Golvlyftarna

Senapsvägen 14, 305 96 Eldsberga — Visa karta

Vi på Golvlyftarna har längst erfarenhet i branschen, vi lyfter, stabiliserar och återställer sjunkna betonggolv utan produktionsstopp. Vi kan hjälpa dig att med millimeterprecision lyfta ditt sjunkna hus till rätt höjd samt stabilisera huset så att det inte sjunker mer. Vi erbjuder dig en tjänst där vi arbetar med minimala störningar under pågående arbete. I förhållande till de alternativ som finns erbjuder vi en mycket kostnadseffektiv tjänst utan stök eller högljudda maskiner. Givetvis är vi miljögodkända, det innebär att materialet vi injekterar inte blandas med grundvattnet och har inte heller någon annan negativ effekt på miljön. Vi borrar endast 12mm hål där materialet injekteras, materialet vi använder är vattenavvisande och expanderar 30ggr på ca 15 sekunder, på mindre än 1 timme ger det full härdning. Golvlyftarna lyfter upp allt från 40-500 ton per kvadratmeter. Du kan dessutom använda dig av ROT-avdraget, vi är passionerade för det vi gör och hela verksamheten präglas av en hög servicenivå där vi sätter dig som kund i fokus! Varmt välkommen!
Öppet just nu
Mån-Sön: 07:00-21:00

Läs vad 94 kunder tycker om Golvlyftarna

• MARIA L

2020-09-04

MARIA L skrev om Golvlyftarna
    Otrolig snabb hjälp med lyft av vårt uterum. Fick kostnadsförslag samma dag som hembesöket. Själva arbetet utfördes inom en vecka. Mycket duktiga och tillmötesgående. Tack Bosse och Kim för fantastiskt arbete. Gunnel och Per Läs mer
  • 2020-07-08

MARTIN W skrev om Golvlyftarna
    Fantastiskt företag med trevliga och drivna personer.
    Snabb service, tydlig kommunikation och perfekt utfört arbete.
    De hjälpte oss med en pool som satt sig i plattan och blivit sned. Läs mer
  • 2020-05-25

Marcus M skrev om Golvlyftarna
    Otroligt väl genomfört arbete, från offert till färdigställt arbete. Snabba, kunniga och trevliga. Läs mer
  • 2020-05-24

Melin & Co Byggteknik M skrev om Golvlyftarna
    Seriös firma som gav ett proffsigt intryck vid första mötet samt levererade en bra slutprodukt. Läs mer
  • 2020-05-20

HENRIK T skrev om Golvlyftarna
    Jag är helnöjd med Golvlyftarna. Först en fri besiktning för att fastställa vad som skulle göras, sedan en tydlig offert och sist ett smidigt genomförande enligt plan.

Hos oss hissade de ett hörn och en bärlina på en 70kvm timmerstuga. Fundamentet i hörnet hade släppt över en decimeter och nu är det som nytt. Bärlinan som sackade i mitten är uträtad och stabiliserad.

Trevliga och proffsiga gossar som rekommenderas varmt. Läs mer
    2020-05-20 Golvlyftarna svarar HENRIK T
    Tack för dina fina ord och fika
  • Fact B

2020-05-18

Fact B skrev om Golvlyftarna
    Golvlyftarna hissade upp vårt hus pga sättningar på närmare 20cm.
    Noggranna förstudier och diskussioner med kunden. Olika förslag lades fram som vi fick i lugn och ro värdera fram o tillbaka.
    Trevligt gäng som tog betalt helt i enlighet med vad vi kommit överens om.
    Kändes som mycket seriöst och stabilt familjeföretag som brinner för att hjälpa kunder med att få bukt med sättningsskador. Läs mer

Andreas skrev om Golvlyftarna
    Punkliga, kunniga, under budget, trevliga, rekommenderas! Läs mer

Lars B skrev om Golvlyftarna
    Lyft av altangolv och stabilisering av detsamma Läs mer

Fredrik E skrev om Golvlyftarna
    Snabb o bra service. Lyfte enkelt vår entrebyggnad som satt sig. Läs mer
  • JIMMY T

2019-11-22

JIMMY T skrev om Golvlyftarna
    Jättebra bemötande både innan,under och efter arbetet,snabba och effektiva.Roligt och se deras lösningar samt att få tips på problem som uppkommer med grunder överlag.
    Rekommenderar dessa starkt!! Läs mer
  • 2019-11-06

Johan B skrev om Golvlyftarna
    Trevligt och bra bemötande, de höll tider och agerade professionellt.
    Tyvärr kunde inte plattan lyftas så som vi tänkt vilket medförde att
    de fick en pedagogisk uppgift att förklara omständigheterna för mig som kund.
    Det löste sig bra och jag rekommenderar dem gärna. Läs mer
  • 2019-10-21

Bengt M skrev om Golvlyftarna
    Har en villa byggd 1969 med platta på mark. Gaveln samt halva långsidan har genom åren satt sig. Gaveln mellan 15 och 25 mm. Golvlyftarna kom snabbt med både besök och offert. Vi ville egentligen lyfta men Bosse och Kim tyckte att det borde räcka med att stabilisera, då ett lyft skulle innebära en olägenhet med att ta bort en tidigare flytspackling inomhus.
    Några veckor senare kom Bosse och Mattias och gjorde stabiliseringen. Man lyckades dessutom lyfta gaveln mellan 6 och 13 mm utan att det uppstod några springor inomhus.
    Arbetet utfördes mycket professionellt och lugnt. Man var noga med att man som kund skulle var nöjd och det blev vi med råge. De vet vad de sysslar med och är dessutom trevliga att ha med att göra. All lycka till framöver. Läs mer
  • 2019-10-11

Suzanna S skrev om Golvlyftarna
    Bosse och Mattias kom och utförde en lyftning av vår carport med förråd som hade sjunkit på ena sidan, där de gjorde ett ypperligt arbete!!
    De kämpade att få det helt rakt, men eftersom vi tidigare hade problem med pelarna där vi använde ett byggbolag som korrigerade upp dem (vilket det bästa hade varit redan då, att egentligen ha kontaktat Golvlyftarna. De kommer ju och kollar kostnadsfritt !) så gjorde de sitt bästa för att få pelarna så raka som möjligt (som åter hade sjunkit efter byggarna). Men nu är förrådet äntligen uppe i nivå och pelarna är så raka de kan bli !!
    Vi har ju 2 års garanti, så vi kan nu kolla under dessa åren, för att vi ser vad som händer med pelarna.
    Vi är mycket nöjda och lättade att vi kontaktade dem. Läs mer
  • Kjell L

2019-09-25

Kjell L skrev om Golvlyftarna
    Mycket nöjd med deras arbete. Hela processen från första kontakten med Golvlyftarna till utfört och avslutat arbete fungerade helt perfekt. Under arbetets gång med att lyfta carporten så gjordes inget innan jag lämnat mitt ok. Proffesionellt utfört arbete. Läs mer
  • 2019-08-13

Peter S skrev om Golvlyftarna
    fick hjälp med att lyfta upp en gammal veranda som lutat.
    på plats i tid och utförde arbetet enligt plan Läs mer
  • Lars E

2019-08-09

Lars E skrev om Golvlyftarna
    Efter kontakt med ett flertal företag så valde jag till sist Golvlyftarna. Ett besök av Daniel Cucarano där vi gick igenom vad som skulle göras och resultatet blev över förväntan. En sträcka på 10 m lyftes försiktigt och idag ser man inga tecken på att det varit ett flertal större sprickor. Jag jobbar själv inom bygg och är jäkligt petig av mig och vill ha ett bra jobb utfört. Vilket jag fick.
    Kan verkligen rekommendera Daniel å hela gänget på Golvlyftarna. Vettigt pris och städat å fint efter avslutat jobb så jag säger Stort Tack //Lasse Läs mer
  • 2019-08-08

Bo S skrev om Golvlyftarna
    Lyfta av husgrund

Mycket väl bemött

Tycker att utfallet motsvarade mina förväntningar

Fick ett gott förtroende för företaget Läs mer
  • 2019-08-06

Caroline F skrev om Golvlyftarna
    Vi behövde hjälp med vårt förråd som sjunkit på ena sidan.
    Blev trevligt och vänligt bemötta. Jag tycker att Golvliftarna var lätta och bra att ha att göra med. De gjorde ett mycket bra jobb och vi är väldigt nöjda. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-08-05

Charlotte A skrev om Golvlyftarna
    Mycket snabb kontakt och offert. Bra utfört arbete och återkoppling, förtroendeingivande personal. Arbetet som utfördes var stabilisering av grund/källare. Läs mer
  • Sven Ove Kennet H

2019-05-15

Sven Ove Kennet H skrev om Golvlyftarna
    Anlitade Golvlyftarna för stabilisering och lyft av villagrund.
    Trevligt bemötande, snabbt utfört jobb på ett proffsigt sätt.
    Kan varmt rekommenderas. Läs mer
    2019-05-15 Golvlyftarna svarar Sven Ove Kennet H
    tack För underbart välkomnande och hoppas allt går bra med byggnationen mvh Bosse o Mattias
  • 2019-04-26

Magnus S skrev om Golvlyftarna
    Kanonupplevelse! Vi fick snabbt svar när vi behövde rätta till ett teknikhus som fått sättningar. De gjorde platsbesök och vi fick en offert. 1 vecka senare var huset rakt igen. Förutom ett bra utfört jobb så var det riktigt trevliga och positiva killar. Tack Golvlyftarna! Läs mer
  • 2019-04-25

Torsten B skrev om Golvlyftarna
    Förväntningarna uppfylldes.
    Snabba, skickliga och dessutom trevliga. Läs mer
  • 2019-04-24

Per-olof B skrev om Golvlyftarna
    Förstärkning och lyft av en villagrund. Vi blev väldigt väl bemötta och nöjda med resultatet. Kan gärna rekommendera Golvlyftarna för liknande uppgifter. Läs mer
  • 2019-04-22

Anita D skrev om Golvlyftarna
    Stabilisering av villagrunden efter sättningar i marken. Vänligt och professionellt bemötande. Förtroendegivande. Vi hade stora förväntningar och vi tyckte Golvlyftarna uppfyllde dem. Vi kan rekommendera företaget. Läs mer
  • 2019-04-18

Mikael G skrev om Golvlyftarna
    Två delar av min husgrund lyftes. Det har fungerat mycket bra. Det var enkelt att komma i kontakt med Golvlyftarna och de gjorde ett snyggt jobb. Läs mer
  • 2019-04-17

Kerstin O skrev om Golvlyftarna
    De stabiliserar vårt hus som börjat glida efter en vattenskada. De beskrev vad de gjorde och vad de tyckte vi skulle göra och vad vi kunde vänta med. Höll priset. Trevliga att ha att göra med. Läs mer
  • 2019-04-17

Anders R skrev om Golvlyftarna
    Ett flytande betonggolv i källaren hade sjunkit upp till 50 mm på de värsta ställena relativt de pålade väggarna. Kontaktade Golvlyftarna för besiktning och offert, vilket genomfördes snabbt men det krävdes flera vändor av förtydligande innan det framgick vad de garanterade och vilka förutsättningar som gällde för betalning vid olika utfall av arbetet. När arbetet genomfördes gjordes det professionellt och förtroendeingivande. Dessutom snabbare än förväntat med önskat resultat. Läs mer
    Golvlyftarna i Sverige AB G, Golvlyftarna gillar detta
  • Camilla B

2019-04-15

Camilla B skrev om Golvlyftarna
    Vårt fritidshus hade sjunkit med 10 cm på ena sidan så vi kontaktade Golvlyftarna. Inom två veckor hade vi fått en besiktning av huset och två offerter, en för stabilisering och en för ett lyft. Vi valde lyftet trots att de ej kunde garantera att det skulle fungera till 100%. Två månader senare kom dagen då lyftet skulle ske. Två killar var på plats på morgonen, de utförde arbetet otroligt proffesionellt och förklarade precis vad som skulle hända (vi var ju lite nervösa). Åtta timmar senare var huset helt rakt. Vi är supernöjda med deras trevliga bemötande, yrkesskicklighet och priset för arbetet. Läs mer
    Golvlyftarna i Sverige AB G, Golvlyftarna gillar detta
  • 2019-04-15

Gunilla F skrev om Golvlyftarna
    Sättningsproblem i villa
    Anlitade Golvlyftarna för stabilisering av en hörna på mitt hus samt yttertrappa där leran torkat och krympt i sommar med sättningsskador som följd. Stödmurarna vid källartrappan hade släppt från grunden och jag hade fått sprickor i såväl vägg som golv i ett källarrum, yttertrappan lutade betydligt. Hade också fått stora problem med två ytterdörrar samt ett fönster som kärvade betydligt. Samtliga ”problem” åtgärdades till full belåtenhet.

Trevligt bemötande från första stund. Arbetet utfördes snabbt, noggrant & proffsigt och jag är mycket nöjd. Trevliga killar som informerade om vad de gjorde hela tiden, och det var snyggt & prydligt när de gick. Kom när de skulle, vilket inte alla firmor gör, och arbetet utfördes inom utlovad tid.

Kan varmt rekommendera Golvlyftarna.

– Gunilla F (2018-12-06) Läs mer
  • Torbjörn E

2019-04-15

Torbjörn E skrev om Golvlyftarna
    Professionella och trevliga att ha att göra med! Läs mer
  • 2019-04-15

Per L skrev om Golvlyftarna
    Kanon bemötande och utförande. Kom på rätt tid och till rätt pris Läs mer
  • Gerd U

2019-03-20

Gerd U skrev om Golvlyftarna
    Sättning i pannrumsväggen p.g.a. mycket torr sommar och lerjord.
    Helnöjd med Golvlyftarna, mycket bra arbete, just pris och trevliga. Läs mer
  • 2019-01-31

Lena S skrev om Golvlyftarna
    Vi anlitade Golvlyftarna för att åtgärda en sättningsskada i vårt hus. Vi är otroligt nöjda med deras arbete i allt från den första kontakten när skadan besiktigades till när huset väl skulle lyftas. Två trevliga killar dök upp på utsatt tid och med stort engagemang och ett väldigt trevlig bemötande lyfte de huset och var klara på bara några timmar. Jag kan varmt rekommendera golvlyftarna till alla som behöver deras hjälp. Proffsiga, kunniga och framförallt väldigt trevliga. Läs mer
  • 2019-01-22

Ola J skrev om Golvlyftarna
    Fantastiskt resultat trots lite utmaningar.
    Man gav sig inte och man slutförde projektet helt enligt överenskommen omfattning.
    Ingen fördröjning eller försening. 100% nöjd och jag kan varmt rekommendera detta företag och dess anställda till alla kunder som behöver deras tjänster. Väldigt hög nivå förtroende och kompetens. Läs mer
  • 2019-01-09

Jessica M skrev om Golvlyftarna
    Golvlyftarna åtgärdade en trapputbyggnad som hade drabbats av en sättning.

Bemötandet från golvlyftarna var korrekt och trevligt, besiktning på plats och en prisbedömning gjordes snabbt, och när jobbet sedan gjordes blev resultatet väldigt bra.

Jag är med andra ord väldigt nöjd! Läs mer
  • Christian L

2019-01-01

Christian L skrev om Golvlyftarna
    Vi anlitade Golvlyftarna för att hjälpa oss att lyfta vårt hus från 1900talets början.
    Jag skulle varmt rekomendera golvflyftarna till alla som har problem med sättningar och står i valet och kvalet om de skall lyfta huset eller inte.
    Det är bland de bästa besluten jag har tagit. klart värt vartenda öre och betydligt billigare en att bygga ett nytt hus som var vårat alternativ.

Huset som vi nu bor i hade rasat hela 23 cemtimeter så jag var klart nervös när de kom för att påbörja jobbet men killarna var väldigt trevliga och förklarade varje moment väldigt pedagogiskt för mig som helt ärligt inte förstår så mycket om sådanna här saker så jag kände mig väldigt trygg genom hela utförandet.

Men det bästa med golvlyftarna är ändå att firman verkligen står för sitt ord och jag märkte fort att de inte ger sig för ens kunden är nöjd. När ni teknar med dom så kommer det att stå att ni har garanti på arbetet (om huset fortsätter sjunka så kommer de tillbaka och åtgärdar detta) och de höll verkligen sitt ord! mitt hus fortsatte trotts att de var här men de kom tillbaka, löft det en gång till och helt kostnadrsfritt. Det kallar jag för bra servise!

Jag hoppas verkligen att ni läser detta och väljer dessa killar för dom var värda varenda krona!

tack för mig.
    Sara Bergkvist
    Grillby Läs mer
  • 2018-12-22

Mika W skrev om Golvlyftarna
    Professionellt utfört och bra pris. Kan varmt rekommendera Golvlyftarna. Läs mer
  • 2018-12-21

Cecilia S skrev om Golvlyftarna
    Mycket trevliga, smidiga och punktliga.
    Gjorde ett bra jobb med att lyfta ett hörn på huset somm satt sig.
    Kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • 2018-12-20

Ann-sofie A skrev om Golvlyftarna
    Mitt garage behövde höjas efter att ha sjunkit på ena sidan i fler år.
    Proffsiga killar som förstod min humor!!!
    Jag förväntade mig att garaget skulle höjas så att garageporten skulle gå att stänga o dom förväntningarna infriades.
    Från det att jag kontaktade dom första gången tills det hela blev klart gick det precis 1 månad!
    Perfekt. Läs mer
  • 2018-12-19

Sven-åke A skrev om Golvlyftarna
    Svarade på mitt mail inom en timme.
    Kom och kollade vad som hade hänt och svarade med hur dom skulle gå tillväga + att jag fick en offert på vad det skulle kosta.
    Kom på utsatt tid och utförde sitt jobb.
    Trevlig personal som förklarade vad dom gjorde.
    Mycket nöjd med arbetet som utfördes.
    Rekumenderar gärna detta företag till någon som har samma problem Läs mer
  • 2018-12-19

Robert B skrev om Golvlyftarna
    Så proffsiga och trevliga. Kan varmt rekommendera dom! Läs mer
  • 2018-12-17

Jenny S skrev om Golvlyftarna
    Proffsigt bemötande och snabb respons. Läs mer

Jan-åke K skrev om Golvlyftarna
    Fick hjälp med att lyfta huset .
    Blev trevligt och proffsigt bemött.
    Mycket kunnig och trevlig personal rekommenderar dom varmt . Läs mer

Thomas H skrev om Golvlyftarna
    Frågade om de kunde hjälpa. De kom och undersökte. De att de inte kunde använda sin metod pga husets förutsättningar. Professionellt och ärligt beteende. Kommer definitivt återkomma till dem om behov uppstår. Läs mer

Krister L skrev om Golvlyftarna
    Allt fungerade till punkt och pricka och jag hittar ingen spricka. Krister Rullstensv. 25 Läs mer
  • 2018-12-13

Ängeby I Köping Ab Ä skrev om Golvlyftarna
    Kom på utlovad tid och gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • 2018-12-12

Jakob E skrev om Golvlyftarna
    Golvlyftarna gav ett mycket bra, och proffisionellt, intryck vid första kontakten angående lyft av hussockelgavel (+4 cm lokalt).

De levde även upp till förväntningarna när det gällde vidare kontakter angående besiktning, teknisk och praktisk information samt avtal.
    Själva arbetet och de minimala störningarna på tomt och invändigt gjorde att vi inte behövde lägga tid på efterjobb, vilket var en stor vinst för oss. Läs mer
  • 2018-12-07

Janne S skrev om Golvlyftarna
    Lyft av husgrund. Snabba att svara på mail och telefon.
    Gjorde jobbet med gott resultat och effektivt Läs mer
  • 2018-03-28

Sixten A skrev om Golvlyftarna
    Stabilisering av en hörna på huset
    Mycke trevliga och serviceminded
    Utförde ett utmärkt arbete Läs mer
  • 2018-01-21

Rolf W skrev om Golvlyftarna
    Har en outgrävd grund, en yta på 4x7 m i min nya (gamla) fastighet i Eslöv. Här ville jag har min grund stabiliserad av Golvlyftarna. Från första samtalet till att arbetet var utfört, utfördes detta på ett mycket proffsigt sätt. Den som gjorde bort sig av jag när jag missade att betala fakturan i tid, detta var en mycket dåligt sätt från min sida - Vilket jag ber om ursäkt för.
    Proffsigt företag skall ha sina betalningar i tid.
    Mvh Rolf Wedin - Eslöv. Läs mer

Senapsvägen 14, 305 96 Eldsberga