Hjälp Hemma

Sankt Göransgatan 66, 112 33 Stockholm — Visa karta

Hjälp Hemma är Sveriges tredje största företag som specialiserar sig på hemstädning i privata hushåll i Stockholm. Vi har förenklat vardagspusslet för tusentals stockholmare sedan starten 2007. Genom att enbart arbeta med städning hos privatpersoner har vi skräddarsytt vår kompetens, arbetsmetod och erbjudande efter dina behov. Hjälp Hemma erbjuder även kringtjänster som fönsterputsning, tvätt och strykning. Hos oss får du trygg service, med kompetent personal och hög kvalitet på våra utförda tjänster. Varmt välkomna!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 186 kunder tycker om Hjälp Hemma

• 2020-09-29

Bo M skrev om Hjälp Hemma
    Effektiv städning och effektiva kontaktvägar gör det enkelt att få hjälp hemma med Hjälp Hemma. Läs mer
  • 2020-09-16

Sarah B skrev om Hjälp Hemma
    Vi har köpt in städning varannan vecka och blivit bemötta utmärkt av både personal i växel/mail samt städare. Det är också väldigt enkelt att beställa fönsterputs i samband med städning.

Vi rekommenderar Hjälp Hemma till alla som vill hitta smidig städning! Läs mer
  • 2020-09-14

Åsa / Hans E skrev om Hjälp Hemma
    Hjälp hemma har underlättat vår vardag och vårt liv i 15 år! Vi är mycket nöjda med deras tjänster och service. Läs mer
  • 2020-04-24

SOMA R skrev om Hjälp Hemma
    Har haft städhjälp ett tag nu, varannan vecka, och det har underlättat enormt. Jag har samma person varje gång, såvida jag inte har bokat om min tid, och hon är alltid i tid och städar jättefint! Mycket god kontakt med min kontaktperson som är väldigt tillmötesgående och snabb på att svara! Läs mer
  • Camilla P

2020-02-13

Camilla P skrev om Hjälp Hemma
    Jag har städning var fjärde vecka. Har inte varit kund så länge, men allt har funkat bra! Kommer i tid, och städningen blir bra. Har inget att klaga på! Läs mer
  • 2020-02-13

Anders Ö skrev om Hjälp Hemma
    Hem städ, fantastiskt bra.
    Under lättar min vardag !!!!! Läs mer
  • 2020-01-30

Anny Emma Carolina J skrev om Hjälp Hemma
    Riktigt dåliga. Det har inte varit en enda städning de faktiskt städat rent. Trots att jag kontaktat dem varje gång efter blir det aldrig bättre. Vi har också bytt städerska tre gånger i hopp om att någon ska vara bättre. Men nej, alla lika dåliga. Läs mer
  • Maria Veronika B

2020-01-27

Maria Veronika B skrev om Hjälp Hemma
    Har haft Hjälp Hemma i 1,5 år nu och vi är så nöjda. Speciellt med Ewelina - hon är fantastisk. Städar noggrant och är en väldigt trevlig tjej. Vi vill aldrig byta bort henne. Läs mer
  • 2020-01-07

EVA L skrev om Hjälp Hemma
    Hade hört så mycket gott om Hjälp hemma men jag är riktigt besviken. Vid första städningen missades tex dammsugning av soffan. En ganska grundläggande del av städningen kan man tycka! Min kontaktperson lovade att det (och de andra missarna jag påtalade) skulle åtgärdas vid nästa städtillfälle. Döm om min förvåning när det fortfarande fanns smulor mellan soffkuddarna efter den städningen! Efter det sades abonnemanget upp. Läs mer
  • 2019-12-18

GUNILLA ANNA-LENA S skrev om Hjälp Hemma
    Är du på jakt efter ett pålitligt städbolag så kan du sluta leta nu! Vi har varit kund i fem-sex år och är mer än nöjda. Varför? Det är alltid en och samma person som städar hemma hos oss. De har låg personalomsättning – vi har bytt städare två gånger tror jag, pga föräldraledighet. Kontakten med Hjälp Hemma fungerar utmärkt. Snabba svar och de hör alltid av sig från kontoret om städaren är försenad. När vår städare behöver ha vikarie t ex vid semester, får vi alltid pdf med bild och namn e-postat till oss, på den som ersätter. Vi är också väldigt nöjda med städningen, rent, snyggt och vår städare gör ofta det lilla extra om hon har tid. För oss är det viktigt att städarna har kollektivavtal också. Superbra! Läs mer
  • Richard B

2019-11-17

Richard B skrev om Hjälp Hemma
    Vi har använt Hjälp Hemma nu i drygt 3 år, och jag har bara gott att säga om dem! Vi har en ordinarie städare (Ewa, som är fantastisk på alla sätt och vis), men de gånger en vikarie har behövts har det kommunicerats i god tid och de bifogar alltid information om vem som kommer. De gånger vi själva har behövt boka om har det aldrig varit något problem, och vår handläggare David är både trevlig och snabb på att svara. Stort plus också för att alla anställda har kollektivavtal. Stort tack för att ni är så bra och lätta att ha att göra med! Läs mer
  • 2019-10-10

Poul robert andré W skrev om Hjälp Hemma
    Det är så snyggt och prydligt när de varit hos oss. Jag kan verkligen rekommendera dem. Läs mer
  • 2019-10-10

Karl fredrik A skrev om Hjälp Hemma
    Bra städning och bra kommunikation via appen. Läs mer
  • 2019-09-18

Michael V skrev om Hjälp Hemma
    not the best cleaning.
  • Lovisa D

2019-09-09

Lovisa D skrev om Hjälp Hemma
    Snabb och smidig kommunikation. Väldigt lyhörda och alltid bra städat. Jag rekommenderar varmt Hjälp Hemma. Läs mer
  • 2019-09-02

Ingela Carina K skrev om Hjälp Hemma
    Kommer punktligt och gör ett jättefint jobb med det lilla extra! Jag rekommenderar varmt Hjälp hemma! Läs mer
  • 2019-09-01

Stig S skrev om Hjälp Hemma
    Underbart städföretag, hade två jättetrevliga tjejer i förra veckan som gjorde ett kanonjobb på storstädningen !
    Snabb och bra kundkontakt.
    Deras app är toppenbra! Läs mer
  • Robin M

2019-08-30

Robin M skrev om Hjälp Hemma
    Duktig städare som alltid kommer i tid. Städabonnemang som funkar smidigt och problemfritt. Rekommenderas! Läs mer
  • Frida S

2019-06-18

Frida S skrev om Hjälp Hemma
    Så bra, trevlig personal kommer i tid och flexibel firma! Läs mer
  • Raphael C

2019-05-29

Raphael C skrev om Hjälp Hemma
    Haft dom i över 2 år nu, supernöjd varje gång!
    Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • 2019-05-28

Christian M skrev om Hjälp Hemma
    Mycket bra städning och ett bra bemötande från ansvarig på bolaget. Snabba på att svara på mail och frågor Läs mer
  • 2019-05-28

Petter T skrev om Hjälp Hemma
    Mycket bra städning! Inget att klaga på. Läs mer
  • 2019-05-24

David R skrev om Hjälp Hemma
    Mkt bra städning av trevlig och hjälpsam städerska
    Bra Adm.service - uppehåll/semestrar etc. Läs mer
  • 2019-05-20

IngMarie N skrev om Hjälp Hemma
    All städning har varit väldigt bra. Läs mer
  • Anita H

2019-04-27

Anita H skrev om Hjälp Hemma
    Ville ha hjälp med städning av lägenheten var fjärde vecka. Kontaktade hjälp hemma som snabbt bokade ett hembesök. Vi gick då igenom vår lägenhet och fick berätta om vi hade några speciella behov. Skrev avtal och lämnade ifrån oss en nyckel. Vid första städtillfället var vi hemma och tog emot. Efter det har vi varit borta vid städtillfällena och det har enligt oss fungerat utmärkt. Vi har en kontaktperson som meddelar oss direkt om det blir några förändringar, om t ex något gått sönder vid städtillfället (vilket bara hänt en gång och det var småsaker) och om städerskan är försenad den dagen. Det finns även en app där jag kan följa våra bokningar. Är mycket nöjd med hur smidigt allt fungerar. Och framför allt är det helt underbart att komma hem till en nystädad lägenhet som doftar gott. Läs mer
  • Sofie J

2019-04-05

Sofie J skrev om Hjälp Hemma
    Bra och pålitliga, mycket nöjd Läs mer
  • 2019-03-01

Ronny B skrev om Hjälp Hemma
    Proffsigt bemötande och mycket bra personal. Läs mer
  • 2019-02-15

Rasmus O skrev om Hjälp Hemma
    Vi är jätte nöjda! Snabba, noggranna, trevliga, aldrig något strul. Läs mer
  • 2019-02-14

Martin L skrev om Hjälp Hemma
    Superbra och prisvärt. Krångelfritt. Och jag gillar att de har kollektivavtal :) Läs mer
  • 2019-02-08

Moa Björklund skrev om Hjälp Hemma
    Jag får väldigt bra städning i min lägenhet och dessutom god och trevlig kontakt med min kontaktperson på företaget. Alltid samma person som städar, förutom i undantagsfall och då kommuniceras det i förväg. Känns tryggt och säkert. Läs mer
  • Meryam R

2019-02-07

Meryam R skrev om Hjälp Hemma
    Väldigt nöjd med hjälp hemma, vi har turen som fått Maja som städerska. Rekommenderar henne starkt, vi har även 2 st katter hemma som gillar Maja lika mycket som oss. Läs mer
  • 2019-01-17

Sofia S skrev om Hjälp Hemma
    Vi har varit nöjda med varje städning. Extra stort plus till deras superbra app. Läs mer
  • Jenny S

2019-01-14

Jenny S skrev om Hjälp Hemma
    Bra städning och smidig kontakt via appen. Rekommenderar! Läs mer
  • 2018-12-14

Agneta A skrev om Hjälp Hemma
    Vi är mycket nöjda med med vår städning från Hjälp Hemma. Bra bemötande och de är tillmötesgående vid olika önskemål. Bra att det är samma person som kommer varje gång. Läs mer
  • Anna J

2018-12-13

Anna J skrev om Hjälp Hemma
    Vi är otroligt nöjda med Hjälp Hemma! Varannan vecka kommer dem och det är så underbart att komma hem till ett städat hem. Dessutom har vi en jättetrevlig städerska som gör det där lilla extra som man inte förväntat sig men som hon ändå gör. Jag rekommenderar alla att använda dem! Dessutom prisvänliga! Läs mer
  • 2018-12-04

Frederic P skrev om Hjälp Hemma
    Vi har anlitat Hjälp Hemma i ca ett år och jag kan bara sammanfatta det som att vi är otroligt nöjda! Samma person som kommer hem till en så att hen vet hur allt fungerar och vi vill ha det. Flexibla med hur tiden ska användas och vad som ska göras.

Tydlig kommunikation. Läs mer
  • 2018-11-12

Jonas M skrev om Hjälp Hemma
    Har städ varannan vecka. Bästa som har hänt oss! :)

Otroligt fin! Allt skiner när vi kommer hem! Har aldrig sett diskho, kaffebryggare, badrum osv. så rena!

Väldigt smidiga att ha o göra med. Har bl.a. bokat om til andra dagar ett par gånger och även bokat fönsterputs som funkat mycket bra. Inga hårda krav på hur mycket ordning vi måste ha innan och man kan enkelt be om extra/andra saker man behöver hjälp med så som städa ur något skåp, kyl osv. mot att de städar det andra lite mindre eller använder från timpotten.

Bara bra helt enkelt! Läs mer
  • 2018-11-07

Martina T skrev om Hjälp Hemma
    Vi har städhjälp varannan vecka och jag älskar att samma person kommer varje gång och att hon hjälper oss att ha det rent och fint här hemma! Läs mer
  • 2018-11-05

Sylvia W skrev om Hjälp Hemma
    Lever upp till förväntningarna varje gång! Alltid snabba svar om man har speciella önskemål eller frågor - kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2018-10-10

Maria R skrev om Hjälp Hemma
    Vi har köpt städhjälp varannan vecka i flera år och vi har nästan alltid varit nöjda med resultatet. Om det varit några problem har det åtgärdats eller kompenseras det snabbt. Det är också smidigt att om- eller avboka den ordinarie tiden när det behövs. Vi köper även fönsterputsning en gång per år och har alltid varit nöjda även med det. Läs mer

Marika N skrev om Hjälp Hemma
    Så himla bra! Hjälp Hemma är den bästa investeringen jag gjort! tack att ni finns! Läs mer

Emma S skrev om Hjälp Hemma
    Riktigt bra företag med hög kvalité på städningen och servicen. Läs mer

Mia N skrev om Hjälp Hemma
    Vi har haft återkommande städning varannan vecka från Hjälp Hemma i snart två år och vi är lika nöjda idag som alltid. Samma tjej som är jätteduktig varje gång! Väldigt bra servicegrad i kontakt m företaget. Rekommenderar varmt Hjälp Hemma. Läs mer
  • Christer F

2018-10-09

Christer F skrev om Hjälp Hemma
    Punktliga och trevliga. Städar bra, och hemmet känns som nytt efteråt. Vi är supernöjda! Läs mer
  • 2018-10-08

Solveig B skrev om Hjälp Hemma
    Städning var 14:de dag. Bra bemött. Förväntningarna var att städningen skulle utföras proffsigt och vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Lena W

2018-10-08

Lena W skrev om Hjälp Hemma
    Professionell hantering, enkelt att hantera bokningar och kontakt och fint städat. Känns pålitligt och är definitivt prisvärt. Bäst är att det är samma person som kommer och städar så att jag vet vem och får en relation till den jag släpper in. Läs mer
  • Carina C

2018-10-01

Carina C skrev om Hjälp Hemma
    Alltid lika nöjd när jag kommer hem. Alltid gjort något " det lilla" extra. Luktar så gott när man kliver in i hallen Läs mer
  • 2018-09-30

Timo skrev om Hjälp Hemma
    Vi har städhjälp från Hjälp Hemma varannan vecka.
    Städningen blir mycket bra, det är rent och plockat och prydligt överallt och doftar gott. Skönt att komma hem!

Appen är smidig och genom den kan jag sen när kommande städningar är bokade, vem som kommer (oftast samma person) och jag kan skicka meddelande via appen om det är något jag önskar ändra på.

Tjänsten är väldigt flexibel som så att jag kan be dem fokusera extra på köket eller t.o.m. be dem göra rent i kylskåpet. Då kommer resten av lägenheten få lite mindre tid för resterande städning eftersom extra tid tas till köket, men priset blir alltid detsamma.
    det känns tryggt att alltid veta vad månadskostnaden blir och samtidigt kunna justera servicen.

Kommunikationen funkar jättebra, vi får veta i tid om något blivit ändrat (eventuella sjukdomar eller ledigheter) och får alltid möjlighet att välja en ny tidpunkt som passar oss bra.

Vi är supernöjda! Läs mer
  • Andrea O

2018-09-27

Andrea O skrev om Hjälp Hemma
    Använder oss av Hjälp hemma 1 gång i månaden och vi är supernöjda!
    Jätte trevlig städpersonal och man får snabbt svar/kontakt med Hjälp hemma om det skulle vara något.
    Inga problem med att ändra tid för städningen så det passar oss bättre.
    När städerskan har varit hos oss så skiner hemmet och det är så fint så man skulle kunna tro att vi ska ha visning! Läs mer
  • 2018-09-25

Marita S skrev om Hjälp Hemma
    Städ 1 ggr/mån. Ni är lite oflexibla vad gäller ytterligare alternativ av antal ggr ni kan städa! Hade även problem med fakturan som inte kom när den skulle fick alltid påminna, tyckte hon som skötte detta var ganska otrevlig. Det är löst nu.
    Jag har haft flera städare nu jag tycker dom flesta är ambitiösa 3-4 ggr i början, sedan börjar tyvärr det slarvas. Framförallt i källaren. Läs mer

Sankt Göransgatan 66, 112 33 Stockholm