Läs vad 52 kunder tycker om Göteborgs Begravningsbyrå 2

• 2020-12-30
    Hej

Mycket bra och har inget att anmärka
    På.

Christer
  • 2020-12-10
    Otroligt väl bemött av personalen.
    Och då detta var första gången vi var tvungen att anlita denna sortens tjänst med akt osv så var dem väldigt förstående och hjälpsamma.

Tack så hemskt mycket för allt och att ni gjorde avslutet så fint som möjligt för våran kära mor!
  • 2020-12-03
    Vi valde den begravningsbyrå som låg närmst vår uppehållsadress och hade inga särskilda förväntningar. Blev väl bemötta och fick den hjälp vi önskade.
    Birgitta M
  • 2020-11-20
    Väldigt trevligt, personligt och proffesionellt bemötande. Lyhörda och öppna för alternativ. Snabba svar och bra lösningar.
    Är väldigt nöjd. Känner att det blev en riktigt fin begravning.
    Kan verkligen rekommendera.
  • 2020-11-18
    allt till belåtenhet. supernöjd.
  • 2020-11-18
    Professionell, empatisk och lyhörd personal! Begravningsakten för min make blev precis så som jag önskade. All kontakt skedde på ett föredömligt sätt.
  • 2020-11-16
    Urnsättning.
    Vänligt, förekommande och effektivt.
    Överträffade mina förväntningar.
    Positiv
    skrev om Göteborgs Begravningsbyrå
  • 2020-11-13
    Uppdraget att begrava min far, sköttes av Göteborgs Begravningsbyrå med stor respekt, ödmjukhet, lyhördhet och empati. Jemina och Linda svarade snabbt och proffsigt på alla frågor och de förstod snabbt hur just vi ville ha det och anpassade alla beslut efter det. Jag vill ge mina varmaste och uppriktigaste rekommendationer till Göteborgs begravningsbyrå, som hjälpte oss på bästa sätt i en svår tid. Begravningen blev helt perfekt och som vi tror, precis som pappa ville ha den.
    TACK!
  • 2020-11-04
    Göteborgs Begravningsbyrå är en engagerad och personlig begravningsbyrå. De lyssnar och ger förslag. Det är jobbigt i en svår tid att tänka klart och jag kände att de gav mig bra råd som gynnade mig och kändes helt anpassade för mig.
    Jag köpte en begravning inkluderat kista och mottagning, fick hjälp med mat- och lokalval. Jag köpte även urna med urnsättning, även gravstenen hjälpte de mig med. Allt blev väldigt bra.
    Jag har erfarenhet av begravningsbyråer, den här gången blev jag, av en vän, rekommenderad Linda på Göteborgs Begravningsbyrå, det är jag väldigt tacksam för.
  • 2020-06-25
    Begravningsarrangemang. Blev mycket väl bemött. De representanter jag hade kontakt med var proffsiga och snabba men även inkännande och sympatiska. Gjorde allt jag förväntade mig och mer därtill. Kan rekommenderas å det varmaste.
  • 2020-05-26
    Känns nästintill olustigt att göra en bedömning av min "positiva" upplevelse i samband med min mors frånfälle. Bemötandet från personal på byrån har varit ytterst tillmötesgående och proffsigt.

För övrigt... jag heter Marie Louise... inte Britt Marie...

// Marie Louise Lindquist
    skrev om Göteborgs Begravningsbyrå
    Marie Louise, Varmt tack för att du ville ge ett omdöme trots din känsla kring det. Förlåt för det pådyvlade namnbytet...! Vänligen//Linda
    Göteborgs Begravningsbyrå

Göteborgs Begravningsbyrå

Visa svar
  • 2020-05-18
    Tack för ett professionellt och fint bemötande på alla sätt. Ett särskilt tack till Jemina för den fina kontakten vi fick från första stund. Med hennes medkänsla och omtanke i vår stora sorg fick vi ett fantastisk bemötande. Alla våra speciella önskemål blev till 100% tillgodosedda. Begravningen blev precis så som vi önskat. Evigt Tacksam. Stort Tack från hela familjen.
    Patrik Harry H
  • 2020-05-05
    Skulle ordna med begravning för min mamma. Kan varmt rekommendera Göteborgs begravningsbyrå, hade kontakt med Linda som var en mycket behaglig person samt lyhörd för mina önskemål, behjälplig på alla sätt. Fint bemötande!
  • 2020-05-04
    Trevligt bemötande och allt flöt på bra utan några problem på vägen
  • 2020-03-30
    Det var sammantaget ett jättefint farväl av min pappa och all hjälp som vi fick underlättade otroligt mycket.
    Jag rekommenderar verkligen er.
    Tack för allt!

Lotta
  • 2020-03-18
    Begravning av anhörig. Köpt och erhållit representation, bokning, rådgivning, kista, blommor, gravsten mm.
    Mycket bra bemötande. Lätt att få kontakt. Tydlighet angående önskemål och uppdrag.
    Hade pga tidigare kontakter höga förväntningar som infriades.
    Önskemål av representant tillgodosågs. Smidig process från början till slut.
    Hela familjen var mycket nöjda med bemötande, service och genomförande. /Leif
  • 2020-03-09
    Dom hade gjort ett jättefint jobb på men mammas begravning vi hade beställt en urna medsjömotiv som stog på en pelare med en krans runt det var jättefint och så hade vi beställt rosor för att lägga på graven.
    Dom levde upp till alla förväntningar så vi är nöjda hela familjen.
    Vi fick ett jättefint bra och trevligt bemötande så ett stort tack från hela familjen.
  • 2020-03-08
    Stod helt själv och ordnade med min brors begravning . Fick underbar stöd och hjälp med allt det praktiska och känslomässiga frågor som en kan tänka sig .
    Linda gav mej stöd o styrka att genomföra begravningen
    Kan verkligen varmt rekommendera dem .
    Eva Wanhaniemi
    Eva W
  • 2020-03-04
    Vi köpte en begravningstjänst för vår mamma som gick bort 191130.
    Vi blev mötta med respekt och värme, precis som vi hade förväntat oss.
    Trevligt bemötande.
    Mvh/To.my
  • 2020-02-06
    Jag är så nöjd med hur Göteborgs begravningsbyrån genomförde min mammas begravning. Personalen var så arma och omtänksamma.
  • 2020-02-05
    Bra personlig kontakt och service av personalen.
    Snabb återkoppling vid förfrågningar
    Fin service vid minnesstund, diskret och kunnig personal
    Fin kistdekoration med röda bär och barrväxter.
  • 2020-02-05
    Vi fick en väldigt bra upplevelse vid en väldigt jobbig tidpunkt.

Bemötandet från Göteborgs Begravningsbyrå och Linda var vänligt, lugnt, personligt och informativt från första mötet och hela vägen till efter begravningen.

Vi kan varmt rekommendera Göteborgs Begravningsbyrå.
  • 2020-02-05
    Är väldigt nöjd med samarbetet med Göteborgs Begravningsbyrå. Allting har fungerat bra. De har varit väldigt inkännande och lyhörda, så jag har bara positiva upplevelser. Det blev tillslut en mycket fin och minnesvärd begravning.
  • 2020-02-05
    Fick fantastisk hjälp med begravningen. Utmärkt service och lyhörda för våra behov.
  • 2019-11-25
    Hjälp med begravning.
    Vi blev mycket väl omhändertagna.
    Man var mycket lyhörd för våra önskemål.
    Begravningen blev en väldigt fin stund.
    Rekommenderas!
  • 2019-11-16
    Fint bemötande och fantastisk service. Vi är väldigt nöjda med hur de hanterade vår sorg och vår kära mammas begravning. Särskilt tack till Jemina som hjälp oss hela vägen.
  • 2019-08-29
    mycket bra bemötande utmärkt tillfullo
  • 2019-08-29
    Behövde hjälp med min mors begravning och blev mycket professionellt bemött av Jemina med flera trots att jag tidigt sa att jag tänkte jämföra deras möjligheter med konkurrent. Det var lätt att hålla tät kontakt under planerandet och jag fick många bra råd. Slutresultatet blev en vacker ceremoni och trots allt ett varmt minne!
  • 2019-07-23
    Vid vår mammas bortgång bestämde vi oss för att anlita GBB!
    Ingenting vi ångrar!
    Professionellt bemötande från första mötet hela vägen fram till begravningen!
    Vi erhöll mycket stort stöd och hjälp med alla detaljer stora som små som innefattas en begravning. Respektfullt klart och tydligt med alla kostnader. Vi kan varmt rekommendera GBB och dess ytterligt kunniga och trevliga personal!
    Tack till er alla på GBB!
    Fam Nilsson
    Bo N
  • 2019-07-04
    Uppdraget var att anordna vår mammas begravning. Från första dagen har vi blivit bemötta med stor respekt och vänlighet. Vi kände oss mer än trygga med personalens agerande och allting uppfyllde våra förväntningar.
    Vi får tacka för allt och kommer att anlita göteborgs begravningsbyrån igen om det behövs.
  • 2019-05-14
    Personligt men inte påträngande. Deltagande men också humor.
  • 2019-05-07
    Köpte en begravning och urnsättningstjänst. Blev mycket bra bemött av trevlig personal. Allt var till vår belåtenhet och allt fungerade utmärkt. Kunde inte varit bättre.
  • 2019-05-06
    Vi flaggar gärna för Göteborgs Begravningsbyrå!
    Fantastiska människor! Vi upplevde en väldig
    professionalitet och engagemang i en svår stund.
    Vår mamma fick en jättefin begravning! Vi är väldigt
    tacksamma och nöjda! Tack!
  • 2019-04-26
    Jag fick trevligast tänkbara bemötande och utmärkt service från början till slut.
  • 2019-02-20
    Allt var perfekt. Service var bra. Mycket trevliga medarbetate. Bra helt enkelt.
  • 2019-02-06
    Fick all hjälp som vi behövde för att planera och genomföra vår mors begravning som blev precis så som vi önskade. En ljus & fin liten akt & ett fint avsked med de närmsta släktingar & vännerna.
    Stort tack
  • 2019-01-23
    kände att vi fick engagemang och empati
  • 2018-12-06
    nöjd med Linda som tog emot oss o följde oss på ceremonin.
    Nöjd över blommor.
    nöjd med ljudanläggning o kistan.
    Missnöjd med antal timmar som vi blev debiterad pga att allt är digilitiliserad idag o bör var mer tids effektiv.
  • 2018-11-28
    All kontakt med byrån har varit väldigt bra, lyhörda och hjälpsamma medarbetare. Jag var lite missnöjd med att vi inte kunde stanna kvar i kapellet efter begravningsceremonin trots att vi hade gott om tid för att kisttäcket skulle iväg. Det är inte roligt att stressa en sådan dag. I övrigt hade vi inte kunnat bli bättre omhändertagna.
  • 2018-11-19
    Begravning inkl annonsering och minnesstund. Ett mycket bra bemötande.
    Gbg Begravningsbyrå gjorde begravningen d v s avskedet av min mor till en minnesvärd och stämningsfylld upplevelse.
  • 2018-11-17
    Fick från början ett trevligt och vänligt bemötande. Då vi inte bor på orten där begravningen skulle äga rum kändes det extra viktigt med förståelse. Det fungerade fint hela vägen. Vi hade många egna önskningar som väl togs tillvara av begravningsbyrån!
  • 2018-11-10
    Byrån har nu hjälpt till med alla förberedelser med och utfört begravningen av både min far och mor dom två senaste tunga åren.

Man har på ett mycket taktfullt och respektabelt sätt utfört bägge tjänsterna på ett sätt som inte bara gjorde oss efterlevande mkt nöjda utan förmodligen våra föräldrar också. Bättre betyg kan man inte få.

Har tipsat barnen vart dom skall vända sig när det är dags för den sista resan för oss föräldrar.
  • 2018-10-19
    Vi anlitade Göteborgsbegravningsbyrå när både min mormor och morfar gått bort och vi kunde inte vart nöjdare. Med värme och känsla gick vi tillsammans genom hur vi ville ha båda begravningarna och urnsättningarna och vi har vart så nöjda rakt igenom. Dom levde helt enkelt upp till våra förväntningar och jag skulle rekommendera dom alla dagar i veckan.

Mvh Emma
  • 2018-10-06
    Jag ville ha hjälp med en begravning och blev mycket väl bemött vid vårt möte på begravningsbyrån. Jag fick all den hjälp som jag behövde och bra förslag när jag var osäker. Vi hade både mejl och telefonkontakt och jag kände mej trygg med att allt sköttes så som jag önskade. Jag är mycket nöjd med Göteborgs Begravningsbyrå och all hjälp med bokning av prästen, annons i tidning, maten efteråt, arrangemanget runt själva begravnings akten och den kontakt vi har haft under tiden. Begravningen blev en fin avslutning för alla som deltog.
  • 2018-10-01
    En begravning.
    Jag blev bemött på ett trevligt sätt o de var väldigt hjälpsamma med alla våra önskemål.
    Jag kan rekommendera dom varmt
    Eva N
  • 2018-09-23
    Enkelt att beskriva; professionella, diskreta med full förståelse för läget, noggranna, håller vad man lovar med råge, oerhört hjälpsamma, ja mycket lätt att rekommendera till alla.
  • 2018-09-19
    Vi anlitade Gbg´s begravningsbyrå för annons, begravningsakt, lätt måltid efteråt och bouppteckning.
    Vi blev trevligt och avspänt bemötta och var helt nöjda med både möten, kontakter, juridisk hjälp och själva begravningsakten.
    Vi rekommenderar gärna byrån till våra vänner.
    Hälsning Guje
  • 2018-09-18
    Begravning/minnesstund. Borgerlig. Min make Sergio Rios Gonzalez avled d. 12:e juli 2018. Jag blev bemött sakligt och värdigt. Den kvinna jag mötte första gången (som jag inte minns namnet på), gick sedan på semester och efter det tog Linda Linnesten hand om det hela.Hon har all heder av sitt bemötande eftersom hon är en medmänsklig och inkännande person. Och mycket kunnig. Hon var även med på begravningsakten i S:t Marcus kapell på Västra Kyrkogården d. 8:e aug 2018. För mig, i min stora sorg, är det av ovärderligt värde hur man blir bemött vid denna kontakt med en begravningsbyrå. Man är förvirrad, oerhört ledsen och dessutom ska man ta emot all information ang. bouppteckning, bestämma gravplats på kyrkogården, kontakt med jurist, gå till banken med räkningar till dödsboet, utforma och beställa gravsten etc....
    Utan Linda hade jag inte klarat detta.
    Och jag är alltid välkommen att titta in när jag har några frågor eller bara vill prata.
    Alltså vill jag påstå att Göteborgs Begravningsbyrå är ett företag att rekommendera, även om officianten kunde ha varit mer personlig och inte så regelbunden. Men vi var många andra som gjorde akten till en vacker och minnesvärd stund.
  • 2018-09-18
    Begravningstjänst
    Mycket professionellt och trevligt
    Jag tycker att de levde upp till mina förväntningar och min make själv ville att jag anlitade Göteborgs Begravningsbyrå pga att hans mamma var begravd med deras hjälp.
  • 2018-09-17
    Begravning. Mycket bra. Mycket bra. Mycket bra.
    skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte