Hemkomfort

Lyftkransvägen 5, 142 50 Skogås — Visa karta

Hemkomfort – Radonmätning & radonsanering

På Hemkomfort hjälper vi dig att förbättra din inomhusmiljö. Det gör vi genom ventilation och sanering av radon i villor, flerfamiljshus och radhus. Efter att ha utfört tusentals saneringar med gott resultat har vi samlat på oss kunskaper som gör att vi enkelt kan lösa de utmaningar som kan dyka upp i samband med en radonsanering. Med hjälp av snabb specialisthjälp får du status på radon och de åtgärder som krävs för att ditt hus ska ligga under gränsvärdet för en hälsosam radonhalt.

Vi erbjuder våra tjänster i större delen av landet, bland annat. Stockholm, Göteborg, Uppsala, Skövde och Västerås.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss, och tveka inte att ta kontakt med oss om du har några frågor.

Läs vad 147 kunder tycker om Hemkomfort

• 2020-07-19

Lars K skrev om Hemkomfort
    Intäckning av torpargrun smat luftavfuktningsaggregat.
    Bra jobbat. Läs mer
  • 2020-07-16

Göran S skrev om Hemkomfort
    Köpte injustering av ventilation. Kändes väldigt tryggt, det kändes väldigt seriöst. Mina förväntningar var att jag kunde lita på att dom gjorde ett bra jobb, och det gjorde dom, och var väldigt trevliga, och jag fick svar på alla mina frågor. Läs mer
  • 2020-07-07

Roger P skrev om Hemkomfort
    Injustering ventilation
    Trevlig kunnig personal Läs mer
  • 2020-07-06

Christer W skrev om Hemkomfort
    Byte av fläktmotor i vårt befintliga ventilationssystem, installerat 2018, slutade fungera.

Trevligt bemötande, snabb respons och framförallt så löstes problemet och vi fick fungerande ventilation åter!

Hade inga förväntningar då det företag som installerat ventilationssystemet 2 år tidigare visade sig gått i konkurs. Med tanke på den situationen så var Hemkomfort räddaren i nöden!

Kommer fortsätta anlita dem igen! Läs mer
  • 2020-06-30

Tobias B skrev om Hemkomfort
    Mycket bra kontakt allt ifrån offert till installation.
    Duktiga killar som installerade vår nya ventilation och trevliga vid mina frågor. Läs mer
  • 2020-06-29

Henrik T skrev om Hemkomfort
    Vi anlitade Hemkomfort för att installera ett FTX system. Vi blev proffesionellt behandlade från dag ett och resultatet blev över vår förväntan samtidigt som arbetet gick snabbt och smidigt. Vi är på alla sätt väldigt nöjda! Läs mer
  • 2020-06-29

Mikael N skrev om Hemkomfort
    Underhåll av ventilationsanläggning i privat villa.
    Personlig service, avtalat om fortsättning. Läs mer
  • 2020-06-26

Leif K skrev om Hemkomfort
    Installation av radonsug tog bara en eftermiddag. Trevliga killar som kom på utsatt tid. Läs mer
  • 2020-06-26

Johan N skrev om Hemkomfort
    Installation av ventiler och fläktar efter redonmätning i Villa. Fick ett bra intryck direkt och allt har gått smidigt och enligt plan.
    Vi har bara positiva intryck efter arbetet och skulle absolut rekomendera Hemkomfort. Läs mer
  • Anders I

2020-06-24

Anders I skrev om Hemkomfort
    Mycket tillmötesgående, innovativa och erfarna montörer. Läs mer
  • 2020-06-24

Olivia Mari Emelie S skrev om Hemkomfort
    Kan varmt rekommendera hemkomfort. Snabb service och noggrant utfört jobb. Läs mer
  • 2020-06-06

Jun C skrev om Hemkomfort
    Good job. quick reply and finish the work on time Läs mer
  • 2020-06-05

Ella E skrev om Hemkomfort
    Vi anlitade Hemkomfort för installation av ventilationssystem.
    Trevligt och gott bemötande från första samtalet, mycket kunnig personal!
    Snabbt utfört arbete med gott resultat. Fick återkoppling och bra med information. Kändes mycket tryggt och proffsigt! Kan verkligen rekommendera dem!
    Tack Hemkomfort! Läs mer
  • 2020-06-05

Jesper S skrev om Hemkomfort
    Höll alla tider, offert och var trevliga. Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2020-06-02

Pär L skrev om Hemkomfort
    Förberedelser och upphandling i toppklass.
    Montaget håller inte lika hög klass men godkänt är det. Läs mer
  • 2020-05-23

Ronny S skrev om Hemkomfort
    Hemkomfort har installerat till- och frånluftsventilation med anledning av radonproblem i villan. Har haft en mycket bra och trevlig kontakt med Hemkomfort. Hur effektiv ventilationsanläggningen är går först att konstatera när radonmätning kan utföras under den kalla årstiden, med början i oktober. Läs mer
  • 2020-05-16

Maria B skrev om Hemkomfort
    Rådgivning och installation av ventilation. Flexibla och trevliga. Läs mer
  • 2020-05-12

Mattias L skrev om Hemkomfort
    Hemkomfort hjälpte oss med att installera ett FTX-system i vårt radhus. All kontakt med bolaget gick smidigt och de utförde ett utmärkt jobb vid installationen. De gjorde verkligen sitt yttersta för att uppfylla våra önskemål om rördragningen och vi är jättenöjda med slutresultatet. Läs mer
  • 2020-05-11

Fredrik L skrev om Hemkomfort
    Proffsigt bemötande från första kontakt till installation. Inte billigast men långtifrån dyrast och slutpriset blev lägre än förväntat. Läs mer
  • 2020-05-08

Nicklas T skrev om Hemkomfort
    Väldigt kunniga, sakliga och mycket tillmötesgående. Man märker snabbt att de kan sin sak och är proffs. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-05-07

Joakim Ö skrev om Hemkomfort
    Bra service. Snabba resultat! Inget att klaga på, snabb leverans av köksartiklar och bra kvalite Läs mer
  • 2020-05-02

Hanna K skrev om Hemkomfort
    Vi installerade ventilation i Radonsanerings syfte. Snabba, trevliga och utförde arbetet snabbt och snyggt. Kändes trygga och gick att resonera med. Svarade gärna på frågor. Läs mer
  • 2020-04-23

Johan J skrev om Hemkomfort
    Vi tog en kontakt och kort därefter kom det en företrädare för firman till oss för att kolla på plats.
    Personen var väl insatt i vårat problem och hade haft kontakt med kommunen om vårat ärende.
    Sen gick vi en runda och tog lite kontrollmätningar och kollade på de olika storlekarna på våra lägenheter,vi har 1:or och 1,5:or samt 2:or.
    Vi fick sedan en offert som vi tackade ja till och just nu håller det på och utformas en åtgärd/tidsplan.
    Vi är mycket nöjda hittills Läs mer

Karl­-Johan S skrev om Hemkomfort
    Utbyggnad av ventilation för att minska radonnivåer.
    Trevligt hembeösk, rimlig och tydlig offert.
    Installatörerna kom på utsatt tid, gjorde ett bra jobb och städade efter sig.
    Efter någon dag hördes missljud från en fläkt och de kom och bytte den utan problem. Nu är allt kanon! Läs mer

Ulf L skrev om Hemkomfort
    Jag bad om offert på ventilation till min villa. Inom en vecka hade jag den i mailen. Tillsammans med Hemkomforts representant justerade vi förslaget tills vi båda var nöjda.

Hantverkarna var kunniga och mycket trevliga.

Jag kan rekommendera Hemkomfort som leverantör. Läs mer

Johan V skrev om Hemkomfort
    Snygga jobb, levererar enigt tidplan. Läs mer

Anneli L skrev om Hemkomfort
    Trevliga och gjorde ett bra jobb! Läs mer

Torbjörn A skrev om Hemkomfort
    Bra och trevligt emötande, ihärdigt arbete, svar på alla frågor. Sedan återstår dock det viktigaste att mätvärdena blir bra! Läs mer

Dorothée E skrev om Hemkomfort
    Snabb och proffsig installation av radonsug & fläktar. Läs mer
  • Jocke G

2020-04-06

Jocke G skrev om Hemkomfort
    Oerhört kompetenta grabbar som jobbar. Bra beteende och klockren feedback på allt som sker under arbetet. Ett företag man kan lita på helt enkelt! Bra jobbat!! Läs mer
  • 2020-03-26

Oscar P skrev om Hemkomfort
    Hej
    Blev bemött jätte bra.
    Teknikerna gjorde ett syveränt arbete. Läs mer
  • 2020-03-26

Jessica L skrev om Hemkomfort
    Köpte och installerade en ventilationsanläggning för att få bort radon ur hemmet.
    Hemkomfort gjorde hembesök och gick igenom förslag på lösningar utan att få oss att känna oss tvingade till något. Proffsigt! Snabbt jobb av installationen, hantverkare höll rent och snyggt runt sig! ✨ Som kund är vi jättenöjda 😊 Tydlig hjälp med ansökan om radonbidrag osv. 👍🏼 Läs mer
  • 2020-03-25

Hans Erik Göran N skrev om Hemkomfort
    Radonmätning, besiktning och åtgärd. Bra på alla sätt kunnigt folk Läs mer
  • 2020-03-23

Kjell Å skrev om Hemkomfort
    * Kanalrensning och byte av styrpanel
    * På ett korrekt och trevligt sätt
    * Att överenskommen tid hölls. Det blev några timmars förändring, men det kom vi överens om per telefon innan. Orsakade inga problem, tvärt om faktiskt.
    * Servicekillen uppträdde mycket trevligt och arbetade lugnt och målmedvetet. Höll mig informerad och besvarade de frågor jag hade. Sådan personal är guld värd!
    * Helt nöjd... men har inte fått fakturan ännu, så... -:)) Läs mer
  • 2020-03-13

Ninos S skrev om Hemkomfort
    Supernöjd! Ett ärligt företag som tar skäligt pris!

Kommer enligt lovat och jobbar som ett företag ska gör!
    Kände mig trygg genom hela processen. Sällsynt att hitta ärliga hantverkare som dessa.

// Ninos Läs mer
  • 2020-03-12

Pär U skrev om Hemkomfort
    Samarbetat med Hemkomfort i många år. Ett seriöst företag med stort kunnande inom sitt område. Läs mer
  • 2020-03-05

David R skrev om Hemkomfort
    Required external suction of radon gas from under house's concrete slab. Hemkomfort coordinated with drainage firm who were draining and insulating basement in order to get access to the slab. Hemkomfort worked outside of normal working hours to make sure both projects could proceed without interruption. Extremely happy with the result from Hemkomfort and the effort they put in to go above and beyond and to make sure their work could be completed while the drainage company did their thing. I definitely recommend hemkomfort! Läs mer
  • 2020-03-05

Karin & skrev om Hemkomfort
    Hemkomfort installerade FTX-system i vår 70-talsvilla.
    Det gick otroligt smidigt med tanke på att de drog kanaler till alla rum i hela huset. Man kunde knappt se att de varit där efteråt.
    Klart på 2 dagar.
    Jättetrevliga och proffsiga grabbar.
    Rekommenderar dem verkligen. Läs mer
  • 2020-03-03

Fredric U skrev om Hemkomfort
    Mycket bra jobb. Noga och städade mycket bra. Läs mer
  • 2020-03-03

Johan K skrev om Hemkomfort
    Kontaktade två-tre andra företag utan minsta återkoppling innan jag fick höra om hemkomfort som i sin tur var snabba med svar och tidsbokning.

Teknikern på plats hjälpte till och gjorde det lilla extra så enormt bra service!

Kan starkt rekommenderas och kommer även rekommenderas till mina kunder som mäklare Läs mer
  • 2020-02-20

Carl Patrik L skrev om Hemkomfort
    Installerat avfuktare i krypgrund, samt utför årlig service och kontroll. Trevliga, flexibla och känns proffsiga samt lätta att komma i kontakt med. Läs mer
  • 2020-02-13

Leif K skrev om Hemkomfort
    Radonsanering villa. Bra bemötande. Effektivt arbete så att det kunde göras på en dag. Problem: Felaktiv information om dag för saneringen, vilket kunde klaras ut dagen innan. Offerten omfattade tre fläktar, men firman hade med sig två avsedda fläktar. Löstes genom att man satte in en annan fläkt till samma pris som den avsedda.. Läs mer
  • 2020-02-12

Mikael L skrev om Hemkomfort
    Jobbet blev proffsigt gjort trevliga montörer blev mycket nöjd Läs mer
  • 2020-02-10

Matilda M skrev om Hemkomfort
    Installerade ventilation i vår villa. Det blev jättebra och hade jättebra kontakt med de som utförde arbetet. Kommunikativa och lösningsorienterade och de höll tidsplanen! Läs mer
  • 2020-02-07

Thomas D skrev om Hemkomfort
    Nöjd med bra kontakt både innan och efter installationen av nytt fläktvärmeluftventilationsaggregat.
    Lyhörd firma.
    Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-02-01

Marja-liisa F skrev om Hemkomfort
    Radon-sanering i villan
    Jag blev mött vänligt och bra av alla inblandade.
    Jag förväntar mig att radon försvinner i huset! Får mäta nu under två månader och får resultatet efter det.
    Jag hade gett betyget "utmärkt" om jag visste att radon försvinner! Läs mer
  • Erik M

2020-01-23

Erik M skrev om Hemkomfort
    Installation av FTX-ventilation i villa med källare.
    Bra projektering och utmärkt genomförande. Läs mer
  • 2020-01-17

Håkan A skrev om Hemkomfort
    - Förbättringsåtgärder från- och tillluft.
    - Positivt gäng.
    - Förtroendegivande.
    - Kommer säkert återkomma till företaget för andra åtgärder. Läs mer
  • 2020-01-15

Ove Å skrev om Hemkomfort
    Fick snabb hjälp av kunnig tekniker (Fredrik) som kom hem och bytte rotormotor och rem på mitt återvinningsaggregat från Flexit.

Kan varmt rekommendera Hemkomfort i Länna. Läs mer
  • 2019-12-27

Kenneth H skrev om Hemkomfort
    Beställde installation av ett FTX-system i 1-plans villa med källare från 30-talet med tillbyggnad 60 och är väldigt nöjd med hela processen .

Första besöket av Per med genomgång av arbetet (20min)och snabb återkoppling med offert samma dag.

Jimmy och dom andra killarna som sen gjorde installationen kändes måna om att jag skulle bli nöjd med kanaldragning och kablage och gjorde ett toppenjobb på bara fyra dagar, trots lite oförutsedda förutsättningar på vinden och massa bråte i garaget där aggregatet skulle stå.

Resultatet blev också precis så bra som jag hoppades på.
    Luften känns fräsch i hela huset och den lilla avloppslukten som ibland fans inne på toaletterna är helt borta.

Helnöjd som sagt, kan verkligen rekommendera! Läs mer

Lyftkransvägen 5, 142 50 Skogås