Helsa Vårdcentral Hornstull

Läs vad 14 kunder tycker om Helsa Vårdcentral Hornstull

• VIVECA MARIE K

2020-01-13

VIVECA MARIE K skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull
    Det är så sorgligt att denna vårdcentral som för några år sedan var en så välkomnande, trevlig och välfungerande vårdcentral med massor av trevlig personal (som tyvärr alla verkar ha slutat) nu har blivit det rakt motsatta. Tycker så synd om denna stressade personal som idag måste jobba i dessa numera så tråkiga, ödsliga och själstomma rum. Läs mer
  • 2019-09-17

Susanna Virginia P skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull
    Jag kan rekommendera Helsa vårdcentral min husläkare förstår och tack alla andra läkare och ssk och uskor en lättakutmottagning finns ej på alla vårdcentraler där man är listad heller i Sthlm eller öppen mottagning för kurator samtal veckovis Läs mer
  • 2019-09-13

Ulf Fredrik M skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull
    Varning! Sämsta möjliga bemötande på alla sätt. Känns som de bara ska tjäna pengar. Underbemannade, skramliga möbler i hörnen, logga in själv på tangentbord (som alla ska skriva på med sina basilusker på händerna). Läs mer
  • 2019-09-12

Åsa Kristina N skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull
    Jag orkar inte skriva om hur det går till här för de har alla fel. Vad ni gör välj ett annat ställe om ni kan för det är stor varning här Läs mer
  • Johannes L

2019-05-24

Johannes L skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull
    Riktigt obehagligt bemötande av läkaren idag, hon var otrevlig och dryg under hela besöket. Absolut sämsta läkaren jag träffat någonsin. Helt oförståeligt när jobbet handlar om att ta hand om människor och så är bemötandet så illa. Läs mer
  • 2019-05-06

Linda Maria K skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull
    Sitter en timme in i väntetid,, ännu inte i närheten, detta för att förnya ett recept: något de flesta vårdcentraler idag erbjuder digitalt via 1177/mina vårdkontakter. 28 patienter på en läkare och en sjuksköterska- de flesta måste av någon anledning träffa båda. Jag tar inte bara tid/plats från de som är akut sjuka och ökar onödig arbetsbörda på vårdcentralens personal. Jag riskerar också att bli sjuk för jag måste sitta bland människor som ev kan vara smittsamma- allt för att Helsan Hornstull ska få betalt för ett läkarbesök? Läs mer
  • Marie U

2019-02-08

Marie U skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull
    Det värsta jag varit med om. Otrevlig och inkompetent personal som skyller ifrån sig på varandra eller andra myndigheter. UNDVIK! Läs mer
  • Cecilia Ö

2019-01-29

Cecilia Ö skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull
    Har gått hit i över 6 år, tror det bytts namn och ägare i a f 2 ggr under den tiden och det har blivit sämre och sämre. De läkare jag haft har varit väldigt bra men organisationen brister totalt. Ofta ingen receptionist i kassan och man blir sen med att anmäla sig fast man är i god tid. Många i personalen är stressade, vissa gråtfärdiga, andra otrevliga. De gör så gott de kan men arbetsmiljön är fruktansvärd enligt min läkare som är den tredje i ordningen av de jag gått till som slutar- jag byter nu vc till hennes nya arbetsplats då jag är så nöjd med henne som läkare. Lokalerna är slitna. Det är svårt att få tider på flera månader hos vissa av läkarna. Rekommenderas icke. Jag åker hellre till andra sidan stan är går hit. Läs mer
  • Helena W

2018-12-14

Helena W skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull
    Varit i kontakt med vårdcentralen vid flera tillfällen för att få en faktura borttagen som är felaktig, fortfarande har inget blivit gjort som jag blivit lovad. Verkligen uruselt och så oseriöst att inte utföra det som en patient blir lovad samt att skicka ut felaktiga fakturor. Fakturan har nu gått till inkasso och varken jag eller inkassföretaget får svar på frågan om när de tänkt lösa ärendet. Skulle inte rekommendera vårdcentralen till ngn, har redan listat mig på en annan vårdcentral nu. Läs mer
  • 2018-12-07

Bernt L skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull
    Har varit på Hornstull vårdcentral och tagit prover.
    Döm om min förvåning när det dör upp en kackerlacka på labbet.
    Kändes väldigt konstigt och ohygieniskt.
    Undrar om det verkligen är OK att ha kackerlackor på en vårdcentral??? Läs mer
  • 2018-11-16

Anna N skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull
    Otroligt dålig mottagning av receptionisten. Dessutom måste man vänta 10+Veckor för att träffa sin husläkare. Ett antal feldiagnos har vi också fått. Jag är verkligen ledsen - denna är, trotts allt, min lokal vårdcentral - men jag kan tyvärr inte rekommendera denna vårdcentral till någon. Själv kommer jag och min familj byta vårdcentralen. Läs mer
  • 2018-10-10

Karin E skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull
    Besök i slutet av augusti. En mkt sur, oengerad receptionist tog betalt. En stressad doktor som såg uppjagad och gråtfärdig ut tog emot 25 min sent. Bra vid besöket dock. Skickades till lab, som stänger 12, 11.45. När det till slut, efter 12, var min tur var sköterskan sammanbiten, stressad och gråtfärdig även hon. Det kändes som om hela mottagningen håller på att rasa ihop pga alldeles för mycket att göra. Kändes som om jag borde ta hand om dem eftersom de var så slutkörda. Började gå på denna vc för 7 år sedan och det var så totalt annorlunda då. En lugn och fin stämning. Nu ser också lokalerna slitna ut. Läs mer
  • Jonna V

2018-08-07

Jonna V skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull
    Beror väldigt mycket på vem du ha turen att få träffa. Vård ska inte vara ett lotteri. Läs mer
  • Micke Ö

2018-06-18

Micke Ö skrev om Helsa Vårdcentral Hornstull
    Oengagerad och ointresserad läkare. Hon kollade klockan hela tiden och det stressade mig.
    Kände mig ifrågasatt. Läs mer