Hjälp Hemma

Sankt Göransgatan 66, 112 33 Stockholm — Visa karta

Hjälp Hemma är Sveriges tredje största företag som specialiserar sig på hemstädning i privata hushåll i Stockholm. Vi har förenklat vardagspusslet för tusentals stockholmare sedan starten 2007. Genom att enbart arbeta med städning hos privatpersoner har vi skräddarsytt vår kompetens, arbetsmetod och erbjudande efter dina behov. Hjälp Hemma erbjuder även kringtjänster som fönsterputsning, tvätt och strykning. Hos oss får du trygg service, med kompetent personal och hög kvalitet på våra utförda tjänster. Varmt välkomna!

Läs vad 150 kunder tycker om Hjälp Hemma

• Jonas M skrev om Hjälp Hemma
    Har städ varannan vecka. Bästa som har hänt oss! :)

Otroligt fin! Allt skiner när vi kommer hem! Har aldrig sett diskho, kaffebryggare, badrum osv. så rena!

Väldigt smidiga att ha o göra med. Har bl.a. bokat om til andra dagar ett par gånger och även bokat fönsterputs som funkat mycket bra. Inga hårda krav på hur mycket ordning vi måste ha innan och man kan enkelt be om extra/andra saker man behöver hjälp med så som städa ur något skåp, kyl osv. mot att de städar det andra lite mindre eller använder från timpotten.

Bara bra helt enkelt! Läs mer
  • Martina T skrev om Hjälp Hemma
    Vi har städhjälp varannan vecka och jag älskar att samma person kommer varje gång och att hon hjälper oss att ha det rent och fint här hemma! Läs mer
  • Sylvia W skrev om Hjälp Hemma
    Lever upp till förväntningarna varje gång! Alltid snabba svar om man har speciella önskemål eller frågor - kan varmt rekommendera! Läs mer
  • Maria R skrev om Hjälp Hemma
    Vi har köpt städhjälp varannan vecka i flera år och vi har nästan alltid varit nöjda med resultatet. Om det varit några problem har det åtgärdats eller kompenseras det snabbt. Det är också smidigt att om- eller avboka den ordinarie tiden när det behövs. Vi köper även fönsterputsning en gång per år och har alltid varit nöjda även med det. Läs mer
  • Marika N skrev om Hjälp Hemma
    Så himla bra! Hjälp Hemma är den bästa investeringen jag gjort! tack att ni finns! Läs mer
  • Emma S skrev om Hjälp Hemma
    Riktigt bra företag med hög kvalité på städningen och servicen. Läs mer
  • Mia N skrev om Hjälp Hemma
    Vi har haft återkommande städning varannan vecka från Hjälp Hemma i snart två år och vi är lika nöjda idag som alltid. Samma tjej som är jätteduktig varje gång! Väldigt bra servicegrad i kontakt m företaget. Rekommenderar varmt Hjälp Hemma. Läs mer
  • Christer F
    Christer F skrev om Hjälp Hemma
    Punktliga och trevliga. Städar bra, och hemmet känns som nytt efteråt. Vi är supernöjda! Läs mer
  • Solveig B skrev om Hjälp Hemma
    Städning var 14:de dag. Bra bemött. Förväntningarna var att städningen skulle utföras proffsigt och vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Lena W
    Lena W skrev om Hjälp Hemma
    Professionell hantering, enkelt att hantera bokningar och kontakt och fint städat. Känns pålitligt och är definitivt prisvärt. Bäst är att det är samma person som kommer och städar så att jag vet vem och får en relation till den jag släpper in. Läs mer
  • Carina C
    Carina C skrev om Hjälp Hemma
    Alltid lika nöjd när jag kommer hem. Alltid gjort något " det lilla" extra. Luktar så gott när man kliver in i hallen Läs mer
  • Timo skrev om Hjälp Hemma
    Vi har städhjälp från Hjälp Hemma varannan vecka.
    Städningen blir mycket bra, det är rent och plockat och prydligt överallt och doftar gott. Skönt att komma hem!

Appen är smidig och genom den kan jag sen när kommande städningar är bokade, vem som kommer (oftast samma person) och jag kan skicka meddelande via appen om det är något jag önskar ändra på.

Tjänsten är väldigt flexibel som så att jag kan be dem fokusera extra på köket eller t.o.m. be dem göra rent i kylskåpet. Då kommer resten av lägenheten få lite mindre tid för resterande städning eftersom extra tid tas till köket, men priset blir alltid detsamma.
    det känns tryggt att alltid veta vad månadskostnaden blir och samtidigt kunna justera servicen.

Kommunikationen funkar jättebra, vi får veta i tid om något blivit ändrat (eventuella sjukdomar eller ledigheter) och får alltid möjlighet att välja en ny tidpunkt som passar oss bra.

Vi är supernöjda! Läs mer
  • Andrea O
    Andrea O skrev om Hjälp Hemma
    Använder oss av Hjälp hemma 1 gång i månaden och vi är supernöjda!
    Jätte trevlig städpersonal och man får snabbt svar/kontakt med Hjälp hemma om det skulle vara något.
    Inga problem med att ändra tid för städningen så det passar oss bättre.
    När städerskan har varit hos oss så skiner hemmet och det är så fint så man skulle kunna tro att vi ska ha visning! Läs mer
  • Marita S skrev om Hjälp Hemma
    Städ 1 ggr/mån. Ni är lite oflexibla vad gäller ytterligare alternativ av antal ggr ni kan städa! Hade även problem med fakturan som inte kom när den skulle fick alltid påminna, tyckte hon som skötte detta var ganska otrevlig. Det är löst nu.
    Jag har haft flera städare nu jag tycker dom flesta är ambitiösa 3-4 ggr i början, sedan börjar tyvärr det slarvas. Framförallt i källaren. Läs mer
  • Modi T skrev om Hjälp Hemma
    Första städningen var katastrof. Ugnen förstörd, dushmunstycket förstört, fläkten i köket inte rengjord, strömbrytare inte rengjorda sedan tavlor hängandes snett. Riktigt pajas företag som inte står upp för det de lovar. Håll er borta! Läs mer
  • Thays G
    Thays G skrev om Hjälp Hemma
    Profesionellt och skicligt arbete. Alltid trevligt bemötande Läs mer
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Hjälp Hemma
    Vi är otroligt nöjda med hjälp hemma. Fantastiskt duktig personal och alltid bra service på alla sätt! Kan varmt rekommendera Hjälp hemma! Läs mer
  • Susanna G
    Susanna G skrev om Hjälp Hemma
    Mycket bra hjälp i vardagen. Så skönt att komma hem och allt är välstädat. Kontakten med Hjälp hemmas representanter har alltid fungerat bra. Läs mer
  • Ann S
    Ann S skrev om Hjälp Hemma
    Hjälp hemma är verkligen hjälp hemma. Alltid lika rent och fint och välstädat när de varit hos oss. Kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • David A skrev om Hjälp Hemma
    Vi är jättenöjda med den städning och service som hjälp hemma erbjuder. Riktigt bra städare som gör allt rent o fräscht i hela lägenheten. Och snabb och personlig kundtjänst som alltid återkopplar vid frågor och funderingar. Läs mer
  • Sebastian P skrev om Hjälp Hemma
    Har använt deras tjänst för städning och är nöjd. Städningen blir bra och deras arbetsledare är väldigt bra på att styra ombokningar och andra ändringar. Svarar alltid snabbt på mejl! Läs mer
  • Emil S skrev om Hjälp Hemma
    Har varit super bra fram tills att jag bytt städare, hoppas dock hon blir lika noggrann som den tidigare. Super bra arbetsledare som direkt tar tag i problemet och löser det. Läs mer
  • Maria S skrev om Hjälp Hemma
    Jag är nöjd med städningen. Dock mindre bra att man binder upp sig p g a att de har bindningstid. Samt att man betalar samma pris varje månad. Har man avbokat en städning får man lägga den avbokade städningen i en timpott, ej lägre avgift. Läs mer
  • Rickard M
    Rickard M skrev om Hjälp Hemma
    Bra städning till rimligt pris. Läs mer
  • Malin A skrev om Hjälp Hemma
    Alltid kul att komma hem efter utförd städning då jag vet att allt är bra städat och undanplockat. Läs mer
  • Ronnie-Michael L
    Ronnie-Michael L skrev om Hjälp Hemma
    Hej, vill gärna rekommendera Hjälp Hemma till alla. Extremt noggrann städning med samma kvalité varje gång precis enligt våra önskemål. Trevlig personal som alltid är punktliga med städtiderna. Vi är supernöjda! :)

mvh Ronnie Läs mer
  • Gry B skrev om Hjälp Hemma
    Fick ett gott första intryck när jag bokade in storstäd, tyvärr uppfyllde de inte mina förväntningar. Städarna kom en dag tidigare än vad jag hade fått mailat mig av städledaren vilket innebar att jag och min son blev väckt av dem när de ringde på. Tyvärr blev själva städningen inte bra heller, när jag påpekade dessa saker fick jag som svar att städarna varit kvar längre pga det var för smutsigt och de kunde sträcka sig till att dra av 30 min på fakturan. Läs mer
  • Ida W skrev om Hjälp Hemma
    Flexibla, prisvärda och professionella! Läs mer
  • Patricia K skrev om Hjälp Hemma
    Det här är den tredje städfirman som vi anlitar oss av och äntligen har vi hittat rätt. Punktliga, noggranna och serviceinriktade, har man en fråga eller ett önskemål så löser de det utan problem. Riktigt, riktigt smidiga! Ytterligare plus för smidig appfunktion. Supernöjda helt enkelt! Läs mer
  • Peter J skrev om Hjälp Hemma
    har städning var 14:e dag och tycker det fungerat så där.
    Tyvärr många vikarier , men nu har vi fått en ny.
    hoppas hon stannar. Läs mer
  • Jeanette D skrev om Hjälp Hemma
    Jag köper städning 1 gång per månad och min kontaktperson är lätt att få tag på om jag har frågor. Städhjälpen är mycket bra. Läs mer
  • Tove N skrev om Hjälp Hemma
    Vi har städning en gång i månaden och är supernöjda. När något uppstått eller vi behöver boka om så är kundrelationen toppen. Man får svar snabbt och det finns alltid lösningar. Läs mer
  • Helena H skrev om Hjälp Hemma
    Veckostädning varannan vecka. Alltid bra städat och proffsigt bemötande från kundtjänst! Läs mer
  • Yvonne D skrev om Hjälp Hemma
    Bra utfört arbete, pålitliga, enkel hantering och prisvärt Läs mer
  • Ulrika F skrev om Hjälp Hemma
    Månadsstädning 4 timmar.
    Kommer alltid i tid! Noggranna , vänliga.
    Smidigt system med appen. Lätt att få kontakt. Läs mer
  • Mia W skrev om Hjälp Hemma
    Proffesionellt och gemytligt på samma gång! Läs mer
  • Magnus skrev om Hjälp Hemma
    Alltid bra städat, trevlig personal som håller tider och vad de lovar. När något inte funkar 100 så får vi alltid snabb återkopling och bra hjälp. Läs mer
  • Tuula R skrev om Hjälp Hemma
    Jag har veckostädning varannan vecka och är väldigt nöjd med städningen. Dock skulle det vara bra om städpersonalen kan tala antingen svenska eller engelska, det är det enda negativa, men jag kan trots det rekommendera er. Läs mer
  • Kajsa B
    Kajsa B skrev om Hjälp Hemma
    Toppenbra städning, jättetrevlig och hjälpsam personal. Alltid nöjd! Läs mer
  • Emil B skrev om Hjälp Hemma
    Vi har haft Hjälp Hemma i några år och har alltid blivit nöjda. Bytt städerska några gånger men aldrig missnöjda med resultatet. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Veronica F skrev om Hjälp Hemma
    Mycket bra service och flexibilitet. Utmärkt utförd städning vid alla tillfällen. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Therese R skrev om Hjälp Hemma
    Alltid supernöjd! Vår städare gör alltid det lilla extra. Ställer iordning på nallarna och allt annat vi har i vår röriga familj. Eftersom vi har 4 barn är det svårt att hinna med. Så tack hjälp hemma att vi fått ordning och reda igen. Läs mer
  • Marcus L skrev om Hjälp Hemma
    Rent och städat. Perfekt vare gång, rekommenderas till alla Läs mer
  • Teodor K skrev om Hjälp Hemma
  • Jacek
    Jacek skrev om Hjälp Hemma
    Så här ska en städning gå till! :-)

Kommer hem efter en lång dag på jobbet, öppnar dörren och känner den fräscha, rena doften i lägenheten. Läs mer
  • Ka J skrev om Hjälp Hemma
    Efter i stort sätt varje städning så var det något som inte var ordentligt städat eller något som gått sönder, ex dåligt dammsuget under sängar. Vi fick byta städerska två gånger och efter det så ville Hjälp Hemma säga upp avtalet... Är det kundservice? Knappast. Jag kan absolut inte rekommenderar detta bolag om man vill ha det ordentligt städat! Läs mer
  • Nicklas A skrev om Hjälp Hemma
    Vi har fått ett jättebra bemötande och proffsig städning varannan vecka som har levt upp till våra förväntningar och lite till. Vi är supernöjda! Läs mer
  • Siv W
    Siv W skrev om Hjälp Hemma
    Riktigt skitföretag Efter att köpt en lägenhet och säljaren använt flyttstädning av hjälphemma var inte väggarna ovan 2 m torkade, med gammalt hängande damm i hörnen. Inte heller ovanför 2 högre skåp. Fy ! Inte fick vi hjälp då det gått över en vecka trots att jag inte fått lampor och stege så jag haft möjlighet att kontrollera städningen då jag flyttade in efter 10 dagar. Trots upprepade försök att få dem att göra klart, har de bara förhalat och tillslut inte ens svarat. Säljaren tyckte han gjort sitt då han anlitat en firma. Han fick väl vad han betalade för. Jag rekommenderar ingen att anlita hjälphemma. Läs mer
  • Per H skrev om Hjälp Hemma
    Alltid bra service och trevligt bemötande! Läs mer
  • Monica A
    Monica A skrev om Hjälp Hemma
    Jag har största förtroende för hjälp Hemma som jag har nyttjat i åtskilliga år. Läs mer

Sankt Göransgatan 66, 112 33 Stockholm