Mycket nöjd! Trevlig personal och smidigt bokningsförfarande! Och så blev det skinande rent.
Hemfrid Stockholm
About company
Välkommen till Hemfrid Stockholm! I vår värld är det detaljerna som gör skillnaden. Oavsett om du har regelbunden hemstädning, bokar en flyttstädning eller en fönsterputs kan du lita på att vi levererar högsta möjliga kvalitet. Vårt team består av noggrant utvalda och utbildade medarbetare som är lika passionerade som de är...
3197 omdömen om Hemfrid Stockholm
Sedan starten hos Reco 2016
Har varit lite upp och ner i höst. Väldigt bra i våras och den sista städningen vi hade.
bra bemött bra fönsterputs kommer använda er igen
Med min ordinarie städerska fungerar det bra, men när hon inte kan blir det lite otydligt runt administrationen.
Hej Karin! Tack för att du delar med dig, det betyder mycket för oss att få höra både det som fungerar bra och det som kan bli bättre. Det hjälper oss att bli bättre! Vad fint att du är nöjd med din ordinarie Hemfridare och hemstädning i Stockholm! Samtidigt förstår vi att det kan kännas otydligt när vikarie behövs, och det vill vi gärna förbättra. Vi tar med oss din feedback internt så att kommunikationen kring ersättare blir tydligare framöver. Om du vill att vi följer upp mer specifikt kring ditt upplägg är du varmt...
Fick hjälp med storstädning och var mycket nöjd
Hej Eva! Tack för din fina återkoppling! Vad härligt att höra att din storstädning i Stockholm blev lyckad och att du är nöjd med resultatet, det gläder oss! Tack för att du valde Hemfrid, varmt välkommen igen när du behöver oss! Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Jag beställde en storstädning av min lägenhet och det kom tre glada, trevliga och hjälpsamma unga människor. Jag upplevde att de var noggranna och gjorde rent i alla skrymslen och vrår. Det luktade så rent när de lämnade och jag är väldigt nöjd! Tack! Stina
Hej Stina! Stort tack för din fina recension! Vad härligt att höra att du är nöjd din storstädning i Stockholm och att vårt team gjorde ett noggrant jobb i hela hemmet. Doften av nystädat och känslan av rent överallt är svårslagen, vi är glada att vi leverera just det! Tack för att du valde oss och varmt välkommen igen! Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Från första början med kontakten har allt varit mkt bra. Välordnat med städ material som levererades vid dörren. Min kontaktperson förklarade noggrant hur och när allt skulle börja. Beställde både städning och fönsterputs. Båda personerna som kom var trevliga och diskreta, och viktigast av allt mkt mkt kompetenta och noggranna. Är mkt nöjd och ser redan fram mot nästa städning. MVH Britt Holmqvist
Hej Britt! Tack snälla Britt för din fantastiskt fina recension! Det gläder oss verkligen att höra att både bemötandet, planeringen och utförandet motsvarade dina förväntningar, och att både städningen och fönsterputsningen blev så bra. Att du känner dig trygg, väl informerad och nöjd med resultatet betyder mycket för oss. Vi ser fram emot att få ta hand om ditt hem även framöver. Stort tack för ditt förtroende! Ha en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Min mamma blev mycket nöjd med resultatet och Vasiliev gjorde ett bra jobb och var dessutom trevlig.
Hej Hjördis! Tack för den fina återkopplingen! Vad härligt att höra att din mamma blev så nöjd och att Vasiliev levererade både ett bra resultat och ett trevligt bemötande. Det uppskattar vi verkligen. Varmt tack för att ni valde oss! Ha en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Hej Det blev så rent och fint i hemmet. Några fel blev det också. En duschhylla lossnade. Skrap i keramiken i ett handfat i badrummet och trasrester i duchmunstycken. Tråkigt nog svarar hemfrid bara - så rolig att du är nöjd, fast jag klagat på dessa saker. Kommer ni höra ev er till mig?
Hej Anne! Tack för att du berättar! Vi är ledsen att du fått den upplevelsen. Så ska det absolut inte vara. När något går sönder eller inte blir rätt är det viktigt för oss att ta ansvar, följa upp och återkoppla ordentligt. Självklart ska du bli kontaktad och få hjälp. Jag rekommenderar att du hör av dig direkt till vårt kundteam så vi kan hantera ärendet på 010-555 85 00 eller info@hemfrid.se. Ha en fin fortsättning på dagen! Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Trevlig personal, duktiga på sitt jobb
Hej Josefin! Tack snälla för din fina recension! Vad roligt att höra att du är nöjd med både bemötandet och arbetet. Vi uppskattar verkligen att du tog dig tid att lämna ett omdöme och ser fram emot att fortsätta hjälpa dig framöver! Önskar dig en fin fortsättning på dagen! Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Rengöring av glasväggar i dusch dåligt gjort. I övrigt är jag nöjd med städningen.
Hej Arne! Stort tack för att du delar med dig! Vad bra att du i stort är nöjd med städningen! Vi tar till oss av din feedback kring glasväggarna i duschen. Det ska självklart vara ordentligt gjort! Tack igen för ditt omdöme, det betyder mycket och hjälper oss att bli bättre. Önskar dig en fin fortsättning på dagen! Vänliga hälsingar, Moa på Hemfrid
Trevlig och duktig fönsterputsare som fixade mina gamla knepiga fönster och snabbt gick det. Dessutom verkar dom ha justa arbetsvillkor.
Hej Karin! Tack för din varma recension! Vad härligt att höra att fönsterputsningen gick smidigt även med äldre och lite knepigare fönster. Det betyder mycket för oss att du uppskattar både arbetet och att vi värnar om goda villkor för våra medarbetare. Våra anställda är vår ryggrad, och vi tar stolthet i att kunna erbjuda hållbara anställningsvillkor och hög sysselsättningsgrad - det är en av våra viktigaste prioriteringar. Önskar dig en fin fortsättning på dagen! Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Smidigt att boka Putsaren kom på utsatt tid. Mycket trevlig person. Putsaren jobbade effektivt, på lite komplicerade gamla fönster. Mycket bra resultat, vilket blev än tydligare följande dag då solen sken in.
Hej Eva! Stort tack för din fina recension! Vad härligt att höra att bokningen gick smidigt och att du är nöjd med din fönsterputs. Ett extra plus att resultatet stod sig även i solskenet, då syns verkligen skillnaden. Vi uppskattar att du delar med dig! Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Så fint städat och min pappa på 82 år fick rent på platser han inte når till eller klarar att städa på egen hand. Han är så glad över att fotografierna på barn och barnbarn nu är dammfria och upputsade. Så väl värt.
Hej Amanda! Tack för din varma recension! Det betyder mycket att höra att din pappa fått den hjälp han behöver och att resultatet gjorde honom glad. Precis så vill vi att våra tjänster ska kännas. Stort tack för förtroendet! Önskar dig en fin fortsättning på dagen! Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Bra samarbete mellan de som utför städningen! Snabbhet och skicklighet är en bra combo!
Hej Anna! Stort tack för din fina recension! Vad härligt att höra att du uppskattar både samarbetet i teamet och kvaliteten på arbetet. Effektivitet i kombination med skicklighet är precis den nivå vi strävar efter, därför betyder din feedback extra mycket. Tack för att du valt oss! Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Tidspassningen var utmärkt . Kom på utsatt tid vilket är viktigt för mig. Huset såg ” genomstädat ” ut. Saknar dock den fräscha ” ajaxdoften”. Era produkter är ju doftlösa. Trevlig personal. Bra allt igenom.
Hej Susanne! Tack snälla för att du delar med dig! Vad härligt att höra att tidspassningen och städresultatet motsvarade dina förväntningar, och att bemötandet kändes trevligt. Vi tar med oss av din feedback kring doftupplevelsen. Stort tack igen för ditt omdöme och varmt välkommen nästa gång! Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Jag är mycket nöjd med storstädningen inklusive fönsterputsning. Det var en fröjd att komma hem till ett skinande rent hem och särskilt med tanke på de mer svår åtkomliga ställena som ovan köksskåp och garderober. De som städade gav ett väldigt trevligt intryck och var angelägna om att göra ett bra arbete samt att jag skulle bli nöjd med resultatet.
Hej Maria! Tusen tack för din fina recension! Vad härligt att höra att både storstädningen och fönsterputsningen gav precis det resultat du önskade. Att få komma hem till ett riktigt skinande hem, även på de där svåråtkomliga ställena är något vi verkligen strävar efter. Vi blir också extra stolta över att teamet upplevdes som trevligt och engagerat i att du skulle bli helt nöjd. Stort tack för att du valde Hemfrid! Vi ser fram emot att hjälpa dig igen. Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Trevligt bemötande. Beställt flyttstädning. Behövde hjälp med extra fönsterputs på en balkong och det utfördes. Hade kvar lite möbler i lägenheten och det fungerade bra ändå. Ugnen och micron blev mycket fint rengjorda. Slutresultatet var så bra. Är mycket nöjd.
Hej Elisabeth! Tack för att du delar din upplevelse! Vad härligt att höra att bemötandet var trevligt och att flyttstädningen, inklusive den extra fönsterputsen på balkongen, fungerade så bra. Det gläder oss också att rengöringen av ugn och micro blev riktigt fin och att slutresultatet motsvarade dina förväntningar, även med lite möbler kvar i lägenheten. Stort tack för ditt förtroende och för att du valde oss! Önskar dig en fin fortsättning på dagen! Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Vi har en underbar hjälp med vår städning Termine är en riktig pärla och hjälper oss med all städning vi behöver.
Hej Birgitta! Tack för din fina recension! Vad härligt att höra att Termine betyder så mycket för er och att hon gör ett sånt bra jobb. Vi uppskattar verkligen att ni delar med er! Ha en fin fortsättning på dagen! Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Marta är grym. Alltid lika roligt att komma hem när hon har varit här. Super rent på alla ställen där hon ska städa, fixar det där lilla extra om det finns några minuter över (vika ändarna på toarullarna tex).
Hej Jakob! Tack så mycket för din härliga recension! Vad roligt att höra att du är så nöjd med Marta och hennes noggrannhet, och det där lilla extra som gör skillnaden. Vi uppskattar verkligen att du delar med dig, stort tack! Önskar dig en fin fortsättning på dagen! Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Fönsterputs. Trevligt bemötande. Snabbt professionellt utfört. Rent och fint efteråt. Skönt med samma återkommande fönsterputsare som känner till huset. Men vi håller inte med om arbetarnas arbetsvillkor.
Hej Viveca! Tack för din feedback och för att du delar både det positiva och det du känner oro kring. Vad fint att höra att du är nöjd med resultatet och bemötandet, och vi uppskattar verkligen att du tar upp frågan om arbetsvillkor. Våra medarbetare är kärnan i allt vi gör - genom att sätta dem i första rummet vet vi att vi i gengäld får engagerade, dedikerade och kompetenta medarbetare. Därför är det självklart för oss att ha kollektivavtal, fasta anställningar, högre löner än avtalad lägsta lön, friskvårdsbidrag och...
Jag bokade en storstädning med Hemfrid för att underlätta inför att en vän skulle komma och hälsa på, men det blev istället en stressig och dyr upplevelse. Under städningen började handfatet i badrummet läcka – något som aldrig hade varit ett problem tidigare. Jag lyckades tillfälligt fixa det själv, men efter att de fortsatte städa började det läcka igen och blev obrukbart. Städarna tog inget ansvar, och jag fick själv boka en akut rörmokare, vilket kostade ungefär lika mycket som själva städningen. Som om inte det var...
Hej Monika, Tack för att du delar med dig av din upplevelse , vi förstår att det här blev både stressigt och frustrerande, särskilt när syftet var att underlätta inför besök. Så ska det självklart inte gå till. Vi vill gärna titta närmare på vad som hänt och se hur vi kan rätta till det. Skicka gärna ett mejl till info@hemfrid.se eller ring oss på 010-555 85 00, så följer vi upp detta tillsammans med ansvarig avdelning. Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Över vår höga förväntan. Fantastiskt fin storstädning med fönsterputs tack vare duktig personal.
Hej Staffan! Wow tack för din fina recension! Vi strävar alltid efter att leverera högsta möjliga kvalitet och service, så det betyder mycket för oss att du blev så pass nöjd med din storstädning och fönsterputs. Önskar dig en fin fortsättning på dagen! Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Blev så glad när jag kom hem. Allt glänste så fint. Inga starka kemikalier dofter utan neutralt. Var nöjd med min städare ❤️ trevlig och artig. Jag har städning en gång i månaden.
Hej Susanne! Tack så mycket för din fina recension! Vad härligt att höra att du blev så nöjd när du kom hem – både med resultatet och din städares bemötande. Vi strävar alltid efter att leverera högsta möjliga kvalitet och service, så det betyder mycket för oss att du är nöjd! Tack igen för att du tog dig tid att lämna ett omdöme, det uppskattas verkligen! Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Mycket artiga, vänliga och respektfulla som kom och städade. Lyssnade och tog till sig instruktioner. Kändes tryggt och professionellt! Mycket bra gjort och jag är mycket mycket nöjd!
Hej Maria! Tack så mycket för din varma och fina recension! 💙 Vad roligt att höra att du upplevde städningen som trygg, professionell och väl utförd. Vi för vidare dina uppskattande ord inom organisationen – det betyder mycket för oss! Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Blivit lurad på priset.Kostar 2000 kr för 2,5 städning varannan vecka.Ifrågasätter,vad som gör dom mer proffsiga än någon annan städfirma.Vilket dom inte är.När dom tar detta hutlösa pris.Får inga svar.Sista städning,slarvigt rengjort badrum,under säng och soffa.Bad dom vara mer noggranna,då jag har kvalsterallergi.Kontaktperson dålig information vad som gäller.Städerska fick sms under städningen flera ggr.Irriterande då det lät hela tiden.Informerade Hemfrid.Varning för detta städföretag.Välj ett annat.
Flyttstädning Flyttade in i en lgh på 52 kvm. Lister fulla med damm. Smulor i springor mellan spis och diskbänk. Ingrodd smuts i samtliga lådor samt synliga fläckar o rester på kylskåp, skåpluckor, väggar och eluttag mm i samtliga rum. Alla element smutsiga både damm och ingrodd smuts. ingrodd smuts och damm i fönsternischer, ledningar i lgh och smutsiga fönster både mellan glasen och utanpå. Min vardagsstädning är bättre än detta. Hade jag jobbat som anställd eller chef på detta företag så hade jag skämts. Ingenting ordentligt...
Tyvärr inte godkänd flyttstädning. Både fettfläckar, kalkavlagringar och inte ens rört avloppet i duschen. Även skitiga fogar i duschen. Riktigt dåligt. Bad dem till och med att komma tillbaka men blev ej bättre. UNDVIK!
Hej Daniel, Det är verkligen tråkigt att höra att flyttstädningen inte motsvarade dina förväntningar, särskilt när vi dessutom fått möjlighet att åtgärda men inte lyckats förbättra resultatet. Det är absolut inte så vi vill att det ska kännas som kund hos oss. Vi vill gärna följa upp detta med dig för att förstå mer och se om vi kan hitta en lösning. Hör gärna av dig till oss på 010-555 85 00 eller info@hemfrid.se så tar vi det vidare direkt. Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Tidigarna ägarna av vår lägenhet anlitade Hemfrid för flyttstäd. Lägenheten är inte flyttstädad utan genomgående väldigt slarvigt städad med smuts kvar i lådor, skåp, många fläckar i och runt lådor. Vattenlås hade inte rengjorts, inte tvättmaskiner, det fanns fläckar på synliga ytor. Vi hade hunnit städa om halva lägenheten när hemfrid kom och städade om. Jag kollade snabbt och godkände för jag var stressad. När jag dagen efter kollade närmare såg jag att det fortfarande var kvar synlig smuts, smutsiga lister mm. Vi...
Hej Amanda, Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi förstår verkligen din frustration, en flyttstädning ska självklart vara noggrant utförd så att både nya och gamla boende känner sig trygga med resultatet. Att du upplever att städningen var slarvig och att ni själva fick göra mycket efteråt är inte i linje med den kvalitet vi vill leverera. Vi tar till oss din feedback och kommer se över hur vi kan förhindra att något liknande händer igen. Det är viktigt för oss att du som kund känner att du får det du betalar...
Varning till blivande kunder – otydligt avtal och tveksam fakturering Vi avbokade vår hemstäd den 4 augusti och förväntade oss att den sista debiteringen skulle gälla fram till 4 september, vilket är rimligt med tanke på att det är en (1) månads uppsägningstid enligt deras villkor. Men Hemfrid tolkar det som ”kalendermånad + en månad”, vilket innebär att vi nu debiteras ända fram till 30 september, trots att vi inte har några fler tillfällen inbokade – och inte heller bett om det. Detta nämns mycket undangömt i deras villkor...
Hej Ali, Tack för att du delar med dig av din erfarenhet. Vi förstår att både upplevelsen kring uppsägningstiden och faktureringen, samt den varierande kvaliteten på städningen, skapat frustration. Vi vill självklart vara så tydliga som möjligt med våra villkor, och tar till oss din feedback om att vi kan förbättra informationen så att inga missförstånd uppstår. När det gäller kvaliteten på städningen är det viktigt för oss att du som kund alltid ska känna förtroende och få den service du förväntar dig. Vi tar vidare...
Anlitade dem vid två tillfällen. Båda gånger hade de sönder saker som de ej stod för kostnaden att åtgärda alt kompenserade mig ej. Sista gången använde personal mitt hem till att sminka sig inför privat utgång. Stank parfym! Inte ok då det finns många människor med allergier.
Hej Carin, Tack för att du tog dig tid att lämna din feedback. Det är väldigt tråkigt att höra och det du beskriver är inte den nivå av service som vi strävar efter. Vi skulle gärna höra mer om ditt ärende, samt hur vi kan förbättra din upplevelse av oss. Om du har möjlighet får du gärna höra av dig till info@hemfrid.se eller på 010 555 85 00 . Tack på förhand, önskar dig en fin dag! Moa på Hemfrid.
VARNING – Undvik Hemfrid om du vill slippa problem! Jag anlitade Hemfrid för flyttstädning 2025-04-29. När jag kom hem efteråt möttes jag av att ugnsdörren låg lös på golvet och glasfronten hade lossnat. Ingen information om detta hade lämnats av städteamet. Jag kontaktade Hemfrid direkt och de svarade att de beklagade skadan de orsakat, men att det inte skulle gå att laga den i tid innan min nya hyresgäst flyttade in. De lovade dock skriftligen att skadan skulle åtgärdas “så snart som möjligt”. När jag ifrågasatte varför...
Hej Victor, Vi är verkligen ledsna över det som inträffade och beklagar att din upplevelse med oss blev så negativ. Det är självklart inte så vi vill att någon av våra kunder ska känna sig efter att ha anlitat Hemfrid. Vi har tagit del av dina synpunkter kring skadan på ugnen och den efterföljande kommunikationen, och vi förstår att du känner dig besviken över hur ärendet hanterades. Även om vi försökt hitta en lösning utifrån de förutsättningar som fanns, ser vi att vi hade kunnat vara tydligare och mer tillmötesgående...
Vi beställde storstädning med ugnsrengöring och fönster rengöring inför visning av lägenheten för försäljning. Ifrån ugsrengöringen fick vi ett stort urblekt fläck under ugnen på trägolvet och en likadan på andra sidan på sisal mattan. Detta fick vi 15% avdrag för. Städning var halvdant gjort och vi var tvungna att städa mycket själva som dom missat efter att dom varit här. Fönsterputsaren kunde inte få upp våra innerfönsterbågar att göra rent emellan utan det fick vi göra själva i efterhand detta fick vi 15% avdrag för...
Hej Kristine, Det var verkligen tråkigt att höra om din upplevelse. Vi ber om ursäkt för de besvär eller olägenheter som detta kan ha orsakat dig. Kontakta oss gärna på 010 55 85 00 eller info@hemfrid.se så att vi kan ta ditt ärende vidare. Med vänlig hälsning, Moa på Hemfrid
De förra ägarna av vårt hus använde sig av Hemfrid när de skulle flytta. Städbolaget hade gjort ett riktigt kasst jobb. Kändes inte som en flyttstädning utan en väldigt ytlig vardagsstädning. Det fanns smulor kvar i lådor, många fläckar i och runt draglådor, filtret i torktumlaren hade de inte ens rört så det var full av ludd, tvättmaskinen hade de inte heller rört, den var full av tvättmedelrester. Längs fönster och dörrkarmar var det smutsigt, inga vattenlås hade rengjorts, det fanns fläckar på golv och ytor, ugnarna var...
Horribel tjänst. Håll er långt borta från hemfrid. Lurar sina kunder med en timbank där de döljer kostnader de myglar med, ex lägger på extra städtimmar utan att meddela sen när kontraktet sägs upp och så tar de betalat flera år efter för något man aldrig var medveten om att man gått med på. Extremt dålig städning, lämnar trasor överallt, håller inte tiderna, damm på massor med ytor trots flera tillsägelser. Det sämsta städföretaget i Sverige.
Repade sönder min dyra TV under flytten och vägrade ersätta eller kompensera något för detta trots att jag valde hemfrid istället för ett mindre företag för just denna anledning, ville ha tryggheten och betalade premium för det. Kändes som att supporten antog att jag repat min dyra TV för skojs skull. I slutändan tar de premiumpris i sken av att ha försäkringar och skydd men inget av detta gäller om det inte är de själva som till 100% packar din flytt. Jag orkar inte tjafsa med er, ta mina pengar. Men ni kommer aldrig ha mig som kund igen
Dålig erfarenhet. Bokat fönsterputs genom Hemfrids kampanj, långt i förväg. Fick sms dagen innan att vi kommer kl 09:00 inom avtalat tidsintervall mellan 09:00 och ca 12:00 på förmiddagen, men INGEN dyker upp. Ringer jouren, där jag får svar att ingen skickat min bokning till schemaläggningen, trots att de ser min bokning.
Flyttstädningen såg ytligt bra ut så jag släppte iväg städarna. Men i solljuset såg jag sen golvet: det var fuktigt när jag kom, så de har antagligen släpat en fuktig trasa över det, men det är en hel del vattenfläckar och annat som syns i ljus, och känns med fingrarna. Inte rent alltså. Då tittade jag runt lite, samma sak med snickerier, här har man _inte_ torkat med fuktig trasa, då jag hittade flera fläckar ock prickar som lätt togs bort med två halvslappa gnugg med nästan torr trasa, dåligt. Vidare fanns flertalet prickar...
Hej Kjell, Tack för din feedback, även om det är tråkigt att höra att din upplevelse med oss inte levde upp till dina förväntningar. Vi ber om ursäkt för de besvär eller olägenheter som detta kan ha orsakat dig. Vi är alltid angelägna om att förbättra vår service och ta till oss av all feedback. Vi skulle därför gärna höra mer om dina erfarenheter och hur vi kan göra det rätt för dig. Om du har möjlighet att kontakta oss på info@hemfrid.se eller 010 555 85 00 så skulle vi vara väldigt tacksamma. Med vänliga hälsningar, Johan på Hemfrid
Jag använde er för första gången för att få hjälp med att putsa fönster. Wow vad bra det blev. Personen var noga och gjorde ett fantastisk jobb. Kommer garanterat använda er fler gånger
Hej Peter, Wow, tack så mycket för din recension! Det gläder oss verkligen att höra att du är nöjd med våra tjänster och att vi har kunnat leverera det du förväntade dig. Vi gör alltid vårt yttersta för att ge våra kunder en enastående service och vi vill att du ska veta att din feedback betyder mycket för oss och hjälper oss att fortsätta förbättra våra tjänster. Tack igen för din tid och för att du valde Hemfrid. Vänliga hälsningar, Johan på Hemfrid
Beställer fönster puts kl 12. Det betydar att fönsterputsaren kommer mellan 12-16, och dyker upp kl 13, utan redskap! Det är nämligen så att Hemfrids fönsterputsare åker kommunalt och sedan kommer de förbi med redskap. Så fönsterputsaren hänger i vår lägenhet utan att ha någonting att göra! När redskapen kommer, misslyckas fönsterputsaren att putsa de övre fönstren, fastän det finns en stege tillgänglig. När det halvdanna jobbet var klart lämnas stegen i trapphuset vilket är en brandfara.
Hej Carl Max, Vad tråkigt att höra att vi inte har levt upp till dina förväntningar. Kontakta oss gärna på 010 55 85 00 eller info@hemfrid.se så att vi kan ta ditt ärende vidare. Med vänlig hälsning, Johan på Hemfrid
Använde Hemfrid för en flyttstädning. Enkel beställning, väl utfört arbete och snabb återkoppling på mail! 5/5!
Hej Max Per Hans! Vad roligt att höra att du är nöjd med våra tjänster! Vi strävar alltid efter att leverera högsta kvalitet och service, så det är väldigt kul att höra att vi uppfyllt dina förväntningar. Tack för att du tog dig tid att lämna en recension! Vänliga hälsningar, Johan på Hemfrid
Kan tyvärr verkligen inte rekommendera denna tjänst. Dyrt, inget av det vi blev lovade under intro-mötet blev gjort, när man kommer hem står saker helt huller om buller (fastän de med glädje hävdat att de är experter på att organisera och att det ingår i tjänsten). Räkna med att komma hem till ett halvrent, rörigt hem där vaser gått sönder, vätskor spillts ut på golven, använda skurtrasor tryckts in i garderob utan att vi vet om det vilket gör att de möglar och vi får kasta annat som låg i samma garderob, olika städare varje...
Hej Elin, Tack för din feedback, även om det är tråkigt att höra att din upplevelse med oss inte levde upp till dina förväntningar. Vi ber om ursäkt för de besvär eller olägenheter som detta kan ha orsakat dig. Vi är alltid angelägna om att förbättra vår service och ta till oss av all feedback. Vi skulle därför gärna höra mer om dina erfarenheter och hur vi kan göra det rätt för dig. Om du har möjlighet att kontakta oss på info@hemfrid.se eller 010 555 85 00 så skulle vi vara väldigt tacksamma. Med vänliga hälsningar, Johan på Hemfrid
Det började helt OK de första 2-3 månaderna och trots att en del städtillfällen bokades om med kort varsel var vi nöjda överlag. Sedan började det komma nya städare utan annan notifiering att vi själva fick titta i appen vem som skulle komma. Sen fick vi besked om att vår städare inte kunde komma längre och att vi kunde få städning på måndagar och av en annan städare. Varning: Hemfrid avtalar om abonnemang med timbank, dvs de fakturerar samma kostnad varje månad oavsett om de städat eller ej. Timbanken kan nyttjas till...
Hej Martin, Tack för din feedback, även om det är tråkigt att höra att din upplevelse med oss inte levde upp till dina förväntningar. Vi ber om ursäkt för de besvär eller olägenheter som detta kan ha orsakat dig. Vi är alltid angelägna om att förbättra vår service och ta till oss av all feedback. Vi skulle därför gärna höra mer om dina erfarenheter och hur vi kan göra det rätt för dig. Om du har möjlighet att kontakta oss på info@hemfrid.se eller 010 555 85 00 så skulle vi vara väldigt tacksamma. Med vänliga hälsningar, Johan på Hemfrid
Extremt dåligt kundservice. Byte hemfridare hela tiden utan att berätta i god tid
Hej Carlos! Tack för att du delade din feedback med oss. Vi beklagar att vi inte levde upp till dina förväntningar och att du inte hade den positiva upplevelse som vi strävar efter att leverera till våra kunder. Din feedback betyder mycket för oss och vi vill gärna ha möjlighet att rätta till situationen och förbättra din upplevelse med oss. Vänligen kontakta oss direkt på 010-555 85 00 eller info@hemfrid.se så att vi kan arbeta tillsammans för att lösa eventuella problem. Varma hälsningar, Johanna på Hemfrid
Duktig kille som jobbade intensivt med våra stora fönster trots att det var kallt ute. Riktigt bra resultat också.
Hej Ylva! Tack för din fantastiska recension! Det gläder oss verkligen att höra att du är nöjd med våra tjänster och att vi har kunnat uppfylla dina förväntningar. Din feedback är ovärderlig för oss och hjälper oss att fortsätta förbättra vår service. Tack för att du valde Hemfrid och för att du tog dig tid att lämna en recension. Vänliga hälsningar, Johanna på Hemfrid
Jättelätt att boka och fönsterputsaren kom precis i tid och utförde arbetet till vår fulla belåtenhet!
Tack Maud för din fina kommentar! Önskar dig en fin dag i solen, Med vänlig hälsning, Malou på maries
Jag tycker att personalens arbetsordning kan vara bättre. De ska Inte arbeta som rutinmässigt utan anpassar arbetet på hemmet och huset.
Stockholms sämsta städfirma. Alltid dåligt städat efter dom vart här. Inga förbättringar trots att jag påtalat detta flera gånger. Kastade soporna nere i parkeringsgaraget. Och på backen utanför. Avslutade med att slarva bort min hemnyckel. Som dom säger att dom lämnat tillbaka. Ingen nyckelkvittens. Ta ett annat företag.
Efter många år med Hemfrid är det dags att byta. Under flera år var vi mycket nöjda med vår städerska, men när hon slutade gick det utför. Vi har gett Hemfrid möjligheten att byta städare tre gånger nu, men då varje tillfälle varit ej godkänt har vi tröttnat. Deras städare slarvar. Orkar inte flytta på saker så dammet är kvar bakom. Missar områden såsom under diskstället och trappan! Stänger in katten trots anmärkning. Lämnat ytterdörren olåst. Kommer ofta försent eller stressar till nästa kund. Använder för mycket skurmedel...
De gjorde inte klart städningen. Ringde inte upp trots upprepade försök. Lämnade inga besked. Det som skulle tagit en dag blev för oss tre förlorade arbetsdagar.
Hej Malin, vad tråkigt att höra att städningen inte gjordes klart, du får gärna kontakta oss på privat@maries.se så lovar vi att återkomma inom en arbetsdag. Med vänlig hälsning, Malou på maries