Hjälp Hemma

Sankt Göransgatan 66, 112 33 Stockholm — Visa karta

Hjälp Hemma är Sveriges tredje största företag som specialiserar sig på hemstädning i privata hushåll i Stockholm. Vi har förenklat vardagspusslet för tusentals stockholmare sedan starten 2007. Genom att enbart arbeta med städning hos privatpersoner har vi skräddarsytt vår kompetens, arbetsmetod och erbjudande efter dina behov. Hjälp Hemma erbjuder även kringtjänster som fönsterputsning, tvätt och strykning. Hos oss får du trygg service, med kompetent personal och hög kvalitet på våra utförda tjänster. Varmt välkomna!

Läs vad 136 kunder tycker om Hjälp Hemma

• Modi T
    Modi T skrev om Hjälp Hemma
    Första städningen var katastrof. Ugnen förstörd, dushmunstycket förstört, fläkten i köket inte rengjord, strömbrytare inte rengjorda sedan tavlor hängandes snett. Riktigt pajas företag som inte står upp för det de lovar. Håll er borta! Läs mer
  • Thays G
    Thays G skrev om Hjälp Hemma
    Profesionellt och skicligt arbete. Alltid trevligt bemötande Läs mer
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Hjälp Hemma
    Vi är otroligt nöjda med hjälp hemma. Fantastiskt duktig personal och alltid bra service på alla sätt! Kan varmt rekommendera Hjälp hemma! Läs mer
  • Susanna G
    Susanna G skrev om Hjälp Hemma
    Mycket bra hjälp i vardagen. Så skönt att komma hem och allt är välstädat. Kontakten med Hjälp hemmas representanter har alltid fungerat bra. Läs mer
  • Ann S
    Ann S skrev om Hjälp Hemma
    Hjälp hemma är verkligen hjälp hemma. Alltid lika rent och fint och välstädat när de varit hos oss. Kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • David A
    David A skrev om Hjälp Hemma
    Vi är jättenöjda med den städning och service som hjälp hemma erbjuder. Riktigt bra städare som gör allt rent o fräscht i hela lägenheten. Och snabb och personlig kundtjänst som alltid återkopplar vid frågor och funderingar. Läs mer
  • Sebastian P
    Sebastian P skrev om Hjälp Hemma
    Har använt deras tjänst för städning och är nöjd. Städningen blir bra och deras arbetsledare är väldigt bra på att styra ombokningar och andra ändringar. Svarar alltid snabbt på mejl! Läs mer
  • Emil S
    Emil S skrev om Hjälp Hemma
    Har varit super bra fram tills att jag bytt städare, hoppas dock hon blir lika noggrann som den tidigare. Super bra arbetsledare som direkt tar tag i problemet och löser det. Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Hjälp Hemma
    Jag är nöjd med städningen. Dock mindre bra att man binder upp sig p g a att de har bindningstid. Samt att man betalar samma pris varje månad. Har man avbokat en städning får man lägga den avbokade städningen i en timpott, ej lägre avgift. Läs mer
  • Rickard M
    Rickard M skrev om Hjälp Hemma
    Bra städning till rimligt pris. Läs mer
  • Malin A
    Malin A skrev om Hjälp Hemma
    Alltid kul att komma hem efter utförd städning då jag vet att allt är bra städat och undanplockat. Läs mer
  • Ronnie-Michael L
    Ronnie-Michael L skrev om Hjälp Hemma
    Hej, vill gärna rekommendera Hjälp Hemma till alla. Extremt noggrann städning med samma kvalité varje gång precis enligt våra önskemål. Trevlig personal som alltid är punktliga med städtiderna. Vi är supernöjda! :)

mvh Ronnie Läs mer
  • Gry B
    Gry B skrev om Hjälp Hemma
    Fick ett gott första intryck när jag bokade in storstäd, tyvärr uppfyllde de inte mina förväntningar. Städarna kom en dag tidigare än vad jag hade fått mailat mig av städledaren vilket innebar att jag och min son blev väckt av dem när de ringde på. Tyvärr blev själva städningen inte bra heller, när jag påpekade dessa saker fick jag som svar att städarna varit kvar längre pga det var för smutsigt och de kunde sträcka sig till att dra av 30 min på fakturan. Läs mer
  • Ida W
    Ida W skrev om Hjälp Hemma
    Flexibla, prisvärda och professionella! Läs mer
  • Patricia K
    Patricia K skrev om Hjälp Hemma
    Det här är den tredje städfirman som vi anlitar oss av och äntligen har vi hittat rätt. Punktliga, noggranna och serviceinriktade, har man en fråga eller ett önskemål så löser de det utan problem. Riktigt, riktigt smidiga! Ytterligare plus för smidig appfunktion. Supernöjda helt enkelt! Läs mer
  • Peter J
    Peter J skrev om Hjälp Hemma
    har städning var 14:e dag och tycker det fungerat så där.
    Tyvärr många vikarier , men nu har vi fått en ny.
    hoppas hon stannar. Läs mer
  • Jeanette D
    Jeanette D skrev om Hjälp Hemma
    Jag köper städning 1 gång per månad och min kontaktperson är lätt att få tag på om jag har frågor. Städhjälpen är mycket bra. Läs mer
  • Tove N
    Tove N skrev om Hjälp Hemma
    Vi har städning en gång i månaden och är supernöjda. När något uppstått eller vi behöver boka om så är kundrelationen toppen. Man får svar snabbt och det finns alltid lösningar. Läs mer
  • Helena H
    Helena H skrev om Hjälp Hemma
    Veckostädning varannan vecka. Alltid bra städat och proffsigt bemötande från kundtjänst! Läs mer
  • Yvonne D
    Yvonne D skrev om Hjälp Hemma
    Bra utfört arbete, pålitliga, enkel hantering och prisvärt Läs mer
  • Ulrika F
    Ulrika F skrev om Hjälp Hemma
    Månadsstädning 4 timmar.
    Kommer alltid i tid! Noggranna , vänliga.
    Smidigt system med appen. Lätt att få kontakt. Läs mer
  • Mia W
    Mia W skrev om Hjälp Hemma
    Proffesionellt och gemytligt på samma gång! Läs mer
  • Magnus
    Magnus skrev om Hjälp Hemma
    Alltid bra städat, trevlig personal som håller tider och vad de lovar. När något inte funkar 100 så får vi alltid snabb återkopling och bra hjälp. Läs mer
  • Tuula R
    Tuula R skrev om Hjälp Hemma
    Jag har veckostädning varannan vecka och är väldigt nöjd med städningen. Dock skulle det vara bra om städpersonalen kan tala antingen svenska eller engelska, det är det enda negativa, men jag kan trots det rekommendera er. Läs mer
  • Kajsa B
    Kajsa B skrev om Hjälp Hemma
    Toppenbra städning, jättetrevlig och hjälpsam personal. Alltid nöjd! Läs mer
  • Emil B
    Emil B skrev om Hjälp Hemma
    Vi har haft Hjälp Hemma i några år och har alltid blivit nöjda. Bytt städerska några gånger men aldrig missnöjda med resultatet. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Veronica F
    Veronica F skrev om Hjälp Hemma
    Mycket bra service och flexibilitet. Utmärkt utförd städning vid alla tillfällen. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Therese R
    Therese R skrev om Hjälp Hemma
    Alltid supernöjd! Vår städare gör alltid det lilla extra. Ställer iordning på nallarna och allt annat vi har i vår röriga familj. Eftersom vi har 4 barn är det svårt att hinna med. Så tack hjälp hemma att vi fått ordning och reda igen. Läs mer
  • Marcus L
    Marcus L skrev om Hjälp Hemma
    Rent och städat. Perfekt vare gång, rekommenderas till alla Läs mer
  • Teodor K
    Teodor K skrev om Hjälp Hemma
  • Jacek D
    Jacek D skrev om Hjälp Hemma
    Så här ska en städning gå till! :-)

Kommer hem efter en lång dag på jobbet, öppnar dörren och känner den fräscha, rena doften i lägenheten. Läs mer
  • Ka J
    Ka J skrev om Hjälp Hemma
    Efter i stort sätt varje städning så var det något som inte var ordentligt städat eller något som gått sönder, ex dåligt dammsuget under sängar. Vi fick byta städerska två gånger och efter det så ville Hjälp Hemma säga upp avtalet... Är det kundservice? Knappast. Jag kan absolut inte rekommenderar detta bolag om man vill ha det ordentligt städat! Läs mer
  • Nicklas A
    Nicklas A skrev om Hjälp Hemma
    Vi har fått ett jättebra bemötande och proffsig städning varannan vecka som har levt upp till våra förväntningar och lite till. Vi är supernöjda! Läs mer
  • Siv W
    Siv W skrev om Hjälp Hemma
    Riktigt skitföretag Efter att köpt en lägenhet och säljaren använt flyttstädning av hjälphemma var inte väggarna ovan 2 m torkade, med gammalt hängande damm i hörnen. Inte heller ovanför 2 högre skåp. Fy ! Inte fick vi hjälp då det gått över en vecka trots att jag inte fått lampor och stege så jag haft möjlighet att kontrollera städningen då jag flyttade in efter 10 dagar. Trots upprepade försök att få dem att göra klart, har de bara förhalat och tillslut inte ens svarat. Säljaren tyckte han gjort sitt då han anlitat en firma. Han fick väl vad han betalade för. Jag rekommenderar ingen att anlita hjälphemma. Läs mer
  • Per H
    Per H skrev om Hjälp Hemma
    Alltid bra service och trevligt bemötande! Läs mer
  • Monica A
    Monica A skrev om Hjälp Hemma
    Jag har största förtroende för hjälp Hemma som jag har nyttjat i åtskilliga år. Läs mer
  • Henrik M
    Henrik M skrev om Hjälp Hemma
    Vi har haft städhjälp från Hjälp Hemma AB sedan tre år tillbaka. Företaget är lätta att samarbeta med och är måna om att vi som kund blir nöjda. Det är god kontinuitet hos personalen vilket bidrar till att vi känner oss trygga att ha främmande människor i vårt hem. Vi har haft samma städerska i tre år, hon är toppen!// Familj i Saltsjöbaden Läs mer
    Virginia A gillar detta
  • Karina W
    Karina W skrev om Hjälp Hemma
    Alltid vänligt bemötande vid kontakt. Städningen alltid exemplarisk.
    När jag ber om något extra som behövs göras, görs det också. Det extra tas från "banken" jag har. När den är slut debiteras jag för tiden. Har dock svårt att se att det tar två timmar att städa min lilla lägenhet, som sällan är väldigt smutsig och rörig, hade önskat att några extra saker kunde läggas till under de två timmarna jag betalar för. Men som sagt, städningen är fantastisk. Läs mer
  • Pål W
    Pål W skrev om Hjälp Hemma
    Får hjälp med städning varannan vecka. Mycket trevlig och sympatisk hjälp och perfekt utfört arbete. Läs mer
  • Marina L
    Marina L skrev om Hjälp Hemma
    Bra service alltid välstädat. Alltid bra info om ev ändring. Helt enkelt super bra Läs mer
  • Jennie W
    Jennie W skrev om Hjälp Hemma
    Från början en mkt bra upplevelse. Har haft två olika städerskor och i bägge fallen har det varit som det brukar vara, de är jättebra i början och sedan börjar de bli lite slarviga och fuskar med jobbet och med tiden. Jättetråkigt. Kontaktpersonerna på kontoret är fantastiskt serviceminded och hjälpsamma på alla sätt, och städerskan är trevlig, tyvärr dålig på svenska. Sammanfattningsvis inte så bra i längden som jag trodde från början. Läs mer
  • Anne S
    Anne S skrev om Hjälp Hemma
    Städhjälp i hemmet. Duktig personal som alltid gör sitt bästa. Företaget har bra kontroll över mina önskemål och vi har fått mycket bra hjälp. Läs mer
  • Niklas S
    Niklas S skrev om Hjälp Hemma
    Finns det något skönare än att komma hem till ett nystädat hem?
    Jag har varit kund hos Hjälp Hemma i drygt 1,5 år och är super nöjd med deras tjänster. Den personal, som har städat hos mig, har utfört ett fantastiskt arbete och alltid lämnat mitt hem skinande rent.
    Hittills har jag bara haft regelbunden städning, men framöver kommer jag nog köpa fler tjänster t ex fönsterputs. Läs mer
  • Charlotta B
    Charlotta B skrev om Hjälp Hemma
    Jag är överlag nöjd med att ha Hjälp Hemma i mitt hem. Läs mer
  • Inga B
    Inga B skrev om Hjälp Hemma
    Efter ett år med er kan vi bara säga att det fungerar utmärkt! Läs mer
  • Annelie W
    Annelie W skrev om Hjälp Hemma
    Mycket gott bemötande från första stund! Ägaren själv kom och bedömde våningen och gav information. Vi köper endast städning och den städare vi haft har varit perfekt i alla avseenden: noggrann, effektiv, punktlig, vänlig! Tänkte börja köpa fönstertvätt men där kan ni inte konkurrera med priset. Tror det beror på att ert system att prissätta olika fönstertyper är för stelbent. OBS att vi anlitar en stor frma med riktiga proffs på fönstertvätt och de liggee ändå rätt långt under er i pris.
    Men som sagt, med städningen är vi mycket nöjda. Läs mer
  • Karin D
    Karin D skrev om Hjälp Hemma
    Jag har fått en ny städare alldeles nyss. Det är för tidigt att bedöma hennes arbete. Läs mer
  • Sven-Erik B
    Sven-Erik B skrev om Hjälp Hemma
    Professionellt genomfört städuppdrag i alla stycken Läs mer
  • Viktoria S
    Viktoria S skrev om Hjälp Hemma
    Man får alltid snabb resons när man mailar ringer. Ni hjälper mig med städning och det är alltid tip topp när man kommer hem! Har en mycket bra upplevelse av er. Läs mer
  • Joakim U
    Joakim U skrev om Hjälp Hemma
    Utmärkt företag med hög servicenivå. Har anlitat dem i 8 år och är mycket nöjd. Läs mer

Sankt Göransgatan 66, 112 33 Stockholm