HRB Service

Lyftkransvägen 3, 142 50 Skogås — Visa karta

Vi på HRB Service är en bygg- och servicefirma som ständigt strävar efter att du ska bli hundra procent nöjd! Vi har många år av gedigen erfarenhet vilket bidragit till stor kompetens som gör att vi kan se till att varje jobb vi utför blir av absolut högsta kvalitet samt till förmånliga priser för dig som kund. Vi utför tjänster såsom totalentreprenad, reparationer och nybyggnationer. Vi jobbar hela tiden för att uppnå dina förväntningar. Med en mycket stor variation av tjänster, är vi säkra på att du kommer att bli nöjd. Vi riktar oss till både privatkunder och företag och är flexibla och mycket måna om att hitta den mest passande lösningen för just era behov. Vi innehar även certifikat för att genomföra våtrumsarbeten, med över 30 års erfarenhet av byggbranschen arbetar vi strikt efter de säkerhetsföreskrifter som gäller. Vi är väldigt stolta över att alltid satsa på att du som kund ska bli 100% nöjd.

Läs vad 92 kunder tycker om HRB Service

• 2020-03-29

Maria Jennifer Freja K skrev om HRB Service
    Professionellt skött hela vägen. Anlitar definitivt HRB Service igen om jag skulle behöva liknande tjänster.
    Stort tack
    Maria Karlsson Läs mer
  • Per L

2020-03-28

Per L skrev om HRB Service
    HRB Service fick uppdraget av mitt försäkringsbolag att återställa efter en vattenskada som påverkade tre olika rum i vårt hem.
    Jag har bara gott att säga om HRB. Kontakten alltifrån första kontakten till efter att skadan var åtgärdad har varit både mycket professionella och också trevliga. Vi har alltid fått bra info om vad de gör och vad som väntar, etc. Alla hantverkare från HRB som kom hem till oss var mycket duktiga, noggranna och trevliga.
    Något jobb blev inte så bra, men HRB tog på sig ansvaret för detta och åtgärdade så att vi blev nöjda.
    De har i sin tur generellt haft proffsiga underleverantörer förutom de som har ansvarat för magasinering. Det fel som uppstod har de sedan följt upp med underleverantör.
    Sammantaget har vi fått ett sådant uppträdande som man alltid önskar man skulle få när man har med ”hantverkare” att göra!
    De får högsta tänkbara betyg! Läs mer
  • 2020-02-03

Johan O skrev om HRB Service
    Proffsiga o duktiga ! Tack för ett mycket bra jobb. Läs mer
  • 2020-01-23

Susanne B skrev om HRB Service
    Vi fick hjälp av Reko efter en vattenskada i vårt kök.
    Vi fick ett otroligt proffsigt och trevligt bemötande från första kontakten till samtliga hantverkare som var engagerade. Hantverkarna var dessutom mycket yrkesskickliga och alla gjorde ett utmärkt jobb med att återställa köket.
    Vi hölls löpande informerade om hur arbetet fortskred. Vi fick en tidsplan som också hölls och hade hela tiden en kontaktperson som återkopplade snabbt när vi hade några frågor.
    Proffsigt bemötande och utförande! Läs mer
  • 2020-01-13

Virpi M skrev om HRB Service
    Totalrenovering av köket.
    Trevlig snickare och händig. I det stora hela har det fungerat jättebra, allt är inte riktigt färdigt ännu och väntar på slutbesiktning.
    Snickare, målare, elektriker, VVS och chefen har alla haft trevligt bemötande.
    Vi har ett vackert kök nu. Läs mer
  • 2019-12-28

Kerstin Marie G skrev om HRB Service
    Helrenovering av badrum efter en vattenläcka.
    Mycket professionella både vad gäller utförande och bemötande. Lätta att komma i kontakt med när vi hade frågor.
    Och ett mycket bra slutresultat. Läs mer
  • 2019-12-23

Jonas H skrev om HRB Service
    Bra utfört arbete.
    Skulle velat ha lite tydligare ledning vad gäller tider datum och vad som händer i "projektet". Läs mer
  • 2019-12-04

Susann Ö skrev om HRB Service
    Duschutrymme allt från snickeri till rörmokeri
    Mycket bra bemötande
    Att göra ett bra jobb var förväntningen och det fick vi
    Mycket bra överlag Kan rekommenderas Läs mer
  • 2019-11-29

Henrik S skrev om HRB Service
    Återställning/reparation av skador orsakade av elbrand. Proffsigt bemötande av kunnig och serviceinriktad personal som hanterade detta på precis det sätt jag hade förväntat mig. Snabb hantering. Läs mer
  • 2019-11-28

Yvonne L skrev om HRB Service
    Uppdatera era register. Det är 7 år sedan jag pensionerade mig. Läs mer
    2019-11-28 HRB S svarar Yvonne L
    Hej Yvonne,
    Det måste ha blivit ett missförstånd, vi har hjälpt Er med en storm skada via Trygg Hansa i år i Sollentuna och vi har inte funnits i mer än 5 år som företag.
    HRB Service AB
  • Susanna Z

2019-11-28

Susanna Z skrev om HRB Service
    Jag hade önskemål att täcka rör i en del av taket i köket . Jag fick utmärkt snickarhjälp med fint bemötande och ett utomordentligt resultat ! Läs mer
  • 2019-11-26

Per L skrev om HRB Service
    bra utfört jobb väldigt bra att ha göra med Läs mer
  • 2019-11-22

Viktor W skrev om HRB Service
    Jag hade tyvärr en vattenskada efter min kyl gick sönder. HRB blev bolaget min försäkring skickad för att åtgärda skada. Snickarna va otroligt trevliga och duktiga, dom förklara för mig hela tiden processen, vi tillsammans kom fram till lösning för att återställningen skulle bli som jag ville ha det. Jag kommer anlita HRB service igen om jag får behov av det. Läs mer
  • 2019-11-22

Anette V skrev om HRB Service
    Hej! Jag är så nöjd med mitt nya golv som de hjälpte mig att lägga in efter vattenskadan. De har varit proffsiga och hanterat ärendet bra.. Det jag tycker är synd är att när det skulle återskapa väggen eftersom de fick riva delar av gipsskivan som var fuktig. man försökte säkert göra sitt bästa. Man glömde att lägga mellan isoleringen och gipsskivan byggplast som ska se till att fukt inte kommer in till isoleringen.. sedan kan jag tycka att man slarvar lite när man ska försöka lagga gipsskivan.. Jag tycker man har tappat yrkesstoltheten att göra ett bra jobb.. Vi behöver bra hantverkare och jag tycker att de ändå gjorde ett bra arbete. Läs mer

johan v skrev om HRB Service
    Bra hantering av ärendet i form av kontaktpersoner mm. Lite väl mycket dröjsmål stundtals och tämligen höga priser på offererade tilläggsarbeten, inte välmotiverade.

Sammantagen upplevelse är dock att det är ett professionellt företag med etablerade rutiner. Läs mer

Klas T skrev om HRB Service
    Via försäkringsbolaget anlitade vi HRB för åtgärder iochmed vattenskada i köket. Personligt och proffsigt bemötande. Snabba svar på mail, sms och telefon. Återställning gjordes av ett annat bolag då HRB för tillfället hade ont om personal pga sjukdom. Även detta sköttes snyggt och kommunikationen funkade felfritt. Fint slutresultat. Det enda som drar ner betyget från 5 till 4 är att vi fick vänta väl länge mellan torkningens slut och återställning. Annars toppen. Rekommenderas! Läs mer

Ohran I skrev om HRB Service
    Hållde tidplan, väldigt ansvarsfull och kunniga projektledare Läs mer

Marianne H skrev om HRB Service
    Jag tycker att HRB har tagit hand om problemen och gjort sitt bästa för att allt ska bli bra! Jag tycker de levt upp till mina förväntningar. Läs mer

Magnus Erik S skrev om HRB Service
    Jag anlitade HRB Service för återuppbyggnad av badrum, kök och hall efter vattenskada. Jag blev mycket väl bemött av arbetsledaren som var lyhörd för mina önskemål och gav bra information under arbetets gång. De gjorde ett bra jobb och levde väl upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-11-13

Marietta D skrev om HRB Service
    När arbetet väl kom igång gick det fort o smidigt. Och det blev bra. Läs mer
  • 2019-11-13

Linda J skrev om HRB Service
    Väldigt snabb service och bra utfört arbete. De va snabba på att svara på alla frågor jag hade och va mån om att jobbet skulle bli gjort så fort som möjligt. Mkt bra!! Läs mer
  • 2019-09-30

Britt-Marie S skrev om HRB Service
    Nytt golv i köket efter vattenskada. Vi blev väldigt vänligt bemötta av alla hantverkare som vi kom i kontakt med. Vi hade inga förväntningar därför blev vi glatt överraskade och inget blev jobbigt. Alexander som la in golvet var en riktig pärla. Läs mer
  • 2019-09-19

Michael M skrev om HRB Service
    Fick hjälp med en vattenskada.
    Blev väl bemött av alla inblandade hantverkare och projektledare.
    Dock kunde information om planerade åtgärder ha varit lite bättre. Läs mer
  • 2019-09-10

Johan M skrev om HRB Service
    Vattenskada
    Kanon
    Perfekt
    ABCDEFGHIJKLMNOPQ Läs mer

Claes-Göran G skrev om HRB Service
    Efter en vattenskada i undervåningen köpte jag totalentreprenaden av HRB Service, på rekommendation av Trygg Hansa.
    Har hela tiden blivit väl bemött av alla dom hantverkare som har varit här samt deras chef Harre.
    Förväntningarna var att väggar och golv, skulle återställas som dom var innan skadan, resultatet är över förväntan. Läs mer

Jacob D skrev om HRB Service
    Renovering av badrum. Lyhört kundbemötande. Underleverantören Luxbad) var snabb att rätta till när det blev fel. Noggrant arbete. Överlag en positiv upplevelse. Läs mer

Magnus W skrev om HRB Service
    Försäkringsärende och Hrb hade ett proffsigt bemötande och gjorde ett kanonjobb! Läs mer

Johan T skrev om HRB Service
    I det stora hela snabbt jobbat i projektet, bra kommunikation genom renoveringen. Jag rekommenderar glatt HRB som byggentreprenad till vänner och bekanta.

Tack HRB! Läs mer
  • 2019-08-22

Elin H skrev om HRB Service
    Saker gick ordentligt fel under återuppbyggnaden av badrummet!
    Vi kommer aldrig anlita denna firma igen och inte heller rekommendera någon den. Läs mer
    2019-08-27 HRB S svarar Elin H
    Hej Elin,

Mycket tråkigt att du känner så.
    Vi utför några tusen liknade jobb per år och tyvärr så länge mänskliga faktorn är inblandad så blir det fel ibland, givetvis tar vi ansvar för felaktigheter och åtgärdar dem. Vi lämnar aldrig ett dåligt utfört jobb bakom oss, speciellt de jobb som gnistor uppstår i. Trots motsättningar blev slutresultatet bra och vi hoppas att du tycker det med.

Ber om ursäkt för denna upplevelse och önskar dig lycka till med allt!
  • 2019-05-19

Henrik skrev om HRB Service
    Bra bemötande. Hög servicegrad. Flexibel och lyhörd. Läs mer
  • 2019-05-19

Christer H skrev om HRB Service
    Försäkringsärende,vatten läckage.Snabbt och proffsigt åtgärdande och ett mycket positivt bemötande.Håller tidsplan,lätta att få kontakt med.Kommer att anlita dom igen när behov uppstår.Kan varmt rekommendera HRB Service AB. Läs mer
  • 2019-05-17

Dan skrev om HRB Service
    Proffsigt och smidigt bemötande.
    Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2019-05-09

Linda E skrev om HRB Service
    Vi valde HRB som entreprenörer när vi skulle åtgärda vår vattenskada i vårt kök. Det blev ett mycket lyckat samarbete och vi är jätte nöjda med resultatet. Vi är en stor familj och att drabbas av en vattenskada och bli tvungna till att under en längre tid genomgå rivning av kök, sanering och sedan återställa är inte helt enkelt då vardagen måste rulla som vanligt. Men HRB klev in i projektet med yrkesskicklighet, positivitet och framåtanda. Det gjorde att vi kände både tillit och trygghet. HRB har arbetat snabbt, varit lätta att komma i kontakt med, varit pålitliga, lyhörda, inkännande vad gäller våra önskemål och trevliga. Det bästa är att dom klivit in i vårt hem med optimism, glädje och humor vilket bidragit till att vi kunnat känna hopp. Läs mer
  • 2019-03-19

Per L skrev om HRB Service
    Snickare 5+ Snabb, flexibel, gör ett bra jobb , punktlig .
    Projektledare 1+
    Försäkringsärende, upplever hela tiden små försök att maximera ersättningen, företaget säger att jag får välja golv för 300kr/ kvm, allt däröver får jag bekosta själv, Försäkringsbolaget ersätter med 480kr/kvm när jag begär underlagen.
    Företaget får ersättning för avfuktning och att lyfta trappan, men detta behövs ej göras. Företaget kräver ersättning för mer tid för läggning och avslut av golvet - bestrids.
    Mycket gnäll på andra hantverkare som samtidigt var i huset, ivägen, stökar ner osv. Läs mer
  • 2019-03-11

Henrik B skrev om HRB Service
    Vi fick en vattenskada i hemmet och vände oss till vårat försäkringsbolag (TH) och
    Dom har HRB som sin partner för byggåtgärder.
    Från första kontakten kändes dom professionella och måna om kunden.
    Under återställande skedet hade vi förmånen att få en snickare som löste dom uppkomna problemen på ett mycket bra sätt, även återkopplingen till oss som kund sköttes på ett föredömligt sätt.
    //Henrik Läs mer
  • 2019-03-08

Fredrik J skrev om HRB Service
    Allt gjort på tid med hög kvalitet. Bra och enkel kommunikation krig allt från tidplan till material och förväntningar. Dessutom rent och snyggt under arbetet. Läs mer
  • Robert F

2019-03-08

Robert F skrev om HRB Service
    Vet ej om arbetet var väl utfört eftersom de utförde jobbet utan min översyn trots att jag uttryckligen bett om att få vara på plats under arbetet. De påstod att jag aldrig svarade i telefonen när de ringde. Hade inga missade samtal. Bättre kommunikation efterlyses. Läs mer
  • Alexander S

2019-02-21

Alexander S skrev om HRB Service
    Kunniga och bra bemötande
    Snabb respons/återkoppling. Läs mer
  • 2019-02-19

Alexander S skrev om HRB Service
    Bra mottagande och snabb respons. Bra service och kunnig personal. Läs mer
  • 2019-02-14

Per B skrev om HRB Service
    Snabbt, snyggt, rent och proffsigt.
    Perfekt! Läs mer
  • 2019-01-25

Oskar A skrev om HRB Service
    Hade det gått att ge minuspoäng skulle jag gjort det. Dom var hemma hos oss för att åtgärda en stor vattenläcka. Projektledaren var trevlig, men det hjälpte inte långt. De personerna som de anlitade för att riva fick enligt mail från projektledaren inte jobba kvar. Dom spräckte huvudavloppstammen -Vem tror ni gjorde inspektionen och hittade läckan utöver andra delar som också läckte? Givetvis jag. Ingen inspekterade från företaget att jobbet var ordentligt gjort. Inte nog med det. Kommod, Toalettstol, Handfat, Tvättmaskin och torktumlare samt övriga delar från badrum och undervåning, lät dom stå i svartmögel och fukt. Inte förrän jag sa "Borde ni intehantera de där sakerna en smula bättre, annars blir det ett till ärende hos försäkrinsgbolaget (Dom är jobbar åt Trygg Hansa, vilket också är mitt försäkringsbolag.) Först efter det samtalet flyttade dom det till ett lager. Men då var det redan för sent. Saker var repade och fuktskadade. Sedan försökte jag be dom om offert för extrabeställning när ändå huset var rent i undervåningen, golvvärme vore ju trevligt. De offerterna jag fick, var "saltade" inte nog med det. Dom hade med saker i kostnadsdelen som Trygg Hansa skulle stå för. Jag är glad att jag inte är så lättlurad. Det slutade med att dom fick en sista, sista varning. När jag kom ner en lördag var jag lycklig. Dom hade börjat sätta väggstommar. Dock insåg jag snabbt att väggstommen var placerad så att fönstret skulle täckas av väggskivorna som så småning om skulle ha satts upp. Därefter bad jag dem att aldrig sätta sin fot i huset igen. Nu vägrar dom ersätta de skadorna som de åsamkat kommoden och tvättmaskiner eller stå för sina misstag. De hävdar att de varit "tillmötesgående" Den som önskar kan få se mailkonversationer och offerter som bevis. Bilder på egendomen finns också. Kortsagt USEL hantering och avråder alla att nyttja detta företag. Läs mer
    2019-01-30 HRB S svarar Oskar A
    Hej Oskar,
    I och med att vi är avtalsentreprenörer till försäkringsbolaget är det viktigt för oss att kunderna får det arbete som är avtalat i villkoren därav tar vi alltid vårat ansvar och rättar misstag om sådana förekommer i våra arbeten.

Vi tar stark ställning emot ditt uttalande. I en utredning med tredje part, ditt försäkringsbolag, gick vi igenom din lista och utredde synpunkterna som framförts. Varken vi eller försäkringsbolaget såg samband mellan de skador ni pekat ut och den hantering HRB och våra underentreprenörer haft i erat ärende.

Vi har gått på ditt försäkringsbolags beslut och har du några vidare åsikter får du kontakta dem.
    2019-01-30 Oskar A svarar HRB S
    Goddag,

Det intressanta i ert resonemang är att ni enbart talar om lösöret, som ni ifrågasätter min klagan mot. Men ni tar inte upp något om övriga missar, som spräckt avloppsstam, felaktiga offerter, avskedad personal, eller att ni inte ens kan sätta en vägg rätt.

Trygg Hansa ansåg att det var lämpligt att inte ha kvar er för att hantera vattenskadan vidare. Numer jobbar ju Erlandssons Bygg på plats. Stämmer inte det?

Således måste det finnas tyngd i det jag skriver och även kan bevisa.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-01-19

Annika W skrev om HRB Service
    Snabb och smidig hantering av vårt ärende. Väl utfört arbete och tydlig kommunikation. Läs mer
  • 2019-01-11

Christina skrev om HRB Service
    På ett proffsigt sätt åtgärdade de mina skador o de synpunkter jag hade. Kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • 2018-12-06

Catharina J skrev om HRB Service
    HRB service fick göra en total renovering efter en vattenskada. De har under hela tiden haft ett väldigt gott bemötande och otroligt duktiga på vad de gör. RESULTATET FELFRITT. Den enda negativa upplevelsen var att man var tvungen att ligga på en del när arbetet stannade av. Läs mer
  • 2018-12-05

Patrik P skrev om HRB Service
    Bra bemötande , god produktkännedom, bra genomfört arbete Läs mer
  • 2018-12-04

Katarina P skrev om HRB Service
    Vattenskada i kök och bytt ut trägolvet. Snabbt och smidigt blev golvet utbytt. Läs mer
  • 2018-11-30

Gabriel H skrev om HRB Service
    Klockrena i sitt jobb
    Professionella i sitt arbete
    Trevliga grabbar

Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2018-11-30

Edvin L skrev om HRB Service
    HRB Service renoverade en mindre fuktskada. Arbetet utfördes snabbt och med väldigt bra resultat. Läs mer
  • 2018-09-20

Maria skrev om HRB Service
    Vattenläcka i kök.
    Alla inblandade var superproffsiga. Från rivning av kök, avfuktning och montering av väggar till målning. Är jättenöjd. Rekommenderar gärna! Läs mer
  • 2018-09-20

Margareta E skrev om HRB Service
    Rivning och återuppbyggnad av vattenskadat badrum. Arbetet har bedrivits effektivt och noggrant och med hänsyn till att det är i ett hem som arbetet gjorts.

Trevlig bemötande och alltid tillgänglighet hos arbetsledarna.

Professionellt och välgjort och vi är mycket nöjda. Läs mer

Lyftkransvägen 3, 142 50 Skogås