Hemfrid Stockholm
4.0 i betyg av av
2222 omdömen
Känslan av att kliva in till ett rent och prydligt hem är helt underbar. Men ibland räcker varken orken eller tiden till. Därför finns Hemfrid. Vi gör din vardag lite enklare och livspusslet lättare att lösa – oavsett var du befinner dig i livet.
I över 20 år har vi tagit hand om hem i Sverige. Målsättningen är, och har alltid varit, att leverera tjänster med bästa service. Som kund hos oss på Hemfrid får du regelbunden städning i ditt hem. Hur du vill ha det städat och hur ofta, det bestämmer du själv.
Alla våra tjänster går ut på att förenkla tillvaron. Förutom regelbunden städning kan vi hjälpa till med storstädning, flyttstädning, fönsterputs, strykning och barnpassning. Sedan september 2016 erbjuder vi även flytthjälp.
Våra medarbetare är vårt främsta kapital och de har självklart kollektivavtal och schyssta arbetsvillkor.
Välkommen till Hemfrid!
I över 20 år har vi tagit hand om hem i Sverige. Målsättningen är, och har alltid varit, att leverera tjänster med bästa service. Som kund hos oss på Hemfrid får du regelbunden städning i ditt hem. Hur du vill ha det städat och hur ofta, det bestämmer du själv.
Alla våra tjänster går ut på att förenkla tillvaron. Förutom regelbunden städning kan vi hjälpa till med storstädning, flyttstädning, fönsterputs, strykning och barnpassning. Sedan september 2016 erbjuder vi även flytthjälp.
Våra medarbetare är vårt främsta kapital och de har självklart kollektivavtal och schyssta arbetsvillkor.
Välkommen till Hemfrid!
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag2222 omdömen om Hemfrid Stockholm
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Efter många år med Hemfrid är det dags att byta. Under flera år var vi mycket nöjda med vår städerska, men när hon slutade gick det utför. Vi har gett Hemfrid möjligheten att byta städare tre gånger nu, men då varje tillfälle varit ej godkänt har vi tröttnat. Deras städare slarvar. Orkar inte flytta på saker så dammet är kvar bakom. Missar områden såsom under diskstället och trappan! Stänger in katten trots anmärkning. Lämnat ytterdörren olåst. Kommer ofta försent eller stressar till nästa kund. Använder för mycket skurmedel så golvet är flammigt med mera..
Kundservice ger blandad upplevelse. Långa kötider i telefon. Sista städningen var obligatorisk och de skickade någon från sitt serviceteam. Då förväntar man sig att någon utbildad och serviceminded kommer, men icke! Hon kunde knappt svenska och städade slarvigt. -
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Vi har anlitat Hemfrid sedan 2010 (städning varannan vecka) och fram till 2017 var vi nöjda då vi hade en äldre dam som ordinarie hemfridare och därefter tog en yngre mycket duktig hemfridare över.
Från 2018 har det varit många olika hemfridare och det har aldrig blivit som tidigare åren. Det har slarvats otroligt med städningen ibland undrar jag om dem ens städat alls. Då jag bokat storstädning och de varit flera och städat har det varit väldigt olika kvalite på städningen beroende vem som städat var. Hemfrid har haft några riktigt bra hemfridare peroiodvis men de slutar tyvärr.
Städare har kommit sent och gått tidigare så vi har förlorat många timmar under åren. Det har varit slarv med låsning och larmning.
Hemfridare har tagit för sig av vårt kaffe och bryggt själva eller druckit upp det som funnits kvar i perkulatorn fast hemfrid säger att städarna intefår ta mat/ dryck från kunden.Hemfrid har lovat mig en och samma städare och sen har det iaf kommit en vikarie utan att jag fått veta något.
Under 2022 har jag i stort sett fått ringa/ maila in klagomål efter varje städning. Okej, jag har fått nån timmes kompensation men det har ju inte motsvarat den tid jag själv fått lägga på att städa det dem inte gjort. Jag blev så trött på detta så nu har jag sagt upp abonnemanget. Jag gav Hemfrid nya chanser flera gånger men de kunde inte leva upp till det dem lovat.
Hemfrid är väldigt väldigt dyra för sin tjänst hemstädning, det är inte värt det.
Funderar du på Hemfrid så skulle rekommendera att du fortsätter din research och väljer ett annat företag. -
skrev om Hemfrid Stockholm
Anlitade Hemfrid för storstädning innan jul. Två st ädare kom, den ena var tydligt van. Resultatet var ojämn städning där en del av städningen var minutiös medan andra delar så ut precis som innan. Som kund förväntar man sig att företaget håller sig till avtalad arbetsbeskrivning vilket företaget i mitt fall tyvärr inte lever upp till. Spindelväv hängde fortfarande i hörnen av taket, lister var helt orörda och generellt dåligt dammat överallt, även på lättare ställen att komma åt. Dammning av väggar verkar inte alls vara gjort, detta behövdes verkligen pga en tidigare byggrenovering. Den personal som verkade mer erfaren hade hand om fönster och ugnsrengöring, och de momenten var verkligen perfekta! Resten var tyvärr under all kritik, inte ens elementen var dammade. Det var inte heller dammsuget under vardagsrumsmattan, hade ställt av möbler så det skulle vara lätt att lyfta. Fick bra respons av kundsupport och en personal kom och åtgärdade felen efter ca 1 v, då var dock julgranen på plats vilket hindrade åtkomst så vissa lister ligger det fortfarande tjockt med damm på. Tråkigt att inte få det utlovade och önskade resultatet men det finns fler företag att testa.
-
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Svarta fingeravtryck på tygmöbler. Fundamentalt kan man tycka eftersom Hemfrid går ut med att man har att göra med experter. Efter reklamation utgick ingen kompensation ö h t. Fanns jätteduktiga killar i gänget, så min kritik riktas inte mot dessa, snarare mot hur Hemfrid valde att hantera reklamationen.
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Haft hemfrid i 3-4år och funkat väldigt bra till senaste gångerna då dom börjat diska alla mina stekpannor i diskmaskinen
-
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Har aldrig varit med om ett sämre bolag. Efter första flyttstädet så är det näst intill lika skitigt som det var innan . Satt då i över 20 min telefonkö för att överhuvudtaget komma fram till hemfrids kundtjänst och be dom komma tillbaka och göra om städet. Efter ett par dagar mailar nya köparna bilder på hur det såg ut efter andra gången hemfrid varit där och städat; och det är under all kritik igen. Får tag i en arbetsledare som ursäktar (inte bara en men två missar) men som sedan oavsett hävdar att egentligen så har ju städare varit där så kan inte tillgodose hela fakturan i avdrag men vi kommer till slut överens om hälften. När jag sedan får ny faktura är det inte häften, en ny summa är som bas och städet kostar mig till slut nästan dubbelt så mycket då jag behövt ersätta köparna för ett grundstäd och dessutom betala hemfrids faktura.
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Okunniga, långsamma och hutlöst dyra sett till kompetens. Helt enkelt en usel investering. Anlitade Hemfrid som trädgårdstjänst. De erbjöd snabb service vid bokning. Tre personer skulle komma vid två tillfällen i fyra timmar för att rensa ogräs och beskära våra fruktträd. Blev lite misstänksam när det bara var en som jobbade, den andra tittade på den första och den tredje berättade högljutt som sin helg medan han ogenerat glufsade i sig våra plommon. Efter 24 h debiterad arbetstid a 500 kr plus moms hade de endast hunnit en tredjedel av de överenskomna arbetet. Helt meningslöst. I år anlitade vi en riktig trädgårdsmästare som inte bara konstaterade att de beskurit träden helt fel men att det pga av det uppstått rötskador på träden som nu riskerar att dö.
Hemfrid kommer inte i närheten av mitt hem igen. De borde skämmas. -
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Anlitade Hemfrid för storstädning innan jul. Det var den slarvigaste städning jag varit med om. Det är inte alls städat under soffan eller kommoden och det damm kvar lite här och var på golv i trappan och beläggningar kvar på handfaten. Dessutom är allt mycket ett rörigare än det var innan. Böcker och annat var omkullvälta, adventsstjärnorna hängde på trekvart och en hade de dessutom haft sönder. Extremt slarvigt och dåligt gjort och dessutom väldigt tråkigt att komma hem till, två dagar innan julafton... Tidigare har de svarat på mejl väldigt fort men när jag hörde av mig om detta samt med bilder på allt så är de inte lika snabba att svara...
Uppdatering: De har även tagit en del pantburkar från min dotters rum som hon samlade på. De stod uppradade på en hylla så det såg inte ut som skräp. De har inte tagit alla men ett tjugotal. De har även vält några musikinstrument som är ömtåliga -
skrev om Hemfrid Stockholm
Anlitade Hemfrid för en flyttstädning. Allt verkade bra tills jag kom tillbaks till lägenheten och såg att fönsterbrädor inte hade rörts överhuvudtaget. Vissa fönster hade gjorts ett försök på att göra rent men hade fortfarande en del fläckar. Toaletten inte heller rörd eller öppnad. Smutsigt i hörn som var lite svåra att komma åt. Det var absolut inte godkänt plus att en rullgardin hade blivit ner ryckt och gick inte längre att sätta tillbaks igen då en del gått sönder.
Jag kontaktade deras kundtjänst som verkade hjälpsamma men fick bara svaret att de nya hyresgästerna kunde kontakta dem om de ville få problemen åtgärdade. Hyresgästerna hade redan gjort rent deras hafs jobb och jag får ingen som helst ersättning för en usel städning.
Jag verkar inte heller vara den ända som råkat ut för dålig städning och dålig service så håll er borta! -
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Jag anlitade Hemfrid mellan 2011-2013 och var supernöjd. Nu har vi haft Hemfrid varannan vecka från maj till september 2021, då vi valde att säga upp abonnemanget av rent missnöje. Primärt var problemet att vi vid SAMTLIGA tillfällen fick nya vikarier istället för den ordinarie Hemfridaren som vi, enligt säljaren, alltid skulle få besök av med få undantag. Under tiden vi hade Hemfrid såg vi alltså aldrig röken av den ordinarie Hemfridaren, med alla inkörningsproblem det innebar med nya ansikten varje tillfälle. Utöver det var det många avbokningar och ombokningar i sista minuten från deras sida pga vab och annat, vilket gjorde att vi lade kvällen innan på att röja inför städningar som aldrig blev av. Småsaker ovanpå det var att man regelmässigt stannade kortare tid än avtalat utan att lägga tillbaka motsvarande tid i ”Timbanken” (ett kapitel i sig vilket skämt det är) - sannolikt utgår man från att det går att blåsa kunden på 15-20% av fakturerad tid utan att det märks. Vi fick också flera gånger hem Hemfridare utan nyckel med motiveringen att vi verkade jobba hemma, när vi då påpekade att vi har gett dem en egen nyckel för att vi ska slippa vara på plats exakt när de kommer och går så tjatade man flera gånger om att vi skulle lägga ut en ytterligare nyckel i postlådan (!). Hade vi gjort det och fått inbrott så hade hemförsäkringen sagt blankt nej men det bemöttes med en axelryckning. Lång historia kort - Hemfrid verkar ha blivit lite ”fat cat”, för stort för att hålla kopplingen mellan kundnöjdhet och intjäning. Avråder starkt.
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Sök vidare om du överväger Hemfrid som städfirma.
Lång historia kort: bortom dålig kommunikation såväl internt som externt mot kund samt slarvig flyttstädning (på vissa punkter sämre än slarvig - hej skitig toalettstol och oputsade fönster).
Det verkar variera mellan stadsdelar, eller kanske från gång till gång, vilken kvalitet man får på den tjänst man köpt. Bara det är skäl nog att undvika det här företaget. Lägg till att jobbet inte blir utfört enligt överenskommen tidsram och betyget blir desto lägre.
Att det är närapå omöjligt att få ordentliga svar från kundtjänst gör ingenting bättre. Hela ärendehanteringen kan vara det sämsta jag har varit med om.
UNDVIK. -
skrev om Hemfrid Stockholm
Under all kritik. Kan inte städa, TROTS extra besök. Säljaren slarvade även bott nyckeln. Undvik!
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Bokade tid med Hemfrid.se för att få hjälp med hemstädning var 14:e dag eftersom att jag arbetar heltid. Hemfrid accepterade tiden via mejl och skickade även en påminnelse via SMS dagen innan hembesöket kl 18.00, för att försäkra sig att jag som kund skulle vara hemma.
Hemfrid dök aldrig upp. Hörde aldrig av sig. Svarade inte på mejl. Tråkigt.
Tack Hemfrid för att du tidigt visade att inte vara ett företag av hög standard.
.
/Björn i Stockholm -
skrev om Hemfrid Stockholm
Helt fantastiskt nöjd med Hemfrids hantverkartjänst. Adrian som hjälpte oss överträffade alla förväntningar och satte stor vikt på detaljer. Hade varit väldigt lätt för honom att bara snabba på (eftersom det finns en minimumdebitering) men allt utfördes med högsta noggrannhet.
Skulle absolut anlita igen. -
skrev om Hemfrid Stockholm
Alltså jag är riktigt besviken på företaget, förväntade mig inte sånt dåligt service.
Dåligt återkoppling, kundservice vilket skämt långa väntetider för de svara, dåliga städare som inte alls håller måttet.
Skulle aldrig rekommendera hemfrid till någon. Synd att mitt företag anlitar de annars hade jag aldrig anlitat de och sagt upp de på en gång. -
skrev om Hemfrid Stockholm
Vi använde hemfrid till flyttstäd och flytthjälp. Allt flöt på utan problem. Glada och positiva hela tiden och gjorde det dom skulle utan att kännas stressade.
Städningen blev toppen och allt i flytten hamnade där vi bad dom ställa det. -
skrev om Hemfrid Stockholm
Har använt Hemfrids tjänster i flertalet år. Har i princip alltid varit nöjd. Kundbemötande är fantastiskt Alltid hjälpsamma och tillmötesgående. Har haft några personer genom åren och de har varit bra till mycket bra. Min uppfattning är att Hemfrid är en bra arbetsgivare och de har kollektivavtal vilket är en fördel och ger trygghet för de anställda.
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Min erfarenhet är att städarna inte kunde någon svenska, och att den som jag fick var här för att skicka hem pengar till sin familj i ett annat land. Helt plötsligt tar man bort en städare som jag hade förtroende för och var nöjd med. Konstigt. Lite blåbärsplockarvarning, och även om de hänvisar till kollektivavtal så betyder det inte att städarna har en rimlig lön, utan bara att det finns en lägsta lön. Mer än så kan jag inte gå in på, men mitt omdöme är att jag är missnöjd med hur man hanterat mig som kund och den person som städade hemma hos mig. Hemfrid levererade inte upp till de förväntningar jag hade, även om första intrycket var bra. Hade man t.ex. velat avskeda den här personen, hade man först kunnat kommunicera med mig som kund, innan man gjorde det, så att jag hade varit informerad. Det var som att sömmarna sprack med tiden. Så jag kan inte sätta ett högre betyg än 2 till Hemfrid. Nu får jag leta efter hjälp från annat bolag.
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Efter att ha läst rekommendationer här på redo var jag beredd på det värsta när hemfrid skulle komma hem och göra storstädning. Men jag blev positivt överraskad! Ugnen blev som ny, fönsterna helt rena. Rent på golven och lister. Mycket nöjd. Enda lilla minus var att de glömde skruva åt avloppet under handfatet så att det rann vatten när jag satte på kranen och det fortsätter att droppa lite trots att jag skruvat åt. Men som sagt nöjd med helhetsbilden!
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Är inte nöjd med vår flyttstädning. Tog längre tid än beräknat och förväntade mig
ännu mera grym städning. Men när vi kom var uppenbara saker inte gjorda som lister, fönsterbrädor. Fick påpeka på plats. Ringde även tillbaka dom pga. Missat fönster. Tycker missarna de gjorde var så simpla och med checklista borde vara extremt svåra att glömma i våran hyffsat lilla lägenhet.Hej Johanna,
Hemfrid Stockholm
Tack för att du tagit dig tid att ge oss feedback. Det är jättetråkigt att höra att du inte varit nöjd med våra tjänster. Vi vill gärna komma i kontakt med dig, har du möjlighet att maila till info@hemfrid.se eller ringa på 0200-114550 vore det väldigt tacksamt. Önskar dig en fin dag! Mvh, Nadia på Hemfrid -
skrev om Hemfrid Stockholm
Slarvig flyttstädning! Uppfyllde inte alls checklistan i vad som sägs ska ingå. Vi reklamerade via säljaren som var lika besviken som vi och även då blev det bara åtgärder vi kunde peka ut på inflyttningsdag. Har upptäckt flera saker sedan inflytt som är bristfälliga och nu åtgärdar vi det själva.
Hej Kajsa,
Hemfrid Stockholm
Tack för att du tagit dig tid att ge oss feedback. Det är jättetråkigt att höra att ni inte varit nöjda med vår tjänst.
Vi vill gärna komma i kontakt med dig så har du möjlighet att maila till info@hemfrid.se eller ringa på 0200-114550 får du gärna göra det så vi kan ta detta vidare då vi har en städgaranti för att säkerställa vår kvalité. Önskar dig en fin eftermiddag!
Mvh,
Nadia på Hemfrid -
skrev om Hemfrid Stockholm
Usel städning! Anlitade för flyttstäd i Storstockholm, men de kan inte flyttstäda! Hemmet blev inte städat ordentligt, missade många självklara saker. När jag reklamerade kom stressad städpersonal som inte heller kunde städa. Känner mig lurad och kommer aldrig anlita dem, och avråder andra att göra det. Skäms!
Hej Emelie, vad tråkigt att höra att du inte är nöjd med vår tjänst. Självklart vill vi inte att du ska känna dig lurad och tar det gärna vidare för åtgärd. Återkom på nr 0200-11 45 50 eller info@hemfrid.se så hjälper vi dig därifrån, tack för att du tagit dig tid att ge oss feedback. Önskar dig en fin måndag
Hemfrid Stockholm
Mvh, Nadia på Hemfrid -
skrev om Hemfrid Stockholm
Har inte fått besked om ersättning för tjänst som inte levererats enl beställningen.
Har både ringt och mailat utan resultat.Hej Ann, tack för att du tar dig tid att ge oss feedback. Jag ber om ursäkt för att du inte fått återkoppling trots att du hört av dig till oss, kontakta oss gärna på nr 0200 11 45 50 eller maila till info@hemfrid.se så tar vi självklart ditt ärende vidare på en gång! Önskar dig en fin måndag. Mvh, Nadia på Hemfrid
Hemfrid Stockholm -
skrev om Hemfrid Stockholm
Vi håller på att avsluta vår veckostädning efter 3 månader av uselt dålig städning. Efter många samtal och mail har inget blivit bättre utan känner oss istället fruktansvärt lurade av att ha gett hemfrid ny chans efter ny chans, vi skulle ha avslutat redan efter första städningen som var katastrofdåligt utförd!
Städningen har varit under all kritik, inte en enda gång har det städats under mattorna och soffan. Saker har gått sönder och vår hemfridare har varit väldigt oaktsam. Det har varit svårt att kommunicera med dom som varit här, jag som kund har inte varit helt 100% på att dom förstått.
När vi nu ska avsluta uppdagas det att vi har betalt för ett fullt städabonnemang i september månad då vi den 27e startade vår städning, alltså bara ETT städtillfälle. Deras system med tidbank där det sparas timmar hit och dit vid sjukdom och dyl är ENDAST ett sätt att förvilla och lura kunden. Förstår att hemfrid ville starta så fort som möjligt efter ha varit här i mitten av september så dom kunde fakturera hela beloppet för just den månaden.
Vi är inget annat är fruktansvärt besvikna av nivån på städningen samt känner oss väldigt lurade av hemfrid!
Skulle aldrig rekommendera detta upplägg till nån!Hej Therese, tack för att du tagit dig tid att ge oss feedback. Vi vill självklart leverera både städning och service i toppklass och veta hur vi kan förbättra oss, hör gärna av dig till info@hemfrid.se eller maila ditt område så vi kan få direktkontakt och komma fram till en lösning som känns bra för bägge parter. Mvh, Nadia på Hemfrid
Hemfrid Stockholm -
skrev om Hemfrid Stockholm
Sämst städning någonsin! Först en halvblind städerska som tydligen inte såg eller kom ihåg vilka ytor hon städat eller inte. Lämnade bord och golv med stora fläckar. Sedan kom nästa städerska och lämnade köksgolvet ogjort. Trots att vi svarade när vi fick frågan om vad som var viktigt när man städade hos oss sa vi att det var hundens matplats i köket. Denna gång trodde städerskan som uppenbarligen inte hade luktsinnet i behåll att vår schäfer bajsat på golvet i köket. Tre veckor med intorkad hundmat på golvet var nog. Ingen kompensation överhuvudtaget trots klagomål. Välj någon annan firma!! Det gjorde vi.
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Anlitat Hemfrid för hemstädning varje vecka och vi är väldigt nöjda. Jättebra städning, fantastisk service och smidigt med bokning via app och möjlighet att lägga till olika tjänster. Vi har anlitat många firmor genom åren och hemfrid är i särklass bäst av dem alla.
-
skrev om
Service was fine but Hemfrid insisted on sending invoices to the house THEY HAD MOVED US OUT OF and then wondered why we didnt pay them, sending them to inkasso before we could do anything about them. This was extremely frustrating and customer service were no help at all. Also due to them splitting the services across two seperate invoices (both of which ended up with Inkasso companies, again sent to the the old / wrong address) we ended up with twice the cost for the Inkasso procedure.
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Varje gång de var hos mig gick något sönder, trots olika personer, dessutom har det uppkommit flera repor i golv och möbler. Jag har funderat på hur det kan bli så här och kommer inte fram till något annat än att personalen måste vara väldigt stressad. Till råga på allt försvann mina nycklar tillsammans med min address när de skickade dem utefter sina rutiner.
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Hemstädning varannan vecka. Acceptabel städning med dålig administration. Glömde några gånger att berätta att de skulle byta städtid. Vägrade att acceptera anmälan om betalning via autogiro trots att vi försökte flera gånger både via post (blankett som vi fick av dem) och via internetbank. Tog samtidigt betalning för faktura varje månad. Nonchalant bemötande vid samtal med kontoret.
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Hjälp med hemstädning. Kan självklart finnas individuella skillnader i kvaliteten på utförandet men vi är nöjda med "vår" ordinarie hemfridsrespresentant!
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Träffade en säljare från Hemfrid som verkade duktig och var trevlig. Efter det så tog det trevliga slut. Det kom 2 st som skulle göra en storstädning. Jag kommer hem på eftermiddagen och hittar 1 av 2 exklusiva ljuslyktor köket trasiga. Den andra var borta. Ingen lapp eller något telefonsamtal. Ringer och söker ansvariga i 2 dagar utan att personen ringer upp. Får tag i säljare som lovar att ta tag i det. 5 dagar efter dom varit där ringer han upp. Ber om ursäkt och jag förklarar att jag ej vill fortsätta med dom längre. Har oxå att göra med att själva städningen var under all kritik. Nu har jag fått en faktura på en städning men ej pengar för dom saker dom har haft sönder. Kan inte rekommendera det här företaget till någon. Ett fel kan alla göra men i min värld så försöker man göra rätt efteråt. Inte göra 2 fel till.
Hej Ove Mikael,
Hemfrid Stockholm
tack för att du tar dig tid att framföra feedback till oss.
Vi på Hemfrid står för hög kvalitet och har alltid som mål att ha nöjda kunder och ta till oss av feedback för att kunna förbättra och utveckla verksamheten. Det är tråkigt att höra att det skett en skada under städningen. Vi är alltid försiktiga när vi städar i våra kunders hem, men ibland är dessvärre skador svåra att undvika helt. Givetvis återbetalar vi produktens värde eller köper nya till dig. Hör av dig till oss på kundtjänst på nummer 0200-114550 eller direkt till områdesansvariga så löser vi detta. Du har alltid städgaranti på vår städning och vi åtgärdar gärna det som missats.
Önskar dig en fin sommar samt hopp om nytt förtroende, Thomas Hemfrid Kundtjänst -
skrev om Hemfrid Stockholm
Vi har städning varannan vecka och det är väldigt härligt att komma hem till städat hem.
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Mycket trevligt bemötande, kompetens personal. Man ska dock se vad man köper, t ex en timma städning är en timmas debitering medan fönsterputs räknas som 1,5 h debitering.
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Vi har haft städning varannan vecka från Hemfrid och det har funkat väldigt bra. Jag sa upp abonnemanget på grund av att vi flyttade utomlands om vi flyttar tillbaks till Sverige så kommer vi nog att anlita hemfrid igen.
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Städning av bostaden, 3 timmar varannan vecka.
Vi fick bra bemötande, ett samtal vid hembesök.
Tycker att företaget lever upp till förväntningarna. Vi är nöjda. -
skrev om Hemfrid Stockholm
Jag har städning, 3 timmar varannan vecka. Alltid bra bemötande, svarar snabbt på alla frågor och lyssnar när man inte är nöjd. Hemfrid lever mer eller mindre upp till mina enkla förväntningar på en fin och ren lägenhet samt andra hjälp när det behövs.
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Pålitlig leverantör av städtjänster till vårt hus. Bra möjligheter att kontakta firman via mail eller app.
Bra, utbildade städare som gör likadant varje gång. Ibland är funkar det inte, då är inte städningen lika bra utförd. -
skrev om Hemfrid Stockholm
Veckostädning varannan vecka samt en inledande storstädning. Veckostädningen helt ok. Storstädningen missades golven lite bl a ej dammsugning under mattor samt glömt att torka köksgolvet. Alltid vänligt och trevligt bemötande vid kontakt. Hade kanske lite högre förväntningar på städresultatet efter genomgång av den som kom på besök för att kolla på huset.
Hej Maria,
Hemfrid Stockholm
vad trevligt att höra att du fått ett fint bemötande.
Vi på Hemfrid står för städning av hög kvalitet och om det är något som inte känns bra efter städningen så ber jag dig ta kontakt med områdesansvarige så vi kan åtgärda det. Du når områdesansvarig via oss på kundtjänst på 0200-114550
Önskar dig en fin sommar, Thomas Hemfrid Kundtjänst -
skrev om
Flytt från radhus till lägenhet! Det var lite möbler eftersom vi flyttar till mindre, killarna var mycket trevliga, snabba o hjälpsamma, allt gick snabbt, så snabbt att det gick på drygt ett par timma.
Vi återkopplade till företaget, eftersom vi tyckte att kostnaden
blev stor med tanke på att det var så lite att flytta, o vi hade sagt vid bokningen att det var så, vi fick "lite" avdrag, och vid nästa kontakt kunde vi få 5% extra på nästa bokning, flyttstädet.
Vi känner oss inte helt nöjda med priset för flytt, men har blivit trevligt bemötta. -
skrev om Hemfrid Stockholm
Städning var 14 dag och på senare tid 1 gång/månad.
Proffsigt bemötande.
Jag tycker att Hemfrid levt upp till mina förväntningar. Framförallt har personalen varit fantastisk -
skrev om Hemfrid Stockholm
Städning varannan vecka.
Proffsigt bemötande och utmärkt utfört arbete. Har rekommenderat er. -
skrev om Hemfrid Stockholm
Hej.
Jag har ett städ abonmemang med städning 4 tim varannan vecka. Vi blev rekommenderade av goda vänner att kontakta Hemfrid, som de var mycket nöjda med. Från första mötet med säljaren blev vi vänligt bemötta. Gruppledaren i Solna är mycket kompetent, vänlig, glad och positiv och löser snabbt olika frågor eller problem. Städarna är professionella och gör ett mycket bra arbete. Jag är mycket nöjd med Hemfrid och de anställda jag hittills har träffar. Jag upplever att det är ordning och reda. Tiderna hålls och man kan lita på företaget. Mina förväntningar haröverträffars med stor marginal. -
skrev om Hemfrid Stockholm
Tryggt och bra! De är lyhörda och tillgängliga.Vi är mycket nöjda att vi bytte till Hemfrid!
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Städning av lägenhet 2rum och kök
Mycket trevligt
Infriades till fullo.
Företaaget tycker jag har en kundvänlig stil.
Mvh. Rolf Loft -
skrev om Hemfrid Stockholm
Regelbunden hemstädning
Vår ordinarie städare har gjort ett bra jobb som vi är nöjda med. Tyvärr har det inte fungerat lika bra med ersättare. Något som heller inte fungerat bra från Hemfrid är utbildning och hantering av säkerhetstänk. Framförallt en ledningsfråga då det handlar om utbildning av personal. Exempel, ett av Sveriges största hemtjänstföretag bör ha rutiner för hur personalen hanterar Sveriges vanligaste hemlarm (så kunderna slipper samtal från larmcentral titt som tätt eller att larm inte på påkopplat efter slutfört arbete) samt rutiner för hur ledningen för städpersonalen kontaktar kunderna vid problem. Har upplevt nonchalans i samband med dessa frågor som är en av de viktigaste då kunderna släpper in städhjälp i sina hus på en tid som de oftast själva inte är hemma.Hej Johan,
Hemfrid Stockholm
tack för att du tar dig tid att skriva till oss och vi är glada att höra att du är nöjd med ordinarie Hemfridare.
Hör gärna av dig till områdesansvarig med feedback på vad ersättaren missat så att vi kan åtgärda det och säkerhetsställa att Hemfridaren får veta vad hon kan förbättra. Likaså kan områdesansvarig gå igenom larminstruktionerna en gång till så att felet inte upprepas.
Vi på Hemfrid har en hög prioritet på säkerhet och trygghet och detta har vi givetvis med i vår utbildningsplattform. Vi är tacksamma att du ger feedback så att vi kan se om vi kan förbättra utbildningen i denna del.
Önskar dig en fin sommar, Thomas Hemfrid Kundtjänst -
skrev om Hemfrid Stockholm
Städabonemang.
Mycket bra bemötande och information.
Hört mycket positivt om Hemfrid och det stämmer.
Sammantaget är jag mycket positiv och har rekommenderat Hemfrid till andra. -
skrev om Hemfrid Stockholm
Vi har städning varannan vecka. Jag har fått ett bra bemötande under införsäljningen, och ett trevligt bemötande efteråt städandet börjat. Men varje gång har jag påpekat saker jag saknat i städningen - vissa saker som inte utförts. Och efter tre månader utförs de fortfarande inte. Samma saker. Förutom dessa små saker utförs allt perfekt. Men de små saker som inte görs har vuxit till stora saker, eftersom jag påpekar det, kontaktpersonerna inte kan förklara varför de inte görs, de som utför städningen inte går att kommunicera med, och det jag anser vara absolut viktigast - kommunikationen, inte funkar. Jag blir lovad gång på gång att det ska funka, men det gör det inte. Och det är sjuuuuuuuuuukt frustrerande. Så på grund av dessa små saker så funderar jag på att byta till en annan lösning, där jag kan kommunicera med städaren direkt, och förstå och få förklaringar på vad som görs, vad som inte görs, och varför.
Hej Axel,
Hemfrid Stockholm
tack för att du tar dig tid att skriva till oss.
Vi är glada att höra att städningen generellt är bra och att du fått ett fint bemötande.
Vi på Hemfrid står för hög kvalitet och vill givetvis hitta en lösning på det du beskriver ovan.
Ta gärna kontakt med oss igen så att vi kan kolla närmare på detta.
Önskar dig en fin sommar, Thomas Hemfrid Kundtjänst, 0200-114550 -
skrev om Hemfrid Stockholm
Noggran städning och pålitlig service.
-
skrev om Hemfrid Stockholm
Storstädning + veckostäning
Vänligt bemött, proffsigt och effektivt att komma igång som ny kund
Upplever att dom har levt upp till mina förväntningar
Sammanfattning av upplevelse: Mycket nöjd! -
skrev om Hemfrid Stockholm
Hemstädning varannan vecka. Supersmidigt!!!!