Hummingbird Lifestyle Travel

Välkommen till Hummingbird Lifestyle Travel!

Vi är Sveriges äldsta researrangör av upplevelseresor till Indiska Oceanen, Australien, Nya Zeeland, Karibien/Västindien och Kryssningar. Vad sägs som en spännande resa till Seychellernas fantastiska ö-värld? Bo i ljuvlig vattenvilla på Maldiverna? Eller kanske lockar en äventyrsresa till Australiens spännande natur och djurliv? Kanske är ni intresserade av att kombinera en kryssning med en vecka på en fantastisk strand i Karibien alternativt någon pulserande storstad.

Vi har med åren blivit kända för att erbjuda det lite mer udda och unika som många inte känner till. Små boutiquehotell, bed and breakfasts med fantastiskt läge till villor med egen pool för stora sällskapet. Generationsresor har blivit mycket vanliga, med krav på logistik och boende för hela sällskapet. Vi ser fram emot att få chansen att hjälpa även dig med din drömresa! Hör av dig redan idag så lovar vi dig ett inspirerande reseförslag.

Välkommen till oss på Hummingbird Lifestyle Travel.

Du bestämmer - Vi gör jobbet!

Läs vad 124 kunder tycker om Hummingbird Lifestyle Travel 2

2022-09-21 Insamlad av företaget
    Otroligt bra service, trevligt bemötande och kunnig personal på Hummingbird. Vi är så nöjda med den 3-veckors resa vi gjorde i aug-sep 2022 till Vancouver & Alaska. Allt klaffade perfekt med alla bokningar för flyg, transfers, boenden, utflykter. Vi har bokat resor många gånger med dem nu bl a också till Maldiverna och Australien. De är duktiga på att ta fram förslag enligt önskemål och den budget man har. Hittar mysiga hotell. Snabba på att svara om man har frågor. Vi kommer att fortsätta använda dem för skräddarsydda resor.
    Varmt tack för fin feedback som vi fått angående er nyligen gjorda resa till vackra Alaska och Kanada! Det är så viktigt att alla detaljer är på plats när man gör en så stor och mångfacetterade resa som denna. Tack igen snälla ni och för de fina foto ni även sänt oss som vi kan använda. Önskar en fortsatt härlig höst och med förhoppning om att få hjälpa er vidare nästa gång ni ska ut och upptäcka världen. Hälsningar Susanne på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2022-08-25 Insamlad av företaget
    Jag och min man köpte vår bröllopsresa till Maldiverna från Hummingbird.
    Redan från första kontakt var Susanne på Hummingbird väldigt trevlig, tillmötesgående och hjälpsam. Vi fick guidning i hur vi skulle tänka vad gäller destinationen och tips på hotell. Vi valde Heritance Aarah och blev väldigt nöjda med vårt val. Det var minst sagt som att åka till ett paradis, hotellet är nybyggt (2019) och väldigt fint och fräscht, maten var väldigt god (fanns flera olika restauranger att variera mellan vilket uppskattades mycket) och personalen helt fantastiskt.
    Jag kommer rekommendera Hummingbird till alla jag känner, vi hade inte kunnat önska oss en bättre agentur och en bättre resa. Stort tack till Susanne på Hummingbird!
    /Pegah och Ali
    Hej Pegah och Ali! Tusen tack för att ni tog er tid att lämna oss feedback på er resa till Maldiverna som vi fick förtroendet att arrangera. Vi är så glada av att höra att allt fungerade så fint för er på er bröllopsresa och att ni uppskattar boendet på resorten Heritance Aarah. Tack igen och hoppas att höras av igen längre fram. Hälsningar Susanne på Hummingbird Lifestyle Travel. Hummingbird Lifestyle Travel
  • Anders R
    2022-06-26 Insamlad av företaget
    trevliga och hjälpsamma, köper kryssningstjänster av dem.
    Hej Anders tack för dina vänliga ord och vi är så glada att få ditt förtroende att ordna era kryssningsresor. Hummingbird Lifestyle Travel
  • Lottan E
    2022-06-16 Insamlad av företaget
    Jag åkte till Kanada med en kryssning upp till Alaska och med husbil en vecka i Kanada.
    Hela resan var utmärkt. Hotellen, kryssningen, bokningen av husbilen fungerade jättebra.
    Kryssning en blev inställd 14 dagar innan avresa men det ordnade ni snabbt så att vi kom med på en annan kryssning. Jättebra.
    Hej och tusen tack för er fina feedback från er fina resa till Alaska och Kanada. Det var ju riktigt bra att det gick att ordna en alternativ kryssning då den som var bokad ställdes in med kort varsel. Välkomna igen till oss när det är dags att planera nästa resa. Hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2022-05-20 Insamlad av företaget
    Kryssning i Adriatiska havet med MSC Cruises från Bari, Italien. Trevlig kryssning men lite ohyfsade italienare på sista dagarna av resan. Trevliga stopp på vägen. Vi kryssade med MSC Fantasia som är ett äldre kryssningsfartyg men den var superfin med fina hytter och matsalar, poolområde mm.
    Tack Margareta för din fina feedback. Jättebra att höra att ni har haft det toppen på er kryssning. Ha det så gott och vi hörs igen när det blir dags för nya kryssningsupplevelser. Hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Otroligt bra bemötande och uppskattar deras äkta milhöarbete
    Hej Pierre, tusen tack för din fina feedback och glad för din uppskattning av vårt miljö fokus. Hoppas få höra ifrån dig igen framöver och få arrangera flera fina resor åt dig och familjen. Hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och support. Levererade en utmärkt reseupplevelse
    Tack för fin feedback. Glädjer oss riktigt mycket att allt fungerade så fint och att ni var så nöjda. Hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2022-04-27 Insamlad av företaget
    Jag ville boka en resa till Maldiverna med kort varsel. Fick hjälp snabbt och min kontant Eunizia var mycket behjälplig med att kolla upp olika flyg och hotell till oss. Mycket tacksam för all hjälp och resan blev över förväntan.
    Hej Emelie. Tusen tack för din fina feedback. Härligt att höra att du fick den snabba hjälp du önskade med att arrangera din resa till Maldiverna. Jätteviktigt för oss att ha nöjda gäster! Hoppas på att få chansen att ordna fler resor för dig framöver. Välkommen åter. Glada hälsningar Eunizia med kollegor. Hummingbird Lifestyle Travel
  • Jan A
    2022-04-11 Insamlad av företaget
    Levererar allt och lite till av det du förväntar dig som kräsen kund.
    Mycket hög servicenivå och kunskap om resemålet.
    Tack för ditt fina omdöme! Glädjer oss att höra. Ha det gott och Glad Påsk önskar Susanne med kollegor på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
  • Lars Göran N
    2022-03-29 Insamlad av företaget
    Från första stund ett mycket positivt och professionellt bemötande. Vi hade önskemål om en kombinerad resa till Reunion och Mauritius med kort varsel för avresa. Det löste företaget galant. Bokade samtliga flyg, hyrbil som väntade på Reunion samt boende på trevliga guesthouse/hotel på båda öarna. Gav information vilka inresekrav som ställdes av avseende vaccinationer, pcr-test etc.
    Sammantaget är vi mkt nöjda med företaget och dess hjälp med arrangemanget av resan.
    Hej Lars Göran och Viviann. Glädjer oss så mycket att ni är nöjda med den fina kombinationsresan. Att allt fungerade så bra för er och att ni var trygga med oss som researrangör. Vi ser fram emot att få ert förtroende igen att arrangera fler resor i framtiden. Hälsningar Eunizia och Susanne med kollegor Hummingbird Lifestyle Travel
    2022-03-18 Insamlad av företaget
    Supertrevligt och proffsigt bemötande med hög tillgänglighet. Kändes mycket tryggt att boka resa med Hummingbird, och kunde släppa allt och bara ”åka med”. Underbart för en person som vanligtvis lägger timmar på att googla alternativ.
    Många tack för din fina feedback och så glad att höra att ni var nöjda med er fina resa till Maldiverna. Ja visst är det skönt att slippa pyssla med allt det praktiska. Önskar dig varmt välkommen tillbaks till oss igen. Hälsningar från Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2022-02-28 Insamlad av företaget
    Vi var väldigt nöjda med hjälpen vi fick att hitta vårt resmål till den budget vi hade tillgänglig. Servicen vi fick inför avresan var bra. Det enda som hade varit önskvärt var att få något tydligare information rörande Covid inför resan.
    Resmålet överträffade våra förväntningar.
    Totalt sett en väldigt bra upplevelse!
    Hej Martin Tack för din fina feedback och härligt höra att ni fick en bra och härlig resa till Maldiverna. Ja det har varit lite speciellt att resa under covid förhållanden, och vi jobbar stenhårt på att ha sista infon till hands för alla som reser med oss. Tack för din återkoppling och för att du tog dig tid att skriva några rader. Ha det gott och vi hörs vidare omkring nästa resa. Hälsningar Susanne med kollegor. Hummingbird Lifestyle Travel
    2022-02-26 Insamlad av företaget
    Hummingbird Lifestyle Travel gjorde att vår resa blev en fantastisk upplevelse. Det bästa var den den personliga kontakten, samma rådgivare som arbetare med oss från första mötet. De hjälpte oss att välja ut ett resmål utifrån våra önskemål, de kom med många olika förslag för att vi skulle hitta den perfekta matchen just för oss. När de blev ändringar inför resan agerade de direkt och "löste allt". Vår kontaktperson svarade alltid snabbt och det kändes väldigt tryggt att hon hade full koll på alla detaljer. Vi har alltid bokat våra resor själva tidigare men vi kommer absolut att använda oss av Humminbird framöver istället.
    Hej Anna Karin och tack för din jättefina feedback till oss. Ja vi känner att många uppskattar verkligen en personlig kontakt som vet allt om resan och som därför snabbt kan agera när det dyker upp oväntade situationer. Härligt ni kom iväg till Maldiverna och allt fungerade fint för er. Vi ser fram emot att få ert förtroende igen att arrangera fler resor i framtiden. Hälsningar Cecilia och Susanne med kollegor Hummingbird Lifestyle Travel
    2022-01-18 Insamlad av företaget
    Inlyssnande, smidigt och professionellt bemötande. Tack för att ni ordande en drömresa!
    Tack för feedback på hanteringen av er resa till Maldiverna. Roligt höra att ni var så nöjda och att ni fick en bra kombination av boende på resorten. Ha det gott, varma hälsningar Susanne och kollegor på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2022-01-17 Insamlad av företaget
    Företaget fanns alltid till hjälp om vi hade några frågor. Var det något som kom upp fick vi hjälp direkt.
    Första gången vi reste med Hummingbird. Allt var väldigt fint ordnat med boende m..m.
    Vi fick en fantastisk resa som vi kommer leva på länge. Boende i Beach villa och sen några nätter i Water villan. Maten var riktigt god med många variationer.
    Vi köpte en resa till Reethi Faru, Maldiverna.
    Hej Susanne och tack för fin feedback på resan till Maldiverna. Ja, visst är det underbart att kombinera boende på beachen med boende på vattnet. Visst var det extra nice att skåla in nya året på Maldiverna. Glada hälsningar från Susanne med kollegor på Hummingbird Lifestyle Travel. Hummingbird Lifestyle Travel
    2022-01-16 Insamlad av företaget
    Snabb återkoppling.
    Vi hade dock, med facit i hand, velat bli rådda att ta en hotellnatt i Miami isf att tillbringa en hel dag på MIA efter transfern från Kryssningen.
    Hej Karin och tack för feedback på er resa med kryssning. Ja vi ska verkligen ta till oss din information och bli ännu mer noga med att rekommendera våra resenärer att lägga till någon mer hotellnatt även efter kryssningen. Härligt ni kom iväg på kryssningsresan trots pandemin. Varma hälsningar från oss på Hummingbird Lifestyle Travel. Hummingbird Lifestyle Travel
    2022-01-16 Insamlad av företaget
    Vi var ett gäng på 10 pers Som reste till Maldiverna över nyår En resa på 10 nätter. Servicen från Susanne på Hummingbirds har varit toppen! Vi bodde på Reethi Faru resort. En jättefin ö med fina Watervillas och Beachvillas.Servicen var jättebra och supergod Mat och dryck, Helt enkelt en kanonupplevelse! Kan verkligen rekommendera Hummingbirds!
    Hej Annika och stort tack för fin feedback på er resa till ljuvliga Maldiverna. Härligt att hela gänget kunde genomföra denna nyårsresa till Reethi Faru och njuta av en semesterresa av hög klass. Ha det gott och vi hörs igen, hälsningar Susanne med kollegor på Hummingbird. Hummingbird Lifestyle Travel
    2022-01-14 Insamlad av företaget
    Mycket bra hjälp o bemötande innan resan.
    Trots stök o ombokning pga pandemi o flytta fram resan ett helt år. Man gjorde allt för att lösa allt så det skulle bli enligt våra önskemål. Mycket bra flyt med uppmätande på flygplatser, vid båthamnar och hotell. Extremt bra flow i hela resan .
    Vårt resmål var Seyschellerna och det blev den drömresa vi längtat o väntat på. Rekommenderar Hummingbird varmt!
    Hej Roland. Varmt tack för din fina feedback på resan till Seychellerna och härligt att höra att allt flöt på bra och att ni trots pandemin kom iväg till slut på er fina drömresa. Välkomna åter. Hälsningar Susanne med kollegor på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2022-01-14 Insamlad av företaget
    Jag köpte en resa av en inte kompetent kvinna. Missade nästa flyg pga för lite tid emellan. Fick sova på flygplatsen i London. Detta gjorde att jag missade flyget mellan Barbados och ST Vincent. Där blev jag tvungen att köpa en ny biljett(2100kr). Hon bara skyllde ifrån sig. Hon ordnade biljetter med mellan landning i Barbados när det går direkt flyg till ST Vincent. Men ett annat flygbolag. Hon säljer aldrig mer en resa till mig. Jag har köpt resor av dem innan(Carina Johansson) och det har varit jätte bra.
    Hej Mats det är så tråkigt att höra att flygbolagen ändrade sina tider vilket medförde att inrikesflyget i Karibien inte fungerade med de nya tiderna. Vi hade kontakt med dig och gjorde allt i vår makt att boka om resan åt dig. Jättetråkigt att höra och läsa detta och beklagar verkligen strulet med din resa till Karibien och flygbiljetterna med British Airways. Hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2022-01-14 Insamlad av företaget
    hade jättebra kontakt med min kontaktperson Cecilia som var lyhörd för det vi letade efter (2 veckor på Maldiverna), och idogt letade efter något som passade oss.
    Från bokning och fram till betalning också jätteflexibel och följde upp med oss kontinuerligt.
    Även nära avresedag och efter hemkomst.

så mycket positiv till den support vi fick av Cecilia.
    Hej Pia och tack för din feedback på resan till Maldiverna. Uppskattar detta jättemycket och att kontakten med oss fungerat fint, vilket betyder mycket för oss att man känner sig trygg och får all hjälp man önskar. Ha det gott och hoppas på att vi hörs igen framöver. Hälsningar Cecilia med kollegor på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2022-01-14 Insamlad av företaget
    Vi har haft en fantastisk resa till Maldiverna och det känns alltid bra att boka med Hummingbird, Proffsigt bemötande och snabb återkoppling vid frågor. Vi har rest flera ggr med Hummingbird och kommer fortsätta med det. Hälsningar Henrietta Sjögren
    Hej Henrietta och tusen tack för din fina feedback på resan till Maldiverna. Riktigt roligt att höra att allt fungerade så bra och ni fick en så fin resa till ljuvliga Maldiverna. Vi hörs igen/ Hälsningar Susanne med kollegor på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2022-01-06 Insamlad av företaget
    Tillmötesgående, tydlig kommunikation, lätt att nå och svarade alltid på alla frågor - kort sagt, utmärkt och personlig service.
    Tack för din feedback. Värdefullt för oss att veta att vår service är hög och att ni fick svar på alla frågor som ofta uppstår kring resandet, speciellt nu i covid tider. Hälsningar Susanne med kollegor Hummingbird Lifestyle Travel
    2022-01-01 Insamlad av företaget
    Vi fick så otroligt bra hjälp och bemötande. Och tack vare det fick vi en magisk semester
    Hej och tusen tack för så fin feedback på er resa till ljuvliga Maldiverna. Önskar en fortsatt fin januari månad. Hälsningar Lotta och kollegor på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2021-12-29 Insamlad av företaget
    Lotta i Örebro, hjälpte oss att boka vår drömresa. Vi är otroligt nöjda och jag har redan bokat nästa resa med Hummingbird via Lotta.
  • Sven-åke A
    2021-12-13 Insamlad av företaget
    Med hjälp av HB,s proffsiga personal skapade vi en fantastisk golfresa till Dubai kombinerad med en sol, bad, snorkel o mat upplevelse på Maldiverna. Vi tycker att HB, redan från första kontakten uppfyllde våra förväntningar på en riktigt bra resebyrå. Vad vi möjligen saknade var info.om väntetiden i Male till vår slutdestination. Tips till er som vill äta middag i undervattens restaurang boka i god tid , vi var på Maldiverna 7 dagar det var fullbokat hela tiden. Vi rekommenderar varmt Hummingbird för fina reseupplevelser.
    Åke med vänner.
    Tack Åke för din fina feedback på resan till Dubai och Maldiverna. Vi kommer vara mer obs på att boka undervattenrestaurangen i god tid, och tack för övrig feedback på resan. Så värdefullt för oss att få höra hur allt fungerat. Vi håller kontakten och önskar er en riktigt God Jul. Hälsningar Amalia och Susanne med kollegor på Hummingbird Lifestyle Travel. Hummingbird Lifestyle Travel
    2021-12-13 Insamlad av företaget
    Hummingbird var med och hjälpte oss från att hitta destinationen vi skulle till, med biljetter, aktiviteter & försäkringar.

Vår kontakt gick hem på mammaledighet varav det blev en liten kommunikationsmiss mellan oss och Hummingbird, men de försökte möte upp detta snabbt för att få oss att åter känna tryggheten inför resan.

De hjälper till med checklistor, påminner om vad som ska göras och när vilket känns lyxigt när man kanske inte har tid, ork eller kunskap att lösa det själv.

Om du ska på en resa med det där lilla extra tycker jag att det är väl värt att använda ett resebolag som har kunskapen om de olika destinationerna och då enkelt kan matcha dina önskemål och plånbok med destination och resort.

Vi är mycket nöjda med resan.
    Hej Helena och tack för din fina och ärliga feedback på arrangerandet av er bröllopsresa till Maldiverna. Det är viktigt för oss att ha en och samma kontaktperson hos oss under hela tiden som ordnar med resan. Hoppas att få höras av igen inför kommande resor. Önskar er en skön julhelg. Hälsningar Susanne Hummingbird Lifestyle Travel
    2021-12-07 Insamlad av företaget
    Vi blev mycket positivt bemött av Malin som med kunskap och inspiration gav oss idéer till hur vi skulle lägga upp våran resa.
    Tack för din feedback på resan till Seychellerna. Så underbart att allt fungerat så bra med alla resor mellan öarna och boendet var så bra. Vi hörs igen när det blir dags att resa igen. Hälsningar från oss på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2021-12-06 Insamlad av företaget
    Bra bemötande genom hela processen, från första förfrågan om reseförslag till uppföljning efter resan. Snabba svar, kunskap om platsen och konkurrenskraftiga priser. Ett trovärdigt intryck som gjorde det tryggt att boka en dyr resa även med rådande restriktioner.

Vi köpte en resa för två till Maldiverna i november. Hummingbird satte ihop ett komplett paket mycket fort, efter kontakt justerade de erbjudandet något för att passa önskade datum och förutsättningar. Kontakterna var alltid med samma person som direkt fick en förståelse för vad vi var ute efter. Genomförande av resan skedde helt utan problem: alla byten, all dokumentation och alla bokningar fungerade precis som det skulle. Det finns ingenting att klaga på.
    Tusen tack för din jättefina feedback på resan till Maldiverna. Det är vårt främsta mål att allt ska fungera både före och under resan och kännas tryggt. Hoppas på att höras av igen framöver.
    Varna hälsningar från oss på Hummingbird Lifestyle Travel
    2021-12-05 Insamlad av företaget
    Vi reste första gången med Hummingbird nu i november 2021. Det fungerade mycket bra och vi hade kontakt med en person hela tiden. Vi var på Seychellerna 3 veckor varav 2 på 2 olika hotell och vecka på segelbåt. Vi ficka alltid snabbt svar på frågor som vi hade. Det enda problemet var med Turkish Airways. Lång incheckning typ 1.5 timme i incheckningen. Och incheckning över nätet fungerade inte. Men Hummingbird hjälpte till att lösa det även om det var vid midnatt.
    Hotellen var bra. Lägena var fantastiska.
    Seychellerna är verkligen ett paradis.
    Hej och välkomna hem från Seychellerna! Många tack för er fina feedback från er resa. Värdefullt att veta att allt fungerat, och även att vi måste hålla ett extra öga på incheckning med Turkish Airlines. Tack igen och God Jul hälsar vi på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2021-12-03 Insamlad av företaget
    Supertrevligt bemötande, bra service.
    Bra med info om själva resmålet mm - Maldiverna! Lite för dålig info om sista etappen - dvs från Malé till resorten.
    Hej Tack för din feedback. Uppskattas att du tar tid att skriva några rader. Hörs gärna mer om du vill om fler detaljer, då vi alltid är måna om förbättringar. Trevlig helg/ Hälsningar Susanne med kollegor på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2021-12-03 Insamlad av företaget
    Jag ville bara skriva en rad och tacka för en väldigt bra resa, väl planerad och med väldigt bra samarbete med er i de bekymmersamma tider vi lever i.
    Allt flöt otroligt bra på plats i Seychellerna. Fina hotell och boende. Omväxlande med tre paradis-öar på våra 16 dagar. Er representant Mason´s gav oss perfekt service. Vi har gjort liknande resor till andra världsdelar men de höll en nivå som var det bästa vi upplevt. Alltid i tid, alltid enligt uppgjort schema, bra information och uppföljning hela vägen. Vi kände oss som stafettpinnar som lämnades vidare mellan deras representanter. Inga luckor där!
    Tusen tack för fin och glädjande feedback och att vi fick ert förtroende att arrangera resan till Seychellerna. Extra glada att allt fungerade optimalt med alla transporter mellan öar och boende och att vår samarbetspartner Masons skötte sig bra. Tusen tack och vi hörs igen när det är dags för fler resor. Hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
  • Mikael P
    2021-12-03 Insamlad av företaget
    När vi nu summerar våra 2 fantastiska veckor på Mauritius så var det inte första gången vi vände oss till dom för att få hjälp med val av resmål, hotell eller vistelse. Och det är heller inte den sista. Det känns som att dom är med oss hela vägen och vi rekommenderar dom starkt till alla vi pratar med.

Med en pågående pandemi så blir frågorna många kring om vi kunde åka, vad som krävdes och om det kändes säkert. Hummingbird tröttnade aldrig på att hjälpa oss med den allra senaste informationen utan brydde sig uppriktigt från första kontakt till dess att vi var hemma efter resan igen. Oerhört professionell och personlig service.

På plats på Mauritius möttes vi dessutom av den lokala partnern Emotions så gjorde vistelsen perfekt. Bra hotell, bra mat och genom dom också väl ordnade transporter och utflykter. Och när olyckan var framme fanns dom där på direkten.

Nu är vi hemma igen fulla av härliga minnen och berättelser. Det kommer inte dröja länge förrän vi börjar drömma om nästa resa - och den startar med Hummingbird.
    Tusen tack för din tid att ge oss feedback på resan till Mauritius. Glädjer oss att höra att allt fungerade så bra både angående de olika hotellen och att vår samarbetspartner skötte sig utmärkt på plats. Mycket bra och tydlig feedback. Tack igen för detta och önskar er en jättefin december månad och jultid. Hälsningar Susanne och Maria med kollegor på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2021-11-29 Insamlad av företaget
    Under pandemin var vi tvungna att boka om vår resa till Seychellerna flera ggr, men Hummingbird har varit helt underbara att ha kontakt med! Allt var välorganiserat nere på Seychellerna och vi är mycket nöjda med de hotell som de hade rekommenderat.
    Kan inta klaga på något- rekommenderar starkt att boka vid Hummingbird!:)
    Hej och många tack för din fina feedback om resan till Seychellerna. Härligt ni kom iväg till slut och fick en underbar upplevelse. Ja, Seychellerna är ett av våra vackra resmål och så genuint och äkta. Önskar en trevlig december månad. Hälsningar från Susanne med kollegor på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2021-11-27 Insamlad av företaget
    Vi har haft en underbar resa på Seychellerna😍. Hummingbird va jätteduktiga och hade så bra kunskap om de olika öarna och hotellen då de själva varit på plats. Vi åkte till Mahe , La Digue och Praslin och det blev en perfekt kombo efter våra intressen och önskemål. Kan varmt rekommendera Hummingbird och speciellt Maria som jag hade mest kontakt med. Seyschellerna är verkligen ett paradis med sagolikt vackra stränder, toppen bra snorkling, fina vandringsmöjligheter i regnskog, cykling på La Digue och väldigt trevlig människor. Perfekt att åka i november då vädret var toppen och havet lugnt. Längtar redan tillbaka😎🏝☀️
    Hej Susanne och tusen tack för din feedback på resan till Seychellerna. Jätteroligt att höra att ni gillade Seychellerna så mycket, och det är ju även ett av våra egna favoritresemål också. Vi hörs igen när det är dags att ut och resa igen. Ha det så bra så länge. Hälsningar Susanne och Maria med kollegor på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2021-11-26 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bemötande då jag fick snabb och korrekt information om mitt önskemål.
    Då jag anlitat Hummingbird vid flera tidigare tillfällen var jag aldrig orolig att dom inte skulle leva upp till mina förväntningar.
    Den här gången ordnade dom en fantastisk upplevelse på Maldiverna där allt var till belåtenhet.
    Nästa resa kommer jag att vända mig dit igen.
    Hej och varmt tack för din fina feedback. Otroligt värdefullt för oss att veta att resan till Maldiverna var så fin och fungerade så bra. Välkommen igen när det är dags att resa nästa gång. Trevlig första advent önskar Susanne med kollegor på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2021-11-24 Insamlad av företaget
    Har just kommit hem från en resa till Reunion och Mauritius, en resa som blev fördröjd pga pandemin men som var väl värd att vänta på!

Vi fick bra hjälp och stöd vid uppskjutandet av resan och bra hjälp kring reserestriktioner och beslut kring själva resan när den blev av. Knepigt läge för både oss och Hummingbird men där vi hela tiden fått bra och flexibilitet bemötande.

Reunion är ett unikt resmål med stora möjligheter aktiv semester i fantastiskt natur. Egen bil och vandringskängor är ett måste! Efter en aktiv vecka på Reunion så var det skönt att landa på Mauritius med en härlig vecka på Resort med golf och bad.
    Hej Camilla och välkommen hem från Reunion och Mauritius. En mycket fin kombination med två helt olika resmål. Tack för din fina feedback och varmt välkommen tillbaks när det blir dags att resa igen. Trevlig första advent önskar Susanne med kollegor på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2021-11-23 Insamlad av företaget
    Absolut det bästa vi gjort, inget att gnälla över, då är vi ändå ganska kräsna.Underbart 😊
    Tack Eva för din feedback och att ni fick en så fin reseupplevelse under er vistelse på Heritance Aarah på Maldiverna. Glädjer oss mycket. Varma hälsningar från oss alla på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2021-11-15 Insamlad av företaget
    Alltid stark serviceanda. God kännedom om resmål med tydligt fokus på kundens önskemål, även specifika. Lätt att få kontakt och information om allt som man kan tänkas behöva inför resan.
    Tack så jättemycket för din fina feedback. Uppskattas så mycket. Hoppas få förtroende att arrangera fler resor framöver för er. Varma hälsningar Susanne med kollegor. Hummingbird Lifestyle Travel
  • Victoria W
    2021-11-03 Insamlad av företaget
    Vi bokar så ofta vi kan via Hummingbird. De känner sina kunder och kan anpassa resor efter behov, budget eller tillfälle. En god kännedom om både kunden och resmålet leder till en perfekt matchning varje gång och vi har haft odelat positiva reseupplevelser till Maldiverna och Karibien med Hummingbird. Söker du en unik, exklusiv och skräddarsydd upplevelse är detta resebyrån för dig!
    Tack för så värmande ord, och vi är så glada över din positiva feedback. Extra roligt att ni denna gång kom iväg med så kort varsel till älskade Maldiverna. Vi hörs inom kort inför nästa resa. Glada hälsningar från oss på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2021-11-02 Insamlad av företaget
    Hummingbird hjälpte oss att planera och boka vår resa till Seychellerna. Allt funkade toppen, och vi är mycket nöjda med resan.
    Hej Mia och tack för att du tog dig tiden att ge oss din feedback på resan till Seychellerna och att allt fungerade fint på plats med hotell och turerna mellan öarna. Vi hoppas höras av längre fram när nästa resa planeras. Varma hälsningar från oss på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2021-04-14 Insamlad av företaget
    Resa till Maldiverna - Reethi Faru

Mycket bra bemötande av Humminbird båda vid ankomst och hemresa

Vi hade förväntan att resa lång bort från corona crazyness och jobba hemifrån mer än ett år...det fick vi ju och mycket över förväntan.

Upplevelse var helt fantastiskt och allt fungerade mycket bra. Det enda som jag skulle vilja ändra är set up angående all inclusive. Nu pratade personal på hotellet flera gånger angående tider när det slutar vilket i sig är lite märkligt. Om det är all inclusive borde det gälla hela tiden från början till slutet.
    Hej Hanna! Tack snälla för er feedback. Det gläder oss att höra att ni haft en fin resa och härliga upplevelser på Maldiverna och att ni är nöjda med vårt bemötande. Vi uppskattar verkligen all återkoppling från våra kunder! Ni är varmt välkomna åter till oss!
    Varma hälsningar teamet på Hummingbird Lifestyle Travel.
    2021-03-08 Insamlad av företaget
    Vi bokade en omöjlig resa till Maldiverna i dessa tider. Vi hade ett fantastiskt bemötande och lyxen av att ha vår reseledare på plats. Trots Corona tider så fick vi lyxen att glömma det för en stund. Väl på plats hade vi ett av våra bästa resmål med mycket god mat och dryck.
    Hej familjen Algeson. Tack för ert fina omdöme och extra kul att träffa er på Maldiverna. Ser fram emot att höras igen och tills dess önskar jag en trevlig vår. Hälsn Susanne med team Hummingbird Lifestyle Travel. Hummingbird Lifestyle Travel
    2021-03-06 Spontant omdöme
    Hummingbird har vid flera tillfällen hjälp oss med inspiration och bokningar av fantastiska resor. Denna resa till Maldiverna i covid tider var inget undantag. Allt gick som på ett snöre... Vi har besökt Heritance Aarra och bott i en ocean villa. Man kan inte önska sig mer. Fantastisk service, underbar mat och härliga bad, direkt ner från vår altan. Tack Maria du har fixat ännu en oförglömlig resa till oss. Vi återkommer var så säker Veronica och Per
    Hej Veronica & Per!
    Varmt tack för er fina feedback. Det glädjer oss verkligen att höra att ni är såå nöjda med er resa och med oss på Hummingbird Lifestyle Travel. Härligt med dessa oförglömliga reseminnen! Vi är varmt välkomna åter till oss. Glada hälsningar Maria med kollegor på Hummingbird Lifestyle Travel
  • Gullan B
    2021-02-22 Insamlad av företaget
    Jag kan verkligen rekommendera Hummingbird som förverkligade vår drömresa och bröllop till Maldiverna. Från första kontakten påvisade Susanne och Maria (som vi främst var i kontakt med) enormt engagemang, stor erfarenhet och en hjälpsamhet utan dess like. Att planera ett bröllop och en bröllopsresa i Covid-tider kändes väldigt svårt - nästintill omöjligt, men Hummingbird gjorde det väldigt lätt för oss. De gjorde allt för att skapa en trygghet för oss när allt var så oroligt i världen.

Vi hade stora förväntningar på resan och bröllopet och på något sätt lyckades Hummingbird överträffa allt. Jag kan inte nog uttrycka min tacksamhet för allt de gjorde för oss - innan, under och efter resan. Det var första, men absolut inte sista gången Hummingbird anordnar våra resor.

Tack igen Susanne och Maria! :)

/Emelie & Jesper Wentzel
    Hej Emelie & Jesper!
    Varmt tack för er fina feedback. Det värmer att höra att ni är så nöjda med resan och vår service! Vi strävar alltid efter nöjda kunder och gärna att överträffa förväntningarna :).
    Ni är välkomna åter till oss när ni vill ut och resa igen!
    Glada hälsningar
    Teamet på Hummingbird Lifestyle Travel
  • Marcus P
    2020-12-30 Insamlad av företaget
    Åkte till Maldiverna med flickvännen för en resa värd 20 000 kr! Paketet var all - inclusive och täckte flygtransport/hotell/försäkringar m.m.

Processen gick smidigt och reseguide (Susanne Ritzén) skötte det administrativa väldigt väl och smidigt samt redogjorde för alla villkor tydligt! Tack vare detta skonades vi från alltför krångligt pappersarbete!

Själva resmålet var suveränt med bra destination, hotell, personal, kommoditeter, proviant etc!

För vår del var detta första gången vi genomförde en såpass omfattande resa (utanför Europa kan tilläggas) och det dessutom första gången jag bokar resa via reseguider likt er, vilket gör att jag har lite att jämföra med! Dock för att vara första gången så är jag/vi mycket nöjda!
    Hej och många tack för din fina feedback på er resa till Maldiverna. Mycket värdefullt att få höra hur resan har gått och hur allt fungerat på plats. Hoppas på att få ert förtroende igen att arrangera fler resor framöver. Ha det så gott. Glada hälsningar från oss på Hummingbird. Hummingbird Lifestyle Travel
    2020-11-12 Insamlad av företaget
    Vi köpte en 14-dagars resa till Maldiverna, Siam Ohluveli med avresedag den 26:e september trots reseavrådan från UD. Bemötandet av Hummingbird var fantastiskt, de hjälpte oss verkligen med att införliva våra önskemål. Situation med att beställa en resa mitt i en pandemi var inte enkel eftersom Sverige. Qatar (mellanlandning) och Maldivernas olika restriktioner ändrades med kort varsel. Flygresan tur och retur med Qatar Airways skedde med en mycket god säkerhet med tanke på pandemin. Flygplatsen på Maldiverna ligger på en egen ö så man gick direkt till båten för transfer till slutdestinationen. Vistelsen på ön var mycket säker, färre gäster, avstånd mellan bord i restaurangen, handsprit överallt osv. För oss kändes det mycket säkert att resa till Maldiverna under avrådan av UD. Maldiverna har restriktioner på samma sätt som i Sverige och har kapacitet att ta hand om eventuella smittade om det skulle uppstå. Det fanns ingen Covid 19 smitta på Siam Ohluveli. Qatar är ett säkert flygbolag som har transporterat människor under hela pandemin så jag var säker på att vi skulle komma hem om något skulle hända. Vi rekommenderar varmt en vistelse på Maldiverna! Vänligen, Susanne
    Tack Susanne för din jättefina feedback, så tydlig och fin information till våra framtida gäster, som nu kommer att resa i november och december, trots UD avrådan. Tack igen, hoppas vi hörs snart igen. Glad hösthelg/ Susanne Hummingbird Lifestyle Travel
    2020-03-31 Insamlad av företaget
    Resa till Karibien, med hotellvecka på Guadeloupe följd av veckolång kryssning mellan karibiska öar. Hummingbird satte ihop vårt önskepaket med flyg, jättebra hotell och en kryssningsupplevelse som blir ett minne för livet.
    Tack för jättefin feedback på kryssningsresan och upplevelsen på ljuvliga Guadeloupe. Hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2020-03-30 Insamlad av företaget
    Köpte en rundresa på Sri Lanka som varade i 20 dagar. Maria, som var vår kontaktperson var väldigt hjälpsam och tillmötesgående. Hon hjälpe verkligen till med våra önskemål, både då det gällde val av hotell och utflykter. Hennes förslag på hotell, passade oss verkligen. Flera små boutique hotell som kändes väldigt familjära. Snabba svar, och även när vi var på resan och vi hade behov av hjälp från henne återkopplade hon väldigt snabbt. Kan verkligen rekommendera Hummingbird för den som vill ha en extra upplevelse under sin resa.
    Hej Eva! Varmt tack för er fina återkoppling. Det glädjer oss verkligen att höra att ni varit så nöjda med er resa samt vår service och support innan och under resans gång. Ni är varmt välkomna åter till oss när ni vill ut och resa igen. Glada hälsningar från teamet på Hummingbird Lifestyle Travel Hummingbird Lifestyle Travel
    2020-03-29 Insamlad av företaget
    Vi var 10 personer som köpte en kryssning i Karibien ,ed Celebrity och stannade oxå ngr nätter i Miami. Jag har hela tiden haft kontakt med Anna Harksen och hon har varit helt fantastiskt, jättebra bemötande, hjälpsam kommit med tips osv. Vi är jättenöjda. Har tidigare bokat genom Hummingbird och gör det gärna igen. Trots ”Corona” inställda flyg hem , som Anna löste jättebra, så är vi så nöjda med vår resa.
    Hej Elisabeth, stort tack för att du hör av dig och berättar hur nöjda ni är från början till slut. Det värmer verkligen.
    Vi hoppas att ni får anledning till att boka en ny resa snart igen, och ni är varmt välkomna åter till oss! Bästa Hälsningar Anna och kollegorna på Hummingbird Lifestyle Travel
    2020-03-28 Insamlad av företaget
    Kontakterna med Hummingbird har kännetecknats av stor servicekänsla och hjälpsamhet. personalen har varit mycket lyhörda för våra önskemål och behov och skräddarsytt vår Nya Zeeland vistelse utifrån detta. Boenden, transporter etc har varit precis som vi önskade - på många orter har vi hamnat på riktigt fina smultronställen med fantastisk utsikt och vågskvalp. Rekommenderar alla att ta hjälp av Hummingbird- och låt dessa reseproffs göra det som de gör bäst.
    Hej Lotta, det är så glädjande att få er återkoppling här på er spännande resa till Nya Zeeland. Det är ett vackert land med många små pärlor, och vi är glada över att få ha "visat" dem för er. Ni är varmt välkomna åter!
    Stort tack! Hälsningar Hummingbird Lifestyle Travel