Hemfrid Stockholm

En del av Hemfrid www.hemfrid.se
  • Badge2022
3 161
4.1

Välkommen till Hemfrid Stockholm! I vår värld är det detaljerna som gör skillnaden. Oavsett om du har regelbunden hemstädning, bokar en flyttstädning eller en fönsterputs kan du lita på att vi levererar högsta möjliga kvalitet. Vårt team består av noggrant utvalda och utbildade medarbetare som är lika passionerade som de är...

3161 omdömen om Hemfrid Stockholm

Kjell A
Skrev om Hemfrid Stockholm

Flyttstädningen såg ytligt bra ut så jag släppte iväg städarna. Men i solljuset såg jag sen golvet: det var fuktigt när jag kom, så de har antagligen släpat en fuktig trasa över det, men det är en hel del vattenfläckar och annat som syns i ljus, och känns med fingrarna. Inte rent alltså. Då tittade jag runt lite, samma sak med snickerier, här har man _inte_ torkat med fuktig trasa, då jag hittade flera fläckar ock prickar som lätt togs bort med två halvslappa gnugg med nästan torr trasa, dåligt. Vidare fanns flertalet prickar...

Svar från Hemfrid Stockholm

Hej Kjell, Tack för din feedback, även om det är tråkigt att höra att din upplevelse med oss inte levde upp till dina förväntningar. Vi ber om ursäkt för de besvär eller olägenheter som detta kan ha orsakat dig. Vi är alltid angelägna om att förbättra vår service och ta till oss av all feedback. Vi skulle därför gärna höra mer om dina erfarenheter och hur vi kan göra det rätt för dig. Om du har möjlighet att kontakta oss på info@hemfrid.se eller 010 555 85 00 så skulle vi vara väldigt tacksamma. Med vänliga hälsningar, Johan på Hemfrid

Peter B
Skrev om Hemfrid Stockholm

Jag använde er för första gången för att få hjälp med att putsa fönster. Wow vad bra det blev. Personen var noga och gjorde ett fantastisk jobb. Kommer garanterat använda er fler gånger

Svar från Hemfrid Stockholm

Hej Peter, Wow, tack så mycket för din recension! Det gläder oss verkligen att höra att du är nöjd med våra tjänster och att vi har kunnat leverera det du förväntade dig. Vi gör alltid vårt yttersta för att ge våra kunder en enastående service och vi vill att du ska veta att din feedback betyder mycket för oss och hjälper oss att fortsätta förbättra våra tjänster. Tack igen för din tid och för att du valde Hemfrid. Vänliga hälsningar, Johan på Hemfrid

Carl Max E
Skrev om Hemfrid Stockholm

Beställer fönster puts kl 12. Det betydar att fönsterputsaren kommer mellan 12-16, och dyker upp kl 13, utan redskap! Det är nämligen så att Hemfrids fönsterputsare åker kommunalt och sedan kommer de förbi med redskap. Så fönsterputsaren hänger i vår lägenhet utan att ha någonting att göra! När redskapen kommer, misslyckas fönsterputsaren att putsa de övre fönstren, fastän det finns en stege tillgänglig. När det halvdanna jobbet var klart lämnas stegen i trapphuset vilket är en brandfara.

Svar från Hemfrid Stockholm

Hej Carl Max, Vad tråkigt att höra att vi inte har levt upp till dina förväntningar. Kontakta oss gärna på 010 55 85 00 eller info@hemfrid.se så att vi kan ta ditt ärende vidare. Med vänlig hälsning, Johan på Hemfrid

Max Per Hans H
Skrev om Hemfrid Stockholm

Använde Hemfrid för en flyttstädning. Enkel beställning, väl utfört arbete och snabb återkoppling på mail! 5/5!

Svar från Hemfrid Stockholm

Hej Max Per Hans! Vad roligt att höra att du är nöjd med våra tjänster! Vi strävar alltid efter att leverera högsta kvalitet och service, så det är väldigt kul att höra att vi uppfyllt dina förväntningar. Tack för att du tog dig tid att lämna en recension! Vänliga hälsningar, Johan på Hemfrid

Elin S
Skrev om Hemfrid Stockholm

Kan tyvärr verkligen inte rekommendera denna tjänst. Dyrt, inget av det vi blev lovade under intro-mötet blev gjort, när man kommer hem står saker helt huller om buller (fastän de med glädje hävdat att de är experter på att organisera och att det ingår i tjänsten). Räkna med att komma hem till ett halvrent, rörigt hem där vaser gått sönder, vätskor spillts ut på golven, använda skurtrasor tryckts in i garderob utan att vi vet om det vilket gör att de möglar och vi får kasta annat som låg i samma garderob, olika städare varje...

Svar från Hemfrid Stockholm

Hej Elin, Tack för din feedback, även om det är tråkigt att höra att din upplevelse med oss inte levde upp till dina förväntningar. Vi ber om ursäkt för de besvär eller olägenheter som detta kan ha orsakat dig. Vi är alltid angelägna om att förbättra vår service och ta till oss av all feedback. Vi skulle därför gärna höra mer om dina erfarenheter och hur vi kan göra det rätt för dig. Om du har möjlighet att kontakta oss på info@hemfrid.se eller 010 555 85 00 så skulle vi vara väldigt tacksamma. Med vänliga hälsningar, Johan på Hemfrid

Martin M
Skrev om Hemfrid Stockholm

Det började helt OK de första 2-3 månaderna och trots att en del städtillfällen bokades om med kort varsel var vi nöjda överlag. Sedan började det komma nya städare utan annan notifiering att vi själva fick titta i appen vem som skulle komma. Sen fick vi besked om att vår städare inte kunde komma längre och att vi kunde få städning på måndagar och av en annan städare. Varning: Hemfrid avtalar om abonnemang med timbank, dvs de fakturerar samma kostnad varje månad oavsett om de städat eller ej. Timbanken kan nyttjas till...

Svar från Hemfrid Stockholm

Hej Martin, Tack för din feedback, även om det är tråkigt att höra att din upplevelse med oss inte levde upp till dina förväntningar. Vi ber om ursäkt för de besvär eller olägenheter som detta kan ha orsakat dig. Vi är alltid angelägna om att förbättra vår service och ta till oss av all feedback. Vi skulle därför gärna höra mer om dina erfarenheter och hur vi kan göra det rätt för dig. Om du har möjlighet att kontakta oss på info@hemfrid.se eller 010 555 85 00 så skulle vi vara väldigt tacksamma. Med vänliga hälsningar, Johan på Hemfrid

Carlos Jose A
Skrev om Hemfrid Stockholm

Extremt dåligt kundservice. Byte hemfridare hela tiden utan att berätta i god tid

Svar från Hemfrid Stockholm

Hej Carlos! Tack för att du delade din feedback med oss. Vi beklagar att vi inte levde upp till dina förväntningar och att du inte hade den positiva upplevelse som vi strävar efter att leverera till våra kunder. Din feedback betyder mycket för oss och vi vill gärna ha möjlighet att rätta till situationen och förbättra din upplevelse med oss. Vänligen kontakta oss direkt på 010-555 85 00 eller info@hemfrid.se så att vi kan arbeta tillsammans för att lösa eventuella problem. Varma hälsningar, Johanna på Hemfrid

Ylva N
Skrev om Hemfrid Stockholm

Duktig kille som jobbade intensivt med våra stora fönster trots att det var kallt ute. Riktigt bra resultat också.

Svar från Hemfrid Stockholm

Hej Ylva! Tack för din fantastiska recension! Det gläder oss verkligen att höra att du är nöjd med våra tjänster och att vi har kunnat uppfylla dina förväntningar. Din feedback är ovärderlig för oss och hjälper oss att fortsätta förbättra vår service. Tack för att du valde Hemfrid och för att du tog dig tid att lämna en recension. Vänliga hälsningar, Johanna på Hemfrid

Maud N
Skrev om Hemfrid Stockholm

Jättelätt att boka och fönsterputsaren kom precis i tid och utförde arbetet till vår fulla belåtenhet!

Svar från Hemfrid Stockholm

Tack Maud för din fina kommentar! Önskar dig en fin dag i solen, Med vänlig hälsning, Malou på maries

Anita G
Skrev om Hemfrid Stockholm

Jag tycker att personalens arbetsordning kan vara bättre. De ska Inte arbeta som rutinmässigt utan anpassar arbetet på hemmet och huset.

Oskar L
Skrev om Hemfrid Stockholm

Stockholms sämsta städfirma. Alltid dåligt städat efter dom vart här. Inga förbättringar trots att jag påtalat detta flera gånger. Kastade soporna nere i parkeringsgaraget. Och på backen utanför. Avslutade med att slarva bort min hemnyckel. Som dom säger att dom lämnat tillbaka. Ingen nyckelkvittens. Ta ett annat företag.

Robert S
Skrev om Hemfrid Stockholm

Efter många år med Hemfrid är det dags att byta. Under flera år var vi mycket nöjda med vår städerska, men när hon slutade gick det utför. Vi har gett Hemfrid möjligheten att byta städare tre gånger nu, men då varje tillfälle varit ej godkänt har vi tröttnat. Deras städare slarvar. Orkar inte flytta på saker så dammet är kvar bakom. Missar områden såsom under diskstället och trappan! Stänger in katten trots anmärkning. Lämnat ytterdörren olåst. Kommer ofta försent eller stressar till nästa kund. Använder för mycket skurmedel...

Malin J
Skrev om Hemfrid Stockholm

De gjorde inte klart städningen. Ringde inte upp trots upprepade försök. Lämnade inga besked. Det som skulle tagit en dag blev för oss tre förlorade arbetsdagar.

Svar från Hemfrid Stockholm

Hej Malin, vad tråkigt att höra att städningen inte gjordes klart, du får gärna kontakta oss på privat@maries.se så lovar vi att återkomma inom en arbetsdag. Med vänlig hälsning, Malou på maries

Marina M
Skrev om Hemfrid Stockholm

Jag har anlitat Maries Puts & Städ vid olika tillfällen pga utmärka resultat, seriöst o pålitlig hantering samt vänligt och trevligt bemötande.

Josefine Å
Skrev om Hemfrid Stockholm

Nyttjat Maries Puts och Städ sedan i höstas och nu byter jag och min sambo äntligen städfirma. Inte en enda gång har det varit samma städare, ibland har vi fått sms "jag sitter i trafik" för att sedan få att de avbokar helt - sååååå oseriöst. Låg kvalitet på utförandet av städning, de använder "joniserat vatten" så det varken luktar gott eller ser speciellt städat ut när man kommer hem. Två stjärnor för att varje enskild personal (vi har träffat rätt många...) alltid är jättegulliga och trevliga.

Svar från Hemfrid Stockholm

Hej Josefine, vad tråkigt att höra om fler olika städare. Försöker hitta dig i vårt system men lyckas inte hitta någon arbetsorder i ditt namn. Vi arbetar inte heller med Joniserat vatten utan använder vårt egna kem som vi tagit fram själva, så kanske har det blivit något missförstånd? Återkom gärna till mig så kan vi kika på detta närmare, malou@stadarna.se

Margareta R
Skrev om Hemfrid Stockholm

Alla var duktiga och trevliga.Jag behöver stostädning snart. Jag hör av mig snart.. Hälsa Maria att ho har duktig perspnal. 5 sjärnig.

Birgitta G
Skrev om Hemfrid Stockholm

Det har varit en skakig början. Äntligen fick vi Nico som kan städa ordentligt! Tack för henne!

Eva H
Skrev om Hemfrid Stockholm

Pålitliga, trevliga och noggranna. (Äldre släktingar har också anlitat Maries Puts & Städ i flera år.) God service även från kontoret vid kontakt.

Ann S
Skrev om Hemfrid Stockholm

Vi har anlitat Hemfrid sedan 2010 (städning varannan vecka) och fram till 2017 var vi nöjda då vi hade en äldre dam som ordinarie hemfridare och därefter tog en yngre mycket duktig hemfridare över. Från 2018 har det varit många olika hemfridare och det har aldrig blivit som tidigare åren. Det har slarvats otroligt med städningen ibland undrar jag om dem ens städat alls. Då jag bokat storstädning och de varit flera och städat har det varit väldigt olika kvalite på städningen beroende vem som städat var. Hemfrid har haft...

Eva-Carin M
Skrev om Hemfrid Stockholm

Snabbt och bra handlagt. Utmärkt städning av trevlig personal. Extra plus att vissa av personalen har storstädat hos oss tidigare. Fungerar mycket bra material levereras dagen innan. Det har alltid funkat.

Gunnar Å
Skrev om Hemfrid Stockholm

Bra företag med bra städare och även fönsterputsare

Johan H
Skrev om Hemfrid Stockholm

Tjejen som städar är noggrann och duktig

Sofie I
Skrev om Hemfrid Stockholm

Väldigt enkelt och smidigt att boka. Kom på utsatt tid. Bra kundtjänst med snabb återkoppling när man hade synpunkter. Kan rekommenderas

ROSE-MARIE B
Skrev om Hemfrid Stockholm

Anlitade Hemfrid för storstädning innan jul. Två st ädare kom, den ena var tydligt van. Resultatet var ojämn städning där en del av städningen var minutiös medan andra delar så ut precis som innan. Som kund förväntar man sig att företaget håller sig till avtalad arbetsbeskrivning vilket företaget i mitt fall tyvärr inte lever upp till. Spindelväv hängde fortfarande i hörnen av taket, lister var helt orörda och generellt dåligt dammat överallt, även på lättare ställen att komma åt. Dammning av väggar verkar inte alls vara...

JOAKIM N
Skrev om Hemfrid Stockholm

Beställde en flyttstädning och betalade extra för rengöring av väggar. Hittade många brister på städningen, många små fläckar och smuts överallt både i kök, på väggar, på fönster, i toaletterummet, på golvet. De städade "det mesta" men inte allt! när det är flera brister så är det inte bra. Det blev jobbigt för mig och den som skulle flytta in i min lägenhet. Jag fick rabatt på fakturan men rabatten var mycket liten. Jag hade hoppats på mer med tanke på hur jobbigt det blev. Vad är en städning värt om den inte är fullständig? väldigt lite.

Svar från Hemfrid Stockholm

Hej Joakim! Tack för din recension och vad tråkigt att du inte blev helt nöjd med städningen. Vi har ju alltid en slutbesiktning där man tillsammans går igenom för att säkerställa att man nöjd med resultatet. På denna slutbesiktning kan man ju även rätta till om man har anser att städningen är bristfällig. Men kanske var det så att ni inte hade möjlighet att närvara på den. Vidare erbjuder vi även en omstädning om städningen inte var okej med inflyttaren, detta har troligtvis även också tackats nej till och därav en...

Birgitta L
Skrev om Hemfrid Stockholm

Kökstvätt och badrumstvätt med berömligt resultat. Dessutom fönstertvätt med lysande resultat

Cecilia C
Skrev om Hemfrid Stockholm

Storstädning vid två tillfällen med ett års mellanrum, senast nov -22. Personalen (samma som föregående gång enligt önskemål) kom på utsatt tid och utförde städuppdraget mycket proffsigt. Allt blev strålande rent och snyggt, inklusive fönsterputs. Jag rekommenderar varmt denna städfirma!

Svar från Hemfrid Stockholm

Hej Cecilia! Tack för att du tagit dig tiden att skriva om oss, det värmer verkligen! Roligt att höra att du är lika nöjd i år. Önskar dig en fin jul och gott nytt år, Med vänlig hälsning, Malou på maries

Ulla K
Skrev om Hemfrid Stockholm

Bra bemötande vid bokning. Min städerska var lugn o vänlig, noggrann, proffsig

Christina P
Skrev om Hemfrid Stockholm

Hemstädning Bra bemötande Oksana, som städat hos mig 2 gånger hittills är duktig, noggrann och mycket trevlig att ha som hjälp i mitt hem.

Svar från Hemfrid Stockholm

Tack Christina för din recension, kul att höta att du är så nöjd med Oksana, önskar dig en fortsatt fin dag, Med vänlig hälsning, Malou på maries

Helen B
Skrev om Hemfrid Stockholm

Fönstrens blev precis så bra som jag förväntat mig. Han som var här var både snabb och noggrann.

Solveig H
Skrev om Hemfrid Stockholm

Jag blev trevligt bemött.Jag köpte fönsterputs.Och jag är mycket nöjd med utförandet

Svar från Hemfrid Stockholm

Hej Solveig! Tack för dina fina recension, Kul att höra att både bemötandet som utförande var till din belåtenhet. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Malou

Martina Ö
Skrev om Hemfrid Stockholm

Proffsig städning, bra bemötande.

Ulla L
Skrev om Hemfrid Stockholm

Snabbt ordnades städningen som jag så väl behövde! Städerskan jobbar snabbt och effektivt! Jag har hemstädning som jag så väl behöver eftersom jag inte längre orkar själv!

BIRGIT S
Skrev om Hemfrid Stockholm

Väldigt nöjd med städningen av huset. Även ugnen blev väldigt fint rengjord. Uppskattade den lilla, egentligen onödiga, men fina detaljen med hur toalettpappret och hushållspappret fästes med en vattenstämpel. Inte fullt lika nöjd med fönsterputsningen eftersom fönsterkarmar inte rengjordes trots att jag kryssat i för detta (men drogs av på fakturan).

Dan P
Skrev om Hemfrid Stockholm

Meykel, tror han heter, presenterade sig, satte igång att jobba direkt. Han var väldigt effektiv och han gjorde ett mycket bra jobb. Han sålde också in sig på att göra de andra fönstren rena. Men jag vill avvakta till april. Jag kommer försöka få samma kille igen.

Irina Z
Skrev om Hemfrid Stockholm

Felaktig info i offertbekräftelse och så en fullständig tondövhet när jag hade synpunkter på skillnaden mellan offertbekräftelsen och fakturan. Städningen får 2,5 på en 5-gradig skala

Svar från Hemfrid Stockholm

Vad tråkigt att höra att du inte var nöjd med oss Irina. Jag skulle verkligen vilja lyssna på dina synpunkter, du är välkommen att kontakta mig direkt på malou@stadarna.se så hjälper jag dig gärna vidare. Med vänlig hälsning, Malou på maries.

Gunnel F
Skrev om Hemfrid Stockholm

Trevlig personal och utmärkt utfört arbete

Svar från Hemfrid Stockholm

Tack Gunnel för fin recension, önskar dig en fin dag, mvh Malou på maries

Tomas R
Skrev om Hemfrid Stockholm

Från början mycket bra men är inte lika bra längre. Missar vissa golvytor och missar att damma på vissa ställen.

Svar från Hemfrid Stockholm

Hej Tomas, tack för konkreta saker som du upplever att vi missar i städningen, det tar jag vidare för analys. Med vänlig hälsning, Malou på maries

Gustav A
Skrev om Hemfrid Stockholm

Bemötande av både bokare och personen som kom och utfärdade jobbet var väldigt bra. Men då tjänsten som var fönsterputs inte var bra, 4 av 8 fönster behövs putsas om så blir betyget inte alls bra. Har blivit erbjuden om putsning vilket iof är väldigt bra så var ursprungsjobbet ej bra.

Svar från Hemfrid Stockholm

Tack Gustav för din recension, tar med mig din feedback. Med vänlig hälsning, Malou på maries

Göran L
Skrev om Hemfrid Stockholm

Hej Vi har använt oss av Marie Puts & städ för fönsterputs i ett par år nu och är mycket nöjda. Dock tycker jag - och flera med mig - att den trappstädning ni utför här i fastigheten (Brf Storuven) inte är så bra längre. Lite skärpning skulle vara bra tycker jag/vi. Mvh Göran Lindberg

OSKAR L
Skrev om Hemfrid Stockholm

Väldigt bra kundbemötande. Hemmet har aldrig varit bättre städat, vare sig av oss eller andra firmor. Rekommenderas varmt.

Anna E
Skrev om Hemfrid Stockholm

Smidig bokning, personalen kom på utsatt tid och städningen blev över förväntan! Till och med våra kluriga balkongfönster blev skinande.

Agneta S
Skrev om Hemfrid Stockholm

Städ och fönsterputs var mycket bra!

Maj-Lis P
Skrev om Hemfrid Stockholm

Bra bemötande vid bokning av fönsterputsning och mycket nöjd med Andrei som utförde jobbet.

Svar från Hemfrid Stockholm

Hej Maj-Lis, tack för fin recension! Önskar dig en fin dag i höst solen, Med vänlig hälsning, Malou på maries

Catharina H
Skrev om Hemfrid Stockholm

Fönstertvätt lägenhet. Bra bemötande av företaget. Mycket nöjd med utförandet. Lite problem med tidspassning och faktura gällande rutavdraget.

Yvonne L

Fönsterputs flammiga efter puts

Svar från Hemfrid Stockholm

Hej Yvonne, Tråkigt att höra om att dina fönster är flammiga. Återkom görna till 08-861817 så löser vi detta. Med vänlig hälsning, Malou på maries

MIKAEL K
Skrev om Hemfrid Stockholm

Mycket rena fönster efter fönsterputsningen,även när solen lyste på dom.

Jane R
Skrev om Hemfrid Stockholm

Alldeles utmärkt kunde inte vara bättre! Tar snart kontakt Vad gäller storstädning! Hälsar Jane.

Tack Jane för fin recention! Med vänlig hälsning, Malou på maries

Mona G
Skrev om Hemfrid Stockholm

Konstigt att man ska behöva plocka bort allt vid en storstädning. Kaffe bryggare samt vattenkokare ej avtorkade. Som storstädning är det ett klart minus, hade det varit en veckostädning hade jag tyckt det var ok.

Svar från Hemfrid Stockholm

Hej Mona! Tack för din feedback, vi arbetar ju inte med timdebitering därav ingår det inte att man plockar undan saker.Men det går ju såklart att extra tid på att bara plocka saker. Men tack för du förklarar hur du upplevde det. Om du upplever att vi missat saker i kvalitén kommer vi gärna tillbaka och åtgärdar det. Med vänlig hälsning, Malou på maries

Riitta T
Skrev om Hemfrid Stockholm

Fönsterputsning. En mycket trevlig person som gjorde jobbet snyggt och snabbt.