Grabbarna Flytt Sweden AB

• BadgeThreeYears
4.5
Ligue 08-509 261 37 Compartilhar

About company

Välkommen till Grabbarna Flytt Sweden AB! Grabbarna Flytt är en flyttfirma med bas i Stockholm som fixar allt du kan tänka dig behöva hjälp med i samband med din flytt. Vi sköter allt från packning, flytt, flyttstädning, magasinering och återvinning av ditt bohag. Är det något vi missat så är det bara att fråga oss vad ni behöver...

705 omdömen om Grabbarna Flytt Sweden AB

Anna Lovisa Linnéa V
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Tyvärr en av dom absolut värsta upplevelserna jag och min man någonsin haft med inte bara en flyttfirma utan företag överlag. Det började med att dom inte kunna maila en offert. Utan dom har ett digitalt system som man ska fylla i. Det kan dom i efterhand ändra hur som vill. Vilket gör att du som kund måste fota original offerten. Annars får du inte se röken av den igen. Vi anlitade Grabbarna flytt för att deras offert var betydligt billigare än dom andra offerter vi tog in. Men i efterhand blev det dubbel så dyrt...

Martin D
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Inga tider hålls som utlovat. Stressade anställda med pressade scheman och långa arbetsdagar. Ej tillräckligt utrymme i bilarna. Det sista hämtades 1,5 dygn senare. Slarvig packning, allt har inte packats utan vi har fått gå runt i huset och plocka diverse tavlor etc som man inte tagit ned. Vissa tavlor har skyddats men andra inte - vilket resulterat i sprucket glas på en tavla Vi var väldigt tydliga med vad som inte skulle packas. Det var väl avgränsat till en yta på vår köksö. Ändå har objekt därifrån packats därifrån...

Anna K
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Det var svårt att kommunicera efter det första samtalet, svårt att veta om man skulle ringa, boka tid etc. Det var också svårigheter m att uppskatta hur stort bohag vi hade, jag upplevde att kontakten försämrades avsevärt när vi valde att inte boka packningstjänsten. På själva flyttdagen blev det mycket som inte kom med och vi fick hyra en egen skåpbil för att få med det sista. Vid nya bostaden ställdes möbler och annat längst in i garaget trots tydliga märkningar och ritade kartor över huset och rummen.

Robert M
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

De var väldigt professionella och snabba i arbetet. När det visade sig att vi hade mer saker än vad de hade räknat med och att det då skulle kosta lite mer om vi ville ta med det eller endast det vi betalat för. Vi kunde få en uppskattning på hur mycket extra det skulle gå på och vi kunde lösa det smidigt och oproblematiskt. Det som jag skulle ha velat är att få hjälp med att uppskatta vad som är "normalt" med bohag och vad som är "mycket" bohag så att jag hade kunnat boka korrekt redan från början eftersom det också påverkade deras möjlighet till rast mellan uppdragen.

Inger T
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Grabbarna Flytt har verkligen levererat på alla plan. De hör av sig i förväg, håller tiderna och allt har gått väldigt smidigt. Vi hade flera olika flyttar och alla vi har träffat är trevliga, service-minded, flexibla och inget är något problem. De hörde av sig i förväg och höll tiderna. Jag kände verkligen att vi kunde fullt ut lite på Grabbarna Flytt. Jag rekommenderar dem starkt!

Marianne P
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Kunde jag välja noll hade jag gjort det. Flytt idag kl 08 och dom dök inte upp. Svarar ej i telefon. Dom har förstört min dag och flytt. Välj ett annat seriöst bolag.

Victor P
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Beställde packning, flytt och flyttstädning till ett väldigt bra pris och visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig men blev väldigt positivt överraskad! Kom tid, väldigt smidigt, bra packat (inget gick sönder) och lätt att kommunicera med. Stark rekommendation!

Karin I
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Arbetade hårt, snabbt och effektivt! De behandlade kartonger ocg möbler varsamt!

Christin L
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

En fantastisk flyttfirma som snabbt och smidigt hjälpte oss. De löste problem på stående fot under flytten och var oerhört trevliga och kommunikativa. Kan varmt rekommendera dem.

Jenny J
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Upplevde först att det kändes bra men det var svårt att få kontakt per telefon och sedan efter att jag fått ett fast pris fick jag en extra kostnad på flera tusen som inte var avtalad innan. Jag bad om hjälp för att beräkna kostnaden för min flytt innan och ändå gav de en extra kostnad på flera tusen för att flytten tog längre tid än vad de hade beräknat.

Therese Ö
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Vi fick väldigt bra och snabb hjälp av Grabbarna Flytt. De var trevliga och hjälpsamma och gjorde sitt yttersta för en smidig flytt. Rekommenderar dem varmt!

Alice H
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Supersmidigt! Behövde någon att hjälpa mig flytta mellan Sverige och Norge för ett rimligt pris och Grabbarna Flytt fixade detta utan några krussiduller. Jättenöjd!

Stephanie L
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Overall, our move was smooth, the moving crew were fast, kind, and very carful with our belongings. The cleaning crew were lovely. They did an outstanding job cleaning out our old apartment. Wish I had them to clean the new once moved in. What I found frustrating was how unclear the cost of moving materials were. I didn't receive a direct answer about the entire loaning of boxes process when I requested it before booking. The full cost of loaning boxes and the return process was not clearly explained and I was sent...

Andreas A
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Svårt att få klara besked inför flytten, men själva flyttandet gick mycket bra.

Ali P
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Positiva.Lätt att boka hos de via hemsidan. Gick väldigt fort flyttningen med 3 bilar och 9 män. Fick hjälp med montering och mm. Bra kundtjänst Negativa,. Bokade städningen dagen efter, kl 8 på morgonem och väntade ca 3 timmar så började de kl 11 istället . Många engelstalande

Gustaf B
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Själva flyttandet gick snabbt och smidigt och helt utan anmärkning. Det som kan förbättras är web-verktyget för beställning och beskrivning av jobbet. Till exempel så skulle möjligheten att skriva lite fritext och förtydliga lite vad man önskar vara bra.

Anton R
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Super jobb, effektivt og bra team

Per F
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Själva flytten genomfördes perfekt av 2 trevliga och serviceinriktade killar. Webbsidan var svor att fylla i korrekt gör vårt specifika flyttbehov av endast ett (tungt) objekt Telefonkontakten var forcerad(stressad?) och lyssnade inte så bra som Bardem varit på våra förklaringar. Men 4 av 5 ska ses om ett bra betyg från en nöjd kund 👍

Tina K
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Väldigt bra kundservice inför flytten med snabba svar och själva flytten gick snabbt och smidigt! Jag rekommenderar verkligen Grabbarna Flytt och kommer nyttja deras tjänster igen.

Johanna L
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Köpte flytt och flyttstäd. Smidig och snabb återkoppling vid beställning och när jag behövde ändra tid. Allt flöt på väldigt bra, inga överraskningar, sammanfattningsvis väldigt nöjd med tjänsterna.

Malin A
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Mycket bra, smidigt och flexibelt bemötande!

Roger S
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Trevliga, bra och flexibla. Fixade magasinering med kort varsel. En symaskin som ramlade och ett fat som sprack gör att det inte blir full pott. Men detta är ett företag som fixar det som behövs med kort varsel. Magasineringen löstes på 12 timmars förvarning. Inget tjafs om småsaker som ex hur många kartonger som används.. Vi som kunder ställer till deras tidsschema emellanåt. Men jag rekommenderar dem,, och använder dem gärna igen.

Ugur E
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Grabbarna är stabila och snabba!

Martin T
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Sjukt bra flytt, sjukt dålig städning

Pia A
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Snabba glada pålitliga och superstarka!

Lisa W
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Fint bemötande, snabba och roliga. Toppen helt enkelt.

Andreas A
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Gjorde det där exta för en bra flytt. Rekommenderas

Marcus A
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Packade bra och märkte allt men sen slängde dom bara in grejerna i nya huset. Tog mig 2 dagar att sortera kartonger innan jag ens kunde börja packa upp. Körde sönder grannens brunnslock och har inte ens hört av sig efter det. Kommer inte använda igen.

Lili-Ann E
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Packningen var strålande, jag fick betala lite extra för att det var för mycket saker, .flyttningen gick bra. vi åkte tillbaka den gamla adressen och kollade. Upptäckte att grabbarna flytt inte tagit ner gardiner rullgardiner sänglampor och taklampor i sovrummet. gardiner rullgardiner och taklampa i vardagsrummet I hallen var fortfarande taklampan kvar.. I kökslådan så fanns alla kryddor kvar. i städskåpet så fanns det ytterligare saker kvar så jag vet inte vad jag ska tycka om grabbarna flytt . Ingen kartong var...

Pelle N
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Funkade mycket bra. Tack för bra flytt

Mikael G
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Tycker att dom gjorde ett bra jobb Men tycker att dom kan ha flera olika betalning Vi ville ha faktura på betalningen Vi fick det men som jag sa är det bra om ni har olika sätt att betala

Justus B
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Otroligt effektiva, trevliga och hjälpsamma. Rekommenderas starkt!

Klas M
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Snabba och duktiga. Bra kommunikation!

Sophie J
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Den sämsta flyttfirman jag nånsin varit med om.

Jonathan K
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Mycket nöjd! Flytten gick utmärkt och de var mycket flexibla och proffsiga. Städningen utan anmärkning. Rekommenderas.

Mikael S
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Starttiden för flytten ändrades från kl 14:15 till 08:00 kvällen innan kl 18:30. Det passade inte oss och det gick inte att få tag på någon för att ändra tiden. Flyttiden blev till slut efter kl 17. Därtill skadades vår parkett och säng vid flytten. Grabbarna var trevliga men flytten levde inte upp till förväntningarna.

Janne W
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Jag hade beskrivit omfattningen av flytten. Ändå fick inte allt plats, trots av vi lämnade en stor soffa. Så jag fick själv hyra en lastbil och fylla den med det som inte fick plats. Städfirman var 3 timmar försenad, vilket ställde till det rejält för oss.

Shamrock A
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Jättebra och smidig flytt. Superbra service. Kan verkligen rekommenderas .

Astrid G
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Arbetet utfördes imponerande snabbt och effektivt. Jag är nöjd med sättet det utfördes på och hur städningen utfördes. Dock saknar jag en back där jag bl a hade samlat frukostingredienser för de närmaste dagarna samt några papper som jag lagt åt sidan för att läsa när allt blivit lite lugnare. Det sista stör mig för jag vet inte om det är någon detalj i flytten jag missar genom att inte läsa dem.

Annika H
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Snabbt, effektivt och effektivt! Hoppas att mina möbler är fina och fräscha då de kommer ”hem igen” trots att de inte plastades in. Trevlig och snabb kundservice- rekommenderar varmt!

Sanna H
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Snabba, hjälpsamma, prestigelösa. Härligt gäng som verkar ha god stämning.

Tony L
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Kom en aning för sent men aviserade i förväg och det var inget problem för oss. Jobbade noggrant och varsamt med möblerna. Nöjd med utförandet.

Birthe W
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Jag hade två flyttar med 1,5 veckas mellanrum. Den första löpte otroligt smidigt vilket fick mig att tro att den andra skulle fungera på samma sätt. Men den gången kunde inte killarna öppna förrådet via länken jag skickade, vilket innebar att vi inte fick våra möbler och var tvungna att bo på hotell en extra natt. Följande dag blev flytten av, jag tog taxi till förrådet för att öppna och se till att samma sak inte hände igen. Så allt detta innebar flera extra kostnader för mig. Först fakturerades jag också för flytten...

Magnus B
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

I är jättenöjda med Grabbarna Flytt. Engagerad hjälp och hjälpsamma!

Jacek K

Mycket missnöjd Avråder starkt

Linda C
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Bra kommunikation och flexibel förändring i planeringen innan. Proffsigt att de plastade in alla möbler innan de flyttade ut allt. Gick sjukt fort, nästan lite för fort. Hade varit bra om möblerna burits in först, blev lite stökigt att hitta plast för allt. En extra eloge till flyttstädarna, lägenheten har nog aldrig varit så ren någonsin!

Malin B
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Vi är mycket nöjda med Grabbarna Flytt! Snabba och trevliga!

Hanna A
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

Så nöjd !!!! Bokade någon dag innan min flytt pga ändrade planer men Grabbarna Flytt lyckades ge mig en tid ändå! Supertrevliga killar som kom och packade in samt bar ut mina möbler på nolltid och lyckades få in alla mina möbler och tillhörigheter i det magasin jag har. Varenda fråga hade de svar på och var så hjälpsamma verkligen. Hade jag kunnat ge fler stjärnor hade jag!!!

Anton S
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

9st som packar upp allt i huset = snabba puckar och inte lätt att få sakerna rätt placerade. Kunde önskat lite mer försiktighet med ens saker. Fick även med några prylar hem som inte är våra.

MIKA T
Escreveu sobre Grabbarna Flytt Sweden AB

De var lite sena vid ankomst men sedan var det riktigt snabba och effektiva. Trevliga och helt utan skador. Ringde också när de var sena så vi visste om det. Rekommenderas!