Göteborg Energi AB

Gamlestadsvägen 2, 415 02 Göteborg — Visa karta

2.1 i betyg av av 7 omdömen

Som Västsveriges ledande energiföretag erbjuder vi energitjänster, bredband, fjärrvärme, färdig värme, kyla, naturgas och elnät energibolag.

Läs vad 7 kunder tycker om Göteborg Energi AB

• FREDRIK N

2020-06-13

FREDRIK N skrev om Göteborg Energi AB
    Höga fasta avgifter på sitt elnät. Har inget annat val än att ha detta monopolföretag med maffia-prissättning. Alla sänker priset i år, Gbg Energi höjer. Botten! Läs mer
  • 2019-10-21

Marielle Therese T skrev om Göteborg Energi AB
    Kan det här företaget få stöd i lagen för att mjölka en på avgifter så gör dom det. Ringde mig av misstag, men brydde sig inte om att informera om att fakturan var obetald. Skickade mig sedan en påminnelsefaktura som redan hade gått ut för en vecka sen, så jag åkte på inkasso med en gång(trots att det inte ens var mitt fel att 1:a fakturan ej syntes i Kivra). Kundtjänst la på luren när jag bad om förståelse. Detta var min andra dåliga erfarenhet av företaget. Läs mer
  • Ensar N

2019-03-27

Ensar N skrev om Göteborg Energi AB
    Hade tecknat avtal hos Göteborg Energi via elskling.se och blev uppringd dagen efter Tilo på Göteborgs Energi som förklarade för mig att det fanns bättre avtal tillgängliga för mig och undrade ifall jag ville byta till dem. Bad om att få förklarat exakt vad det innebär och prisskillnaden. Super tydlig och även väldigt trevlig och social! Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2019-02-27

Ida C skrev om Göteborg Energi AB
    Står inte för vad de lovar och efter en lång kö kommer jag fram blir lovad att de korrigerar likväl kommer den hög fakturan tillbaka vid månadsskiftet. Se upp!!! Läs mer
  • 2012-09-21

Per W skrev om Göteborg Energi AB
    Otroligt fula avtal. Om man tecknar fastpris på ett halvår så övergår inte avtalet till rörligt utan till ett nytt fastpris på över ett år!!! Så när min avsikt var att teckna ett halvår och sedan se över om de hållit vad jag lovat så blev jag uppknuten i 18 månader - skandal!!!! HÅLL ER LÅNGT BORTA FRÅN DINEL OCH GBG ENERGI!! Läs mer
  • impala

2010-06-02

impala skrev om Göteborg Energi AB
    Så fort vi bytte till detta elbolag så steg räkningarna till höjden! Läs mer
  • 2008-08-25

Mattias P skrev om Göteborg Energi AB
    Kunniga montörer, bra arbetslag och bastant lager men delar till det mesta. Proffsigt men lika effektivt som vilket kommunalt bolag som helst när det gäller pappershantering.

Bra arbetsplats som klarar av de flesta jobben som kan tänkas önskas av en kund. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte