Hemkomfort

Lyftkransvägen 5, 142 50 Skogås — Visa karta

Hemkomfort – Radonmätning & radonsanering

På Hemkomfort hjälper vi dig att förbättra din inomhusmiljö. Det gör vi genom ventilation och sanering av radon i villor, flerfamiljshus och radhus. Efter att ha utfört tusentals saneringar med gott resultat har vi samlat på oss kunskaper som gör att vi enkelt kan lösa de utmaningar som kan dyka upp i samband med en radonsanering. Med hjälp av snabb specialisthjälp får du status på radon och de åtgärder som krävs för att ditt hus ska ligga under gränsvärdet för en hälsosam radonhalt.

Vi erbjuder våra tjänster i större delen av landet, bland annat. Stockholm, Göteborg, Uppsala, Skövde och Västerås.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss, och tveka inte att ta kontakt med oss om du har några frågor.

Läs vad 100 kunder tycker om Hemkomfort

• 2020-01-17

Håkan A skrev om Hemkomfort
    - Förbättringsåtgärder från- och tillluft.
    - Positivt gäng.
    - Förtroendegivande.
    - Kommer säkert återkomma till företaget för andra åtgärder. Läs mer
  • 2020-01-15

Ove Å skrev om Hemkomfort
    Fick snabb hjälp av kunnig tekniker (Fredrik) som kom hem och bytte rotormotor och rem på mitt återvinningsaggregat från Flexit.

Kan varmt rekommendera Hemkomfort i Länna. Läs mer
  • 2019-12-27

Kenneth H skrev om Hemkomfort
    Beställde installation av ett FTX-system i 1-plans villa med källare från 30-talet med tillbyggnad 60 och är väldigt nöjd med hela processen .

Första besöket av Per med genomgång av arbetet (20min)och snabb återkoppling med offert samma dag.

Jimmy och dom andra killarna som sen gjorde installationen kändes måna om att jag skulle bli nöjd med kanaldragning och kablage och gjorde ett toppenjobb på bara fyra dagar, trots lite oförutsedda förutsättningar på vinden och massa bråte i garaget där aggregatet skulle stå.

Resultatet blev också precis så bra som jag hoppades på.
    Luften känns fräsch i hela huset och den lilla avloppslukten som ibland fans inne på toaletterna är helt borta.

Helnöjd som sagt, kan verkligen rekommendera! Läs mer
  • 2019-12-25

Mikael K skrev om Hemkomfort
    Mycket bra och smidigt genomfört. Läs mer
  • 2019-12-19

Anders A skrev om Hemkomfort
    Installation av radonsug m.m.
    Proffsigt bemötande och duktiga medarbetare som effektivt gjorde jobbet.
    Betong borrningar installation spirorör,utbyte av wc-fläkt m.m..
    Väntar nu några månader på radonmätningen som troligtvis är under gränsvärdet.
    Med vänlig hälsning,
    Anders Andersson Läs mer
  • Jonas P

2019-12-16

Jonas P skrev om Hemkomfort
    Bra leverans, tydligt och klart definierat projekt.städade upp bra efter sig! Läs mer
  • 2019-12-15

Agneta K skrev om Hemkomfort
    Hej, vänligt och proffsigt bemötande vid första kontakt och besök. Därefter snabb offert till oss med två alternativ.

Sedan blev det stopp i kontakterna i flera månader - trots flera mail och samtal. Till slut fick vi kontakt och vi kunde boka tid för renovering av vårt ventilationssystem. Då gick det snabbt igen. Trevlig kille renoverade ich fakturan kom relativt snabbt. Läs mer
  • 2019-12-05

Björn H skrev om Hemkomfort
    Radonsanering.
    Utmärkt och proffsigt bemötande med mycket kunniga montörer
    som har gjort ett bra job
    Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-12-05

Mats E skrev om Hemkomfort
    Ventilation i en villa
    Blev bra bemött av både säljare och montör.

Förväntas att det skulle utföras fackmannamässigt, det gjorde dom plus där till.

Mycket bra utfört arbete bra bemött samt proffsigt utfört.

10/10 i betyg av mig Läs mer
  • Daniel J

2019-11-13

Daniel J skrev om Hemkomfort
    Snabb och bra service. Arbetet gick som planerat snygg installation och rent och snykt när allt var klart Läs mer
  • 2019-11-08

Karl H skrev om Hemkomfort
    Vi bytte Freshfläktar i våtutrymmen efter rekommendation från Hemkomfort då vi fått nedslag om fukt oå vinden i samband med besiktning. Detta var en betydligt billigare lösning än vi förväntat oss. Läs mer
  • 2019-10-31

Ingemar P skrev om Hemkomfort
    Kanalrengöring/justering av befintlig anläggning
    Genomgående trevligt bemött vid samtliga kontakter
    Servicmannen var noggrann och kontrollmätte flera gånger
    samt informerade och gav råd att åtgärda i framtiden Läs mer
  • 2019-10-29

Alexis M skrev om Hemkomfort
    I husköpet hade en radonkontroll gjorts som visade sig vara för hög. Henkomfort var på plats och gav en offert med garanti på nivåer efter utförd åtgård. Den initiala åtgärden gav inte fullgott resultat utan nya åtgärder fortsatte. Utförare/tekniker som varit på plats håller hög standard och informerar om allt som utförts. Det har inte varit något gnäll eller prat om pengar efter fortsatt jobb utan de gnetar på för att hitta en lösning för just mitt hus. Högsta betyg är mitt samlade omdöme till Hemkomfort! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-10-23

Ann-Charlotte H skrev om Hemkomfort
    Väldigt nöjda. Trevligt bemötta. Bra jobb gjort och dessutom snabbt. Läs mer
  • 2019-10-21

Margaretha S skrev om Hemkomfort
    Snabba och effektiva. Känns pålitliga. Trevliga installatörer. Trevligt bemötande överhuvudtaget. Känns som de gjort ett gediget arbete. Läs mer
  • 2019-10-12

Lotta C skrev om Hemkomfort
    Jag köpte radonsanering. Fick snabbt en offert och de var snabbt igång med jobbet. Alla inblandade var flexibla och trevliga! Läs mer
  • 2019-10-10

Hans G skrev om Hemkomfort
    Har installerat ventilationsanläggning för att sanera radon. Proffsigt hanterat från försäljare och kontor.
    Har lyckats göra installation med minimal påverkan på boutrymmet. Finish på stosmontering och allt synligt är mycket bra.
    Finish på snickeriarbetet inuti garderober som utnyttjats för rördragning var dock inte helt hundra. Därför kan inte betyget bli 5, men kanske snarare 4,5 än 4. Läs mer
  • 2019-10-10

Jonas E skrev om Hemkomfort
    Installerat FTX ventilation,
    Blev ett nytt hus.
    Snygg installation och proffesionellt bemötande, små saker efter installationen löstes snabbt.
    Rekommenderar hemkomfort. Läs mer
  • 2019-10-07

Magnus Ö skrev om Hemkomfort
    Reparerade radonfläkt. Prisvärt. Smidig kontakt och kundbemötande. Läs mer
  • 2019-10-03

Ravi P skrev om Hemkomfort
    Har gjort vad de ska och kunniga Läs mer
  • 2019-10-03

Robert H skrev om Hemkomfort
    Professionell och snabb hantering, trevligt bemötande! Läs mer

Magnus B skrev om Hemkomfort
    Köpte rengöring av luftkanaler, samt installation och intrimning av en ny ftx värmeväxlare Flexit Nordic S4. Mycket trevligt och professionellt bemötande, och väldigt duktiga, snabba och ordentliga installatörer. Mycket nöjd med allt, och nu hoppas jag att radonhalten ligger på godkänd nivå. Läs mer

Yngve B skrev om Hemkomfort
    Installation av radonsug!
    Jobbet utfördes snabbt o professionellt.
    Mycket trevli personal. Läs mer

Mathias E skrev om Hemkomfort
    Radonåtgärd/ventilation. Bra bemötande vid första möte samt proffsig installation av fläktar samt eldragning Läs mer
  • 2019-09-30

Mattias O skrev om Hemkomfort
    Installation av Radonsug samt ventilation. Väldigt bra bemötande och proffsigt arbete. Läs mer
  • 2019-09-29

Torbjörn G skrev om Hemkomfort
    Installation av radonfläkt. Enkel kontakt och smidigt genomförande. Läs mer
  • 2019-09-22

Per L skrev om Hemkomfort
    Köpte radonsanering av Hemkomfort. Jobbet skulle ta en dag i anspråk men div missöden ledde till fem dagars jobb istället. Förvisso stod Hemkomfort för dessa merkostnader men vi blev låsta av att vi behövde vara hemma. Både personalen och hantverkarna hade dock hög servicegrad. Läs mer
  • Henrik E

2019-09-15

Henrik E skrev om Hemkomfort
    FTX-ventilations system.
    Mycket gott välbemöttande.
    Noggranna och lyhörda.
    Städade och höll rent hela tiden under och
    efter arbetet.
    Jag kan starkt rekommendera Hemkomfort. Läs mer
  • 2019-09-13

Ingrid H skrev om Hemkomfort
    Företaget har från start varit väldigt lätta att ha och göra med. Beställt radonmätning och åtgärder. Proffsigt utfört.. väldigt trevligt bemötande.
    Kan verkligen rekommendera dem. Läs mer
  • 2019-09-13

Curt E skrev om Hemkomfort
    Mycket nöjd med montering av friskluftsventiler i sovrum och frånluftsventilation i våtutrymmen, men även med effekten av dessa monteringar.
    Klart godkänt! Läs mer
  • 2019-09-12

Ann L skrev om Hemkomfort
    Vi installerade radonsug och är nöjda med bemötandet och arbetet. Trevlig personal som jobbar snabbt och effektivt. Läs mer
  • 2019-09-09

Magnus D skrev om Hemkomfort
    Installerat flexit3 ventilationssystem. Mycket nöjd med installationen. Läs mer
  • 2019-08-30

Marie G skrev om Hemkomfort
    Fläktar
    Bra bemött
    Kanske blev lite fel med måtten men det åtgärdades
    Som helhet bra Läs mer
  • 2019-08-27

Leif G skrev om Hemkomfort
    Radonsaneringen genomfördes snabbt av trevliga montörer.
    Gör nu en korttidsmätning för att se det slutgiltiga resultatet. Läs mer
  • Albert S

2019-08-25

Albert S skrev om Hemkomfort
    Vi köpte ett FTX system med installation av Hemkomfort. Riktigt proffsigt bemötande och utförd installation. Jag var lite oroad innan installationen över hur slutresultatet skulle bli när det gällde synlig rördragning och buller med mera men allt blev bra. Inomhusluften blev klart fräschare. Nu hoppas vi att radonnivån har gått ner också. Vi kommer att mäta den under nästa vinter. Läs mer
  • 2019-08-14

Magdalena W skrev om Hemkomfort
    Konsulttjänst, hembesök och radonsanering.
    Utmärkt bemötande och utsatt tid.
    Vi har anlitat Hemkomfort igen efter detta. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-07-29

Sanna N skrev om Hemkomfort
    Anlitade Hemkomfort för att förbättra ventilationen i ett hus med självdrag. Efter initialt möte kom en offert med åtgärder att börja med. De kunde sätta igång ganska omgående. Hantverkarna som gjorde arbetet var trevliga och städade upp efter sig. Enda minuset var att elektrikern som Hemkomfort anlitade inte kunde komma och utföra jobbet i samma veva utan dröjde en vecka. Hemkomfort har svarat snabbt och bra på alla frågor vi har haft. Läs mer
  • 2019-07-07

Per K skrev om Hemkomfort
    Radonsanering
    Jätte bra personal, jobbade snabbt och smidigt. Lite lång väntan på svar på offert och inbokning av tid Läs mer
  • 2019-07-06

Eric P skrev om Hemkomfort
    De gjorde ett bra jobb på avtalad tid och till överenskommet pris. Läs mer
  • Jan &

2019-07-04

Jan & skrev om Hemkomfort
    Proffsigt bemötande i allt från första offertbesöket till slutfaktura. De trevliga installatörerna monterade allt väldigt snyggt och prydligt. De dammsög och avslutade med en bra genomgång av fläktsystemet. Med den garanti som Hemkomfort lämnar kan jag inte annat än att ge högsta betyg. Läs mer
  • 2019-07-04

Monica & skrev om Hemkomfort
    Kontroll av rotorlarm på vår FTX Vent. Fick en offert på den minsta kostnaden för att komma ut och kolla anläggningen och det stämde helt. Mycket trevligt bemött av Fredrik och nu fungerar den utmärkt.
    Monica och Lars Läs mer
  • 2019-07-04

Roger L skrev om Hemkomfort
    Trevliga, effektiva och vill kundens bästa. Läs mer
  • 2019-07-02

Anjelica E skrev om Hemkomfort
    Radonsanering i villa- bortforsling av gammal radonfläkt och ny insättning av radonbrunn. Allt samordnades väldigt bra- elektriker osv. Jättenöjd! Läs mer
  • 2019-06-27

Kristoffer S skrev om Hemkomfort
    Jag beställde en FTX installation och det funkade kanon! De agerade professionellt och skötte processen smidigt. De städade och visade respekt. Läs mer
  • 2019-06-26

Thomas C skrev om Hemkomfort
    Hemkomfort hjälpte oss att byta ut ett gammalt ftx aggregat till ett nytt. Allt fungerade utmärkt från första kontakt tills att arbetet var slutfört. Seriösa och proffsiga! Läs mer
  • 2019-06-26

Robert A skrev om Hemkomfort
    Trevligt bemötande, höll vad som lovats. Flexibla och uppdaterade fortlöpande om ändringar och status. Vi beställde mätning och åtgärd med ventiler och fläktaggregat. Helnöjda! Läs mer
  • 2019-06-25

Kjell & skrev om Hemkomfort
    Köpte en värmeväxlare
    Kompetent personal
    Jobbade som fan tills allt var klart!
    Andra hantverkare borde ta lärdom av de pojkarna
    Kanonjobbare! Läs mer
  • 2019-06-25

Riksbyggen B skrev om Hemkomfort
    Projekten består av radonåtgärder både mot mark och byggnad.
    Positivt och proffsigt bemötande.
    Förväntningar över förväntan gällande kunnighet och proffsiga sammanställda åtgärder och mycket bra offertframställan.
    Har stort uppskattat information och återkoppling både innan under och efter arbetena. Läs mer
  • Alexander L

2019-06-19

Alexander L skrev om Hemkomfort
    Mycket bra utfört jobb, kommunikation och höll tid och pris.
    Jag hade långt efter installationen synpunkter som besiktningsman önskade justerade vilket Hemkomfort fixade med en gång och utan några som helst synpunkter på. Tack! Läs mer
  • 2019-05-25

Tobias L skrev om Hemkomfort
    Proffsigt och trevligt bemötande. Läs mer

Lyftkransvägen 5, 142 50 Skogås