Hk

Ödegärdsgatan 6, 504 64 Borås — Visa karta

Läs vad 22 kunder tycker om Hk

• Representant för easytryck.se
    Med råge det mest krångliga företag vi någonsin handlat av. Tog till att börja med ca fem vändor mail och två veckor att få fram ett kvitto med moms specificerat. Mycket märkligt.... Till råga på det när vi 4 veckor efter beställning frågar om inte leverans bör ske snart får vi meddelandet att produkterna är försenade och väntas dröja ytterligare 3 veckor.

Under all kritik - kommer aldrig handla av Ellos igen.
  • Agneta S
    Agneta S skrev om Hk
    Bra och prisvärd.Trevligt kundservice.
    Rekommenderar.
  • Rebecca R
    Rebecca R skrev om Hk
    Riktigt otrevlig kundservice, utlovade rabatter slingrar dem sig ifrån att dra av på fakturan. Dålig kvalité på varorna, och dessutom får man ibland inte varor som hela tiden har status "i lager", när leveransen väl kommer är dem "slut". Aldrig mer Ellos! Rekommenderar andra att vända sig någon annanstans också...
  • Carin R
    Carin R skrev om Hk
    Har varit kund hos detta postorder företag sedan i slutet av 80-talet men nu är det slut med det! La en order helt nyligen och hämtade ut paketet i vanlig ordning. Det visade sig att det blivit helt fel - fick en annan kunds varor! Tänkte att sådant kan ju hända i dessa semestertider med tillfällig personal som inte är så van! Ringde då till Ellos och sa som det var varvid jag påtalade att eftersom detta paket vägde kring 12-13 kg och var stort/otympligt ville jag ju ha någon form av kompensation för besvär/bensin. Det enda jag kunde få var 50 kr, något annat var otänkbart! Felet var ju Ellos men ingen ursäkt eller något annat blev sagt! Ingen kundkänsla alls och dessutom girigt! Med detta med sig som erfarenhet är det bara att konstatera att Ellos förlorat en trogen kund!! Som tur är finns det andra postorderföretag!!
  • Erik F
    Erik F skrev om Hk
    Snabb leverans och bra kundservice!
    Provade att beställa från deras internet-butik vilket var ganska enkelt.
    Tack för hjälpen vad du nu än hette :)
  • Joergen K
    Joergen K skrev om Hk
    Beställde en TV som skulle kosta mig 6500, efteråt ser jag att dolda avgifter lagts på och priset stigit till 7500. Men! Tänkte jag, eftersom de aviserar om att man kan avbryta och ändra ordern innan 18.30 samma dag som den lades, så skulle det inte vara något problem att avbeställa. Nu var det inte riktigt så simpelt. Funktionen att ändra ordern existerade inte enkelt inte.

Detta ledde till att jag ringde kundservice. Bemötandet var till en början lite små grinigt men inte mer än så. Jag bad om att få möjligheten att ändra ordern och hon skulle koppla mig till webb-avdelningen för att få hjälp med det. Hon la på. Jag ringer upp igen. Denna gång möts jag av ett skratt och en dryg kommentar och personen (inte samma) lägger på i mitt öra. Jag ringer upp igen och en tredje person svarar, som verkar vettig, och beklagar sig över bemötandet jag fått. Jag påtalar problemet med att man inte kan ändra ordern på hemsidan och hon säger: "Ja, på vissa produkter verkar det visst inte funka". Inget mer än så, inte att de håller på att lösa detta problem, utan helt enkelt att såhär är det. Jag säger att jag vill avbeställa ordern och personen hjälper mig och beklagar sig över situationen återigen.

Vad folk än säger om att "jag har i alla fall inte haft några problem", så chansa inte! Detta KOMMER hända dig förr eller senare. 3 av 4 "instanser" felade i mitt fall. Hemsidan samt två av tre i supporten. Sen får jag väl erkänna att lite ligger hos mig också, som inte tillräckligt noga kollade upp Ellos omdömen.
  • Henry C
    Henry C skrev om Hk
    Beställde en iPhone4, som fanns i lager, den 16 december. Den skulle ha levererats den 10 januari. Leveransen sköts sedan upp till den 25 januari. Och nu idag (den 25 januari) sköts leveransen upp till den 25 februari. Detta trots att produkten hela tiden har funnits i lager. Riktigt uselt. Första och sista gången jag handlar där.
  • Lisa N
    Lisa N skrev om Hk
    Har aldrig haft problem med Ellos, bra leveranstider, bra priser mm. Bra kvalité på kläderna hittills. Enda negativa är alla reklambrev och mejl dom skickar ut, börjar bli riktigt less på dom. För att få viss rabatt måste man handla för en ganska hög summa för att få ut nån rabatt.. hade fått 4 om dom slutade skicka så mycket reklam hela tiden, får mig att köpa MINDRE.
  • M
    M skrev om Hk
    Har beställt ett par gånger och företaget får

PLUS för:
    -Bra kvalitet (på dyrare varor)
    -Snabb säker leverans
    -Mycket rabatter och erbjudanden

MINUS för:
    -Billigare kläder håller riktigt låg kvalitet
    -Blir man medlem får man alldeles för mycket reklam i brevlådan
    -"Hook"-faktorn - Dom lyckas få en (iallafall mig^^) att köpa grejer jag egentligen inte skulle köpt annars (pga "vid köp för minst xxx-erbjudanden").
    Nikke L gillar detta
  • Mr
    Mr skrev om Hk
    Jag har endast negativa erfarenheter av företaget. Deras marknadsföring stämmer inte alls med vad man faktiskt får. Om något ej finns i lager uteblir utlovade rabatter. Varning! Tar även oerhört lång tid att komma fram till deras kundtjänst.
  • Elina
    Elina skrev om Hk
    Bara +++++++++++++++++
    Alltid massa rabattter :)
    Hjälpsam kundservice. Massor med märkeskläder, bra REA
  • Telma M
    Telma M skrev om Hk
    Bra på allt, klæder, internett-sida, service ! Vældigt kundvænliga! Klædsortiment finns det till alla åldrar, kanske lite før dåligt før tonåringar! Klæderna passar bæst åldersgruppen 20-40, men æven ældre! Bra priser, ofta bra erbjudande och REA. Finns både mærkes klæder och vanliga klæder! Rekomederar varmt!
  • Linda S
    Linda S skrev om Hk
    Ellos har sådär bra sortiment för yngre.. Stora storlekar. Gjort om sin hemsida, riktigt bra.
  • Sophie L
    Sophie L skrev om Hk
    Har beställt mycket kläder från denna hemsida. Leveransern är snabb och storlekarna har passat och stämt varenda gång. Gillar upplägget med hemsidan och man får verkligen shoppingsug.
  • Annette A
    Annette A skrev om Hk
    JA, dom har stort utbud för alla familjemedlemmar och väldigt billiga priser MEN....

1. Alla billiga kläder är också oftast väldigt dålig kvalité, så det är smartare att köpa dom dyra ändå. Vita plagg är genomskinliga, trosor tappar sömmarna, byxor går hål i skrevet, toppar är felsydda osv.

2. Jag förstår verkligen inte dom som säger att ellos har snabba leveranser?? På t.ex Gina Tricot så skickar dom paketet efter några timmar, på ellos får man vänta som minst 7-10 dagar.

3. VARJE gång jag har beställt från ellos så har jag fått strula, strula och strula med kundtjänst för att allt ska bli rätt. Det känns som att man måste vakta på vad dom gör för att inget ska hända. = DÅLIG service!

4. Om du lägger en order på ett plagg som enligt dem kommer levereras till dig ett par veckor senare, så betyder INTE det att du kommer få plagget. Sist jag beställde (ett linne som jag SÅ gärna ville ha och när jag ändå skulle betala frakt så la jag till ett par kalsonger till min kille) så stod det att det skulle leveraras ett par veckor senare. Så stod det i 2 veckor (på ellos.se när man loggar in) sen ändrade dom till "SLUTSÅLD", så i slutändan blev jag alltså tvungen att gå till uthämtningsstället och hämta ut 2 kalsonger.! trots att jag hade bokat upp ett sådant linne. Som om det var dom jag väntat på i över 2 veckor?? Och liknande saker har hänt både mig och bekanta flera gånger.

5. Dom är väldigt långsamma på att skicka tillbaka returordrar. Jag skickade tillbaka ett paket till dom med saker jag ville byta för nästan 2 veckor sedan, och jag har fortfarande inte ens fått en bekräftelse på att paketet är inkommet till dem! Eftersom dom segat sig så mycket med att skicka tillbaka mitt paket så har sista betalningsdag på fakturan varit, vilket betyder att jag måste betala in fel summa (för stor) eller få en förseningsavgift.

STRUL, STRUL, STRUL!!! Nej, håll er till gina tricot om ni vill ha kvalitetskläder till låga priser, snabba leveranser och god service!
  • Filippa H
    Filippa H skrev om Hk
    Billigt och bra kvalitet samt ett enormt utbud! Massa betalningsalternativ!
  • Jessica M
    Jessica M skrev om Hk
    Billiga kläder, bra skor. Blir dock galen på all reklam de skickar ut HELA TIDEN.
  • Elin F
    Elin F skrev om Hk
    älskar att handla här! superbra kläder, och snygga också för den delen. Alltid snabba leveranser, och skulle det inte vara det blir man informerad om det på en gång. Det är också lätt att returnera om man så vill, för att de har ett jättebra system via Internet som löser allt snabbt och smidigt.
  • Sara B
    Sara B skrev om Hk
    Har kläder för allt och alla. Väldigt mycket att välja på och man hittar nästan alltid nåt man fastnar för. Svårt med storlekarna, har inte blivit nöjd med det jag beställt där. Men blir man inte nöjd så kan man skicka tillbaka inom ex antal dagar vilket är bra!
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Hk
    Ellos är ett bra postorderföretag som har mycket fint till bra priser. Här finns kläder för hela familjen (och även för den trendiga!) textil, heminredning, skor, träningsartiklar och mycket mer. Jag har beställt ett par gånger härifrån och det har alltid funkat smidigt. Allra bäst är det att beställa över nätet, då kan man även se när ens varor kommer att skickas.
  • Elina E
    Elina E skrev om Hk
    Jättebra postorderföretag som har såväl kläder, skor, artiklar till hemmet såsom påslakan, gardiner och möbler. jag har oftast varit väldigt nöjd med sakerna jag köpt på Ellos. Handlar ofta kläder på postorder och är nöjd med Ellos låga priser. Ofta har de också extraerbjudande, t.ex 50% rabatt och liknande. Kommer nog beställa vårens kläder snart!
  • Cecilia K
    Cecilia K skrev om Hk
    Jag måste säga att jag ofta, kanske inte alltid varit nöjd med det jag har beställt från Ellos. Ofta har man blivit positivt överraskad när man handlat inredning och det varit mycket finare i verkligheten. Kläderna passar sisådär och en och annan kofta har väl blivit sladdriga och konstiga när man tvättat dem. Men i övrigt, helt ok. Och de blir ju bara bättre och bättre för varje katalog som kommer ut tycker jag. Snyggare saker helt enkelt.

Ödegärdsgatan 6, 504 64 Borås