Helsa Vårdcentral Hornstull

1.5

16 omdömen om Helsa Vårdcentral Hornstull

Lars T
Skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull

Före Kry var det trevlig personal, enkelt och smidigt. Jag hade bra personlig läkare. Nu måste man boka tid för t.o.m blodtryck och det kostar typ 200.- Besviken!

YOLANDA T
Skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull

Jag kom in med en svår brännskada på handen. Först fick jag skäll för att jag inte kommit in tidigare. Läkaren pratade så dålig svenska att jag fick fråga om och om igen vad hon sa. Jag frågade om jag kunde få några starkare smärtstillande eftersom jag ändå måste jobba. Hon svarade att (och jag citerar) ”Nej, det gör vi inte här”. Fast hon precis skällt ut mig. Fick recept på Alvedon. Tack. Har varit tvungen att sjukskriva mig nu pga det. Bandaget de satte på trillade av efter två timmar så jag fick fixa det själv. Kom tbx...

VIVECA MARIE K
Skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull

Det är så sorgligt att denna vårdcentral som för några år sedan var en så välkomnande, trevlig och välfungerande vårdcentral med massor av trevlig personal (som tyvärr alla verkar ha slutat) nu har blivit det rakt motsatta. Tycker så synd om denna stressade personal som idag måste jobba i dessa numera så tråkiga, ödsliga och själstomma rum.

Susanna Virginia P
Skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull

Jag kan rekommendera Helsa vårdcentral min husläkare förstår och tack alla andra läkare och ssk och uskor en lättakutmottagning finns ej på alla vårdcentraler där man är listad heller i Sthlm eller öppen mottagning för kurator samtal veckovis

Ulf Fredrik M
Skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull

Varning! Sämsta möjliga bemötande på alla sätt. Känns som de bara ska tjäna pengar. Underbemannade, skramliga möbler i hörnen, logga in själv på tangentbord (som alla ska skriva på med sina basilusker på händerna).

Åsa Kristina N
Skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull

Jag orkar inte skriva om hur det går till här för de har alla fel. Vad ni gör välj ett annat ställe om ni kan för det är stor varning här

Johannes L
Skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull

Riktigt obehagligt bemötande av läkaren idag, hon var otrevlig och dryg under hela besöket. Absolut sämsta läkaren jag träffat någonsin. Helt oförståeligt när jobbet handlar om att ta hand om människor och så är bemötandet så illa.

Linda Maria K
Skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull

Sitter en timme in i väntetid,, ännu inte i närheten, detta för att förnya ett recept: något de flesta vårdcentraler idag erbjuder digitalt via 1177/mina vårdkontakter. 28 patienter på en läkare och en sjuksköterska- de flesta måste av någon anledning träffa båda. Jag tar inte bara tid/plats från de som är akut sjuka och ökar onödig arbetsbörda på vårdcentralens personal. Jag riskerar också att bli sjuk för jag måste sitta bland människor som ev kan vara smittsamma- allt för att Helsan Hornstull ska få betalt för ett läkarbesök?

Marie U
Skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull

Det värsta jag varit med om. Otrevlig och inkompetent personal som skyller ifrån sig på varandra eller andra myndigheter. UNDVIK!

Cecilia Ö
Skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull

Har gått hit i över 6 år, tror det bytts namn och ägare i a f 2 ggr under den tiden och det har blivit sämre och sämre. De läkare jag haft har varit väldigt bra men organisationen brister totalt. Ofta ingen receptionist i kassan och man blir sen med att anmäla sig fast man är i god tid. Många i personalen är stressade, vissa gråtfärdiga, andra otrevliga. De gör så gott de kan men arbetsmiljön är fruktansvärd enligt min läkare som är den tredje i ordningen av de jag gått till som slutar- jag byter nu vc till hennes nya arbetsplats...

Helena W
Skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull

Varit i kontakt med vårdcentralen vid flera tillfällen för att få en faktura borttagen som är felaktig, fortfarande har inget blivit gjort som jag blivit lovad. Verkligen uruselt och så oseriöst att inte utföra det som en patient blir lovad samt att skicka ut felaktiga fakturor. Fakturan har nu gått till inkasso och varken jag eller inkassföretaget får svar på frågan om när de tänkt lösa ärendet. Skulle inte rekommendera vårdcentralen till ngn, har redan listat mig på en annan vårdcentral nu.

Bernt L
Skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull

Har varit på Hornstull vårdcentral och tagit prover. Döm om min förvåning när det dör upp en kackerlacka på labbet. Kändes väldigt konstigt och ohygieniskt. Undrar om det verkligen är OK att ha kackerlackor på en vårdcentral???

Anna N
Skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull

Otroligt dålig mottagning av receptionisten. Dessutom måste man vänta 10+Veckor för att träffa sin husläkare. Ett antal feldiagnos har vi också fått. Jag är verkligen ledsen - denna är, trotts allt, min lokal vårdcentral - men jag kan tyvärr inte rekommendera denna vårdcentral till någon. Själv kommer jag och min familj byta vårdcentralen.

Karin E
Skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull

Besök i slutet av augusti. En mkt sur, oengerad receptionist tog betalt. En stressad doktor som såg uppjagad och gråtfärdig ut tog emot 25 min sent. Bra vid besöket dock. Skickades till lab, som stänger 12, 11.45. När det till slut, efter 12, var min tur var sköterskan sammanbiten, stressad och gråtfärdig även hon. Det kändes som om hela mottagningen håller på att rasa ihop pga alldeles för mycket att göra. Kändes som om jag borde ta hand om dem eftersom de var så slutkörda. Började gå på denna vc för 7 år sedan och det...

Jonna V
Skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull

Beror väldigt mycket på vem du ha turen att få träffa. Vård ska inte vara ett lotteri.

Micke Ö
Skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull

Oengagerad och ointresserad läkare. Hon kollade klockan hela tiden och det stressade mig. Kände mig ifrågasatt.