Göteborgs Begravningsbyrå

Göteborgs Begravningsbyrå

Välkommen till oss på Göteborgs Begravningsbyrå!

Vi hjälper er att arrangera begravningen för er anhörige utifrån de förutsättningar och önskemål som finns. Det är viktigt för oss att ni känner er bekväma med de val ni gör och vi finns här längs med vägen som ett stöd för er.

Rent praktiskt har vi hand om administrationen runt begravningen. Bland annat bokar vi kapell/kyrka/lokal för begravningen, ordnar med transporter, beställer kista, urna, annons, programkort, solist, förtäring, blommor – och vad ni önskar. En begravning kan se ut på många sätt, vi är öppna för det arrangemang ni vill ha.

Läs vad 95 kunder tycker om Göteborgs Begravningsbyrå 2

2022-08-20 Insamlad av företaget
    Vi har anlitat företaget tidigare så vi visste om dem väl. Vi fick till ett snabbt möte.
    Blev väl omhändertagna
    Goda idéer och fin planering gjorde vår begravning till en mycket fin minnesstunf.
    Vi kände oss så nöjda och allt var vackert med musiken och det bästa var att alla följde med till gravsättningen där det spelades gitarr och alla kunde sjunga med
    Minnesstunden på Stora Holm med förtäring var fint ordnat
    Vi var mycket nöjda med begravningsbyråns representant. Det allra bästa betyg till henne
    2022-08-18 Insamlad av företaget
    Ett mycket fint och professionellt genomfört uppdrag i alla avseenden. Vår familj är mycket nöjda med Göteborgs begravningsbyrå i vårt anlitande av dem i samband med vår anhöriges begravningsarrangemang.
    2022-08-17 Insamlad av företaget
    Respektfullt, lugnt och professionellt bemötande där man ansträngde sig för att genomföra begravningen efter våra önskemål.
    2022-08-17 Insamlad av företaget
    Proffesionellt bemötande och lösnings orienterade.
    2022-08-17 Insamlad av företaget
    vi blev bemött på ett utmärkt sätt, förväntningar uppfylldes till 100%.
    Jag köpte hela begravningskonceptet: kista, kistläggning, påklädning, blomsterdekorationen, officianten, minnesstunden i kapellet, gravsättningen och matserveringen efter begravningsakten.
  • Hans E
    2022-08-17 Insamlad av företaget
    Snabbt, vänligt och proffsigt bemötande.
    Vi var tre personer som i lugn och ro fick gå igenom allt vi önskade. Vi fick värdefull hjälp och allt blev så bra som vi hade hoppats. När vi ringde eller mailade fick vi snabba svar. vilket man inte är bortskämd med.
    Kapell, officiant, annons, blommor m.m. utan problem och till slut en fin minnesförteckning.
    Kan bara bocka och tacka!
    2022-06-02 Insamlad av företaget
    Alldeles strålande- Bra information-Min förväntan möttes med en stor proffsighet utav utsedd person-Att detta är en byrå att rekommendera
    2022-05-21 Insamlad av företaget
    Vi fick ett jättebra mottagande av personal på Göteborgs Begravningsbyrå och har inget att anmärka på.
    Mvh Madelaine Jemtland.
  • Emelie B
    2022-05-18 Insamlad av företaget
    En helt fantastisk begravningsbyrå, vi blev bemött på ett underbart sätt, vi fick en så vacker begravning för våran mamma.
    2022-05-18 Insamlad av företaget
    Jeg er strålende fornøyd med alt. God kontakt og god service. Effektive, og jeg ble møtt med varme og omsorg.
    2022-05-14 Insamlad av företaget
    Vi tyckte att allt var utmärkt men vill inte stå med våra namn i en annons.
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Stort, respektfullt och helhetsansvar i en svår situation.
    Att göra affärer på finska är ett stort plus
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Respektfullt och proffsigt bemötande
    2022-04-12 Insamlad av företaget
    Väldigt nöjd med bemötandet och planeringen av min mormors begravning. Den blev precis som vi önskade.
    2022-03-06 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemött.
    Har tidigare anlitat byrån och var även då mycket nöjd.
    Köpte en borgerlig begravningsceremoni.
    2022-02-22 Insamlad av företaget
    Lyhört och vänligt bemötande, mycket nöjd
    2022-02-22 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande. Kompetent.
    2022-02-21 Insamlad av företaget
    Vi är så tacksamma för att vi valde Er vid pappas bortgång. Begravningen blev jättefin. Kunde inte bli bättre. Ett stort Tack till underbara Jemina!
    //Helena
    2022-01-27 Insamlad av företaget
    Fint service. Allt var smidigt och bra. Jag är jätte nöjd och kan rekommendera alla!
    2022-01-26 Insamlad av företaget
    Mycket snäll och kompetent personal. Kan inte klaga på något. Perfekt
  • Tejbir S
    2022-01-26 Insamlad av företaget
    Tack för all hjälp
    2021-12-03 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd! Varmt och lyhört bemötande.
    2021-12-03 Insamlad av företaget
    Väldigt trevligt bemötande i en svår stund. Hade hört goda ord om dem innan och de motsvarade verkligen förväntningarna. Alla arrangemang runt begravningen togs om hand på bästa sätt. Mycket nöjda.
    2021-12-03 Insamlad av företaget
    Vi blev väldigt väl bemötta, Jemina Hämäläinen var väldigt tillmötesgående och lyhörd för våra önskemål Fixade en fantastisk proffsig, duktig och trevlig officiant för vår borgerliga begravning.
    Toppbetyg!!
    2021-11-27 Insamlad av företaget
    Vi genomförde möte med bra tydligt agenda och tidsstolpar för respektive punkter.
    Vi följde upp via mail och hade bra dialog och punkter genomfördes.
    Allt gick enl planerad agenda.
    2021-11-27 Insamlad av företaget
    Jemina Hämäläimen som jag mötte på Göteborgs Begravningsbyrå och som hjälpte mig igenom processen, är så varm, lyhörd och omtänksam samt kunnig och lätt att både nå och få snabba svar på olika frågor. Inget har varit besvärligt eller svårt och jag har fått fina tips och råd kring allt som rörde begravningen. Det blev en ljus, personlig och vacker begravning tack vare Jeminas kunskap och känsla för hur en begravning kan utformas. Jag känner mig tacksam för denna hjälp i en svår stund.
    2021-11-19 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bemötande, lätta att ha att göra med, bra kommunikation under hela processen. Valde en borgerlig begravning, och skräddarsydde den så att den blev precis som jag ville ha det.
    2021-11-16 Insamlad av företaget
    De var mycket vänliga men inget överdrivet medlidande. Man behöver någon som är bara lyssnar på vad man behöver och anpassar sig efter ens önskemål. Det gjorde både Jemina och den nya tjejen. Vi fick precis den hjälp vi behövde.
    2021-11-16 Insamlad av företaget
    Lyhörda och mycket professionellt
  • Thomas F
    2021-10-18 Insamlad av företaget
    Vi begravde vår mamma med GBB för fem år sedan och var mkt nöjda m det, bemötandet öppenheten intresset...
    När så vår pappa dog så sa min bror och jag att vi ville ge honom samma hyllning som vår mamma fick, vi fick tom samma officiant, Yngve fr GBB, som nu hade pensionerats, men ställde upp lika lysande som förra gången. Lika lysande var Jemina i sitt bemötande och agerande, vi och alla som bevistade denna ritual var imponerade och nöjda!!
    2021-10-18 Insamlad av företaget
    Bra på alla vis; bra bemötande som gjorde den svåra situationen mycket lättare när vår pappa begravdes.
    2021-10-18 Insamlad av företaget
    Respektfullt, vänligt och personligt bemötande. Hade inga förväntningar, blev varmt välkomnade. Inget övrigt att önska. Väldigt fint t. Jemina passar för jobbet.. så nära men inte integritetskränkande. Perfekt!
    2021-10-16 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med bemötandet Planering inför begravningen beställning av kista urna psalmkort anninser mm. Allt med högsta betyg.
    Högsta betyg vid begravninge
    Rekomderar gärna till vänner o bekanta

Yvonne Falk
    2021-10-14 Insamlad av företaget
    Väldigt trevligt bemötande. All information gavs sakligt men ändå med empati. Och fick svar på alla frågor vi hade.
    Askgravsättning som vi valde sköttes också alldeles utmärkt, välplanerat
    2021-10-14 Insamlad av företaget
    Bemötande med stor förståelse och medkänsla. Stor finess med arrangemangen kring min hustrus begravning.
    2021-06-14 Insamlad av företaget
    Jag hade ett bra samtal med företagets representant när jag besökte byrån. Det var enkelt att komma fram till en helhetslösning kring alla arrangemang. Vi önskade en enkel stillsam ceremoni och så blev det.
    2021-06-11 Insamlad av företaget
    Personligt och proffesionellt bemötande.
    De tog även hand om allt när vår mamma dog ngr år tidigare.
    2021-06-11 Insamlad av företaget
    Hade ingen erfarenhet på detta område.
    Blev mycket bra bemött.
    2021-06-11 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande redan från första besöket på begravningsbyrån samt under tiden fram till begravningen. Bra återkoppling hela tiden,snabba svar vid mailkontakt.
    Vi köpte kista och beställde blommor genom begravningsbyrån ,livesändning via streaming, borgerlig begravning.
    Vi var mycket nöjda med allting: jättefina blommor från den floristfirma som ni anlitar, fint ordnat i kapellet ,kändes som att det blev precis som vi hade önskat.

Kan varmt rekommendera er till andra.
    Tack för all hjälp.
  • Margareta H
    2021-06-05 Insamlad av företaget
    Vi träffade Linda på Göteborgs Begravningsbyrå för att anordna begravning för vår pappa. Linda är varm, omtänksam, snabb och tänker på varje detalj med stor empati.

Tack än en gång Linda❤️
    2021-05-27 Insamlad av företaget
    Bra och sakligt bemötande, inga falska tårar
    2021-03-15 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och mkt bra utfört
    2021-02-03 Insamlad av företaget
    Köpte hjälp med min mammas begravning.
    Lite speciella önskemål...men Linda löste det perfekt.
    Upplevde seriöst engagemang och intresse från byråns sida.
    Som stöd, kunnande, bollplank mm.
    Återkopplade.
    M
    2020-12-30 Insamlad av företaget
    Hej

Mycket bra och har inget att anmärka
    På.

Christer
    2020-12-10 Insamlad av företaget
    Otroligt väl bemött av personalen.
    Och då detta var första gången vi var tvungen att anlita denna sortens tjänst med akt osv så var dem väldigt förstående och hjälpsamma.

Tack så hemskt mycket för allt och att ni gjorde avslutet så fint som möjligt för våran kära mor!
  • Birgitta M
    2020-12-03 Insamlad av företaget
    Vi valde den begravningsbyrå som låg närmst vår uppehållsadress och hade inga särskilda förväntningar. Blev väl bemötta och fick den hjälp vi önskade.
    2020-11-20 Insamlad av företaget
    Väldigt trevligt, personligt och proffesionellt bemötande. Lyhörda och öppna för alternativ. Snabba svar och bra lösningar.
    Är väldigt nöjd. Känner att det blev en riktigt fin begravning.
    Kan verkligen rekommendera.
    2020-11-18 Insamlad av företaget
    allt till belåtenhet. supernöjd.
    2020-11-18 Insamlad av företaget
    Professionell, empatisk och lyhörd personal! Begravningsakten för min make blev precis så som jag önskade. All kontakt skedde på ett föredömligt sätt.
    2020-11-16 Insamlad av företaget
    Urnsättning.
    Vänligt, förekommande och effektivt.
    Överträffade mina förväntningar.
    Positiv