Hemkomfort

Lyftkransvägen 5, 142 50 Skogås — Visa karta

Hemkomfort – Radonmätning & radonsanering

På Hemkomfort hjälper vi dig att förbättra din inomhusmiljö. Det gör vi genom ventilation och sanering av radon i villor, flerfamiljshus och radhus. Efter att ha utfört tusentals saneringar med gott resultat har vi samlat på oss kunskaper som gör att vi enkelt kan lösa de utmaningar som kan dyka upp i samband med en radonsanering. Med hjälp av snabb specialisthjälp får du status på radon och de åtgärder som krävs för att ditt hus ska ligga under gränsvärdet för en hälsosam radonhalt.

Vi erbjuder våra tjänster i större delen av landet, bland annat. Stockholm, Göteborg, Uppsala, Skövde och Västerås.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss, och tveka inte att ta kontakt med oss om du har några frågor.

Läs vad 187 kunder tycker om Hemkomfort

• 2020-11-27

Theodor K skrev om Hemkomfort
    fin service rätt igenom trevliga installationskillar alltid hjälpsamma Läs mer
  • 2020-11-23

Claes Fredrik L skrev om Hemkomfort
    Hemkomfort har installerat både radonsug, friskluftventiler och fläktar. Priset var rimligt, personalen kunnig och trevlig, allt snyggt installerat. De kommer på tid och städar efter sig, bra process från start till slut. Kan bara rekommendera! Läs mer
  • 2020-11-23

Marcus H skrev om Hemkomfort
    Superproffsiga och sjukt bra bemötande, rekomenderas verkligen!! 5 Stars!
    Tack Fredrik och David!

Marcus Heponiemi Läs mer
  • 2020-11-21

Karin M skrev om Hemkomfort
    Bra support vid radonsanering! Kunniga och duktiga hantverkare. Läs mer
  • 2020-11-20

Mats Z skrev om Hemkomfort
    proffsigt, bra hjälp o bra genomgång efter arbete. Läs mer
  • 2020-11-19

Kristian L skrev om Hemkomfort
    Vi köpte vårat FTX system av Hemkomfort för att få bättre ventilation hemma. Proffsigt och trevligt bemötande från arbetsledare och montörer. Arbetet utfördes utan anmärkningar och vi är mycket nöjda med resultatet. Läs mer
  • 2020-11-13

Maria L skrev om Hemkomfort
    Kontakten med Hemkomfort är alltid, trevlig, tydlig, effektiv, ordningsam, lösningsinriktad och lyhörd. Att ha varit återkommande kund i 10 år säger väl allt om hur nöjd jag är. Läs mer
  • 2020-11-10

Jakob L skrev om Hemkomfort
    Kompetenta, håller tid och pris. Läs mer
  • 2020-11-10

Oscar W skrev om Hemkomfort
    Service av ett ventilationssystem

Bemötandet var mycket bra

Efter tidigare kontakt med företaget var förväntningarna höga och företaget levde upp till dem

Sammanfattande upplevelse: Mycket positiv Läs mer
  • 2020-11-09

Per K skrev om Hemkomfort
    Filterbyte

Företaget bemötte mig på ett fantastiskt sätt, mycket trevligt och professionellt. Läs mer
  • 2020-11-04

Johan A skrev om Hemkomfort
    Vår BRF behövde komplettera med en radon fläkt vid markplan och allt från analys, offertstadiet till färdig leverans har fungerat smärtfritt. Superproffsiga montörer, offert och leverans.

Seriöst företag som jag kan rekommendera.

BRF i Bromma Kyrka. Läs mer

Christer S skrev om Hemkomfort
    Har i nuläget bara fått en offert. Men mina förväntningar är stora. I nuläget så har de som jag talat med varit mycket trevliga. Offerten är på radon utsug. Läs mer

Ludmila O skrev om Hemkomfort
    Professionell och kundvänlig service av ventilationskanaler. Läs mer

Fredrik A skrev om Hemkomfort
    Radoninventering, offert på åtgärder, tjänstvillig och snabb Läs mer

Anders E skrev om Hemkomfort
    Snyggt jobb, bra killar som installerar. Vettigt pris. Outstanding! Läs mer
  • 2020-10-29

Anna Å skrev om Hemkomfort
    Dom gjorde ett fint jobb med att installera Radonsug och förstärkte ventilationen. Allt gick smidigt! Läs mer
  • 2020-10-28

Peter H skrev om Hemkomfort
    Bytte gammalt trasigt FTX-aggregat mot ett nytt. Bra diskussioner med Hemkomfort och snabb proffsig installation. Läs mer
  • 2020-10-23

Thomas B skrev om Hemkomfort
    Kanonbra service påläst och erfaren personal! Klockren. Läs mer
  • Lars E

2020-10-23

Lars E skrev om Hemkomfort
    Som mäklare anlitar jag Hemkomfort för Radonmätning och åtgärder mot Radon. Snabba, kunniga och seriösa. Dessutom alltid väldigt trevliga. Kan varmt rekommenderas.
    Lasse
    A-mäklarna Läs mer

Maria B skrev om Hemkomfort
    Proffsigt och mkt trevlig personal! Läs mer

Newroz F skrev om Hemkomfort
    Vî anlitade Hemcomfort eftersom vi hade för höga Radon halter och behövde ett bra ventilationssystem.
    Vi är nöjda med installation och med bemötandet.
    Oerhört duktiga och trevliga hela vägen! Rekommenderar dem 100%. Läs mer

Eva Margareta W skrev om Hemkomfort
    Mycket tekniskt kunniga och snabba när när de väl kom hit, en proffsig reparation helt enkelt. Fick dock tjata en hel del innan de kom hit vilket irriterade. Läs mer
  • 2020-10-19

Niklas J skrev om Hemkomfort
    Vi anlitade Hemkomfort för att renovera och bygga ut ett gammalt FTX-system.

Trevlig säljare som kunde motivera och förklara varför vi bör göra si eller så. Offerten var tydlig och lätt för oss att förstå.
    Duktiga, trevliga och proffsiga montörer som jobbade på i ett högt tempo.

De överenskomna datum för utförande hölls.

Kan varmt rekommendera detta företag. Läs mer
  • 2020-10-16

Stig F skrev om Hemkomfort
    Utmärkt sammansatta middagar. Upplägget är varierat och vi har fått många nya spännande och välsmakande rätter på matbordet. Både jag och Monika har tillsammans lagat dem efter recepten. Att båda aktivt deltagit i tillredningen har varit en inspirerande och kul upplevelse. Läs mer
  • 2020-10-15

Mats-erik L skrev om Hemkomfort
    Installation + tilläggstjänst gällande utbyte av mekanisk ventilation i vår enfamiljsvilla. I syfte att få ner radonhalten i huset som består av blåbetong. Tilläggstjänst att korrigera köksfläktventilation.
    *Korrekt och mycket bra bemötande vid beställning liksom bra service/stöd och bemötande inför utförandet av tjänsterna.
    *Bra service och utförande av beställda tjänster.
    *Företaget uppfyllde förväntningarna på samtliga plan med ett litet minus vad gäller väntetid för utförandet av tjänsterna.

Lång väntetid för hjälp/service. Men utförande, bemötande är utan anmärkning. Rekommenderar gärna företaget! Läs mer
  • 2020-10-14

Björn L skrev om Hemkomfort
    Radonsug till hyreshus
    Bra bemötande både vid förfrågan, beställning, och killarna som var på plats
    Än så länge så levde Hemcomfort upp till förväntningarna. Får se om resultatet blir bra.
    Allt känns bra hittills Läs mer
  • 2020-10-12

Daniel G skrev om Hemkomfort
    Dom va kunniga , snabba och mycket trevliga Läs mer
  • 2020-10-07

Sebastian B skrev om Hemkomfort
    Fick hjälp med att ta upp hål för ventilation i husgrund. Trots utmaning med oväntat hårt stenmaterial så löste de problemet och utförde arbetet på utsatt tid. Resultatet blev mycket bra.
    Jag upplevde att personalen har mkt god kunskap om sitt specialistområde, ventilation och radon. Företaget har många uppdrag så jag fick vänta lite på att få hjälp, så det är bra att kontakta dem i god tid om man vill ha hjälp. Läs mer
  • 2020-10-05

Johannes R skrev om Hemkomfort
    Bra service utan konstigheter! Läs mer
  • 2020-10-05

Anders B skrev om Hemkomfort
    Inköp och installation av mekanisk frånluftsfläkt.
    Duktiga tekniker, snabba på att åtgärda en liten anmärkning som jag hade. Bra bemötande med en tydlig offert. Ett företag att rekommendera och som står för det dom lovat.

//Anders Bild Läs mer
  • 2020-09-21

Anders E skrev om Hemkomfort
    Byte av radonsaneringsanläggning. Vid samtliga kontakter med Hemkomfort har vi blivit bemötta mycket positivt och förtroendeingivande. Lovade leveranstider har hållits och utfört arbete är vi nöjda med. Hemkomfort kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • 2020-09-19

Jenny O skrev om Hemkomfort
    Köpte ny ventilation till vårt hus men ut och insug i alla rum. Allt gick snabbt och smidigt och fungerar fint. Läs mer
  • Göran R

2020-09-17

Göran R skrev om Hemkomfort
    Rradonsanering i Brf kadetten 9
    Mkt trevligt och kunnigt bemötande
    Hemcomfort löste vårt problem snabbt och enkelt
    Helhetsintryck utmärkt, rekommenderar gärna andra föreningar och bekanta att anlita Hemcomfort Läs mer
  • 2020-09-12

Lars Vilhelm W skrev om Hemkomfort
    Kanalresning och justering av ventilationssystemet. Dom kom på avtalad tid. Blev mycket bra bemött och fick bra tips och förklaringar på hur jag skall sköta systemet. Välkomna igen om några år! Läs mer
  • 2020-09-04

Christoffer L skrev om Hemkomfort
    Snabbt och proffsigt bemötande. Installationen av friskluftsintag blev perfekt. Läs mer
  • 2020-09-03

Mona E skrev om Hemkomfort
    Byte och installation av en köksfläkt. Effektivt, vänligt, snabbt! Läs mer
  • 2020-08-21

Fredrik T skrev om Hemkomfort
    Har fått hjälp med att fixa ventilationen i privat villa (tilluftsventiler och frånluftsfläkt på vinden). Hemkomfort offererade flera alternativa lösningar på ett vänligt och rådgivande sätt.

Vi har tagit hjälp av hemkomfort tidigare och är väldigt nöjda, både kring bemötande, arbetsgenomförande och resultat! Vi hade höga förväntningar och de levde upp till dessa.

Eventuellt skulle de kunna vara lite mer hjälpsamma med att rekommendera en byggfirma för hjälp att återställa de ingrepp som ventilationstrumsdragning medför. Läs mer
  • 2020-08-12

Carl D skrev om Hemkomfort
    De gjorde ett bra jobb och var klara en dag tidigare än sagt. Läs mer
  • 2020-08-12

Lina S skrev om Hemkomfort
    Trevligt bemötande, proffsigt utfört arbete av installation av ventilation i villa.
    Vårt inomhus klimat har blivit mycket bättre! Läs mer
  • 2020-08-04

Stefan H skrev om Hemkomfort
    Installation av FTX i trevåningshus med betongvalv, syfte att sänka radonhalterna. Mycket kunnig och professionell planering och projektledning. Trevliga och lyhörda medarbetare som genomförde projektet effektivt och med hög precision. Tidsplanen höll. Vi är jättenöjda – kanon! Läs mer
  • 2020-07-19

Lars K skrev om Hemkomfort
    Intäckning av torpargrun smat luftavfuktningsaggregat.
    Bra jobbat. Läs mer
  • 2020-07-16

Göran S skrev om Hemkomfort
    Köpte injustering av ventilation. Kändes väldigt tryggt, det kändes väldigt seriöst. Mina förväntningar var att jag kunde lita på att dom gjorde ett bra jobb, och det gjorde dom, och var väldigt trevliga, och jag fick svar på alla mina frågor. Läs mer
  • 2020-07-07

Roger P skrev om Hemkomfort
    Injustering ventilation
    Trevlig kunnig personal Läs mer
  • 2020-07-06

Christer W skrev om Hemkomfort
    Byte av fläktmotor i vårt befintliga ventilationssystem, installerat 2018, slutade fungera.

Trevligt bemötande, snabb respons och framförallt så löstes problemet och vi fick fungerande ventilation åter!

Hade inga förväntningar då det företag som installerat ventilationssystemet 2 år tidigare visade sig gått i konkurs. Med tanke på den situationen så var Hemkomfort räddaren i nöden!

Kommer fortsätta anlita dem igen! Läs mer
  • 2020-06-30

Tobias B skrev om Hemkomfort
    Mycket bra kontakt allt ifrån offert till installation.
    Duktiga killar som installerade vår nya ventilation och trevliga vid mina frågor. Läs mer
  • 2020-06-29

Henrik T skrev om Hemkomfort
    Vi anlitade Hemkomfort för att installera ett FTX system. Vi blev proffesionellt behandlade från dag ett och resultatet blev över vår förväntan samtidigt som arbetet gick snabbt och smidigt. Vi är på alla sätt väldigt nöjda! Läs mer
  • 2020-06-29

Mikael N skrev om Hemkomfort
    Underhåll av ventilationsanläggning i privat villa.
    Personlig service, avtalat om fortsättning. Läs mer
  • 2020-06-26

Leif K skrev om Hemkomfort
    Installation av radonsug tog bara en eftermiddag. Trevliga killar som kom på utsatt tid. Läs mer
  • 2020-06-26

Johan N skrev om Hemkomfort
    Installation av ventiler och fläktar efter redonmätning i Villa. Fick ett bra intryck direkt och allt har gått smidigt och enligt plan.
    Vi har bara positiva intryck efter arbetet och skulle absolut rekomendera Hemkomfort. Läs mer
  • Anders I

2020-06-24

Anders I skrev om Hemkomfort
    Mycket tillmötesgående, innovativa och erfarna montörer. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte