Alla kategorier Sanering Västra Götaland Skövde Hemkomfort

Hemkomfort

Lyftkransvägen 5, 142 50 Skogås — Visa karta

Hemkomfort – Radonmätning & radonsanering

På Hemkomfort hjälper vi dig att förbättra din inomhusmiljö. Det gör vi genom ventilation och sanering av radon i villor, flerfamiljshus och radhus. Efter att ha utfört tusentals saneringar med gott resultat har vi samlat på oss kunskaper som gör att vi enkelt kan lösa de utmaningar som kan dyka upp i samband med en radonsanering. Med hjälp av snabb specialisthjälp får du status på radon och de åtgärder som krävs för att ditt hus ska ligga under gränsvärdet för en hälsosam radonhalt.

Vi erbjuder våra tjänster i större delen av landet, bland annat. Stockholm, Göteborg, Uppsala, Skövde och Västerås.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss, och tveka inte att ta kontakt med oss om du har några frågor.

Läs vad 17 kunder tycker om Hemkomfort

• Sten Ö
    Sten Ö skrev om Hemkomfort
    Min upplevelse av Hemkomfort Svenska Hem & Miljö AB, Skogås:
    Utfört arbete i 2 vån villa på 198 kvm i Täby:
    1. Total montering av en Cylinda Nova Trend köksfläkt.
    2. Total montering av värme-
    växlare/ventilationsaggregat - Flexit UNI 3.
    3. En första kontroll av förekomst av radon. Sakkunnigt utförd. Ny kontroll i höst.
    Mitt omdöme av Hemkomforts personal - projektledare och montörer:
    - Pålitliga.
    - Passade tider.
    - Sakkunniga.
    - Offert kom mycket snabbt, enligt löfte.
    - Arbetet utfördes inom utlovad tid till 100%.
    - Fakturetring och ROT-avdrag sköttes utmärkt.
    - Möjligen gick instruktionen av värmeväxlaren för snabbt och summariskt.
    - Mycket trevlig personal! Gott Kundbemötande!
    - Hemkomfort AB tog ett totalt entreprenadansvar och skaffade från material till överenskommet pris. Dessutom kakelsättare och elektriker!
    I min egenskap av ansvarig för grannsamverkan har jag spritt reklam till vänner, grannar och släkt.
    Sammanfattning:
    Jag - Sten Örtefors kan varmt och ärligt rekommendera Hemkomfort AB. Jag är mycket nöjd!
    Frågor? Maila till ortefors@telia.com Läs mer
  • Thomas J
    Thomas J skrev om Hemkomfort
    ventilationrep. o radon rep.
    bra bemött.
    bra respons
    vi fortsätter gärna samarbete. Läs mer
  • Ove E
    Ove E skrev om Hemkomfort
    Fler venteliationshål. Arbetet sköttes snabbt och proffsigt. Läs mer
  • Håkan C
    Håkan C skrev om Hemkomfort
    Fick förslag på förbättrad ventilation för att komma tillrätta med något förhöjda radonvärden och allmänt förbättrad ventilation.
    Åtgärderna verkade vettiga och offerten tydlig ang vad som kostade vad. De höll tiderna och allt flöt på bra. Läs mer
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Hemkomfort
    Proffsigt, pålitligt och tryggt. Läs mer
  • Marcus W
    Marcus W skrev om Hemkomfort
    Bra genomgång och tydligt vad som behövde göras. Bra service snyggt utfört och bra överlämning. Läs mer
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Hemkomfort
    Satt in fläcktar
    Blev bra bemött och fick snabb service. Läs mer
  • Maria A
    Maria A skrev om Hemkomfort
    Snabb uppkoppling, snabb installation, trevlig personal Läs mer
  • Richard D
    Richard D skrev om Hemkomfort
    Hemkomfort var en av 10 företag som lämnade offert på byte av FTX aggregat. De lämnade en av de bästa offerten och gick smidigt att förhandla med.
    Efter en mycket väll genomförd byte fick vi en mycket bra specificerad faktura.

Toppenbra betyg för detta företag Läs mer
  • Manne A
    Manne A skrev om Hemkomfort
    Med företaget Hemkomfort har det från början till slut varit ett nöje att samarbeta. Som ordförande i en brf har jag ibland kluriga problem att lösa. Ena gången hjälpte de mig med separering av utluftventiler från två grannar som hade en aning svårt att samarbeta. Vi klurade ut det tillsammans. Sedan kunde jag rekommendra dem till en som behövde utluft från sitt kök och senast hjälpte de mig att få en godkänd OVK i en ganska stökig lokal med många prång. Jag återkommer till dem nästa gång jag har denna typ av problem. Tack!///Manne af Klintberg Läs mer
  • Anders N
    Anders N skrev om Hemkomfort
    I en liten bostadsrättsförening behöver man hjälp med stora frågor. Vi behövde hjälp med radonsanering - alltifrån tips, stöd till etablering.

Hittade Hemkomfort via nätet och deras tips, stöd och etablering har varit över förväntan. Kunniga, proffsiga och levererar som vi sagt och kommit överens om.
    Vi fick aldrig känslan av att vi sågs över axeln utan möttes med samma respekt som om vi vore en större "affär". Fokus låg på saneringen.

Att se källaren renstädad efter en dags borrande och rördragning är inget vi tar för givet - bara något man blir väldigt glad över.

Vi kan varmt rekommendera Hemkomfort. Läs mer
  • Katarina B
    Katarina B skrev om Hemkomfort
    Svårt få offert. Sedan gick det fort. Köpte radonsanering. Rent och snyggt när de gick för dagen. Trevliga killar. Vad jag kan se har de gjort ett bra arbete. Läs mer
  • Sara P
    Sara P skrev om Hemkomfort
    Rengöring av radonventilation. Proffsigt och trevligt bemötande samt kunnig personal. Läs mer
  • Per N
    Per N skrev om Hemkomfort
    Vi tog hjälp för genomgång av ventilation samt eventuellt behov av radonsanering. Fick snabbt hjälp och möte på plats där vi gick igenom huset. Ingen onödig försäljning utan råddes att genomföra eventuella förändringar stegvis för att se om vårt behov av radonsanering fanns kvar efter vissa enklare åtgärder.

Killarna som kom och hjälpte oss med att sätta in manuell ventilation i huset (självdrag) var kanontrevliga, städa upp efter sig och noggranna.

Fick ett rakt igenom mycket positivt intryck av alla från kundtjänst till utförare. Kan absolut rekommendera Hemkomfort. Läs mer
  • Anders M
    Anders M skrev om Hemkomfort
    Installation av ventilationssystem med värmeåtervinning. Mycket bra alltigenom, från offert till utförande av arbetet. Läs mer
  • Ann A
    Ann A skrev om Hemkomfort
    Fuktproblem åtgärdades.
    Jag blev bemött med respekt och fick professionell information om vad som behövde göras.
    Företaget har med råge levt upp till mina förväntningar.
    Jag känner mig mycket nöjd med resultatet. Läs mer
  • Åsa R
    Åsa R skrev om Hemkomfort
    De bytte ut vår ventilation samt justetade till och frånluft.
    De var professionella, lätta att ha att göra med, höll tidplan och buget. Väldigt serviceminded.
    Jag kan varmt rekommendera dem! Läs mer

Lyftkransvägen 5, 142 50 Skogås