Hemkomfort

Lyftkransvägen 5, 142 50 Skogås — Visa karta

Hemkomfort – Radonmätning & radonsanering

På Hemkomfort hjälper vi dig att förbättra din inomhusmiljö. Det gör vi genom ventilation och sanering av radon i villor, flerfamiljshus och radhus. Efter att ha utfört tusentals saneringar med gott resultat har vi samlat på oss kunskaper som gör att vi enkelt kan lösa de utmaningar som kan dyka upp i samband med en radonsanering. Med hjälp av snabb specialisthjälp får du status på radon och de åtgärder som krävs för att ditt hus ska ligga under gränsvärdet för en hälsosam radonhalt.

Vi erbjuder våra tjänster i större delen av landet, bland annat. Stockholm, Göteborg, Uppsala, Skövde och Västerås.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss, och tveka inte att ta kontakt med oss om du har några frågor.

Läs vad 91 kunder tycker om Hemkomfort

• Daniel J

2019-11-13

Daniel J skrev om Hemkomfort
    Snabb och bra service. Arbetet gick som planerat snygg installation och rent och snykt när allt var klart Läs mer
  • 2019-11-08

Karl H skrev om Hemkomfort
    Vi bytte Freshfläktar i våtutrymmen efter rekommendation från Hemkomfort då vi fått nedslag om fukt oå vinden i samband med besiktning. Detta var en betydligt billigare lösning än vi förväntat oss. Läs mer
  • 2019-10-31

Ingemar P skrev om Hemkomfort
    Kanalrengöring/justering av befintlig anläggning
    Genomgående trevligt bemött vid samtliga kontakter
    Servicmannen var noggrann och kontrollmätte flera gånger
    samt informerade och gav råd att åtgärda i framtiden Läs mer
  • 2019-10-29

Alexis M skrev om Hemkomfort
    I husköpet hade en radonkontroll gjorts som visade sig vara för hög. Henkomfort var på plats och gav en offert med garanti på nivåer efter utförd åtgård. Den initiala åtgärden gav inte fullgott resultat utan nya åtgärder fortsatte. Utförare/tekniker som varit på plats håller hög standard och informerar om allt som utförts. Det har inte varit något gnäll eller prat om pengar efter fortsatt jobb utan de gnetar på för att hitta en lösning för just mitt hus. Högsta betyg är mitt samlade omdöme till Hemkomfort! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-10-23

Ann-Charlotte H skrev om Hemkomfort
    Väldigt nöjda. Trevligt bemötta. Bra jobb gjort och dessutom snabbt. Läs mer
  • 2019-10-21

Margaretha S skrev om Hemkomfort
    Snabba och effektiva. Känns pålitliga. Trevliga installatörer. Trevligt bemötande överhuvudtaget. Känns som de gjort ett gediget arbete. Läs mer
  • 2019-10-12

Lotta C skrev om Hemkomfort
    Jag köpte radonsanering. Fick snabbt en offert och de var snabbt igång med jobbet. Alla inblandade var flexibla och trevliga! Läs mer
  • 2019-10-10

Hans G skrev om Hemkomfort
    Har installerat ventilationsanläggning för att sanera radon. Proffsigt hanterat från försäljare och kontor.
    Har lyckats göra installation med minimal påverkan på boutrymmet. Finish på stosmontering och allt synligt är mycket bra.
    Finish på snickeriarbetet inuti garderober som utnyttjats för rördragning var dock inte helt hundra. Därför kan inte betyget bli 5, men kanske snarare 4,5 än 4. Läs mer
  • 2019-10-10

Jonas E skrev om Hemkomfort
    Installerat FTX ventilation,
    Blev ett nytt hus.
    Snygg installation och proffesionellt bemötande, små saker efter installationen löstes snabbt.
    Rekommenderar hemkomfort. Läs mer
  • 2019-10-07

Magnus Ö skrev om Hemkomfort
    Reparerade radonfläkt. Prisvärt. Smidig kontakt och kundbemötande. Läs mer
  • 2019-10-03

Ravi P skrev om Hemkomfort
    Har gjort vad de ska och kunniga Läs mer
  • 2019-10-03

Robert H skrev om Hemkomfort
    Professionell och snabb hantering, trevligt bemötande! Läs mer

Magnus B skrev om Hemkomfort
    Köpte rengöring av luftkanaler, samt installation och intrimning av en ny ftx värmeväxlare Flexit Nordic S4. Mycket trevligt och professionellt bemötande, och väldigt duktiga, snabba och ordentliga installatörer. Mycket nöjd med allt, och nu hoppas jag att radonhalten ligger på godkänd nivå. Läs mer

Yngve B skrev om Hemkomfort
    Installation av radonsug!
    Jobbet utfördes snabbt o professionellt.
    Mycket trevli personal. Läs mer

Mathias E skrev om Hemkomfort
    Radonåtgärd/ventilation. Bra bemötande vid första möte samt proffsig installation av fläktar samt eldragning Läs mer
  • 2019-09-30

Mattias O skrev om Hemkomfort
    Installation av Radonsug samt ventilation. Väldigt bra bemötande och proffsigt arbete. Läs mer
  • 2019-09-29

Torbjörn G skrev om Hemkomfort
    Installation av radonfläkt. Enkel kontakt och smidigt genomförande. Läs mer
  • 2019-09-22

Per L skrev om Hemkomfort
    Köpte radonsanering av Hemkomfort. Jobbet skulle ta en dag i anspråk men div missöden ledde till fem dagars jobb istället. Förvisso stod Hemkomfort för dessa merkostnader men vi blev låsta av att vi behövde vara hemma. Både personalen och hantverkarna hade dock hög servicegrad. Läs mer
  • Henrik E

2019-09-15

Henrik E skrev om Hemkomfort
    FTX-ventilations system.
    Mycket gott välbemöttande.
    Noggranna och lyhörda.
    Städade och höll rent hela tiden under och
    efter arbetet.
    Jag kan starkt rekommendera Hemkomfort. Läs mer
  • 2019-09-13

Ingrid H skrev om Hemkomfort
    Företaget har från start varit väldigt lätta att ha och göra med. Beställt radonmätning och åtgärder. Proffsigt utfört.. väldigt trevligt bemötande.
    Kan verkligen rekommendera dem. Läs mer
  • 2019-09-13

Curt E skrev om Hemkomfort
    Mycket nöjd med montering av friskluftsventiler i sovrum och frånluftsventilation i våtutrymmen, men även med effekten av dessa monteringar.
    Klart godkänt! Läs mer
  • 2019-09-12

Ann L skrev om Hemkomfort
    Vi installerade radonsug och är nöjda med bemötandet och arbetet. Trevlig personal som jobbar snabbt och effektivt. Läs mer
  • 2019-09-09

Magnus D skrev om Hemkomfort
    Installerat flexit3 ventilationssystem. Mycket nöjd med installationen. Läs mer
  • 2019-08-30

Marie G skrev om Hemkomfort
    Fläktar
    Bra bemött
    Kanske blev lite fel med måtten men det åtgärdades
    Som helhet bra Läs mer
  • 2019-08-27

Leif G skrev om Hemkomfort
    Radonsaneringen genomfördes snabbt av trevliga montörer.
    Gör nu en korttidsmätning för att se det slutgiltiga resultatet. Läs mer
  • Albert S

2019-08-25

Albert S skrev om Hemkomfort
    Vi köpte ett FTX system med installation av Hemkomfort. Riktigt proffsigt bemötande och utförd installation. Jag var lite oroad innan installationen över hur slutresultatet skulle bli när det gällde synlig rördragning och buller med mera men allt blev bra. Inomhusluften blev klart fräschare. Nu hoppas vi att radonnivån har gått ner också. Vi kommer att mäta den under nästa vinter. Läs mer
  • 2019-08-14

Magdalena W skrev om Hemkomfort
    Konsulttjänst, hembesök och radonsanering.
    Utmärkt bemötande och utsatt tid.
    Vi har anlitat Hemkomfort igen efter detta. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-07-29

Sanna N skrev om Hemkomfort
    Anlitade Hemkomfort för att förbättra ventilationen i ett hus med självdrag. Efter initialt möte kom en offert med åtgärder att börja med. De kunde sätta igång ganska omgående. Hantverkarna som gjorde arbetet var trevliga och städade upp efter sig. Enda minuset var att elektrikern som Hemkomfort anlitade inte kunde komma och utföra jobbet i samma veva utan dröjde en vecka. Hemkomfort har svarat snabbt och bra på alla frågor vi har haft. Läs mer
  • 2019-07-07

Per K skrev om Hemkomfort
    Radonsanering
    Jätte bra personal, jobbade snabbt och smidigt. Lite lång väntan på svar på offert och inbokning av tid Läs mer
  • 2019-07-06

Eric P skrev om Hemkomfort
    De gjorde ett bra jobb på avtalad tid och till överenskommet pris. Läs mer
  • Jan &

2019-07-04

Jan & skrev om Hemkomfort
    Proffsigt bemötande i allt från första offertbesöket till slutfaktura. De trevliga installatörerna monterade allt väldigt snyggt och prydligt. De dammsög och avslutade med en bra genomgång av fläktsystemet. Med den garanti som Hemkomfort lämnar kan jag inte annat än att ge högsta betyg. Läs mer
  • 2019-07-04

Monica & skrev om Hemkomfort
    Kontroll av rotorlarm på vår FTX Vent. Fick en offert på den minsta kostnaden för att komma ut och kolla anläggningen och det stämde helt. Mycket trevligt bemött av Fredrik och nu fungerar den utmärkt.
    Monica och Lars Läs mer
  • 2019-07-04

Roger L skrev om Hemkomfort
    Trevliga, effektiva och vill kundens bästa. Läs mer
  • 2019-07-02

Anjelica E skrev om Hemkomfort
    Radonsanering i villa- bortforsling av gammal radonfläkt och ny insättning av radonbrunn. Allt samordnades väldigt bra- elektriker osv. Jättenöjd! Läs mer
  • 2019-06-27

Kristoffer S skrev om Hemkomfort
    Jag beställde en FTX installation och det funkade kanon! De agerade professionellt och skötte processen smidigt. De städade och visade respekt. Läs mer
  • 2019-06-26

Thomas C skrev om Hemkomfort
    Hemkomfort hjälpte oss att byta ut ett gammalt ftx aggregat till ett nytt. Allt fungerade utmärkt från första kontakt tills att arbetet var slutfört. Seriösa och proffsiga! Läs mer
  • 2019-06-26

Robert A skrev om Hemkomfort
    Trevligt bemötande, höll vad som lovats. Flexibla och uppdaterade fortlöpande om ändringar och status. Vi beställde mätning och åtgärd med ventiler och fläktaggregat. Helnöjda! Läs mer
  • 2019-06-25

Kjell & skrev om Hemkomfort
    Köpte en värmeväxlare
    Kompetent personal
    Jobbade som fan tills allt var klart!
    Andra hantverkare borde ta lärdom av de pojkarna
    Kanonjobbare! Läs mer
  • 2019-06-25

Riksbyggen B skrev om Hemkomfort
    Projekten består av radonåtgärder både mot mark och byggnad.
    Positivt och proffsigt bemötande.
    Förväntningar över förväntan gällande kunnighet och proffsiga sammanställda åtgärder och mycket bra offertframställan.
    Har stort uppskattat information och återkoppling både innan under och efter arbetena. Läs mer
  • ALEXANDER L

2019-06-19

ALEXANDER L skrev om Hemkomfort
    Mycket bra utfört jobb, kommunikation och höll tid och pris.
    Jag hade långt efter installationen synpunkter som besiktningsman önskade justerade vilket Hemkomfort fixade med en gång och utan några som helst synpunkter på. Tack! Läs mer
  • 2019-05-25

Tobias L skrev om Hemkomfort
    Proffsigt och trevligt bemötande. Läs mer

Ekbloms K skrev om Hemkomfort
    Behövde rådgivning ang ett värmesystem. Kom direkt och gav bra tips .fortsatt bra service . Kommer återkomma . Läs mer

Olle A skrev om Hemkomfort
    Bad om offert för ventilation. Gick snabbt och smidigt. Grymt snygga dragningar och proffsiga arbetare! Läs mer

Anna H skrev om Hemkomfort
    Vi fick snabb och proffesionell hjälp med en radonmätning som behövde göras fort och utan framförhållning. Vi kände oss trygga med att detta är ett företag som kan sin sak. Läs mer
  • Leonard &

2019-05-10

Leonard & skrev om Hemkomfort
    Installerade FTX-ventilation i hus på 320 kvm med klurig rördragning. Vi löste det mycket bra i samråd med varandra och killarna jobbade på som bara den utan att förlora humöret även om det var varmt och trångt som tusan på vinden där merparten av rördragningen gjordes. Är mycket nöjd med arbetet. Läs mer
    Fredrik K gillar detta
  • 2019-02-24

Madelene L skrev om Hemkomfort
    Inköp av köksfläkt med installation. Mycket väl bemött, har träffat några av grabbarna tidigare då Hemkomfort haft uppdrag i föreningen där jag bor. De hjälpte mig att få inköpt rätt köksfläkt efter tidigare felköp. När de väl hade tid gick det undan. Jag visste att det kunde dra ut på tiden, informerades om detta när köksfläkten beställdes. Vill passa på att tacka grabbarna för ett bra jobb, mycket nöjd kund. Läs mer
  • 2019-02-22

Anders B skrev om Hemkomfort
    Installation av radonsug.
    Kontakten med företaget var bra och har inga anmärkningar på själva jobbet. Är däremot inte alls nöjd med kostnaden.
    Fick efter hembesök offert på ett fast pris för installationen, någon rekommendation om att låta göra jobbet på timme framfördes aldrig. Kan efter genomfört jobb konstatera att arbetskostnaden var orimligt hög sett till antal timmar som installationen tog. Så min rekommendation är att om ni funderar på att anlita företaget ställa frågan om hur lång tid jobbet uppskattas ta innan ni tackar ja till ett fast pris. Läs mer
  • 2019-02-09

Erik F skrev om Hemkomfort
    Vänliga, serviceinriktade, tillmötesående & ärliga. Har haft en relation som sträcker sig många år. får tydlig och rak hjälp. Dom vet vad dom sysslar med och kan sin sak. Ser inga hinder eller problem utan löser uppgifterna även om förutsättningarna är begränsade. Läs mer
  • 2019-02-07

Jan G skrev om Hemkomfort
    Fick hjälp att få bort radon i huset, och deras löften och våra förväntningar infriades, bra jobbat!!
    Trevlig och kunnig personal. Läs mer
  • Birgitta N

2019-02-04

Birgitta N skrev om Hemkomfort
    Köpte komplett installation av ventilation till hus på 270 kvm. Trevliga installatörer.
    Kan varmt rekommendera! Läs mer

Lyftkransvägen 5, 142 50 Skogås