Alla kategorier Sanering Västra Götaland Skövde Hemkomfort

Hemkomfort

Lyftkransvägen 5, 142 50 Skogås — Visa karta

Hemkomfort – Radonmätning & radonsanering

På Hemkomfort hjälper vi dig att förbättra din inomhusmiljö. Det gör vi genom ventilation och sanering av radon i villor, flerfamiljshus och radhus. Efter att ha utfört tusentals saneringar med gott resultat har vi samlat på oss kunskaper som gör att vi enkelt kan lösa de utmaningar som kan dyka upp i samband med en radonsanering. Med hjälp av snabb specialisthjälp får du status på radon och de åtgärder som krävs för att ditt hus ska ligga under gränsvärdet för en hälsosam radonhalt.

Vi erbjuder våra tjänster i större delen av landet, bland annat. Stockholm, Göteborg, Uppsala, Skövde och Västerås.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss, och tveka inte att ta kontakt med oss om du har några frågor.

Läs vad 63 kunder tycker om Hemkomfort

• 2019-07-07

Per K skrev om Hemkomfort
    Radonsanering
    Jätte bra personal, jobbade snabbt och smidigt. Lite lång väntan på svar på offert och inbokning av tid Läs mer
  • 2019-07-06

Eric P skrev om Hemkomfort
    De gjorde ett bra jobb på avtalad tid och till överenskommet pris. Läs mer
  • Jan &

2019-07-04

Jan & skrev om Hemkomfort
    Proffsigt bemötande i allt från första offertbesöket till slutfaktura. De trevliga installatörerna monterade allt väldigt snyggt och prydligt. De dammsög och avslutade med en bra genomgång av fläktsystemet. Med den garanti som Hemkomfort lämnar kan jag inte annat än att ge högsta betyg. Läs mer
  • 2019-07-04

Monica & skrev om Hemkomfort
    Kontroll av rotorlarm på vår FTX Vent. Fick en offert på den minsta kostnaden för att komma ut och kolla anläggningen och det stämde helt. Mycket trevligt bemött av Fredrik och nu fungerar den utmärkt.
    Monica och Lars Läs mer
  • 2019-07-04

Roger L skrev om Hemkomfort
    Trevliga, effektiva och vill kundens bästa. Läs mer
  • 2019-07-02

Anjelica E skrev om Hemkomfort
    Radonsanering i villa- bortforsling av gammal radonfläkt och ny insättning av radonbrunn. Allt samordnades väldigt bra- elektriker osv. Jättenöjd! Läs mer
  • 2019-06-27

Kristoffer S skrev om Hemkomfort
    Jag beställde en FTX installation och det funkade kanon! De agerade professionellt och skötte processen smidigt. De städade och visade respekt. Läs mer
  • 2019-06-26

Thomas C skrev om Hemkomfort
    Hemkomfort hjälpte oss att byta ut ett gammalt ftx aggregat till ett nytt. Allt fungerade utmärkt från första kontakt tills att arbetet var slutfört. Seriösa och proffsiga! Läs mer
  • 2019-06-26

Robert A skrev om Hemkomfort
    Trevligt bemötande, höll vad som lovats. Flexibla och uppdaterade fortlöpande om ändringar och status. Vi beställde mätning och åtgärd med ventiler och fläktaggregat. Helnöjda! Läs mer
  • 2019-06-25

Kjell & skrev om Hemkomfort
    Köpte en värmeväxlare
    Kompetent personal
    Jobbade som fan tills allt var klart!
    Andra hantverkare borde ta lärdom av de pojkarna
    Kanonjobbare! Läs mer
  • 2019-06-25

Riksbyggen B skrev om Hemkomfort
    Projekten består av radonåtgärder både mot mark och byggnad.
    Positivt och proffsigt bemötande.
    Förväntningar över förväntan gällande kunnighet och proffsiga sammanställda åtgärder och mycket bra offertframställan.
    Har stort uppskattat information och återkoppling både innan under och efter arbetena. Läs mer
  • ALEXANDER L

2019-06-19

ALEXANDER L skrev om Hemkomfort
    Mycket bra utfört jobb, kommunikation och höll tid och pris.
    Jag hade långt efter installationen synpunkter som besiktningsman önskade justerade vilket Hemkomfort fixade med en gång och utan några som helst synpunkter på. Tack! Läs mer
  • 2019-05-25

Tobias L skrev om Hemkomfort
    Proffsigt och trevligt bemötande. Läs mer

Ekbloms K skrev om Hemkomfort
    Behövde rådgivning ang ett värmesystem. Kom direkt och gav bra tips .fortsatt bra service . Kommer återkomma . Läs mer

Olle A skrev om Hemkomfort
    Bad om offert för ventilation. Gick snabbt och smidigt. Grymt snygga dragningar och proffsiga arbetare! Läs mer

Anna H skrev om Hemkomfort
    Vi fick snabb och proffesionell hjälp med en radonmätning som behövde göras fort och utan framförhållning. Vi kände oss trygga med att detta är ett företag som kan sin sak. Läs mer
  • Leonard &

2019-05-10

Leonard & skrev om Hemkomfort
    Installerade FTX-ventilation i hus på 320 kvm med klurig rördragning. Vi löste det mycket bra i samråd med varandra och killarna jobbade på som bara den utan att förlora humöret även om det var varmt och trångt som tusan på vinden där merparten av rördragningen gjordes. Är mycket nöjd med arbetet. Läs mer
    Fredrik K gillar detta
  • 2019-02-24

Madelene L skrev om Hemkomfort
    Inköp av köksfläkt med installation. Mycket väl bemött, har träffat några av grabbarna tidigare då Hemkomfort haft uppdrag i föreningen där jag bor. De hjälpte mig att få inköpt rätt köksfläkt efter tidigare felköp. När de väl hade tid gick det undan. Jag visste att det kunde dra ut på tiden, informerades om detta när köksfläkten beställdes. Vill passa på att tacka grabbarna för ett bra jobb, mycket nöjd kund. Läs mer
  • 2019-02-22

Anders B skrev om Hemkomfort
    Installation av radonsug.
    Kontakten med företaget var bra och har inga anmärkningar på själva jobbet. Är däremot inte alls nöjd med kostnaden.
    Fick efter hembesök offert på ett fast pris för installationen, någon rekommendation om att låta göra jobbet på timme framfördes aldrig. Kan efter genomfört jobb konstatera att arbetskostnaden var orimligt hög sett till antal timmar som installationen tog. Så min rekommendation är att om ni funderar på att anlita företaget ställa frågan om hur lång tid jobbet uppskattas ta innan ni tackar ja till ett fast pris. Läs mer
  • 2019-02-09

Erik F skrev om Hemkomfort
    Vänliga, serviceinriktade, tillmötesående & ärliga. Har haft en relation som sträcker sig många år. får tydlig och rak hjälp. Dom vet vad dom sysslar med och kan sin sak. Ser inga hinder eller problem utan löser uppgifterna även om förutsättningarna är begränsade. Läs mer
  • 2019-02-07

Jan G skrev om Hemkomfort
    Fick hjälp att få bort radon i huset, och deras löften och våra förväntningar infriades, bra jobbat!!
    Trevlig och kunnig personal. Läs mer
  • Birgitta N

2019-02-04

Birgitta N skrev om Hemkomfort
    Köpte komplett installation av ventilation till hus på 270 kvm. Trevliga installatörer.
    Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2019-02-04

Anna N skrev om Hemkomfort
    Tydlig kommunikation, trevliga och lyhörda.
    Den enda negativa är att de tog av två dörrar på övervåningen och glömde sätta tillbaka dem igen. Läs mer
  • 2019-02-02

Ali L skrev om Hemkomfort
    Köpte ett komplett ftx system med installation. Bra service och bra bemötande, engagerade och verkade va mån att allt skulle bli bra o hittade bra lösningar för rördragningar. Bäst pris av dom offerter jag tog in.
    Hade dock varit smidigt om man haft ett snabbt förbesök på en halvtimme nån vecka innan så vi hade kunnat förbereda med tömning och rensning av vind, ommöblering för lucka osv.Nu hade vi tur att en av oss var ledig den dagen dom började jobba. Efterfrågade 2 v innan om vi skulle förbereda något men behövdes inte då. Nån mindre miss iinstallationen men inget allvarligt, och fick god kompensation för det vilket var väldigt välkommet och trevligt gjort. Dom är måna om man är nöjd och att jobbet är 100%igt.
    Kommer definivt rekomendera dom till bekanta och grannar samt vid service och underhåll till vår ventilation kommer vi kontakta dom. Läs mer
  • 2019-02-01

Affe G skrev om Hemkomfort
    Kompetent, trevligt och proffsigt bemötande, bra information, punkliga, rimig prisbild. Har inte negativt alls att säga - toppen rakt igenom! Läs mer
  • Jonas L

2019-01-31

Jonas L skrev om Hemkomfort
    Kompletterande ventilation till bef FTX system vid ombyggnad av källare. Mycket bra bemötande från början till färdigt arbete. Eftersom Hemkomfort installerat vår ventilation från början och vi var så nöjda så var det ingen tvekan om att de skulle göra även denna installation. Mycket proffsigt och effektivt. Läs mer

Gabriela H skrev om Hemkomfort
    Vi är otroligt nöjda med Hemkomfort. Vårt gamla FTX-aggregat (Termavent) har gått sönder i december och behövde en firma som ska montera nytt FTX system som ska fungera med befintligt system/installation. Har kontaktat flera firmor men inte många seriösa svar eller ngn som kunde hjälpa oss innan Jul. Otroligt glad att Hemkomfort svarat på min offertförfrågan. Kort efter deras första besök fick vi offert med alla uppgifter samt priser. De hade väldigt mycket att göra och tanken var att utföra jobbet i slutet på januari. Med tanke på det dåliga luften i huset kunde vi inte vänta tills den. Då har Hemkomfort gjort en extra ansträngning och vi fick den nya FTX-aggregat (Flexit UNI 3) monterat innan Jul. Inte många firmor som skulle göra detta!

Stort tack till Jonas och Fredrik med deras team som gjorde ett toppen jobb.

Rekommenderar de stark om ni letar efter en firma som: kommer i tid, jobbar rent, hittar lösning på alla bekymmer som kommer med en sånt projekt och gammalt hus, har inte några oväntade överraskningar vid fakturering OCH otrolig proffsiga och trevliga.

Tack! Gabriela Läs mer

Anders L skrev om Hemkomfort
    Köpte radonsug på rekommendation. Allt fungerade klanderfritt.o Läs mer

Sören W skrev om Hemkomfort
    Värmeväxlare till radhus.
    Bra bemötande av samtliga medarbetare.
    Vi blev kontinuerligt informerade om aktiviteterna.
    Utlovad tiplan hölls.
    Favoritleverantör!! Läs mer

Lina M skrev om Hemkomfort
    Allt utfördes snabbt och smidigt enligt överenskommelse. Inga anmärkningar. Resultaten blev dessutom goda med märkvärd sänkning av radonvärdet. Mycket nöjda. Läs mer
  • 2018-12-02

Tomas S skrev om Hemkomfort
    Installation av ventilationsaggregat med värmeåtervinning. Snabb och smidig installation. Inga förseningar. Allt fungerade mycket bra. Läs mer
  • Markku H

2018-11-29

Markku H skrev om Hemkomfort
    Installation av radonbrunn. Rengöring av luftkanaler. Mycket bra bemötande och snabbt,proffsigt utfört. De levde upp till mina förväntningar. Kan rekommendera detta företag till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2018-11-21

Jochen R skrev om Hemkomfort
    Projektet gällde mark radonvsanering och förbättring av ventilation.
    Genomgång av arbete och offerten gick snabb och proffsig. Rådgivning och förklaringar var tydlig och baserad av lång erfahrenhet. Det var lätt och få kontakt och svar på föjldfrågor.
    När projektet började gick det undan. Jag tycker att killarna har jobbat bra och effektiv, dom var även bra på att städa efter sig och dialogen fungerade mycket bra. Dom gav ett proffsigt intryck, som kan rekommenderas. Läs mer
  • Daniel N

2018-11-20

Daniel N skrev om Hemkomfort
    Hemkomfort installed a whole house ventilation system into our home. We were away during the installation and upon our return we had to look to see that the work had been done! It was almost as if they were never here! The system is working great and we have an appointment with one of the installers to go over how it operates. Läs mer
  • 2018-11-20

Elisabeth F skrev om Hemkomfort
    Jag har fått jättefint bemötande, snabba svar på mejl. När något blev fel rättades det snabbt till. Läs mer
  • 2018-11-19

Gergö B skrev om Hemkomfort
    Trevligt, proffsigt och personligt bemötande från kontakt till avslutat jobb. Läs mer
  • 2018-11-19

Lars P skrev om Hemkomfort
    Behövde nya filter. Beställde som vanligt med ett telefonsamtal. Då min anläggning är nio år frågade jag om ev. Servicebehov
    Då fick jag reda på att det är läge efter ca 5-7 år.
    Det beställde jag en offert. Det var tur det .de borde uppmana när man ringer om annat.
    Servicen va verkligen nödvändig i mitt fall. Killarna va toppen. Läs mer
  • 2018-11-06

Andreas F skrev om Hemkomfort
    Vi köpte installation av ett fläktsystemet (Ftx) och installationen gick över förväntan och enligt tidplan. Snyggt installerat och extremt lite av systemet är synligt. De städade efter sig och det sundes nästan i te att de varit där. Läs mer
  • 2018-11-04

Nicklas S skrev om Hemkomfort
    Installerade FTX i villa med källare. Allt flöt smidigt. En oväntad elkabel gick av vid borrning i bjälklag, skadan hanterades snyggt. Läs mer
  • Kerstin P

2018-11-03

Kerstin P skrev om Hemkomfort
    Medarbetarna som utförde radonåtgärderna var mkt skickliga och gjorde ett jättefint jobb !
    Kundsupporten är också bra även om återkopplingen hos vissa säljare/konsulter kunde ske snabbare Läs mer

Catrin R skrev om Hemkomfort
    Snabbt och smidigt- lätta att ha kontakt med före under och efter installation! Läs mer

Göran C skrev om Hemkomfort
    Rengöring av ventilationssystem (fläkt o kanaler). Bra bemötande även om jag hade synpunkter på vad som gjordes resp ej. Oklart vad som ingick enl offert. Läs mer

Thomas L skrev om Hemkomfort
    Installation av fläktar och det gick fort och smidigt Läs mer
  • Hans R

2018-11-02

Hans R skrev om Hemkomfort
    Radonsanering via nytt friskluftsystem. Seriöst bemötande av alla
    på Hemkomfort. Installatörerna var mycket trevliga och så vitt jag kan se har de gjort ett utmärkt jobb.
    De levde upp till mina förväntningar om hur de skulle arbeta och informera mig under jobbets gång. Dessutom var de noga med att städa upp efter sig.
    Ger dem högt betyg. Läs mer
  • Agneta B

2018-11-02

Agneta B skrev om Hemkomfort
    Uppdatering av ventilationssystem.
    Trevligt bemötande från första kontakt när säljaren kom hem till installatörerna som gjorde jobbet. Punktliga o genomförde uppdraget på det antal timmar som de sedan debiterade.
    Vi är nöjda o skulle kunna rekommendera företaget till andra. Läs mer
  • 2018-11-01

Rodny T skrev om Hemkomfort
    Bättre ventilation i huset, väldigt trevlig personal.Resultat har blivit väldigt bra. Läs mer
  • 2018-08-29

Sten Ö skrev om Hemkomfort
    Min upplevelse av Hemkomfort Svenska Hem & Miljö AB, Skogås:
    Utfört arbete i 2 vån villa på 198 kvm i Täby:
    1. Total montering av en Cylinda Nova Trend köksfläkt.
    2. Total montering av värme-
    växlare/ventilationsaggregat - Flexit UNI 3.
    3. En första kontroll av förekomst av radon. Sakkunnigt utförd. Ny kontroll i höst.
    Mitt omdöme av Hemkomforts personal - projektledare och montörer:
    - Pålitliga.
    - Passade tider.
    - Sakkunniga.
    - Offert kom mycket snabbt, enligt löfte.
    - Arbetet utfördes inom utlovad tid till 100%.
    - Fakturetring och ROT-avdrag sköttes utmärkt.
    - Möjligen gick instruktionen av värmeväxlaren för snabbt och summariskt.
    - Mycket trevlig personal! Gott Kundbemötande!
    - Hemkomfort AB tog ett totalt entreprenadansvar och skaffade från material till överenskommet pris. Dessutom kakelsättare och elektriker!
    I min egenskap av ansvarig för grannsamverkan har jag spritt reklam till vänner, grannar och släkt.
    Sammanfattning:
    Jag - Sten Örtefors kan varmt och ärligt rekommendera Hemkomfort AB. Jag är mycket nöjd!
    Frågor? Maila till ortefors@telia.com Läs mer
  • 2018-07-09

Thomas J skrev om Hemkomfort
    ventilationrep. o radon rep.
    bra bemött.
    bra respons
    vi fortsätter gärna samarbete. Läs mer
  • 2018-06-22

Ove E skrev om Hemkomfort
    Fler venteliationshål. Arbetet sköttes snabbt och proffsigt. Läs mer
  • 2018-06-20

Håkan C skrev om Hemkomfort
    Fick förslag på förbättrad ventilation för att komma tillrätta med något förhöjda radonvärden och allmänt förbättrad ventilation.
    Åtgärderna verkade vettiga och offerten tydlig ang vad som kostade vad. De höll tiderna och allt flöt på bra. Läs mer

Lyftkransvägen 5, 142 50 Skogås