en del av Hanssons Begravningsbyråer

Solna Begravningsbyrå ligger på Råsundavägen - i hjärtat av gamla Råsunda.
I snart 90 år har vi på begravningsbyrån, under familjen Hanssons regi, stöttat och hjälpt familjer att ordna med sina närståendes begravningar.

Mycket har hänt under åren från starten men vår tanke att alla människor ska få en minnesvärd begravning utefter sina egna förutsättningar och önskemål består.

Vi på begravningsbyrån är alla rörande överens om att vi har ett av de mest meningsfulla uppdrag som finns, nämligen att få möjligheten att kliva in och avlasta när våra medmänniskor i sorg inte räcker till. Alltid med lyhördhet, medkänsla och med erfarenheten om att ingen familj är den andra lik.

Vår målsättning är att med personligt bemötande, kunnig rådgivning och erfaren omtanke agera stöd för de efterlevande och hjälpa till att arrangera minnesvärda, personliga avskedsceremonier till en rimlig kostnad.

Oavsett hur du tänker dig en begravning eller om det känns som om att det just nu bara finns tusen frågor utan svar- så finns vi här och kan hjälpa dig.

Varmt välkommen att höra av dig till oss så ska vi hjälpa dig.

Läs vad 2 kunder tycker om Solna Begravningsbyrå 2

• skrev om Solna Begravningsbyrå
    2022-01-12 Insamlad av företaget
    Från första kontakten har vi bemötts inlyssnande och respektfullt. Det gav oss en känsla av trygghet i en svår stund.
    Begravningen var värdig och ljus, alla våra ösnkemål togs med och införlivades med smidighet.
    Vi kan varmt rekommendera Solna Begravningsbyrå och Gabriella Wessman!
    Tack för förtroendet Marianne, det var så fint att få möta hela er stora härliga familj och det vackra blomsterhavet vid kistan. Solna Begravningsbyrå
  • skrev om Solna Begravningsbyrå
    2022-01-11 Insamlad av företaget
    Från det första jobbiga samtalet och igenom allt så har dom varit fantastiska. Ett sånt fint bemötande när man är i sin djupaste sorg. Stort tack Erika för ditt stöd genom allt!