Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Södermalm Gunnarsons Specialkonditori AB

Gunnarsons Specialkonditori AB

Götgatan 92, 118 62 Stockholm — Visa karta

NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 5 kunder tycker om Gunnarsons Specialkonditori AB

• Roza M
    Roza M skrev om Gunnarsons Specialkonditori AB
    Gunnarssons bakverk är bland det bästa i Stockholm. Man blir aldrig besviken. Deras äppelpaj med perfeka vaniljsås är ett MÅSTE :- )Servicen är lite olika. Har suttit och fikat på plats ett par gånger tillsammans med min lilla son och vänner med barnvagn. Bra öppettider. Det negativa är att det saknas skötbord på deras toalett/toaletter.
    Vaya P gillar detta
  • Micke K
    Micke K skrev om Gunnarsons Specialkonditori AB
    Mycket gott surdgesbröd. Jag gillar framför allt deras honungssyrade surdegsbröd på stenmalen råg. Även det med valnötter är mycket gott. När jag köper en limpa där vid lunch brukar den vara ungsvarm fortfarande.

Jag tycker att servicen är okej. De gånger jag varit där har det inte varit alltför långa väntetider, och personalen har kunnat svara på mina frågor. Jag skulle nog inte sitta där och fika, men absolut köpa hem deras bröd och konditorivaror.
  • Ian n
    Ian n skrev om Gunnarsons Specialkonditori AB
    Gunnarssons har blivit sämre med åren. Även om det fortfarande är väldigt gott det de bakar så är priserna absurda. Passar bra om man vill unna sig något litet. Atmosfären är ganska stel och tråkig så det finns betydligt roligare cafer.
  • Emma K
    Emma K skrev om Gunnarsons Specialkonditori AB
    Kan inte instämma i Björns bild. Vet inte om det skiljer från dag till dag, men jag fick förmoligen den trevliga personalen. Semlorna är i särklass, några av de bästa man kan få i stan och jag brukar få sneda blickar varje gång jag vill ha varm mjölk till. jAG VET, de blr slemmig, geggiga, mjöjen dryper av fett och jag kletar runt min madelmassa överallt, men jag ÄLSKAR DET! :) På Gunnarssons behövde jag inte skämmas, när jag diskret frågade om jag kunde få ett glas vam mjölk till frågade hon om jag ville ha den som en "het vägg". Måste ha sett rejält korkad ut i min förbluffning. Första gången någn fattat vad jag vill. Fick en lagom djup talrik, stor sked och mjölken i en kanna. Delikat!
    Gunnarssons bakverk är underbara, De är helt immuna mot trender i form av jätemuffins, brownies och minimalistisk design. Här är det farmors gamla möbler som fungerar utmärkt fortfarande. kaffelatten kan du få däremot. hade det inte varit lite väl inrökt (eftesom folk säkert suttit och rökt där i generationer innan förbuden) och lite väl ostädat på sina håll hade det lätt fått en femma.
  • Björn E
    Björn E skrev om Gunnarsons Specialkonditori AB
    Jag har en akilleshäl. Jag blir fullkomligt vansinnig, gränsande till sinnesrubbad, när jag ser dålig service. När jag står i kön för att beställa på Gunnarssons Konditori ser jag för min inre syn hur jag går bärsärkargång och hugger ihjäl något.

Första gången är kvinnan som jag beställer av bara sur, kall och otrevlig. Det är tyvärr fullkomligt normalt idag, så jag borde inte förvänta mig mer av en ung kvinna i ett serviceyrke. Ändå retar det mig till vansinne att jag ska betala hennes lön och att hon inte ler, knappt hälsar, inte engagerar sig i kundens behov, inte bryr sig om mig, inte ser mig. Att priserna är haussade in absurdum lindrar inte precis mitt missnöje.

Andra gången inträffar det som slutligen får mig att börja fantisera om sprängattentat. Skylten på dörren deklarerar att inrättningen har öppet till klockan 18. Klockan 17.11 har inte bara den odugliga personalen börjat länsa kylen, de har dessutom den sällsynt dåliga smaken att skrika till kunderna som står i kö för att fika under de 48 minuterna som återstår till stängning att "vi stänger om en kvart, bara så att ni vet det".

Om Gunnarssons börjar med postorder så kan de räkna mig som en potentiell kund, för deras semlor var goda. Postorder är dock en förutsättning för att handla dem, i syfte att slippa få det vidriga pack som jobbar där inom synhåll. Å andra sidan: ett företag är aldrig bättre än sin ledning, så Gunnarsson är den vars lön jag minst av allt vill betala.
    Carin Y gillar detta

Götgatan 92, 118 62 Stockholm