Hemkomfort

Hemkomfort

Hemkomfort – Radonmätning & radonsanering

På Hemkomfort hjälper vi dig att förbättra din inomhusmiljö. Det gör vi genom ventilation och sanering av radon i villor, flerfamiljshus och radhus. Efter att ha utfört tusentals saneringar med gott resultat har vi samlat på oss kunskaper som gör att vi enkelt kan lösa de utmaningar som kan dyka upp i samband med en radonsanering. Med hjälp av snabb specialisthjälp får du status på radon och de åtgärder som krävs för att ditt hus ska ligga under gränsvärdet för en hälsosam radonhalt.

Vi erbjuder våra tjänster i större delen av landet, bland annat. Stockholm, Göteborg, Uppsala, Skövde och Västerås.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss, och tveka inte att ta kontakt med oss om du har några frågor.

Läs vad 297 kunder tycker om Hemkomfort 2

2021-06-24
    Jag blev vänligt bemött. Jag fick jobbet gjort tidigare en planerat det uppskattade jag. Duktiga killar som utförde jobbet. Mvh Tommy.
    2021-06-23
    Var otroligt orolig inför radonsaneringen gällande alla rör, ventiler och fläktar. Killarna som kom var mycket trevliga och framför allt lugna och gick igenom allt med mig. Inte bara de , dom var otroligt duktiga på att få till de snyggt.
    Stor eloge till er grabbar för ett väl utför arbete.
    /Katarina
    2021-06-21
    Bra och snabb service. Installation av radonsug och värmeflyttare
    2021-06-16
    Professionellt, vänligt. Snabbt utfört och noggrant. Sammantaget mycket nöjd med installation av ny värmeväxlare.
    2021-06-14
    Hemkomfort bytte ventilationsaggregat i vår FTX-anläggning
    på ett väldigt professionellt och bra sätt.
    Dessutom var montörerna väldigt trevliga och bra att ha och göra med.
    Jag kan därför varmt rekommendera Hemkomfort.
  • Ewa N
    2021-06-11
    Först en otrolig service vid både telefonkontakt och genomgång av huset! En fantastisk proffsig hjälp fick vi av 4 specialister på radonsenering och ventilation! De var inte bara proffs på sitt yrke de var dessutom genomtrevliga! Stort tack, nu kan vi lämna över huset med en riktigt bra känsla till nästa ägare.

Hälsningar Ewa & Kent på Rösvägen i Spånga

Behöver vi nånsin hjälp med radonssanering igen så vet vi vart vi vänder oss!
    2021-06-07
    Köpte rengöring av ventilation samt injustering av systemet. Mycket trevliga, kunniga och kundfokuserade utförare och kundtjänst.

Rekommenderas!
    2021-06-07
    Radonsug
    Mycket bra bemötande.
    Dom levde upp till mina förväntningar.
    2021-06-05
    Byte av ventilation i huset. En bra genomgång vad vi behöver göra för att få en bra inomhus miljö. - offerten var ok och i fick även tips om att söka radonbidrag (som gått igenom). - när det blev dags för installationen kom folket i tid och jobbade undan. Dag 2 tog sig grabbarna ett välförtjänt dopp i poolen efter avslutat arbete.

Tack för all hjälp till er alla som har hjälpt oss. Ingen nämnd - ingen glömd.
    Hi,
    Thanks for good work and guiding with future maintenance tips also.
    2021-06-05
    Trevligt mottagande, bra utfört och de städade upp efter sig. Bra kommunikation vid frågor från oss runt vad som utförts.
    2021-06-05
    Proffsigt genomfört arbete. Supernöjd!
  • 2021-06-03
    Effektiva proffsiga killar. Hjälpsamma också vid behov. Saneringen blev jättebra
  • 2021-06-03
    Jag kan starkt rekommendera Hemkomfort. Proffsigt bemötande och superb installation. Vi bytte ventilations system och flyttade det till vinden. Allt har fungerat perfekt och som sagt ett kanonjobb.
    2021-05-30
    Alltid trevligt och lösningsorienterat bemötande. Vi radonsanerade och de satte in rör och ventilation på ett snyggt sätt med smarta bygglösningar. Superbra!
    2021-05-29
    Hemkomfort bytte en kanalfläkt i krypgrunden. Montören var trevlig, kunnig och arbetade snabbt och effektivt. Slutresultatet blev perfekt.
    2021-05-28
    Mathias från Hemkomfort kom med kort varsel och servade våran till o frånluftsmaskin. Vi fick snabb kontakt o återkoppling av serviceteknikern som verkligen ordnade allt till det bästa. Vi vill rekommendera Hemkomfort och speciellt Mathias! Tack för god service. Anneli&Mikael
  • 2021-05-26
    Jättetrevligt bemötande. Snabbt jobbat och prisvärt. Kan verkligen rekommendera Hemkomfort.
    2021-05-24
    Mycket proffsigt bemötande och genomfört. Håller tider och gjorde ett mycket bra jobb. Rekommenderar starkt.
    2021-05-24
    Trevligt bemöteande. Jag upplever dem som giriga och dyra. Tveksam kompetens och ingen bra känsla för vad som ser bra ut och inte.
    Hej Robert, Tråkigt att du upplever oss som giriga och dyra. Vi ser gärna att du kontaktar oss för att reda ut detta. Vi är väldigt måna om att våra kunder får ett bra helhetsintryck av oss. Kontakta gärna mig Fredrik på tel. 08-410 566 81. Med vänliga hälsningar Hemkomfort Hemkomfort
    2021-05-24
    Köpte installation av FTX-ventilation. Från första möte till sista, har allting gått smidigt, trots oförutsägbara händelser som sjukdom och annat tråkigt. Trevliga killar som genomfört jobbet och som inte visat minsta tveksamhet att svara på "okunniga" frågor.

De har även gjort sitt yttersta att försöka hålla rent efter sig vilket är mycket uppskattat när man både behöver jobba och bo i byggkaos.

Installationen och slutresultatet är fantastiskt. Mycket få synliga rör och de har varit mycket måna om att säkerställa att VI är nöjda med hur de monterar rören. Allt som allt tog installationen strax över en vecka för vårt hus om 250 kvm.

Ventilationen har nu varit igång en vecka och det går inte att beskriva skillnaden.

Allt som allt lämnar jag Hemkomfort mina allra varmaste rekommendationer för dig som funderar på en FTX-ventilation.
  • Jouri P
    2021-05-22
    Mycket nöjd med Hemkonforts arbete hemma hos mig.
    Rekommenderar varmt.
    2021-05-22
    Gick fort o välstädat när de gick.
    2021-05-21
    Radonsanering av grund. Installation av fläkt och rördragning.
    Trevlig bemötande av säljare. Bra möte och genomgång på plats inför vad som behövde göras.
    Väldigt professionella killar som utförde jobbet, lyhörda, effektiva och trevliga.
    Elektrikern (extern firma) som kom efteråt var däremot lite virrig och hade tagit på sig för mycket jobb så han kom inte när han lovade men det gick bra det också tillslut.
    2021-05-21
    Installation av fläktsystem. Allt fungerade perfekt.
    2021-05-21
    Radonsanering, vilket innebar att borra i betongplattan och dra rör, sätta upp en fläkt.
    Vi blev väldigt bra bemötta. Väldigt trevliga hantverkare, bra på alla sätt
  • Aram S
    2021-05-21
    Hela processen från besiktning till åtgärd har varit väldig smidigt och vi är supernöjda
    Radonsug och ventilationssystem.
    Bra service! Snabb installation! Trevlig och kompetent personal!
    2021-05-21
    Radonsug. Bemötandet var bra. Inget att anmärka på vid mina kontakter med personalen.
    2021-05-19
    Nytt ventilations aggregat till villan inkl bortforsling av det gamla. Mycket proffsigt och flexibelt bemötande vid upphandling då vi ändrade vårt första val. Trevliga och kunniga hantverkare som jobbade snabbt och proffsigt trots urusla arbetsförhållanden uppe på en trång vind! Bolaget kan varmt rekommenderas! Villaägare i Täby.
    2021-05-19
    Köp av ventilationsanläggning för reduktion av radon. Kontakten med företaget var saklig, lättsam och tillförlitlig. De uppfyllde våra önskemål på ett förtjänstfullt sätt och kan rekommenderas.
    2021-05-13
    Utmärkt jobb av anlitad hantverkare från Hemkomfort avseende montering nya friskluftventiler
  • Emilie B
    2021-05-12
    Vi anlitade Hemkomfort för rådgivning av ventilation av vår villa samt för att sätta in ventilation i huset. Vi fick snabbt tid för rådgivning och fick bra information om vad vi borde göra för åtgärder i huset. Vi hade förväntningar om att få bra information och expertis kring vår gamla villa och upplevde att vi fick det. Vi tyckte även att installatören var mycket trevlig, kompetent, rådfrågade oss kring placering av de olika produkterna och städade fint efter. Vi är mycket nöjda.
    2021-05-10
    Allt fungerade toppen från början till slut.
    2021-05-10
    Hej på er alla inblandade,
    jag har fått ett toppen-bemötande från början till slut, tack! Från den person som var hos mig första gången och lämnade offert, till de som var hos mig och installerade till de som har svarat på mejl och telefonsamtal. De som var hos mig var också mycket kreativa och hittade på en lösning att få ner aggregatet genom taket när det upptäcktes att det inte gick att få upp genom lilla vindsluckan. Allt har gått fort också (gick fort att ngn kom hit och tittade, gick sedan fort att ngn kom hit och utförde samt även själva utförandet gick fort) och har vad jag kan förstå också varit prisvärt. Fortsätt på den inslagna vägen bara, jag kommer absolut att rekommendera er! Allt gott/Anne
    2021-05-09
    Väldigt nöjda med service och trevlig personal
    2021-05-08
    Punktliga, trevliga och kunniga.
    2021-05-07
    Snabb respons. Trevlig kontakt och enkla att ha att göra med. Vi köpte och lät installera en luftvärmepump på vinden. Bra och snabbt jobb. Det enda är att vi upplever att pumpen låter mer än den förra, både inne och ute, men vi vänjer oss.
    Bra utförande.
    2021-05-07
    Reglering av ventilation radonmätning. Allt till belåtenhet
    2021-05-07
    Jag tog kontakt med Hemcomfort efter rek från min mäklare. Jag skulle sälja en villa och hade gjort en radonmätning som låg över gränsvärdet. Fick lite panik först, men två dagar efter resultatet av radonmätningen var en person på plats i villan och vi förstod snabbt vart radonet kom ifrån. Han förklarade bakgrund och orsak och föreslog därefter en åtgärd och gav en muntlig prisuppgift på den ungefärliga kostnaden. I vårt fall blev det installation av ett FTX fläktaggregat som effektivt skulle ta bort radonet. Jag sa då att fläkten helst skulle vara installerad igår, då vi var i färd med att sälja huset. Efter en kort diskussion och offert via Mail samma dag, kunde jag till min glädje och lättnad få åtgärden utförs redan ett par dagar senare. Två dagar tog installationen och jag behövde inte själv vara på plats. Jag hade fått nödvändig information kring ventilationsdragningen och ett par detaljer löste jag och installatören på telefon. Mycket proffsigt och effektivt bemötande, jag fick relevant information samt en solid installation!
    2021-05-07
    Vi har fått hjälp med radonmätningar i ett flertal villor i nybyggnadsprojekt. Allt var bra och vi fick rapport och faktura enligt utsatt tidplan.
    Mycket trevligt bemötande och lösningsorienterat bemötande.
    2021-05-06
    Prenumeration av luftfilter till ventilationssystem installerat mars-2020.

Bra bemötande, helt ok jobb.
    2021-05-01
    Förändring av rördragning vid renovering och rensning av befintligt system. Alltid väldigt bra bemötande och kommunikation. Hemkomfort installerade vårt system för ca 5 år sedan. Toppennöjda! Alltid ett snyggt resultat. Tryggt att anlita Hemkomfort för husets och vårt välmående!
    2021-04-24
    De var bra att ha som utförare. Ny
    tt agregat för dem ,det tog nog lite längre tid. Saknade avstämmning i slutet.
  • Leif C
    2021-04-23
    De var tjänstevilliga och levererade det de lovade med bra kvalitet.
    2021-04-23
    Hemkomfort utförde radonsanering. Vi blev väl bemötta. Smidigt och snabbt jobbat. Mycket trevligt.
    2021-04-22
    Hemkomfort did a very good job to my 20 years old ventilation. They managed to repair and help me to find a good, better and cheap options.
    The Technician are very friendly, easy to communicate and willing to extend help. Highly recommended this company!
    Bra och billiga.
    Lite svårt att få tag på och lite dåliig återkoppling men ändå helt ok.
    2021-04-22
    Jag köpte en ny fläkt med montering samt rensning av kanalerna. Killarna som kom och utförde arbetet var proffsiga och vi blev väldigt nöjda. Vi fick ett proffsigt och bra bemötande utav dom.
    De gick snabbt, och när de gick var det städat och fint.

Hemkomfort kommer jag att rekommendera vidare till vänner och bekanta om de skulle behöva denna typ av tjänst.
    2021-04-22
    Effektiva och proffsigt utförande! Inget att klaga på bara att rekommendera!