Hemkomfort – Radonmätning & radonsanering

På Hemkomfort hjälper vi dig att förbättra din inomhusmiljö. Det gör vi genom ventilation och sanering av radon i villor, flerfamiljshus och radhus. Efter att ha utfört tusentals saneringar med gott resultat har vi samlat på oss kunskaper som gör att vi enkelt kan lösa de utmaningar som kan dyka upp i samband med en radonsanering. Med hjälp av snabb specialisthjälp får du status på radon och de åtgärder som krävs för att ditt hus ska ligga under gränsvärdet för en hälsosam radonhalt.

Vi erbjuder våra tjänster i större delen av landet, bland annat. Stockholm, Göteborg, Uppsala, Skövde och Västerås.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss, och tveka inte att ta kontakt med oss om du har några frågor.

Läs vad 456 kunder tycker om Hemkomfort 2

• 2022-07-01 Spontant omdöme
    Genuint, kunnigt och mänskligt företag - från beställning via projektledning till utförande. Rekommenderar varmt Hemkomfort!
    2022-06-23 Verifierad kund
    Personligt bemötande som varar över tid, från installation till underhåll, service och byte av ventilationsaggregat. Ett familjeföretag som är måna om sina kunder. Frågor som dyker upp på vägen går alltid att lösa. Snabbt, proffsigt, rent och snyggt monterat.
    2022-06-23 Verifierad kund
    Mycket erfarna och bra på radon👍
    2022-06-23 Verifierad kund
    Tydlig offert, gick väldigt smidigt att boka tid, enkelt att nå företaget. De kom på utsatt tid, mycket effektiva, arbetet med installationen av radonpump gjord på en dag. Installationen gjordes så den syntes och hördes så lite som möjligt och efter så städade upp helt efter sig. Kan varmt rekommendera denna firma.
  • 2022-06-22 Spontant omdöme
    Bra kontakt och förtroendeingivande från början. Offert kom snabbt (trots lite mejlstrul) Vi fick start av arbetet precis när vi ville och installatörerna som kom var mycket tillmötesgående och hänsynstagande. Under delar av installationen levererade jag ledarskapsutbildning via Teams och det gick klart över förväntan med ytterst få störningar. De var dessutom grymma med dammsugaren efter installationsmoment. Tror det var mindre dammigt när de åkte än när de kom... Mycket tydligt nu att vi har ventilation, vid strömavbrott som skedde i Huddinge häromnatten kändes det som vi skulle kvävas. Mycket proffsigt och effektivt - tack!
    2022-06-19 Verifierad kund
    Trevliga gubbar som utförde arbetet med radonsanering av fastigheten
    Arbetet utfördes proffesionellt hyresgästerna hade inga klagomål angående buller eller andra olägenheter under entreprenadutförandet
    Som beställare är jag mycket nöjd medHemkomforts arbete
    2022-06-14 Verifierad kund
    Kunniga och mycket bra kundbemötande. Kan förklara för okunnig kund på ett föredömligt sätt. Toppen, tack 👍
    2022-06-05 Verifierad kund
    Blev trevligt bemött av både han som var här och tog underlaget till offerten för att sätta in en radonsug i huset och killarna som gjorde jobbet ! Killarna kom enligt överenskommen tid var supertrevliga, berättade hela tiden vad de skulle göra och varför, dammsög, städade och gjorde fint efter varje dags arbetspass.
    Snabba och effektiva och gav det där lilla extra. Jobbet blev dessutom klart en dag innan plan.
    Jag är jättenöjd !
    2022-06-05 Verifierad kund
    Radonsanering.
    Bra information, bra bemötande. Inga förseningar, höll tider.
    Kan inte säga något om slutresultatet. Blir klart i höst efter kontrollmätning av radonhalten.
    Förväntning som inte uppfylldes: att hantverkare tar av sig skorna!
    2022-06-01 Verifierad kund
    Väldigt kunniga och kom med flera åtgärdspaket. Höll alla tider som utlovats.
    2022-06-01 Verifierad kund
    Väldigt trevliga killar som utförde jobbet! Även elektrikern från Volt och Ampere! Proffsiga och trevliga allihop!
    2022-06-01 Verifierad kund
    Alltid bra service, återkommer alltid.
    Kan verkligen rekommenderas!
    2022-05-31 Verifierad kund
    Flexibla och härliga! Allt blev bra och noggrant utfört. Toppenbra bemötande!
    2022-05-30 Verifierad kund
    Snabba, trevliga, proffsiga. Började på utsatt tidiga, klara på halva tiden. Mycket nöjda.
    2022-05-29 Verifierad kund
    Grabbarna som utförde jobbet på plats var grymma på sitt jobb och serviceminded.
    2022-05-27 Verifierad kund
    Väldigt bra 👍 han var en väldigt trevlig och kunnig person 👍
    2022-05-25 Verifierad kund
    Hemkomfort har en mycket hög servicenivå och är mycket kunniga. Era offerter ger enkla effektiva lösningar. Ni är mycket trevliga och lugna med kunden och beskriver på ett bra sätt vad som behöver åtgärdas.
  • 2022-05-24 Spontant omdöme
    Hemkomfort var professionella i både arbete och bemötande. Tydlig dialog under arbetets gång där de stämde av och gav oss förslag på förbättringar längs vägen. De levererade snabbt, arbetade effektivt och lämnade städat och snyggt efter varje dag. Tack för väl genomfört arbete!
    2022-05-24 Verifierad kund
    Professional prechecking, installation.
    Friendly and efficient communication.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Bra service och kommunikation!
    2022-05-23 Verifierad kund
    Nu var ju inte min start med er så bra, men jag uppskattar er bemötande samt att ni väljer att hjälpe kund, även om ni inte hade tiden i kalendern. Det är mycket uppskattat och ni är proffsiga i ert sätt att agera. Tydliga vad man skall tänka på. Så mitt sätt att tacka var att betala dagen efter. Tack för er instas, kommer rekomendera er om jag finner ett beohov i mina kretsar.
    Tack Nicklas!
    2022-05-22 Verifierad kund
    Fick hjälp med installation av en radonsug. Professionellt och snabbt genomfört. Väldigt förtroendeingivande och kommunikativa hantverkare.
    2022-05-18 Verifierad kund
    Trevliga, kunniga och serviceminded! Nöjd med utförandet. Det som skulle kunna förbättras är att komma i tid, de var 40min sena och fick ingen info om detta. Men var ingen större fara men hade uppskattat att de hade hört av sig när de var så pass sena.
    Hej Cassandra,
    Vi får be om ursäkt för vår miss gällande tiden. Vi vill alltid vara i tid och de fallen då vi blir sena ska vi alltid kontakta dig som kund. Vi uppskattar din feedback och kommer absolut ta till oss detta för att se hur vi undviker något liknande i framtiden.
    Mvh Hemkomfort
    2022-05-17 Verifierad kund
    Vi blev supernöjda med arbetet och kan starkt rekommendera Hemkomfort!
  • 2022-05-17 Spontant omdöme
    Väldigt proffsigt och trevligt första möte. Vi gick igenom ventilationen och fick tips och råd om hur vi kunde förbättra vår inomhusmiljö. Sedan bokade när vi bokade arbetet gick det snabbt. Två killar kom redan veckan efter och fixade allt. Städade och gjorde snyggt efter sig. Nu är problemen vi hade med ventilationen helt borta.
    Tack för hjälpen / John
    2022-05-16 Verifierad kund
    bra och tydlig återkoppling får jag numera efter en del "tjat".
    2022-05-16 Verifierad kund
    Trevlig personal å bemötande. Mycket kunniga
    2022-05-13 Verifierad kund
    Det har varit trevligt att ha med Hemkomfort att göra. Jobbet har utförts på ett professionellt sätt, utan stora dröjsmål och lett till önskat resultat.
    2022-05-11 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande och otroligt hög servicenivå! Inget verkar omöjligt! Nu är det upp till energiåtervinningsaggregatet att visa resultat!
  • Ulf A
    2022-05-11 Verifierad kund
    Efter att ha flyttat ifrån en villa med ventilationssystem installerat av Hemkomfort till en villa med dålig ventilation fanns det ingen tvekan till att kontakta dem igen. Nu sitter det ett FTX-system även i vårt nya hus vilket känns mycket bra. Företaget har hanterat allt på ett professionellt sätt med trevligt bemötande och med snabb och proffsigt utförd installation.
    2022-05-09 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och lyhörda för våra önskemål. Utförde arbetet inom avsatt tid. Bra att som kund vara tillgänglig för dialog kring olika alternativ för rördragningar (annars nog lätt hänt att man har olika vision för hur det kommer se ut). Rekommenderas!
    2022-05-06 Verifierad kund
    Hyggliga vänliga människor som kan sitt jobb och håller vad de lovar. Vi har anlitat dem i 25 år.
    2022-05-06 Verifierad kund
    En fantastiskt bra besiktningsman. Han förklarade allt väldigt bra och vi lärde oss en hel del om huset nu när vi ska flytta 😂
    2022-05-05 Verifierad kund
    Trevligt och proffsigt bemötande när vi fick problem med vårt aggregat. Kan varmt rekommendera företaget.
    2022-05-05 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande och kunnig personal! Rekommenderas!
    Fair price
    Professonal
    On time
    Highly reliable and recommended
    2022-05-03 Verifierad kund
    Bra på radonsanering och att komma med rätt lösning
    2022-04-27 Verifierad kund
    Proffsigt och bra bemötande från start till mål. Bra och tydlig genomgång av hur allt ska dras och installeras. Bra dialog och förståelse för att göra det så smidigt och snyggt för oss kunder.
    Vi är jättenöjda och kan varmt rekomendera Hemkomfort.
  • Agneta D
    2022-04-26 Verifierad kund
    Lätt att komma i kontakt med. Bra utfört arbete!!
    2022-04-25 Verifierad kund
    Anlitade Hemkomfort för att få mekanisk ventilation i vårt radhus som hade självdrag. Företaget rekommenderades av den besiktningsman som vi anlitade i samband med huslöpet.

Vi fick ett otroligt bra bemötande från början till slut och det kändes väldigt tryggt.

När teknikerna kom för att utföra arbetet konstaterade de att vissa av de föreslagna åtgärderna var överflödiga, så jobbet blev enklare än väntat med färre ingrepp i huset. Det är vi tacksamma för, och det samlade intrycket var att det var ett glatt och väldigt kompetent gäng.

Rekommenderas!
    2022-04-23 Verifierad kund
    Säger vad de ska göra och gör vad de säger. Ordning och reda. Vänligt och proffsigt bemötande. Mycket nöjda.
    2022-04-19 Verifierad kund
    Proffsig personal som gjorde ett bra och ordentligt arbete!
    2022-04-17 Verifierad kund
    Bra bemötande både i telefon vid bokning samt vid utfört arbete
    2022-04-17 Verifierad kund
    Trevligt och professionellt bemötande. Snabb och effektiv kommunikation. Väl utfört arbete med bra resultat till bra pris. Vi kan varmt rekommendera Hemkomfort
    2022-04-10 Verifierad kund
    Mkt trevliga och lätta att ha och göra med.
    Nöjda med arbetet!
    2022-04-08 Verifierad kund
    Trevliga hantverkare som gjorde ett snabbt och snyggt arbete under utsatt tid.
  • 2022-04-07 Spontant omdöme
    Fantastiskt fint bemötande och service, från första kontakt till installation och tom faktureringen ;)!
    Rekommenderar alla dagar i veckan.
  • 2022-04-07 Spontant omdöme
    Mycket kunnig och kompetent personal! Trevligt och professionellt bemötande vilket uppskattades otroligt mycket. Perfekt utfört arbete, vi är väldigt nöjda! Har rekommenderat Hemkomfort till våra grannar och kommer själva att anlita dom igen i framtiden.
  • Robin Z
    2022-04-06 Verifierad kund
    Kanonbra service och bemötande, killarna jobbade fort och städade bra efter sig när de drog nya ventilationskanaler och rengjorde vår FTX-ventilaton.

Detta är andra gången vi använder oss av firman och vi var lika nöjda första gången då de installerade en radonsug och bytte ventiler i vårt förra hus. Rekommenderas varmt!
    2022-04-02 Verifierad kund
    Bra service efter ventilations installationen.