Hagströms Gruppen Lack AB

Ett miljötänkande företag som specialiserat oss på lackering av kök med över 40 års erfarenhet. Vi lackerar varje år mer än 2000 kök och lämnar 8 års garanti.

Vi har vänt upp och ner på branschen genom att erbjuda fasta priser/kök. Priser som inkluderar allt, nedmontering tranporter, igenspackling av hål, borrning av nya hål, slipning, grundmålning, topplacering, omsorgsfull emballering och packning, återtransport och återmontering. Det går även att få stommen, täcksidor, ljuslister mm målade på plats. Återanvänd det kök du redan har.

Vi kan också lämna olika betalningsalternativ, du kan bl a dela upp betalningen upp till 24 månader.

Läs vad 91 kunder tycker om Hagströms Gruppen Lack AB 2

• Carina J
    skrev om Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-10-25 Insamlad av företaget
    Mest tacksam
    Och imponerad för den snabba responsen från kundtjänst! Jobbet med luckorna är jag också helt nöjd med. Något som skulle kunna bli bättre är kommunikationen kring förväntad leverans. Tack Hagströmsgruppen för väl utfört arbete!
    2022-10-16 Insamlad av företaget
    Väldigt trevligt bemötande när man väl fick kontakt. Ringde och mailade varje dag och fick kontakt ca var 3e. Resultatet mycket fint men en front lämnades tillbaka trasig utan att de kommenterade det. När jag ringde och frågade hävdade de att fronten var trasig redan vid hämtning (vilket den inte var enligt min uppfattning). Om den ändå var det tyckerjag det var konstigt att jag inte fick infon vid varken hämtning eller lämning. Kommer inte kräva företaget på detta då jag verkligen inte orkar lägga mer tid på att försöka komma i kontakt med dem. Så, jag kan inte rekommendera att anlita Hagströms, och är lättad att jag kom ur med bara en trasig front. Läser man tidigare recensioner ser man ju att det kunna gå hursomhelst!
    2022-10-16 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och resultat. Tog lite längre än utlovat men inget allvarligt.
    2022-10-15 Insamlad av företaget
    Lackering av köksluckor och stomme. Fin service och strålande resultat!
    tack för ditt omdöme och att du gillade vårt sätt att jobba Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-10-15 Insamlad av företaget
    Hej
    Vi är jättenöjda med bemötande och utförande av arbetet
    tck för ditt svar. Alltid kul md uppskattning för vårt arbete Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-10-14 Insamlad av företaget
    Trevligt bemött både i telefon och av montörerna som var här Smidigt att dom skötte allt. Lackning av köksluckor Med vänlig hälsning, Lena
    2022-10-14 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande, kom tom tidigare än beräknat för att hämta luckorna. Snabba, effektiva och superfint resultat! Rekommenderas varmt!
    2022-10-14 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och ett väl utfört jobb
    2022-10-13 Insamlad av företaget
    Ommålning av alla köksskåp från vitt till en
    vacker grå färg. Mycket proffsiga och
    trevliga hantverkare. Jag och min fru är grymt nöjda.
    kul att du gilllade vårt sätt att jobba Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-10-13 Insamlad av företaget
    Snabbt, enkelt och proffsigt från offert till utförande då vi ville fräscha upp köket.
    2022-10-12 Insamlad av företaget
    Behövde få mitt kök målat o tapetserat. Fick snabbt en offert. Hem kom en av Hagströms hantverkare. Han var trevlig och gjorde ett jättefint jobb. När luckorna kom idag följde två montörer med, arbetade snabbt och effektivt. Är så nöjd med arbetet. Betyg: utmärkt🥳
    Vi blir så glada över dina fina ord. Skall meddela alla inblandade Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-09-19 Spontant omdöme
    För att minimera vår miljöpåverkan lät vi Hagströms Gruppen lacka om vårt kök istället för att vi skulle byta ut det mot ett nytt. Det var starten på en mardrömsresa. Det hela började med att vi fick en faktura på arbetet innan vi ens fått se resultatet. En faktura som vi självklart inte betalade. Själva arbetet började med att de lackade om stommen i korrekt färg, men otroligt slarvigt utfört där det hade kommit färg på spiskåpa, bänkskiva och andra platser i köket. Luckorna togs ner och lackades om på verkstad. Eftersom det tog längre tid än lovat så kontaktade vi Hagströms Gruppen. De berättade då att luckorna inte gått igenom deras kvalitetskontroll och därför behövde lackas om. När vi väl fick hem luckorna var de lackade i fel färg och vissa luckor hade slips för hårt och fått för mycket färg så att strukturen på träet försvunnit helt. Flera av luckorna var nu helt släta. Så där stod vi med ett kök i två olika färger och där några luckor var släta. Man kan ju fråga sig varför luckorna ens sattes upp, när montören såg att det var fel färg. Montören sa till och med själv "det ser ut som bajs". Vi hade ju ett kök i fyra nyanser av brunt.
    Efter lång väntan och tjat från vår sida kom företagets reklamationsansvarig och konstaterade att det var fel färg (något som till och med en blind skulle kunna se).
    Luckorna togs åter ner och lackades om på verkstaden. Vid montering av luckorna så skadades köket på flera ställen.
    Nu hade vi i alla fall samma färg på alla luckor. Men fortfarande var vissa luckor helt släta medan stommen hade en tydlig struktur. På vissa luckorna fanns prickar och bubblor. Det syntes också färgstänk av andra färger på vissa ställen.
    Hagströmsgruppen valde själva att skicka en oberoende besiktningsman från branschorganisationen som efter 10 sekunders titt konstaterade att arbetet inte var godkänt.

Eftersom luckorna inte gick att rädda blev vi tvungna att slänga ut hela köket och köpa ett nytt.
    Nu har det gått nio månader och Hagströms gruppen har inte alls varit tillmötesgående i frågan. De har erkänt att det har blivit fel. De nämnde dessutom att 2 av 50 kök blir fel och att vi hade haft otur. Ett tag ville de att vi skulle betala halva fakturan vilket vi självklart inte gick med på. Vi har bestridit fakturan men anser att vi dessutom bör bli kompenserade för att vi varit utan ett funktionellt kök så pass länge. Hagströms gruppen har fortfarande inte krediterat vår faktura. Nu har vi inte hört från Hagströms gruppen på flera veckor.

Jag rekommenderar ingen att välja detta företag. Ett oseriöst bolag som inte bryr sig ett dugg om dig som kund. Dessutom särskriver de företagsnamnet. Det borde heta Hagströmsgruppen och inte "Hagströms Gruppen"!
    2022-09-13 Insamlad av företaget
    H-gruppen var väldigt proffsiga, trevliga och effektiva. Väldigt nöjd med resultatet! Förbättringar för att de skulle vara en 5a är att vi inte hade behövt jaga för att få tillbaka vår nyckel samt att den lösa täcksidan vid golvet hade blivit också renoverad som luckorna. Kommer rekommendera er vidare!
    Hej. Vi ber om ursäkt för nyckeln men tackar för det fina orden om arbetet! Hagströms Gruppen Lack AB
  • Gun B
    skrev om Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-09-09 Insamlad av företaget
    Proffsigt och mycket trevligt bemötande av killarna som hämtade upp köksluckorna och lådfrontena som skulle lackas om till en ny färg.
    Resultatet blev över förväntan och vi har fått ett nytt vackert kök. Arbetet är perfekt utfört enligt våra önskemål.
    Det jag måste tyvärr dra ner på är kommunikationen att få tag på någon på Hagströms Gruppen och det har varit långa svarstider. Annars är vi supernöjda och kan varmt rekommendera deras arbete.
    2022-07-04 Insamlad av företaget
    Omlackering av skåpluckor. Allt gick väldigt smidigt och jag upplevde personalen som serviceinriktade och mycket trevliga. Några fel i offert och faktura rättades omedelbart.
    Tack för dina fina ord. Skall meddela alla inblandade. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-07-01 Insamlad av företaget
    Målning köksluckor/lådor.

Allt fungerade utmärkt och bemötandet var mycket gott från alla på Hagströms. Vi är helt nöjda och njuter av ett vackert och fräscht kök.
    Vad kul att ni är nöjda med vårt arbete. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-06-23 Insamlad av företaget
    Fantastisk service bra kvalite trevlig personal
    Tack för dina fina ord om oss. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-06-22 Insamlad av företaget
    Alltså jag är supernöjd! Bemötande av kontoret, jag velade, la till o la till men fick nya offerter utan gnäll! Målarna var jättetrevliga och arbetet gick snabbt! När ni skulle montera luckorna, blev det lite skador på två, vilket jag ej hann se och montören direkt sa, de tar vi tillbaks o lackar om! Fick besked från Skatteverket att jag ej ägde fastigheten och att det va fel rapport från Hagströms men visade sig att jag gett fel uppgifter till er! Löste sig och vid samtal med Skatteverket o Josefin lugnade hon mig med att detta fixar sig! På ren svenska, jag är skitnöjd, o kommer rekommendera er till varenda av mina bekanta som vill renovera sitt kök!
    Vi försöker alltid göra kunden nöjd. Tack för ditt inlägg. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-06-21 Insamlad av företaget
    Perfekt sätt att renovera köket på ett smidigt sätt.
    Proffsiga hantverkare på plats👊
    Vi är så glada över ditt inlägg. Skall meddela alla inblandade. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-06-16 Insamlad av företaget
    Toppen, allt blev super snyggt, proffsiga hantverkare, kan verkligen rekommenderas. Mvh Christer
    Vad kul att du uppskattar våra tjänster Christer. Skall berätta för alla inblandade. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-06-16 Insamlad av företaget
    Snabb service och bra resultat!
    Tack för din respons! Det är så kul när våra kunder blir nöjda. Än en gång tack! Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-06-15 Insamlad av företaget
    Snabbt och enkelt. Trevligt bemötande.
    Tack för din bedömning av oss. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-06-15 Insamlad av företaget
    Super snabba! Bra service! Och alltid lätt och hjälp!
    Kul att du gillar vårt arbete. Tack för ditt inlägg. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-06-15 Insamlad av företaget
    Bra respons, trevligt gäng, kvalitet och definitivt värt pengarna.
    Tack för dina fina ord om oss. Skall meddela alla inblandade. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-06-06 Insamlad av företaget
    Personligt och trevligt !

Levde exakt upp till er reklam :
    " Måla om istf att köpa nytt"
    -Blev som nytt☆.
    Beställning: Ommålning av köksluckor.
    Lätt och smidigt genomfört, dessutom mycket trevliga personer som utförde jobbet
    TACK så mycket och rekommenderar företaget gärna vidare i det vi fått gjort.
    Tack för att ni tog er tid att ge oss dessa fina ord. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-06-06 Insamlad av företaget
    Ommålning av köksluckor och tillhörande ytor.
    Trevlig och kunnig personal, snyggt och bra arbete samt höll utlovad leverans. Vi är mycket nöjda.
    Oh vad kul att ni uppskattade vårt arbete. Skall meddela alla inblandade. Hagströms Gruppen Lack AB
    Mycket nöjd, med lackning och service. MVH Örjan
    Vi älskar nöjda kunder. Tack för ditt inlägg. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-06-03 Insamlad av företaget
    Kan inte bli bättre bra service mm
    Tack för ditt svar. Skall informera alla inblandade. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-06-03 Insamlad av företaget
    Väldig profesionell och god bemötande, från kontakt personen till montörerna. Jag behövde hjälp med att måla om mina köksluckor och stommen. Allt gick smidigt och snabbt. Oerhört nöjd kund med både resultatet och bemötandet.
    Kul att du är nöjd med vårt arbete! Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-06-03 Insamlad av företaget
    Mycket trevliga och oerhört snabba
    Tack för ditt fina inlägg. Vi blir så glada. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-06-03 Insamlad av företaget
    * Trevligt bemötande i alla kontakter
    * Företaget levde absolut upp till mina
    förväntningar. Alla överenskommelser fungerade perfekt, leveranser i utlovad tid etc, proffsigt utfört arbete med jöttefint resultat.
    * Lackering av köksluckor
    Tack för dina fina ord. Vi skall meddela alla inblandade.! Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-06-03 Insamlad av företaget
    Väl bemött av två killar som var trevliga och serviceinriktade.
    Tycker att H-gruppen infriade de förväntningar vi hade och som utlovats i offerten.
    Arbetet omfattade ommålning av köksluckor och skåpfronter.
    Kul att vi levde upp till dina förväntningar. Skall vidtala alla inblandade. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-06-03 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och snabb respons och offert! Vi är jättenöjda och kan rekommendera Hagströms gruppen 🤗
    Skönt att få det här på fredagskvällen innan hemgång. Tack för dina synpunkter! Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-05-25 Insamlad av företaget
    Bra service och kommunikation med kontoret.
    Luckorna blivit som nya. Tack för toppenkille!
    Vi blir så glada över ditt svar. Vi skall förmedla det till alla inblandade. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Trevligt och proffsigt bemötande hela vägen, hembesök för offert, nedmontering, målning, lackning, dessutom mycket vänligt och proffsigt bemötande av Josefin!
    Tack för ditt fina svar. Vi skall berätta för alla inblandade. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Mycket bra kontakt och information både före,under och efter .
    Köksrenoveringen blev bättre än väntat.
    Kan verkligen varmt rekommendera företaget.
    Så kul att du är nöjd med vårt arbete. Tack för de fina orden. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-04-28 Insamlad av företaget
    Utmärkt.

Passar tider, effektiva och trevliga montörer samt professionellt bemötande från back-office!

Därtill blev resultatet av omlackeringen av våra skåpluckor toppenbra. Vi är väldigt nöjda.
    Kul att vi levde upp till dina förväntningar. Tack för dina fina ord. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-02-21 Insamlad av företaget
    proffsigt och bra utfört arbete. Snabb och bra kommunikation med alla inblandade.
    Ursäkta vårt sena svar. Kul att du uppskattade vårt arbete. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-02-17 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bemötande från första kontakten till slututförande. Killarna som monterade ner och åter var vänliga, supereffektiva och kom när det var avtalat.
    Vi kommer absolut att vända oss till
    Hej. Vad roligt för de fina orden. Jag skall informera alla inblandade. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-02-15 Spontant omdöme
    Min mamma Mirjana blev otroligt nöjd med lackeringen av luckorna.
    Hon är väldigt nöjd med allt - Kommunikation, nedmontering, montering och superfint resultat.
    All beröm till alla inblandade.
    Hej! Vad kul att mamma blev nöjd. Jag skall hälsa alla inblandade. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-02-14 Insamlad av företaget
    Trevligt, snabbt, proffsigt. Lackade om köksluckorna och blev väldigt nöjd med resultatet.
    Hej! Kul att du är nöjd med resultatet av vårt arbete. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-02-14 Insamlad av företaget
    Vi fick våra köksluckor både ner- och tillbakamonterade av trevliga killar och har nu snyggt omlackerade köksluckor… som ett helt nytt kök…
    Allt gick Såå smidigt
    Hej! Tack för dina fina ord. Jag skall vidarebefordra det till övriga inblandade. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-02-14 Insamlad av företaget
    Super rakt igenom. Mycket bra kontakt och ett jättefint resultat på de ga luckorna. Snabb och perfekt service/nedmontering/uppsättning av luckorna. Kan varmt rekommendera Hagströms Gruppen 👍
    Hej. Tack för att du uppskattar vårt arbete hos dig. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-02-11 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd. Blev som ett nytt kök. 👍
    Hej! Tack för dina fina ord om oss. Det är så kul att göra kunder nöjda. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-02-11 Insamlad av företaget
    Positiv o proffesionell personal
    Utmärkt genomförande
    Hej! Så kul att ni blev nöjda. Vi skall meddela alla inblandade hos oss. Åter igen tack. Hagströms Gruppen Lack AB
    2022-02-11 Spontant omdöme
    De är tyvärr sämst! Superdålig kommunikation kring hur resultatet skulle bli, enligt dem får man räkna med att trästruktur lyser igenom om luckorna har träfärg från början. Har dessutom krånglat jättemycket med fakturan och vi har fått brev från inkasso flera gånger trots att de meddelat att de flyttat på fakturadatum.
    Hej! Tråkigt att du inte är nöjd med vårt arbete. Vi försöker verkligen se till att alla våra kunder skall bli nöjda. Det du skriver om faktura och inkasso, skall vi ta upp med vår partner, som sköter vår reskontra. Hagströms Gruppen Lack AB
    2021-12-25 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande både per telefon och fysiskt
    Vi beställde lackering av luckor och penselmålning av gavlar och sidstycken
    Motsvarade våra förväntningar
    Hej! Ursäkta sent svar. Tack för dina fina ord om oss. Vi försöker verkligen anstränga oss för att göra våra kunder nöjda. Det är då trevligt när detta uppskattas. Hagströms Gruppen Lack AB
    2021-12-25 Insamlad av företaget
    Snabb leverans, blev lite färgfel.. men åtgärdades utan större problem
    Hej! Ursäkta sent svar. Tacksam för att du har förståelse för att det kan bli fel ibland. Det viktiga är ju att vi rättar till det. Hagströms Gruppen Lack AB
    2021-12-23 Insamlad av företaget
    Mycket bra. Proffsigt och de håller vad de lovar. Köket är som nytt!
    Hej! Ursäkta sent svar. Bra att ni uppskattar vårt sätt att jobba. Hagströms Gruppen Lack AB
    2021-12-23 Insamlad av företaget
    Vi är jätte-nöjda.
    Köket blev som nytt!
    Allt fungerade smidigt.
    Kan verkligen rekommenderas.
    Proffsigt gäng.
    Hej
    Ursäkta sent svar. Kul att ni är nöjda med vårt arbete.