Göteborg Energi AB

Göteborg Energi AB

Ring 031-62 60 00 www.goteborgenergi.se
1.8

Som Västsveriges ledande energiföretag erbjuder vi energitjänster, bredband, fjärrvärme, färdig värme, kyla, naturgas och elnät energibolag.

10 omdömen om Göteborg Energi AB

Maria G
Skrev om Göteborg Energi AB

Har pappersfaktura och fick första fakturan och påminnelsefakturan på en och samma gång, dagen innan påminnelse fakturan skulle vara inne. Påminnelsen kom dock med 60 kr extra i avgift. Jag ringer Göteborgs Energi som skyller på att posten inte har delat ut fakturan där dom också säger att för att detta inte ska hända igen så tycker hon att vi ska ta en digital faktura via mail. Ursäkta?! Varför finns då valet?! Om jag vill ha en faktura via post och inte via mail så är det väl ändå upp till mig och jag ska inte behöva...

Ertan G
Skrev om Göteborg Energi AB

Företaget har många olika namn som dotterbolag för att komma undan sinna oseriösa tjänster mot kund. Har anmält företaget hus konsumentverket.

Maria G gillar detta
FELICIA W
Skrev om Göteborg Energi AB

Höga avgifter som bara blir värre och värre. Som ”kund” har vi inget val än att använda dem eftersom de äger elledningarna till husen. Uselt.

FREDRIK N
Skrev om Göteborg Energi AB

Höga fasta avgifter på sitt elnät. Har inget annat val än att ha detta monopolföretag med maffia-prissättning. Alla sänker priset i år, Gbg Energi höjer. Botten!

Maria G och FELICIA W gillar detta
Marielle Therese T
Skrev om Göteborg Energi AB

Kan det här företaget få stöd i lagen för att mjölka en på avgifter så gör dom det. Ringde mig av misstag, men brydde sig inte om att informera om att fakturan var obetald. Skickade mig sedan en påminnelsefaktura som redan hade gått ut för en vecka sen, så jag åkte på inkasso med en gång(trots att det inte ens var mitt fel att 1:a fakturan ej syntes i Kivra). Kundtjänst la på luren när jag bad om förståelse. Detta var min andra dåliga erfarenhet av företaget.

Maria G gillar detta
Ensar N
Skrev om Göteborg Energi AB

Hade tecknat avtal hos Göteborg Energi via elskling.se och blev uppringd dagen efter Tilo på Göteborgs Energi som förklarade för mig att det fanns bättre avtal tillgängliga för mig och undrade ifall jag ville byta till dem. Bad om att få förklarat exakt vad det innebär och prisskillnaden. Super tydlig och även väldigt trevlig och social! Rekommenderar starkt!

Ida C
Skrev om Göteborg Energi AB

Står inte för vad de lovar och efter en lång kö kommer jag fram blir lovad att de korrigerar likväl kommer den hög fakturan tillbaka vid månadsskiftet. Se upp!!!

Per W
Skrev om Göteborg Energi AB

Otroligt fula avtal. Om man tecknar fastpris på ett halvår så övergår inte avtalet till rörligt utan till ett nytt fastpris på över ett år!!! Så när min avsikt var att teckna ett halvår och sedan se över om de hållit vad jag lovat så blev jag uppknuten i 18 månader - skandal!!!! HÅLL ER LÅNGT BORTA FRÅN DINEL OCH GBG ENERGI!!

impala
Skrev om Göteborg Energi AB

Så fort vi bytte till detta elbolag så steg räkningarna till höjden!

Mattias  P
Skrev om Göteborg Energi AB

Kunniga montörer, bra arbetslag och bastant lager men delar till det mesta. Proffsigt men lika effektivt som vilket kommunalt bolag som helst när det gäller pappershantering. Bra arbetsplats som klarar av de flesta jobben som kan tänkas önskas av en kund.