Göteborgs Begravningsbyrå

Göteborgs Begravningsbyrå

gbb.nu
  • BadgeSixYears

Välkommen till oss på Göteborgs Begravningsbyrå! Vi hjälper er att arrangera begravningen för er anhörige utifrån de förutsättningar och önskemål som finns. Det är viktigt för oss att ni känner er bekväma med de val ni gör och vi finns här längs med vägen som ett stöd för er. Rent praktiskt har vi hand om administrationen...

138 omdömen om Göteborgs Begravningsbyrå

Sedan starten hos Reco 2018

Claudia M
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Mika var lyhörd, vänlig och kompetent. Allt blev som vi önskade.

Mikaela B
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Väldigt fint och vänligt bemötande av Mika. Hjälpsam och lättåtkomlig. Överträffade mina förväntningar och han byrån rekommenderas starkt.

Allan E
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Bemötandet var mycket bra, och jag hade tänkt ge högsta betyg ända tills fakturan kom. Vid samtal via video meddelades att kostnaden för begravningen skulle bli ca 10000 kr. Fakturan var på 21485 kr. En så felaktig skattning är anmärkningsvärd, men det är INTE skäl att sänka betyget. Däremot Anges i fakturan ett förfallodatum på 2024-02-20. Där står också att efter det datumet debiteras 10% dröjsmålsränta. Fakturan avsändes 2024-01-31. Detta strider mot räntelagen SFS 1975:635, 4§. Dröjsmålsränta får inte tas ut tidigare...

Svar från Göteborgs Begravningsbyrå

Hej Allan, Tack för att du tog dig tid för att ge oss ett omdöme. Roligt att höra att du är nöjd med vårt bemötande. Vi tycker dock att det är tråkigt att du inte kommunicerar med oss direkt och istället skriver ett dåligt omdöme. Vad gäller begravningskostnaderna så var vi överens om det fakturerade beloppet då vi tillsammans gick igenom alla delar i dokumentationen inklusive kostnadsdelen, varefter den signerades av er. Några 10 000 kr har aldrig nämnts. Gällande dröjsmålsränta och 30 dagar är det helt riktigt,...

Anita A
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Bemöts alltid av stor professionalism och ett fint mottagande

Mats A
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

professionell, lyhörd och mycket prisvärd

Bengt A
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Jag upplevde den tillmötesgående och vänlig samt snabb. Bra uppföljning samt humana priser.

Jan A
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Vänligt och lyhört. God känsla och effektiv hantering.

Ola S
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Synnerligen varmt, professionellt och lyhört bemötande.

Ronald B
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Väldigt bra och proffsigt , använt dom flera gånger och om det blir aktuellt så blir det dom igen

Carina T
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Ett fantastiskt vänligt och proffsigt bemötande. Personligt och varmt. Vi pratade om våra önskemål och fick fint gehör och förslag på hur upplägget kunde göras. Därutöver kontinuerlig kontakt med adekvat information inför begravningen och efter begravningen. Vi är väldigt nöjda och kan rekommendera andra att anlita Göteborgs Begravningsbyrå.

Tommy T
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Högt ställda förväntningar i svår stund som möttes av Linda på bästa samt empatiska vis. Hjälpsamhet och medkänsla lika fint som övriga gånger vi förlitas oss till Göteborgs Begravningsbyrå de senaste åren. Tack för att du finns Linda, alla våra rekommendationer!

Patrik P
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Jemina var förstående och vänlig, redig och klar, målinriktad och serviceminded. Mycket nöjd med allt - bemötande, planering och utförande.

Gösta K
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Engagerad och kunnig personal som snabbt behandlar önskemål

Solveig S
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Mycket bra. Till hundra procent Blomor till kistan och genomfört arbete vid begravningen

Lisa R
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Så nöjd! Skulle absolut rekommendera!!!

Lars B
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Otroligt professionell hantering av denna svåra tid. Mycket värme, kärlek och omtanke. Men även glädje som gjort det lättare att gå vidare

Meche H
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Trevlig liten begravningsbyrå med ett stort hjärta. Linda var otroligt vänlig, lyhörd och empatisk. Begravningen blev väldigt fin och Linda förstod precis hur vi ville ha det. Rekommenderas verkligen!

Mikael G
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Detta är tredje gången vi använder oss av Göteborgs Begravningsbyrå. Min syster och jag tycker att de är fantastiska! De är så himla professionella!. De är inkännande och medkännande! Ett väldigt stort och starkt stöd i en svår stund! Kollar upp och stämmer av så att begravningen flyter på utan problem och blir till en minnesvärd och fin stund. Även om det är en svår stund! Tack så mycket, Göteborgs Begravningsbyrå! /mvh Micke

Astrid O
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Proffesionellt och osentimentalt bemötande. Mina önskemål lyssnades in. Allting fungerade väl när det gällde publicering av annons, kontakter med kyrka, präst, blomsterhandel, stenhuggeri etc. Begravningen blev i den anda jag önskade.

Thomas K
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Jemina var enkel att ha att göra med och löste ett par saker för oss på ett fantastikst sätt.

Patrik H
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Begravningsrådgivare Linda Lennesten har varit mycket engagerad och tillgänglig under de veckor som ärendet varit igång. Hon har varit lätt att få tag på och alltid snabb på att återkomma och svara. Hon är trevlig och lättsam att samtala. Jag är mycket nöjd med hur denna begravning hanterades.

Ann-Sophie L
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Ett otroligt fint, varmt och proffsigt bemötande som gjorde att vi kände oss väldigt trygga trots omständigheterna. Och trots omständigheterna så var det en slags positiv energi som hjälpte mycket. TACK! ❤️ Med vänlig hälsning, Ann-Sophie med familj

Emy S
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Fint bemötande och tydlig kommunikation. Jättefin begravning som framstod som påkostad trots små medel. Levde upp till alla förväntningar, allt toppen.

Jessika L
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Blev väl omhändertagen med respekt, kände mig trygg. Ceremonin och minnesstunden blev över förväntan Tack Jemina

Marie H
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Är mycket nöjd med denna begravningsbyrå. Trevligt mottagande och fin hjälp med det vi önskade. Begravning samt gravsättning samma dag vilket vi uppskattade. Enkla att ha att göra med och bra priser. Tack !

Claes Thomas N

Utmärkt service under hela processen - Rekommenderas varmt

Lars B
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Jätte trevliga proffsigt samt jätte hjälpsamma kan starkt rekommenderas

Thomas M
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Hänsynsfullt bemötande och personal som gör det lilla extra för sina kunder.

Björn S
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Vänligt och professionellt bemötande precis som man behöver i sorgens stunder. De ordnade med kista, blommor, urna och bokning med kyrka och församlingshem. Det blev totalt sett en fin begravning.

Ingegerd M
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Blev respektfullt bemött med varm vänlighet och proffesionellt kunnande. Jag hade höga förväntningar på Göteborgs Begravningsbyrå. Jag blev ändå positivt överraskad av att bli så personligt och väl mottagen, samt aktivt lyssnad på. Alla "varor" jag köpte blev precis så som jag önskade.

Marcus O

Tummen upp.

Pia L
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Personligt bemötande och ett gott samarbete.

Bill J
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Linda var bra på bemötande och empati och man kände värm från henne. Tack från Bill

Gunilla D
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Stort engagemang och lyhördhet kring önskemål inför begravningen och även vid urnsättning. En oerhört god hjälp under en jobbig tid.

Kristina C
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Bra bemötande och gav fin information. Var lätt att nå och mötte upp våra behov på ett bra sätt

Marie A
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Fantastiskt fint mottagande av Jemina som tog hand om oss och pappas begravning.

Elina C
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Jättefint! Begravningsbyrån hjälpte oss med minnesstunden och all planering.

Anna S
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Det kändes bra och avslappnat.

Britt-Marie S

Fint o empatiskt bemötande Allt var Mkt bra

Hans B

trevligt bemötande..................................................

Carina L
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Linda på GBB tog hand om allt för oss på ett utmärkt sätt och var även ett fint stöd i sorgen. Kan verkligen rekommendera GBB. Finns inget de kunde hanterat bättre.

Riitta H
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Allt var perfekt, vi var mycket nöjda. Det var begravning av min son. Dem hade gjort hela begravningen jättefint. Tack Tack ♥️

Karin N
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Fint bemötande i sorgen, speciellt i kyrkan. Mina förväntningar uppfylldes. Vi bokade in allt på byrån förutom kistdekorationen och maten till minnesstunden då vi hittade betydligt billigare alternativ.

Christina C
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Vi har anlitat företaget tidigare så vi visste om dem väl. Vi fick till ett snabbt möte. Blev väl omhändertagna Goda idéer och fin planering gjorde vår begravning till en mycket fin minnesstunf. Vi kände oss så nöjda och allt var vackert med musiken och det bästa var att alla följde med till gravsättningen där det spelades gitarr och alla kunde sjunga med Minnesstunden på Stora Holm med förtäring var fint ordnat Vi var mycket nöjda med begravningsbyråns representant. Det allra bästa betyg till henne

Mattias G
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Ett mycket fint och professionellt genomfört uppdrag i alla avseenden. Vår familj är mycket nöjda med Göteborgs begravningsbyrå i vårt anlitande av dem i samband med vår anhöriges begravningsarrangemang.

Elin F
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Respektfullt, lugnt och professionellt bemötande där man ansträngde sig för att genomföra begravningen efter våra önskemål.

Tobias C
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Proffesionellt bemötande och lösnings orienterade.

Helmut W
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

vi blev bemött på ett utmärkt sätt, förväntningar uppfylldes till 100%. Jag köpte hela begravningskonceptet: kista, kistläggning, påklädning, blomsterdekorationen, officianten, minnesstunden i kapellet, gravsättningen och matserveringen efter begravningsakten.

Hans E
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Snabbt, vänligt och proffsigt bemötande. Vi var tre personer som i lugn och ro fick gå igenom allt vi önskade. Vi fick värdefull hjälp och allt blev så bra som vi hade hoppats. När vi ringde eller mailade fick vi snabba svar. vilket man inte är bortskämd med. Kapell, officiant, annons, blommor m.m. utan problem och till slut en fin minnesförteckning. Kan bara bocka och tacka!

Anita A
Skrev om Göteborgs Begravningsbyrå

Alldeles strålande- Bra information-Min förväntan möttes med en stor proffsighet utav utsedd person-Att detta är en byrå att rekommendera