Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företagLäs vad 4 kunder tycker om Granngården AB
-
skrev om Granngården AB
Låga priser, men lång leveranstid och generande dålig kundservice. Läs nedan.
Beställde olika saker till trädgården. Leverans kräver leg så jag tar ledigt. Dock kommer bara hälften av varorna. DHL-killen förklarar att de håller resten då ngt. var trasigt. Granngården svarar ej på tfn. Nästa vecka, nytt paket, ledig igen. En av fem återstående saker... Svar på telefon efter lång väntan. ”Vi ska se om vi kan krediterade det återstående.” Ytterligare en vecka senare, inget nytt om kreditering, men ett paket! Kom äntligen allt? Självklart inte! En kratta (gissningsvis det som var trasigt vid första leverans) saknas. Granngården svarar först inte. När de till slut ringer upp vill Kundtjänst inte lyssna. Någon kreditering vågar de däremot fortfarande inte lova. ”Lagda ordrar kan man inte ändra i”.
Sammanfattningsvis; beställ inget ni bryr er om eller vill ha i tid från Granngården. -
skrev om Granngården AB
I made an order online for a product which had an expected delivery time of 2-5 days. After 10 days I asked for information with an e-mail and 2 days later they replied to me asking me to contact their shop in Umeå. I tried to call them several times, but nobody answered, so I wrote an other e-mail but I never got a reply to that e-mail or to my reminders. Today, after 3 weeks, I received a SMS saying that my order was ready and packed. Right after, a guy called me telling that they have not the ordered item at stock. So, the order was cancelled and I couldn't deliver my birthday present. This is really bad. It can happen to have problems, but communication should always be there. It is not possible to keep the customer on hold for three weeks without replies. Now, reading the reviews of the other customers, I understand that I am not the only one to have experienced this bad service. An online shop without a proper customer care cannot survive.
-
skrev om Granngården AB
Riktigt uselt blir betyget. Försökte köpa större mängd med flytande blåkorn. Fick 1 förpackning levererad, ingen återkoppling, ingen restnotering.
Webbtjänsten visar att produkten finns i lager.
Kundtjänsten har 55 min väntetid och är bemannande med en mycket trött yngling som helst vi att man själv kontaktar den butik som plockat ordern.
Detta var första och sista gången jag handlar av granngården.
En gång granngården aldrig mera granngården. -
skrev om Granngården AB
Är det inte så att man nästan måste gilla Granngården? Det ligger i konceptet liksom? Och det gör jag ju. Jag gillar butikdkatten som ligger och sover i en korg på disken. Jag gillaratt det snarare är jag själv som säljer gräsklipparen än försäljaren. Jag gillar att personalen är så långt från besserwissers man kan komma.
Men ändå känner jag mig inte riktigt hemma. Kan det vara det att lantmännens ande fortfarande vilar över butiken?