Alla kategorier Resebyrå Västra Götaland Göteborg Intoit Travel Group Hummingbird Lifestyle Travel

Hummingbird Lifestyle Travel

Fabriksgatan 13, 412 50 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Hummingbird Lifestyle Travel!

Vi är Sveriges äldsta researrangör av upplevelseresor till Indiska Oceanen, Australien, Nya Zeeland, Karibien/Västindien och Kryssningar. Vad sägs som en spännande resa till Seychellernas fantastiska öar? Bo i ljuvlig vattenvilla på Maldiverna? Eller kanske lockar en äventyrsresa till Australiens spännande natur och djurliv? Kanske är ni intresserade av att kombinera en kryssning med en vecka på en fantastisk strand i Karibien alternativt någon pulserande storstad.

Vi har med åren blivit kända för att erbjuda det lite mer udda och unika som många inte känner till. Små boutiquehotell och Bed and Breakfasts med fantastiskt läge till villor med egen pool för stora sällskapet.

Välkommen till oss på Hummingbird Lifestyle Travel. Du bestämmer - Vi gör jobbet!
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:30-17:00
Fre: 08:30-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 33 kunder tycker om Hummingbird Lifestyle Travel

• 2019-06-09

Magnus H skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Vi har gjort fyra kryssningar igenom hummingbird och vi är jätte nöjda med deras service samt hjälp och support vid oförutsedda händelser. Läs mer
    2019-06-10 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Magnus H
    Hej Magnus och tack för din rekommendation. Roligt att höra att era kryssningar varit så lyckade. Hälsningar från oss på Hummingbird Lifestyle Travel.
  • Anders R

2019-06-09

Anders R skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    trevliga, tillmötesgående, gör gärna det "lilla extra" Läs mer
    2019-06-10 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Anders R
    Hej Anders och tack för dina varma ord. Ha det gott och hoppas vi hörs igen. Glada hälsningar från oss på Hummingbird Lifestyle Travel.
  • 2019-06-05

Håkan M skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Vi bokade en resa till Australien över jul och nyår.
    De var hjälpsamma och lyssnade på våra önskemål. De hade bra samarbetspartners som de bokade våra utflykter med. De tog till sig av vår kritik efter resan och löste det på bästa sätt!
    Jag är mycket nöjd med vår resa. Läs mer
    2019-06-10 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Håkan M
    Hej Håkan och varmt tack för din fina rekommendation. Härligt att höra att allt gick så bra och att ni fick en lyckad resa till underbara Australien. Varma hälsningar från oss på Hummingbird Lifestyle Travel
  • Sverker A

2019-06-04

Sverker A skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Resa till Karibien
    Allt funkade bra och bra bemött av Hummingbird Läs mer
    2019-06-10 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Sverker A
    Hej och tusen tack för din fina rekommendation. Hoppas vi hörs igen. Varma hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel

Veronica F skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Jag har vid några tillfällen köpt resor av Hummingbird Lifestyle Travel. Kan inte bli bättre.... deras kunnande, tips och den service jag har fått. De resor vi gjort har varit helt fantastiska. Läs mer
    2019-06-10 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Veronica F
    Hej och många tack för dina varma ord och att du är så nöjd med de resor ni gjort med oss. Hoppas vi hörs igen och ha det så gott. Hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel

Stig J skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Inför en långresa Hongkong-Australien-Nya Zeeland-Bangkok fick vi mängder av tips och genom tillmötesgående hittade vi en perfekt balans mellan Hummingbirds tjänster och vår egen planering via Internet. Resan blev jättelyckad och hela Hummingbirds leverans levde upp till våra förväntningar och väl det! Läs mer
    2019-06-10 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Stig J
    Hej Stig och tack för din rekommendation. Härligt att höra att ni fick en så lyckad långresa och att allt blev så bra med mixen av våra tjänster och lite eget arrangemang. Hoppas vi hörs igen. Hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel

Malin T skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Köpte en kryssning till Karibien av HummingBird. Utöver kryssningen var vi kvar i Miami och närområderna. Fick otroligt bra hjälp med att hitta hotell (trots att vi ändrade oss flera ggr). Alltid ett positivt bemötande - stor eloge :o) Läs mer
    2019-06-10 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Malin T
    Hej och tusen tack för din fina rekommendation! Så roligt att höra att ni är nöjda med vår service. Hoppas vi hörs av igen. Glada hälsningar från oss på Hummingbird Lifestyle Travel.
  • bengt w

2019-06-04

bengt w skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Vi använde Hummingbird för en resa till NZ och Fiji i nov. 2018, en månad. Anna på Hummingbird var toppenbra, en mycket bra reseexpert som kom med många tips och alltid var lyhörd för våra önskemål.
    Resan gick mycket bra och vi var mycket nöjda. En del av hotellrummen var visserligen inga höjdare men jag tror snarare att felet ligger hos kontakten i NZ. De flesta hotellrum och planen som helhet var bra!
    Vi rekommenderar Hummingbird! Läs mer
    2019-06-10 Hummingbird Lifestyle Travel svarar bengt w
    Hej Bengt och många tack för din fina rekommendation. Jättekul att höra att allt fungerade så fint. Hoppas vi hörs igen. Hälsningar från oss på Hummingbird Lifestyle Travel.
  • 2019-05-30

Johan D skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Min familj och jag reste till Australien. Susanne gjorde jätte bra jobb med våra hotellbokningar och flyg. Jag rekommenderar Hummingbird för alla som vill resa till Australien! Läs mer
    2019-05-31 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Johan D
    Hej Johan, jättestort tack för din fina recension, jätteglad att höra att ni hade en så fin resa till Australien. Glada hälsningar från oss på Hummingbird Lifestyle Travel
  • 2019-05-13

Birgitta B skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Har rest med stort sällskap till Australien under 6 veckor som arrangerades av Hummingbird med bästa betyg. Allt fungerade mycket bra.
    Har rest till Mauritius bara två vuxna och även där lyssnade de mycket bra på våra önskemål och hittade ett mycket bra boende och upplägg. Snabb service, smidigt och prisvärt. Kunniga och trevliga, alltid.
    Stort tack och vi kommer givetvis att återkomma när det är dax för nästa äventyr. Läs mer
    2019-05-17 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Birgitta B
    Hej och varmt tack för den fina återkopplingen! Det glädjer oss verkligen att höra. Så roligt att ni haft fina resor och är nöjda med vår service. Ni är varmt välkomna åter till oss!
    Glada hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel.
  • 2019-05-12

Dan A skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Hotellet 20 grader syd är nog det bästa stället vi bott på. Läs mer
    2019-05-13 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Dan A
    Hej! Tack för er feedback och vad roligt att ni uppskattade hotellet! Varmt välkomna åter till oss. Glada hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel
  • Inge G

2019-05-10

Inge G skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Beställde en resa på 14 dagar till Curaçao genom Hummingbird lifestyle travel. Härlig resa mycket proffsigt bemötande med hög servicegrad av vår kontakt person. Pratade även med andra i bolaget i olika frågeställningar och samma proffsiga bemötande av samtliga.
    Kommer boka vår nästa resa med Hummingbird igen vi är helnöjda😄 Läs mer
    2019-05-13 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Inge G
    Hej och varmt tack för er fina feedback till oss! Underbart att höra att ni haft en härlig resa och är nöjda med servicen från oss. Varmt välkomna åter till oss.
    Glada vårhälsningar Hummingbird Lifestyle Travel
  • 2019-05-08

Susanne I skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Vi köpte Kryssningsresa till södra Karibien Valde Hummingbird för att vi rest med dom förut Vi har haft kontakt med Maria som är en superbra säljare och duktig och väldigt tillmötesgående Hon är bäst!! Hon levde verkligen upp till förväntningarna eller mer kan man säga Har även pratat med Susanne som ox är en trevlig och tillmötesgående Vi är supernöjda och reser GÄRNA med dom igen Tack fina ni från oss Susanne och Peter Läs mer
    2019-05-10 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Susanne I
    Hej och stort tack för er suveräna feedback och så roligt ni är nöjda med hjälpen och servicen från oss. Hoppas vi hörs snart igen. Glada hälsningar från oss alla på Hummingbird Lifestyle Travel.
  • 2019-05-08

Kristoffer S skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Riktigt bra genomgång av olika alternativ och handfasta tips. Man tog sig tid att beskriva olika hotell och var mycket måna om att vi skulle hitta en passande lösning. Maria Hardie hjälpte oss till en oförglömlig resa. Maria är en klippa! Läs mer
    2019-05-08 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Kristoffer S
    Hej och tusen tack för din fina feedback till oss och till Maria. Kul att ni var så nöjda med resan och hotellvalen. Glad vårhälsning från oss på Hummingbird Lifestyle Travel.

Marianne W skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Toppen på alla sätt
    Personligt! Läs mer
    2019-05-08 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Marianne W
    Hej och stort tack för din feedback. Hoppas vi hörs igen. Glada hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel

Ann-sofie H skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    1.Resa till Seychellerna, vistelse och transfer till tre öar
    2.mycket bra
    3.att hotell, transfer skulle fungera enligt plan, alla tre förväntningar införlivades
    4. Vår upplevelse var 100% Läs mer
    2019-05-08 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Ann-sofie H
    Hej och stort tack för din feedback på resan till vackra Seychellerna. Underbart att allt fungerade så bra. Hoppas vi hörs igen. Glada hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel

Stefan L skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Köpte resa till Seychellerna vintern 2019. Fick fantastisk god personlig service och senare snabb service via mejl av Hummingbird. På resmålet hade de samarbete med annat bolag som gjorde vår vistelse på semestern trygg och enkel. Vi var på två olika öar Praslin och La Digue och hade ett flertal transfer och bårturer inplanerade och ALLA var i tid och enligt beställningen. Vi har tidigare bokat resa via Hummingbird och kan varmt rekomendera detta resebolag. Läs mer
    2019-05-08 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Stefan L
    Tack så jättemycket för fina recensionen och att också resan till Seychellerna blev så lyckad. Hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel

Hans K skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    1. Resa till Seychellerna
    2. Väldigt proffsigt och vänligt.
    3. Vi hade stora förväntningar på vår vistelse på Seychellerna och det infriades verkligen. Vår vistelse var vida över våra förväntningar både med Seychellerna som land, folket och naturen samt Hummingbirds folk som tog så bra hand om oss.
    Vi är vana att boka och klara oss själva när vi reser men här blev vi så himla bra bemötta och bortskämda. All heder till personalen.

4. Helt enkelt underbart. Kan inte bli bättre. Läs mer
    2019-05-08 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Hans K
    Hej Hans och stort tack för din fina recension. Ja Seychellerna är verkligen ett underbart resmål, och härligt att allt fungerade toppen. Varma hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel

Wivianne S skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Vårt önskemål var en resa till Seychellerna, gärna flera öar. Önskemålet var hotell med atmosfär med hög standard, utan att vara extrem lyx.
    Maria på Hummingbird prickade våra önskemål på ett utmärkt sätt och allt var jättebra planerat. Läs mer
    2019-05-08 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Wivianne S
    Hej och många tack för din fina feedback till oss. Så härligt att läsa att er resa till Seychellerna var så lyckad. Varma hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel

Lena B skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Vi har använt Hummingbird Travel när vi åkte till Sydafrika (1 ggr) och till Seychellerna. Inför varje resa har vi haft möte med en person som kan destinationen väl. Helt underbart då vi inte hade varit vare sig i Sydafrika eller på Seychellerna innan. Allt har fungerat perfekt! Läs mer
    2019-05-08 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Lena B
    Hej Lena och stort tack för din fina recension som betyder så mycket för oss. Underbart höra att allt fungerat perfekt på resorna vi arrangerat. Med önskan om en skön vår hälsar Hummingbird Lifestyle Travel

Tomas K skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Förstod snabbt våra önskemål och kunde erbjuda ett bra paket till Seychellerna. Allt klaffade perfekt. Det blev en fantastisk resa. Läs mer
    2019-05-08 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Tomas K
    Hej Tomas och många tack för din fina recension. Så underbart höra att ni hade en toppenfin resa till Seychellerna. Glada hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel

Jenny G skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    kryssning,
    Bra bemötande
    aktivt ägandeskap av agenten som resulterade i en uppgraderad resa Läs mer
    2019-05-08 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Jenny G
    Hej Jenny och tack för din feedback och extra kul med uppgraderingen. Hoppas vi hörs snart igen. Glada hälsningar från oss på Hummingbird Lifestyle Travel.
  • Petra B

2019-05-02

Petra B skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Hummingbird teamet skapade en fantastisk resa till Karibien, kryssning kombinerat med en underbar pärla på Guadeloupe!
    Suveränt bemötande, erfarenhet och härlig personlig service, såklart bästa betyg! Läs mer
    2019-05-03 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Petra B
    Varmt Tack Petra för din fina rekommendation, och nöjet var ju också på vår sida att få förtroende att arrangera er fina resa. Glad vårhälsning från Susanne med kollegor.
  • 2019-05-02

Kerstin H skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Äntligen en riktig personlig service.
    Susanne, som jag hade kontakt med, förstod precis vad jag var ute efter och ordnade ALLT, helt perfekt. Snabbt svar per mail när hade frågor. Och jag är en ensam-åkare med speciella antikrav.
    Ej lyx, bara närheten till vatten att snorkla i, en säng ,toalett och dusch samt mat.
    Jag åker långresor 1-2ggr/år. Till storstad ordnar jag själv.

Har rekommenderat Hummingbird i Göteborg, trots att jag bor i Stockholm, till många .Kontakter per dator och telefon fungerar dag och kväll. Och vänligt hela tiden.
    Jag bara sökte på resor till Maldiverna, ej charter, och hittade Hummingbird och tog kontakt bara med dom pga ett vackert namn.
    Fyllde jämt på ön och blev överraskad med tårta, allt ordnat av Susanne. En pärla bland pärlor! Läs mer
    2019-05-03 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Kerstin H
    Tack för fina rekommendationen och vi är jätteglada att vi fick möjligheten att arrangera din fina resa till Maldiverna. Glad vår önskar Susanne med kollegor.
  • Britt-Marie B

2019-05-02

Britt-Marie B skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    V har åkt till Australien och till Sri Lanka med Hummingbird och har bara positivt att säga om företaget.
    Jag har alltid fått ett fantastiskt bemötande och känt ett genuint intresse från personalen som har satt ihop fantastiska resor. Känslan av att vara speciell och igenkänd när man ringer upp känns verkligen bra. Allting har fungerat bättre än förväntat och vi har bott på handplockade mysiga hotell. Aktiviteter och utflykter har också varit mycket bra.
    Vi kommer definitivt att anlita Hummingbird nästa gång vi ska göra liknande resor. Läs mer
    2019-05-02 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Britt-Marie B
    Tusen tack för så fina ord och din feedback till oss. Så mycket uppskattat! Vi ser fram emot att få hjälpa dig mer fler reseupplevelser framöver. Glad vår och må så gott hälsar Anna och Susanne med kollegor.
  • Nina F

2019-05-01

Nina F skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Vi bokade en topping kryssning i Karibien och övernattningar i Miami👍 En oförglömlig resa
    Allting högsta betyg på bemötande fick hela tiden feedback på våra frågor.Blev lite fel med ett visum men inga problem att få rättelse på snabbt och enkelt.
    Rekommenderar gärna er till vänner och bekanta och bokar själv gärna igen med er👍👍👍 Läs mer
    2019-05-02 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Nina F
    Hej och så mycket tack för din feedback på den härliga kryssningsresa ni gjorde. Vi ser fram emot att höra ifrån dig och dina vänner igen - Ni är alltid varmt välkomna till oss. Glad vårhälsning!
  • Carin S

2019-05-01

Carin S skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Vi åkte till Nya Zeeland i nästan 3 veckor och fick fantastisk hjälp att boka hotell, bil, husbil och flyg. Personligt och trevligt bemötande och proffsigt researrangemang med utmärkta utflykter och aktiviteter. Läs mer
    2019-05-02 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Carin S
    Hej Carin med familj. Tack för er rekommendation och för att vi fick det stora förtroendet att arrangera er fina drömresa till Nya Zeeland. Glad vårhälsning från Susanne med kollegor.

Anette J skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    På ett mycket trevligt sätt fick vi olika förslag på resorna och flighter till Maldiverna. Säljarens kunskap och erfarenhet av alla resorten gjorde det mycket enklare för oss att välja. Alla kontakter jag hade med dem var så trevliga och personliga. Lyckönskningar innan vi reste och återkoppling efteråt! Det känns som min resebyrå! Läs mer
    2019-04-30 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Anette J
    Hej Anette - så glada vi blir för dina rader, värmer gott i vårsolen. Hoppas vi hörs snart igen. Glada hälsningar Susanne med team Hummingbird.
  • Robert O

Robert O skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Vi har rest på många fantastiska resor med Hummingbird Lifestyle Travel. De är alltid lika hjälpsamma och fixar alla önskemål på ett trevligt och fungerande sätt.

Anette och Robert Olsson Läs mer
    2019-04-30 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Robert O
    Hej och tack för du tog dig tid att skriva några rader. Uppskattas så mycket. Glad vår/sommar.
  • Ulrika S

Ulrika S skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Fantastiskt bra på alla sätt. Hummingbird har precis de där drömresorna som man bara suktar efter. Med stor trygghet guidas man av välberest och kunnig personal som med största känsla av nivå och intresse för dig som kund, visar på guldkornen du annars lätt missar.
    En trygghet före, under- och efter resan då den hjälpande och glada personalen alltid finns där för dig som kund. Läs mer
    2019-04-29 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Ulrika S
    Hej Ulrika, tack för din feedback. jättemycket uppskattat! Ser fram emot att höra ifrån dig snart igen. Glada vårhälsningar från oss.

Åsa D skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Köpte helhetsresa av dem. Fick tips på saker att göra, alla biljetter till alla events, husbil och hyrbil och alla hotell. Är mycket nöjd med både service och bemötande. Allt fungerade bra och uppfyllde mina förväntningar. Läs mer
    2019-04-29 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Åsa D
    Hej Åsa. Tack för din rekommendation och att resan till Nya Zeeland blev så lyckad! Glada vårhälsningar från oss på Hummingbird Lifestyle Travel.
  • Laila B

Laila B skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Vi köpte en resa till Seychellerna som Hummingbird lade upp på 3 olika öar. Alla 3 med sin egen karaktär.
    Bra hotell, fin service på hotellen och väldigt fin service från Hummingbird. Vi kände oss omhändertagna även om vi åkte själva.
    Gör vi någon mer långresa kommer vi att kontakta Hummingbird. Läs mer
    2019-04-29 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Laila B
    Tack för din feedback, vilken vi uppskattar mycket. Ja visst är Seychellerna ett riktigt drömresemål! Ser fram emot att höra ifrån dig igen längre fram. Glad vårhälsning.

Anna B skrev om Hummingbird Lifestyle Travel
    Bästa researrangören!! Köpte en första resa till Seychellerna som var helt perfekt planerad vilket vi gjorde tillsammans. Därefter bokade vi en Nya Zeeland/Australien resa med denna fantastiska resebyrå Hummingbirds.
    Vi planerade allt tillsammans, det blev många trevliga samtal, dom fixar det mesta, resa, transfer, boende, aktiviteter ja allt man kan tänka sig. Kan verkligen rekommendera dom.
    Hälsningar Anna/Mats två supernöjda kunder. Läs mer
    2019-05-03 Hummingbird Lifestyle Travel svarar Anna B
    Tack så jättemycket för er varma rekommendation. Nöjet var ju också på vår sida att få arrangera era fina resor. Alltid lika roligt. Glad vår önskar Susanne med kollegor.

Fabriksgatan 13, 412 50 Göteborg