HRB Service

Lyftkransvägen 3, 142 50 Skogås — Visa karta

Vi på HRB Service är en bygg- och servicefirma som ständigt strävar efter att du ska bli hundra procent nöjd! Vi har många år av gedigen erfarenhet vilket bidragit till stor kompetens som gör att vi kan se till att varje jobb vi utför blir av absolut högsta kvalitet samt till förmånliga priser för dig som kund. Vi utför tjänster såsom totalentreprenad, reparationer och nybyggnationer. Vi jobbar hela tiden för att uppnå dina förväntningar. Med en mycket stor variation av tjänster, är vi säkra på att du kommer att bli nöjd. Vi riktar oss till både privatkunder och företag och är flexibla och mycket måna om att hitta den mest passande lösningen för just era behov. Vi innehar även certifikat för att genomföra våtrumsarbeten, med över 30 års erfarenhet av byggbranschen arbetar vi strikt efter de säkerhetsföreskrifter som gäller. Vi är väldigt stolta över att alltid satsa på att du som kund ska bli 100% nöjd.

Läs vad 78 kunder tycker om HRB Service

johan v skrev om HRB Service
    Bra hantering av ärendet i form av kontaktpersoner mm. Lite väl mycket dröjsmål stundtals och tämligen höga priser på offererade tilläggsarbeten, inte välmotiverade.

Sammantagen upplevelse är dock att det är ett professionellt företag med etablerade rutiner. Läs mer

Klas T skrev om HRB Service
    Via försäkringsbolaget anlitade vi HRB för åtgärder iochmed vattenskada i köket. Personligt och proffsigt bemötande. Snabba svar på mail, sms och telefon. Återställning gjordes av ett annat bolag då HRB för tillfället hade ont om personal pga sjukdom. Även detta sköttes snyggt och kommunikationen funkade felfritt. Fint slutresultat. Det enda som drar ner betyget från 5 till 4 är att vi fick vänta väl länge mellan torkningens slut och återställning. Annars toppen. Rekommenderas! Läs mer

Ohran I skrev om HRB Service
    Hållde tidplan, väldigt ansvarsfull och kunniga projektledare Läs mer

Marianne H skrev om HRB Service
    Jag tycker att HRB har tagit hand om problemen och gjort sitt bästa för att allt ska bli bra! Jag tycker de levt upp till mina förväntningar. Läs mer

Magnus Erik S skrev om HRB Service
    Jag anlitade HRB Service för återuppbyggnad av badrum, kök och hall efter vattenskada. Jag blev mycket väl bemött av arbetsledaren som var lyhörd för mina önskemål och gav bra information under arbetets gång. De gjorde ett bra jobb och levde väl upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-11-13

Marietta D skrev om HRB Service
    När arbetet väl kom igång gick det fort o smidigt. Och det blev bra. Läs mer
  • 2019-11-13

Linda J skrev om HRB Service
    Väldigt snabb service och bra utfört arbete. De va snabba på att svara på alla frågor jag hade och va mån om att jobbet skulle bli gjort så fort som möjligt. Mkt bra!! Läs mer
  • 2019-09-30

Britt-Marie S skrev om HRB Service
    Nytt golv i köket efter vattenskada. Vi blev väldigt vänligt bemötta av alla hantverkare som vi kom i kontakt med. Vi hade inga förväntningar därför blev vi glatt överraskade och inget blev jobbigt. Alexander som la in golvet var en riktig pärla. Läs mer
  • 2019-09-19

Michael M skrev om HRB Service
    Fick hjälp med en vattenskada.
    Blev väl bemött av alla inblandade hantverkare och projektledare.
    Dock kunde information om planerade åtgärder ha varit lite bättre. Läs mer
  • 2019-09-10

Johan M skrev om HRB Service
    Vattenskada
    Kanon
    Perfekt
    ABCDEFGHIJKLMNOPQ Läs mer

Claes-Göran G skrev om HRB Service
    Efter en vattenskada i undervåningen köpte jag totalentreprenaden av HRB Service, på rekommendation av Trygg Hansa.
    Har hela tiden blivit väl bemött av alla dom hantverkare som har varit här samt deras chef Harre.
    Förväntningarna var att väggar och golv, skulle återställas som dom var innan skadan, resultatet är över förväntan. Läs mer

Jacob D skrev om HRB Service
    Renovering av badrum. Lyhört kundbemötande. Underleverantören Luxbad) var snabb att rätta till när det blev fel. Noggrant arbete. Överlag en positiv upplevelse. Läs mer

Magnus W skrev om HRB Service
    Försäkringsärende och Hrb hade ett proffsigt bemötande och gjorde ett kanonjobb! Läs mer

Johan T skrev om HRB Service
    I det stora hela snabbt jobbat i projektet, bra kommunikation genom renoveringen. Jag rekommenderar glatt HRB som byggentreprenad till vänner och bekanta.

Tack HRB! Läs mer
  • 2019-08-22

ELIN H skrev om HRB Service
    Saker gick ordentligt fel under återuppbyggnaden av badrummet!
    Vi kommer aldrig anlita denna firma igen och inte heller rekommendera någon den. Läs mer
    2019-08-27 HRB S svarar ELIN H
    Hej Elin,

Mycket tråkigt att du känner så.
    Vi utför några tusen liknade jobb per år och tyvärr så länge mänskliga faktorn är inblandad så blir det fel ibland, givetvis tar vi ansvar för felaktigheter och åtgärdar dem. Vi lämnar aldrig ett dåligt utfört jobb bakom oss, speciellt de jobb som gnistor uppstår i. Trots motsättningar blev slutresultatet bra och vi hoppas att du tycker det med.

Ber om ursäkt för denna upplevelse och önskar dig lycka till med allt!
  • 2019-05-19

Henrik skrev om HRB Service
    Bra bemötande. Hög servicegrad. Flexibel och lyhörd. Läs mer
  • 2019-05-19

Christer H skrev om HRB Service
    Försäkringsärende,vatten läckage.Snabbt och proffsigt åtgärdande och ett mycket positivt bemötande.Håller tidsplan,lätta att få kontakt med.Kommer att anlita dom igen när behov uppstår.Kan varmt rekommendera HRB Service AB. Läs mer
  • 2019-05-17

Dan skrev om HRB Service
    Proffsigt och smidigt bemötande.
    Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2019-05-09

Linda E skrev om HRB Service
    Vi valde HRB som entreprenörer när vi skulle åtgärda vår vattenskada i vårt kök. Det blev ett mycket lyckat samarbete och vi är jätte nöjda med resultatet. Vi är en stor familj och att drabbas av en vattenskada och bli tvungna till att under en längre tid genomgå rivning av kök, sanering och sedan återställa är inte helt enkelt då vardagen måste rulla som vanligt. Men HRB klev in i projektet med yrkesskicklighet, positivitet och framåtanda. Det gjorde att vi kände både tillit och trygghet. HRB har arbetat snabbt, varit lätta att komma i kontakt med, varit pålitliga, lyhörda, inkännande vad gäller våra önskemål och trevliga. Det bästa är att dom klivit in i vårt hem med optimism, glädje och humor vilket bidragit till att vi kunnat känna hopp. Läs mer
  • 2019-03-19

Per L skrev om HRB Service
    Snickare 5+ Snabb, flexibel, gör ett bra jobb , punktlig .
    Projektledare 1+
    Försäkringsärende, upplever hela tiden små försök att maximera ersättningen, företaget säger att jag får välja golv för 300kr/ kvm, allt däröver får jag bekosta själv, Försäkringsbolaget ersätter med 480kr/kvm när jag begär underlagen.
    Företaget får ersättning för avfuktning och att lyfta trappan, men detta behövs ej göras. Företaget kräver ersättning för mer tid för läggning och avslut av golvet - bestrids.
    Mycket gnäll på andra hantverkare som samtidigt var i huset, ivägen, stökar ner osv. Läs mer
  • 2019-03-11

Henrik B skrev om HRB Service
    Vi fick en vattenskada i hemmet och vände oss till vårat försäkringsbolag (TH) och
    Dom har HRB som sin partner för byggåtgärder.
    Från första kontakten kändes dom professionella och måna om kunden.
    Under återställande skedet hade vi förmånen att få en snickare som löste dom uppkomna problemen på ett mycket bra sätt, även återkopplingen till oss som kund sköttes på ett föredömligt sätt.
    //Henrik Läs mer
  • 2019-03-08

Fredrik J skrev om HRB Service
    Allt gjort på tid med hög kvalitet. Bra och enkel kommunikation krig allt från tidplan till material och förväntningar. Dessutom rent och snyggt under arbetet. Läs mer
  • Robert F

2019-03-08

Robert F skrev om HRB Service
    Vet ej om arbetet var väl utfört eftersom de utförde jobbet utan min översyn trots att jag uttryckligen bett om att få vara på plats under arbetet. De påstod att jag aldrig svarade i telefonen när de ringde. Hade inga missade samtal. Bättre kommunikation efterlyses. Läs mer
  • Alexander S

2019-02-21

Alexander S skrev om HRB Service
    Kunniga och bra bemötande
    Snabb respons/återkoppling. Läs mer
  • 2019-02-19

Alexander S skrev om HRB Service
    Bra mottagande och snabb respons. Bra service och kunnig personal. Läs mer
  • 2019-02-14

Per B skrev om HRB Service
    Snabbt, snyggt, rent och proffsigt.
    Perfekt! Läs mer
  • 2019-01-25

Oskar A skrev om HRB Service
    Hade det gått att ge minuspoäng skulle jag gjort det. Dom var hemma hos oss för att åtgärda en stor vattenläcka. Projektledaren var trevlig, men det hjälpte inte långt. De personerna som de anlitade för att riva fick enligt mail från projektledaren inte jobba kvar. Dom spräckte huvudavloppstammen -Vem tror ni gjorde inspektionen och hittade läckan utöver andra delar som också läckte? Givetvis jag. Ingen inspekterade från företaget att jobbet var ordentligt gjort. Inte nog med det. Kommod, Toalettstol, Handfat, Tvättmaskin och torktumlare samt övriga delar från badrum och undervåning, lät dom stå i svartmögel och fukt. Inte förrän jag sa "Borde ni intehantera de där sakerna en smula bättre, annars blir det ett till ärende hos försäkrinsgbolaget (Dom är jobbar åt Trygg Hansa, vilket också är mitt försäkringsbolag.) Först efter det samtalet flyttade dom det till ett lager. Men då var det redan för sent. Saker var repade och fuktskadade. Sedan försökte jag be dom om offert för extrabeställning när ändå huset var rent i undervåningen, golvvärme vore ju trevligt. De offerterna jag fick, var "saltade" inte nog med det. Dom hade med saker i kostnadsdelen som Trygg Hansa skulle stå för. Jag är glad att jag inte är så lättlurad. Det slutade med att dom fick en sista, sista varning. När jag kom ner en lördag var jag lycklig. Dom hade börjat sätta väggstommar. Dock insåg jag snabbt att väggstommen var placerad så att fönstret skulle täckas av väggskivorna som så småning om skulle ha satts upp. Därefter bad jag dem att aldrig sätta sin fot i huset igen. Nu vägrar dom ersätta de skadorna som de åsamkat kommoden och tvättmaskiner eller stå för sina misstag. De hävdar att de varit "tillmötesgående" Den som önskar kan få se mailkonversationer och offerter som bevis. Bilder på egendomen finns också. Kortsagt USEL hantering och avråder alla att nyttja detta företag. Läs mer
    2019-01-30 HRB S svarar Oskar A
    Hej Oskar,
    I och med att vi är avtalsentreprenörer till försäkringsbolaget är det viktigt för oss att kunderna får det arbete som är avtalat i villkoren därav tar vi alltid vårat ansvar och rättar misstag om sådana förekommer i våra arbeten.

Vi tar stark ställning emot ditt uttalande. I en utredning med tredje part, ditt försäkringsbolag, gick vi igenom din lista och utredde synpunkterna som framförts. Varken vi eller försäkringsbolaget såg samband mellan de skador ni pekat ut och den hantering HRB och våra underentreprenörer haft i erat ärende.

Vi har gått på ditt försäkringsbolags beslut och har du några vidare åsikter får du kontakta dem.
    2019-01-30 Oskar A svarar HRB S
    Goddag,

Det intressanta i ert resonemang är att ni enbart talar om lösöret, som ni ifrågasätter min klagan mot. Men ni tar inte upp något om övriga missar, som spräckt avloppsstam, felaktiga offerter, avskedad personal, eller att ni inte ens kan sätta en vägg rätt.

Trygg Hansa ansåg att det var lämpligt att inte ha kvar er för att hantera vattenskadan vidare. Numer jobbar ju Erlandssons Bygg på plats. Stämmer inte det?

Således måste det finnas tyngd i det jag skriver och även kan bevisa.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-01-19

Annika W skrev om HRB Service
    Snabb och smidig hantering av vårt ärende. Väl utfört arbete och tydlig kommunikation. Läs mer
  • 2019-01-11

Christina skrev om HRB Service
    På ett proffsigt sätt åtgärdade de mina skador o de synpunkter jag hade. Kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • 2018-12-06

Catharina J skrev om HRB Service
    HRB service fick göra en total renovering efter en vattenskada. De har under hela tiden haft ett väldigt gott bemötande och otroligt duktiga på vad de gör. RESULTATET FELFRITT. Den enda negativa upplevelsen var att man var tvungen att ligga på en del när arbetet stannade av. Läs mer
  • 2018-12-05

Patrik P skrev om HRB Service
    Bra bemötande , god produktkännedom, bra genomfört arbete Läs mer
  • 2018-12-04

Katarina P skrev om HRB Service
    Vattenskada i kök och bytt ut trägolvet. Snabbt och smidigt blev golvet utbytt. Läs mer
  • 2018-11-30

Gabriel H skrev om HRB Service
    Klockrena i sitt jobb
    Professionella i sitt arbete
    Trevliga grabbar

Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2018-11-30

Edvin L skrev om HRB Service
    HRB Service renoverade en mindre fuktskada. Arbetet utfördes snabbt och med väldigt bra resultat. Läs mer
  • 2018-09-20

Maria skrev om HRB Service
    Vattenläcka i kök.
    Alla inblandade var superproffsiga. Från rivning av kök, avfuktning och montering av väggar till målning. Är jättenöjd. Rekommenderar gärna! Läs mer
  • 2018-09-20

Margareta E skrev om HRB Service
    Rivning och återuppbyggnad av vattenskadat badrum. Arbetet har bedrivits effektivt och noggrant och med hänsyn till att det är i ett hem som arbetet gjorts.

Trevlig bemötande och alltid tillgänglighet hos arbetsledarna.

Professionellt och välgjort och vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Gisela O

2018-08-24

Gisela O skrev om HRB Service
    Proffesionella och duktiga medarbetare. Läs mer
  • 2018-08-23

Riku L skrev om HRB Service
    Bra kommunikation, bra utfört arbete och blev något fel och vi påpekade det så ordnade dom det direkt och ödmjukt bad om ursäkt. Rekommenderar dom starkt. Läs mer
  • Tobias V

2018-08-03

Tobias V skrev om HRB Service
    HRB Service blev ansvariga för att renovera ett litet förråd (ca 4kvm) i källaren efter vattenskada. De skulle ta bort gips från två väggar och ett tak, samt en innervägg, ta dit fukttekniker för att sedan återställa. Det här jobbet tog över 17 veckor för att göra detta. Kommunikation och tillgänglighet var riktigt urusel. Det här var ett litet försäkringsjobb, så jag är rätt övertygad om att det var lågt prioriterat och att de hade andra "viktigare" jobb. De bad inte ens om ursäkt för fördröjningen, förrän jag blev arg. Läs mer
    2018-09-11 HRB S svarar Tobias V
    Hej Tobias,
    Vi har tittat igenom Erat ärende och som du säger så har det dessvärre dragit ut på tiden. Vi ber om ursäkt för att det blivit fördröjningar och arbetar med din feedback för att bli bättre.
    HRB Service hoppas att du blev nöjd ändå efter dessa veckor av väntan.

Vi önskar dig en fortsatt fin höst!
  • 2018-07-11

Eva D skrev om HRB Service
    Proffsiga hantverkare och noggranna. Är väldigt nöjd med det nya golvet! TACK Läs mer
  • 2018-07-10

Johan E skrev om HRB Service
    Renoverade vårt badrum efter vattenskada. Bra och proffsigt utfört arbete.
    Mycket sympatiska byggjobbare med trevligt bemötande.
    Jobbet tog dock något lång tid mot vad som utlovats. Läs mer
  • Eva D

2018-07-04

Eva D skrev om HRB Service
    Efter en vattenskada i vårt kök bytte vi golv på hela undervåningen med hjälp av HRB.

Professionellt, kunnigt, smidigt och trevligt från början till slut!

Stort kundfokus, flexibelt och kundorienterat.

Vi är så nöjda med HRB -kan varmt rekommendera dom och kommer kontakta dom igen vid kommande behov.

Eva Dickner Läs mer
  • 2018-07-01

Kenneth G skrev om HRB Service
    HRB är varken bättre eller sämre än tidigare entreprenörer vi haft kontakt med. Trevligt bemötande har vi dock alltid fått. Däremot är, framför allt, de rörmokare som anlitas som underentreprenörer ganska usla. Läs mer
  • 2018-06-29

Bror A skrev om HRB Service
    Råkade ut för en vattenskada som drabbade kök och vardagsrum. Via försäkringsbolaget kom jag i kontakt med HRB Service.
    Glad och tacksam mot såväl arbetsledning som hantverkare för bemötande & tålamod med alla mina frågor och känslor från en kund som råkade ut för detta elände för första gången i sitt liv.

Väldigt nöjd med slutresultatet.
    Stötte bara på skickliga och trevliga hantverkare men vill ge extra +++ till killarna som byggde upp golv och kök samt drog elen. Kändes som de verkligen ville hjälpa till med att få allt bra!

Förhoppningsvis råkar man inte ut för detta igen, men skulle det hända hoppas jag att HRB kan hoppa in igen. Läs mer
  • 2018-06-25

Ulrika S skrev om HRB Service
    Katastrof-företag! Hör inte av sig! Dyker inte upp när de ska. Är totalt nedprioriterad som privatperson. Hade en mindre vattenskada den 22 mars! HRB kopplades in via försäkringsbolaget! 3 mån senare är det fortfarande inte åtgärdat. Har hål i tak och vägg men HRB lyser med sin frånvaro! Varning! Läs mer
    2018-07-12 HRB S svarar Ulrika S
    Hej Ulrika,
    Tråkigt att höra att Du känner dig nedprioriterad,

För att förtydliga de åtgärder vi gjort för att komma framåt i Erat ärende
    -26 mars, Var HRB ute på första besiktningen hos Er och vi öppnade upp för att se vattenskadan. Vattenskada konstaterades och fuktfirma bokades ut för att se omfattning av fruktspridning.
    -5 april var fukttekniker ute hos Er för undersökning.
    -12 april fick HRB Fuktrapporten (rapporten krävs som underlag för rivning).
    -3 gånger har HRB rivarna varit ute hos er för att riva, besöken har blivit glesa då Ni tvingats boka om pga. att erat husdjur ej skulle vara hemma samtidigt som rivning samt att Erat schema ej fungerat med vårat.
    25 maj var sista rivningsdag.
    -8 juni var saneringsfirman ute hos Er.
    -11 juni var fukttekniker hos Er och gav oss torrbesked så att vi kan starta återställningen. Efter att torrbeskedet tar det 1-2 veckor för oss att komma ut och köra igång med återställning.
    -25 juni fick vi ta del av din feedback.

Vattenskador tar generellt tar 3-6 månader att åtgärda, beroende på omfattning. Tyvärr är detta en normal handläggningstid i dessa ärenden. Vi får be om ursäkt för att vi inte varit tillräckligt tydliga med informationen kring tidsplanen. Återställningen är igång och vi hoppas att slutresultatet blir som önskat och att Ni blir nöjda!

Ha en trevlig sommar!
  • 2018-06-07

Stefan j skrev om HRB Service
    Detta byggföretag är i toppklass med såväl utförande som återkoppling under sitt arbete i vårat hus

Jag rekommenderar HRB Service starkt om ni vill ha ett byggföretag man kan lita på Läs mer
  • 2018-03-26

Vural P skrev om HRB Service
    Seriös och bra, rekommenderas starkt. Läs mer
  • Lisa J

2018-03-21

Lisa J skrev om HRB Service
    Vi fick en vattenskada i köket, och vi fick fantastisk hjälp. Information före, under och efter, de höll alltid de tider de sa att de skulle komma, tid för arbetet, och noggranna med att höra av sig om vad som skulle hända och när. Vi är mycket nöjda och vill verkligen rekommendera dem. Läs mer
  • Neil C

2017-11-14

Neil C skrev om HRB Service
    In the summer, the water connection to the ice machine in our kitchen severed and the resulting flood destroyed some hardwood flooring and parts of the kitchen. HRB were initially contracted by our insurance company to survey the damage and carry out some of the repair work.

My wife and I are both engineers and quite particular about the quality of work carried out in our home.

HRB replaced over 80 sq. meters of oak parquet and installed a new kitchen.

The quality of the work by Alex T. & Sacha was exceptional. The kitchen cabinets and stone countertops were installed to a tolerance of +/- 1 mm.

Both carpenters were fastidious when it came to tidying up after a days work and minimizing damage/dust to the rest of our home.

We cannot recommend HRB highly enough, and we will be contracting them to renovate the upper floor of our home in the spring. Läs mer
  • 2017-11-07

Lindqvist B skrev om HRB Service
    Fick läcka i taket, när jag ringde så var dom här på en timme (toppen). Det gick jättefort med offerten och bestämma sig. På tre veckor var allt klart. Otroligt trevligt bemötande från alla både chefer o personal allt var Toppen. Läs mer

Lyftkransvägen 3, 142 50 Skogås