj*vligt under den tiden jag hade att göra med de.
    Så de är verklgen låga.
    Rekommenderar INTE Glocalnet.

Mvh.
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Glocalnet Scandinavia AB
    Har tidigare varit kund hos Glocalnet där jag tecknade ett abonnemang för bredband. Det får mig automatiskt att tänka på reklamen om deras motto "inte lika lågt som glocalnet" Det må vara sant!
    Under den tiden jag använde deras tjänst fungerade det utmärkt. Hastigheten var som den skulle och inga fakturer krånglade. Kort sagt problemen började när jag i samband skulle flytta. Jag hade hittat ett annat företag som jag hellre vill ha tjänst hos och det var då det hela började. Jag sade upp denna tjänst själv hos Glocalnet genom ett samtal och begärde att få detta skriftligt så jag var garanterad att tjänsten verkligen var uppsagd när den nya tjänsten skulle kopplas in. Glocalnet gav mig ordet på att det ordnade dom. Kort och gott några dagar senare fick jag ett brev från Glocalnet att nu var tjänsten uppsagd. I samband med den tiden var det struligt för jag visste varkens när exakt jag skulle få flytta och vart det bar hän. Därav valde jag själv att säga upp tjänsten, vilket annars 2 företag sinsemellan kan ordna. Men, jag vill understryka ett men, detta är fullt möjligt för kunden själv att ordna. Ca en månad senare, dvs då har Glocalnets bredband varit uppsagd i en månad då skulle min nya bredbands tjänst kopplas in. Jag märkte att jag inte hade nät och hamnade genast i support med det nya företaget där de själva först inte förstod varför det ej kopplades in. Supporten bad mig vänta så skulle det redas ut. Efter en stund fick jag beskedet om att jag redan hade bredband inkopplat från ett annat företag, dvs Glocalnet. Detta ledde till att jag inte kunde få min nya tjänst inkopplad. Det lades in en ny beställning som tog ca 1vecka att koppla in. Jag tog kontakt med Glocalnets support som bestämt hävdade att tjänsten var uppsagd. Jag lyfte fram att pga av Glocalnet kunde jag inte få mitt nya bredband inkopplat och att jag var tvungen att ytterligare få vänta. De kunde inte göra något utan skyllde på mitt nya företag. Jag fick gå på Glocalnets ord om att det inte var några problem. Det gick en vecka och nätet fungerade inte denna gången heller. Jag pratade med det nya företagets support där de förstod min frustation och de sade ytterligare en gång att Glocalnet hade tjänsten inkopplad. (En uppsagd tjänst var inkopplad hos mig). Dock ska vi inte glömma att jag vid detta laget hunnit få två brev från Glocalnet där de hävdar att tjänsten var uppsagd. Glocalnet kopplades in igen där jag tydligt påpekade deras brister med väl valda ord. Pga jobbet fick även en kompis ringa deras support och höra med supporten. Kompisen fick även höra att Glocalnet upprepade gånger per dag hade försökt söka mig. Ironi det var ju dom som inte hade sin kunds mobilnummer. (vilket dom hade fått). Där gick jag och väntade på ett samtal som aldrig skedde. Det hela slutade med att tillslut fick jag min nya tjänst inkopplad och har sedan dess kunnat surfa. Det innebar dock ändå 2 ombeställningar från mitt nya företag att göra. Så, själva Glocalnets tjänster har jag inget negativt att yttra mig om, men räkna med problem om du väljer att säga upp tjänsten/tjänsterna.
    Avslutningsvis höll Glocalnet sitt motto "inte lika lågt som glocalnet"...
    Det blir 3/5 recos
    Johanna L, Emma K, Nils v gillar detta