Grand Construction Stockholm AB

Grand Construction Stockholm AB

grandconstruction.se
  • BadgeEightYears

Välkommen till oss på Grand Construction Stockholm AB! Här finner du en byggfirma med flera års erfarenhet inom branschen. Vi jobbar åt både privatpersoner och företag och levererar alltid kvalitet, rakt igenom. Hos oss kan du få hjälp med allt från badrum och kök till planritning, CAD-ritning, projektering, fasadritning och...

242 omdömen om Grand Construction Stockholm AB

Sedan starten hos Reco 2017

Sammi I
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Väldigt lyhörda, alltid tillgängliga vi för frågor och förändrings begäran. Utmärkt kvalitet på jobbet och väldigt engagerade i service till kund. Otroligt vänligt och proffesionellt bemötande från början till slut.

Andrea S
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

I’m happy with the result of my bathroom renovation. Grand Construction followed carefully my design and delivered both in terms of quality and time management. Morgan was my project manager and he professionally handled it with constant communication and clarity.

Johannes K
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Tack för ett superbra jobb med vår köksrenovering! Slutresultatet blev toppen och var professionellt utfört. Efter initial offert och projektstart insåg vi att vi hade fler närliggande projekt med bl.a. spackling och målning som vi ville ha hjälp med och fick tydliga offerter på varje del, uppskattar varmt att vi hann med även dessa inom en bra tidsram. Rekommenderas varmt!

Kajsa W
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi har fått världens finaste badrum, gästtoalett och tvättdel. Grand Constuktion levererade verkligen. Misha höll humöret uppe under hela perioden trots att det krävdes lite extra krångel för att uppfylla exakt den planlösning som vi ville. Det finns enbart positivt att säga om Morgan som projektledare. Han är exceptionellt lättillgänglig, tillmötesgående och lösningsorienterad. Genomgående mycket smidig kommunikation.Vi är supernöjda.

Karin E
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi är toppennöjda med Grand construction. Vi hade fått den rekommenderade av flera vänner som också va nöjda. Vi blev väldigt trevligt bemötta. Supertydlig offert där det inte fanns några oklarheter. Tydlig kommunikation och updates under arbetets gång där projektledaren Rustam hade stenkoll och informerade om när det va dags att ta vissa beslut - superskönt att inte behöva projektleda själva och vi kände oss i trygga händer. När det uppstod problem ex att vi beställt en bänkskiva med för litet hål - inga problem då borrades...

Tobias L
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Rekommenderar starkt Grand Construction Stockholm . Svarar alltid Bra priser Super fint badrum Tack till Morgan ( arbetsledare )

Christoffer O
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Beställde helrenovering av badrummet, allting gick smärtfritt och bemötandet och servicen var jätte bra!

Julia S
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi anlitade Grand Construction för en badrumsrenovering i vår lägenhet efter att Morgan givit bäst intryck av alla entreprenörer som vi begärde offert från. Grand Construction var flexibla gällande start för renoveringen, gav tydliga instruktioner om vad som krävdes från oss och hjälpte till att ordna inköp av sådant som vi glömt att fixa. En försening som berodde på felaktig information från vår förening jobbades in så hela renoveringen blev klar snabbare än utlovad tid. Vi rekommenderar Grand Construction starkt!

Marie K
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Grand Construction totalrenoverade vårt kök samt byggde om klädkammaren. Vi kan inte annat säga att vi blev nöjda över resultatet. Morgan var en mycket bra projektledare. Vi hade kontunuerlig kontakt under arbetets gång och frågor löstes på ett smidigt sätt. Ett bra och pålitligt företag!

Björn O
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Renovering av badrum i lägenhet. Imponerad av både projektledare och hantverkare. Var på plats alla överenskomna dagar, städade undan verktyg och grovsopor, våtrumsintyg mailades, fakturor kom på schamlagda dagar på de belopp som överenskommits. Tydligt pålästa kring korrekt våtrumsteknik. Anlitar gärna för framtida projekt.

Andreas I
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Bra, tydligen kommunikation. Bra uppföljningar, jobbet blev som önskat! Gjorde mitt arbete under november 2023. Tackar!!

Marcus S
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi hade hjälp av Grand Construction för ett omfattande renoveringsarbete i en villa. Grand Construction installerade nytt kök, byggde nytt badrum, byggde om planlösning och la nya ytskick i flera rum. Ett renoveringsprojekt är alltid krävande och tar tid för att få rätt. Med Grand Construction kände vi en trygghet i att allt det grundläggande blev rätt och att vi skulle få kvalitet i konstruktionerna. Det. är en fantastiskt fin kvalité och byggnadshantverk i allt deras arbete. Lätta att ha kontakt med och noggranna medarbetare...

Lisa S
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Väldigt trevligt och proffessionelt bemötande. Jag kom med både frågor och önskemål under arbetens gång och fick alltid bra gensvar. Tydlig kommunikation från starten med offerten och till att arbetet var klart. Vi har renoverat ett stort badrum, monterat nya möbler i en liten toa och bytt ut dörrar till sovrummen i vår lägenhet. Renovering kan vara en påfrestande upplevelse, men med Grand construktion gick det snabbt, smidigt och trevligt. Tack!

Sara L
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi valde Grand Construction för vår badrumsrenovering på grund av de fina recensionerna i kombination med en prisvärd offert, bra bemötande och tillgänglighet. Vi blev inte besvikna! I skrivande stund är det några småsaker kvar att fixa (vi fick t.ex. fel monteringssats från Bauhaus till handdukstorken, så Grand har erbjudit sig att installera om den), men i stort är badrummet klart, och vi kan inte sluta beundra det. Rustam, Misha och de andra har varit lyhörda för våra önskemål, transparenta med alla arbetsmoment och utfört...

Niclas B
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi fick ett bra intryck av Grand Construction redan från början. Morgan som var vår projektledare kunde beskriva projektets gång. Mischa som var här och jobbade under hela projektet var oerhört duktig. Kunde ge oss tips över vad som var bäst med småsaker. Vi är väldigt nöjda med slutresultatet.

Daniel K
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Grand Construction levererade både i kvalité och time management. Väldigt fint resultat, bra tempo på arbetet och mycket professionellt hanterat med konstant kommunikation och tydlighet. Supernöjd med mitt nya badrum!

MAX Å
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Rekommenderar Grand Construction Stockholm AB mycket mycket varmt. Från start har det varit superb kommunikation och allt har resulterat i ett arbete över förväntningarna. Grand Construction Stockholm AB hjälpte oss med att renovera vårt badrum och har varit behjälpliga i alla moment i ett bökigt projekt med vattenskadat badrum och försäkringsärenden. Extra stort tack till Rustam och Elbek för ypperligt projektledande, kommunikation och arbete. De höll den estimerade tiden (tom lite tidiga) och kom även tillbaka några dagar efter för att korrigera småsaker. Tack för all hälp

Ingrid Maria A
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi är jättenöjda med vårt badrum och jobbet som gjordes! Morgan var vår projektledare och han var väldigt lätt att kommunicera med och allt gick smidigt och bra.

Matthew B
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Couldn't be happier! Grand Construction did a full renovation on my bathroom, delivered on budget and on time. The quality of the work looks excellent and I felt fully informed and assured through the entire process. So glad I decided on Grand for this job and super happy with my new bathroom.

Johan Olof Bertil L
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Grand Construction renoverade vårt badrum under sommaren. Kändes tryggt trots att liten firma och resultatet blev bra och klart i tid inkl extraarbeten. Projektledaren höll kontakt och de som gjorde jobbet hörde av sig med frågor och idéer för att det inte skulle bli fel eller dålig lösning. Tog emot materialet och var flexibla, resonabla och städade/fixade till i lägenheten efteråt. Prisbilden bra. Vi kan varmt rekommendera Grand Construction.

Rodhy Mikael S
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Klockrent! Grand Construction renoverade vårt badrum under juli medan vi var på semester. Duktiga hantverkare, proffsigt och väl utfört arbete rakt igenom. Morgan gjorde ett strålande jobb som projektledare, inte minst uppskattade vi att det alltid var lätt att få kontakt med honom med omgående svar när vi hade frågor både före och under renoveringen. När Morgan var ledig en vecka så hoppade Rustam in och såg till att arbetet gick vidare utan att tappa tempo. Badrummet var klart i utlovad tid, så efter semestern var det bara att flytta in. Vi kan varmt rekommendera Grand Construction.

Solveig Edda C
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi är mycket nöjda med renoveringen av vårt badrum i Täby. Rustam och hans team gjorde ett jättebra jobb, vi höll en bra kontakt under byggnationen och när det uppstod frågor hade de förslag och kunde hjälpa oss att ta bästa beslutet. Tidslinjen höll och vi är mycket nöjda med professionellt bemötande. Under hela projektet höll de mycket bra rutiner för sina verktyg och materiell och städade bra efter sig varje dag, vilket var mycket uppskattat då vi bodde kvar under hela ombyggnationen. Vi kan varmt rekommendera Grand Construction 😊

Anita S
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Mycket nöjd med utförande och bemötande vid badrumsrenovering och stambyte. Tid och kostnad hölls. Tät kontakt med PL Morgan Karlsson via SMS, mobil och foton eftersom jag bodde på annat håll under renoveringen. De frågor och förslag som kom upp löstes direkt på bästa sätt på ett proffsig och kunnigt sätt, alltid med snabb respons.. Resultatet blev precis som jag önskat och hoppats. Jag hade fått rekommendationer från andra i huset som tidigare anlita företaget vilket kändes tryggt.

First-Name L
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Grand Construction renoverade vårat badrum Gav bra råd om hur vi skulle inreda det och gjorde ett mkt bra jobb tycker vi, snabba och noggranna. Ett litet dropp från ett rör var dom tillbaka och fixade snabbt med ett leende. Sopberget på tomten var snabbt borttaget. Så tummen upp !

Jennie S
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Grand Construction hjälpte oss att renovera badrummet i vår lägenhet och vi kunde inte vara mer nöjda. Rustam som projektledde vår renovering gjorde ett strålande jobb med att hålla ihop arbetet och tydliggöra vilka beslut vi behövde ta och när. Hans byggarbetare var superprofissionella och väldigt kunniga. Vi är hur nöjda som helst och hade inte kunnat önska oss något mer! Badrummet blev dessutom godkänt i slutbesiktning utan några anmärkningar och fick till och med beröm från besiktningsmannen för en utomordentligt genomförd renovering.

Laina R
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Gediget arbete, snabbt och bra jobbat.

Mikael E
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Renoverade vårt badrum med exakt precision hur vi ville ha det. De få små detaljerna vi inte kommunicerat & blev lite fel kring rättades till på direkten. Lätt att få kontakt med projektledaren och ett mycket gott bemötande. De visade stor hänsyn och jobbet blev gjort utan minsta fördröjning, bra städat efter men även under renoveringens gång. Mycket skicklig plattsättare. Högsta betyg!

Hugo A
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Mycket bra renovering av badrum och tvättstuga, bra kommunikation och blev klart när det var utlovat!

Fredrik Victor W
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Renoverade ett badrum på strax över 2kvm, ett klurigt projekt som krävde grym proffesion och vägledning från kunniga. Arbetade tillsammas med Morgan som projektledare, han var kunnig och och kunde hjälpa till i många svåra beslut. Arbetet är gjort med hög precision och allt är snyggt gjort från plattläggning till installation av badrumsmöbler. Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd och skulle absolut rekommendera Grand Construction Stockholm

Pierre Lars Tom H
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi är toppennöjda med arbetet som Grand Construction gjorde hemma hos oss. Vi renoverade ett 4 kvm stort badrum från mitten av 70-talet. Det hade blivit kaklat någon gång under 90-talet direkt på våtrumstapeten. När vi väl bestämde oss för att det var dags att göra om badrummet så började vi på byggstart.se med att begära in offerter för badrummet. Vi fick tre offerter, däribland Grand Construction. Dom var inte dyrast men heller inte billigast men deras offert var mest pedagogisk, den var detaljerad och utförlig. Efter...

Tord F
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi beställde helrenovering av badrum. Det prisförslag vi fått på offerten stämde helt med slutpriset. Antalet veckor som beräknades till hela arbetet stämde också. Mycket bra och snabba svar och åtgärder då vi hade frågor mm. Arbetsledaren Rustam fanns alltid tillgänglig. Bra bemötande. Kändes välplanerat. Vi är mycket nöjda. Rekommenderas.

Henrik G

Väldigt bra jobb. Bra kommunikation

HÅKAN L
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi är jättenöjda med Grand Constructions renovering av vårt badrum/tvättrum. Bygget var relativt komplicerat med nya avlopp i källarplan, nytt inkommande vatten och nya innerväggar. Dessutom behövdes nya vattenledningar dras till större delen av huset. Grand Construction lämnade en bra offert och höll sig till både pris och tidplan. Vi blev mycket nöjda med kommunikation och tydlighet under hela processen. De extra arbeten som behövdes, kommunicerade de tydligt och konkret om. Alla kostnader var tydligt specificerade och...

MALIN H
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Mycket nöjd med resultatet av Grand Constructions helrenovering av mitt två kvadratmeter stora badrum. Bra projektledning av Morgan som alltid var lättillgänglig och lösningsorienterad, och resten av teamet utförde ett snyggt jobb med renoveringen. Rekommenderar!

KILIAN M
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Selecting the right company for a bathroom renovation is not easy. After getting offers from multiple companies, we decided to go for Grand Construction because we felt they had the best cost-to-quality ratio. We are happy that the bathroom turned out great, thanks to Morgan and the workers for commitment to deliver quality work. We would choose them again!

ROBERT N
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Snabb och tydlig kommunikation, väl utfört arbete med bra öga för detaljer. Vårt badrum blev jättebra, och dom var måna om att vi blev nöjda och att allt blev rätt. Kan absolut rekommendera dessa, och kommer göra det till nära och bekanta så fort ett badrum behöver renoveras. Snyggt jobbat!

SIDDHARTHA P
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Väldigt nöjd med resultatet av min badrumsrenovering! Stort tack till Atabek, Morgan, Doğan, Olga på ekonomi och plattsättaren som gjort ett riktigt bra jobb! En eloge för att ni varit så tålmodiga när föreningen dröjde med beslut och betalning.

Bo Robert K
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Super nöjd med hela processen gällande min badrumsrenovering, från första kontakt till färdigt projekt. Snygga installationer och bra projektledning. Kan starkt rekommendera Grand Construktion. //Robban

KRISTOFFER W
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi är väldigt nöjda med Grand Constructions renovering av vårt badrum. Arbetet tog ungefär fem veckor, men hade nog gått snabbare om det inte var semestertider. Prisförslaget var bra och enligt det arbete och material som användes. Inga nya utgifter lades på utan vår känndeom. Vi hade bra kontakt med projektledningen. Hantverkarna var skickliga och trevliga. De anpassade sig efter komplikationer som uppstod och kom fram med bra lösningar. Bland annat orsakade borrningen sprickor hos grannen men det fixade dom gratis utan...

MAZDAK H
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi anlitade Grand Construction för att totalrenovera våra två badrum. Till en början såg allting bra ut. Säljaren som kom ut och tittade var trevlig och tillmötesgående och vi tackade därför ja till offerten. Det första som händer är att de höjer priset på grund av höjda materialkostnader. Sen blir vi tilldelade en projektledare som kommer ut och tittar på plats. Han nämner att de kan utföra arbetet på 5 veckor istället för 10, men då kostar det 30 000 kronor extra. Vi tackar ja till erbjudandet. När väl arbetet ska börja...

Svar från Grand Construction Stockholm AB

Hej Mazdak! Först vill vi tacka för att vi fick möjligheten att hjälpa med Ert projekt. I början av projektet så var det mycket fördröjningar då era grannar vid flera tillfällen stannade arbetet med att knacka på och klaga på att de stördes. Detta trots att vi aviserat om att renovering kommer att pågå i huset. Vi inväntade även ritningar på hur ni önskade ha med placeringar och flera mått på monteringshöjder och avstånd mellan olika installationer. Detta efter flera påminnelser. Vi bad om att få komma hem till er för...

Nicolas F
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Är mycket nöjd med mitt badrum. Hantverkaren var noga att det skulle bli enligt min vision och han är mycket bra på sitt jobb. Stort plus att projektledaren svarade direkt på telefon och mail och han var verkligen noga med att jag skulle bli nöjd med resultatet. Men de var ofta stressade och kom vid flera tillfällen sent till avtalade tider. Jag upplevde att de bara lyssnade med ett öra under möten. Det dök upp någon extra kostnad som de borde kunnat förutse och som jag kanske önskat att de haft med i offerten eller...

Liza K
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Superbra bemötande, flexibla i sin planering, jätteduktig plattsättare, smidig kommunikation. Detta är tredje fastigheten som de renoverar åt mig, hade inte anlitar de tre gånger om de inte varit så bra.

ANETTE C
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi tog in offert från Grand Constructions ganska sent i processen då jag fick rekommendation att även ta in från dom. Carlos offert var mest tydlig och hans återkoppling går ej att jämföra med övriga konkurrenter. Carlos var snabb med att besvara frågor och kom med råd och tips redan vid första mötet. Vår projektledare Elmir fanns hela tiden till hands, löste problem som uppstod på ett mycket bra sätt. Alla som arbetet hos oss har varit vänliga, trevliga och gjort allt för att vi ska vara nöjda och glada. De har verkligen...

KNUT L
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi renoverade toalett och badrum med hjälp av Grand Construction och vi är överlag väldigt nöjda både med arbetet och resultatet. Offerten var genomarbetat och tydlig och inga överraskningar vid slutbetalningen. Om behov uppstår, kommer vi säkert anlita dom för kommande renoveringar också.

TOBIAS H
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Väldigt nöjd med resultatet av badrumsrenovering. Bra kommunikation med projektledare.

Anna Kristina R
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi anlitade Grand construction för att renovera ett badrum. Flera delar misskötes. Bland annat väntade de 2 veckor efter att badrummet blivit klart att forsla bort skräpet de lagt i en big bag på trottoaren med resultatet att förbipasserande la i mer skräp i big bagen. Grand construction sa att de inte var deras ansvar att det fyllts på skräp under tiden och lyfte ur och lämnade kvar delar av skräpet som inte tillhörde badrumsrenoveringen. Vi anlitade ett annat bolag separat för att forsla bort det kvarlämnade skräpet. Efter...

Svar från Grand Construction Stockholm AB

Hej Anna! Vi uppskattar all kritik som kan hjälpa oss att förbättra företaget. Vi tackar därför för erat omdöme och kommer att ta lärdom av detta för framtiden. Vi saknar dock ett omdöme av resultat som ni meddelat oss tidigare att ni var väldigt nöjda med vilket såklart hade uppskattats! Vi tackar för att ni tog er tiden att skriva detta och hoppas att ni, trots ert missnöje kring det ni nämnt ovan, kan njuta av ert nya fina badrum. Mvh Teamet på Grand Construction

ISABELLA G
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi anlitade Grand Construction for renoveringen av ett badrum. I offerten var det beräknat renovering av två badrum, av privata skäl kunde vi inte genomföra båda inom kort tid, vilket meddelades företaget innan godkännande av offerten. De glömde det och fakturerade oss 20000 kr extra pga det. Vi fick ett bra intryck av Morgan, med sedan fick vi en annan kontakt som inte kändes lika punktlig. Saker som hade sagts glömdes bort och förnekades. De påbörjade arbetet när vi var bortresta och när vi kom hem såg vi en inspektionslucka...

Svar från Grand Construction Stockholm AB

Hej Isabella, Tack för omdömet. Information om att enbart det ena badrummet skulle utföras av det godkända arbetet meddelades först efter att vi hade startat med renoveringen. Då offerten var utformad och prissatt för genomförandet av båda badrummen, samt att vår planering redan var gjord för hela projektet debiterades därför en summa för det och borttagandet och paketpris som sats för utförandet av båda. Mvh Teamet på Grand Construction

LINDA B
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi anlitade företaget för att renovera två badrum åt oss. Vi är väldigt nöjda med resultatet och processen. Byggaren som gjorde den största delen av jobbet med rivning och uppbyggnad var väldigt effektiv och ordningsam. Alltid städat och snyggt i slutet av dagen och ett väldigt fint resultat. Tydlig offert och inga överraskningar på slutfakturan. Vi rekommenderar.

Samuel Johannes G
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Vi renoverade tvättstuga, kök och ett badrum med Grand. Bygget gjordes i två omgångar med tvättstugan först. Vi är väldigt nöjda med slutresultatet. Snickaren som gjorde den största delen av arbetet på kök och badrum var väldigt duktig. Det var ordning och reda. Alltid städat på eftermiddagen när han gick. Ett stort bygge och investering för vår familj. Och påfrestande då projektet var långt. Därför var det viktig för oss med bra kommunikation och uppdateringar kring projektets framfart. Det gick väl sådär. Projektledaren...

Kajsa Katarina Maria B
Skrev om Grand Construction Stockholm AB

Totalrenovering av badrum och bastu, ny tvättstuga. Jättefint slutresultat, mycket duktiga hantverkare som ansträngde sig för att vi skulle bli nöjda. Lite rörigt med kommunikationen tidvis vilket delvis berodde på att projektledaren byttes ut mitt i.