Golvlyftarna

Golvlyftarna

Vi på Golvlyftarna har längst erfarenhet i branschen, vi lyfter, stabiliserar och återställer sjunkna betonggolv utan produktionsstopp. Vi kan hjälpa dig att med millimeterprecision lyfta ditt sjunkna hus till rätt höjd samt stabilisera huset så att det inte sjunker mer. Vi erbjuder dig en tjänst där vi arbetar med minimala störningar under pågående arbete. I förhållande till de alternativ som finns erbjuder vi en mycket kostnadseffektiv tjänst utan stök eller högljudda maskiner. Givetvis är vi miljögodkända, det innebär att materialet vi injekterar inte blandas med grundvattnet och har inte heller någon annan negativ effekt på miljön. Vi borrar endast 12mm hål där materialet injekteras, materialet vi använder är vattenavvisande och expanderar 30ggr på ca 15 sekunder, på mindre än 1 timme ger det full härdning. Golvlyftarna lyfter upp allt från 40-500 ton per kvadratmeter. Du kan dessutom använda dig av ROT-avdraget, vi är passionerade för det vi gör och hela verksamheten präglas av en hög servicenivå där vi sätter dig som kund i fokus! Varmt välkommen!

Läs vad 127 kunder tycker om Golvlyftarna 2

• JOEL J
    2021-06-12
    Ett "läskigt" ingrepp på huset gick så bra det bara hade kunnat gå. Grabbarna var ruskigt trevliga och sociala, hade känsla för lyftet och stabilisering, något som är avgörande eftersom det är en process som jag antar kräver känsla, stegvis progression och erfarenhet. Jag kikade hela dagen på deras arbete och dom svarade glädjeligen på mina frågor och förklarade hur allting fungerade. Dom bjöd t.om på en stabilisering av en garaget som vi initialt inte tänkte lösa med tanke på vår budget, och vi hade med största säkerhet överskridit vår kvot av material, men dom förstod vår situation som nya husägare och sa; "Vi fixar det, oroa er inte". Det som är kvar för mig och sambon är re-montering av fönster, justera dörrar och lite fix på ytskikt som påverkats av återställningen av sättningen. Men det påvisar bara hur snett huset var av sättningen sedan innan (tips: fixa er sättning före ni renoverar!).

Tack till er och önskar er fortsatt lycka till med er verksamhet!
    Tack för erat förtroende hoppas inte det blev för mycket efter jobb för er mvh Bosse. Kim. Mattias. Och Dennis Golvlyftarna
    2021-06-11
    Vårt mångåriga bekymmer med en sjunken torpargrund på vårt fritidshus, löste Golvlyftarna på en dag.
    Bosse och Kim är mycket professionella! Dessutom trevliga och tillmötesgående.
    Vårt problem är löst och vi kan varmt rekommendera företaget.
    Inger och Börje
    2021-06-05
    Vi hade en stor sättning i vår sommarstuga på 54 kvm från 1974. Som mest 10 cm. Mattias från Golvlyftarna var här och berättade vad dom kunde göra och 1 dag senare hade vi offert. Vi nappade och efter 2 veckor efter offerten så utfördes jobbet av Mattias och Dennis. Det som gjordes var lyft av stugan med luftkuddar och sen markstabilisering. Mattias och Dennis var 2 fantastiska killar som gjorde jobbet professionellt och noggrant. Tack Golvlyftarna för all hjälp.
  • Anna P
    2021-05-20
    Golvlyftarna har gjort en fantastisk insats. Reparationen gick snabbt och resultatet blev mycket bra.
    2021-05-20
    Golvlyft utfördes.
    Mycket trevligt bemött
    Tjänsten utfördes enligt mina önskemål
    2021-05-19
    Kontakt med golvlyftarna pga sättningar i huset vart det konstaterades terrassen draget huset i sidled. Diagnostik av problemet samt en varaktig åtgärd blev utfört. Företaget arbetar seriöst och uppleves engagerat vart medarbetarene är ljudhörde och lättsamma. Kan egentligt enbart uttrycka positive termer om företaget.
    2021-05-17
    Snabb respons på förfrågan om lyft av betongtrappa som satt sig. Trevligt bemötande vid offertmöte; bra inställning med rådgivning både på vad som behöver åtgärdas och vad som kan lösas på andra sätt.
    Enkel admin med offert och avtal, rimlig prisnivå även för ett lite mindre jobb som mitt. Trevliga gubbar som genomförde jobbet på ett professionellt sätt och alltid frågade oss vid oklarheter och vägval. Angelägna om att jag som kund blev nöjd med alla delar. Rekommenderas!
    2021-05-08
    Vad ska jag säga det var bra från första början hjälpsamma och trevliga människor. Bosse är en skön människa och fick problemet åtgärdat snabbt och bra
    2021-05-01
    Mycket proffsigt utfört arbete. Trevligt bemötande. Sättskada från 80- talet som funnits sedan byggåret kunde åtgärdas inom ett par timmar. Lyfte med hjälp av hydraulik (luftkuddar) några metallplattor på plats så var det klart. Värt varenda krona då detta behåller värdet på huset och inte minst för framtida husägare. Kan verkligen rekommendera Golvlyftarna. Värt att nämna dammsög marknaden inför detta uppdrag och det finns några till aktörer som sysslar med detta. Dock lämnar de andra inga garantier på jobbet.
    Daniel
    2021-04-23
    Kunniga, serviceminded, snabba.
    De missade fyllnad på ett mindre ställe (annars hade de fått 5 i betyg) men var snabbt på plats och fyllde i det som saknades.
    Rekommenderar gärna golflyftarna (och har redan gjort det till bekanta).
  • Malin M
    2021-04-07
    Vi är jätte nöjda med arbetet som Golvlyftarna har gjort hos oss. Vi hade sättningar i vårt hus och de kom och hjälpte oss med det snabbt och effektivt. Trevliga och kunniga. Kan på det varmaste rekommendera dem!
    Malin och Christian Marohn
    Tack för responsen och för lunchen .och att tiderna blir bättre inom flygbranschen Golvlyftarna
  • Alf L
    2021-03-31
    Hade fått en sättning i husets ena hörn.
    Kollade på nätet och hittade golvlyftarna.
    Mycket trevligt bemötande. Gratis hembesök och rådgivning.
    Klargörande och tydlig offert.
    Jobbet gick snabbt, några tim. på en fm..Allt blev till full belåtenhet. Syntes knappast ingenting på golvet efteråt.
    Rimliga priser å glada goa gubbar!
  • Jouni H
    2021-03-29
    Vi hade problem med skador i huset så vi kontaktade Golvlyftarna om offert. De kom och besiktade skadorna och vi fick ett gott intryck av hur de resonerade med oss om dem och eventuell åtgärd. Efter accept var de snabba med att återkomma om tid för åtgärd. Förberedelser inför deras besök fick vi besked om. När de kom jobbade de hela tiden med några korta raster och de följde upp åtgärder kontinuerligt med mätningar. De flesta skadorna försvann och det kändes tryggare med huset när de var klara. Kan verkligen rekommendera dem!
    2021-03-18
    Golvlyftarna justerade grundelementen så de hamnade i nivå då de hade sjunkit samt förstärkte marken under så att dessa inte skulle sjunka igen. Arbetet skedde på utsatt tid och med ett glatt och trevligt bemötande. Priset var fast för arbetstiden, med takpris för visst material och med styckpris för visst. Detta gav en säkerhet för mig som kund så jag inte fick en överraskning. Kan starkt rekommendera detta företag.
  • Daniel J
    2021-03-17
    Bra och snabbt fixat golven i husen
  • 2021-03-04
    Kan inte annat än att starkt rekommendera detta företag. Fick kontakt med dom i söndags efter att ha drabbats av en ganska kraftig sättning på en tillbyggnad jag har. Bosse ringde upp samma dag och lugnade mig, jag hade offert på måndag morgon och på onsdag morgon stod Bosse och Kim utanför mitt hus. Efter några timmars arbete hade dom utfört något som jag inte trodde var möjligt. Hundra procent professionella och man märkte att det fanns oerhörd kunskap och erfarenhet. Jag kan inte annat än att ge dom högsta betyg på allt som går - utförande, bemötande, kostnadseffektiv osv. Behöver ni hjälp inom golvlyft, marksäkring och allt vad dom gör så tycker jag att Golvlyftarna är dom man ska kontakta. Jag kommer rekommendera detta företag till alla jag känner. Stort tack för snabb och professionell hjälp.
    Hoppas att det går bra med valpen, tack för att du uppskattar vårat arbete, vi sätter alltid kundens behov i fokus. Golvlyftarna
    2021-02-09
    Grundförstärkning av uterum.
    Mycket bra bemötande, snabbt.
    Bosse som gjorde arbetet mycket trevlig och kompetent.
    Väldigt postitiv upplevelse.
    2021-02-04
    Stabilisering och lyft ca 5 mm av skorsten.
    Utmärkt bemötande i god tid i förväg för bedömning och planering av åtgärd. Exakt pris lämnades i förväg. Allting ordnades i rätt tid enligt överenskommelse.
    Företaget levererade exakt vad de uppgivit. Två man deltog (dessutom en medföljande lärling). De arbetade lugnt och metodiskt under 4 timmar och förklarade under arbetets gång vad som skedde.
    Vi är mycket nöjda!
    2021-02-01
    Lyft av grundmur på sommarhus
    Mycket proffesionella yrkesmän
    Dock lite strul med tidsbokning och transport ut till ön
    2021-01-30
    Vi har ett mindre hus som ligger i en sluttning. Grunden är gammal stengrund med matkällare innuti. Huset har legat där i över hundra år men stenarna i nedre hörnen hade satt sig. Troligen pga varma torra somrar som sänkt grundvatten nivån. Golvlyftarna kom först och tittade på det och gav ett ungefärligt pris. Efter några veckor kom de på avtalad tid och fixade det på ca en halv dag (lote mer). När de åkte var det mycket bättre. Efter ytterligare några veckor så hade hela sänkningen fixats. Kan rekommendera detta bolag.
    2021-01-29
    Trevligt bemötande och bra resultat, jag är helt enkelt väldigt nöjd!
    2021-01-28
    Grundförstärkning i tre fastigheter.
    2021-01-28
    Bosse och Kim kom direkt samma dag vi kontaktade golvlyftarna för en första konsultation. Deras positiva attityd och vänlighet ”golvade oss direkt”.Att lösa vårt problem med sjunkande uterum var för dem en självklarhet att komma tillrätta med. Redan följande vecka var de på plats och felet avklarat.
    Vi kan på det varmaste rekommendera denna firma som proffsigt , snabbt och till en mycket rimlig kostnad löste vårt svåra problem. Tack från Gunnel o Per Lissbrant.
  • Jan-Olov B
    2021-01-28
    Lyftning av hörnet på vägg på garage.
    Positivt och seriöst bemötande. Mycket professionellt agerande med stort engagemang.
    Jag är mycket nöjd med resultatet och rekommenderar Golvlyftarna.
    2021-01-28
    Smidig hantering av både offert förfarandet och genomförande av avtalat uppdrag.
    2021-01-28
    Jag behövde lyfta hela garaget för alla dörrar hade blivit sneda
    Bemötandet var väldigt förtroendegivande
    Jag var väl lite undrande för de sa att allt skulle bli klart på en dag, "fan trot" tänkte jag men det tog inte mer än ca 5 tim från att de kom tills de åkte hem.
    Jag var mycket imponerad av hela arbetet

Kan mycket väl rekommendera Golvlyftarna
    2021-01-28
    Beställde lyft av en mindre vägg. Skrev på beställning och fick beställningsbekräftelse. Dock vid ankomst krävde Golvlyftarnas personal att jag måste skriv ytterligare avtal som skulle ersätta tidigare överenskommelse.
    2021-01-28
    Jag har ett charmigt litet hus från 1927 med krypgrund, huset hade satt sig under många år. Bosse och Kim lyfte och stabiliserade. De var mycket trevliga och proffsiga från första telefonsamtal till hembesök, offert och utförande. De höll sig under budget. Man känner att de bryr sig om sina kunder. Skulle inte tveka att ringa dem igen!
    Mvh. Maja-Stina
    2021-01-28
    Säkring av mark som sjunkit under del av hus.
    Bra bemötande. Service minded, trevligt och proffsigt.
    2021-01-28
    Justering av golv på lager som de skötte proffsigt och på utsatt tid. Rekommenderas varmt
  • Marie M
    2021-01-28
    Vi fick hjälp med att lyfta upp huset efter det satt sig och försegla det så det blev tätt då det vid skadan börjat ta in vatten när det regnade.

Om Änglar finns så är det dessa grabbar!

Då vi trodde att det inte kunde bli värre med vårt nyköpta hus så upptäcktes det under påbörjad dränering att husets platta knäckts och huset satt sig då marken under gav vika och tack vare detta hade vi mindre vattenläckage i källaren.
    På mindre än 2 dagar stod dom här och lugnade oss att dom med sin teknik kunde lyfta huset och försegla det så det blev tätt igen.
    Vi hade aldrig tagit igenom oss vårt personliga helvete vi stod i om inte det varit för grabbarna på Golvlyftarna ❤️
    Nu 6 månader senare är huset i nyskick och tätt tack vare deras kunskap och fantastiska bemötande. Vi kommer aldrig glömma!
    Tusen tack, Marie & Lasse
    2021-01-28
    Lyft samt stabilisering av husgrund. Proffsiga samt trevligt bemötande. Framtiden får utvisa hur resultatet håller.Det är ju många faktorer inblandade när hus sätter sig....Med vänlig hälsning,
  • 2020-12-05
    Ett Fantastiskt väl utfört arbete med vår utbyggnad som behövde ett lyft.
    Vi är så glada & tacksamma för ert kanon bra och snabba jobb.
    Niklas & Åsa
  • 2020-09-04
    Otrolig snabb hjälp med lyft av vårt uterum. Fick kostnadsförslag samma dag som hembesöket. Själva arbetet utfördes inom en vecka. Mycket duktiga och tillmötesgående. Tack Bosse och Kim för fantastiskt arbete. Gunnel och Per
  • 2020-07-08
    Fantastiskt företag med trevliga och drivna personer.
    Snabb service, tydlig kommunikation och perfekt utfört arbete.
    De hjälpte oss med en pool som satt sig i plattan och blivit sned.
  • 2020-05-25
    Otroligt väl genomfört arbete, från offert till färdigställt arbete. Snabba, kunniga och trevliga.
  • 2020-05-24
    Seriös firma som gav ett proffsigt intryck vid första mötet samt levererade en bra slutprodukt.
  • 2020-05-20
    Jag är helnöjd med Golvlyftarna. Först en fri besiktning för att fastställa vad som skulle göras, sedan en tydlig offert och sist ett smidigt genomförande enligt plan.

Hos oss hissade de ett hörn och en bärlina på en 70kvm timmerstuga. Fundamentet i hörnet hade släppt över en decimeter och nu är det som nytt. Bärlinan som sackade i mitten är uträtad och stabiliserad.

Trevliga och proffsiga gossar som rekommenderas varmt.
    Tack för dina fina ord och fika Golvlyftarna
  • Fact B
    2020-05-18
    Golvlyftarna hissade upp vårt hus pga sättningar på närmare 20cm.
    Noggranna förstudier och diskussioner med kunden. Olika förslag lades fram som vi fick i lugn och ro värdera fram o tillbaka.
    Trevligt gäng som tog betalt helt i enlighet med vad vi kommit överens om.
    Kändes som mycket seriöst och stabilt familjeföretag som brinner för att hjälpa kunder med att få bukt med sättningsskador.
  • 2020-05-18
    Punkliga, kunniga, under budget, trevliga, rekommenderas!
    2020-05-18
    Lyft av altangolv och stabilisering av detsamma
  • 2020-05-18
    Snabb o bra service. Lyfte enkelt vår entrebyggnad som satt sig.
  • 2019-11-22
    Jättebra bemötande både innan,under och efter arbetet,snabba och effektiva.Roligt och se deras lösningar samt att få tips på problem som uppkommer med grunder överlag.
    Rekommenderar dessa starkt!!
  • 2019-11-06
    Trevligt och bra bemötande, de höll tider och agerade professionellt.
    Tyvärr kunde inte plattan lyftas så som vi tänkt vilket medförde att
    de fick en pedagogisk uppgift att förklara omständigheterna för mig som kund.
    Det löste sig bra och jag rekommenderar dem gärna.
  • 2019-10-21
    Har en villa byggd 1969 med platta på mark. Gaveln samt halva långsidan har genom åren satt sig. Gaveln mellan 15 och 25 mm. Golvlyftarna kom snabbt med både besök och offert. Vi ville egentligen lyfta men Bosse och Kim tyckte att det borde räcka med att stabilisera, då ett lyft skulle innebära en olägenhet med att ta bort en tidigare flytspackling inomhus.
    Några veckor senare kom Bosse och Mattias och gjorde stabiliseringen. Man lyckades dessutom lyfta gaveln mellan 6 och 13 mm utan att det uppstod några springor inomhus.
    Arbetet utfördes mycket professionellt och lugnt. Man var noga med att man som kund skulle var nöjd och det blev vi med råge. De vet vad de sysslar med och är dessutom trevliga att ha med att göra. All lycka till framöver.
  • 2019-10-11
    Bosse och Mattias kom och utförde en lyftning av vår carport med förråd som hade sjunkit på ena sidan, där de gjorde ett ypperligt arbete!!
    De kämpade att få det helt rakt, men eftersom vi tidigare hade problem med pelarna där vi använde ett byggbolag som korrigerade upp dem (vilket det bästa hade varit redan då, att egentligen ha kontaktat Golvlyftarna. De kommer ju och kollar kostnadsfritt !) så gjorde de sitt bästa för att få pelarna så raka som möjligt (som åter hade sjunkit efter byggarna). Men nu är förrådet äntligen uppe i nivå och pelarna är så raka de kan bli !!
    Vi har ju 2 års garanti, så vi kan nu kolla under dessa åren, för att vi ser vad som händer med pelarna.
    Vi är mycket nöjda och lättade att vi kontaktade dem.
  • 2019-09-25
    Mycket nöjd med deras arbete. Hela processen från första kontakten med Golvlyftarna till utfört och avslutat arbete fungerade helt perfekt. Under arbetets gång med att lyfta carporten så gjordes inget innan jag lämnat mitt ok. Proffesionellt utfört arbete.
  • 2019-08-13
    fick hjälp med att lyfta upp en gammal veranda som lutat.
    på plats i tid och utförde arbetet enligt plan
  • Lars E
    2019-08-09
    Efter kontakt med ett flertal företag så valde jag till sist Golvlyftarna. Ett besök av Daniel Cucarano där vi gick igenom vad som skulle göras och resultatet blev över förväntan. En sträcka på 10 m lyftes försiktigt och idag ser man inga tecken på att det varit ett flertal större sprickor. Jag jobbar själv inom bygg och är jäkligt petig av mig och vill ha ett bra jobb utfört. Vilket jag fick.
    Kan verkligen rekommendera Daniel å hela gänget på Golvlyftarna. Vettigt pris och städat å fint efter avslutat jobb så jag säger Stort Tack //Lasse
    2019-08-08
    Lyfta av husgrund

Mycket väl bemött

Tycker att utfallet motsvarade mina förväntningar

Fick ett gott förtroende för företaget