Göteborg Energi AB
1.8 i betyg av av
10 omdömen
Som Västsveriges ledande energiföretag erbjuder vi energitjänster, bredband, fjärrvärme, färdig värme, kyla, naturgas och elnät energibolag.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag10 omdömen om Göteborg Energi AB
-
skrev om Göteborg Energi AB
Har pappersfaktura och fick första fakturan och påminnelsefakturan på en och samma gång, dagen innan påminnelse fakturan skulle vara inne. Påminnelsen kom dock med 60 kr extra i avgift.
Jag ringer Göteborgs Energi som skyller på att posten inte har delat ut fakturan där dom också säger att för att detta inte ska hända igen så tycker hon att vi ska ta en digital faktura via mail. Ursäkta?! Varför finns då valet?! Om jag vill ha en faktura via post och inte via mail så är det väl ändå upp till mig och jag ska inte behöva betala för att Göteborgs Energi eller postbolaget gjort fel anser jag.
Jag ringer då bolaget som delar ut posten som inte heller tar på sig ansvaret och menar att dom inte kan återbetala. Som kund så finns ingen väg ut och jag blir tvungen att betala en avgift fast jag inte har gjort något fel, dom som levererar tjänsten till mig har gjort fel. Vilket företag som helst kan sätta detta i system! Snyggt, eller? Helt j**** galet om du frågar mig att det får gå till så här! Det är ren princip sak att man som tjänsteleverantör tar på sig ansvaret när man har gjort fel. Ska tilläggas att vi har aldrig tidigare haft en sent betald faktura så för Göteborgs Energi att ta bort påminnelse avgiften hade gett dom mer än att hantera ärendet på detta sätt!
Tillägg:
Göteborgs Energi gör ALDRIG fel -Hon vi pratade med menade att dom kontaktar alltid alla om fakturorna inte kommer i tid, bra att veta för er som får sena fakturor. Där finns inget mänskligt felande utan på Göteborgs Energi pekar man ALLTID på någon annan, det är ALLTID någon annas fel, dom gör som sagt ALDRIG fel. Kom ihåg det!
Scenariot ovan gäller följande datum;
Dagens datum: 19april
Första faktura datumet : 8 mars (kom alltså till oss den 19 april)
Andra fakturan (påminnelse fakturan): Faktura datum 12 april (en tisdag - då skickades fakturan FRÅN Göteborgs Energi)- (fredag - måndag är helgdagar) fakturan kom till oss tisdagen den 19 april. Förfallodag 20 april.
Snyggt Göteborgs Energi! Förtroendet på topp just nu! -
skrev om Göteborg Energi AB
Företaget har många olika namn som dotterbolag för att komma undan sinna oseriösa tjänster mot kund.
Har anmält företaget hus konsumentverket. -
skrev om Göteborg Energi AB
Höga avgifter som bara blir värre och värre. Som ”kund” har vi inget val än att använda dem eftersom de äger elledningarna till husen. Uselt.
-
skrev om Göteborg Energi AB
Höga fasta avgifter på sitt elnät. Har inget annat val än att ha detta monopolföretag med maffia-prissättning. Alla sänker priset i år, Gbg Energi höjer. Botten!
-
skrev om Göteborg Energi AB
Kan det här företaget få stöd i lagen för att mjölka en på avgifter så gör dom det. Ringde mig av misstag, men brydde sig inte om att informera om att fakturan var obetald. Skickade mig sedan en påminnelsefaktura som redan hade gått ut för en vecka sen, så jag åkte på inkasso med en gång(trots att det inte ens var mitt fel att 1:a fakturan ej syntes i Kivra). Kundtjänst la på luren när jag bad om förståelse. Detta var min andra dåliga erfarenhet av företaget.
-
skrev om Göteborg Energi AB
Hade tecknat avtal hos Göteborg Energi via elskling.se och blev uppringd dagen efter Tilo på Göteborgs Energi som förklarade för mig att det fanns bättre avtal tillgängliga för mig och undrade ifall jag ville byta till dem. Bad om att få förklarat exakt vad det innebär och prisskillnaden. Super tydlig och även väldigt trevlig och social! Rekommenderar starkt!
-
skrev om Göteborg Energi AB
Står inte för vad de lovar och efter en lång kö kommer jag fram blir lovad att de korrigerar likväl kommer den hög fakturan tillbaka vid månadsskiftet. Se upp!!!
-
skrev om Göteborg Energi AB
Otroligt fula avtal. Om man tecknar fastpris på ett halvår så övergår inte avtalet till rörligt utan till ett nytt fastpris på över ett år!!! Så när min avsikt var att teckna ett halvår och sedan se över om de hållit vad jag lovat så blev jag uppknuten i 18 månader - skandal!!!! HÅLL ER LÅNGT BORTA FRÅN DINEL OCH GBG ENERGI!!
-
skrev om Göteborg Energi AB
Så fort vi bytte till detta elbolag så steg räkningarna till höjden!
-
skrev om Göteborg Energi AB
Kunniga montörer, bra arbetslag och bastant lager men delar till det mesta. Proffsigt men lika effektivt som vilket kommunalt bolag som helst när det gäller pappershantering.
Bra arbetsplats som klarar av de flesta jobben som kan tänkas önskas av en kund.