Golvlyftarna

Vi på Golvlyftarna har längst erfarenhet i branschen, vi lyfter, stabiliserar och återställer sjunkna betonggolv utan produktionsstopp. Vi kan hjälpa dig att med millimeterprecision lyfta ditt sjunkna hus till rätt höjd samt stabilisera huset så att det inte sjunker mer. Vi erbjuder dig en tjänst där vi arbetar med minimala störningar under pågående arbete.

I förhållande till de alternativ som finns erbjuder vi en mycket kostnadseffektiv tjänst utan stök eller högljudda maskiner. Givetvis är vi miljögodkända, det innebär att materialet vi injekterar inte blandas med grundvattnet och har inte heller någon annan negativ effekt på miljön. Vi borrar endast 12mm hål där materialet injekteras, materialet vi använder är vattenavvisande och expanderar 30ggr på ca 15 sekunder, på mindre än 1 timme ger det full härdning. Golvlyftarna lyfter upp allt från 40-500 ton per kvadratmeter.

Du kan dessutom använda dig av ROT-avdraget, vi är passionerade för det vi gör och hela verksamheten präglas av en hög servicenivå där vi sätter dig som kund i fokus!

Varmt välkommen!

Läs vad 175 kunder tycker om Golvlyftarna 2

2022-06-25 Verifierad kund
    Jätte bra personal.uppfyllde inte mina förväntningar men dom gjorde det dom kunde
    2022-06-13 Verifierad kund
    Jag blev väldigt trevligt bemött, först av Daniel i telefon sedan av grabbarna som gjorde jobbet, Dennis och Mattias. Det blev så bra som vi hade förväntat oss . De var väldigt proffsiga. Trots att de fick jobba i regn så behöll de sitt goda humör. De förklarade noga vad som skulle hända så en novis som jag kunde förstå. Rekommenderar varmt det här gänget. / Christer
    2022-06-09 Verifierad kund
    Trevliga svarade snabbt på alla frågor, kom på avtalad tid och gjorde ett mycket bra jobb!
    2022-06-07 Verifierad kund
    Snabb och effektiv lösning för att åtgärda ett golv efter marksättning. De gjorde ett utmärkt jobb!
    2022-05-16 Verifierad kund
    Köpte tjänsten att lyfta ett 11/2 planshus som hade sjunkit på en långsida. Bra förklarat vad det innebar och vilka begränsningar som fanns. Uppnådde målet att få det mesta vågrätt. Trevlig personal med ett bra kundbemötande. Alltid kontaktbara före och under hela processen.
    2022-05-12 Verifierad kund
    Duktig och trevlig personal, hjälpte mig att lyfta upp huset 10cm, blev så bra de bara kunde bli, rekommenderas starkt.
    2022-05-09 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, bra yrkeskunskap och perfekt jobb.
  • Daniel J
    2022-05-09 Verifierad kund
    Snabba och duktiga med bra resultat
    2022-05-08 Verifierad kund
    Mycket god kundkommunikation från första till sista kontakt. Vårt projekt krävde viss kreativitet och de hanterade detta pragmatiskt och i nära dialog med oss som beställare. Rekommenderar starkt.
    2022-05-07 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Vi förväntade oss att Golvlyftarna skulle återställa vår samfällighetsförenings lutande bodlänga, vilket de också gjorde till vår stora belåtenhet.
    2022-05-06 Spontant omdöme
    Dessa killar skulle jag/vi gärna ringa efter igen, snabba, kunniga o trevliga. Dom lyfte våran gäststuga 50 m2 som står på plint, o som hängde som en banan. Färdigt på 6 timmar, fast det behövde lyftas ca 135 mm ena gaveln. o sänkas en hel del andra gaveln. Snabba, trevliga o tog alldeles för lite raster ;) Nästan så man hoppas att det blir något annat fel, så vi får ringa hit dom igen. Kan verkligen starkt rekommendera dom! //Sivan "Hawaii"
    2022-05-04 Verifierad kund
    Precis vad jag förväntade mig av ett profesionelt företag.
    - en utförlig offert inom en liten tidsrym efter besök på platsen för arbetet.
    - en genomgång av entreprenadkontraktet innan undertecknande och arbetsstart.
    - en genomgång av vad som kommer och ske på platsen innan arbetsstart.
    - en genomgång av protokollet som beskriver åtgärder som utförts efter arbetet slutförts.

Killarna både lyssnade och svarade på frågor som dom säkert fått 1000 ggr utan att sucka, himmla med ögonen eller vända bort blicken.

Nu hoppas jag att jag aldrig får några mer sättningsskador, men skulle jag få det skulle jag inte tveka en sekund att anlita dem igen.
    2022-03-31 Verifierad kund
    Grym service samt kunnande.

Hjälpte mig med ett specialprojekt, verkligen imponerad av deras service.
    Hej Glenn,
    Stort tack för en fin rekommendation!
    Det var roligt och se att det fungerade som vi hade hoppats på.
    //Golvlyftarna
    2022-03-28 Verifierad kund
    Golflyftarna hjälpte mig med en sättningsskada i en utbyggnad i min fastighet. Fick snabb och bra hjälp, hela processen från besiktning till utförd åtgärd gick smidigt och professionellt.
    Rekommenderas varmt.
    2022-03-10 Verifierad kund
    Vi blev mycket nöjda med arbetet som utfördes av Golvlyftarna!
  • 2022-02-25 Spontant omdöme
    Bra hjälp med analys av sprickbildning i vårt hus. Just i vårt fall rekommenderades inte någon polymerinjektion.
    2021-12-21 Verifierad kund
    Golvlyftarna var otroligt serviceminded och proffsiga. Familjära och noggranna. Förtjänar minst 100% beröm!
    2021-12-18 Verifierad kund
    Dom är bäst så jag har anlitat dom två gånger!
    2021-12-14 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande. De visade stor yrkeskunnighet.
    2021-11-30 Verifierad kund
    Snabb respons efter första mötet, trevliga och väl utfört arbete.
    2021-11-30 Verifierad kund
    Utförde arbetet med att lyfta vår villa över förväntan med ett trevligt bemötande från beställning och tills det var färdigt.
    Arbetet utfördes på utsatt tid. Kan verkligen rekommendera.
    2021-11-29 Verifierad kund
    Super godt teamarbejde. God oplevelse; rigtigt god udførelse. Fik hævet den ene ende af min Stuga i skoven med 5,6 cm!
    2021-11-28 Verifierad kund
    Trevlig personal jobbar snabbt och effektivt husgrunden behövde lyftas några millimeter resultatet verkar bra
    2021-11-25 Verifierad kund
    Leverans från start till mål när dom lyfte en fastighet på Skeppsholmen.
    2021-11-24 Verifierad kund
    Mycket trevliga och kompetenta. Alla tre vi träffat. Daniel, Mattias och Dennis. Ett utmärkt arbete med utfyllnad under bottenplattan på huset. Det gick åt 338kg
    Geopolymer som expanderar 30% så behovet att fylla ut var verkligen stort(beräknat behov var 280kg), Dessutom fanns råttor i gångar under huset. Dessa flydde sin väg. Troligtvis håller de sig borta. Är mer än nöjda med arbetet. Huset känns tätare och golvknarr i köket är borta. Vi kan rekommendera detta företag och ge ett bra betyg till skojfriske Dennis som dessutom gav många goda råd.Vi blev lyssnade på.
    /Britta Grahn-Welander
  • Björn H
    2021-11-20 Verifierad kund
    Företaget har stabiliserat ett tegelhus om 4 våningar, byggt 1904. Det hade drabbats av sättningar pga ruttnande rustbädd.
    Utmärkta kontakter från första stund. Direkt telefon till chefen när som helst. God information om metoden med geopolymer, som alternativ till pålning från insidan. Bostadsrättsföreningen har därigenom sparat många miljoner kronor. Våra förväntningar har uppfyllts så här långt. Utvärdering av resultatet kan dock göras först om 2-3 år. Det delvis tunga arbetet utfördes under en vecka med minimala störningar för de boende.
    2021-11-08 Verifierad kund
    Utmärkt bemötande.
    De levde upp till förväntningarna med råge.
    Köpet avsåg lyft och grundstabilisering av villa.
    2021-11-02 Verifierad kund
    Bra bemötande
    Jag hade väntat mig bättre resultat
    35 mm springa i tegelvägg minskade bara 5 till 10mm
    faktura på 46632.- förväntar jag mig bättre resultat
    kunde fått lite rabatt
    ordernr. 2021-1005
    Lars Granstrand
    Hej Lars, Tråkigt att du känner att resultatet inte var tillräckligt bra. Men vi tittar inte primärt på sprickor i en fasad, utan vi tittar på golvet som hos dig var satt ca 4,5cm. Efter avslutat arbete så var sättningen bara 4mm.
    Självklart hade vi kunnat fortsätta lyfta för att försöka få ihop din spricka i fasaden men resultatet hade blivit att väggen hade spruckit ännu mera med en hörna som var 3 cm högre än resten.
    Mvh.
    2021-10-07 Verifierad kund
    Bra hela jobbet och återkopplingen och slutbesked
    2021-10-02 Verifierad kund
    Mycket proffsigt och trevligt bemötande vid alla min kontakt med Golvlyftarna
    2021-09-25 Verifierad kund
    Vi hade beställt lygtning av en friggebod och synpunkter på sättningen av ett hus. Vi fick offert på lyftning och stabilisering av huset och även lyftning av friggeboden. Eftersom offertbeloppet överensstämde med det ungefärliga belopp som nämnts vid besiktning tackade vi ja till offerten.
    Lyftningen av friggeboden blev väl utförd och motsvarade vår beställning.
    Det som stod i offerten om huset gjordes emellertid inte p g a risk för kvaddade rör.
    2021-09-23 Verifierad kund
    Mycket bra och lättsamt bemötande
    kan sin sak snabbt smidigt och enkelt
    Rekomenderas
    2021-09-21 Verifierad kund
    Mycket trevlig och kunnig personal! De vet vad de sysslar med. Fick hjälp med lyft och stabilisering av en tillbyggnad. Tack Bo Andreasson och Mattias Johnelius.
    2021-09-19 Verifierad kund
    Fick ett bra bemötande och snabb hjälp från Bosse och Golvlyftarna när regnovädret ställt till det. Tack!
  • 2021-09-15 Spontant omdöme
    Bosse och company kom som avtalat och lyfte min platta i tillbyggnaden till normal nivå, minimalt med åverkan. Och ärliga med att de inte använt sig av så mycket material osv som de trodde och skulle göra avdrag på fakturan.

Kan varmt rekommenderas
    2021-09-12 Verifierad kund
    Redan fjorton dagar efter första kontakten fanns de på plats för att lyfta vårt hus. Två trevliga golvlyftare förklarade hur de skulle lösa vårt problem med spruckna tegelväggar och dörrar som inte längre fungerade problemfritt. Efter ca fem timmars arbete var våra problem åtgärdade. Vi är mycket imponerade på deras snabbhet och kunskaper och rekommenderar dem gärna.
    2021-09-11 Verifierad kund
    Snabbt och proffsigt utfört enligt avtal
    2021-09-08 Verifierad kund
    Bra bemötande och levererade över förväntat. Vi är mycket nöjda
    2021-08-26 Verifierad kund
    Mycket justa personer, från samtal med Bosse, besök av Daniel och sedan kom Kim och Dennis och gjorde jobbet. De jobbade på som tusan och lyfte ett hörn av huset som sjunkit och skapat en spricka i grunden. Nu det putsat och målat och vi är jättenöjda. Kan verkligen rekommendera detta företag.
    Mvh. Irene o Bo.
    2021-08-24 Verifierad kund
    Stabilisering av husgrund. Golvlyftarna levererade och förväntningar som infriades, super nöjd.
    Rekommenderas utan tvekan.
    Stort tack!

Micke/Sandra
  • 2021-07-28 Spontant omdöme
    Har en timmerstuga som satt sig åt alla möjliga håll och vinklar...
    Hade höga förväntningar eftar att ha spanat in Reco.se i förväg, dom infriades med råge :-)

Två killar slet i 30 graders värme i flera timmar med att få stugan på rätt köl igen, har ni problem med hus som satt sig så plinga Golvlyftarna.

Jag fick svar på min mailförfrågan innom 30 minuter då jag blev uppringd, och detta på en helg dessutom.

Simon
    2021-07-27 Verifierad kund
    Finns egentligen bara ett fel och det är att man inte kan ge mer än 5 i betyg:)
    Fantastiskt trevliga och duktiga på alla sätt, aldrig träffat så genuint underbara entreprenörer förut, tog sig tid att busa med både hund och vår 18 månaders lilla kille samt prata mycket med oss.
    Otroligt proffsiga och kan varmt rekommendera detta företag, från kundservice till tekniker!
    Återigen tack för att ni hjälpte oss:)

Robban, Sara, Milo och Leia i Öresjö Trollhättan
    2021-07-19 Verifierad kund
    Högt ställda förväntningar som infriades.

Från första kontakt till slutförande var de tillmötesgående och pedagogiska i sitt upplägg.

Vi passade på att göra dränering vid samma tillfälle och att gräva ut hela huset innan Golvlyftarna kommer är att rekommendera starkt om man vill få optimala förutsättningar.
    2021-07-18 Verifierad kund
    Fick pratat med Bosse om ett problem med huset, O med handen på hjärtat så kände jag mig trygg bara av att prata med han i telefon. Han vet vad han gör o bemöter en riktigt jäkla bra o hur bra som helst att prata med.

Dock hade vi han hos oss som en besiktning men blir det husköp så är det definitivt er som vi kommer anlita.

Första intrycket är viktigt och med er Bosse kändes allt bra med en gång.
    2021-07-11 Verifierad kund
    Rekommenderas utan tvekan. Kunniga, lösningsorienterade, kunden i fokus. Följer upp. Bara gott att säga.
    2021-07-11 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, och resultatet blev väldigt bra!
    2021-07-05 Verifierad kund
    Fantastiska killar som gör mirakel. Detta måste vara en av de roligaste jobben som finns pga att alla blir nöjda. Win-win.
  • 2021-06-20 Spontant omdöme
    Golvlyftarna försökte lyfta vårt hus som tyvärr inte kunde lyftas pga klent byggd grund under tegelvägg. Vi blev trevligt och proffsigt bemötta, vilket uppskattades. Sedan otroligt tillmötesgående i att ingen betalning behövdes för att huset inte ville lyftas. Stort tack till er på Golvlyftarna!
    Hoppas allt går bra för er. Hör av er om framtida lyft när ni förstärkt grund om ni känner för det mvh Golvlyftarna 👍 Golvlyftarna
  • JOEL J
    2021-06-12 Spontant omdöme
    Ett "läskigt" ingrepp på huset gick så bra det bara hade kunnat gå. Grabbarna var ruskigt trevliga och sociala, hade känsla för lyftet och stabilisering, något som är avgörande eftersom det är en process som jag antar kräver känsla, stegvis progression och erfarenhet. Jag kikade hela dagen på deras arbete och dom svarade glädjeligen på mina frågor och förklarade hur allting fungerade. Dom bjöd t.om på en stabilisering av en garaget som vi initialt inte tänkte lösa med tanke på vår budget, och vi hade med största säkerhet överskridit vår kvot av material, men dom förstod vår situation som nya husägare och sa; "Vi fixar det, oroa er inte". Det som är kvar för mig och sambon är re-montering av fönster, justera dörrar och lite fix på ytskikt som påverkats av återställningen av sättningen. Men det påvisar bara hur snett huset var av sättningen sedan innan (tips: fixa er sättning före ni renoverar!).

Tack till er och önskar er fortsatt lycka till med er verksamhet!
    Tack för erat förtroende hoppas inte det blev för mycket efter jobb för er mvh Bosse. Kim. Mattias. Och Dennis Golvlyftarna
    2021-06-11 Verifierad kund
    Vårt mångåriga bekymmer med en sjunken torpargrund på vårt fritidshus, löste Golvlyftarna på en dag.
    Bosse och Kim är mycket professionella! Dessutom trevliga och tillmötesgående.
    Vårt problem är löst och vi kan varmt rekommendera företaget.
    Inger och Börje