Alla kategorier Nöjespark Stockholms län Stockholm Östermalm Djurgården Gröna Lund Tivoli AB

Gröna Lund Tivoli AB

Lilla Allmänna Gränd 8, 115 21 Stockholm — Visa karta

Upplev vår magiska värld
fylld av åkattraktioner, spel, lotterier, underhållning, mat och
dryck. På Gröna Lund finns något för hela familjen både under sommar-
och vintersäsong.

Läs vad 22 kunder tycker om Gröna Lund Tivoli AB

• Goran R
    Goran R skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Gillar skarpt! Grönan är sommarsverige :D De är fett bra!
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Gröna Lund Tivoli AB
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Grönan är litet, trångt och dåligt.

Enda sättet att över huvud taget gå dit är för att med rätt sällskap genomföra en femkamp. Men då har man mest roligt pga sällskapet och skulle lika gärna kunnat kasta grus på trafikskyltar, samla flest kottar i en skogsdunge i bandhagen, jaga fasan på järvafältet eller liknande.

Liseberg vs Gröna Lund: 200 - 0
    Jakob J gillar detta
  • Lina W
    Lina W skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Grönan i all ära. Vi var där och körde femkamp, vilket var himla kul. Det var dock mycket folk, men är det lördag så är det. Det jag egentligen ville betygsätta var restaurangen "kryddhyllan" som jag tyckte var riktigt usel! Vi hade bokat bord för 8, vilket gick bra och första bemötandet var himla trevligt. Men maten var knappast av toppklass och personalen var hur snurrig som helst. Glömde bort om man sa till om något och när vi skulle betala så kom det aldrig någon som tog betalt utan vi fick gå till kassan, väl där så drog dom hela beloppet på en av alla de kort vi skulle betala med. (vi var flera som skulle dela). Innan det blev löst sen hade det säkert gått 30 minuter! Inget ställe jag rekommenderar, gå hellre nån annanstans!!
  • Jimmy W
    Jimmy W skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Längesen jag var där men det är ett skönt litet tivoli. Det enda tragiska är att allt är så förbannat dyrt så fort man satt foten innanför.

Men Stockholm är inte Stockholm utan Grönan.
  • Morten K
    Morten K skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Om man lämnar högre betyg än 3 på Gröna lund undrar jag om man sett riktiga nöjesparker, vi har medans ungarna var hemmaboende åtminstonde besökt ett 50 tal nöjesparker i både Europa och Usa vilket får grönan att framstå som en ambulerande nöjescirkus.
    Grönan och Skansen borde slås samman då fanns både yta och möjlighet till en väl fungerande anläggning för både vuxna och barn vilket i sin tur skulle ge mer turism till Stockholm.
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Vi är riktiga tivolimänniskor i min familj, och vi har hängt mycket på Djurgården och därav mycket på Gröna Lund.

Det jag gillar på Grönan är att man har lyckats klämma in så oerhört mycket attraktioner på en och samma plats. Det jag älskar är konsertverksamheten. Det jag respekterar är det sätt som man lyckas förvalta de klassiska attraktionerna samtidigt som man hela tiden prövar nytt.

Men. Det jag saknar på Grönan är möjligheten till en stunds vila, mat som faktiskt går att äta (idel besvikelser i alla typer av restauranger) och attraktioner som funkar för hela familjen (jämför med Rutcherbanen i Tivoli i Köpenhamn).

Men jag kommer fortsätta att gå till Gröna Lund åtminstone en gång om året. För det är, trots allt, inte bara det bästa, utan faktiskt också det enda tivolit i Stockholm.
    Joakim B gillar detta
  • Mikaela T
    Mikaela T skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    jätte trevligt tivoli som har något för alla vare sig du vill åka något läskigt, något mindre läskigt eller köpa lotter. min favorit är luftgevärsståndet! mycket bra utbud på mat och bra kommunikationer dit!
  • Daniella
    Daniella skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Underbart tivoli ! Jätteroligt och väldigt mysigt ! Trevlig personal och attraktioner för både stora och små. Miljön var jättemysig. Så fint !
    Rekommenderas varmt !
  • sebnastian e
    sebnastian e skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Grönalunds tivoli är det bästa tivolit jag har varit på.
  • hanna c
    hanna c skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    kul för en dag men inte så mycket mer. skönt att det ligger centralt och frittfall är kul
  • Kevin
    Kevin skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Tivolit och själva tivolipersonalen ger en ett bra bemötande. Dock verkar ordningsvakterna ha psykiska problem. De verkar vara ute efter att söka bråk och visa makt mot de som är mindre än dom.
  • Paulina
    Paulina skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Otroligt trevlig personal och riktigt mysig stämning. Fantastiskt!
  • mattias m
    mattias m skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Stockholms nöjespark där man aldrig lämnar besviken. Här finns många roliga aktiviteter och åkattraktioner. Mina favoriter är vikingaskeppet och bergochdalbanan. Här finns mycket man kan köpa i matväg och ett stort utbud för den godissugne.
  • Emil O
    Emil O skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Jag har underbara minnen från min barndom från Gröna Lund. De har ett stort utbud av olika aktiviteter. Själv fördrar jag extreme, berg-och-dalbanan och vikingaskeppet, som får tusen fjärilar att pirra i magen. Underbart! Tyvärr är matställena på Grönan lite för dyra, och det känns som att man betalar överpris för nästan ingen mat alls.
  • Lindsay
    Lindsay skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Gröna Lund är ett nöjesfält som aldrig åldras. Man kan gå dit varje år och ha lika kul varje gång man är där. Här finns verkligen något som passar alla. Prova deras sockervadd om man är sugen på något sött eller Langos om man är sugen på något riktigt gott.
  • Therése J
    Therése J skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Gröna Lund är ett väldigt litet tivoli. Det är mysigt och så men det känns mer som om det bara är för småbarn. Men det är mysigt att traska runt och kolla på folk, men inte så mkt mer
  • Lisa P
    Lisa P skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Roligt att gå med barnen men samtidigt roligt om man ska hitta på något med jobbet. Minus för att det kan bli mycket folk under semstern och på helger och för de höga priserna men ett måste i alla fall en gång om året.
  • Elina E
    Elina E skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Grönan är Stockholms nöjespark för både stora och små. Jag rekommenderar varmt att ta en färja över från Slussen till Djurgården om du ska hit, hur mysigt som helst med utsikten över grönan. Här kan du både åka karuseller, äta mat eller köpa lotter. Du kan även åka hit med gänget från jobbet eller kompisarna och köra 5-kamp. Hur kul som helst!
  • Emma J
    Emma J skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Jag hade hur kul som helst när jag var här! Fritt fall x3 var höjdpunkten. Är man van vid Liseberg känns parken dock väldigt liten, och om de vill ha högre betyg vill jag ha fler åkattraktioner! Eftersom jag bara var där en kväll kom jag undan väldigt billigt, tror det gick på runt 300kr med åkband, inräde och mat, sååå prisvärt! Passade då även på att se sommarkrysset. Gillar läget, och resan med djurgårdfärjan gör det hela ännu mysigare :)
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Gröna Lund brukar jag alltid besöka en gång varje sommar. Egentligen är jag inte så mycket för karuseller och åkattraktioner men tycker ändå att det är skoj här. Förutom det finns ju en hel del matställen och så är det alltid kul att ta lotter. På julen är deras julmarknad värt ett besök, jättemysig med allt som ska finnas. Dessutom kan man även åka skridskor där då. Gröna Lund är kul, både för stor och liten!
  • Cecilia K
    Cecilia K skrev om Gröna Lund Tivoli AB
    Det man absolut ska göra är att ta en båt till Grönan på sommaren. Det är så underbart härligt. Gröna Lund i sig är väl helt ok, fast jag tycker det är en aning litet och de borde skaffa mer åkattraktioner och kanske lite större yta. Men det är trevligt när man inte har hela dagen på sig. Åkte fritt fall där och det var det äckligaste någonsin. Men mallig är man efteråt. Roliga huset var nog de bästa på hela stället!

Lilla Allmänna Gränd 8, 115 21 Stockholm