Hemkomfort

Lyftkransvägen 5, 142 50 Skogås — Visa karta

Hemkomfort – Radonmätning & radonsanering

På Hemkomfort hjälper vi dig att förbättra din inomhusmiljö. Det gör vi genom ventilation och sanering av radon i villor, flerfamiljshus och radhus. Efter att ha utfört tusentals saneringar med gott resultat har vi samlat på oss kunskaper som gör att vi enkelt kan lösa de utmaningar som kan dyka upp i samband med en radonsanering. Med hjälp av snabb specialisthjälp får du status på radon och de åtgärder som krävs för att ditt hus ska ligga under gränsvärdet för en hälsosam radonhalt.

Vi erbjuder våra tjänster i större delen av landet, bland annat. Stockholm, Göteborg, Uppsala, Skövde och Västerås.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss, och tveka inte att ta kontakt med oss om du har några frågor.

Läs vad 117 kunder tycker om Hemkomfort

• 2020-03-26

Oscar P skrev om Hemkomfort
    Hej
    Blev bemött jätte bra.
    Teknikerna gjorde ett syveränt arbete. Läs mer
  • 2020-03-26

Jessica L skrev om Hemkomfort
    Köpte och installerade en ventilationsanläggning för att få bort radon ur hemmet.
    Hemkomfort gjorde hembesök och gick igenom förslag på lösningar utan att få oss att känna oss tvingade till något. Proffsigt! Snabbt jobb av installationen, hantverkare höll rent och snyggt runt sig! ✨ Som kund är vi jättenöjda 😊 Tydlig hjälp med ansökan om radonbidrag osv. 👍🏼 Läs mer
  • 2020-03-25

Hans Erik Göran N skrev om Hemkomfort
    Radonmätning, besiktning och åtgärd. Bra på alla sätt kunnigt folk Läs mer
  • 2020-03-23

Kjell Å skrev om Hemkomfort
    * Kanalrensning och byte av styrpanel
    * På ett korrekt och trevligt sätt
    * Att överenskommen tid hölls. Det blev några timmars förändring, men det kom vi överens om per telefon innan. Orsakade inga problem, tvärt om faktiskt.
    * Servicekillen uppträdde mycket trevligt och arbetade lugnt och målmedvetet. Höll mig informerad och besvarade de frågor jag hade. Sådan personal är guld värd!
    * Helt nöjd... men har inte fått fakturan ännu, så... -:)) Läs mer
  • 2020-03-13

Ninos S skrev om Hemkomfort
    Supernöjd! Ett ärligt företag som tar skäligt pris!

Kommer enligt lovat och jobbar som ett företag ska gör!
    Kände mig trygg genom hela processen. Sällsynt att hitta ärliga hantverkare som dessa.

// Ninos Läs mer
  • 2020-03-12

Pär U skrev om Hemkomfort
    Samarbetat med Hemkomfort i många år. Ett seriöst företag med stort kunnande inom sitt område. Läs mer
  • 2020-03-05

David R skrev om Hemkomfort
    Required external suction of radon gas from under house's concrete slab. Hemkomfort coordinated with drainage firm who were draining and insulating basement in order to get access to the slab. Hemkomfort worked outside of normal working hours to make sure both projects could proceed without interruption. Extremely happy with the result from Hemkomfort and the effort they put in to go above and beyond and to make sure their work could be completed while the drainage company did their thing. I definitely recommend hemkomfort! Läs mer
  • 2020-03-05

Karin & skrev om Hemkomfort
    Hemkomfort installerade FTX-system i vår 70-talsvilla.
    Det gick otroligt smidigt med tanke på att de drog kanaler till alla rum i hela huset. Man kunde knappt se att de varit där efteråt.
    Klart på 2 dagar.
    Jättetrevliga och proffsiga grabbar.
    Rekommenderar dem verkligen. Läs mer
  • 2020-03-03

Fredric U skrev om Hemkomfort
    Mycket bra jobb. Noga och städade mycket bra. Läs mer
  • 2020-03-03

Johan K skrev om Hemkomfort
    Kontaktade två-tre andra företag utan minsta återkoppling innan jag fick höra om hemkomfort som i sin tur var snabba med svar och tidsbokning.

Teknikern på plats hjälpte till och gjorde det lilla extra så enormt bra service!

Kan starkt rekommenderas och kommer även rekommenderas till mina kunder som mäklare Läs mer
  • 2020-02-20

Carl Patrik L skrev om Hemkomfort
    Installerat avfuktare i krypgrund, samt utför årlig service och kontroll. Trevliga, flexibla och känns proffsiga samt lätta att komma i kontakt med. Läs mer
  • 2020-02-13

Leif K skrev om Hemkomfort
    Radonsanering villa. Bra bemötande. Effektivt arbete så att det kunde göras på en dag. Problem: Felaktiv information om dag för saneringen, vilket kunde klaras ut dagen innan. Offerten omfattade tre fläktar, men firman hade med sig två avsedda fläktar. Löstes genom att man satte in en annan fläkt till samma pris som den avsedda.. Läs mer
  • 2020-02-12

Mikael L skrev om Hemkomfort
    Jobbet blev proffsigt gjort trevliga montörer blev mycket nöjd Läs mer
  • 2020-02-10

Matilda M skrev om Hemkomfort
    Installerade ventilation i vår villa. Det blev jättebra och hade jättebra kontakt med de som utförde arbetet. Kommunikativa och lösningsorienterade och de höll tidsplanen! Läs mer
  • 2020-02-07

Thomas D skrev om Hemkomfort
    Nöjd med bra kontakt både innan och efter installationen av nytt fläktvärmeluftventilationsaggregat.
    Lyhörd firma.
    Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-02-01

Marja-liisa F skrev om Hemkomfort
    Radon-sanering i villan
    Jag blev mött vänligt och bra av alla inblandade.
    Jag förväntar mig att radon försvinner i huset! Får mäta nu under två månader och får resultatet efter det.
    Jag hade gett betyget "utmärkt" om jag visste att radon försvinner! Läs mer
  • Erik M

2020-01-23

Erik M skrev om Hemkomfort
    Installation av FTX-ventilation i villa med källare.
    Bra projektering och utmärkt genomförande. Läs mer
  • 2020-01-17

Håkan A skrev om Hemkomfort
    - Förbättringsåtgärder från- och tillluft.
    - Positivt gäng.
    - Förtroendegivande.
    - Kommer säkert återkomma till företaget för andra åtgärder. Läs mer
  • 2020-01-15

Ove Å skrev om Hemkomfort
    Fick snabb hjälp av kunnig tekniker (Fredrik) som kom hem och bytte rotormotor och rem på mitt återvinningsaggregat från Flexit.

Kan varmt rekommendera Hemkomfort i Länna. Läs mer
  • 2019-12-27

Kenneth H skrev om Hemkomfort
    Beställde installation av ett FTX-system i 1-plans villa med källare från 30-talet med tillbyggnad 60 och är väldigt nöjd med hela processen .

Första besöket av Per med genomgång av arbetet (20min)och snabb återkoppling med offert samma dag.

Jimmy och dom andra killarna som sen gjorde installationen kändes måna om att jag skulle bli nöjd med kanaldragning och kablage och gjorde ett toppenjobb på bara fyra dagar, trots lite oförutsedda förutsättningar på vinden och massa bråte i garaget där aggregatet skulle stå.

Resultatet blev också precis så bra som jag hoppades på.
    Luften känns fräsch i hela huset och den lilla avloppslukten som ibland fans inne på toaletterna är helt borta.

Helnöjd som sagt, kan verkligen rekommendera! Läs mer
  • 2019-12-25

Mikael K skrev om Hemkomfort
    Mycket bra och smidigt genomfört. Läs mer
  • 2019-12-19

Anders A skrev om Hemkomfort
    Installation av radonsug m.m.
    Proffsigt bemötande och duktiga medarbetare som effektivt gjorde jobbet.
    Betong borrningar installation spirorör,utbyte av wc-fläkt m.m..
    Väntar nu några månader på radonmätningen som troligtvis är under gränsvärdet.
    Med vänlig hälsning,
    Anders Andersson Läs mer
  • Jonas P

2019-12-16

Jonas P skrev om Hemkomfort
    Bra leverans, tydligt och klart definierat projekt.städade upp bra efter sig! Läs mer
  • 2019-12-15

Agneta K skrev om Hemkomfort
    Hej, vänligt och proffsigt bemötande vid första kontakt och besök. Därefter snabb offert till oss med två alternativ.

Sedan blev det stopp i kontakterna i flera månader - trots flera mail och samtal. Till slut fick vi kontakt och vi kunde boka tid för renovering av vårt ventilationssystem. Då gick det snabbt igen. Trevlig kille renoverade ich fakturan kom relativt snabbt. Läs mer
  • 2019-12-05

Björn H skrev om Hemkomfort
    Radonsanering.
    Utmärkt och proffsigt bemötande med mycket kunniga montörer
    som har gjort ett bra job
    Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-12-05

Mats E skrev om Hemkomfort
    Ventilation i en villa
    Blev bra bemött av både säljare och montör.

Förväntas att det skulle utföras fackmannamässigt, det gjorde dom plus där till.

Mycket bra utfört arbete bra bemött samt proffsigt utfört.

10/10 i betyg av mig Läs mer
  • Daniel J

2019-11-13

Daniel J skrev om Hemkomfort
    Snabb och bra service. Arbetet gick som planerat snygg installation och rent och snykt när allt var klart Läs mer
  • 2019-11-08

Karl H skrev om Hemkomfort
    Vi bytte Freshfläktar i våtutrymmen efter rekommendation från Hemkomfort då vi fått nedslag om fukt oå vinden i samband med besiktning. Detta var en betydligt billigare lösning än vi förväntat oss. Läs mer
  • 2019-10-31

Ingemar P skrev om Hemkomfort
    Kanalrengöring/justering av befintlig anläggning
    Genomgående trevligt bemött vid samtliga kontakter
    Servicmannen var noggrann och kontrollmätte flera gånger
    samt informerade och gav råd att åtgärda i framtiden Läs mer
  • 2019-10-29

Alexis M skrev om Hemkomfort
    I husköpet hade en radonkontroll gjorts som visade sig vara för hög. Henkomfort var på plats och gav en offert med garanti på nivåer efter utförd åtgård. Den initiala åtgärden gav inte fullgott resultat utan nya åtgärder fortsatte. Utförare/tekniker som varit på plats håller hög standard och informerar om allt som utförts. Det har inte varit något gnäll eller prat om pengar efter fortsatt jobb utan de gnetar på för att hitta en lösning för just mitt hus. Högsta betyg är mitt samlade omdöme till Hemkomfort! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-10-23

Ann-Charlotte H skrev om Hemkomfort
    Väldigt nöjda. Trevligt bemötta. Bra jobb gjort och dessutom snabbt. Läs mer
  • 2019-10-21

Margaretha S skrev om Hemkomfort
    Snabba och effektiva. Känns pålitliga. Trevliga installatörer. Trevligt bemötande överhuvudtaget. Känns som de gjort ett gediget arbete. Läs mer
  • 2019-10-12

Lotta C skrev om Hemkomfort
    Jag köpte radonsanering. Fick snabbt en offert och de var snabbt igång med jobbet. Alla inblandade var flexibla och trevliga! Läs mer
  • 2019-10-10

Hans G skrev om Hemkomfort
    Har installerat ventilationsanläggning för att sanera radon. Proffsigt hanterat från försäljare och kontor.
    Har lyckats göra installation med minimal påverkan på boutrymmet. Finish på stosmontering och allt synligt är mycket bra.
    Finish på snickeriarbetet inuti garderober som utnyttjats för rördragning var dock inte helt hundra. Därför kan inte betyget bli 5, men kanske snarare 4,5 än 4. Läs mer
  • 2019-10-10

Jonas E skrev om Hemkomfort
    Installerat FTX ventilation,
    Blev ett nytt hus.
    Snygg installation och proffesionellt bemötande, små saker efter installationen löstes snabbt.
    Rekommenderar hemkomfort. Läs mer
  • 2019-10-07

Magnus Ö skrev om Hemkomfort
    Reparerade radonfläkt. Prisvärt. Smidig kontakt och kundbemötande. Läs mer
  • 2019-10-03

Ravi P skrev om Hemkomfort
    Har gjort vad de ska och kunniga Läs mer
  • 2019-10-03

Robert H skrev om Hemkomfort
    Professionell och snabb hantering, trevligt bemötande! Läs mer

Magnus B skrev om Hemkomfort
    Köpte rengöring av luftkanaler, samt installation och intrimning av en ny ftx värmeväxlare Flexit Nordic S4. Mycket trevligt och professionellt bemötande, och väldigt duktiga, snabba och ordentliga installatörer. Mycket nöjd med allt, och nu hoppas jag att radonhalten ligger på godkänd nivå. Läs mer

Yngve B skrev om Hemkomfort
    Installation av radonsug!
    Jobbet utfördes snabbt o professionellt.
    Mycket trevli personal. Läs mer

Mathias E skrev om Hemkomfort
    Radonåtgärd/ventilation. Bra bemötande vid första möte samt proffsig installation av fläktar samt eldragning Läs mer
  • 2019-09-30

Mattias O skrev om Hemkomfort
    Installation av Radonsug samt ventilation. Väldigt bra bemötande och proffsigt arbete. Läs mer
  • 2019-09-29

Torbjörn G skrev om Hemkomfort
    Installation av radonfläkt. Enkel kontakt och smidigt genomförande. Läs mer
  • 2019-09-22

Per L skrev om Hemkomfort
    Köpte radonsanering av Hemkomfort. Jobbet skulle ta en dag i anspråk men div missöden ledde till fem dagars jobb istället. Förvisso stod Hemkomfort för dessa merkostnader men vi blev låsta av att vi behövde vara hemma. Både personalen och hantverkarna hade dock hög servicegrad. Läs mer
  • Henrik E

2019-09-15

Henrik E skrev om Hemkomfort
    FTX-ventilations system.
    Mycket gott välbemöttande.
    Noggranna och lyhörda.
    Städade och höll rent hela tiden under och
    efter arbetet.
    Jag kan starkt rekommendera Hemkomfort. Läs mer
  • 2019-09-13

Ingrid H skrev om Hemkomfort
    Företaget har från start varit väldigt lätta att ha och göra med. Beställt radonmätning och åtgärder. Proffsigt utfört.. väldigt trevligt bemötande.
    Kan verkligen rekommendera dem. Läs mer
  • 2019-09-13

Curt E skrev om Hemkomfort
    Mycket nöjd med montering av friskluftsventiler i sovrum och frånluftsventilation i våtutrymmen, men även med effekten av dessa monteringar.
    Klart godkänt! Läs mer
  • 2019-09-12

Ann L skrev om Hemkomfort
    Vi installerade radonsug och är nöjda med bemötandet och arbetet. Trevlig personal som jobbar snabbt och effektivt. Läs mer
  • 2019-09-09

Magnus D skrev om Hemkomfort
    Installerat flexit3 ventilationssystem. Mycket nöjd med installationen. Läs mer
  • 2019-08-30

Marie G skrev om Hemkomfort
    Fläktar
    Bra bemött
    Kanske blev lite fel med måtten men det åtgärdades
    Som helhet bra Läs mer

Lyftkransvägen 5, 142 50 Skogås