Alla kategorier Begravningsbyrå Västra Götaland Göteborg Göteborgs Begravningsbyrå

Göteborgs Begravningsbyrå

Första Långgatan 8, 413 03 Göteborg — Visa karta

Välkommen till oss på Göteborgs Begravningsbyrå!

Vi hjälper er att arrangera begravningen för er anhörige utifrån de förutsättningar och önskemål som finns. Det är viktigt för oss att ni känner er bekväma med de val ni gör och vi finns här längs med vägen som ett stöd för er.

Rent praktiskt har vi hand om administrationen runt begravningen. Bland annat bokar vi kapell/kyrka/lokal för begravningen, ordnar med transporter, beställer kista, urna, annons, programkort, solist, förtäring, blommor – och vad ni önskar. En begravning kan se ut på många sätt, vi är öppna för det arrangemang ni vill ha.

Läs vad 15 kunder tycker om Göteborgs Begravningsbyrå

• Taraneh Y skrev om Göteborgs Begravningsbyrå
    nöjd med Linda som tog emot oss o följde oss på ceremonin.
    Nöjd över blommor.
    nöjd med ljudanläggning o kistan.
    Missnöjd med antal timmar som vi blev debiterad pga att allt är digilitiliserad idag o bör var mer tids effektiv. Läs mer
  • Kajsa W skrev om Göteborgs Begravningsbyrå
    All kontakt med byrån har varit väldigt bra, lyhörda och hjälpsamma medarbetare. Jag var lite missnöjd med att vi inte kunde stanna kvar i kapellet efter begravningsceremonin trots att vi hade gott om tid för att kisttäcket skulle iväg. Det är inte roligt att stressa en sådan dag. I övrigt hade vi inte kunnat bli bättre omhändertagna. Läs mer
  • Ulf A skrev om Göteborgs Begravningsbyrå
    Begravning inkl annonsering och minnesstund. Ett mycket bra bemötande.
    Gbg Begravningsbyrå gjorde begravningen d v s avskedet av min mor till en minnesvärd och stämningsfylld upplevelse. Läs mer
  • Marita K skrev om Göteborgs Begravningsbyrå
    Fick från början ett trevligt och vänligt bemötande. Då vi inte bor på orten där begravningen skulle äga rum kändes det extra viktigt med förståelse. Det fungerade fint hela vägen. Vi hade många egna önskningar som väl togs tillvara av begravningsbyrån! Läs mer
  • Dennis J skrev om Göteborgs Begravningsbyrå
    Byrån har nu hjälpt till med alla förberedelser med och utfört begravningen av både min far och mor dom två senaste tunga åren.

Man har på ett mycket taktfullt och respektabelt sätt utfört bägge tjänsterna på ett sätt som inte bara gjorde oss efterlevande mkt nöjda utan förmodligen våra föräldrar också. Bättre betyg kan man inte få.

Har tipsat barnen vart dom skall vända sig när det är dags för den sista resan för oss föräldrar. Läs mer
  • Emma L skrev om Göteborgs Begravningsbyrå
    Vi anlitade Göteborgsbegravningsbyrå när både min mormor och morfar gått bort och vi kunde inte vart nöjdare. Med värme och känsla gick vi tillsammans genom hur vi ville ha båda begravningarna och urnsättningarna och vi har vart så nöjda rakt igenom. Dom levde helt enkelt upp till våra förväntningar och jag skulle rekommendera dom alla dagar i veckan.

Mvh Emma Läs mer
  • Ingela T skrev om Göteborgs Begravningsbyrå
    Jag ville ha hjälp med en begravning och blev mycket väl bemött vid vårt möte på begravningsbyrån. Jag fick all den hjälp som jag behövde och bra förslag när jag var osäker. Vi hade både mejl och telefonkontakt och jag kände mej trygg med att allt sköttes så som jag önskade. Jag är mycket nöjd med Göteborgs Begravningsbyrå och all hjälp med bokning av prästen, annons i tidning, maten efteråt, arrangemanget runt själva begravnings akten och den kontakt vi har haft under tiden. Begravningen blev en fin avslutning för alla som deltog. Läs mer
  • Eva N
    Eva N skrev om Göteborgs Begravningsbyrå
    En begravning.
    Jag blev bemött på ett trevligt sätt o de var väldigt hjälpsamma med alla våra önskemål.
    Jag kan rekommendera dom varmt Läs mer
  • Sven E skrev om Göteborgs Begravningsbyrå
    Enkelt att beskriva; professionella, diskreta med full förståelse för läget, noggranna, håller vad man lovar med råge, oerhört hjälpsamma, ja mycket lätt att rekommendera till alla. Läs mer
  • Guje G skrev om Göteborgs Begravningsbyrå
    Vi anlitade Gbg´s begravningsbyrå för annons, begravningsakt, lätt måltid efteråt och bouppteckning.
    Vi blev trevligt och avspänt bemötta och var helt nöjda med både möten, kontakter, juridisk hjälp och själva begravningsakten.
    Vi rekommenderar gärna byrån till våra vänner.
    Hälsning Guje Läs mer
  • Eva R skrev om Göteborgs Begravningsbyrå
    Begravning/minnesstund. Borgerlig. Min make Sergio Rios Gonzalez avled d. 12:e juli 2018. Jag blev bemött sakligt och värdigt. Den kvinna jag mötte första gången (som jag inte minns namnet på), gick sedan på semester och efter det tog Linda Linnesten hand om det hela.Hon har all heder av sitt bemötande eftersom hon är en medmänsklig och inkännande person. Och mycket kunnig. Hon var även med på begravningsakten i S:t Marcus kapell på Västra Kyrkogården d. 8:e aug 2018. För mig, i min stora sorg, är det av ovärderligt värde hur man blir bemött vid denna kontakt med en begravningsbyrå. Man är förvirrad, oerhört ledsen och dessutom ska man ta emot all information ang. bouppteckning, bestämma gravplats på kyrkogården, kontakt med jurist, gå till banken med räkningar till dödsboet, utforma och beställa gravsten etc....
    Utan Linda hade jag inte klarat detta.
    Och jag är alltid välkommen att titta in när jag har några frågor eller bara vill prata.
    Alltså vill jag påstå att Göteborgs Begravningsbyrå är ett företag att rekommendera, även om officianten kunde ha varit mer personlig och inte så regelbunden. Men vi var många andra som gjorde akten till en vacker och minnesvärd stund. Läs mer
  • Neonilla N skrev om Göteborgs Begravningsbyrå
    Begravningstjänst
    Mycket professionellt och trevligt
    Jag tycker att de levde upp till mina förväntningar och min make själv ville att jag anlitade Göteborgs Begravningsbyrå pga att hans mamma var begravd med deras hjälp. Läs mer
  • Britta L skrev om Göteborgs Begravningsbyrå
    Begravning. Mycket bra. Mycket bra. Mycket bra. Läs mer
  • Sanna R skrev om Göteborgs Begravningsbyrå
    Begravning. Bra och respektfullt bemötande. Planeringen gick smidigt. Läs mer
  • Gunilla B skrev om Göteborgs Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande. Alla svårigheter löstes. Mycket lätta att samarbeta med. Bara bra med andra ord. Särskilt tack till Linda och Yngve. Har anlitat företaget vid flera tillfällen och kommer att göra det igen. Läs mer

Första Långgatan 8, 413 03 Göteborg