Hjälp Hemma

• BadgeSixYears
4.5
Call 08-508 660 80 Share

About company

Hjälp Hemma är Sveriges tredje största företag som specialiserar sig på hemstädning i privata hushåll i Stockholm. Vi har förenklat vardagspusslet för tusentals stockholmare sedan starten 2007. Genom att enbart arbeta med städning hos privatpersoner har vi skräddarsytt vår kompetens, arbetsmetod och erbjudande efter dina behov....

231 omdömen om Hjälp Hemma

Linnéa Marie T
Wrote about Hjälp Hemma

Den sämsta servicen och utförandet av flyttstädning jag varit med om. Efter städning var det smutsigt i lådor och skåp, dammigt och fläckar på golvet, ugnen var inte städad och inte heller lådor i kyl och frys. När jag kontaktade företaget för att få en ny flyttstädning bokade de in en ny tid utan problem men dök sedan inte upp på angiven tid och gick inte att få tag på. Ringer man till kundservice kan de inte se något i sitt system och kan inte kontakta städarna. Jag hade förväntat mig både mycket bättre service och utförande.

Krister E
Wrote about Hjälp Hemma

Krystina har städat hos oss flera månader. Vi är mycket nöjda.

Jakub M
Wrote about Hjälp Hemma

Jag är verkligen nöjd med Hjälp Hemma och kan varmt rekommendera dem! Min kontaktperson lyssnar på mina behov, är lättillgänglig och personalen... de är fina och trevliga kvinnor. Jag kunde verkligen inte ha valt bättre. Ser fram emot att ge dem ett gott betyg!

Paulo R
Wrote about Hjälp Hemma

The cleaning is ok, notthing extraordinary. Not good experience when I need support. Try some other Company.

Ann B
Wrote about Hjälp Hemma

Vänlig personal, alltid rent och fräscht. Supernöjd.

Maria N
Wrote about Hjälp Hemma

Alltid snabbt och bra bemötande.

Bitte E
Wrote about Hjälp Hemma

Kund sedan drygt ett år - mycket nöjd med min städare Natalia . Också nöjd med administrationen - snabb respons på frågor.

Eva M
Wrote about Hjälp Hemma

Seriöst företag med ordning och reda. Bra personal och bra tjänster, till exempel semesterservice.

Jenny Maria B
Wrote about Hjälp Hemma

Jag är mycket nöjd med hela emottagandet, servicen som den fantastiska städning vi har. Ni håller en hög kvalitet rakt igenom.

Ingela O
Wrote about Hjälp Hemma

Jag är jättenöjd med ”Hjälp Hemma” Rimliga priser, bra och lätt med kontaktperson. Dem lyssnar på önskemål och har flexibilitet. Har en jätte duktig och trevlig städerska. Emilia så kan varmt rekommendera!

Hanna B
Wrote about Hjälp Hemma

Jag är riktig nöjd. Bra resultat och trevlig personal :)

Mona P
Wrote about Hjälp Hemma

Har en fanatisk tjej, Halina, punktlig, noggrann, ska för första gången använda vikarie, då Halina har lång semester, väl värd. Förstår inte hur jag ska ange betyg.

Sara Å
Wrote about Hjälp Hemma

Stabilt och bra företag som ger god service och är lyhörda för önskemål. De är lätta att kommunicera med och det är tydligt att de vill att kunden ska vara nöjd. Jag har uppskattat deras arbete i många år nu och känner mig helt trygg med dem. Den tjänst jag utnyttjar är vanlig städning, cirka 4 timmar var fjärde vecka, och det känns både prisvärt och som en stor lättnad att jag vet att hemmet hålls fräscht oavsett om jag hinner med det eller inte.

Marie R
Wrote about Hjälp Hemma

Vi är mycket nöjda. Andzelika är mycket effektivt och noggrann.

Hedvig S
Wrote about Hjälp Hemma

Bra kvalitet, bra kommunikation och mycket flexibla.

Linda Christina S
Wrote about Hjälp Hemma

Dåligt städat! Svårt att komma i kontakt med bolaget och fakturan skickades direkt till inkasso utan att först komma mig tillhanda. Urdåligt rakt igenom!

EMMA H
Wrote about Hjälp Hemma

Vi har i princip alltid varit nöjda med städningen, absolut inte fönsterputsningen dock. Kommunikationen med den vikarierande kontaktpersonen är däremot under all kritik o har nästan fått mig att säga upp mitt abonnemang. Hon frågade mig i ett mail om vi ville boka in städning onsdag eller torsdag eftersom vår ordinarie dag är en röd dag. Jag hann aldrig svara på det mailet men på onsdag morgon så vaknade jag o barnen av att en okänd person försökte låsa upp vår dörr. Det visade sig att den vikarierande kontaktpersonen...

Martin S
Wrote about Hjälp Hemma

Superbra service! Rekommenderas varmt!

ELINA S
Wrote about Hjälp Hemma

Jag rekommenderar varmt Hjälp Hemma! Alltid så fint städat hemma vilket underlättar vardagspusslet. Och skönt att veta att företaget har kollektivavtal och schyssta villkor för sina anställda. Enkelt med kommunikation och eventuella extra städningar, fönsterputsning eller semesteruppehåll har alltid gått att lösa. Vi har haft samma städerska under en lång tid, hon kan vårt hem och gör ett utmärkt jobb varje gång. Guld värt!

Anna Maria M
Wrote about Hjälp Hemma

Glad att jag har er, ni underlättar min vardag! tack!

PATRIK B
Wrote about Hjälp Hemma

Varit kund i många år nu, väldigt nöjd. Uppskattar den pragmatiska inställningen och lösningsorienterade servicen. Vår kontaktperson Sylwia är fantastisk.

Anders T
Wrote about Hjälp Hemma

Vi har använt Hjälp Hemma ett flertal år nu och är väldigt nöjda. Väldigt enkelt att kontakta om det är något som till exempel lägga till fönsterputs.

Sophie Jane Elsy Marianne H

Vi är mycket nöjda med Oksana som städar hos oss! Hon är väldigt noga, trevlig och gör allt väldigt fint. Alla som städar kan inte prata bra svenska/engelska, men det går oftast att kommunicera på ett bra sätt ändå. Vi är nöjda och rekommenderar företaget!

Linnea L
Wrote about Hjälp Hemma

Så bra, trevliga och lätta att ha att göra med. Blir så fint hemma och jag är så tacksam för den här tjänsten.

Peter E

Städning fönsterputsning. Braaaaaaaaaaaa

Anna Cecilia Therese A

Bra service!!**************************

Anders S
Wrote about Hjälp Hemma

Bra städning och smidig app för kommunikation.

Andreas Per-Erik B
Wrote about Hjälp Hemma

Nöjd kund sedan flera år ! Noggranna och trevliga.

LOREDANA S
Wrote about Hjälp Hemma

Jag är en jätte nöjd kund! Noggran städning, bra städutrustning, flexibilitet för att kunna byta städdag om man behöver det. Super professionell och noggran personal. Så trevligt att komma hem och hitta den rent och fynt! Mycket bra! Det ända som inte funkar bra är hjälphemma appen på min mobil, med det är en struntsak. Rekomederas varmt!

SANKHAMALA V
Wrote about Hjälp Hemma

We have been a customer for five years, and have recently had such a bad experience that we are leaving. That’s how bad it has gotten. DO NOT RECOMMEND. Hjälp hemma used to have professional staff & cleaners, and they always tried to have a good dialogue. Over five years our family has grown with two young kids and the staff were always patient with us not being as “prepped”. We felt lucky to have support and expected to be contacted if any issues came up. The competent admin person left last week, and we got a replacement...

BIRGITTA M
Wrote about Hjälp Hemma

Jätte nöjd kund! Bra personal och bra städutrustning. Är någon sjuk har man möjlighet att byta städdag eller nå en ersättare. Mycket smidigt. /Birgitta

CAROLINA J
Wrote about Hjälp Hemma

Använt Hjälp Hemma i över 3 år efter rekommendation från en vän. Väldigt flexibla och välstädat. Bra kommunikation. Har rekommenderat till flera vänner under åren som även dem varit nöjda.

Tony Jack B
Wrote about Hjälp Hemma

Bra pris, bra kommunikation, alltid trevligt bemötande, bra städat!

SEBASTIAN L
Wrote about Hjälp Hemma

Väldigt flexibla. Trevliga och tillmötesgående. Fantastisk städning dessutom.

THOMAS A
Wrote about Hjälp Hemma

Bra städning och bemötande, lätta ha att göra med och vår städerska Olga är jättebra! Kan lämna mina bästa rekommendationer.

DEVRAN H
Wrote about Hjälp Hemma

Hej! Presentationen av företaget och dess utförande, kvalitet och bemötande var utmärkta enligt/av säljaren. Dock stämmer det inte med verkligheten. Städningen generellt var undermåttlig och man följde inte alls punkterna som ska följas enligt dokumentet som företaget säljer/presenteras vid försäljningen. Bemötandet från ens kontaktperson var under all kritik. Man som konsument och beställare tröttnat på vid flera tillfällen påpeka att det förekommer oacceptabla brister hittade man på rent utsagt lögner om mig som...

SANKHAMALA V och DEVRAN H gillar detta
Rigmor J
Wrote about Hjälp Hemma

Pålitliga och proffsiga. Städar mycket fint och har trevlig personal och väldigt tillmötesgående i supporten när man mailar om något. Lösningsorienterade. Mycket nöjd! Rekommenderar gärna till andra!

ALEXANDRA O
Wrote about Hjälp Hemma

Bad om offert men i mejlet fick jag en länk där det stod ”lista för städmedel” när jag tryckte på den så länkades jag till deras hemsida att jag tryckt fantastiskt på deras betygsättning. Med andra ord lura det mig att trycka fantastiskt. Detta är inte okej!

SANKHAMALA V och DEVRAN H gillar detta
Svar från Hjälp Hemma

Hej Alexandra, vad olyckligt att du fick den upplevelsen av vårt företag. De bilagorna med div information vi skickar med till kunder innehåller inte några länkningar utan enbart informationstext. Däremot innehåller vissa av våra anställdas mailsignaturer, däribland våra säljares, en kort kundundersökning där mottagaren har möjlighet att betygsätta kundservicen man erhållit genom att klicka på en av 4 olika "smilegubbar". Det måste alltså vara det du råkade klicka på och togs därefter till en tacksida för att du lämnat...

Dmitry S
Wrote about Hjälp Hemma

Väletablerat och pålitligt företag! Måna om sina kunder och medarbetare. Leverar riktigt bra service när det gäller både städning och kundkontakt. Alltid trevliga och flexibla. Meddelar i god tid om eventuella förändringar. Har anlitat andra konkerenter vid nångra tillfällen-tyvärr lever de inte upp till förväntningarna. Är trogen kund sedan 5 år tillbaka och ser fram emot ett fortsatt gott samarbete.

Lennart H
Wrote about Hjälp Hemma

Städning två gånger per månad. Alltid fungerat klanderfritt. Dessutom gott bemötande från städpersonalen samt av den administrativa personalen. Lyhördhet för eventuella särskilda önskemål. Vi rekommenderar varm Hjälp Hemma!

Louise T
Wrote about Hjälp Hemma

Har städning en gång per månad sedan ett antal år och är supernöjda. Dels med själva tjänsten/medarbetaren på plats men även med kommunikationen från ansvarig för tjänsten.

Kerstin S
Wrote about Hjälp Hemma

Städning varannan vecka. Funkar utmärkt! Lägger även till fönsterputsning ett par gånger om året. Flexibel support när jag vill lägga till eller ändra något ;)

David R
Wrote about Hjälp Hemma

Mkt väl utfört arbete Duktig o trevlig städare och administratör på kontoret.

Gunvor O
Wrote about Hjälp Hemma

Jag är nöjd med min städhjälp Rekommenderar gärna företaget till andra

MATTIAS L
Wrote about Hjälp Hemma

Det funkar väldigt bra med Hjälphemma, såväl städningen som kontakten med bolaget. Mattias

Bo M
Wrote about Hjälp Hemma

Effektiv städning och effektiva kontaktvägar gör det enkelt att få hjälp hemma med Hjälp Hemma.

Sarah B
Wrote about Hjälp Hemma

Vi har köpt in städning varannan vecka och blivit bemötta utmärkt av både personal i växel/mail samt städare. Det är också väldigt enkelt att beställa fönsterputs i samband med städning. Vi rekommenderar Hjälp Hemma till alla som vill hitta smidig städning!

Åsa / Hans E
Wrote about Hjälp Hemma

Hjälp hemma har underlättat vår vardag och vårt liv i 15 år! Vi är mycket nöjda med deras tjänster och service.

SOMA R
Wrote about Hjälp Hemma

Har haft städhjälp ett tag nu, varannan vecka, och det har underlättat enormt. Jag har samma person varje gång, såvida jag inte har bokat om min tid, och hon är alltid i tid och städar jättefint! Mycket god kontakt med min kontaktperson som är väldigt tillmötesgående och snabb på att svara!

Camilla P
Wrote about Hjälp Hemma

Jag har städning var fjärde vecka. Har inte varit kund så länge, men allt har funkat bra! Kommer i tid, och städningen blir bra. Har inget att klaga på!