Göteborgs Begravningsbyrå

Välkommen till oss på Göteborgs Begravningsbyrå!

Vi hjälper er att arrangera begravningen för er anhörige utifrån de förutsättningar och önskemål som finns. Det är viktigt för oss att ni känner er bekväma med de val ni gör och vi finns här längs med vägen som ett stöd för er.

Rent praktiskt har vi hand om administrationen runt begravningen. Bland annat bokar vi kapell/kyrka/lokal för begravningen, ordnar med transporter, beställer kista, urna, annons, programkort, solist, förtäring, blommor – och vad ni önskar. En begravning kan se ut på många sätt, vi är öppna för det arrangemang ni vill ha.

Läs vad 60 kunder tycker om Göteborgs Begravningsbyrå 2

2021-06-14
    Jag hade ett bra samtal med företagets representant när jag besökte byrån. Det var enkelt att komma fram till en helhetslösning kring alla arrangemang. Vi önskade en enkel stillsam ceremoni och så blev det.
    2021-06-11
    Personligt och proffesionellt bemötande.
    De tog även hand om allt när vår mamma dog ngr år tidigare.
    2021-06-11
    Hade ingen erfarenhet på detta område.
    Blev mycket bra bemött.
    2021-06-11
    Mycket trevligt bemötande redan från första besöket på begravningsbyrån samt under tiden fram till begravningen. Bra återkoppling hela tiden,snabba svar vid mailkontakt.
    Vi köpte kista och beställde blommor genom begravningsbyrån ,livesändning via streaming, borgerlig begravning.
    Vi var mycket nöjda med allting: jättefina blommor från den floristfirma som ni anlitar, fint ordnat i kapellet ,kändes som att det blev precis som vi hade önskat.

Kan varmt rekommendera er till andra.
    Tack för all hjälp.
  • Margareta H
    2021-06-05
    Vi träffade Linda på Göteborgs Begravningsbyrå för att anordna begravning för vår pappa. Linda är varm, omtänksam, snabb och tänker på varje detalj med stor empati.

Tack än en gång Linda❤️
    2021-05-27
    Bra och sakligt bemötande, inga falska tårar
    2021-03-15
    Bra bemötande och mkt bra utfört
    2021-02-03
    Köpte hjälp med min mammas begravning.
    Lite speciella önskemål...men Linda löste det perfekt.
    Upplevde seriöst engagemang och intresse från byråns sida.
    Som stöd, kunnande, bollplank mm.
    Återkopplade.
    M
    2020-12-30
    Hej

Mycket bra och har inget att anmärka
    På.

Christer
    2020-12-10
    Otroligt väl bemött av personalen.
    Och då detta var första gången vi var tvungen att anlita denna sortens tjänst med akt osv så var dem väldigt förstående och hjälpsamma.

Tack så hemskt mycket för allt och att ni gjorde avslutet så fint som möjligt för våran kära mor!
  • Birgitta M
    2020-12-03
    Vi valde den begravningsbyrå som låg närmst vår uppehållsadress och hade inga särskilda förväntningar. Blev väl bemötta och fick den hjälp vi önskade.
    2020-11-20
    Väldigt trevligt, personligt och proffesionellt bemötande. Lyhörda och öppna för alternativ. Snabba svar och bra lösningar.
    Är väldigt nöjd. Känner att det blev en riktigt fin begravning.
    Kan verkligen rekommendera.
    2020-11-18
    allt till belåtenhet. supernöjd.
    2020-11-18
    Professionell, empatisk och lyhörd personal! Begravningsakten för min make blev precis så som jag önskade. All kontakt skedde på ett föredömligt sätt.
    2020-11-16
    Urnsättning.
    Vänligt, förekommande och effektivt.
    Överträffade mina förväntningar.
    Positiv
    2020-11-13
    Uppdraget att begrava min far, sköttes av Göteborgs Begravningsbyrå med stor respekt, ödmjukhet, lyhördhet och empati. Jemina och Linda svarade snabbt och proffsigt på alla frågor och de förstod snabbt hur just vi ville ha det och anpassade alla beslut efter det. Jag vill ge mina varmaste och uppriktigaste rekommendationer till Göteborgs begravningsbyrå, som hjälpte oss på bästa sätt i en svår tid. Begravningen blev helt perfekt och som vi tror, precis som pappa ville ha den.
    TACK!
    2020-11-04
    Göteborgs Begravningsbyrå är en engagerad och personlig begravningsbyrå. De lyssnar och ger förslag. Det är jobbigt i en svår tid att tänka klart och jag kände att de gav mig bra råd som gynnade mig och kändes helt anpassade för mig.
    Jag köpte en begravning inkluderat kista och mottagning, fick hjälp med mat- och lokalval. Jag köpte även urna med urnsättning, även gravstenen hjälpte de mig med. Allt blev väldigt bra.
    Jag har erfarenhet av begravningsbyråer, den här gången blev jag, av en vän, rekommenderad Linda på Göteborgs Begravningsbyrå, det är jag väldigt tacksam för.
    2020-06-25
    Begravningsarrangemang. Blev mycket väl bemött. De representanter jag hade kontakt med var proffsiga och snabba men även inkännande och sympatiska. Gjorde allt jag förväntade mig och mer därtill. Kan rekommenderas å det varmaste.
    2020-05-26
    Känns nästintill olustigt att göra en bedömning av min "positiva" upplevelse i samband med min mors frånfälle. Bemötandet från personal på byrån har varit ytterst tillmötesgående och proffsigt.

För övrigt... jag heter Marie Louise... inte Britt Marie...

// Marie Louise Lindquist
    Marie Louise,

Varmt tack för att du ville ge ett omdöme trots din känsla kring det.

Förlåt för det pådyvlade namnbytet...!

Vänligen//Linda
  • Patrik Harry H
    2020-05-18
    Tack för ett professionellt och fint bemötande på alla sätt. Ett särskilt tack till Jemina för den fina kontakten vi fick från första stund. Med hennes medkänsla och omtanke i vår stora sorg fick vi ett fantastisk bemötande. Alla våra speciella önskemål blev till 100% tillgodosedda. Begravningen blev precis så som vi önskat. Evigt Tacksam. Stort Tack från hela familjen.
    2020-05-05
    Skulle ordna med begravning för min mamma. Kan varmt rekommendera Göteborgs begravningsbyrå, hade kontakt med Linda som var en mycket behaglig person samt lyhörd för mina önskemål, behjälplig på alla sätt. Fint bemötande!
    2020-05-04
    Trevligt bemötande och allt flöt på bra utan några problem på vägen
    2020-03-30
    Det var sammantaget ett jättefint farväl av min pappa och all hjälp som vi fick underlättade otroligt mycket.
    Jag rekommenderar verkligen er.
    Tack för allt!

Lotta
    2020-03-18
    Begravning av anhörig. Köpt och erhållit representation, bokning, rådgivning, kista, blommor, gravsten mm.
    Mycket bra bemötande. Lätt att få kontakt. Tydlighet angående önskemål och uppdrag.
    Hade pga tidigare kontakter höga förväntningar som infriades.
    Önskemål av representant tillgodosågs. Smidig process från början till slut.
    Hela familjen var mycket nöjda med bemötande, service och genomförande. /Leif
    2020-03-09
    Dom hade gjort ett jättefint jobb på men mammas begravning vi hade beställt en urna medsjömotiv som stog på en pelare med en krans runt det var jättefint och så hade vi beställt rosor för att lägga på graven.
    Dom levde upp till alla förväntningar så vi är nöjda hela familjen.
    Vi fick ett jättefint bra och trevligt bemötande så ett stort tack från hela familjen.
  • Eva W
    2020-03-08
    Stod helt själv och ordnade med min brors begravning . Fick underbar stöd och hjälp med allt det praktiska och känslomässiga frågor som en kan tänka sig .
    Linda gav mej stöd o styrka att genomföra begravningen
    Kan verkligen varmt rekommendera dem .
    Eva Wanhaniemi
    2020-03-04
    Vi köpte en begravningstjänst för vår mamma som gick bort 191130.
    Vi blev mötta med respekt och värme, precis som vi hade förväntat oss.
    Trevligt bemötande.
    Mvh/To.my
    2020-02-06
    Jag är så nöjd med hur Göteborgs begravningsbyrån genomförde min mammas begravning. Personalen var så arma och omtänksamma.
    2020-02-05
    Bra personlig kontakt och service av personalen.
    Snabb återkoppling vid förfrågningar
    Fin service vid minnesstund, diskret och kunnig personal
    Fin kistdekoration med röda bär och barrväxter.
    2020-02-05
    Vi fick en väldigt bra upplevelse vid en väldigt jobbig tidpunkt.

Bemötandet från Göteborgs Begravningsbyrå och Linda var vänligt, lugnt, personligt och informativt från första mötet och hela vägen till efter begravningen.

Vi kan varmt rekommendera Göteborgs Begravningsbyrå.
    2020-02-05
    Är väldigt nöjd med samarbetet med Göteborgs Begravningsbyrå. Allting har fungerat bra. De har varit väldigt inkännande och lyhörda, så jag har bara positiva upplevelser. Det blev tillslut en mycket fin och minnesvärd begravning.
    2020-02-05
    Fick fantastisk hjälp med begravningen. Utmärkt service och lyhörda för våra behov.
    2019-11-25
    Hjälp med begravning.
    Vi blev mycket väl omhändertagna.
    Man var mycket lyhörd för våra önskemål.
    Begravningen blev en väldigt fin stund.
    Rekommenderas!
    2019-11-16
    Fint bemötande och fantastisk service. Vi är väldigt nöjda med hur de hanterade vår sorg och vår kära mammas begravning. Särskilt tack till Jemina som hjälp oss hela vägen.
    2019-08-29
    mycket bra bemötande utmärkt tillfullo
    2019-08-29
    Behövde hjälp med min mors begravning och blev mycket professionellt bemött av Jemina med flera trots att jag tidigt sa att jag tänkte jämföra deras möjligheter med konkurrent. Det var lätt att hålla tät kontakt under planerandet och jag fick många bra råd. Slutresultatet blev en vacker ceremoni och trots allt ett varmt minne!
  • Bo N
    2019-07-23
    Vid vår mammas bortgång bestämde vi oss för att anlita GBB!
    Ingenting vi ångrar!
    Professionellt bemötande från första mötet hela vägen fram till begravningen!
    Vi erhöll mycket stort stöd och hjälp med alla detaljer stora som små som innefattas en begravning. Respektfullt klart och tydligt med alla kostnader. Vi kan varmt rekommendera GBB och dess ytterligt kunniga och trevliga personal!
    Tack till er alla på GBB!
    Fam Nilsson
    2019-07-04
    Uppdraget var att anordna vår mammas begravning. Från första dagen har vi blivit bemötta med stor respekt och vänlighet. Vi kände oss mer än trygga med personalens agerande och allting uppfyllde våra förväntningar.
    Vi får tacka för allt och kommer att anlita göteborgs begravningsbyrån igen om det behövs.
    2019-05-14
    Personligt men inte påträngande. Deltagande men också humor.
    2019-05-07
    Köpte en begravning och urnsättningstjänst. Blev mycket bra bemött av trevlig personal. Allt var till vår belåtenhet och allt fungerade utmärkt. Kunde inte varit bättre.
    2019-05-06
    Vi flaggar gärna för Göteborgs Begravningsbyrå!
    Fantastiska människor! Vi upplevde en väldig
    professionalitet och engagemang i en svår stund.
    Vår mamma fick en jättefin begravning! Vi är väldigt
    tacksamma och nöjda! Tack!
    2019-04-26
    Jag fick trevligast tänkbara bemötande och utmärkt service från början till slut.
    2019-02-20
    Allt var perfekt. Service var bra. Mycket trevliga medarbetate. Bra helt enkelt.
    2019-02-06
    Fick all hjälp som vi behövde för att planera och genomföra vår mors begravning som blev precis så som vi önskade. En ljus & fin liten akt & ett fint avsked med de närmsta släktingar & vännerna.
    Stort tack
    2019-01-23
    kände att vi fick engagemang och empati
    2018-12-06
    nöjd med Linda som tog emot oss o följde oss på ceremonin.
    Nöjd över blommor.
    nöjd med ljudanläggning o kistan.
    Missnöjd med antal timmar som vi blev debiterad pga att allt är digilitiliserad idag o bör var mer tids effektiv.
    2018-11-28
    All kontakt med byrån har varit väldigt bra, lyhörda och hjälpsamma medarbetare. Jag var lite missnöjd med att vi inte kunde stanna kvar i kapellet efter begravningsceremonin trots att vi hade gott om tid för att kisttäcket skulle iväg. Det är inte roligt att stressa en sådan dag. I övrigt hade vi inte kunnat bli bättre omhändertagna.
    2018-11-19
    Begravning inkl annonsering och minnesstund. Ett mycket bra bemötande.
    Gbg Begravningsbyrå gjorde begravningen d v s avskedet av min mor till en minnesvärd och stämningsfylld upplevelse.
    2018-11-17
    Fick från början ett trevligt och vänligt bemötande. Då vi inte bor på orten där begravningen skulle äga rum kändes det extra viktigt med förståelse. Det fungerade fint hela vägen. Vi hade många egna önskningar som väl togs tillvara av begravningsbyrån!
    2018-11-10
    Byrån har nu hjälpt till med alla förberedelser med och utfört begravningen av både min far och mor dom två senaste tunga åren.

Man har på ett mycket taktfullt och respektabelt sätt utfört bägge tjänsterna på ett sätt som inte bara gjorde oss efterlevande mkt nöjda utan förmodligen våra föräldrar också. Bättre betyg kan man inte få.

Har tipsat barnen vart dom skall vända sig när det är dags för den sista resan för oss föräldrar.